Ja, want dat is lekker relevant hier ook he. De mensen persoonlijke leningen hebben zijn meestal niet de meest snuggere mensen.quote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen![]()
Gisteren was op canvas een documantaire over microcrediten, in bangladesh plegen mensen zelfmoorod omdat de schuldeisers voor 50 dollar hun maar blijven achtervolgens moeten we daar dan naar toe.quote:Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen![]()
Binnenkort gaan WBV's knokploegen inhuren om de massale achterstanden te innen. Als Xeno niet betaald, dan hakt Tony de Timmeraar er een vingertje of een teentje af...:Xquote:Op maandag 11 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gisteren was op canvas een documantaire over microcrediten, in bangladesh plegen mensen zelfmoorod omdat de schuldeisers voor 50 dollar hun maar blijven achtervolgens moeten we daar dan naar toe.
Xeno is net zo'n burgerlul als wij zijn en betaald gewoon netjes elke maand op tijd zijn huur/hypotheek, hij is toch geen axfiscia.quote:Op maandag 11 april 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Binnenkort gaan WBV's knokploegen inhuren om de massale achterstanden te innen. Als Xeno niet betaald, dan hakt Tony de Timmeraar er een vingertje of een teentje af...:X
Ooh ik vind het schuldsaneringstraject heel geschikt om mensen weer schuldenvrij te maken, helaas zijn ze niet overal ter wereld zo 'makkelijk' met het kwijtschelden van schulden. Ik weet niet wie precies de kredietverstrekker is bij deze microkredieten, maar het zal wel bekend zijn bij de financiers dat er grote risico's en kansen aan kleven?quote:Op maandag 11 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gisteren was op canvas een documantaire over microcrediten, in bangladesh plegen mensen zelfmoorod omdat de schuldeisers voor 50 dollar hun maar blijven achtervolgens moeten we daar dan naar toe.
Ik heb er ook geen enkele moeite mee om mijn huur te betalen, je betaald de bakker toch ook voor zijn brood? In tegenstelling tot sommigen die huur betalen zien als het weggooien van geld beschouw ik het gewoon als kosten voor onderdakquote:Op maandag 11 april 2011 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Xeno is net zo'n burgerlul als wij zijn en betaald gewoon netjes elke maand op tijd zijn huur/hypotheek, hij is toch geen axfiscia.
Oh shit! Je bedoeld te zeggen dat je huis gewoon bedoeld is om in te wonen en dat je daar best toe bereid bent om voor te betalen? En het dus niet als speculatieobject ziet?quote:Op maandag 11 april 2011 10:05 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb er ook geen enkele moeite mee om mijn huur te betalen, je betaald de bakker toch ook voor zijn brood? In tegenstelling tot sommigen die huur betalen zien als het weggooien van geld beschouw ik het gewoon als kosten voor onderdak![]()
80%? Dat is best veel...quote:Kolossaal financieringsprobleem Amsterdams erfpachtgrond dreigt
Uitgegeven: 08-04-2011 (11:02) | Woningmarkt
De gemeente Amsterdam stelt een onderzoek in naar het huidige systeem van gronduitgifte in erfpacht. Het onderzoek is ingesteld nadat eerder bleek dat twee particuliere woningkopers geen hypotheeklening kregen voor een woning die op gemeentelijke erfpachtgrond staat. Daarmee dreigt nu ruim 80% van alle 100.000 koopwoningbezitters in Amsterdam te worden getroffen.
bron: vastgoedjournaal.nl
quote:Woningprijzen Amsterdam flink gedaald
De prijzen van koopwoningen in Amsterdam zijn in het afgelopen kwartaal stevig gedaald. De gemiddelde prijs van een woning is 242.000 euro, wat een daling betekent van bijna 3 procent vergeleken met eind 2010.
Dit blijkt uit de vanmorgen gepresenteerde kwartaalcijfers van de NVM. Ten opzichte van de prijzen een jaar geleden was er sprake van een lichte daling, namelijk een teruggang van 1,6 procent.
Appartementen
De prijsdalingen van appartementen in de stad waren gelijk aan die van andere woningen. Een appartement kost gemiddeld 224.000 euro, 6.000 euro minder dan eind vorig jaar.
Makelaarsvereniging Amsterdam
Eefje Voogd, voorzitter van de Makelaarsvereniging Amsterdam (MVA), wijt de daling van de woningprijzen aan een doorgaans slap eerste kwartaal. En aan de verder teruggelopen financieringsmogelijkheden. ''Door het gedaalde aanbod steeg de krapte op de huizenmarkt in de stad. Gewoonlijk leidt minder aanbod tot prijsstijging, maar in deze markt niet. Het geld ontbreekt, de klant wil wel.''
Minder woningen te koop
Eind 2010 stonden bijna 6.400 woningen te koop in de stad, nu 6.100. Volgens Voogd leidde het krappere aanbod tot hogere vierkantemeterprijzen in het lagere segment. Die namen voor appartementen - goed voor 85 procent van de markt - toe met 4,5 procent.
Minder transacties
Het aantal transacties viel tegen. Er werden dit kwartaal bijna 14 procent minder appartementen verkocht - dat is 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
Minder hypotheekmogelijkheden
Voogd verklaart de teruggang van verkopen uit de verscherpte leningsvoorwaarden van banken. ''Dat leidde tot een eindsprint vorig jaar, toen de kopers de nieuwe regelgeving voor wilden zijn.'' Voogd vindt het zorgelijk dat de hypotheekvoorwaarden scherper worden. ''Elk kwartaal komt er wat bij. Per 1 januari zijn de voorwaarden voor de financiering van huizen met een Nationale Hypotheekgarantie aangescherpt. In augustus mogen ook kopers zonder NHG-garantie niet meer dan de helft van de hypotheek aflossingsvrij lenen.''
Geen hypotheek bij erfpacht
Vorige week bleken banken sommige huizen niet te willen financieren omdat die op erfpachtgrond van de gemeente Amsterdam staan. Voogd signaleert uit de dagelijkse praktijk dat banken steeds moeilijker doen. Veel woningen die lang te koop stonden, zijn volgens Voogd uit de markt gehaald. ''Die huizen waren te duur. De eigenaren hebben dat ook begrepen.''
Landelijke woningmarkt
Landelijk daalden de huizenprijzen nauwelijks, 1 procent in het laatste kwartaal tot 227.000 euro, en een teruggang van 1,6 procent vergeleken met een jaar geleden. Het aantal verkopen liep wel fors terug, namelijk met 14,3 procent. Het verlies in omzet was landelijk gelijk aan de teruggang in Amsterdam. Ook de tijd dat een woning te koop staan stijgt landelijk: 135 dagen eind vorig jaar, tegen 145 dagen nu, bijna een half jaar.
Bron: www.parool.nl
Jij denkt dat over 30 jaar de prijzen daar lager liggen dan nu?quote:Op maandag 11 april 2011 10:10 schreef xenobinol het volgende:
De prijzen van woningen op deze unieke locatie zouden toch nooit gaan dalen
Nee dat niet, maar voorlopig zullen ze wel blijven dalen. Toch 'vervelend' als je momenteel wilt verkopen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:13 schreef Whuzz het volgende:
Jij denkt dat over 30 jaar de prijzen daar lager liggen dan nu?
True, true. Dan moet je dus even niet verkopen. of je verlies nemen. Je kunt niet alles hebben in het levenquote:Op maandag 11 april 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar voorlopig zullen ze wel blijven dalen. Toch 'vervelend' als je momenteel wilt verkopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede tip, die ga ik vanavond even kijken. Canvas Panorama toch?quote:Op maandag 11 april 2011 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen nee. Gewoon lekker gaan huren. Je woont tenslotte nog thuis, hebt nog nooit zelf gekookt en de was gedaan, je eigen zaakjes geregeld of eigenlijk ooit echt geleefd.quote:Op maandag 11 april 2011 10:45 schreef Terrorizer het volgende:
Waarom zou ik danmet de helft van hun inkomen een huis kopen die 2x zo duur is?
Effectief woon maar eigenlijk ook 'alleen' in het huis.quote:Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Dan blijf je toch nog langer thuis wonen, je moet niets.
Tuurlijk jochiequote:Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Terrorizer het volgende:
[knip, standaard "ik woon eigenlijk op mijzelf hoor en ik heb geen regeltjes"-verhaaltje van een thuiswoner die niet beter weet]
Dat doe ik dus wel allemaal zelf. Denk dat ik anders inderdaad wel al lang weggekicked ben.quote:Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen nee. Gewoon lekker gaan huren. Je woont tenslotte nog thuis, hebt nog nooit zelf gekookt en de was gedaan, je eigen zaakjes geregeld of eigenlijk ooit echt geleefd.
Beter om dus eerst even te gaan huren en kijken of je dat wel allemaal aan kan. Kans lijkt me groot dat het je allemaal wat zwaar valt en dan wil je snel terug naar mams kunnen. Dan is huren uiteraard veel beter.
Als je slim bent schrijf je je snel in bij een WBV. Dan kun je nog 5-10 jaar lekker thuis wonen en dan heb je genoeg puntjes om direct te kunnen scheefhuren
Dus je ouders lossen hun hypotheek af met jou inkomen?quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat doe ik dus wel allemaal zelf. Denk dat ik anders inderdaad wel al lang weggekicked ben.
En bijdrage leveren aan het huishoudboekje doe ik ook..
Wow, wat ben jij zelfstandig zeg!quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat doe ik dus wel allemaal zelf. Denk dat ik anders inderdaad wel al lang weggekicked ben.
En bijdrage leveren aan het huishoudboekje doe ik ook..
Er is geen hypotheek meer op het huis, het is meer gas water , electra dat soort dingen.quote:Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus je ouders lossen hun hypotheek af met jou inkomen?
Ja idd panorama had die docu. Het ging over de negatieve kanten van microkredieten en wat malversaties bij de grote verstrekker in india die westers geld doorgelsuisd heeft naar andere ondernemingen van hem. Waardoor noorwegen of zwede4n over de flos was, maar andere europesche landen het niet inzien dat er iets niet klopt in die organisatie.quote:Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Terrorizer het volgende:
Goede tip, die ga ik vanavond even kijken. Canvas Panorama toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |