abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95335030
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wow, wat ben jij zelfstandig zeg! :o

_O-
Ach ja, dat ligt ook maar aan de definitie van 'zelfstandig'.
pi_95335182
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dus je ouders lossen hun hypotheek af met jou inkomen?

Edit; Zie het maar als huren, dat is volgens sommige hier beter...
Zo kan je het ook zien. Ik huur gewoon mijn eigen kamer (zolder). :)
  maandag 11 april 2011 @ 11:02:31 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335216
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:57 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ach ja, dat ligt ook maar aan de definitie van 'zelfstandig'.
Van Dale:
Zelf.stan.dig, bn, bw: Op zichzelf, d.i. door eigen kracht, bestaand en handelend

Bij je ouder in een door hun gekocht en afbetaald huis is dus niet zelfstandig, niet op jezelf en niet door eigen kracht. Maakt mij verder niet uit hoor, je moet lekker doen wat je wilt doen. Als jij bij je ouders wilt wonen is dat prima, lekker goedkoop en makkelijk. Maar probeer het dan niet anders te noemen dan het is.
Je woont gewoon bij je mamma. Da's dus niet zelfstandig :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95335246
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Van Dale:
Zelf.stan.dig, bn, bw: Op zichzelf, d.i. door eigen kracht, bestaand en handelend

Bij je ouder in een door hun gekocht en afbetaald huis is dus niet zelfstandig, niet op jezelf en niet door eigen kracht. Maakt mij verder niet uit hoor, je moet lekker doen wat je wilt doen. Als jij bij je ouders wilt wonen is dat prima, lekker goedkoop en makkelijk. Maar probeer het dan niet anders te noemen dan het is.
Je woont gewoon bij je mamma. Da's dus niet zelfstandig :')
Ok, ik ben bij mamma en nu?
  maandag 11 april 2011 @ 11:07:56 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335393
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:03 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ok, ik ben bij mamma en nu?
Niets. Lekker blijven wonen :)
pi_95335440
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:51 schreef Sjabba het volgende:
Voor Xeno die stelt dat je aan inflatie niets hebt. Ook nu stijgen de salarissen dus Xeno. Ongeveer gelijk aan de huurverhoging...

http://www.nu.nl/economie/2489286/lichte-stijging-cao-lonen.html
Wederom? Wat heb je dan aan inflatie? Als je spaargeld hebt dan heb je helemaal niets aan inflatie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:10:36 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95335483
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wederom? Wat heb je dan aan inflatie? Als je spaargeld hebt dan heb je helemaal niets aan inflatie.
Dus eigenlijk zeg je dat je gewoon gehuurd moet wonen, en verder geen rooie cent over over moet hebben aan het eind van de maand, dus ook geen spaargeld moet hebben, en dat je het niet beter dan dat voor elkaar kunt hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95335491
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:48 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Goede tip, die ga ik vanavond even kijken. Canvas Panorama toch?

Vond het altijd ook een vreemde zaak. Mensen die nauwelijks vermogen hebben op te scheppen met een negatief vermogen.. :N
is die nog ergens terug te zien dan?
pi_95335500
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wow, wat ben jij zelfstandig zeg! :o

_O-
Zeg Whuzz.... dat geld dat jij geleend hebt om je woning te kopen? Dat is toch wel het ultieme teken van zelfstandigheid niet :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95335584
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je gewoon gehuurd moet wonen, en verder geen rooie cent over over moet hebben aan het eind van de maand, dus ook geen spaargeld moet hebben, en dat je het niet beter dan dat voor elkaar kunt hebben?
Het is werkelijk 'fantastisch' hoe jij dat uit mijn antwoord kan opmaken ^O^
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:16:42 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_95335679
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is werkelijk 'fantastisch' hoe jij dat uit mijn antwoord kan opmaken ^O^
Nee ik kan dingen met elkaar combineren.

Het is uitermate duidelijk dat jij geen fan bent van huizen kopen, daar ben jij heel duidelijk in, dus huren is the way to go. Sparen heeft ook geen zin, gezien inflatie. Dus niet sparen is de way to go. Dat betekent dat je aan het eind van de maand wel je geld op moet hebben, anders spaar je dus wel en spaargeld is niet zinnig, want wederom, inflatie.

Dus, de conclusie is dan dus dat je gewoon moet huren en geen cent moet overhouden aan het eind van de maand.

En daar staat dan nog een ? achter, maar die heb je voor het gemak maar even genegeerd.
pi_95335709
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is die nog ergens terug te zien dan?
Owh shit, heb het verward met Tegenlicht. Ik zal het proberen ergens op te duiken vanavond. Anders jammer. :(
pi_95335747
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:18 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Owh shit, heb het verward met Tegenlicht. Ik zal het proberen ergens op te duiken vanavond. Anders jammer. :{
pi_95335754
Het was de documantaire "Caught in Micro Debt".
  maandag 11 april 2011 @ 11:21:02 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95335778
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeg Whuzz.... dat geld dat jij geleend hebt om je woning te kopen? Dat is toch wel het ultieme teken van zelfstandigheid niet :')
Inderdaad. Ik draag namelijk zelf verantwoordelijkheid over de maandlasten. Als ik niet betaal dan gooit de bank me uit mijn huis toch? Niemand die me dan komt helpen. Dat noem ik zelfstandig.
Ik denk dat als Terrorizer niet betaald zijn mamma hem gewoon nog eten geeft hoor. Dat is dus niet zelfstandig. :)
pi_95335901
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:16 schreef CoolGuy het volgende:

Nee ik kan dingen met elkaar combineren.
Het is je dus volledig ontgaan dat ik geen voorstander ben van inflatie?

quote:
Het is uitermate duidelijk dat jij geen fan bent van huizen kopen, daar ben jij heel duidelijk in, dus huren is the way to go. Sparen heeft ook geen zin, gezien inflatie. Dus niet sparen is de way to go. Dat betekent dat je aan het eind van de maand wel je geld op moet hebben, anders spaar je dus wel en spaargeld is niet zinnig, want wederom, inflatie.
Ik ben juist een groot voorstander van sparen en een tegenstander van het lenen van goedkoop geld (voornaamste oorzaak monetaire inflatie imo), inflatie i.c.m. een lage spaarrente resulteert in een koopkracht afname van je gespaarde vermogen.

quote:
Dus, de conclusie is dan dus dat je gewoon moet huren en geen cent moet overhouden aan het eind van de maand.

En daar staat dan nog een ? achter, maar die heb je voor het gemak maar even genegeerd.
Foute conclusie dus... misschien moet je gewoon doorgaan met dingen negeren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95335929
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef Whuzz het volgende:

Inderdaad. Ik draag namelijk zelf verantwoordelijkheid over de maandlasten. Als ik niet betaal dan gooit de bank me uit mijn huis toch? Niemand die me dan komt helpen. Dat noem ik zelfstandig.
Ik denk dat als Terrorizer niet betaald zijn mamma hem gewoon nog eten geeft hoor. Dat is dus niet zelfstandig. :)
Dan ken jij de mamma van Terrorizer nog niet :N
I'll sing you a lullaby.
pi_95335987
Ik denk dat trouwens polygamie een oplossing is voor de huizenmarkt. Meerdere inkomens voor een hypotheek, weer hogere huizenprijzen en meer hete sex. :D
pi_95336022
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Oh noo.. Houden zo.
  maandag 11 april 2011 @ 11:35:48 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95336180
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij wel kennelijk? Weet de pappa van Terrorizer daar van? :o
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 11:37:30 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_95336225
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is je dus volledig ontgaan dat ik geen voorstander ben van inflatie?
Nee. maar dat beweer ik ook niet. Jij stelde dat spaargeld niet handig is icm inflatie. Dus IF inflatie, THEN beter no spaargeld.

quote:
Ik ben juist een groot voorstander van sparen en een tegenstander van het lenen van goedkoop geld (voornaamste oorzaak monetaire inflatie imo), inflatie i.c.m. een lage spaarrente resulteert in een koopkracht afname van je gespaarde vermogen.
Dat zeg ik. Als je spaart is prima, maar als er sprake is van inflatie en een lage spaarrente dan heb je wel spaargeld maar daar heb je niks aan, dus kun je het beter niet hebben op dat moment.

quote:
Foute conclusie dus... misschien moet je gewoon doorgaan met dingen negeren :)
Mwah ik negeer niet zo heel veel dingen hoor. Door dingen te negeren kun je vanalles mis lopen. Stel nou dat ik het belang van een opleiding genegeerd had, dan had ik nu in een huurhuis gezeten zonder de mogelijkheid een huis te kopen.

zie je nou hoe makkelijk het is om een beetje te flamen? het voegt alleen zo weinig toe.
  maandag 11 april 2011 @ 11:43:30 #247
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95336429
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb eens gesteld dat danzkij inflatie je maandlasten makkelijker zijn op te brengen. Zeker als je koopt en je rente lang vast zet. Huren wordt elk jaar duurder. Jij stelde dat jij bij inflatie heus niet altijd een stijging van de salarissen hebt. Bij deze dus wederom een stijging in zelfs een mindere economie.

Je snapte heus wel dat ik dit bedoelde.
Salarisstijging van een huurder gaat op aan de huurverhoging, van een verstandige koper is het extra (alhoewel nuts ziektekosten wel gewoon hard doorstijgen).
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_95336447
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

Nee. maar dat beweer ik ook niet. Jij stelde dat spaargeld niet handig is icm inflatie. Dus IF inflatie, THEN no spaargeld.
Zo zwart wit moet je het als spaarder niet zien, zulke voorwaardelijke keuzes zijn enkel voor leners. IF ik niet gespaard heb en dus niet kan kopen THEN lenen.

quote:
Dat zeg ik. Als je spaart is prima, maar als er sprake is van inflatie en een lage spaarrente dan heb je wel spaargeld maar daar heb je niks aan, dus kun je het beter niet hebben op dat moment.

Aan geld heb je uberhaupt nooit iets, maar wat je er mee kan kopen kan wel nuttig zijn.

quote:
Mwah ik negeer niet zo heel veel dingen hoor. Door dingen te negeren kun je vanalles mis lopen. Stel nou dat ik het belang van een opleiding genegeerd had, dan had ik nu in een huurhuis gezeten zonder de mogelijkheid een huis te kopen.
Geloof me... jij negeert een hele hoop informatie. Ieder zijn hersenen filteren constant op de sensorische informatie de je voorgeschoteld krijgt. Zo beschik jij kennelijk over smalbandige filters waarin enkel bepaalde concepten geaccepteerd worden als acceptabel. Dat kan handig zijn voor sommigen maar ik ben daar niet zo content mee :)

quote:
zie je nou hoe makkelijk het is om een beetje te flamen? het voegt alleen zo weinig toe.
Flamen? ik ben me van geen kwaad bewust :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 11:45:59 #249
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95336511
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:44 schreef xenobinol het volgende:

Flamen? ik ben me van geen kwaad bewust :)
Jij huurt vrijwillig een huis in Flevoland. Van enige toerekeningsvatbaarheid kan hoe dan ook geen sprake zijn lijkt me :P
pi_95336709
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Sjabba het volgende:

Ik heb eens gesteld dat danzkij inflatie je maandlasten makkelijker zijn op te brengen. Zeker als je koopt en je rente lang vast zet. Huren wordt elk jaar duurder. Jij stelde dat jij bij inflatie heus niet altijd een stijging van de salarissen hebt. Bij deze dus wederom een stijging in zelfs een mindere economie.

Je snapte heus wel dat ik dit bedoelde.
Salarisstijging van een huurder gaat op aan de huurverhoging, van een verstandige koper is het extra (alhoewel nuts ziektekosten wel gewoon hard doorstijgen).
Inflatie is alleen een heugelijk feit voor mensen die tot hun oogkassen toe in de schulden zitten, voor een ieder die spaart is het een vorm van diefstal. Deze diefstal word veroorzaakt door het onevenwichtige effect van het creëren van teveel goedkoop geld. Door het overaanbod van geld daalt de waarde van alle andere uitstaande schulden. Als geld niet meer schaars is dan is het geen geld meer, een probleem uiteraard zodra er minder kredieten worden verstrekt dan kan het omgekeerde zich voordoen. Momenteel word er een stuk minder krediet verschaft en ik sluit daardoor een deflatoir scenario nog steeds niet uit. Sterker nog... de laatste jaren hebben we al heel wat deflatie gezien. Duurzame goederen zijn fors goedkoper geworden, alleen die kosten die je niet kan omzeilen blijven oplopen... het zal je niet verbazen dat dit juist kosten zijn waarbij onze roverheid een grote vinger in de pap heeft :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')