abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95266569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:39 schreef BeffJeck het volgende:
Je hebt flink gas gegeven: :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:47 schreef BeffJeck het volgende:
Btw..ik vertrek zo naar mijn huisje in Frankrijk. Gekocht van mijn overwaarde van mijn huis wat ik enige tijd geleden heb verkocht!
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95266660
ik ben nog geeneens weg! Vrouw moest even naar haar zuster!
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:18:46 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95268159
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vraag niet. Dat is een beetje de teneur van dit topic: anderen gaan zus of zo doen.....
Ik ben me aan het oriënteren om daar iets te kopen , vandaar mijn kennis van zaken en interesse
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95268262
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren om daar iets te kopen , vandaar mijn kennis van zaken en interesse
Tsjechië wordt hem niet? (Ik kan me herinneren dat je daar ook een perceel op het oog had?)

Beter van niet ook, daar wordt je gezien als wandelende portemonnee. :D
pi_95269919
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met alle respect, als je daar wil wonen, moet je toch echt iets aan je instelling doen. Met dit tranendal wordt je daar stante pede ook weer uitgekotst.... (met acherlating van je centen natuurlijk)
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:39:52 #106
323876 michaelmoore
pi_95271509
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

met alle respect, als je daar wil wonen, moet je toch echt iets aan je instelling doen. Met dit tranendal wordt je daar stante pede ook weer uitgekotst.... (met acherlating van je centen natuurlijk)
Het zal toch wel een keer gaan uitbodemen??
En niet dan niet, helemaal op de bodem kopen is niemand voorbehouden , het blijft toch een mooi bezit zo een woning

Momenteel kosten mooie huizen de prijs van twee keer een knappe auto

en zulke opmerkingen als : (SELLER IS MOTIVATED) zijn toch fraai voor het uitzicht op een goede deal

quote:
THIS 2BD/2BT HONE IN A GATED GOLF COMMUNITYHAS BEEN FRESHLY PAINTED ALSO HAS NEW RUGS. HOA FEES OUTSIDE PAINTING AND LAWN MAINTENACE . COMMUNITY HAS ITS OWN POOL AND TENNIS COURT. SELLER IS MOTIVATED

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2011 21:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95274331
quote:
Hypotheekschulden

Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft bij zijn recente doorlichting van de Nederlandse economie voor de zoveelste keer gewezen op de gevaren van de hypotheekrenteaftrek. Deze maakt gezinnen en banken extra kwetsbaar bij de volgende economische terugslag.

Desgevraagd zei de IMF-vertegenwoordiger Nederland een 10 te geven voor de werkloosheidsontwikkeling, en een 2 voor het maar niets doen aan de renteaftrek.

De hypotheekrenteaftrek, in combinatie met het uiterst royale leengedrag van banken, heeft drie perverse effecten. Het eerste is dat we in Nederland een overgewaardeerde huizenmarkt hebben. Omdat huizen veel te duur zijn, wordt de toetreding tot de koopmarkt ernstig belemmerd, terwijl de hypotheekrenteaftrek het kopen van een eigen huis juist moest bevorderen. Dat is het tweede perverse effect. Het derde is dat nergens ter wereld gezinnen zulke hoge schulden hebben als in Nederland.

Vorige week maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek de nieuwste cijfers bekend. Nederlandse gezinnen hadden eind 2010 voor ¤ 769 miljard aan schulden uitstaan, waarvan ¤ 658 miljard aan hypotheken. De schuldenlast van gezinnen is meer dan twee keer zo groot als de staatsschuld. Ook dat is waarschijnlijk uniek in de wereld. Tijdens de laatste verkiezingscampagne hoorde ik senator Hermans en premier Rutte bij herhaling roepen dat de Nederlandse staatsschuld iedere dag met ¤ 100 miljoen steeg en dat daar nodig wat aan moest gebeuren. Dat was campagneretoriek, want het is helemaal niet waar. De staatsschuld steeg vorig jaar met ¤ 63 miljoen per dag en dit jaar met minder. Het zijn enorme bedragen, maar wat dachten de heren van de gezinsschulden? Die stegen tot voor de crisis wél met meer dan ¤ 100 miljoen per dag.

Het schuldenprobleem wordt nog groter als wordt bedacht dat de gezinsschulden geconcentreerd zijn bij de helft van de ruim zeven miljoen huishoudens die Nederland telt. Gezinnen die in een huurhuis wonen hebben geen of lage schulden. Sommige gezinnen met een koopwoning hebben geen hypotheek (meer). De schuldenberg van ¤ 769 miljard rust dus op ongeveer drieënhalf miljoen gezinnen. Dat is een last van ruim twee ton per gezin.

Hoe kon het zo fout gaan? Banken hebben een heel belangrijk aandeel in de schuldenexplosie gehad. Vroeger was het normaal dat een gezin bij de aankoop van een eigen huis 30% eigen geld inbracht. Nu wordt in Nederland ruzie gezocht over de vraag of de verstrekking van een lening tot 112%, of toch maar tot 110% van de aankoopsom mag gaan. Daar hoef je buiten Nederland niet mee aan te komen. In Zweden is het maximum leenbedrag bepaald op 85%, in Duitsland en de VS is het 80%, in Canada 75%. In Italië kun je niet meer dan 50 à 60% van de koopsom lenen.

Gezinnen leenden, en banken leenden uit op een veronderstelling die onjuist bleek te zijn. Namelijk de veronderstelling dat huizen alleen maar meer waard konden worden. Oudere bankiers, die van voor de bonussen, wisten al dat dit niet klopte, want in 1985 was het gemiddelde huis 30% goedkoper dan in 1978. Jongere bankiers ontdekken nu ook dat huizen, net als aandelen, overgewaardeerd kunnen zijn. Met dank aan henzelf en de hypotheekrenteaftrek.

bron: Telegraaf
Heb jij de huis al verkocht :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95274402

quote:
MERENDEEL VREEST HYPOTHEEKPROBLEEM
Van onze verslaggeefsters

AMSTERDAM Consumenten zijn zich een hoedje geschrokken van de uitlatingen van de scheidend AFM-voorzitter Hoogervorst gisteren in deze krant. Hij stelde dat de bestaande aflossingsvrije hypotheek hard moet worden aangepakt. In de praktijk zou dit betekenen dat minstens 1,2 miljoen huishoudens flink hogere maandlasten voor hun kiezen krijgen. Het leeuwendeel van deze woningbezitters dreigt hierdoor in financiële problemen te raken.

Veel lezers reageerden op Telegraaf.nl paniekerig op de uitspraken van Hoogervorst: Als dit plan doorgaat, ben ik failliet, laat een lezeres uit Utrecht weten. Na alle recente prijsverhogingen (zorgpremies, energierekening en gemeentelasten), kan ik echt geen ¤ 200 extra opzij leggen om later mijn hypotheek te kunnen aflossen. Ik ben er altijd van uit gegaan dat mijn huis dusdanig in waarde zou stijgen dat ik ruimschoots aan mijn verplichtingen zou kunnen voldoen.

Consumenten geven banken en de AFM de schuld dat de woningmarkt volledig op slot zit. Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars laakt de wijze waarop de banken en de autoriteiten kopers dwars zitten. Het is prima dat te hoge hypotheken tot het verleden behoren maar de banken scheren de aanvragers over één kam. Zij zijn doorgeschoten in hun risicomijdend gedrag. Banken moeten per geval beoordelen of de consument kredietwaardig is. Maar nee, de banken wijzen naar de AFM en zeggen dat ze zich strikt aan de regels moeten houden van de toezichthouder. De AFM wijst weer naar banken en zegt dat zij de ruimte die wordt geboden voor maatwerk niet nemen.

Vereniging Eigen Huis vindt dat de opmerkingen van Hoogervorst voor nieuwe onrust op de woningmarkt zorgt. Deze lijdt al ernstig aan een gebrek aan vertrouwen. De uitspraken zijn in dat opzicht ongelukkig, aldus de woordvoerder van de VEH. Dat staat los van het feit dat Vereniging Eigen Huis huiseigenaren die zich zorgen maken over de betaalbaarheid van hun maandlasten, hun financiele situatie of toekomstige betaalbaarheid van de eigen woning, adviseert daarover in gesprek te gaan met zijn bank.

ING, Rabobank, SNS Bank en ABN Amro juichen het toe als consumenten zich meer bewust worden van de risicos die aan een aflossingsvrije hypotheek kleven. Toch zien ze geen reden om op basis van Hoogervorsts oproep klanten actief te benaderen.

Het aflopen van de rentevaste periode vinden wij een aangewezen moment om te bekijken of de hypotheek nog past bij de financiële situatie van de klant, aldus de banken.

Hoogleraar monetaire economie Ivo Arnold (Nyenrode) vindt het een uitstekend plan van Hoogervorst.

Een grote groep huizenbezitters is financieel zeer kwetsbaar. Zij lossen dertig jaar lang niets af, betalen alleen rente, en hebben vaak een beleggingsverzekering. Als straks de waarde van huizen daalt, kunnen zij in grote problemen komen.

Arnold vermoedt dat het voor banken een lastige klus zal zijn om volledig aflossingsvrije hypotheken geleidelijk af te bouwen. Daarom is het beter dit via belastingwetgeving te regelen. Bouw een fiscale prikkel in om mensen te laten aflossen.

De omzetting van volledig aflossingsvrije hypotheken vindt geen bijval bij de politiek. Het CDA noemt de oproep niet helemaal doordacht.

Dit zorgt voor onrust. Ook de VVD ziet er niets in. Je brengt mensen in de problemen als ze opeens hogere maandlasten krijgen, benadrukt Kamerlid Huizing.

bron: Telegraaf
Dus het draait allemaal alleen maar om vertrouwen? Gezond verstand is niet doordacht? Ik dacht dat mensen gewoon wilden wonen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_95274499
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:43 schreef xenobinol het volgende:
Heb jij de huis al verkocht :7
De huis?

Smaakt weer goed zeker die whiskey?
pi_95274679
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:45 schreef xenobinol het volgende:
[ afbeelding ]
Dus het draait allemaal alleen maar om vertrouwen? Gezond verstand is niet doordacht? Ik dacht dat mensen gewoon wilden wonen toch?
Ja, mag je er niet meer op vertrouwen dat je contract voor 30 jaar niet tussentijds eenzijdig wordt gewijzigd dan? Is dat heel vreemd?

quote:
Bouw een fiscale prikkel in om mensen te laten aflossen.
Dat is dan wel weer positief. HRA^2 _O_
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:43:23 #111
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95279466
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Correct. Hoe vaker je het leest, hoe minder ervan klopt. Ik zou me kapot schamen als er zo'n stuk van mijn hand in de krant zou staan.

Dan help je m.i. toch in 1 keer voorgoed heel je geloofwaardigheid om zeep. _O-
Als het zo op Wikipedia had gestaan had je het direct aangepast. Of niet?
Jammer dat de modjes daar jou onzin direct weer verwijderen. |:(
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95281412
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:43 schreef Censuur-152 het volgende:
Als het zo op Wikipedia had gestaan had je het direct aangepast. Of niet?
Jammer dat de modjes daar jou onzin direct weer verwijderen. |:(
Ja, uiteraard had ik het dan aangepast. Maar heb je ook nog argumenten die hier terzake doen? Of heb je van de woningmarkt net zo veel verstand als van Wiki? (Ik vermoed dat dat inderdaad gelijk is aan elkaar. :D )

Maar kom op, ga nu eens inhoudelijk in op het verhaal. Doe eens gek. Doe maar net of je op het Viva forum bent. ^O^

Ow wacht ff... Skip dat viva forum deel maar, daar moeten ze je ook niet. :W Maar inhoudelijk reageren mag jij hier natuurlijk wel. Zou een welkome afwisseling zijn. En ongetwijfeld een grote verrassing. ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 09-04-2011 23:30:57 ]
  zondag 10 april 2011 @ 09:37:59 #113
323876 michaelmoore
pi_95291039
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik geloof dat het tranendal in de USA wel over is nu

Deze heeft een HOA fee van 150 euro en daar krijg je dan wel de voordelen van een veilige community voor , een golfbaan is voor mij niet nodig, maar vraag me wel af of een private pool niet erg veel werk is

Die garage is wel lekker ruim
pi_95291185
quote:
Op zondag 10 april 2011 09:37 schreef michaelmoore het volgende:

Ik geloof dat het tranendal in de USA wel over is nu

Dan ga je daar naar toe en als werk zoeken ze bij de disney parken die daar in de buurt liggen altijd nog wel mensen die tegen een hongerloon in een muizen of eenden pak willen kruipen. Houd er wel rekening mee dat je 2 van zulke slecht betaalde banen erop moet nahouden als je daar wilt wonen.
  zondag 10 april 2011 @ 09:50:08 #115
323876 michaelmoore
pi_95291204
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ga je daar naar toe en als werk zoeken ze bij de disney parken die daar in de buurt liggen altijd nog wel mensen die tegen een hongerloon in een muizen of eenden pak willen kruipen. Houd er wel rekening mee dat je 2 van zulke slecht betaalde banen erop moet nahouden als je daar wilt wonen.
tenzij je niet meer hoef te werken he ;) ik hoor ook tot de babyboom generatie, ik heb er al 40 jaar buffelen op zitten, ja ruim 40 jaar terug kreeg ik mijn eerste paycheck.
Vroeger kon je gaan na 40 jaar maar dat is nu niet meer, dus moet ik me nog even blijven voorbereiden.

Maar Disney, de natuur en klimaat zijn wel dikke pluspunten, naast de goedkope mooie woningen

Je kunt daar ook mooie condos kopen, maar dat lijkt me niets

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2011 10:10:54 ]
pi_95291443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, mag je er niet meer op vertrouwen dat je contract voor 30 jaar niet tussentijds eenzijdig wordt gewijzigd dan? Is dat heel vreemd?

[..]

Dat is dan wel weer positief. HRA^2 _O_
Het aflossen aftrekbaar maken, en de rente niet :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_95291453
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
Maar Disney, de natuur en klimaat zijn wel dikke pluspunten, naast de goedkope mooie woningen
En hoe zit het met de gezondheidszorg daar? Is er een betaalbare zorgverzekering te vinden op jouw leeftijd?
pi_95291475
Ik maak mij meer zorgen over het feit dat een 55+'er bij Disneyland wil wonen :+
  zondag 10 april 2011 @ 10:12:55 #119
323876 michaelmoore
pi_95291502
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe zit het met de gezondheidszorg daar? Is er een betaalbare zorgverzekering te vinden op jouw leeftijd?
Die zorgverzekering moet je meenemen he, je blijft verplicht neringdoende in Nederland.
over je pensioen moet je wel tevens de ink. afh. premie betalen volgens het woonlandbeginsel

Maar volgend jaar met het uniforme loonbegrip (01/01/2013) wordt dat van je pensioen ingehouden, omdat het dan een werkgeverspremie is

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2011 10:18:07 ]
pi_95291559
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:11 schreef Resistor het volgende:
Ik maak mij meer zorgen over het feit dat een 55+'er bij Disneyland wil wonen :+
Dat zijn de eerste tekenen van dementie 40 jaar geleden was de arbo nog niet zo streng en werkte men met veel oplos middelen in van alles en nog wat. Misschien heeft mm teveel daar boven gehangen.
  zondag 10 april 2011 @ 10:19:08 #121
323876 michaelmoore
pi_95291614
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:11 schreef Resistor het volgende:
:)
leuk toch, maar niet meer om erin te gaan zitten hoor, maar voor de visite wel he
en toch dicht bij een lake
pi_95291666
quote:
Arnold vermoedt dat het voor banken een lastige klus zal zijn om volledig aflossingsvrije hypotheken geleidelijk af te bouwen. Daarom is het beter dit via belastingwetgeving te regelen. Bouw een fiscale prikkel in om mensen te laten aflossen.
Ja, maak de aflossing ook aftrekbaar! :P
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_95291719
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:)
leuk toch, maar niet meer om erin te gaan zitten hoor, maar voor de visite wel he
en toch dicht bij een lake
De nederlands visite die voor elk bezoekje per persoon al minimaal 600 euro voor het vliegtuig ticket kwijt is. En jij natuurlijk ook als je even terug naar nl wilt.

Verder vraag ik me af of jij je wel zomaar in de vs permanent mag vestigen.
  zondag 10 april 2011 @ 10:27:39 #124
323876 michaelmoore
pi_95291816
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:24 schreef Basp1 het volgende:

Verder vraag ik me af of jij je wel zomaar in de vs permanent mag vestigen.
je moet aantonen dat je financieel onafhankelijk bent, dus geen werkzoekende want die hebben ze daar genoeg
pi_95291877
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 10:22 schreef Prutzenberg het volgende:
Ja, maak de aflossing ook aftrekbaar! :P
Goed idee. Dan kun je de jaarlijkse HRA teruggave als aflossing gebruiken, waardoor het jaar daarop de teruggave hoger wordt, daarmee los je weer af, waardoor het jaar erop het weer hoger wordt enz enz.

Ik zeg doen. :D
  zondag 10 april 2011 @ 10:32:38 #126
323876 michaelmoore
pi_95291936
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goed idee. Dan kun je de jaarlijkse HRA teruggave als aflossing gebruiken, waardoor het jaar daarop de teruggave hoger wordt, daarmee los je weer af, waardoor het jaar erop het weer hoger wordt enz enz.

Ik denk dat Rutte / de Jager al problemen genoeg hebben met de extra HRA van al die verkochte corporatiewoningen
pi_95291976
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

wat je schrijft klopt niet. Je krijgt alleen maar hra terug vanuit door jou al afgedragen belasting en de hra die je terug hebt gekregen betaal je geen belasting meer over.
pi_95291990
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wat je schrijft klopt niet. Je krijgt alleen maar hra terug vanuit door jou al afgedragen belasting en de hra die je terug hebt gekregen betaal je geen belasting meer over.
Yep. Ik zag het later ook. Maar dan nog ben ik voor. :Y

(Wel de HRA in stand laten dan he)
pi_95292040
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte / de Jager al problemen genoeg hebben met de extra HRA van al die verkochte corporatiewoningen
Ik weet zeker dat die stelling niet klopt aangezien de rijkste groep de meeste hra opstrijkt die corporatiehuizen worden aan modaal verdienenden verkocht.
  zondag 10 april 2011 @ 11:16:10 #130
323876 michaelmoore
pi_95293056
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat die stelling niet klopt aangezien de rijkste groep de meeste hra opstrijkt die corporatiehuizen worden aan modaal verdienenden verkocht.
1.000.000 te verkopen corporatiewoningen a 140.000 euro a 5% is een heleboel HRA tegen 42% IB
Ik schat zo een tegenvallertje van 2 a 3 miljard per jaar
  zondag 10 april 2011 @ 11:19:39 #131
323876 michaelmoore
pi_95293165
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De nederlands visite die voor elk bezoekje per persoon al minimaal 600 euro voor het vliegtuig ticket kwijt is. En jij natuurlijk ook als je even terug naar nl wilt.
met woningruil kost het dus alleen het ticket een of twee keer per jaar, nou dat valt wel mee hoor.
nu lopen ze de deur ook niet plat, misschien dan wel meer nog

Kom ik ga naar de sauna op de fiets, moet wel gezond blijven om van al die AOW te gaan genieten tzt
pi_95293743
quote:
Op zondag 10 april 2011 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

1.000.000 te verkopen corporatiewoningen a 140.000 euro a 5% is een heleboel HRA tegen 42% IB
Ik schat zo een tegenvallertje van 2 a 3 miljard per jaar
ik heb nu al medelijden met de volgende generatie als dit waarheid wordt. Dat zou namelijk inhouden dat er bijna geen sociale huurwoningen meer overblijven waar moeten dan de xeno's gaan wonen.

Nee wat je hier schets zie ik niet snel gebeuren.
pi_95293809
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef Basp1 het volgende:
ik heb nu al medelijden met de volgende generatie als dit waarheid wordt.
Toch ligt het wel in de planning om 1 miljoen woningen in de verkoop te zetten.

quote:
Dat zou namelijk inhouden dat er bijna geen sociale huurwoningen meer overblijven waar moeten dan de xeno's gaan wonen.
Gewoon in de vrije sector zoals het hoort. Dat beetje sociale woningbouw wat overblijft hoort voor de mensen die niet zonder kunnen beschikbaar te zijn.
  zondag 10 april 2011 @ 11:52:36 #134
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95294167
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:09 schreef Resistor het volgende:

[..]

Het aflossen aftrekbaar maken, en de rente niet :+
Inderdaad. Verder het vakantiegeld en de 13e maand van de grootleners direct voor verplichte aflossing naar de bank overmaken. De schuldsaneringstijd van 3 naar 6 jaar ophogen. En de hypotheekrente verhogen zodat leners zelf de afschrijvingen bij elkaar kunnen sparen.
pi_95294548
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:52 schreef Censuur-152 het volgende:
Inderdaad. Verder het vakantiegeld en de 13e maand van de grootleners direct voor verplichte aflossing naar de bank overmaken. De schuldsaneringstijd van 3 naar 6 jaar ophogen. En de hypotheekrente verhogen zodat leners zelf de afschrijvingen bij elkaar kunnen sparen.
Neh. Doe dan toch maar beide: HRA + aflossen aftrekbaar maken. Dat schiet veel sneller op. _O_

En natuurlijk wel even de huren van de mensen die een normaal inkomen hebben per direct optrekken naar een vrije sector equivalent. :Y
  zondag 10 april 2011 @ 12:13:21 #136
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95294917
En natuurlijk:

NHG afschaffen
gemeentelijke startersleningen verbieden.
HRA afbouwen
huursubsidie afbouwen.
Belastingen verlagen
leenplafond op 75%

Zodat het wat meer op Duitsland gaat lijken.

Rekening rijden invoeren zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Goed voor de doorstroming en dus de economie en het milieu.
pi_95295238
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef Censuur-152 het volgende:
En natuurlijk:

NHG afschaffen
gemeentelijke startersleningen verbieden.
HRA afbouwen
huursubsidie afbouwen.
Belastingen verlagen
leenplafond op 75%
HWF afschaffen
OZB afschaffen

OW, en die belastingen verlagen kun je wel schudden natuurlijk he. Dat is voor de erg naïeve mensen om daarin te geloven.

quote:
Rekening rijden invoeren zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Goed voor de doorstroming en dus de economie en het milieu.
Voor mij persoonlijk mag het. Staat er een dag later een S600 voor de deur. Zonder woon/werk verkeer zal die heffing me een zorg zijn. Sterker nog, dat wordt dan wel erg goedkoop. :Y

(Dan begrijpen de buren het helemaal niet meer. _O- )
  zondag 10 april 2011 @ 12:30:28 #138
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95295540
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HWF afschaffen
OZB afschaffen

OW, en die belastingen verlagen kun je wel schudden natuurlijk he. Dat is voor de erg naïeve mensen om daarin te geloven.

[..]

Voor mij persoonlijk mag het. Staat er een dag later een S600 voor de deur. Zonder woon/werk verkeer zal die heffing me een zorg zijn. Sterker nog, dat wordt dan wel erg goedkoop. :Y

(Dan begrijpen de buren het helemaal niet meer. _O- )
Verdient professioneel (18 uur per dag) onzin uitkramen op fok zo goed? Of heb je goed gespaard toen je nog voor Fokker werkte?

Maak je je zo druk om de mening van de buren?
pi_95295611
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:30 schreef Censuur-152 het volgende:
Verdient professioneel (18 uur per dag) onzin uitkramen op fok zo goed? Of heb je goed gespaard toen je nog voor Fokker werkte?
Blijkbaar wel he. ^O^

quote:
Maak je je zo druk om de mening van de buren?
Nope. Ze begrijpen er nu al niks van en ik leg niks uit. Laat maar lekker denken. :D
pi_95296332
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef Censuur-152 het volgende:
En natuurlijk:

NHG afschaffen Eens
gemeentelijke startersleningen verbieden. Eens
HRA afbouwen Helemaal mee eens
huursubsidie afbouwen. Helemaal mee eens
Belastingen verlagen Alleen de woongerelateerde, zoals het HWF en OZB, maar nog wel bijven betalen voor de dingen van de gemeente, zoals de riolering en de wegen
leenplafond op 75% Niet mee eens, gewoon zo veel kunnen lenen als je kan betalen, maar wel met strengere voorwaarden en een strengere toetsing

<knip>
Geen belastingen en geen subsidies op iets wat je al bezit, alleen maar heffingen voor dingen die je gebruikt, maar niet van jou zijn (zoals de riolering en wegen in de woonwijken)

Je koopt een huis -> je gaat naar de bank voor een zak geld en regelt met de bank hoe je het terug betaalt zonder dat er een 3e persoon in de vorm van de overheid zich er mee bemoeit, wat afpakt of wat 'geeft'.
Je huurt een huis -> je regelt met een verhuurder hoe je alles betaalt en wat hij er voor terugdoet aan onderhoud, zonder dat de overheid zich er mee bemoeit.

In theorie kan het zo simpel zijn :z
  zondag 10 april 2011 @ 17:34:28 #141
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95307213
pi_95307389
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:34 schreef Censuur-152 het volgende:
Gewoon nog een jaartje of 2 wachten. :)
:')

Je zit volgens mij in een endless loop vast. :D
pi_95307428
In 2008 hoefden we maar een jaar te wachten. Nu drie jaar verder moeten we nog 2 jaar wachten...
pi_95307479
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:39 schreef Scorpie het volgende:
In 2008 hoefden we maar een jaar te wachten. Nu drie jaar verder moeten we nog 2 jaar wachten...
Ik zie een patroon: 1, 2, 4, 8, 16, 32 _O-
  zondag 10 april 2011 @ 17:52:15 #145
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95307961
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zie een patroon: 1, 2, 4, 8, 16, 32 _O-

Hij heeft toch gelijk? Kijk naar die wanhopige vriendinnen van je op het VIVA forum. Je verzuipen nu al bijna in hun schulden. Dan moet je gewoon wachten tot ze wel moeten verkopen.

Beter is natuurlijk nog wat langer wachten tot de grote massa begint te schuiven. Emigreren naar Duitsland is natuurlijk ook nog altijd slim. Dan kun de renteaftrek ook nog lekker misbruiken. ;)
  zondag 10 april 2011 @ 17:53:29 #146
323876 michaelmoore
pi_95308014
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:53 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geen belastingen en geen subsidies op iets wat je al bezit, alleen maar heffingen voor dingen die je gebruikt, maar niet van jou zijn (zoals de riolering en wegen in de woonwijken)

Je koopt een huis -> je gaat naar de bank voor een zak geld en regelt met de bank hoe je het terug betaalt zonder dat er een 3e persoon in de vorm van de overheid zich er mee bemoeit, wat afpakt of wat 'geeft'.
Je huurt een huis -> je regelt met een verhuurder hoe je alles betaalt en wat hij er voor terugdoet aan onderhoud, zonder dat de overheid zich er mee bemoeit.

In theorie kan het zo simpel zijn :z
ja het is heel simpel, geen bemoeienis van de overheid, maar de overheid is bemoeizuchtig.

Als het aan ons lag, dan gewoon alle subsidies weg, morgen, klaar
Komt vanzelf goed, echt waar.
Sommigen zullen een paar tientjes per maand gaan missen maar dat past zich wel aan , echt waar
pi_95308232
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:52 schreef Censuur-152 het volgende:
Hij heeft toch gelijk?
Hij wel met die ene zin, jij niet. (Het lukt je zelfs met 1 zin niet :P) Met de stijgende rente en de strengere eisen wordt het voor een starter alleen maar moeilijker. In ieder geval nu al VEEL moeilijker dan 6 maanden geleden. Als je had willen kopen had je dat voor eind 2010 moeten doen, toen was de rente nog lekker laag.

Op dit moment heb je als starter (en dan bedoel ik dus de mensen die een hypotheek zullen moeten nemen) veel minder mogelijkheden dan 6 maanden geleden.

quote:
Emigreren naar Duitsland is natuurlijk ook nog altijd slim.
Ja, helemaal top man. Je kinderen duitstalig opvoeden. -O-
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 17:59:27 #148
236264 crew  capricia
pi_95308297
quote:
Op zondag 10 april 2011 17:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hij wel met die ene zin, jij niet. (Het lukt je zelfs met 1 zin niet :P) Met de stijgende rente en de strengere eisen wordt het voor een starter alleen maar moeilijker. In ieder geval nu al VEEL moeilijker dan 6 maanden geleden. Als je had willen kopen had je dat voor eind 2010 moeten doen, toen was de rente nog lekker laag.

Op dit moment heb je als starter (en dan bedoel ik dus de mensen die een hypotheek zullen moeten nemen) veel minder mogelijkheden dan 6 maanden geleden.
Idd. En als de HRA weg gaat, dan gaat het er ook niet beter op worden voor starters.
En als de rente omhoog gaat, ook niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 18:06:27 #149
323876 michaelmoore
pi_95308637
Weer een waarschuwing voor de huizenbubble in Nederland, waar woningen gewoon ruim twee zo duur zijn als zou moeten

quote:
zo 10 apr 2011, 06:00
Hypotheekschulden
AMSTERDAM - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft bij zijn recente doorlichting van de Nederlandse economie voor de zoveelste keer gewezen op de gevaren van de hypotheekrenteaftrek. Deze maakt gezinnen en banken extra kwetsbaar bij de volgende economische terugslag.

Desgevraagd zei de IMF-vertegenwoordiger Nederland een 10 te geven voor de werkloosheidsontwikkeling, en een 2 voor het maar niets doen aan de renteaftrek.

De hypotheekrenteaftrek, in combinatie met het uiterst royale leengedrag van banken, heeft drie perverse effecten. Het eerste is dat we in Nederland een overgewaardeerde huizenmarkt hebben.
Omdat huizen veel te duur zijn, wordt de toetreding tot de koopmarkt ernstig belemmerd, terwijl de hypotheekrenteaftrek het kopen van een eigen huis juist moest bevorderen.
Dat is het tweede perverse effect.
Het derde is dat nergens ter wereld gezinnen zulke hoge schulden hebben als in Nederland.
Nou zo royaal zijn ze niet meer, mijn collega moet 10% en de kk zelf neerleggen, terwijl ze aan alle voorwaarden voldoet
pi_95308873
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
Weer een waarschuwing voor de huizenbubble in Nederland, waar woningen gewoon ruim twee zo duur zijn als zou moeten
Nou zo royaal zijn ze niet meer, mijn collega moet 10% en de kk zelf neerleggen, terwijl ze aan alle voorwaarden voldoet
Zou goed kunnen. Niks mis mee toch? Dat is toch het hier bejubelde Duitse systeem? Het zelf ook geld meebrengen?

Maar ik denk dat je collega een beetje jokt tegen je, ze zal wel iets teveel boven haar kunnen willen...
pi_95308887
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En nu nog de hoeveelheid spaargeld ernaast? Wat komt er dan uit? Ze maken het wel erg makkelijk en vergeten even dat mensen naast een aflossingsvrije hypotheek ook vaak sparen, al dan niet door een spaarhypotheek. Jammer dat dit er nooit bij staat. Ofwel kansloos onderzoek.
pi_95308966
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:59 schreef capricia het volgende:
Idd. En als de HRA weg gaat, dan gaat het er ook niet beter op worden voor starters.
Yep. Om de een of andere reden denken de starters / wannabee kopers altijd dat dan hun kansen verbeteren.

De logica ontgaat me geheel. :Y
  zondag 10 april 2011 @ 18:25:46 #153
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95309607
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Jawel, want er zijn in Nederland heel veel mensen die niet aflossen. Vele van hun betalen nu nog 4 a 4,5 procent rente. Vele kunnen een renteverhoging van 1,5 niet eens hebben, zo subprime als de pest. Bij mensen die wel aflossen kan de aflossing nog tijdelijk stop gezet worden. Dit gaat niet bij de leenkneuzen.

Dus starters die al jaren sparen hoeven alleen te wachten tot de topleners en de banken in moeilijkheden komen. Waarna de banken nog veel moeilijker worden met hypotheken. Resultaat nog lagere prijzen, de spiraal naar beneden :)
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 18:28:30 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95309720
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Om de een of andere reden denken de starters / wannabee kopers altijd dat dan hun kansen verbeteren.

De logica ontgaat me geheel. :Y
De logica is niet zo zeer in de redenering, maar ik zie wel een zekere logica in de motivatie. Immers, zij hebben veelal geen huis kunnen kopen in het verleden, terwijl ze dat wel graag willen. Kunnen ze hoog en laag springen, maar als je volledig tevreden en blij bent in je huurhuis geen enkele wroeging hebt whatsoever, dan laat je je hier niet zien, immers, je hebt niks om je druk over te maken. Je wil geen koophuis dus wat daar gebeurd ben je ook niet zo mee bezig.

Dus, het zijn mensen die graag een huis willen kopen maar niet kunnen. Nu is er een situatie aan de hand waarbij zij van mening zijn (maar vooral heel erg hopen) dat als die situatie in elkaar stort, ze daar voordeel bij hebben.

Daar komt ook nog bij dat er vooral op de man gespeeld wordt. En dan uiteraard op de eigenaren van een huis. In mijn ogen is dat een vorm van jaloezie, immers, die mensen hebben iets wat zij zelf niet hebben maar wel graag willen. Dat steekt, dus dan moet er gehoopt worden dat 'de kopers' in de shit komen. Dat zij die koopwoning niet hebben is de schuld van de hele wereld behalve hunzelf. Dat is namelijk makkelijker.

Dus, als je maar heel erg hoopt dat als alles instort het goedkoper wordt dan kun je met minder geld een zelfde huis kopen, terwijl de anderen daar veel meer voor hebben betaald. Ha! Hebben ze je toch. Lekker puh!

En dat moet dan vervolgens met elkaar gedeeld worden. De huurders die wel even tegen de kopers vertellen dat ze sukkels zijn. Gedeelde smart is halve smart, en iemand anders (lees: de koper) de grond in proberen te boren zodat je jezelf beter voelt omdat je een beetje gefaald hebt is dan natuurlijk logisch, nietwaar? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95309813
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Dus starters die al jaren sparen hoeven alleen te wachten tot de topleners en de banken in moeilijkheden komen. Waarna de banken nog veel moeilijker worden met hypotheken. Resultaat nog lagere prijzen, de spiraal naar beneden :)
Zo hee, en dat alles binnen 2 jaar? :W

Overigens kan de gemiddelde starter met geen mogelijkheid opsparen tegen de gevolgen van de beperkingen van zijn mogelijkheden.

Je verhaal gaat alleen op voor een heel, heel klein deel die wel genoeg cash heeft liggen. Het leeuwendeel van de starters wordt steeds kanslozer. Punt.
  zondag 10 april 2011 @ 18:45:38 #156
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95310429
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar komt ook nog bij dat er vooral op de man gespeeld wordt. En dan uiteraard op de eigenaren van een huis. In mijn ogen is dat een vorm van jaloezie, immers, die mensen hebben iets wat zij zelf niet hebben maar wel graag willen. Dat steekt, dus dan moet er gehoopt worden dat 'de kopers' in de shit komen.

De prijzen zullen alleen zakken als mensen die idiote risico's hebben genomen moeten gaan verkopen. Daar moeten strategische mensen dus op wachten. Dat hoort overigens gewoon bij het kapitalistische systeem. Verder is het een groot voordeel dat het 'treintjes' systeem niet meer werkt waardoor vele mensen gevangen zitten in hun eerste koophuis (onderwaarde). De de nieuwe starters kunnen dan instappen in de huizen van de babyboomers.

Mensen met een aflossingsvrije hypotheek zijn misschien op papier eigenaar, ik noem ze bankhuurders
pi_95310589
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef Censuur-152 het volgende:
Mensen met een aflossingsvrije hypotheek zijn misschien op papier eigenaar, ik noem ze bankhuurders
Ho. Stop. Ik heb iets gemist. :Y

Leg uit, sinds wanneer is het belangrijk hoe jij iets noemt? _O-
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 18:51:12 #158
236264 crew  capricia
pi_95310647
quote:
Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Leg die eens uit. En dan zonder allerlei vooroordelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 18:55:17 #159
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95310808
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Leg die eens uit. En dan zonder allerlei vooroordelen.

Je leven lang huren van de bank, dat is volgens econoom Lans Bovenberg goed mogelijk. De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost. Dit percentage neemt nog steeds toe en dat is, volgens Bovenberg, reden tot zorg. "Als je naar andere landen kijkt is dat percentage veel lager. Nederland is wereldkampioen hypotheek, dus er is wel iets aan de hand in ons land."

Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro. Dat is meer dan in ieder ander Europees land. Je zou dus denken dat Nederlanders meer huizen kopen, maar dat cijfer ligt juist lager. Nederlanders zijn dus vooral goed in het aangaan van schulden. Banken zijn bovendien gek op aflossingsvrije hypotheken, aldus Bovenberg. "Het is een goede business voor de financiële sector. Veel mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben, die hebben ook nog ergens een spaarpotje. Eigenlijk is het twee keer kassa voor de banken. Een keer kunnen ze een lening verstrekken, aan de andere kant kunnen ze mensen ook een spaarproduct aanbieden."
  zondag 10 april 2011 @ 18:55:21 #160
323876 michaelmoore
pi_95310813
Het is in Nederland gewoon fout gelopen door de "goede banden" tussen de overheid en de banken en verzekeraars

quote:
Hoe kon het zo fout gaan?
Banken hebben een heel belangrijk aandeel in de schuldenexplosie gehad.
Vroeger was het normaal dat een gezin bij de aankoop van een eigen huis 30% eigen geld inbracht. Nu wordt in Nederland ruzie gezocht over de vraag of de verstrekking van een lening tot 112%, of toch maar tot 110% van de aankoopsom mag gaan.

Daar hoef je buiten Nederland niet mee aan te komen.
In Zweden is het maximum leenbedrag bepaald op 85%,
in Duitsland en de VS is het 80%, in Canada 75%.
In Italië kun je niet meer dan 50 à 60% van de koopsom lenen.
En dit komt allemaal door de HRA waanzin. Lenen, Lenen, Lenen
pi_95311164
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:55 schreef Censuur-152 het volgende:
Je leven lang huren van de bank, dat is volgens econoom Lans Bovenberg goed mogelijk. De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost. Dit percentage neemt nog steeds toe en dat is, volgens Bovenberg, reden tot zorg. "Als je naar andere landen kijkt is dat percentage veel lager. Nederland is wereldkampioen hypotheek, dus er is wel iets aan de hand in ons land."
Ja, mijn hypotheek wordt ook pas aan het eind van de looptijd afgelost. Wil niet zeggen dat er niet gespaard wordt. Wat is er mis mee om pas na de looptijd af te lossen? Exact: he-le-maal niets. (Sterker nog: het levert geld op :P)

quote:
Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro.
En hoeveel miljard staat daar tegenover aan opzij gezet geld voor de aflossing?
pi_95311477
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, 150 tot 250 HOA en
2000 taxes per jaar

maar dat kun je niet vergelijken he, je hebt dan ook een community pool
Op de OZB belasting krijg je als inwoner van de staat Florida korting, op die manier lapt de bezitter van vakantiewoningen voor de diensten van de inwoners van de staat Florida *O*
Oh en Florida kent ook geen state-income tax *O*

Florida _O_
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 19:14:10 #163
236264 crew  capricia
pi_95311520
quote:
Op zondag 10 april 2011 18:55 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro. Dat is meer dan in ieder ander Europees land. Je zou dus denken dat Nederlanders meer huizen kopen, maar dat cijfer ligt juist lager. Nederlanders zijn dus vooral goed in het aangaan van schulden. Banken zijn bovendien gek op aflossingsvrije hypotheken, aldus Bovenberg. "Het is een goede business voor de financiële sector. Veel mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben, die hebben ook nog ergens een spaarpotje. Eigenlijk is het twee keer kassa voor de banken. Een keer kunnen ze een lening verstrekken, aan de andere kant kunnen ze mensen ook een spaarproduct aanbieden."
Klinkt meer als een spaarhypotheek, zo te lezen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 19:21:13 #164
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95311781
'De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost'

Hij heeft het hier over een idiote hypotheekvorm die eigenlijk alleen in het 'rijke' Nederland populair is. De HurenVanDeBank hypotheek, speciaal voor mensen die liever in een vakantie catalogus kijken.. Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
pi_95311941
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:21 schreef Censuur-152 het volgende:
'De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost'

Hij heeft het hier over een idiote hypotheekvorm die eigenlijk alleen in het 'rijke' Nederland populair is. De HurenVanDeBank hypotheek, speciaal voor mensen die liever in een vakantie catalogus kijken.. Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
Ja.... Maar er staat letterlijk:

quote:
De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost
Wat is het probleem? Het wordt toch afgelost?

Anders zou er staan de helft van de hypotheken wordt NIET afgelost.
  zondag 10 april 2011 @ 19:30:35 #166
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_95312131
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:21 schreef Censuur-152 het volgende:
Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
Nee, de hele dag je centjes tellen, dat is leuk :')

Of jezelf de godganse dag drukmaken over koophuizen, terwijl je er zelf geen hebt. Ook heel zinnig.
pi_95312425
quote:
Op zondag 10 april 2011 19:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Of jezelf de godganse dag drukmaken over koophuizen, terwijl je er zelf geen hebt. Ook heel zinnig.
Zelfs zover gaan dat je er een weblog over start en daar zelf gaat reageren onder verschillende namen :')
  zondag 10 april 2011 @ 19:42:55 #168
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312530
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 19:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik vind het zinnig.

Met de Aflossingsvrije Hypotheek betaalt u alleen rente. Hierdoor blijven uw maandlasten laag. U houdt dus geld over om een paar jaar andere leuke dingen te doen. Uw Rabobank...
  zondag 10 april 2011 @ 19:45:02 #169
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312579
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs zover gaan dat je er een weblog over start en daar zelf gaat reageren onder verschillende namen :')
Ik reageer nooit op http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl. Een site met dagelijks duizenden unieke bezoekers heeft dat niet nodig..
  zondag 10 april 2011 @ 19:45:12 #170
323876 michaelmoore
pi_95312586
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Op de OZB belasting krijg je als inwoner van de staat Florida korting, op die manier lapt de bezitter van vakantiewoningen voor de diensten van de inwoners van de staat Florida *O*
Oh en Florida kent ook geen state-income tax *O*

Florida _O_
inderdaad
http://www.taxadmin.org/fta/rate/ind_inc.pdf

allemaal goedkope gelijkvloerse woningen in een prettig klimaat, nu 30C
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 19:45:51 #171
236264 crew  capricia
pi_95312607
quote:
Op zondag 10 april 2011 19:42 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik vind het zinnig.

Met de Aflossingsvrije Hypotheek betaalt u alleen rente. Hierdoor blijven uw maandlasten laag. U houdt dus geld over om een paar jaar andere leuke dingen te doen. Uw Rabobank...
Dat wil toch nog niet zeggen dat mensen niet aflossen?
Weer zo'n vooroordeel van je...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95312638
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:45 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik reageer nooit op http://www.huizenmarkt-zaadbal.nl. Een site met dagelijks duizenden unieke bezoekers heeft dat niet nodig..
LOL, je wilt toch niet zeggen dat al die jankerds daar echt bestaan he... _O-
  zondag 10 april 2011 @ 19:48:04 #173
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312686
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat wil toch nog niet zeggen dat mensen niet aflossen?
Weer zo'n vooroordeel van je...
Echt leuk..., aflossen...
pi_95313087
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Leuker als cash betalen... :Y

Levert meer op ook, maar die hersenkraker zal ik je besparen. ^O^
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 20:00:35 #175
16180 crew  CoolGuy
pi_95313248
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Echt leuk..., huur betalen...
pi_95313326
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leuker als cash betalen... :Y

Levert meer op ook, maar die hersenkraker zal ik je besparen. ^O^
Das te hoog gegrepen. Hm, wat zal ik eens doen met die 15k aan spaargeld die ik nu heb, aflossen of toch maar beleggen.
pi_95313450
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 20:02 schreef Scorpie het volgende:
Das te hoog gegrepen. Hm, wat zal ik eens doen met die 15k aan spaargeld die ik nu heb, aflossen of toch maar beleggen.
Met gewoon sparen kom je er al hoor. :Y
  zondag 10 april 2011 @ 21:24:02 #178
323876 michaelmoore
pi_95318412
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 20:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

kan jouw het schelen joh, koop er maar palm-island obligaties van
O, nee dan moet het minimaal 50.000 zijn
  zondag 10 april 2011 @ 21:46:35 #179
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95319942
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kan jouw het schelen joh, koop er maar palm-island obligaties van
O, nee dan moet het minimaal 50.000 zijn
Hij is trots op z'n 3 stuivers...
pi_95320079
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:46 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik heb ook 3 stuivers. Waarvan er ruim 1 door Xeno betaald is. Dat is mijn favoriete stuiver. :Y
pi_95324615
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:46 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Trots? Nee, gewoon oer-hollandse opvoeding; sparen voor later en niet onnodig geld over de balk smijten zoals bij huren!
pi_95328906
Juist! Meer sparen, minder lenen.
pi_95329039
Wel sneu dat net als je wilt gaan kopen met je spaarcenten nadat de huizenmarkt helemaal is ingestort en een rijtjeshut zo'n 25.000 moet kosten de banken met je spaargeld omvallen,
de schatkist van de overheid leeg is en er niks meer in je oude sok zit. :P
  maandag 11 april 2011 @ 08:28:22 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95331597
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 00:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel sneu dat net als je wilt gaan kopen met je spaarcenten nadat de huizenmarkt helemaal is ingestort en een rijtjeshut zo'n 25.000 moet kosten de banken met je spaargeld omvallen,
de schatkist van de overheid leeg is en er niks meer in je oude sok zit. :P
Zo was er een interview met een aantal "Icesave gedupeerden". Eén daarvan had zijn huis verkocht en zijn geld "veilig gesteld", omdat hij bang was voor een huizen-markt crash. 380.000 euro bij Icesave, want aar was de rente zo lekker hoog. In één dag 280.000 euro kwijt. Daar kan geen crash tegenop :D
En ondertussen doen de Ijslanders gewoon massaal een Asfyxiatje wen weigeren lekker te betalen :')

Anyways, goede morgen! Lekker weekend gehad allemaal? Mijn huis schijnt weer in waarde gedaald te zijn. Grappig, voel je niets van als je lekker in je tuin van het zonnetje geniet! :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95331662
Herkenbaar Whuzz, ik moest gewoon mijn eigen aangekochte zonnewering laten zakken door dat zonnetje!
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 08:45:25 #186
16180 crew  CoolGuy
pi_95331804
Goedemorgen allemaal. Wat een weertje dit weekend he. Heerlijk wat diesel verstookt, gewoon, omdat het kan, ijsje gegeten, terrasje gezeten, dat soort dingen O+
  maandag 11 april 2011 @ 08:58:09 #187
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95332011
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:45 schreef CoolGuy het volgende:
Goedemorgen allemaal. Wat een weertje dit weekend he. Heerlijk wat diesel verstookt, gewoon, omdat het kan, ijsje gegeten, terrasje gezeten, dat soort dingen O+
Benzine hier. Voor de rest vergelijkbaar :P
Gouda is best een mooi stadje. En de terrasjes rond de oude markt daar zijn goed toeven uit de wind in het zonnetje. Dinnetje geleerd wat "bitterballen" zijn :P (Zuurtje, kom er maar in!)
  maandag 11 april 2011 @ 09:01:51 #188
324665 meth77
to do or not to do
pi_95332059
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Anyways, goede morgen! Lekker weekend gehad allemaal? Mijn huis schijnt weer in waarde gedaald te zijn. Grappig, voel je niets van als je lekker in je tuin van het zonnetje geniet! :D
Als je huis zelf maar niet gedaald is , want dan ga je het wel voelen op enig moment
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 09:06:51 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_95332148
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Benzine hier. Voor de rest vergelijkbaar :P
Gouda is best een mooi stadje. En de terrasjes rond de oude markt daar zijn goed toeven uit de wind in het zonnetje. Dinnetje geleerd wat "bitterballen" zijn :P (Zuurtje, kom er maar in!)
:P ik zat zaterdagmiddag met m'n vriendin wat te eten op een terrasje, lekker in de zon, en ik had op slag zin om op vakantie te gaan, maar dat duurt nog 4,5 maand :{
pi_95332427
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb ook 3 stuivers. Waarvan er ruim 1 door Xeno betaald is. Dat is mijn favoriete stuiver. :Y
Wel regelmatig poetsen hè :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95332482
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:28 schreef Whuzz het volgende:

En ondertussen doen de Ijslanders gewoon massaal een Asfyxiatje wen weigeren lekker te betalen :')

Geef ze eens ongelijk, waarom zouden ze gaan betalen voor het wangedrag van banksters?
I'll sing you a lullaby.
pi_95332507
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 08:58 schreef Whuzz het volgende:

Dinnetje geleerd wat "bitterballen" zijn :P (Zuurtje, kom er maar in!)
Volgende keer loempia's met zoetzure saus dan maar :9
I'll sing you a lullaby.
pi_95332535
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:P ik zat zaterdagmiddag met m'n vriendin wat te eten op een terrasje, lekker in de zon, en ik had op slag zin om op vakantie te gaan, maar dat duurt nog 4,5 maand :{
Gewoon gaan huren, dan voelt iedere dag als een vakantie :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 09:36:48 #194
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95332806
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

15 jaar gedaan, maar daar toch weinig van gevoeld hoor...
  maandag 11 april 2011 @ 09:43:19 #195
324665 meth77
to do or not to do
pi_95332936
quote:
Steden willen schuldeisers 'in de wacht zetten'
AMSTERDAM - Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag zien een forse stijging van het aantal huishoudens dat een beroep doet op de schuldhulpverlening. Ze willen dan ook een wettelijke mogelijkheid via de Tweede Kamer krijgen om schuldeisers 'in de wacht' te zetten.

ANP Op die manier moet het mogelijk worden mensen die diep in de schulden zitten, te kunnen helpen. Vorig jaar is de gemiddelde schuld gestegen naar 27.500 euro, aldus dagblad Trouw. Het aantal gezinnen en alleenstaanden dat zich meldde voor schuldhulp lag vorig jaar 13 procent hoger dan in 2009.
pi_95332947
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:36 schreef Whuzz het volgende:

15 jaar gedaan, maar daar toch weinig van gevoeld hoor...
Carpe diem Whuzz :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95332975
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen :|W w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 11 april 2011 @ 09:45:51 #198
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95333005
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Carpe diem Whuzz :)
Ik ben meer van de Carpe Kippum ;)
Huurkipjes bij voorkeur >:)
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 09:45:56 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_95333010
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

dat slaat echt nergens op, maar goed je wilde even een leuke oneliner plaatsen he :')

Nee, dan zou ik geld over de schutting flikkeren, en ik zou er niks voor terug krijgen, dat zou absoluut niet als vakantie voelen. Maar over 4,5 maand ga ik met de vriendin een paar weken naar Mexico, dát zal wel als vakantie voelen.
  maandag 11 april 2011 @ 09:48:01 #200
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95333052
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen.... gewoon dik blijven lenen :|W w/
Precies. Zijn vast huurtokkies met een TV, koelkast, auto, wasmachine, caravan en trampoline op afbetaling. En nadat dat alles betaald was, was er die maanden geen geld meer voor de (scheef)huur |:(
Ik zeg: Gewoon het huis uit flikkeren. Ga maar een doos huren onder de brug ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')