Als je het goed leest is het eigenlijk een heel beschamend stukje uit de mond van Peter Beszelsen (directeur van Money1.nl en sinds 1994 DGA van Kerckemeren Consult B.V. Financial & Business Consultants. )quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nog even los van overlijdenskostenverzekering (waarom?) en servicekosten (nee, die betaal je als huurder zeker niet). Is de hypotheekrente soms ook geindexeerd?
Wordt morgen weer de vis in verpakt.
zeepje en xeno wel. Als ie ze maar de mond praat.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je het goed leest is het eigenlijk een heel beschamend stukje uit de mond van Peter Beszelsen (directeur van Money1.nl en sinds 1994 DGA van Kerckemeren Consult B.V. Financial & Business Consultants. )
Ik zou me geen twee keer bedenken voor ik hem mijn belangen laat behartigen, ik zou het helemaal niet doen.![]()
Echt he, je zal zo`n mongool maar als adviseur hebben, ik zou al mijn business bij hem per direct opzeggenquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leuke rekensom....
Flatje van 250.000,-![]()
6% rente voor 10 jaar![]()
En dan dat zwikkie ook nog vergelijken met een huurflatje van 650,-![]()
Correct. Hoe vaker je het leest, hoe minder ervan klopt. Ik zou me kapot schamen als er zo'n stuk van mijn hand in de krant zou staan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:36 schreef poemojn het volgende:
En als die dochter minder dan 33.000 per jaar verdient gaat het sowieso moeilijk worden om een hypotheek van 250.000 euro te krijgen. Bijzonder verhaal weer. Dit kon een paar jaar voor de crisis zelfs niet.
Dat is dan weer wel wat wij voor ons vrije-sector-appartement aan huur betaalden (2004-2006), en het is ook vrij exact de vraagprijs van onze vroegere buren daar (die wel gekocht hadden).quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Flatje van 250.000,-![]()
6% rente voor 10 jaar![]()
En dan dat zwikkie ook nog vergelijken met een huurflatje van 650,-![]()
Maar zeer zeker geen gangbare bedragen. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk. Mijn woning kun je ook overnemen voor 30 x de WOZ waarde.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:41 schreef poemojn het volgende:
Dat is dan weer wel wat wij voor ons vrije-sector-appartement aan huur betaalden (2004-2006), en het is ook vrij exact de vraagprijs van onze vroegere buren daar (die wel gekocht hadden).
Dat vrees ik ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar de oplossing voor jongeren is simpel: verlaat het land zonder te betalen. Wat overblijft is straks een landje met weinig werkenden, torenhoge schulden, en heel veel mensen die vinden dat de werkenden ze moeten verzorgen.
Hier kun je nog we iets leuks kopenquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:36 schreef poemojn het volgende:
En als die dochter minder dan 33.000 per jaar verdient gaat het sowieso moeilijk worden om een hypotheek van 250.000 euro te krijgen. Bijzonder verhaal weer. Dit kon een paar jaar voor de crisis zelfs niet.
Wat ik me bij die panden me wel afvraag hoeveel je ook nog eens per jaar aan de Gated communities waar ze instaan mag betalen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hier kun je nog we iets leuks kopen
http://www.bardellrealest(...)ouse&sfrType[]=Condo
Het zijn allemaal idioten. Hoe lang hebben jullie in sinterklaas gelooft?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he, je zal zo`n mongool maar als adviseur hebben, ik zou al mijn business bij hem per direct opzeggenidioot dat het er is
Een huis kopen heeft niks te maken met in iemand geloven, mr Generalist dat je er bent.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:16 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal idioten. Hoe lang hebben jullie in sinterklaas gelooft?
quote:Consumenten in paniek door plan Hoogervorst
Consumenten zijn zich een hoedje geschrokken van de uitlatingen van de scheidend AFM-voorzitter Hoogervorst gisteren in deze krant. Hij stelde dat de bestaande aflossingsvrije hypotheek hard moet worden aangepakt. In de praktijk zou dit betekenen dat minstens 1,2 miljoen huishoudens flink hogere maandlasten voor hun kiezen krijgen. Het leeuwendeel van deze woningbezitters dreigt hierdoor in financiële problemen te raken.
Veel lezers reageerden op Telegraaf.nl paniekerig op de uitspraken van Hoogervorst: Als dit plan doorgaat, ben ik failliet, laat een lezeres uit Utrecht weten. Na alle recente prijsverhogingen (zorgpremies, energierekening en gemeentelasten), kan ik echt geen ¤ 200 extra opzij leggen om later mijn hypotheek te kunnen aflossen. Ik ben er altijd van uit gegaan dat mijn huis dusdanig in waarde zou stijgen dat ik ruimschoots aan mijn verplichtingen zou kunnen voldoen.![]()
![]()
Consumenten geven banken en de AFM de schuld dat de woningmarkt volledig op slot zit. Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars laakt de wijze waarop de banken en de autoriteiten kopers dwars zitten. Het is prima dat te hoge hypotheken tot het verleden behoren maar de banken scheren de aanvragers over één kam. Zij zijn doorgeschoten in hun risicomijdend gedrag. Banken moeten per geval beoordelen of de consument kredietwaardig is. Maar nee, de banken wijzen naar de AFM en zeggen dat ze zich strikt aan de regels moeten houden van de toezichthouder. De AFM wijst weer naar banken en zegt dat zij de ruimte die wordt geboden voor maatwerk niet nemen.
Zie voor het gehele artikel de papieren versie van De Telegraaf.
Ach. Aannames, en het risico in acht nemen, neeeee dat doen we niet, want we 'gaan uit van'. Ik ga uit van het ergste geval, dus heb ik t zo geregeld dat ik altijd mn verplichtingen kan blijven betalen.quote:
Dit zijn geen concrete plannen, maar wat uitspraken van 1 persoon. Voor Cenzuur een reden om de BBQ naar buiten te halen en zichzelf eens te verwennen, maar verder gaat het nergens over.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vind het wel jammer dant de 100% aflossingsvrije hypotheek verdwijnt (en ben wel blij dat dit niet de spaarhypotheek en/of belegingsvorm inhoudt, want strikt genomen is dat wel zo), want dit houdt in dat je een stuk minder de vrije ruimte hebt om zelf te bepalen hoe je het wilt aflossen over 30 jaar.
Het gaat niet om ik of jij. Het gaat erom wat de massa doet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ach. Aannames, en het risico in acht nemen, neeeee dat doen we niet, want we 'gaan uit van'. Ik ga uit van het ergste geval, dus heb ik t zo geregeld dat ik altijd mn verplichtingen kan blijven betalen.
Iets actief doen (ik) vs langs de kant staan 'slim doen' (cenzuur) ik weet wel waar je meer aan hebt.
Gelijk heb jequote:Op zaterdag 9 april 2011 11:18 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik ga niet actief zijn in een dom piramidespel.
rare zin , ik moest hem drie keer lezenquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:24 schreef janatwork het volgende:
Het valt op dat de telegraaf een hoop negatieve berichten de wereld in helpt, vaak onjuist maar dat maakt voor het sentiment niet uit, al met al zal dat het vertrouwen op de woningmarkt niet doen toenemen.
Inderdaad.quote:
het is net of al die huizen een pool hebben daar he?quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat ik me bij die panden me wel afvraag hoeveel je ook nog eens per jaar aan de Gated communities waar ze instaan mag betalen.
Niets van gemerkt. Ik heb de laatste 20 jaar tweemaal een huis gekocht. Beiden tegen een nette prijs en ik woon nog steeds zeer betaalbaar en prima naar mijn zin. Zou het kunnen dat het aan jou ligt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:37 schreef BeffJeck het volgende:
De laatste 20 jaar waren in - en in rot.
Tijd om je zorgen te gaan maken.quote:Ik begrijp Xeno en Censuur daarom heel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |