abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95308887
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
Weer een waarschuwing voor de huizenbubble in Nederland, waar woningen gewoon ruim twee zo duur zijn als zou moeten

[..]

Nou zo royaal zijn ze niet meer, mijn collega moet 10% en de kk zelf neerleggen, terwijl ze aan alle voorwaarden voldoet
En nu nog de hoeveelheid spaargeld ernaast? Wat komt er dan uit? Ze maken het wel erg makkelijk en vergeten even dat mensen naast een aflossingsvrije hypotheek ook vaak sparen, al dan niet door een spaarhypotheek. Jammer dat dit er nooit bij staat. Ofwel kansloos onderzoek.
pi_95308966
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:59 schreef capricia het volgende:
Idd. En als de HRA weg gaat, dan gaat het er ook niet beter op worden voor starters.
En als de rente omhoog gaat, ook niet.
Yep. Om de een of andere reden denken de starters / wannabee kopers altijd dat dan hun kansen verbeteren.

De logica ontgaat me geheel. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 10 april 2011 @ 18:25:46 #153
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95309607
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd. En als de HRA weg gaat, dan gaat het er ook niet beter op worden voor starters.
En als de rente omhoog gaat, ook niet.
Jawel, want er zijn in Nederland heel veel mensen die niet aflossen. Vele van hun betalen nu nog 4 a 4,5 procent rente. Vele kunnen een renteverhoging van 1,5 niet eens hebben, zo subprime als de pest. Bij mensen die wel aflossen kan de aflossing nog tijdelijk stop gezet worden. Dit gaat niet bij de leenkneuzen.

Dus starters die al jaren sparen hoeven alleen te wachten tot de topleners en de banken in moeilijkheden komen. Waarna de banken nog veel moeilijker worden met hypotheken. Resultaat nog lagere prijzen, de spiraal naar beneden :)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 18:28:30 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95309720
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Om de een of andere reden denken de starters / wannabee kopers altijd dat dan hun kansen verbeteren.

De logica ontgaat me geheel. :Y
De logica is niet zo zeer in de redenering, maar ik zie wel een zekere logica in de motivatie. Immers, zij hebben veelal geen huis kunnen kopen in het verleden, terwijl ze dat wel graag willen. Kunnen ze hoog en laag springen, maar als je volledig tevreden en blij bent in je huurhuis geen enkele wroeging hebt whatsoever, dan laat je je hier niet zien, immers, je hebt niks om je druk over te maken. Je wil geen koophuis dus wat daar gebeurd ben je ook niet zo mee bezig.

Dus, het zijn mensen die graag een huis willen kopen maar niet kunnen. Nu is er een situatie aan de hand waarbij zij van mening zijn (maar vooral heel erg hopen) dat als die situatie in elkaar stort, ze daar voordeel bij hebben.

Daar komt ook nog bij dat er vooral op de man gespeeld wordt. En dan uiteraard op de eigenaren van een huis. In mijn ogen is dat een vorm van jaloezie, immers, die mensen hebben iets wat zij zelf niet hebben maar wel graag willen. Dat steekt, dus dan moet er gehoopt worden dat 'de kopers' in de shit komen. Dat zij die koopwoning niet hebben is de schuld van de hele wereld behalve hunzelf. Dat is namelijk makkelijker.

Dus, als je maar heel erg hoopt dat als alles instort het goedkoper wordt dan kun je met minder geld een zelfde huis kopen, terwijl de anderen daar veel meer voor hebben betaald. Ha! Hebben ze je toch. Lekker puh!

En dat moet dan vervolgens met elkaar gedeeld worden. De huurders die wel even tegen de kopers vertellen dat ze sukkels zijn. Gedeelde smart is halve smart, en iemand anders (lees: de koper) de grond in proberen te boren zodat je jezelf beter voelt omdat je een beetje gefaald hebt is dan natuurlijk logisch, nietwaar? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95309813
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:25 schreef Censuur-152 het volgende:
Dus starters die al jaren sparen hoeven alleen te wachten tot de topleners en de banken in moeilijkheden komen. Waarna de banken nog veel moeilijker worden met hypotheken. Resultaat nog lagere prijzen, de spiraal naar beneden :)
Zo hee, en dat alles binnen 2 jaar? :W

Overigens kan de gemiddelde starter met geen mogelijkheid opsparen tegen de gevolgen van de beperkingen van zijn mogelijkheden.

Je verhaal gaat alleen op voor een heel, heel klein deel die wel genoeg cash heeft liggen. Het leeuwendeel van de starters wordt steeds kanslozer. Punt.
  zondag 10 april 2011 @ 18:45:38 #156
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95310429
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar komt ook nog bij dat er vooral op de man gespeeld wordt. En dan uiteraard op de eigenaren van een huis. In mijn ogen is dat een vorm van jaloezie, immers, die mensen hebben iets wat zij zelf niet hebben maar wel graag willen. Dat steekt, dus dan moet er gehoopt worden dat 'de kopers' in de shit komen.

De prijzen zullen alleen zakken als mensen die idiote risico's hebben genomen moeten gaan verkopen. Daar moeten strategische mensen dus op wachten. Dat hoort overigens gewoon bij het kapitalistische systeem. Verder is het een groot voordeel dat het 'treintjes' systeem niet meer werkt waardoor vele mensen gevangen zitten in hun eerste koophuis (onderwaarde). De de nieuwe starters kunnen dan instappen in de huizen van de babyboomers.

Mensen met een aflossingsvrije hypotheek zijn misschien op papier eigenaar, ik noem ze bankhuurders
pi_95310589
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef Censuur-152 het volgende:
Mensen met een aflossingsvrije hypotheek zijn misschien op papier eigenaar, ik noem ze bankhuurders
Ho. Stop. Ik heb iets gemist. :Y

Leg uit, sinds wanneer is het belangrijk hoe jij iets noemt? _O-
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 18:51:12 #158
236264 crew  capricia
pi_95310647
quote:
Op zondag 10 april 2011 18:45 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Leg die eens uit. En dan zonder allerlei vooroordelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 18:55:17 #159
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95310808
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Leg die eens uit. En dan zonder allerlei vooroordelen.

Je leven lang huren van de bank, dat is volgens econoom Lans Bovenberg goed mogelijk. De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost. Dit percentage neemt nog steeds toe en dat is, volgens Bovenberg, reden tot zorg. "Als je naar andere landen kijkt is dat percentage veel lager. Nederland is wereldkampioen hypotheek, dus er is wel iets aan de hand in ons land."

Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro. Dat is meer dan in ieder ander Europees land. Je zou dus denken dat Nederlanders meer huizen kopen, maar dat cijfer ligt juist lager. Nederlanders zijn dus vooral goed in het aangaan van schulden. Banken zijn bovendien gek op aflossingsvrije hypotheken, aldus Bovenberg. "Het is een goede business voor de financiėle sector. Veel mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben, die hebben ook nog ergens een spaarpotje. Eigenlijk is het twee keer kassa voor de banken. Een keer kunnen ze een lening verstrekken, aan de andere kant kunnen ze mensen ook een spaarproduct aanbieden."
  zondag 10 april 2011 @ 18:55:21 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95310813
Het is in Nederland gewoon fout gelopen door de "goede banden" tussen de overheid en de banken en verzekeraars

quote:
Hoe kon het zo fout gaan?
Banken hebben een heel belangrijk aandeel in de schuldenexplosie gehad.
Vroeger was het normaal dat een gezin bij de aankoop van een eigen huis 30% eigen geld inbracht. Nu wordt in Nederland ruzie gezocht over de vraag of de verstrekking van een lening tot 112%, of toch maar tot 110% van de aankoopsom mag gaan.

Daar hoef je buiten Nederland niet mee aan te komen.
In Zweden is het maximum leenbedrag bepaald op 85%,
in Duitsland en de VS is het 80%, in Canada 75%.
In Italiė kun je niet meer dan 50 ą 60% van de koopsom lenen.
En dit komt allemaal door de HRA waanzin. Lenen, Lenen, Lenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95311164
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:55 schreef Censuur-152 het volgende:
Je leven lang huren van de bank, dat is volgens econoom Lans Bovenberg goed mogelijk. De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost. Dit percentage neemt nog steeds toe en dat is, volgens Bovenberg, reden tot zorg. "Als je naar andere landen kijkt is dat percentage veel lager. Nederland is wereldkampioen hypotheek, dus er is wel iets aan de hand in ons land."
Ja, mijn hypotheek wordt ook pas aan het eind van de looptijd afgelost. Wil niet zeggen dat er niet gespaard wordt. Wat is er mis mee om pas na de looptijd af te lossen? Exact: he-le-maal niets. (Sterker nog: het levert geld op :P)

quote:
Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro.
En hoeveel miljard staat daar tegenover aan opzij gezet geld voor de aflossing?
pi_95311477
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, 150 tot 250 HOA en
2000 taxes per jaar

maar dat kun je niet vergelijken he, je hebt dan ook een community pool
Op de OZB belasting krijg je als inwoner van de staat Florida korting, op die manier lapt de bezitter van vakantiewoningen voor de diensten van de inwoners van de staat Florida *O*
Oh en Florida kent ook geen state-income tax *O*

Florida _O_
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 19:14:10 #163
236264 crew  capricia
pi_95311520
quote:
Op zondag 10 april 2011 18:55 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Nederlanders zijn met elkaar goed voor een hypotheekschuld van 620 miljard euro. Dat is meer dan in ieder ander Europees land. Je zou dus denken dat Nederlanders meer huizen kopen, maar dat cijfer ligt juist lager. Nederlanders zijn dus vooral goed in het aangaan van schulden. Banken zijn bovendien gek op aflossingsvrije hypotheken, aldus Bovenberg. "Het is een goede business voor de financiėle sector. Veel mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben, die hebben ook nog ergens een spaarpotje. Eigenlijk is het twee keer kassa voor de banken. Een keer kunnen ze een lening verstrekken, aan de andere kant kunnen ze mensen ook een spaarproduct aanbieden."
Klinkt meer als een spaarhypotheek, zo te lezen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 19:21:13 #164
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95311781
'De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost'

Hij heeft het hier over een idiote hypotheekvorm die eigenlijk alleen in het 'rijke' Nederland populair is. De HurenVanDeBank hypotheek, speciaal voor mensen die liever in een vakantie catalogus kijken.. Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
pi_95311941
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:21 schreef Censuur-152 het volgende:
'De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost'

Hij heeft het hier over een idiote hypotheekvorm die eigenlijk alleen in het 'rijke' Nederland populair is. De HurenVanDeBank hypotheek, speciaal voor mensen die liever in een vakantie catalogus kijken.. Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
Ja.... Maar er staat letterlijk:

quote:
De helft van alle Nederlandse hypotheken wordt pas na de looptijd afgelost
Wat is het probleem? Het wordt toch afgelost?

Anders zou er staan de helft van de hypotheken wordt NIET afgelost.
  zondag 10 april 2011 @ 19:30:35 #166
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_95312131
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:21 schreef Censuur-152 het volgende:
Je weet wel van die lekker, heerlijk leuke dingen doen mensen. 8)7
Nee, de hele dag je centjes tellen, dat is leuk :')

Of jezelf de godganse dag drukmaken over koophuizen, terwijl je er zelf geen hebt. Ook heel zinnig.
pi_95312425
quote:
Op zondag 10 april 2011 19:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Of jezelf de godganse dag drukmaken over koophuizen, terwijl je er zelf geen hebt. Ook heel zinnig.
Zelfs zover gaan dat je er een weblog over start en daar zelf gaat reageren onder verschillende namen :')
  zondag 10 april 2011 @ 19:42:55 #168
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312530
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 19:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik vind het zinnig.

Met de Aflossingsvrije Hypotheek betaalt u alleen rente. Hierdoor blijven uw maandlasten laag. U houdt dus geld over om een paar jaar andere leuke dingen te doen. Uw Rabobank...
  zondag 10 april 2011 @ 19:45:02 #169
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312579
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs zover gaan dat je er een weblog over start en daar zelf gaat reageren onder verschillende namen :')
Ik reageer nooit op http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl. Een site met dagelijks duizenden unieke bezoekers heeft dat niet nodig..
  zondag 10 april 2011 @ 19:45:12 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95312586
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Op de OZB belasting krijg je als inwoner van de staat Florida korting, op die manier lapt de bezitter van vakantiewoningen voor de diensten van de inwoners van de staat Florida *O*
Oh en Florida kent ook geen state-income tax *O*

Florida _O_
inderdaad
http://www.taxadmin.org/fta/rate/ind_inc.pdf

allemaal goedkope gelijkvloerse woningen in een prettig klimaat, nu 30C
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 19:45:51 #171
236264 crew  capricia
pi_95312607
quote:
Op zondag 10 april 2011 19:42 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik vind het zinnig.

Met de Aflossingsvrije Hypotheek betaalt u alleen rente. Hierdoor blijven uw maandlasten laag. U houdt dus geld over om een paar jaar andere leuke dingen te doen. Uw Rabobank...
Dat wil toch nog niet zeggen dat mensen niet aflossen?
Weer zo'n vooroordeel van je...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95312638
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:45 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik reageer nooit op http://www.huizenmarkt-zaadbal.nl. Een site met dagelijks duizenden unieke bezoekers heeft dat niet nodig..
LOL, je wilt toch niet zeggen dat al die jankerds daar echt bestaan he... _O-
  zondag 10 april 2011 @ 19:48:04 #173
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95312686
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat wil toch nog niet zeggen dat mensen niet aflossen?
Weer zo'n vooroordeel van je...
Echt leuk..., aflossen...
pi_95313087
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Leuker als cash betalen... :Y

Levert meer op ook, maar die hersenkraker zal ik je besparen. ^O^
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 20:00:35 #175
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95313248
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:48 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Echt leuk..., huur betalen...
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties