abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 10:32:38 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95291936
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goed idee. Dan kun je de jaarlijkse HRA teruggave als aflossing gebruiken, waardoor het jaar daarop de teruggave hoger wordt, daarmee los je weer af, waardoor het jaar erop het weer hoger wordt enz enz.

Ik zeg doen. :D
Ik denk dat Rutte / de Jager al problemen genoeg hebben met de extra HRA van al die verkochte corporatiewoningen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95291976
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Goed idee. Dan kun je de jaarlijkse HRA teruggave als aflossing gebruiken, waardoor het jaar daarop de teruggave hoger wordt, daarmee los je weer af, waardoor het jaar erop het weer hoger wordt enz enz.

Ik zeg doen. :D
wat je schrijft klopt niet. Je krijgt alleen maar hra terug vanuit door jou al afgedragen belasting en de hra die je terug hebt gekregen betaal je geen belasting meer over.
pi_95291990
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wat je schrijft klopt niet. Je krijgt alleen maar hra terug vanuit door jou al afgedragen belasting en de hra die je terug hebt gekregen betaal je geen belasting meer over.
Yep. Ik zag het later ook. Maar dan nog ben ik voor. :Y

(Wel de HRA in stand laten dan he)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95292040
quote:
Op zondag 10 april 2011 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte / de Jager al problemen genoeg hebben met de extra HRA van al die verkochte corporatiewoningen
Ik weet zeker dat die stelling niet klopt aangezien de rijkste groep de meeste hra opstrijkt die corporatiehuizen worden aan modaal verdienenden verkocht.
  zondag 10 april 2011 @ 11:16:10 #130
323876 michaelmoore
pi_95293056
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat die stelling niet klopt aangezien de rijkste groep de meeste hra opstrijkt die corporatiehuizen worden aan modaal verdienenden verkocht.
1.000.000 te verkopen corporatiewoningen a 140.000 euro a 5% is een heleboel HRA tegen 42% IB
Ik schat zo een tegenvallertje van 2 a 3 miljard per jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 april 2011 @ 11:19:39 #131
323876 michaelmoore
pi_95293165
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De nederlands visite die voor elk bezoekje per persoon al minimaal 600 euro voor het vliegtuig ticket kwijt is. En jij natuurlijk ook als je even terug naar nl wilt.
met woningruil kost het dus alleen het ticket een of twee keer per jaar, nou dat valt wel mee hoor.
nu lopen ze de deur ook niet plat, misschien dan wel meer nog

Kom ik ga naar de sauna op de fiets, moet wel gezond blijven om van al die AOW te gaan genieten tzt
pi_95293743
quote:
Op zondag 10 april 2011 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

1.000.000 te verkopen corporatiewoningen a 140.000 euro a 5% is een heleboel HRA tegen 42% IB
Ik schat zo een tegenvallertje van 2 a 3 miljard per jaar
ik heb nu al medelijden met de volgende generatie als dit waarheid wordt. Dat zou namelijk inhouden dat er bijna geen sociale huurwoningen meer overblijven waar moeten dan de xeno's gaan wonen.

Nee wat je hier schets zie ik niet snel gebeuren.
pi_95293809
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef Basp1 het volgende:
ik heb nu al medelijden met de volgende generatie als dit waarheid wordt.
Toch ligt het wel in de planning om 1 miljoen woningen in de verkoop te zetten.

quote:
Dat zou namelijk inhouden dat er bijna geen sociale huurwoningen meer overblijven waar moeten dan de xeno's gaan wonen.
Gewoon in de vrije sector zoals het hoort. Dat beetje sociale woningbouw wat overblijft hoort voor de mensen die niet zonder kunnen beschikbaar te zijn.
  zondag 10 april 2011 @ 11:52:36 #134
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95294167
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 10:09 schreef Resistor het volgende:

[..]

Het aflossen aftrekbaar maken, en de rente niet :+
Inderdaad. Verder het vakantiegeld en de 13e maand van de grootleners direct voor verplichte aflossing naar de bank overmaken. De schuldsaneringstijd van 3 naar 6 jaar ophogen. En de hypotheekrente verhogen zodat leners zelf de afschrijvingen bij elkaar kunnen sparen.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95294548
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:52 schreef Censuur-152 het volgende:
Inderdaad. Verder het vakantiegeld en de 13e maand van de grootleners direct voor verplichte aflossing naar de bank overmaken. De schuldsaneringstijd van 3 naar 6 jaar ophogen. En de hypotheekrente verhogen zodat leners zelf de afschrijvingen bij elkaar kunnen sparen.
Neh. Doe dan toch maar beide: HRA + aflossen aftrekbaar maken. Dat schiet veel sneller op. _O_

En natuurlijk wel even de huren van de mensen die een normaal inkomen hebben per direct optrekken naar een vrije sector equivalent. :Y
  zondag 10 april 2011 @ 12:13:21 #136
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95294917
En natuurlijk:

NHG afschaffen
gemeentelijke startersleningen verbieden.
HRA afbouwen
huursubsidie afbouwen.
Belastingen verlagen
leenplafond op 75%

Zodat het wat meer op Duitsland gaat lijken.

Rekening rijden invoeren zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Goed voor de doorstroming en dus de economie en het milieu.
pi_95295238
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef Censuur-152 het volgende:
En natuurlijk:

NHG afschaffen
gemeentelijke startersleningen verbieden.
HRA afbouwen
huursubsidie afbouwen.
Belastingen verlagen
leenplafond op 75%
HWF afschaffen
OZB afschaffen

OW, en die belastingen verlagen kun je wel schudden natuurlijk he. Dat is voor de erg naïeve mensen om daarin te geloven.

quote:
Rekening rijden invoeren zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Goed voor de doorstroming en dus de economie en het milieu.
Voor mij persoonlijk mag het. Staat er een dag later een S600 voor de deur. Zonder woon/werk verkeer zal die heffing me een zorg zijn. Sterker nog, dat wordt dan wel erg goedkoop. :Y

(Dan begrijpen de buren het helemaal niet meer. _O- )
  zondag 10 april 2011 @ 12:30:28 #138
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95295540
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HWF afschaffen
OZB afschaffen

OW, en die belastingen verlagen kun je wel schudden natuurlijk he. Dat is voor de erg naïeve mensen om daarin te geloven.

[..]

Voor mij persoonlijk mag het. Staat er een dag later een S600 voor de deur. Zonder woon/werk verkeer zal die heffing me een zorg zijn. Sterker nog, dat wordt dan wel erg goedkoop. :Y

(Dan begrijpen de buren het helemaal niet meer. _O- )
Verdient professioneel (18 uur per dag) onzin uitkramen op fok zo goed? Of heb je goed gespaard toen je nog voor Fokker werkte?

Maak je je zo druk om de mening van de buren?
pi_95295611
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:30 schreef Censuur-152 het volgende:
Verdient professioneel (18 uur per dag) onzin uitkramen op fok zo goed? Of heb je goed gespaard toen je nog voor Fokker werkte?
Blijkbaar wel he. ^O^

quote:
Maak je je zo druk om de mening van de buren?
Nope. Ze begrijpen er nu al niks van en ik leg niks uit. Laat maar lekker denken. :D
pi_95296332
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef Censuur-152 het volgende:
En natuurlijk:

NHG afschaffen Eens
gemeentelijke startersleningen verbieden. Eens
HRA afbouwen Helemaal mee eens
huursubsidie afbouwen. Helemaal mee eens
Belastingen verlagen Alleen de woongerelateerde, zoals het HWF en OZB, maar nog wel bijven betalen voor de dingen van de gemeente, zoals de riolering en de wegen
leenplafond op 75% Niet mee eens, gewoon zo veel kunnen lenen als je kan betalen, maar wel met strengere voorwaarden en een strengere toetsing

<knip>
Geen belastingen en geen subsidies op iets wat je al bezit, alleen maar heffingen voor dingen die je gebruikt, maar niet van jou zijn (zoals de riolering en wegen in de woonwijken)

Je koopt een huis -> je gaat naar de bank voor een zak geld en regelt met de bank hoe je het terug betaalt zonder dat er een 3e persoon in de vorm van de overheid zich er mee bemoeit, wat afpakt of wat 'geeft'.
Je huurt een huis -> je regelt met een verhuurder hoe je alles betaalt en wat hij er voor terugdoet aan onderhoud, zonder dat de overheid zich er mee bemoeit.

In theorie kan het zo simpel zijn :z
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 10 april 2011 @ 17:34:28 #141
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95307213
pi_95307389
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:34 schreef Censuur-152 het volgende:
Gewoon nog een jaartje of 2 wachten. :)
:')

Je zit volgens mij in een endless loop vast. :D
pi_95307428
In 2008 hoefden we maar een jaar te wachten. Nu drie jaar verder moeten we nog 2 jaar wachten...
pi_95307479
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:39 schreef Scorpie het volgende:
In 2008 hoefden we maar een jaar te wachten. Nu drie jaar verder moeten we nog 2 jaar wachten...
Ik zie een patroon: 1, 2, 4, 8, 16, 32 _O-
  zondag 10 april 2011 @ 17:52:15 #145
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95307961
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zie een patroon: 1, 2, 4, 8, 16, 32 _O-

Hij heeft toch gelijk? Kijk naar die wanhopige vriendinnen van je op het VIVA forum. Je verzuipen nu al bijna in hun schulden. Dan moet je gewoon wachten tot ze wel moeten verkopen.

Beter is natuurlijk nog wat langer wachten tot de grote massa begint te schuiven. Emigreren naar Duitsland is natuurlijk ook nog altijd slim. Dan kun de renteaftrek ook nog lekker misbruiken. ;)
  zondag 10 april 2011 @ 17:53:29 #146
323876 michaelmoore
pi_95308014
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:53 schreef Resistor het volgende:

[..]

Geen belastingen en geen subsidies op iets wat je al bezit, alleen maar heffingen voor dingen die je gebruikt, maar niet van jou zijn (zoals de riolering en wegen in de woonwijken)

Je koopt een huis -> je gaat naar de bank voor een zak geld en regelt met de bank hoe je het terug betaalt zonder dat er een 3e persoon in de vorm van de overheid zich er mee bemoeit, wat afpakt of wat 'geeft'.
Je huurt een huis -> je regelt met een verhuurder hoe je alles betaalt en wat hij er voor terugdoet aan onderhoud, zonder dat de overheid zich er mee bemoeit.

In theorie kan het zo simpel zijn :z
ja het is heel simpel, geen bemoeienis van de overheid, maar de overheid is bemoeizuchtig.

Als het aan ons lag, dan gewoon alle subsidies weg, morgen, klaar
Komt vanzelf goed, echt waar.
Sommigen zullen een paar tientjes per maand gaan missen maar dat past zich wel aan , echt waar
pi_95308232
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:52 schreef Censuur-152 het volgende:
Hij heeft toch gelijk?
Hij wel met die ene zin, jij niet. (Het lukt je zelfs met 1 zin niet :P) Met de stijgende rente en de strengere eisen wordt het voor een starter alleen maar moeilijker. In ieder geval nu al VEEL moeilijker dan 6 maanden geleden. Als je had willen kopen had je dat voor eind 2010 moeten doen, toen was de rente nog lekker laag.

Op dit moment heb je als starter (en dan bedoel ik dus de mensen die een hypotheek zullen moeten nemen) veel minder mogelijkheden dan 6 maanden geleden.

quote:
Emigreren naar Duitsland is natuurlijk ook nog altijd slim.
Ja, helemaal top man. Je kinderen duitstalig opvoeden. -O-
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 17:59:27 #148
236264 crew  capricia
pi_95308297
quote:
Op zondag 10 april 2011 17:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hij wel met die ene zin, jij niet. (Het lukt je zelfs met 1 zin niet :P) Met de stijgende rente en de strengere eisen wordt het voor een starter alleen maar moeilijker. In ieder geval nu al VEEL moeilijker dan 6 maanden geleden. Als je had willen kopen had je dat voor eind 2010 moeten doen, toen was de rente nog lekker laag.

Op dit moment heb je als starter (en dan bedoel ik dus de mensen die een hypotheek zullen moeten nemen) veel minder mogelijkheden dan 6 maanden geleden.
Idd. En als de HRA weg gaat, dan gaat het er ook niet beter op worden voor starters.
En als de rente omhoog gaat, ook niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 april 2011 @ 18:06:27 #149
323876 michaelmoore
pi_95308637
Weer een waarschuwing voor de huizenbubble in Nederland, waar woningen gewoon ruim twee zo duur zijn als zou moeten

quote:
zo 10 apr 2011, 06:00
Hypotheekschulden
AMSTERDAM - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft bij zijn recente doorlichting van de Nederlandse economie voor de zoveelste keer gewezen op de gevaren van de hypotheekrenteaftrek. Deze maakt gezinnen en banken extra kwetsbaar bij de volgende economische terugslag.

Desgevraagd zei de IMF-vertegenwoordiger Nederland een 10 te geven voor de werkloosheidsontwikkeling, en een 2 voor het maar niets doen aan de renteaftrek.

De hypotheekrenteaftrek, in combinatie met het uiterst royale leengedrag van banken, heeft drie perverse effecten. Het eerste is dat we in Nederland een overgewaardeerde huizenmarkt hebben.
Omdat huizen veel te duur zijn, wordt de toetreding tot de koopmarkt ernstig belemmerd, terwijl de hypotheekrenteaftrek het kopen van een eigen huis juist moest bevorderen.
Dat is het tweede perverse effect.
Het derde is dat nergens ter wereld gezinnen zulke hoge schulden hebben als in Nederland.
Nou zo royaal zijn ze niet meer, mijn collega moet 10% en de kk zelf neerleggen, terwijl ze aan alle voorwaarden voldoet
pi_95308873
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
Weer een waarschuwing voor de huizenbubble in Nederland, waar woningen gewoon ruim twee zo duur zijn als zou moeten
Nou zo royaal zijn ze niet meer, mijn collega moet 10% en de kk zelf neerleggen, terwijl ze aan alle voorwaarden voldoet
Zou goed kunnen. Niks mis mee toch? Dat is toch het hier bejubelde Duitse systeem? Het zelf ook geld meebrengen?

Maar ik denk dat je collega een beetje jokt tegen je, ze zal wel iets teveel boven haar kunnen willen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')