abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95163310
Vorig deel: Zwangerschap en geboorte deel 759

April:
08 april 2011: J-net
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje) - 8 april geplande keizersnede

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
16 november 2011: JuffrouwJannie
18 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-04-2011 13:47:10 ]
pi_95163452
Als ik zo als eerste post in een nieuw topic, KAN het haast niet over het hoofd gezien worden he?
Dus in de herhaling:

Mijn echo was goed! *O* Dus graag in de OP: 16 november: JuffrouwJannie :)
¿
pi_95163463
JuffrouwJannie *O* wat goed *O*

capricia, je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mensen hier. Wel aan je ongeboren kind. Misschien kun je geen bewijs vinden dat één glas alcohol al per se slecht is. Als dat is waar je je aan vast wil houden, ga gerust je gang. Het is echter niet heel slim, denk ik. Ga bij jezelf eens na hoe je je voelt als er dadelijk iets met je kindje blijkt te zijn en je kunt niet met zekerheid zeggen dat het niet aan de alcohol/sigaretten/andere ongezonde dingen ligt. Dat was voor mij al meer dan voldoende reden om me aan de richtlijnen van verloskundigen en gyneacologen te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 april 2011 @ 12:47:54 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95163502
JuffrouwJannie! *O* En je staat er bij!
Maarreh... is het niet tijd om uit de kast te komen nu je een goeie echo hebt gehad? O-)
pi_95163512
JuffrouwJannie, fijn dat de echo goed was joh! *O*
pi_95163548
Inderdaad, uit de kast Juffrouw *O*
pi_95163602
Neeeee, eerst familie inlichten :) dinsdag als het goed is.
¿
pi_95163652
Ik jompel gewoon nog een keer :D Juffrouw Jannie jeeeh heerlijk zeg! *O*

Die zwangerenlijst lijkt wel steeds langer te worden, of ligt dat aan mij :D
Gezellie!
pi_95163839
*O* Voor jufrouwjannie! En succes alvast voor Tally, en genieten! Nog maar heeeeel eventjes! Woww! O+

En Vlindur de echo O+
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:01:28 #10
236264 crew  capricia
pi_95164047
quote:
Op donderdag 7 april 2011 12:47 schreef miss_sly het volgende:
JuffrouwJannie *O* wat goed *O*

capricia, je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mensen hier. Wel aan je ongeboren kind. Misschien kun je geen bewijs vinden dat één glas alcohol al per se slecht is. Als dat is waar je je aan vast wil houden, ga gerust je gang. Het is echter niet heel slim, denk ik. Ga bij jezelf eens na hoe je je voelt als er dadelijk iets met je kindje blijkt te zijn en je kunt niet met zekerheid zeggen dat het niet aan de alcohol/sigaretten/andere ongezonde dingen ligt. Dat was voor mij al meer dan voldoende reden om me aan de richtlijnen van verloskundigen en gyneacologen te houden.
Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe anderen hun leven moeten leiden.
En dat stoppen met roken moeilijk zal gaan worden, ik neem aan dat wel meer mensen daar moeite mee hebben/hadden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje. Lijkt wel een religie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95164230
Diverse dingen gaan anders smaken wanneer je zwanger bent, dat is nu eenmaal zo. Maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat er heel veel dames hier zijn die roken en/of alcohol helemaal laten staan zolang ze zwanger zijn. Het is een forum dus een mening wordt snel gegeven, je kan er tegen of niet.

En dat je het een eng kliekje vindt is een beetje vreemd, dat is het totaal niet. Iedere zwangere is welkom om hier mee te kletsen :)
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:06:33 #12
236264 crew  capricia
pi_95164261
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Diverse dingen gaan anders smaken wanneer je zwanger bent, dat is nu eenmaal zo. Maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat er heel veel dames hier zijn die roken en/of alcohol helemaal laten staan zolang ze zwanger zijn. En dat je het een eng kliekje vindt is een beetje vreemd, dat is het totaal niet. Iedere zwangere is welkom om hier mee te kletsen :)
Behalve als je over alcohol begint. Dan ben je opeens een troll?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:07:57 #13
5428 crew  miss_sly
pi_95164314
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe jij je leven moet leiden.
En dat stoppen met roken moeilijk zal gaan worden, ik neem aan dat wel meer mensen daar moeite mee hebben/hadden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten hier. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje hier.
Ik denk dat je binnenkomst niet heel erg handig is, natuurlijk. Je hebt vast niet onder een steen geleefd, dus je zou moeten weten dat de meeste zwangeren niet roken, drinken of drugs gebruiken. Dat je niet wist dat je zwanger was enzo, is allemaal prima. Dat je je leven op je eigen manier moet leven net zo prima. Maar als je in een topic over zwangerschap binnenkomt met alcohol, drugs en sigaretten, is het niet heel vreemd dat men daar niet al te enthousiast op reageert. Dat jij het dan een eng kliekje noemt, zegt ook wel iets over jou, iljkt me.

Ik denk dat het aantal zwangere vrouwen dat in dit topic post en regelmatig een glaasje wijn drinkt, niet heel groot is. en 2-3 glazen per week is regelmatig.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:08:56 #14
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95164350
http://www.peuteren.nl/zwanger/fas_foetaal_alcohol_syndroom.php

Hier staat meer informatie over drinken tijdens de zwangerschap, er staan op die site nog meer linkjes met info.
pi_95164388
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat je binnenkomst niet heel erg handig is, natuurlijk. Je hebt vast niet onder een steen geleefd, dus je zou moeten weten dat de meeste zwangeren niet roken, drinken of drugs gebruiken. Dat je niet wist dat je zwanger was enzo, is allemaal prima. Dat je je leven op je eigen manier moet leven net zo prima. Maar als je in een topic over zwangerschap binnenkomt met alcohol, drugs en sigaretten, is het niet heel vreemd dat men daar niet al te enthousiast op reageert. Dat jij het dan een eng kliekje noemt, zegt ook wel iets over jou, iljkt me.

Ik denk dat het aantal zwangere vrouwen dat in dit topic post en regelmatig een glaasje wijn drinkt, niet heel groot is. en 2-3 glazen per week is regelmatig.
Hier ben ik het inderdaad mee eens. ^O^
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:12:00 #16
236264 crew  capricia
pi_95164471
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:08 schreef krijtlijk het volgende:

Hier staat meer informatie over drinken tijdens de zwangerschap, er staan op die site nog meer linkjes met info.
Ja, het gaat dus over de hoeveelheid alcohol per keer.
Kom nu eens met een goed onderbouwde link dat 1 glas slecht is...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 13:12:14 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95164480
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Behalve als je over alcohol begint. Dan ben je opeens een troll?
Het werd mss niet leuk gebracht, maar ze hebben wel gelijk. Alcohol is echt heel slecht voor je kindje.
Een snelle google op 'gevolgen acohol ongeboren kind' levert veel hits die allemaal vrijwel hetzelfde zeggen. De een in mss wat sterkere bewoordingen dan de ander, maar toch.

quote:
Alcohol
Een glaasje wijn, een biertje, een sherry: we gaan het steeds gewoner vinden. Alcohol is dan ook één van de meest gebruikte genotmiddelen. Helaas ondervindt een ongeboren kind er de nadelen van. Als u veel alcohol drinkt, gaat dat vaak ten koste van uw voeding. Als u zwanger bent, gaat dat daarmee ten koste van uw kind. U kunt er ook een miskraam door krijgen. Bovendien kan alcoholgebruik van de vader invloed hebben op de zaadkwaliteit.

Wat een aanstaande moeder aan alcohol binnenkrijgt, gaat via de placenta rechtstreeks naar het ongeboren kind. De gevolgen zijn groot, zowel voor als na de geboorte. Baby's die de alcoholconsumptie van hun moeder moeten delen, zijn vaak te klein als ze geboren worden en ze kunnen dat later meestal niet meer inhalen. Het centrale zenuwstelsel kan beschadigd worden, evenals organen, bijvoorbeeld het hart. Ook kan zo'n kindje een afwijking krijgen aan de ogen. Tijdens de borstvoeding wordt het drinken van alcohol ook afgeraden, omdat alcohol pas na drie uur is afgebroken.

Een erg gevoelige periode ligt in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Maar ook daarna kan het kind schade ondervinden van de drinkgewoonte van zijn moeder. Er valt geen antwoord te geven op de vraag hoeveel 'veel' is en of er dan niet is aan te geven wat u zonder bezwaar nog wel kunt drinken. En zolang niemand kan zeggen hoeveel alcohol 'onschadelijk' is, is het advies geen alcohol te drinken vanaf het moment dat een vrouw zwanger wil worden tot het einde van de periode waarin ze borstvoeding geeft. Het wordt een man aangeraden om geen alcohol te gebruiken als zijn vrouw zwanger wil worden.
Bron: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/rokenenalcohol.php

quote:
De Angelsaksische term "fetal alcohol spectrum disorder" (FASD) beschrijft de gevolgen van alcoholgebruik op ongeboren kinderen. De gevolgen kunnen - onder andere ook in reactie op de mate waarin de moeder drinkt - van mild tot ernstige zijn. In het ergste geval kan op het einde van de zwangerschap blijken dat het kind met fysische of mentale problemen is geboren die zij of haar een heel leven lang moet meeslepen. Wie denkt aan zwangerschap, beperkt daarom beter meteen het alcoholgebruik.

Wat kunnen de concrete gevolgen van alcohol op de zwangerschap zijn? Op de eerste plaats kan het kind geboren worden met schedelafwijkingen. Het kind kan geboren worden met een te klein hoofd, met een plat aangezicht en met kleine ooggopeningen. Meer algemeen zal het meteen duidelijk zijn dat er iets scheelt. De problemen zullen rond de leeftijd van 2 tot 3 jaar pas echt duidelijk worden.
Bron: http://www.gezondheidsweb(...)alcohol-op-de-foetus

En zo is er veel en veel meer te vinden.
Dat wat je tot nu toe gedronken en gerookt hebt is niks meer aan te doen, maar voor de gezondheid van je kindje doe je er toch echt beter aan daar nu helemaal mee te stoppen. :Y
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:12:59 #18
5428 crew  miss_sly
pi_95164512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeur nou eens niet door! Weet je, dat jij vindt dat er nie voldoende info over is, prima. Als jij je daar goed bij voelt, houden zo! Maar vraag niet aan anderen jouw onzekerheden te bewijzen.

En nogmaals: ga naar de dokter als je medicatie hebt waarbij het niet handig is om zwanger te worden/zijn!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:13:33 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95164541
quote:

[..]

Zie mijn eerste quote, dat is niet met zekerheid te zeggen. Maar de meeste aanstaande moeders/ouders zullen het risico niet willen nemen.

Daarnaast had jij het net niet over 1 glas, maar over 2-3 in de week.
De verloskundige zal je ook kunnen vertellen dat dat echt te veel is voor je kindje... :Y Maar goed, dat is iets dat jij en je partner uit zullen moeten maken.
Kijk er alleen niet vreemd van op dat mensen niet positief reageren als jij vertelt dat je nog steeds alcohol drinkt omdat men over het algemeen wel weet dat het niet goed is voor je kindje.
pi_95164558
Overigens zou ik niet weten of alcohol anders smaakt sinds ik zwanger ben. Wel ruikt het 100 keer lekkerder :D
pi_95164614
quote:

[..]

En waarom zouden ze hier met een link moeten komen? Het is jouw kind..
pi_95164692
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Prima. Het is meer dat ik nogal opkijk van de reacties op de vraag of jullie ook vinden dat een glas wijn anders is gaan smaken. Beetje overdreven allemaal. Ik stel toch ook niet hoe anderen hun leven moeten leiden.

Maar kennelijk is er hier geen ruimte om daarover te praten. Terwijl er genoeg dames zijn die ook wel eens een glas wijn drinken.
Beetje eng kliekje. Lijkt wel een religie.
Het verschil is dat jij nu zwanger bent, dat is toch zo? Of niet? Dus je hebt niet alleen de verantwoordelijkheid over je eigen leven (wat anderen inderdaad een biet zal interesseren) maar ook van een nieuw leven wat in je groeit.
Het had misschien ook al anders geklonken als je meteen had gezegd na de info over alcohol en zwangerschap te stoppen met die wijn. Maar ipv daarvan ga je een discussie voeren of met mate drinken misschien niet zo erg is.
pi_95164706
Ik neem gewoon lekker een cola met alcoholvrije amaretto :9
pi_95164766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:08 schreef krijtlijk het volgende:

Net idd gelezen, en er staat in dat je beter ook geen alcohol kan drinken als je borstvoeding geeft. Dat wist ik dus echt niet toen ik borstvoeding gaf, de kraamverzorgende zei dat twee drankjes per dag best mocht. :D
pi_95164787
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Net idd gelezen, en er staat in dat je beter ook geen alcohol kan drinken als je borstvoeding geeft. Dat wist ik dus echt niet toen ik borstvoeding gaf, de kraamverzorgende zei dat twee drankjes per dag best mocht. :D
:o Je kindje sliep vast heerlijk daarna? ;)
pi_95164800
OMG, ik moet effe tvp-en....

Alcohol, geen drup gehad tijdens de zwangerschap...
Sigaretten, heel af en toe 1tje tijdens de zwangerschap (en dan bedoel ik ongeveer 1 in de 2 maanden)...
Drugs, doe ik niet (meer) aan!

Ik vond het niet drinken echt geen enkel probleem, nou ben ik al niet zo'n drinker, dus dat was echt best makkelijk. Met roken ben ik gestopt op het moment dat we het streepje plaste, gewoon cold turkey, het ongeboren kindje was voor mij reden zat om het niet te doen... En zoals mensen wel eens aangeven dat een slokje wijn wel eens genomen werd, nou dat had ik met sigaretten.
Ik wens je een fijne zwangerschap toe C... en een gezond kindje natuurlijk, maar weet wat je doet!

Over de vraag hoeveel mensen aan je bed staan in het ziekenhuis... tja, denk dat het wisselend is. Ik heb er heel veel gezien ook omdat we tijdens de persfase precies in de wisseling van de wacht zaten, dus dubbele bezetting + nog wat stagaires... Uiteindelijk heb ik er weinig van meegekregen en toen na de geboorte een man me geluk kwam wensen en zei dat ik het goed had gedaan, bleek dat de gyn te zijn... had ik niet eerder gezien maar volgens manlief was ie er wel bij geweest voor een deel. :@

Vlindur *O*

Tally, laatste dag als zwangere! Succes morgen meid! :*
pi_95164926
Tally, morgen zijn jullie niet meer met 2 thuis O+

( Mijn baby is Adele fan 8-) Zet de cd net weer aan, meteen wakker en druk )
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:24:15 #28
236264 crew  capricia
pi_95164951
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:15 schreef Sannne het volgende:

[..]

En waarom zouden ze hier met een link moeten komen? Het is jouw kind..
Omdat zij 'fout fout fout' roepen. En wie roept bewijst.
Mij interesseert het niet zo. Ik zie het probleem niet. Ik vraag alleen of meer mensen de smaak van alcohol anders vinden nu ze zwanger zijn. Oj jee...wat slecht!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 13:26:03 #29
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95165023
@capricia, ik denk dat de meeste dames je geen antwoord kunnen geven, omdat ze gewoon niet meer hebben gedronken sinds ze weten dat ze zwanger zijn. Daarom krijg je ook geen bevredigend antwoord op je vraag, gok ik zo. Correct me if I'm wrong
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_95165083
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Mij interesseert het niet zo. Ik zie het probleem niet. Ik vraag alleen of meer mensen de smaak van alcohol anders vinden nu ze zwanger zijn. Oj jee...wat slecht!!
Als het je niet interesseert, waarom heb je het hier dan steeds over?
En het zou beter zijn als je contact opneemt met je verloskundige, misschien kan zij je wel overtuigen. Je moet sowieso contact opnemen met je vk, want dat heb je nog niet gedaan he?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:28:25 #31
236264 crew  capricia
pi_95165129
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als het je niet interesseert, waarom heb je het hier dan steeds over?
En het zou beter zijn als je contact opneemt met je verloskundige, misschien kan zij je wel overtuigen. Je moet sowieso contact opnemen met je vk, want dat heb je nog niet gedaan he?
Dat moet??
Wist niet dat er een wet was...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95165136
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Jou interesseert het niet zo? Sja meis.. Jouw kind, jouw keuzes, maar volgens mij weet iedereen wel dat alcohol slecht is. En je gaf aan 2 a 3 glazen per week te drinken, niet 1 glas waar je steeds zo op hamert.
Denk aan je kind, het is maar 9 maanden, daarna kan je weer helemaal los.
pi_95165164
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:26 schreef Jeetjejom het volgende:
@capricia, ik denk dat de meeste dames je geen antwoord kunnen geven, omdat ze gewoon niet meer hebben gedronken sinds ze weten dat ze zwanger zijn. Daarom krijg je ook geen bevredigend antwoord op je vraag, gok ik zo. Correct me if I'm wrong
Nou, om even antwoord te geven op die vraag: toen ik zwanger was heb ik 1 glas champagne gedronken met oud& nieuw. En het was lekker. :9
Maar omdat je weet dat het niet verstandig is smaakt het aan de andere kant ook niet zo als het doet als je niet zwanger bent.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:29:21 #34
236264 crew  capricia
pi_95165167
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:28 schreef Sannne het volgende:

[..]

Jou interesseert het niet zo? Sja meis.. Jouw kind, jouw keuzes, maar volgens mij weet iedereen wel dat alcohol slecht is. En je gaf aan 2 a 3 glazen per week te drinken, niet 1 glas waar je steeds zo op hamert.
Denk aan je kind, het is maar 9 maanden, daarna kan je weer helemaal los.
Dus 1 glas kan wel volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 13:29:22 #35
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95165169
quote:

[..]

Ik roep geen fout fout fout, ik geef je alleen een linkje met informatie over alcohol tijdens de zwangerschap, misschien heb je er wat aan.

Maar ik ben wel benieuwd of jij een link kan vinden waar staat dat alcohol tijdens de zwangerschap geen probleem is.
pi_95165193
Juffrouw Jannie! Wat fijn! *O* *O*

Mijn due-date mag trouwens naar 18 november O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95165222
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus 1 glas kan wel volgens jou?
Nope. Ik drink niet tijdens mijn zwangerschap..
pi_95165224
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moet??
Wist niet dat er een wet was...
Zucht....
pi_95165295
Joh doe je wat je wilt, ga zuipen, roken, vreet een bak filet americain leeg, ga kickboksen, snuif een lijntje coke en ga vooral niet naar de verloskundige :)

Ik ben dr klaar mee.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:32:25 #40
236264 crew  capricia
pi_95165309
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:29 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Ik roep geen fout fout fout, ik geef je alleen een linkje met informatie over alcohol tijdens de zwangerschap, misschien heb je er wat aan.

Maar ik ben wel benieuwd of jij een link kan vinden waar staat dat alcohol tijdens de zwangerschap geen probleem is.
Heb ik al gegeven in het vorige deel. Waarin duidelijk staat dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat 1 glas alcohol op een avond schadelijk is. Maar speciaal voor de niet zo goed lezenden onder u, nogmaals de link:

http://www.babybytes.nl/encyclopedie/A/Alcohol
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 13:33:20 #41
238474 Jeetjejom
pi_95165329
Babybytes, rest mijn kastje
Jouw warmte is genoeg
pi_95165343
Inderdaad, meldt je aan bij een verloskundige. Wellicht dat zij tot je door kan dringen...
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 13:33:45 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95165344
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb ik al gegeven in het vorige deel. Waarin duidelijk staat dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat 1 glas alcohol op een avond schadelijk is. Maar speciaal voor de niet zo goed lezenden onder u, nogmaals de link:

Dus dan hou jij je gewoon bij dat ene glas per avond, prima toch? Wat wil je nu eigenlijk?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:34:52 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95165404
quote:

[..]

Je kan toch beter het zekere voor het onzekere nemen? Ik weet niet wat je ermee wint om jezelf als proefkonijn te gebruiken en proberen aan te tonen dat het helemaal geen kwaad kan, en dat 3 glazen per week helemaal niet veel is. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat ermee stoppen niet zo moeilijk voor je zou zijn.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:37:15 #45
236264 crew  capricia
pi_95165514
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus dan hou jij je gewoon bij dat ene glas per avond, prima toch? Wat wil je nu eigenlijk?
Weten of het bij anderen ook anders smaakt. Niet wetende dat de mensen hier daar zoveel problemen mee zouden hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 13:38:50 #46
236264 crew  capricia
pi_95165586
Maar ik merk dat het voor veel mensen hier nogal een taboe is. Dat ze er niet normaal over kunnen praten.
So I rest my case.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 13:41:23 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95165682
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Weten of het bij anderen ook anders smaakt. Niet wetende dat de mensen hier daar zoveel problemen mee zouden hebben.
Mja, ik ga ervanuit dat wijn net zoals vlees/koffie/weetikveel anders smaakt, omdat je smaak en reuk veranderen tijdens zwangerschap. Anderen zullen het je niet kunnen vertellen omdat ze het niet drinken/gedronken hebben tijdens zwangerschap.
pi_95165733
Fijn dat de echo goed was Juffrouw Jannie
Tally morgen heb je je meisje al fijn dat de antibiotica goed aanslaat
pi_95165737
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
Maar ik merk dat het voor veel mensen hier nogal een taboe is. Dat ze er niet normaal over kunnen praten.
So I rest my case.
Doe dat :) Meldt je ajb aan bij een verloskundige en stel je huisarts op de hoogte dat je zwanger bent. :W
  donderdag 7 april 2011 @ 13:43:19 #50
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95165770
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:38 schreef capricia het volgende:
So I rest my case.
Wat ik al helemaal niet snap is dat je, als je 6 jaar probeert een kind te krijgen, en het uiteindelijk lukt, je dan met zo'n "tzal allemaal wel niet zoveel kwaad kunnen" mentaliteit aan begint. Meeste vrouwen zouden (terecht) ultravoorzichtig zijn met pillen/alcohol/roken.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:47:01 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95165902
Vlindur, ik ga het aanpassen!
pi_95166145
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
Vlindur, ik ga het aanpassen!
Dank je wel!
  donderdag 7 april 2011 @ 14:00:03 #53
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95166399
quote:

[..]

Heb ik idd over het hoofd gezien.

Verder geen alcohol gedronken tijdens de zwangerschap dus heb ook geen antwoord op je vraag.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 14:08:00 #54
236264 crew  capricia
pi_95166692
quote:
Op donderdag 7 april 2011 14:00 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Heb ik idd over het hoofd gezien.

Verder geen alcohol gedronken tijdens de zwangerschap dus heb ook geen antwoord op je vraag.
Hier nog wat serieus wetenschappelijk onderbouwd onderzoek:
http://www2.potsdam.edu/hansondj/fetalalcoholsyndrome.html

Als het niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden, vind ik het angstzaaien.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 14:12:32 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95166893
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is nu het probleem? wil je nu echt van ons horen dat het prima is dat je drinkt? Het is prima, serieus, je moet het heus helemaal zelf weten... Ik zou het zelf niet doen, maar hee, dat ben ik he. Ik heb ook een aanvullende verzekering en geen extra eigen risico, gewoon omdat ik meer van het zekere voor het onzekere ben.
pi_95166956
quote:

[..]

Wat wil je nu met je eindeloze gezeur bereiken? Aanmoediging dat je gewoon moet blijven drinken? :?
  donderdag 7 april 2011 @ 14:14:50 #57
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95166968
quote:

[..]

Dit komt uit jouw link:

quote:
There is always the possibility that some as yet unidentified harm to a baby might result from light or moderate drinking during pregnancy.
Given the above possibility, even if remote, the very safest choice for an expectant mother's fetus would be to abstain.
Ik zou er maar naar luisteren, het is wetenschappelijk onderbouwd! ^O^
pi_95167035
jeetje 5 pagina's bij gekomen sinds ik voor het laatst vanochtend keek...eehh
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:29:02 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_95167582
Jammer dat je geen kinderbescherming kunt inschakelen als je niet weet wie de persoon achter een naampje is :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 april 2011 @ 14:30:13 #60
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95167643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:16 schreef bitterend het volgende:
jeetje 5 pagina's bij gekomen sinds ik voor het laatst vanochtend keek...eehh
Je haalt de woorden uit mijn mond/vingers :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_95167683
Maar dames, jullie denken dat naar de sauna geen kwaad kan? ik wil heel graag nog een keer naar Busselo het is onze favoriet sauna! ik ga normaal nooit in de finse sauna van boven de 80...kan ik niet tegen! maar 70c vind ik heerlijk en turkse bad ook (hamam)...moet kunnen toch??
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_95167769
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:29 schreef Troel het volgende:
Jammer dat je geen kinderbescherming kunt inschakelen als je niet weet wie de persoon achter een naampje is :{
Dat was ik me net af aan het vragen: is het strafbaar als een zwangere vrouw veel rookt en alcohol drinkt? Zijn er grenzen aan wat je mag doen als je zwanger bent? Heeft de ongeboren foetus ook rechten? Ook al is de zwangerschap nog maar pril?
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 14:48:27 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95168516
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat was ik me net af aan het vragen: is het strafbaar als een zwangere vrouw veel rookt en alcohol drinkt? Zijn er grenzen aan wat je mag doen als je zwanger bent? Heeft de ongeboren foetus ook rechten? Ook al is de zwangerschap nog maar pril?
Gezien het feit dat abortus legaal is tot een bepaalde termijn, kan ik me niet voorstellen dat zoiets strafbaar zou kunnen zijn.
pi_95168654
Je doet me aan iemand denken Capricia :')
wel opvallend dat je in enkele post benoemt dat je en drugs en drank gebruikt, de sauna in wil gaan en je af en toe in elkaar laat trappen bij thaiboksen en je het dan raar vindt dat mensen er nogal onwennig op reageren.
en ook erg vreemd dat BE het normaal schijnt te vinden dat ze die reactie dan opwekt :D
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 14:52:33 #65
236264 crew  capricia
pi_95168736
quote:
Op donderdag 7 april 2011 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Alsof een embryo van 7 weken rechten heeft...Moet niet veel gekker worden met jullie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95168785
ik geloof dat zelfs die 6 jaar wachten nog 40 jaar te weinig was.
pi_95168911
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Alsof een embryo van 7 weken rechten heeft...Moet niet veel gekker worden met jullie.
........ :N
pi_95168976
Inderdaad KD.

Capricia, ik wens je kind alvast veel sterkte met zo'n moeder. Ik ken genoeg vrouwen die er zoveel voor hebben om zwanger te worden. Jij bent het en gaat er zo onvoorzichtig mee om.... -O-
  donderdag 7 april 2011 @ 15:25:43 #69
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95170214
Morgen de eerste afspraak bij de vk, ik ben benieuwd.

Ik was de laatste tijd trouwens een beetje misselijk, maar dat blijkt achteraf door vermoeidheid te komen. Een half dagje bijslapen (Annicka was bij opa en oma) en het is weg.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 7 april 2011 @ 15:31:33 #70
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95170492
Vanmorgen ben ik bij de VK geweest, alles was goed :)

Vraagje:
Ik heb van mijn fysio bevallingsoefeningen meegekregen (ook daar geoefend natuurlijk), maar ik ben bang dat ik tijdens een wee alles vergeet.
Is dat realistisch, en hoe gaan jullie dat aanpakken?

Het gaat mij vooral om de ademhalingsoefeningen voor de ontsluitingsweeen..
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 15:36:41 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95170732
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:31 schreef The_Tankgirl het volgende:

Vraagje:
Ik heb van mijn fysio bevallingsoefeningen meegekregen (ook daar geoefend natuurlijk), maar ik ben bang dat ik tijdens een wee alles vergeet.

Laat je vriend/man een paar keer met je oefenen. Die vergeet dat niet dan ;)
pi_95170834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:32 schreef Sannne het volgende:
Joh doe je wat je wilt, ga zuipen, roken, vreet een bak filet americain leeg, ga kickboksen, snuif een lijntje coke en ga vooral niet naar de verloskundige :)

Ik ben dr klaar mee.
:Y Nou... inderdaad! Wat een gezeik... en dat nou al een aantal pagina's achter elkaar. }:|

Wil je nou van òns horen dat het oke is dat je drinkt? Prima joh, drink lekker door. Blijkbaar maakt het je niet uit of het wel of geen gevolgen heeft voor je kind. Als jij maar lekker een glaasje wijn kunt drinken. Gelukkig is het jouw kind en niet het mijne... alleen jammer dat jij de moeder bent. Ik ken zat mensen die alles over hebben voor een zwangerschap en die er alles aan doen dit te realiseren. Van die non-chalante types zoals jij, gaan mijn haren echt overeind staan. :r

Raar he, dat er hier nogal heftig op gereageerd wordt. Als je wat drinkt of rookt en je weet nog niet dat je zwanger bent, oke. Maar zodra je het wel weet, kun je er toch rekening mee houden??Is het nou zooo moeilijk om het niet te doen? Ik vind dat alleen maar egoistisch als je zo denkt als jij. Het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om een ongeboren kind.

Trouwens, deze week flinke aanbiedingen bij de AH op wijn. Ik zou er snel heengaan als ik jou was...! :Y) :W
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_95170909
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Jose81 het volgende:

[..]

:Y Nou... inderdaad! Wat een gezeik... en dat nou al een aantal pagina's achter elkaar. }:|

Wil je nou van òns horen dat het oke is dat je drinkt? Prima joh, drink lekker door. Blijkbaar maakt het je niet uit of het wel of geen gevolgen heeft voor je kind. Als jij maar lekker een glaasje wijn kunt drinken. Gelukkig is het jouw kind en niet het mijne... alleen jammer dat jij de moeder bent. Ik ken zat mensen die alles over hebben voor een zwangerschap en die er alles aan doen dit te realiseren. Van die non-chalante types zoals jij, gaan mijn haren echt overeind staan. :r

Raar he, dat er hier nogal heftig op gereageerd wordt. Als je wat drinkt of rookt en je weet nog niet dat je zwanger bent, oke. Maar zodra je het wel weet, kun je er toch rekening mee houden??Is het nou zooo moeilijk om het niet te doen? Ik vind dat alleen maar egoistisch als je zo denkt als jij. Het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om een ongeboren kind.

Trouwens, deze week flinke aanbiedingen bij de AH op wijn. Ik zou er snel heengaan als ik jou was...! :Y) :W
Amen. _O_
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 15:41:29 #74
236264 crew  capricia
pi_95170968
Ik hoop niet dat ik ook zo onverdraagzaam word als jullie door de hormonen.
Of had je daar altijd al last van?
Rot voor je kind zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95170974
Zo, en nu reageren op mensen die er echt toe doen ;).

JuffrouwJannie, fijn dat alles goed was!! ^O^

Tally, wat een geweldig idee moet het zijn dat jullie morgen ein-de-lijk papa en mama zijn!! O+ Alvast heel veel sterkte/succes/plezier voor morgen!! :* :* :*

Vandaag intake gehad van het kraambureau. Verder gaat alles z'n gangetje. Heb wel wat vaker buikpijn... misschien moet ik eens wat minder doen en wat vaker gaan zitten... :')
pi_95171109
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:41 schreef capricia het volgende:
Rot voor je kind zeg.
:+ onverdraagzaam... en dat uit jouw mond... _O- :9~ :W
pi_95171168
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Jose81 het volgende:

Bedankt voor de tip! Julian wordt zaterdag twee jaar en dan gaat de drank rijkelijk vloeien. ;)

En Capricia: ik vind dat jij heel vreemd reageert hier. Ik verwacht alsnog dat dit straks een experiment is om te laten zien hoe heetgebakerd zwangere dames zijn ofzo.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 15:45:40 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95171190
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Julian wordt zaterdag twee jaar en dan gaat de drank rijkelijk vloeien. ;)

En Capricia: ik vind dat jij heel vreemd reageert hier. Ik verwacht alsnog dat dit straks een experiment is om te laten zien hoe heetgebakerd zwangere dames zijn ofzo.
Kut en ik ben niet eens zwanger, ik heb gewoon last van gezond verstand -O-
pi_95171227
Nummer Zoveel: veel plezier alvast voor de 2e verjaardag van Julian! w/

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef Sjeen het volgende:
_O- _O_ :D
pi_95171246
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zwanger!

Gelukkig niet zeg. Nog eens 9 maanden de wijntjes moeten laten staan, dat zou ik niet aankunnen zeg. :N :D
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 15:48:17 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95171290
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zwanger!

Gelukkig niet zeg. Nog eens 9 maanden de wijntjes moeten laten staan, dat zou ik niet aankunnen zeg. :N :D
Waarom denk je dat ik maar één kind heb O-)
pi_95171372
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik maar één kind heb O-)
Ja, je moet nu eenmaal prioriteiten stellen in het leven zeg maar. O-)
pi_95171452
Of gewoon een alcoholvrije Cola - Amaretto :9
pi_95171814
Ik zit al de hele dag de denken zal ik reageren of niet.
Toch maar wel
Capricia als 1e van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik snap best dat je er aan moet wennen. Dat moest ik ook heel erg dat is niet erg. En ondanks dat ik nog helemaal niet gewend was aan het idee en het zelfs mijn vriend nog moest vertellen heb ik foliumzuur gehaald. Ons kindje komt er immers door ons en daar zijn wij en vooral tijdens de zwangerschap de moeder verantwoordelijk voor.
Maar je mag best logisch nadenken bij wat je doet. Drinken en roken is niet gezond. Nu snap ik best dat stoppen met roken erg moeilijk is maar je kunt op zijn minst minderen. Mijn moeder heeft ook gewoon gerookt en ik heb wel mooi astma.
pi_95172011
quote:

Vraagje:

ik heb geen cursus gevolgd, het is een natuurlijk proces, je lijf wist 9 maanden wat die moest doen dan zal het wel tijdens de geboorte ook zo wezen, en ik ga er maar vanuit dat de verloskundige mij op het juiste moment goede instructies geeft als ik het verkeerd doe, ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raakt
en ik heb mijn vriend laatst voor de zekerheid toch nog gezegd dat je op "Altijd is Kortjakje ziek" moet puffen

[ Bericht 5% gewijzigd door Zana op 07-04-2011 16:11:31 ]
pi_95172085
quote:
Rot voor je kind zeg.

ik dacht al dat ik je ergens van herkende
  donderdag 7 april 2011 @ 16:06:49 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95172189
:')

Zonde van zo'n fijn topic, dat iemand even de boel moedwillig komt verstieren...
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 16:07:28 #88
236264 crew  capricia
pi_95172221
quote:
Op donderdag 7 april 2011 16:06 schreef Juud79 het volgende:
:')

Zonde van zo'n fijn topic, dat iemand even de boel moedwillig komt verstieren...
Die rare plaatjes ook..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95172351
Ik heb vandaag boodschappen gedaan maar heb alleen de koelkast dingen eruit gehaald de rest mag vriend straks doen.
Ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs dit lukt niet zonder misselijk te worden.
  donderdag 7 april 2011 @ 16:13:04 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95172472
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:23 schreef Cyntiaa het volgende:

( Mijn baby is Adele fan 8-) Zet de cd net weer aan, meteen wakker en druk )
Of juist niet :D :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 7 april 2011 @ 16:17:47 #91
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95172645
quote:

Vraagje:

Wat zijn precies bevallingsoefeningen? Alleen de ademhaling of ook iets lichamelijks doen?

Het enige wat ik je kan vertellen, is dat ikzelf best wel veel heb gehad aan mijn Yoga-ademhalings-oefening-dingen :P... Maar ik ging vooral op automatische piloot. Ging lekker mee in het ritme van mijn lichaam. Hopelijk lukt dat deze keer weer, maar die garantie heb ik niet.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 7 april 2011 @ 16:19:45 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95172727
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

}:|

:P
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 7 april 2011 @ 16:22:11 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_95172829
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Zana het volgende:

[..]

ik heb geen cursus gevolgd, het is een natuurlijk proces, je lijf wist 9 maanden wat die moest doen dan zal het wel tijdens de geboorte ook zo wezen, en ik ga er maar vanuit dat de verloskundige mij op het juiste moment goede instructies geeft als ik het verkeerd doe, ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raakt
en ik heb mijn vriend laatst voor de zekerheid toch nog gezegd dat je op "Altijd is Kortjakje ziek" moet puffen
Ik heb ook geen cursus gedaan en alles ging vervolgens zo relaxed dat ik geen idee had dat alles zo snel ging. Ik heb mijzelf ook in één minuut geleerd de persweeën weg te zuchten, want dat heb ik nog een flink tijdje mogen doen voordat de vk er was en alles klaarstond.

Volgende keer doe ik dat trouwens niet, mocht het onverwacht nog véél sneller gaan dan de eerste keer, mag mijn man het kindje opvangen of anders doe ik dat zelf wel. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 7 april 2011 @ 16:24:59 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95172956
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Zana het volgende:

[..]

ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raakt

:D Ik moest lachen om dat stukje in de blog over het zingen tijdens een wee. Dat was namelijk precies wat ik heb gedaan. Ik had in het zkh mijn ipodje mee en zong alles mee op een wee. Ziekenhuispersoneel vond het hilarisch (zeker omdat mijn muziek varieert van Guus Meeuwis tot U2 en Bach tot Kanye West :')

Ik weet niet wat er normaal op zwangerschapscursussen wordt aangeboden aan ademhalingsoefeningen. Ik heb zelf vooral veel gehad aan mijn Yogastuff en aan wat Hypnobirthing dingetjes. Maar goed, ik ging op een gegeven moment toch met mijn lichaam mee, zoals ik hierboven al zei.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 7 april 2011 @ 16:26:27 #95
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95173019
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb ook geen cursus gedaan en alles ging vervolgens zo relaxed dat ik geen idee had dat alles zo snel ging. Ik heb mijzelf ook in één minuut geleerd de persweeën weg te zuchten, want dat heb ik nog een flink tijdje mogen doen voordat de vk er was en alles klaarstond.

Volgende keer doe ik dat trouwens niet, mocht het onverwacht nog véél sneller gaan dan de eerste keer, mag mijn man het kindje opvangen of anders doe ik dat zelf wel. :)
Huh ben jij mij :P :D

Ik heb ook gezegd tegen de VK, het enige wat ik niet meer doe, is persweeen tegenhouden omdat er iemand bij moet zijn, wat een hel, ik poep hem gewoon uit
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 7 april 2011 @ 16:39:07 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95173574
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Je doet me aan iemand denken Capricia :')
wel opvallend dat je in enkele post benoemt dat je en drugs en drank gebruikt, de sauna in wil gaan en je af en toe in elkaar laat trappen bij thaiboksen en je het dan raar vindt dat mensen er nogal onwennig op reageren.
en ook erg vreemd dat BE het normaal schijnt te vinden dat ze die reactie dan opwekt :D
Hoho! :{w
Ik reageerde op vreemde sarcastische reacties die men had op haar eerste opmerkingen over dat alcohol anders smaakte. Daarop heb ik gezegd dat ik vond dat men op een rare manier reageerde.
Over dat Thaiboksen, waarvan ze zelf al zegt ermee te willen stoppen, heb ik niks gezegd, niet pro of niet anti!

quote:
4s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
:o Meiden! Wat zijn jullie gezellig en aardig richting nieuwkomers! Hallo hey! :o
Vlgs mij kan dat ook wel op een andere manier gebracht worden toch?
Niet iedereen heeft jarenlang alle babysites en forums etc. uitgeplozen en weet precies hoe alles in elkaar zit...

Jullie hebben wel gelijk hoor, over die alcohol en het roken, maar dat kan je ook op een andere manier brengen.
Geen wonder dat sommige mensen OUD maar een eng hoekje vinden! :o
Ik hou er niet van als me woorden in mijn mond gelegd worden.

En opmerkingen over de kinderbescherming vind ik eig. ook een brug of wat te ver, sue me als ik daarmee ook raar gevonden wordt, maar er zijn heel wat andere dingen die ik zie of lees die ik minstens zo zielig vindt voor kinderen, maar dat mag ook allemaal maar... Zoals men wel vaker zegt 'iedereen mag maar zomaar kinderen maken'. :X

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 07-04-2011 16:48:34 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 16:39:20 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_95173582
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:26 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Huh ben jij mij :P :D

Ik heb ook gezegd tegen de VK, het enige wat ik niet meer doe, is persweeen tegenhouden omdat er iemand bij moet zijn, wat een hel, ik poep hem gewoon uit
De enige wee waarvan ik het niet vervelend vond die weg te puffen was de voorlaatste wee, dat deed ik op aanwijzing van de vk omdat Annicka dan wat meer lucht nodig kreeg. Maar ik heb bijna een uur lang alle persweeën mogen wegzuchten... Volgende keer mooi niet meer dus... :N
pi_95173850
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Die rare plaatjes ook..
Ik denk dat jij je aangesproken mag voelen.
  donderdag 7 april 2011 @ 16:47:08 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95173933
Zullen we anders gewoon mee stoppen? Elkaar gewoon laten gaan?
Je hoéft niet te reageren op vragen en opmerkingen he? Voor beide partijen?

Capricia is, zoals ik heb begrepen, capricia. Niet altijd de subtielste, nogal eens in voor een provocerende opmerking etc. Als je daar niet tegen kan, moet je er maar overheen lezen. Er op in gaan zal het iig niet minder maken...
  donderdag 7 april 2011 @ 16:50:42 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95174104
Nou, ik wens dr veel plezier hier en succes. Ze zal het nodig hebben... :N
pi_95174190
Goed idee.. we kunnen beter van de leuke dingen in het topic genieten O+
  donderdag 7 april 2011 @ 16:52:42 #102
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_95174199
Tally morgen ben je mama!!! *O* Heel veel succes meis! :* Ben erg benieuwd naar jullie meisje!

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik dacht al dat ik je ergens van herkende
Ik dacht meer aan deze dame KD ;)

* twentemeisje gaat weer op haar handen zitten
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 17:03:04 #103
236264 crew  capricia
pi_95174629
quote:
Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef twentemeisje het volgende:
Tally morgen ben je mama!!! *O* Heel veel succes meis! :* Ben erg benieuwd naar jullie meisje!

[..]

[ afbeelding ]

* twentemeisje gaat weer op haar handen zitten
Die is tenmiste grappig!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95174703
Tally, morgen is het gewoon zo ver! Heel veel succes en geniet van de eerste momenten met je meisje (en die daarna ook natuurlijk :+ )
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95174808
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ik dacht meer aan een meid die hier ook 5 dagen gepost heeft :')
Diegene die van de verloskundige had gehoord dat ze best elke dag kon drinken en zo veel kon roken als ze wilde :')

Maar belangrijkere zaken O+ Morgen O+ Alles is nu echt klaar. De maxi cosi hebben we (schoonmama en ik) voor het eerst geprobeerd in de auto :D
Mijn ouders en tante zijn nog even geweest om succes te wensen. Dr bedje is opgemaakt met een lakentje met haar naam er op O-)
Alleen mijn laptop (ja ik weet het verslaafd!) moet nog even in de tas en dan staat alles klaar O+
Is het al morgen *O* :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_95174884
quote:
4s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:47 schreef Brighteyes het volgende:
Zullen we anders gewoon mee stoppen? Elkaar gewoon laten gaan?
Je hoéft niet te reageren op vragen en opmerkingen he? Voor beide partijen?

Capricia is, zoals ik heb begrepen, capricia. Niet altijd de subtielste, nogal eens in voor een provocerende opmerking etc. Als je daar niet tegen kan, moet je er maar overheen lezen. Er op in gaan zal het iig niet minder maken...
een vrijbrief om te provoceren, heerlijk.
En niet altijd de subtielste, mooi..dan kan ze eens op r flikker krijgen van haar gelijken hier.
Op stomme vragen kan je stomme antwoorden verwachten.. ik geloof niet dat wij 'er maar overheen moeten lezen' ik denk dat zij de persoon is die zich aan moet passen wil het hier gezellig blijven, toch?
pi_95175058
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Diegene die van de verloskundige had gehoord dat ze best elke dag kon drinken en zo veel kon roken als ze wilde :')

Maar belangrijkere zaken O+ Morgen O+ Alles is nu echt klaar. De maxi cosi hebben we (schoonmama en ik) voor het eerst geprobeerd in de auto :D
Mijn ouders en tante zijn nog even geweest om succes te wensen. Dr bedje is opgemaakt met een lakentje met haar naam er op O-)
Alleen mijn laptop (ja ik weet het verslaafd!) moet nog even in de tas en dan staat alles klaar O+
Wow!!

Lieve Tally en A. het is (bijna) zo ver, jullie worden echt echt echt mama en papa <3
Zo lang gewenst en gehoopt en morgen zal ze daar eindelijk zijn, jullie dochtertje!
Veel succes morgen. Komen jullie snel een plaatje showen als ze daar is?
(Ik ben helemaal niet nieuwsgierig haha, en ben ook heel benieuwd naar de naam die jullie hebben uitgekozen!)

Een dikke knuffel voor jullie allebei (en morgen voor alle drie ;))
pi_95175091
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:14 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Wow!!

Lieve Tally en A. het is (bijna) zo ver, jullie worden echt echt echt mama en papa <3
Zo lang gewenst en gehoopt en morgen zal ze daar eindelijk zijn, jullie dochtertje!
Veel succes morgen. Komen jullie snel een plaatje showen als ze daar is?
(Ik ben helemaal niet nieuwsgierig haha, en ben ook heel benieuwd naar de naam die jullie hebben uitgekozen!)

Een dikke knuffel voor jullie allebei (en morgen voor alle drie ;))
O+ bl0em O+ :*
Tuurlijk kom ik showen ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 17:15:43 #109
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95175114
Tally voor ik het vergeet alvast heel veel succes en genieten voor morgen toegewenst...

Weet niet of ik vanavond nog online kom dus vandaar dat ik een beetje vroeg ben.
pi_95175134
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:14 schreef Tally het volgende:

[..]

O+ bl0em O+ :*
Tuurlijk kom ik showen ;)
O+ O+ O+

Zullen jullie nog kunnen slapen vannacht? Zelfs ik ben al zenuwachtig haha :D
  donderdag 7 april 2011 @ 17:17:16 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95175168
Tuurlijk niet! Een onbeantwoorde vraag of opmerking van haar zal de sfeer nauwelijks verpesten lijkt me.

Maar als jij, en anderen, je energie en topic willen besteden aan het afbranden van iemand die je zgn niks boeit, be my guest. Mijn idee van gezellig posten is anders iig.

Echt, ik snap die drang om maar op dat soort dingen te happen gewoon niet (meer ;) ).
  donderdag 7 april 2011 @ 17:19:25 #112
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95175242
Door heul die discussie verlang ik naar een koud flesje Desperados :')
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 7 april 2011 @ 17:19:42 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95175251
Tally, voor ik het vergeet, heel veel succes, eindelijk is het zo ver! :*
  donderdag 7 april 2011 @ 17:20:15 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_95175281
Tally, veel succes!
pi_95175301
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tuurlijk niet! Een onbeantwoorde vraag of opmerking van haar zal de sfeer nauwelijks verpesten lijkt me.

Maar als jij, en anderen, je energie en topic willen besteden aan het afbranden van iemand die je zgn niks boeit, be my guest. Mijn idee van gezellig posten is anders iig.

Echt, ik snap die drang om maar op dat soort dingen te happen gewoon niet (meer ;) ).
Misschien ben je inmiddels wel volwassen.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 17:22:21 #116
236264 crew  capricia
pi_95175351
quote:
Op donderdag 7 april 2011 17:09 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een vrijbrief om te provoceren, heerlijk.
En niet altijd de subtielste, mooi..dan kan ze eens op r flikker krijgen van haar gelijken hier.
Op stomme vragen kan je stomme antwoorden verwachten.. ik geloof niet dat wij 'er maar overheen moeten lezen' ik denk dat zij de persoon is die zich aan moet passen wil het hier gezellig blijven, toch?
Vind je dat belangrijk.. Dat het gezellig blijft?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95175437
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:16 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Zullen jullie nog kunnen slapen vannacht? Zelfs ik ben al zenuwachtig haha :D
Vroeg naar bed zodat we nog zo veel mogelijk kunnen slapen ;)
Maar zenuwachtig zijn we beide. Hij was bijna alles vergeten vanmorgen. Zn sleutels, zn telefoon, zn papieren en hij heeft wel 30 keer heen en weer gelopen naar zolder in zijn motorpak omdat hij WEER iets moest meenemen :')

Meiden dank jullie wel O+
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:20 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Misschien ben je inmiddels wel volwassen.
En sommige zijn het reageren niet waard ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 17:24:57 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95175450
Tally, woah, spannend! Veel succes, ik ben benieuwd naar je kleintje O+
3!
pi_95175650
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind je dat belangrijk.. Dat het gezellig blijft?
whatever Retardia \ :+ /
pi_95175659
En Tally, heeeeeeeeel veel sterkte!
pi_95175726
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:30 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

whatever Retardia \ :+ /
^O^
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:30 schreef Kleurdoos het volgende:
En Tally, heeeeeeeeel veel sterkte!
Thanks O+
En Incantrix natuurlijk ook. Ook wij zijn onwijs benieuwd op wie ze lijkt.
Mijn Pa zegt op mij :P
pi_95175816
Tally goodluck! w/
pi_95175857
Tally, heel veel succes morgen!! O+ Heb je al een idee hoe laat je de kz hebt?
Toch een maf idee hè, dat je gewoon al weet dat morgen de datum is, dat je dan mama wordt!! Ik werd ingeleid en toen ik 's morgens thuis weg liep keek ik nog een keertje nostalgisch om :') weggaan met zijn 2-en.. voor de laatste keer! Volgende keer dat je thuis komt is dan met zijn 3-en! O+
pi_95175943
8 uur lig ik op de OK. Gaat uurtje duren en meestal na 15 minuten is het kindje er.
Daarna lig ik nog 1,5 uur op de uitslaapkamer voor ik bij mijn man en kindje mag.
Dus :
06:30 melden
08:00 OK op rollen
08:15 Word mijn dochter geboren
08:45/09:00 Klaar en uitslaapkamer op
10:30 Naar de kraamkamer en uitgebreid kennis maken met mijn dochter :D

Ik denk dat dat mijn schema word :P Maar vaag is het wel ja :D
pi_95176281
Eerste keer bij de vk! 21 april echo! zo spannend! ik mag ook bij de diëtist omdat ik nu al over gewicht heb en als ik zo door ga met elke 2 uur eten... :X
ook fijn gesprek over mijn medicijnen...ze vertelde dat ik waarschijnlijk 2 dagen na de bevalling in het ziekenhuis moet blijven. Dat is geen probleem

Inderdaad ik vroeg me ook af in hoeverre je dingen echt onthoudt door alles, ademhaling enzo..maar denk dat de vk daar goed bij kan helpen :Y
pi_95176355
Ooooh das nog best lang voordat je je dochter dan weer ziet :o hopelijk kan dat iets ingekort worden!

Maar spannend!! Heel, hoop dat je vannacht nog wat slaapt! :D
pi_95176366
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Door al het gezeik heb ik dit mooie post bijna gemist!!

Tally heeeeeel veel plezier/succes/sterkte morgen!! zo spannend! ik hoop dat je een makkelijke bevalling zal hebben en alles naar wens zal lopen!! O+ :*
pi_95176604
Tally succes morgen!!

Hier zojuist 20 weken echo gehad. Alles is prima, en pepijn krijgt waar hij zo op hoopte. Een broertje :D
pi_95176632
wat leuk p_iglet! *O* *O* *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 17:58:59 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95176690
Ik ben plaatsvervangend slapeloos :P Tally en A., geniet van de laatste avond samen! En daarna van de rest van jullie leven met (minimaal) z'n drietjes O+
pi_95177080
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:56 schreef p_iglet het volgende:
Tally succes morgen!!

Hier zojuist 20 weken echo gehad. Alles is prima, en pepijn krijgt waar hij zo op hoopte. Een broertje :D
*O* *O* *O* *O*
pi_95177144
Succes Tally *O* Heel veel plezier :D
  donderdag 7 april 2011 @ 18:13:59 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95177205
Tally, succes morgen. Dat jij en je meisje maar gezond en wel weer thuiskomen. Veel geluk!
  donderdag 7 april 2011 @ 18:30:31 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95177849
Tally, omdat ik morgen hopelijk eens uitslaap ( hoop na 8 uur wakker te worden ;) ) wens ik je nu al succes voor morgen! Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht!
Hopelijk zullen we morgen snel mooie show foto's zien!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_95178089
Leuk piglet!!!

En Tally, ook alvast heel veel succes voor morgen!
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 18:36:02 #136
5428 crew  miss_sly
pi_95178092
Tally morgen is het zover *O*
  donderdag 7 april 2011 @ 18:52:35 #137
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95178876
Tally, succes morgen O+ :*
pi_95179479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:56 schreef p_iglet het volgende:
Tally succes morgen!!

gefeliciteerd!

een Jasper O+
pi_95179614
Wat leuk p_iglet!

Succes morgen Tally!
  donderdag 7 april 2011 @ 19:18:46 #140
238474 Jeetjejom
pi_95180201
Een broertje voor Pepijn *O* gefeliciteerd!!!!

En tally, medemijlpaalvierster, veel succes morgen!!!!
Hoe is het eigenlijk bij j-net?
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 7 april 2011 @ 19:22:09 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_95180381
Tally succes morgen!
P_iglet, twee jongens! Leuk! En fijn dat alles goed was.
Juf Jannie, joepie!!!!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95180663
quote:
Rot voor je kind zeg.
Ik ben nog steeds aan het bijlezen en moet nog een aantal pagina's, maar ik kan me nu even niet meer inhouden om te wachten met reageren totdat ik alles heb gelezen.
Even een eerste reactie op bovenstaande post van je: je geeft aan dat je inmiddels 40 bent. Vind je dan niet dat je met je reacties erg kinderachtiger op onze reacties reageert. Wíj geven een mening (ik laat in het midden of je het daar mee eens moet zijn of niet, daarvoor zijn het meningen), maar jij gaat lopen doorzagen over stukjes tekst die wij neerzetten en gaat dan kinderachtige, persoonlijke aanvalletjes ervan maken.
Daarbij vind ik, dat je, als je 40 bent wel wat wijzer had kunnen zijn inmiddels. Ik begin ook erg te twijfelen aan je verhaal, puur omdat je aangeeft al 6 bezig geweest te zijn om zwanger te worden en dat ook via het ziekenhuis hebt laten lopen. Ik heb meerdere vriendinnen/kennissen in mijn omgeving met een dergelijke situatie, maar als die met een achtergrond als die van jou aankwamen, werden ze linea recta naar huis gestuurd met de mededeling eerst maar eens te stoppen met roken, en na een half jaar proberen dan nog maar eens terug te komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit nooit tegen je gezegd is.
Ook gaf je aan maar sporadisch drugs te gebruiken, maar je noemt al 2 x pillen en 1x coke, dus dan kom je toch uit op 1x per maand. Vind ik persoonlijk best veel en niet meer sporadisch te noemen.

Wordt het geen tijd om na 40 jaar verantwoordelijkheid te gaan kweken en deze ook te gebruiken voor je eigen gezondheid en die van je kindje.

Verder nog een vraagje: je geeft aan dat je vind dat een foetus van 7 weken nog geen rechten heeft, wanneer krijgt een foetus dit dan wel volgens jou? Of begint dat dan pas bij de geboorte. Geen veroordelende vraag, maar echt uit interesse, ik weet dat hier veel verschillende meningen over zijn.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:32:27 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_95180954
en zonder nu weeeeeer de discussie aan te zwengelen:
nee, alcohol, drugs en roken zijn niet handig en dat weten we, maar niet iedereen is zo strikt. Moeten we daar nou echt met z'n allen op gaan inhakken?

En nee, het is ook niet handig hoe capricia het bracht, maar ik ben het met Be eens dat dingen roepen als ' de kinderbescherming erbij halen' wel heel erg ver gaan. Ja, als het kindje werkelijk FAS heeft, heb je een ander verhaal, maar dat is nu helemaal (nog) niet aan de orde. Je hebt (helaas) nog steeds geen 'rijbewijs' nodig om kindjes te maken en op te voeden.

Om nog even antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag: ik vind alcohol nu niet anders smaken dan normaal* en ik vind bier inderdaad ineens lekker ruiken. En ik verheug me al weken op het glaasje champagne dat ik ga drinken op mijn zusje haar bruiloft. Waarvan ik nu al weet dat ik het toch halverwege laat staan.
* om misverstanden te voorkomen: die vijf slokken die ik op heb sinds het begin

(ik word echt milder van zwanger zijn, valt het op?)
  donderdag 7 april 2011 @ 19:38:01 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_95181283
Zo...over naar de orde van de dag. Ik heb vannacht met mijn mobiel in de hand gelegen om de vk te bellen. Mijn buik deed echt zo'n zeer en ik vond het lijken op weeën*, dus tja. Maar goed het zakte toch weg. Nu voel ik sinds vanochtend Tienus ineens helemaal onderin en ergens achter mijn heupbotten. Aha, indalen dus.
* ik ken alleen het fenomeen slappe rugwee en weeënstorm obv medicijnen. Dus tja, hoe een gewone wee voelt, geen idee.

Oja en nog iets waar ik niet naar uitkeek: lektieten! :X En dan echt in stroompjes. Gelukkig alleen 's nachts.
pi_95181309
Ow sorry, mijn reactie ging over een post op pagina 3 (voor mij dan, zitten nu op 6), en ik zie dat het idd een beetje een late reactie is.
Het was niet de bedoeling om alles opnieuw aan te zwengelen, maar zat inmiddels al zo'n 6 pagina's hierover te lezen en begon me een beetje op te vreten. Zal het laten rusten. :+
pi_95181446
Ow lektieten, das geloof ik de enige kwaal die ik gelukkig tot nu toe mag overslaan.

Sorry, zit hier er hier ook wel even een beetje doorheen. Dat stomme bed staat loeihoog, ik ben nog steeds bang dat ik door die kratten zak. Vannacht was het 02.30 voordat ik sliep en poeslief kwam me om 07.00 weer wakker maken, terwijl mijn wekker pas om 08.00 zou gaan.
Moeders is heel lief komen helpen poetsen en daar ben ik heeeeeeeel blij mee, maar door de stress van het niet voelen van ons mupje en de 3 dagen ziekenhuisbezoek die dat opleverde, ben ik even klaar met alles. Vind het even niet zo leuk meer en wil haar gewoon graag ontmoeten :')

/einde klaagpost/
pi_95181525
Grrrrrr vergeet ik het nog bijna:
Lieve Tally, heel veel succes en plezier morgen. Wat fijn dat je er al zo vroeg moet zijn, anders had je nog de hele dag om je zenuwachtig te maken.
Morgen zijn jullie gewoon met zijn 3-tjes O+
  donderdag 7 april 2011 @ 19:46:34 #148
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95181718
Eigenlijk ben ik qua smaken alleen maar sommige dingen extra lekker gaan vinden, vooral vet eten :P
Maar ik ben nog niet iets tegengekomen dat ik eerst wel lekker vond, en tijdens mijn zwangerschap niet.

Verder nog een *O* voor alle goede berichten vandaag!

Over mijn bevallingsoefeningen: het gaat vooral om hoe je kunt ademhalen tijdens een ontsluitingswee, of hoe je een perswee kunt wegpuffen. Ook hebben we wat houdingen voor tijdens de bevalling doorgenomen zodat ik alvast een beetje kan bedenken wat het beste bij mij past.

Het heeft mij wel een beetje rust gegeven, en misschien dat ik mij daarom nog (gelukkig) niet druk maak voor de bevalling.

Danic, probeer dan nu extra rustig aan te doen, schijnbaar moet je toch een beetje opladen na alle stress. Snap dat je ongeduldig bent :P dat ben ik al een paar maanden, en ik heb qua lichamelijke klachten niks te klagen (behalve moeheid, is het normaal om om half 8 naar bed te willen? :P)

Kun je niet even op de bank gaan liggen desnoods?
pi_95181838
JuffrouwJannie *O* Wat gaaf! je hebt nog een PM van me te beantwoorden ;)

Tally, heel veel succes morgen! Ik hoop dat het heel voorspoedig gaat en dat je vanaf half 11 heerlijk gaat liggen genieten van je dochter! :*
Lotte!
Noah!
pi_95181895
Dat doe ik normaal ook wel hoor tankgirl, iedere middag plof ik ff languit op de bank of in bed. Maar vandaag liep mijn moeder rond met de poetsdoek en dan kan ik niet gaan liggen. Zij vindt vast van wel, maar ik vind dat moeilijk.
Dus de komende dagen lekker rustig aan doen en idd weer opladen.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 19:54:20 #151
236264 crew  capricia
pi_95182111
quote:
Op donderdag 7 april 2011 19:27 schreef danic het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds aan het bijlezen en moet nog een aantal pagina's, maar ik kan me nu even niet meer inhouden om te wachten met reageren totdat ik alles heb gelezen.
Even een eerste reactie op bovenstaande post van je: je geeft aan dat je inmiddels 40 bent. Vind je dan niet dat je met je reacties erg kinderachtiger op onze reacties reageert. Wíj geven een mening (ik laat in het midden of je het daar mee eens moet zijn of niet, daarvoor zijn het meningen), maar jij gaat lopen doorzagen over stukjes tekst die wij neerzetten en gaat dan kinderachtige, persoonlijke aanvalletjes ervan maken.
Daarbij vind ik, dat je, als je 40 bent wel wat wijzer had kunnen zijn inmiddels. Ik begin ook erg te twijfelen aan je verhaal, puur omdat je aangeeft al 6 bezig geweest te zijn om zwanger te worden en dat ook via het ziekenhuis hebt laten lopen. Ik heb meerdere vriendinnen/kennissen in mijn omgeving met een dergelijke situatie, maar als die met een achtergrond als die van jou aankwamen, werden ze linea recta naar huis gestuurd met de mededeling eerst maar eens te stoppen met roken, en na een half jaar proberen dan nog maar eens terug te komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit nooit tegen je gezegd is.
Ook gaf je aan maar sporadisch drugs te gebruiken, maar je noemt al 2 x pillen en 1x coke, dus dan kom je toch uit op 1x per maand. Vind ik persoonlijk best veel en niet meer sporadisch te noemen.

Wordt het geen tijd om na 40 jaar verantwoordelijkheid te gaan kweken en deze ook te gebruiken voor je eigen gezondheid en die van je kindje.

Verder nog een vraagje: je geeft aan dat je vind dat een foetus van 7 weken nog geen rechten heeft, wanneer krijgt een foetus dit dan wel volgens jou? Of begint dat dan pas bij de geboorte. Geen veroordelende vraag, maar echt uit interesse, ik weet dat hier veel verschillende meningen over zijn.
Rechten van een foetus: ik had het over een embryo. Klein verschil. En ik zie rechten dan meer zoals de wet ze omschrijft. Dus zolang de wet een normale abortus toestaat, heeft het geen rechten.
Zelf, persoonlijk, vind ik een embryo geen mens. En kan daar dus ook geen rechten aan ontlenen.

Wat betreft drugs: ik kom in mijn berekening uit op 3 keer in de afgelopen 38 jaar. Dus sporadisch.

Stoppen met roken: heeft mijn gyn. het over gehad, omdat je eitjes ook sneller ouder worden.
Maar aangezien ik op dat moment niet zwanger was, heeft ze me niet de les geleerd of zo. Ik denk dat zij er van uit gaat dat als je eenmaal zwanger bent, je stopt. En dat zal voor de meeste rokende vrouwen gelden. Mijn alc. consumptie was gelukkig geen probleem, ik zat ver onder wat zij als max ziet.

En de reden dat ik sommigen hier zo voer: ze vragen er zelf om en ze happen lekker en snel. Niet volwassen van mij, maar wel leuk. En ik kreeg me ook een aantal belerende posts en opmerkingen over me heen, dat ik even niet ander kon.. :)
Dat alcohol topic is kennelijk echt een taboe. Mensen reageren opeens zo persoonlijk. Tot en met de kinderbescherming aan toe. Vind je dat nou zelf ook niet een beetje lachwekkend? Ik wel... :) Bizar hoe sommigen reageren als je niet doet wat zij juist vinden...Enge mensen vind ik dat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 19:54:20 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_95182112
over die oefeningen: ik heb wel gym gedaan de vorige keer en er geen ene klap aan gehad vanwege rare onregelmatige rug- en beenweeën (joy }:| ) en een weeënstorm. Enne persweeën die kan je ook heel goed opvangen als je net doet alsof je buikspieroefeningen doet ( :N ). Met andere woorden: wat ik nog wist kon ik niet toepassen en wat ik had kunnen toepassen wist ik niet meer.
pi_95182534
Oké, ik begrijp je standpunt over de rechten van een embryo/foetus. Ik ben het er niet mee eens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder zo zijn mening.
Over die drugs: je zegt nu 3x in 38 jaar, dat is idd sporadisch. Maar toen je het eerder benoemde gaf je aan dat dit was vanaf oud & nieuw, vandaar dat ik uitkwam op 1x per maand. Misschien moet je net even iets meer informatie geven, om verkeerde reacties te voorkomen (suggestie, geen moeten). Mijn reactie over 1x per maand had je namelijk niet gehad als je had aangegeven dat je voor oud & nieuw nog nooit iets had gebruikt.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:03:52 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95182636
ik doe ook niet meer aan gym :)

en ik heb een heeeeeeeele lange discussie gemist; naja ook beter denk ik... zal mijn gal niet spuwen....

drukke maar gezellige dag gehad vandaag; zijn naar de dierentuin geweest; en lekker ergens een broodje gegeten, en na de middagdut van Evie nog buiten wezen spelen. Toen eten; na het eten naar de speeltuin, daarna in bad, en nu is het stil boven en lig ik lekker met de laptop op de bank...

en mijn buik groeit! :D haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95182699
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:54 schreef mefke79 het volgende:
over die oefeningen: ik heb wel gym gedaan de vorige keer en er geen ene klap aan gehad vanwege rare onregelmatige rug- en beenweeën (joy }:| ) en een weeënstorm. Enne persweeën die kan je ook heel goed opvangen als je net doet alsof je buikspieroefeningen doet ( :N ). Met andere woorden: wat ik nog wist kon ik niet toepassen en wat ik had kunnen toepassen wist ik niet meer.
Hier ook zoiets, maar dan was het voornamelijk zo dat ik tijdens de bevalling m'n eigen manier van puffen vond. En dat werkte gewoon. Toen ging mijn lieve, lieve arme vent nog even voordoen hoe het eigenlijk moest, echt op ritme puffen voor me. Ik heb hem uitgesnauwd dat ie t lekker zelf moest gaan doen als ie t allemaal zo goed wist O+ Memories O+
¿
  donderdag 7 april 2011 @ 20:05:55 #156
238474 Jeetjejom
pi_95182761
Bah juffrouw Jannie, ben nog altijd nieuwsgierig!!!! Maar dinsdag ga je jezelf bekend maken, toch?
Jouw warmte is genoeg
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:06:25 #157
236264 crew  capricia
pi_95182794
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:02 schreef danic het volgende:
Oké, ik begrijp je standpunt over de rechten van een embryo/foetus. Ik ben het er niet mee eens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder zo zijn mening.
Over die drugs: je zegt nu 3x in 38 jaar, dat is idd sporadisch. Maar toen je het eerder benoemde gaf je aan dat dit was vanaf oud & nieuw, vandaar dat ik uitkwam op 1x per maand. Misschien moet je net even iets meer informatie geven, om verkeerde reacties te voorkomen (suggestie, geen moeten). Mijn reactie over 1x per maand had je namelijk niet gehad als je had aangegeven dat je voor oud & nieuw nog nooit iets had gebruikt.
Heb het een beetje ontdekt met o&n, dat drugsgebeuren. En ik maak me oprecht zorgen over dat ik gebruikt heb terwijl ik 4 of 5 weken zwanger was. In mijn hoofd is dat een groter risico dan af en toe een wijntje. Geen idee of dat ook zo is...
Volgende week even vragen aan de huisarts.
Trouwens, bedankt dat je normaal reageert.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95182835
Hahaha juffrouwjannie, zou echt een reactie van mij geweest kunnen zijn. Het is onze eerste, dus geen idee hoe ik het ga vinden, maar kan me voorstellen dat ik het niet tof zou vinden als ie even de betweter ging uithangen haha.
pi_95182894
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef danic het volgende:
Hahaha juffrouwjannie, zou echt een reactie van mij geweest kunnen zijn. Het is onze eerste, dus geen idee hoe ik het ga vinden, maar kan me voorstellen dat ik het niet tof zou vinden als ie even de betweter ging uithangen haha.
:D Ja maar het was helemaal niet betweterig bedoeld van 'm, maar juist behulpzaam! t kwam alleen niet zo goed aan :')

@ mijn mede-JJ-ster (handig, dezelfde afkorting hebben :P ), als je echt niet kan wachten tot dinsdag kun je mijn bovenstaande opmerking vast wel terugvinden in mijn bevallingsverhaal. Maar ik vrees dat je daar wel een paar dagen mee zoet bent, om die te vinden :D
¿
pi_95183083
JJ: nee precies, die van mij zou het absoluut ook goed bedoelen (bang dat je gaat hyperventileren ofzo), maar ik vond het zo herkenbaar ;)

Capricia: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hierover, dat zou ik ook doen. Ik weet niet of het meer kwaad kan dan de alcohol, ik weet alleen dat alcohol ook heel veel kwaad kan doen. Ik denk ook dat men dat hier in het algemeen bedoelde: nu je weet dat je zwanger bent, laat het gewoon staan tot je kleine er is.
Goed dat je het gaat navragen bij de huisarts. Ik zou het gewoon ook aankaarten bij je verloskundige als je daar straks je eerste gesprek mee hebt. Zij kunnen je eventueel nog aanvullende informatie of tips geven die je helpen (bijvoorbeeld bij stoppen met drinken/roken. Ik ga ervan uit als ik het zo lees, dat stoppen met drugs niet zo'n probleem gaat zijn gezien het feit dat je het maar 3 x hebt gebruikt).
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 20:12:41 #161
236264 crew  capricia
pi_95183153
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:11 schreef danic het volgende:
JJ: nee precies, die van mij zou het absoluut ook goed bedoelen (bang dat je gaat hyperventileren ofzo), maar ik vond het zo herkenbaar ;)

Capricia: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hierover, dat zou ik ook doen. Ik weet niet of het meer kwaad kan dan de alcohol, ik weet alleen dat alcohol ook heel veel kwaad kan doen. Ik denk ook dat men dat hier in het algemeen bedoelde: nu je weet dat je zwanger bent, laat het gewoon staan tot je kleine er is.
Goed dat je het gaat navragen bij de huisarts. Ik zou het gewoon ook aankaarten bij je verloskundige als je daar straks je eerste gesprek mee hebt. Zij kunnen je eventueel nog aanvullende informatie of tips geven die je helpen (bijvoorbeeld bij stoppen met drinken/roken. Ik ga ervan uit als ik het zo lees, dat stoppen met drugs niet zo'n probleem gaat zijn gezien het feit dat je het maar 3 x hebt gebruikt).
Roken gaat het moeilijkst worden..daar zie ik tegenop. Voor de rest zal het niet zo'n punt zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:14:27 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95183240
denk ook dat dat bedoelt wordt; wat is nou 9 maanden zonder drugs, roken en alcohol?
je kan jezelf straks niet meer in de spiegel aankijken als je kindje wel wat mankeert..
(en nou wil ik niet zeggen dat alle kindjes die geboren worden uit een zwangerschap waarin wordt gebruikt iets mankeren.. of dat je anders wel garantie hebt op een gezond kindje.. maar mijn inziens is 9 maanden ergens afblijven om die kansen op gezondheid te optimaliseren zo iets kleins...)
pi_95183252
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:08 schreef JuffrouwJannie het volgende:

[..]

:D Ja maar het was helemaal niet betweterig bedoeld van 'm, maar juist behulpzaam! t kwam alleen niet zo goed aan :')

@ mijn mede-JJ-ster (handig, dezelfde afkorting hebben :P ), als je echt niet kan wachten tot dinsdag kun je mijn bovenstaande opmerking vast wel terugvinden in mijn bevallingsverhaal. Maar ik vrees dat je daar wel een paar dagen mee zoet bent, om die te vinden :D
Jahaa ik wist idd dat ik het al gelezen had in een verhaal maar ja welke :')
The way you rock'n'roll
pi_95183557
Potverdeurie DML, weet jij het nu ook ineens?!
Ik wil 't ook wetuh!!
pi_95186021
Succes morgen Tally!! O+ je wordt morgen gewoon mama! O+
:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95186244
Wat ikzelf zo eng vind aan drugs, sigaretten en medicijnen is dat ze je hersenen kunnen veranderen. Er worden ook steeds meer verbanden gevonden tussen het gebruik van zulke middelen tijdens de zwangerschap en problemen in het latere leven van een kind. Nou ja, dat is toch een enorm besef, dat je door hetgeen je tot je neemt kunt veranderen wie je bent of wie je kind wordt?

Maar waarvoor ik hier eigenlijk kwam: Tally, veel succes morgen! Geniet ervan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:57:10 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95186344
jaaaah Tally wordt morgen gewoon echt mama!!! ik ben zo benieuwd naar de naam en de foto :) nu al :D
  donderdag 7 april 2011 @ 21:03:58 #168
238474 Jeetjejom
pi_95186890
Juffrouw Jannie, ik ga morgen de bevallingsverhalen doorspitten, heb behalve misschien bevallen toch nix gepland! :p
Jouw warmte is genoeg
pi_95187142
Wel even komen melden als je het gevonden hebt he JJ
Tally veel succes morgen.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 21:11:31 #170
236264 crew  capricia
pi_95187522
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
jaaaah Tally wordt morgen gewoon echt mama!!! ik ben zo benieuwd naar de naam en de foto :) nu al :D
Over 11 uur dus al.. Succes Tally!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95187639
Tally succes morgen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 7 april 2011 @ 21:20:17 #172
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_95188153
Tally, wat ontzettend spannend, succes!! *O*

P_Iglet, ook een tweede knul, leuk he!

[ Bericht 13% gewijzigd door PM-girl op 07-04-2011 21:51:33 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 7 april 2011 @ 21:30:02 #173
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95188996
Tally heel veel succes.

VK wasmoed. Ook doorgesproken wat er gebeurd als k volgende week nog niet ben bevallem, dat is erg fijn om vast te weten.
Morgen uitgerekend. Mn beste vriendin is week later uitgerekend, maar haar bloeddruk is te hoog, dus ze wordt morgen imgeleid. Nu is er opeens een grote kans dat we heel dicht npbij elkaar zitten....of niet als de mijne eigenwijs is ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95195373
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb het een beetje ontdekt met o&n, dat drugsgebeuren. En ik maak me oprecht zorgen over dat ik gebruikt heb terwijl ik 4 of 5 weken zwanger was. In mijn hoofd is dat een groter risico dan af en toe een wijntje. Geen idee of dat ook zo is...
Volgende week even vragen aan de huisarts.
Trouwens, bedankt dat je normaal reageert.
Je bent nu toch pas 7 weken zwanger? En met oud en nieuw was je 4 of 5 weken zwanger? Ik snap het niet?
pi_95195625
Sinds oud&nieuw heeft ze 3x gebruikt, de laatste keer toen ze 4/5 weken zwanger was. Zo heb ik het tenminste begrepen.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 22:43:46 #176
236264 crew  capricia
pi_95195721
quote:
Op donderdag 7 april 2011 22:42 schreef danic het volgende:
Sinds oud&nieuw heeft ze 3x gebruikt, de laatste keer toen ze 4/5 weken zwanger was. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Klopt!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95195947
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Klopt!
Ok! Verder houd ik wijselijk mijn mond :+ Maar ik vind dit altijd (normaliter iig ;)) zo'n leuk topic om te volgen O+
pi_95196126
Al die klagende lieve hormoonbommetjes hier zijn ook leuk om te volgen Oognip!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95196334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:
Al die klagende lieve hormoonbommetjes hier zijn ook leuk om te volgen Oognip!
Zeker! En I luuuuuv baby's O+ Nog een paar jaar wachten en dan mag ik ook, hoop ik *O*
  donderdag 7 april 2011 @ 23:09:13 #180
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95197282
Tally succes morgen *O* ik ben zeer benieuwd naar jullie beeb!!!
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 8 april 2011 @ 03:44:17 #181
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95204335
K heb weeen. Hele echte pijnlijke weeen.
En mn water is ook gebroken.

Weet niet of k kan updaten, probeer t en anders horen jullie t als t er is.
pi_95204484
Spannend zeg J-net!! Zet 'm op! :% :%
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 april 2011 @ 04:40:13 #183
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_95204534
J-net wat spannend!!!! Zet 'm op meis :% ! Vandaag 2 verse kindjes hier *O* .
pi_95204593
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 03:44 schreef J-net het volgende:

Een datum 2ling! Mijn vliezen zijn om 12 uur gebroken. En net na 1 uur is ze geboren.
Dr specs komen dr aan. Nu eerst even slapen :D Ze is echt prachtig!
  vrijdag 8 april 2011 @ 05:03:18 #185
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_95204598
Whaaaaaaa wat gaaf!!!! Gefeliciteerd lieve Tally en man! Hoe heet ze? En doet ze het goed? Ben zo blij voor je!!!

Ik wens jullie samen een leven vol geluk toe!
  vrijdag 8 april 2011 @ 05:04:27 #186
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_95204599
Je kunt echt nie slapen :D
pi_95204632
Tally, gefeliciteerd en veel geluk.

J-net,succes!
pi_95204674
Tally wat gaaf! Van harte! Ben benieuwd! Geniet! O+
Jnet succes! :%

Hier nog een die niet kan slapen.... oO< :O
  vrijdag 8 april 2011 @ 06:14:38 #189
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_95204730
Gefeli Tally!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_95204802
Gefeliciteerd Tally! Kwam ze toch nog eerder dan je dacht! En geen ks dus?
pi_95204805
Gefeliciteerd Tally!
  vrijdag 8 april 2011 @ 06:47:36 #192
238474 Jeetjejom
pi_95204832
Wow tally!!!! Wat ontzettend gaaf!!! Gefeliciteerd!!!!!

J-net succes!!!!

Ik sta 1e

[ Bericht 32% gewijzigd door Jeetjejom op 08-04-2011 07:23:28 ]
Jouw warmte is genoeg
pi_95204908
Tally, alsnog een klein eigenwijsje dus! Gefeliciteerd!

En J-net, zet hem op!
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:17:00 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95204998
Dikke proficiat, Tally!

en veel succes, J-net!!!
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:17:42 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95205002
Whaaaa Tally! Eigenwijs, maar toch op de geplande datum! Een dame die weet wat ze wi dus! O+
Gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:18:14 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95205005
En nog even een :% voor J-net! Zet hem op!
pi_95205017
Om 0:00 schoot mn slijmprop met een bloedgang er uit en verloor ik veel vruchtwater. 10 minuten later waren we in t zkh. 01:28 is ze met ks ter wereld gekomen. Ze weegt 3130 gram en is 49 cm groot. Wij zijn sinds vannacht trotse ouders van Zoë. Ik ben verliefd op mijn dochter en op haar supertrotse vader! Ze is echt prachtig.
pi_95205026
Dr naam staat er raar! Ze heet dus Zoe met puntjes boven de e!
pi_95205069
O+ gefeliciteerd meid, en ook je man... Samen een prachtige dochter! Mooie naam...
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:25:04 #200
238474 Jeetjejom
pi_95205079
Mooie naam!!! Geniet lekker, rust goed uit en knuffel veel met je twee liefdes!!!

Oh en juffrouw Jannie, ik heb een beetje hulp gehad met het vinden van je bevallingsverhaal maar gefeliciteerd ;)
Jouw warmte is genoeg
pi_95205180
Gefeliciteerd Tally!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*
pi_95205190
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 03:44 schreef J-net het volgende:

zet 'm op!!! succes!! :% :% :% :%
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:40:18 #203
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95205226
Woaaa, wat een rare twist, Tally toch nu al mama (net alsof die kleine het wist: ik moet er toch vandaag uit, doe dan maar wanneer ik het wil :P), en J-net water gebroken terwijl ze het ervoor nog over haar vriendin had. En nog op de datum ook nog, kans van 4% geloof ik!!!

Congratz Tally en succes J-net!!!
pi_95205227
ohh Tally *O* wat een heerlijk eigenwijsje, jullie kleine meisje... Ik ben nieuwsgierig naar alles wat je inmiddels nog meer aan haar ontdekt hebt! Ontzettend gefeliciteerd
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_95205253
J-net, wat spannend! Zet m op, vandaag word je mama! Hopelijk is jullie kindje er al en ben je enorm aan t genieten en lekker aan t bijkomen! En dan waarschijnlijk ook nog op dezelfde dag als je beste vriendin... Als iemand jullie dát ooit verteld had een jaar geleden...
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 07:45:24 #206
5428 crew  miss_sly
pi_95205272
Tally, wow, ze is er, jullie meisje *O* O+ En toch nog onverwacht, maar wel op de bedoelde datum. Prachtige naam! Ik hoop dat je snel herstelt van de ks en daarna kunt genieten met je man en je dochter :*

J-Net, spannend!
pi_95205277
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:19 schreef Tally het volgende:
Om 0:00 schoot mn slijmprop met een bloedgang er uit en verloor ik veel vruchtwater. 10 minuten later waren we in t zkh. 01:28 is ze met ks ter wereld gekomen. Ze weegt 3130 gram en is 49 cm groot. Wij zijn sinds vannacht trotse ouders van Zoë. Ik ben verliefd op mijn dochter en op haar supertrotse vader! Ze is echt prachtig.
Tally!! O+ O+ wat een nieuws zo op de vroege ochtend :D Zoë, mooie naam!
Kom bij, rust uit.. en geniet van jullie wonder!! O+

J-net, hopelijk heb je het er al opzitten! Zo niet: :% succes!

Verse babies!! *O*
pi_95205279
sjonge, staan wij mei-dames ineens ook wel heel hoog bovenaan... Dat lijkt ineens al wel heel hoogzwanger zeg! *O* Maar eerst ben jij Jeetjejom! Spannend spannend!
pi_95205307
haha, dat heeft ze mooi gemikt Tally O+

Gefeliciteerd en geniet van je meiske
pi_95205375
Whaaaaa Tally, onwijs gefeliciteerd!! *O*

Zettemop J-net!! :%
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:59:54 #211
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_95205378
O+ Tally van harte gefeliciteerd *O*
Be happy with the little things in life
pi_95205384
Tally.. van harte gefeliciteerd met je mooie dochter! Geniet lekker met z'n drietjes van dit wondertje!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_95205442
Tally!! Gefeliciteerd!! Wat een eigenwijsje heb je nu al!

J-net zet hem op!!
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:08:54 #214
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95205469
Tally proficiat met Zoe *O* een eigenwijze tante!

J-net succes!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_95205470
Tally! *O* van harte gefeliciteerd met je meisje! *O* Rust lekker uit (zover mogelijk natuurlijk, want met al dat genieten en kijken en weer genieten) en hopelijk snel de specs met foto!

J-net, spannend, succes!!! :%
pi_95205478
Tally gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws zo op de vroege ochtend!

J-net; zet 'm op, spannend!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_95205526
Wow wat een nacht!

Tally, wat mooi dat ze ook vond dat het tijd was om eruit te komen, wat en verrassing was dat voor jullie!
Ontzettend gefeliciteerd met jullie meisje O+ *O*
Wat een mooie naam!

J-net!!! Waarschijnlijk ben je volop bezig, zet 'm op meid. Vandaag wordt (misschien ben je al) mama!!! :% *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95205726
Even om het hoekje kijken :D, Tally *O* en Tally-man *O*, proficiat met Zoë.
Ik zei laatst nog tegen JD wat een onwijs leuke naam dat eigenlijk (n.a.v. Zooey Deschanel). Heel tof meis O+.

En J-Net, zet 'm op! *O*

* Kuukske gaat weer in lurkstand.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:36:12 #219
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95205760
Ha actie! tof!

Je meisje was het duidelijk eens met de datum die jullie voor haar gekozen hebben Tally! gefeliciteerd, je klinkt heerlijk verliefd O+ *O*

j-net zet hem op :% :%
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95205822
Tally gefeliciteerd met jullie meisje! *O*

En J-net bezig en nog op de uitgerekende datum ook!!
pi_95205841
Wij hadden deze naam jaren geleden bedacht toen we net verkering hadden maar toen mijn man er achter kwam dat t joods was wilde hij t eerst niet :P
Wij zijn beide Renault gek en dr heet ook een auto zo ;)
pi_95205871
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:36 schreef huuphuup het volgende:
Ha actie! tof!

Je meisje was het duidelijk eens met de datum die jullie voor haar gekozen hebben Tally! gefeliciteerd, je klinkt heerlijk verliefd O+ *O*

j-net zet hem op :% :%
We zijn ontzettend verliefd O+
Dit is die roze wolk die ik tijdens de zwangerschap heb gemist!
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:48:00 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95205937
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Tally, wat geweldig, gefeliciteerd!!! Geniet van jullie meisje, wat een mooie naam heeft ze gekregen!

J-net, zet hem op! ;)

'Ik kan momenteel niets meer lezen over kindjes die geboren worden zonder vol te schieten, hormonaal bommetje ineens' O+
pi_95205968
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 03:44 schreef J-net het volgende:

En je vriendin werd vandaag toch ook ingeleid?
Spannend joh
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 april 2011 @ 08:51:37 #225
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95206013
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:42 schreef Tally het volgende:
Wij hadden deze naam jaren geleden bedacht toen we net verkering hadden maar toen mijn man er achter kwam dat t joods was wilde hij t eerst niet :P
Wij zijn beide Renault gek en dr heet ook een auto zo ;)
Zo leuk als zulke dingen gewoon kloppen :D

Isa vind het een hele mooie naam en tevens heel handig, want omdat een buurmeisje zo heet, zou ze het niet kunnen vergeten... De logica van een zesjarige om zeven uur 's morgens :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:06:10 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_95206255
Tally! Dat is nog eens een goeie truuk tegen zenuwen! :D en had ik een dochter gekregen had ze ook Zoe geheten O+mijn alltime favo, nog altijd O+

Van harte gefeliciteerd! En een spoedig herstel gewenst :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:18:25 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95206514
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo mooi dit! Gefeliciteerd!
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:20:45 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95206567
goedemorgen :D

dat is nog eens een verrassing ;) Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Tally! en wat heerlijk dat ze er dus ook zelf echt aan toe was om te komen...Ik wens jullie samen een heel fijne kraamperiode toe. O+

En J-net! wat doe je nu! ook gewoon begonnen! nog een kindje op komst vandaag. Spannend joh. Succes met de laatste loodjes...
:*

en ik heb een rotnacht gehad, amper geslapen zonder duidelijke reden... balen hoor.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:22:51 #229
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_95206627
Tally GEFELICITEERD! Geniet lekker van je kleine meisje!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:23:54 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_95206645
Whaaa, Tally, wat een verrassing! *O* Gefeliciteerd en geniet van jullie meiske!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_95206691
Tally; proficiat met jullie kleine meisje, geniet er van samen!
pi_95206756
Tally van harte met Zoë! *O* *O* *O*

J-Net, zettem op! :%
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:32:42 #233
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_95206863
J-net succes!! :%
Tally gefeliciteerd!! *O*

Ik mag me zo weer melden bij de verloskundige om mijn bloeddruk te meten. Ik hoop niet dat er weer bloed geprikt moet worden, er zit nog een blauwe plek van de vorige keer.
En eens even vragen of ze me wat kan uitleggen over de echo van afgelopen woensdag, het zit me toch niet lekker :N
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:34:30 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95206902
Nog even j_net aanmoedigen...gooooo!
Wat een actie opeens zeg *O*
pi_95207237
gefeliciteerd JuffrouwJannie, leuk p_iglet!
Gefeliciteerd Tally en meneer Tally! mooie naam ook O+

Capricia, als man heb ik misschien geen recht van spreken, maar omdat je zo zit te mekkeren over zwangere vrouwen die vanwege hormonen op je af zitten te reageren (volgens jou), kan ik mijn conclusies al trekken uit diverse verhalen uit (weliswaar) indirecte omgeving, dat het echt geen goed idee is om te gaan roken en drinken, laat staan drugs. (als je je niet kan inhouden en niets over hebt voor die kleine, kan je beter niet aan kinderen beginnen, vind ik. Het houdt niet op bij de geboorte, daarna zal je nog veel meer voor die kleine van je over moeten hebben)

Al nieuws van J-net?
pi_95207582
Gefeliciteerd Tally! Wat een prachtige naam!
pi_95207903
Tally, gefeliciteerd met jullie dochter! *O* O+
pi_95208270
Tally, gefeliciteerd *O*
Wat mooi van je meisje dat ze zelf ook nog wat te zeggen wilde hebben over het moment van geboren worden, echt heel speciaal! En wat hebben jullie een mooie naam uitgekozen!
Toen je het had over de roze wolk waar je op zat die je tijdens je zwangerschap gemist had, moest ik wel even een traantje wegslikken hoor, pffff.

En J-net ook gewoon druk aan de puf! Wat bijzonder om op dezelfde datum als je vriendin te bevallen en dan voor jou ook nog eens op de uitgerekende datum! Heel bijzonder!
Ik stuur nog een paar :% :% :% jouw kant op, wellicht heb je ze nog even nodig.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:20:36 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_95208415
tally gefeliciteerd!
J-net succes!
pi_95208480
*O* Tally & Man van harte met de geboorte van jullie dochter! *O*
pi_95208505
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:46 schreef JuffrouwJannie het volgende:
Als ik zo als eerste post in een nieuw topic, KAN het haast niet over het hoofd gezien worden he?
Dus in de herhaling:

Mijn echo was goed! *O* Dus graag in de OP: 16 november: JuffrouwJannie :)
fijn dat echo super was... *O*
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_95208559
Ohhh Juf J, zag ik t verdorie dus toch nog over t hoofd..ik dacht dat je vandaag mocht..

Wat heeeeeeeerlijk dat alles goed was en je weer een kloppend hartje hebt gezien *O* Wow! O+
pi_95208608
Jáá, nieuwe aanwinsten voor het kleine baby'tjestopic!

J-net, zet hem op! (Misschien zit je nu al bij te komen!)

Tally, gefeliciteerd met je dochtertje! Ik gun je zo een heerlijke, stereotypische kraamweek met een hoop gelukzalige momenten. Pff, wat is het toch heerlijk, zo'n klein frummeltje. O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:31:02 #244
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95208732
Een bevalling komt hier nooit alleen, heb ik de indruk.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:31:16 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95208743
Wow Tally! Ik werd vanmorgen wakker en moest aan je denken, zo van, die is nu naar het ziekenhuis, bla bla bla.... Maar dat was dus niet zo, je kleine meid was er al!! Van harte gefeliciteerd!! *O* * Susiewacht op foto's ;)

Bij J-net dus ook van alles gaande!? Spannend allemaal hoor! Ik hoop dat je gewoon al een kleine beeb in je armen hebt, maar nog geen puf hebt om te reageren!
pi_95208773
O+ Tally gefeliciteerd *O* *O* *O*

J-net zet hem op! :% :% :% *O*
pi_95208929
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef Beregd het volgende:
Een bevalling komt hier nooit alleen, heb ik de indruk.
Dan hoop ik toch dat je het nu mis hebt Beregt, want anders moet ik met Jeetjejom mee en dat is volgende week al. Er zit 2 weken tussen ons dus het kan wel, maar dan moet zij wat overtijd lopen en dat gun ik haar ook niet :P
pi_95208939
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Jáá, nieuwe aanwinsten voor het kleine baby'tjestopic!
Wat zij zegt.
Gefeliciteerd *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95209000
zoveel moeten lezen dus bijna alles vergeten

p-iglet een zoontje proficiat kun je gericht spulletje uitzoeken

bittrend op naar 21 april

greatwhitsillence (of zo iets) jij had echo vandaag zeker???

Tally proficiat met jullie meid... en ze wilde zelf kiezen wanneer ze kwam ;)

j-net ^O^
Kyan
pi_95209827
Gefeliciteerd Tally! *O*
pi_95209848
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:20 schreef Tally het volgende:
Dr naam staat er raar! Ze heet dus Zoe met puntjes boven de e!
Net als mijn kat! O+
pi_95209857
Gefeliciteerd Tally *O* *O* :*
Superleuke naam O+
Tap tap tap
pi_95209859
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 04:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Een datum 2ling! Mijn vliezen zijn om 12 uur gebroken. En net na 1 uur is ze geboren.
Dr specs komen dr aan. Nu eerst even slapen :D Ze is echt prachtig!
Van harte gefeliciteerd Tally :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:11:25 #254
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_95209944
Gefeliciteerd Tal ! *O*

en nu weer gauw weg uit OUD..
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_95210193
Tally, gefeliciteerd met Zoë! *O* Wat een mooie naam O+

J-net, spannend :o Woeiii zet 'm op! *O*

@Jeetjejom... :o wie heeft jou geholpen dan? :P Verraders! ;)
¿
pi_95210357
mama Tally O+ en papa A. O+ en baby Zoë O+

Welkom klein meisje en heel hartelijk gefeliciteerd met z'n drietjes! *O*
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:29:26 #257
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_95210553
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:36 schreef danic het volgende:

[..]

Dan hoop ik toch dat je het nu mis hebt Beregt, want anders moet ik met Jeetjejom mee en dat is volgende week al. Er zit 2 weken tussen ons dus het kan wel, maar dan moet zij wat overtijd lopen en dat gun ik haar ook niet :P
JJ kan ook gewoon morgen bevallen :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:31:36 #258
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95210623
Gefeliciteerd Tally! *O*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95210678
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef Beregd het volgende:

[..]

JJ kan ook gewoon morgen bevallen :P
Klopt, maar dan ga ik nog niet met haar mee hoor, ik ben nog geen 37 weken dus dat vind ik niet zo'n goed idee.
  Jubileum moderator vrijdag 8 april 2011 @ 11:52:21 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95211347
Gefeliciteerd met Zoë Tally *O*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_95211413
Tally gefeliciteerd een meid met een eigen wil
J-net zet hem op
P_iglet heb ik gisteren gewoon over je heen gelezen een broertje voor pepijn wat leuk

En nu wil ik ook weten wie juffrouwjannie is
pi_95211915
Awww Tally wat leuk jouw berichtjes te lezen! Heerlijk. zo'n verliefde mama! Gefeliciteerd met je meisje, wat is dat lekker snel gegaan!
Heel veel geluk samen!

J-net spannend!!!

Ik ben bij de vk geweest en mn bloeddruk was dit keer prima :) Meisje goed gegroeid (althans, de baarmoeder) en hartslag prima! Lekker even mn hart kunnen luchten dus was helemaal blij met dit consult (voor het eerst!)
Daarna lekker zwangerschapskleding geshopt!
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:12:41 #263
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95212224
Om 1 uur brak water en begonnen weeen, om 5.30 kwam VK 6cm ontsluiting dus naar zkh.
Om 7.15 kwam ze weer, om 8.05 persen en om 8.37 is onze zoon K i r a n geboren. Zijn nu net thuis.

Updaten ging net, ging zo snl allemaal. Viendin is bezig, had al wat krampjes.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:14:02 #264
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_95212278
Heel erg Gefeliciteerd J-net O+
pi_95212297
proficiat met jullie zoon...
Kyan
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:14:29 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_95212298
Jaaaa gefeliciteerd met jullie knul!
pi_95212301
Wauw J-net, dat was echt een turbobevalling!
Gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam hebben jullie uitgekozen, heerlijk! O+
Fijn dat je nu al lekker thuis bent, daar kun je toch het beste bijkomen.

Geniet er van meis :*
pi_95212339
mag ik de naam onthouden voor in ons lijstje????? ;)
Kyan
pi_95212373
Gefeliciteerd J-net! *O*
pi_95212398
J-net van harte! *O*
Zo, ineens 2 verse baby's erbij! O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:18:27 #271
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95212462
Het is een hindoestaanse naam, en je mag het onthouden hoor Luxaja.
pi_95212463
Wow J-net...Hij is er! Jullie zoon!! Wat heerlijk..Ontzettend gefeliciteerd *O*...lekker bijkomen en uren naar m kijken nu!

Geniet van elkaar! O+
pi_95212564
Ja daar is hij dan! J-net en partner gefeliciteerd met jullie zoon Kiran! Leuke naam!
pi_95212612
Ow j-net daar is nr 2 van vandaag Gefeliciteerd met jullie zoon
pi_95212629
Wauw, en daar is hij dan ineens, J-net! Gefeliciteerd!
pi_95212656
J-net, van harte gefeliciteerd met je jochie! *O* Geniet ervan meid!
pi_95212667
*O* J-net, jullie zoon is er!! *O*
Gefeliciteerd!! Wat een mooie naam!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:24:38 #278
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95212698
Jippie, baby nummer twee!! *O*
Gefeliciteerd met jullie zoon, en meteen al weer lekker thuis, wat fijn!
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:25:39 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_95212740
J-net van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! *O*
pi_95212749
Tally, gefeliciteerd meis!!!

Ook J-net, ook ontzettend gefeliciteerd!!!!

Ik word er gewoon helemaal blij van!
pi_95213126
Gefeliciteerd Tally met jullie dochter *O* *O*

Gefeliciteerd J-Net met jullie zoon
The way you rock'n'roll
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:38:53 #282
238474 Jeetjejom
pi_95213214
J-Net gefeliciteerd!!!!!!
Mooie naam en wat een lekker snelle bevalling! Geniet van je ventje!

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:36 schreef danic het volgende:

[..]

Ach als ik nu gewoon de 40w vol maak, kun jij prima met 38w bevallen toch?
Maar wat hierboven ook al gezegd werd, kan zomaar ineens beginnen (heb niet echt het gevoel, maar goed.....)
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:41:31 #283
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95213313
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:38 schreef Jeetjejom het volgende:
J-Net gefeliciteerd!!!!!!
Mooie naam en wat een lekker snelle bevalling! Geniet van je ventje!

[..]

Ach als ik nu gewoon de 40w vol maak, kun jij prima met 38w bevallen toch?
Maar wat hierboven ook al gezegd werd, kan zomaar ineens beginnen (heb niet echt het gevoel, maar goed.....)
Ja dat had ik ook niet :') maar terwijl mn besef nog op t nachtkastje lag had ik ineens een baby op mn buik :D

J-net van harte!!! *O* kom lekker bij en geniet van elkaar <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:42:11 #284
5428 crew  miss_sly
pi_95213342
J-net gefeliciteerd met jullie zoon *O*
pi_95213366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:12 schreef J-net het volgende:
Om 1 uur brak water en begonnen weeen, om 5.30 kwam VK 6cm ontsluiting dus naar zkh.
Om 7.15 kwam ze weer, om 8.05 persen en om 8.37 is onze zoon K i r a n geboren. Zijn nu net thuis.

Updaten ging net, ging zo snl allemaal. Viendin is bezig, had al wat krampjes.
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
En ik maar hopen op een vernoeming zoals Damon, of een Alaric of misschien toch een Klaus ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:49:45 #286
17979 MissMSX
Knightmare
pi_95213651
Tally van harte *O*

Nu al een eigenwijs kreng. Wat nou geplande keizersnee! Ik kom wanneer ik dat wil!! :7

^O^
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_95213743
Tally en J-net: gefeliciteerd!!! w/ *O*
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:15:17 #288
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95214645
J-net jij ook proficiat *O* en wat fijn dat jullie alweer lekker thuis zijn!!!!

Tally wat fijn om te lezen over je roze wolk, die er dan eindelijk is O+
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:17:00 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95214731
J-net, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O*
pi_95214789
Tally O+. Zoë O+. A. O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_95215270
J-net; gefeliciteerd! Ik zit hier helemaal met kippevel te lezen. Geniet ervan en heel veel geluk
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:30:36 #292
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_95215313
Waaah wat een nieuws! :D
Tally proficiat met je meisje (wat een eigenwijsje ;) ) en J-net jij proficiat met je zoon! Wat een fantastisch nieuws voor jullie beiden! Geniet ervan!!!!
*O* *O* *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_95215964
Schandalig, alweer veel te lang niet op Fok geweest... Alweer begin ik dus met het feliciteren van de kersverse mama's!!

Ik ben inmiddels de 30 weken gepasseerd! Het gaat nog steeds heel goed, meneer is goed aanwezig zal ik maar zeggen :+ Ik heb inmiddels wel behoorlijk last van m'n rug en moet ook echt rustig aan doen waar ik soms wel van baal, maar het is niet anders... Ik weet waar ik het voor doe en het is echt zo genieten! De babykamer is inmiddels helemaal af, zal proberen foto's te plaatsen. Het is een vrij neutrale kamer, ik heb vooral met accesoires geprobeerd er echt een jongenskamer van te maken en ben er heel blij mee moet ik zeggen!

En ik heb nog altijd niet gereageerd op de vraag van Danic (volgens mij?), namelijk of m'n ex onze zoon alleen zal erkennen of ook wettelijk vertegenwoordiger zal zijn. In principe neem ik (gesteund door familie en vrienden) de opvoeding voor mijn rekening en zal ik dus ook het wettelijke gezag houden, m'n ex zal onze zoon erkennen als zijn kind en vooral ondersteuning in financiële zin bieden. Te meer omdat hij een volledige baan heeft en ik over geruime tijd mijn studie weer op zal pakken. ;) We gaan nog steeds heel goed met elkaar om en hij heeft deze optie zelf aangedragen (ik vond het eerst maar stom klinken: hij betalen en ik opvoeden... :@), dus we komen er wel :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:54:07 #294
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_95216259
Tally, gefeliciteerd met Zoë!!
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_95216627
Tally en J-net gefeliciteerd !
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:05:12 #296
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_95216645
En hopsakee daar is baby twee! J-net van harte gefeliciteerd met jullie zoon :* *O*.
pi_95216661
Tally en J-Net van harte met jullie nieuwe wereldwondertjes!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:11:19 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_95216861
J-net, dat doe je lekker snel! Gefeliciteerd met je zoon!

Ik heb op mijn eerste extra vrije dag heerlijk bij de kapper gezeten. Het was nodig zeg maar.
pi_95216975
J-net en Tally, gefeliciteerd!!
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:20:52 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95217145
J-net heeft gewoon een zoon inmiddels!!! gefeliciteerd!!!! :) wat een dag....

en nog een paar daagjes en weet ik ook of ons kindje gezond is, en of het een meisje of jongetje is.. kan nu al zenuwachtig worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')