Heb ik idd over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb ik al gegeven in het vorige deel. Waarin duidelijk staat dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat 1 glas alcohol op een avond schadelijk is. Maar speciaal voor de niet zo goed lezenden onder u, nogmaals de link:
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/A/Alcohol
Hier nog wat serieus wetenschappelijk onderbouwd onderzoek:quote:Op donderdag 7 april 2011 14:00 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Heb ik idd over het hoofd gezien.
Verder geen alcohol gedronken tijdens de zwangerschap dus heb ook geen antwoord op je vraag.
Wat is nu het probleem? wil je nu echt van ons horen dat het prima is dat je drinkt? Het is prima, serieus, je moet het heus helemaal zelf weten... Ik zou het zelf niet doen, maar hee, dat ben ik he. Ik heb ook een aanvullende verzekering en geen extra eigen risico, gewoon omdat ik meer van het zekere voor het onzekere ben.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier nog wat serieus wetenschappelijk onderbouwd onderzoek:
http://www2.potsdam.edu/hansondj/fetalalcoholsyndrome.html
Als het niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden, vind ik het angstzaaien.
Wat wil je nu met je eindeloze gezeur bereiken? Aanmoediging dat je gewoon moet blijven drinken?quote:Op donderdag 7 april 2011 14:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit komt uit jouw link:quote:Op donderdag 7 april 2011 14:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou er maar naar luisteren, het is wetenschappelijk onderbouwd!quote:There is always the possibility that some as yet unidentified harm to a baby might result from light or moderate drinking during pregnancy.
Given the above possibility, even if remote, the very safest choice for an expectant mother's fetus would be to abstain.
Je haalt de woorden uit mijn mond/vingersquote:Op donderdag 7 april 2011 14:16 schreef bitterend het volgende:
jeetje 5 pagina's bij gekomen sinds ik voor het laatst vanochtend keek...eehh
Dat was ik me net af aan het vragen: is het strafbaar als een zwangere vrouw veel rookt en alcohol drinkt? Zijn er grenzen aan wat je mag doen als je zwanger bent? Heeft de ongeboren foetus ook rechten? Ook al is de zwangerschap nog maar pril?quote:Op donderdag 7 april 2011 14:29 schreef Troel het volgende:
Jammer dat je geen kinderbescherming kunt inschakelen als je niet weet wie de persoon achter een naampje is
Gezien het feit dat abortus legaal is tot een bepaalde termijn, kan ik me niet voorstellen dat zoiets strafbaar zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat was ik me net af aan het vragen: is het strafbaar als een zwangere vrouw veel rookt en alcohol drinkt? Zijn er grenzen aan wat je mag doen als je zwanger bent? Heeft de ongeboren foetus ook rechten? Ook al is de zwangerschap nog maar pril?
Alsof een embryo van 7 weken rechten heeft...Moet niet veel gekker worden met jullie.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat was ik me net af aan het vragen: is het strafbaar als een zwangere vrouw veel rookt en alcohol drinkt? Zijn er grenzen aan wat je mag doen als je zwanger bent? Heeft de ongeboren foetus ook rechten? Ook al is de zwangerschap nog maar pril?
........quote:Op donderdag 7 april 2011 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof een embryo van 7 weken rechten heeft...Moet niet veel gekker worden met jullie.
Laat je vriend/man een paar keer met je oefenen. Die vergeet dat niet danquote:Op donderdag 7 april 2011 15:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanmorgen ben ik bij de VK geweest, alles was goed
Vraagje:
Ik heb van mijn fysio bevallingsoefeningen meegekregen (ook daar geoefend natuurlijk), maar ik ben bang dat ik tijdens een wee alles vergeet.
Is dat realistisch, en hoe gaan jullie dat aanpakken?
Het gaat mij vooral om de ademhalingsoefeningen voor de ontsluitingsweeen..
quote:Op donderdag 7 april 2011 13:32 schreef Sannne het volgende:
Joh doe je wat je wilt, ga zuipen, roken, vreet een bak filet americain leeg, ga kickboksen, snuif een lijntje coke en ga vooral niet naar de verloskundige
Ik ben dr klaar mee.
Amen.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Nou... inderdaad! Wat een gezeik... en dat nou al een aantal pagina's achter elkaar.
![]()
Wil je nou van òns horen dat het oke is dat je drinkt? Prima joh, drink lekker door. Blijkbaar maakt het je niet uit of het wel of geen gevolgen heeft voor je kind. Als jij maar lekker een glaasje wijn kunt drinken. Gelukkig is het jouw kind en niet het mijne... alleen jammer dat jij de moeder bent. Ik ken zat mensen die alles over hebben voor een zwangerschap en die er alles aan doen dit te realiseren. Van die non-chalante types zoals jij, gaan mijn haren echt overeind staan.![]()
Raar he, dat er hier nogal heftig op gereageerd wordt. Als je wat drinkt of rookt en je weet nog niet dat je zwanger bent, oke. Maar zodra je het wel weet, kun je er toch rekening mee houden??Is het nou zooo moeilijk om het niet te doen? Ik vind dat alleen maar egoistisch als je zo denkt als jij. Het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om een ongeboren kind.
Trouwens, deze week flinke aanbiedingen bij de AH op wijn. Ik zou er snel heengaan als ik jou was...!![]()
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:41 schreef capricia het volgende:
Ik hoop niet dat ik ook zo onverdraagzaam word als jullie door de hormonen.
Of had je daar altijd al last van?
Rot voor je kind zeg.
Bedankt voor de tip! Julian wordt zaterdag twee jaar en dan gaat de drank rijkelijk vloeien.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Jose81 het volgende:
Trouwens, deze week flinke aanbiedingen bij de AH op wijn. Ik zou er snel heengaan als ik jou was...!![]()
Kut en ik ben niet eens zwanger, ik heb gewoon last van gezond verstandquote:Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Julian wordt zaterdag twee jaar en dan gaat de drank rijkelijk vloeien.
En Capricia: ik vind dat jij heel vreemd reageert hier. Ik verwacht alsnog dat dit straks een experiment is om te laten zien hoe heetgebakerd zwangere dames zijn ofzo.
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef Sjeen het volgende:
Kut en ik ben niet eens zwanger, ik heb gewoon last van gezond verstand
Ik ben ook niet zwanger!quote:Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kut en ik ben niet eens zwanger, ik heb gewoon last van gezond verstand
Waarom denk je dat ik maar één kind hebquote:Op donderdag 7 april 2011 15:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zwanger!
Gelukkig niet zeg. Nog eens 9 maanden de wijntjes moeten laten staan, dat zou ik niet aankunnen zeg.![]()
Ja, je moet nu eenmaal prioriteiten stellen in het leven zeg maar.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik maar één kind heb
ik heb geen cursus gevolgd, het is een natuurlijk proces, je lijf wist 9 maanden wat die moest doen dan zal het wel tijdens de geboorte ook zo wezen, en ik ga er maar vanuit dat de verloskundige mij op het juiste moment goede instructies geeft als ik het verkeerd doe, ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raaktquote:Op donderdag 7 april 2011 15:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vraagje:
Ik heb van mijn fysio bevallingsoefeningen meegekregen (ook daar geoefend natuurlijk), maar ik ben bang dat ik tijdens een wee alles vergeet.
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:41 schreef capricia het volgende:
Ik hoop niet dat ik ook zo onverdraagzaam word als jullie door de hormonen.
Of had je daar altijd al last van?
Rot voor je kind zeg.
Die rare plaatjes ook..quote:Op donderdag 7 april 2011 16:06 schreef Juud79 het volgende:
![]()
Zonde van zo'n fijn topic, dat iemand even de boel moedwillig komt verstieren...
Of juist nietquote:Op donderdag 7 april 2011 13:23 schreef Cyntiaa het volgende:
( Mijn baby is Adele fanZet de cd net weer aan, meteen wakker en druk )
Wat zijn precies bevallingsoefeningen? Alleen de ademhaling of ook iets lichamelijks doen?quote:Op donderdag 7 april 2011 15:31 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vraagje:
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Julian wordt zaterdag twee jaar en dan gaat de drank rijkelijk vloeien.
Ik heb ook geen cursus gedaan en alles ging vervolgens zo relaxed dat ik geen idee had dat alles zo snel ging. Ik heb mijzelf ook in één minuut geleerd de persweeën weg te zuchten, want dat heb ik nog een flink tijdje mogen doen voordat de vk er was en alles klaarstond.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Zana het volgende:
[..]
ik heb geen cursus gevolgd, het is een natuurlijk proces, je lijf wist 9 maanden wat die moest doen dan zal het wel tijdens de geboorte ook zo wezen, en ik ga er maar vanuit dat de verloskundige mij op het juiste moment goede instructies geeft als ik het verkeerd doe, ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raakt
en ik heb mijn vriend laatst voor de zekerheid toch nog gezegd dat je op "Altijd is Kortjakje ziek" moet puffen
quote:Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Zana het volgende:
[..]
ik heb gisteren nog op een blog ( http://blog.bolifestyle.n(...)ns-baring-overbodig/ ) gelezen dat het misschien nog helemaal niet zo verkeerd is zich op zijn eigen instinkt te verlaten, omdat je dan ook niet bang bent om iets te vergeten, wat je in de cursus geleerd hebt (maar misschien wil ik dat ook maar heel te graag geloven, eigenlijk ben ik helemaal niet zo zweverig), belangrijk is alleen dat je niet in paniek raakt
Huh ben jij mijquote:Op donderdag 7 april 2011 16:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb ook geen cursus gedaan en alles ging vervolgens zo relaxed dat ik geen idee had dat alles zo snel ging. Ik heb mijzelf ook in één minuut geleerd de persweeën weg te zuchten, want dat heb ik nog een flink tijdje mogen doen voordat de vk er was en alles klaarstond.
Volgende keer doe ik dat trouwens niet, mocht het onverwacht nog véél sneller gaan dan de eerste keer, mag mijn man het kindje opvangen of anders doe ik dat zelf wel.
Hoho!quote:Op donderdag 7 april 2011 14:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Je doet me aan iemand denken Capricia
wel opvallend dat je in enkele post benoemt dat je en drugs en drank gebruikt, de sauna in wil gaan en je af en toe in elkaar laat trappen bij thaiboksen en je het dan raar vindt dat mensen er nogal onwennig op reageren.
en ook erg vreemd dat BE het normaal schijnt te vinden dat ze die reactie dan opwekt
Ik hou er niet van als me woorden in mijn mond gelegd worden.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden! Wat zijn jullie gezellig en aardig richting nieuwkomers! Hallo hey!
Vlgs mij kan dat ook wel op een andere manier gebracht worden toch?
Niet iedereen heeft jarenlang alle babysites en forums etc. uitgeplozen en weet precies hoe alles in elkaar zit...
Jullie hebben wel gelijk hoor, over die alcohol en het roken, maar dat kan je ook op een andere manier brengen.
Geen wonder dat sommige mensen OUD maar een eng hoekje vinden!
De enige wee waarvan ik het niet vervelend vond die weg te puffen was de voorlaatste wee, dat deed ik op aanwijzing van de vk omdat Annicka dan wat meer lucht nodig kreeg. Maar ik heb bijna een uur lang alle persweeën mogen wegzuchten... Volgende keer mooi niet meer dus...quote:Op donderdag 7 april 2011 16:26 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Huh ben jij mij![]()
Ik heb ook gezegd tegen de VK, het enige wat ik niet meer doe, is persweeen tegenhouden omdat er iemand bij moet zijn, wat een hel, ik poep hem gewoon uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |