Rechten van een foetus: ik had het over een embryo. Klein verschil. En ik zie rechten dan meer zoals de wet ze omschrijft. Dus zolang de wet een normale abortus toestaat, heeft het geen rechten.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:27 schreef danic het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aan het bijlezen en moet nog een aantal pagina's, maar ik kan me nu even niet meer inhouden om te wachten met reageren totdat ik alles heb gelezen.
Even een eerste reactie op bovenstaande post van je: je geeft aan dat je inmiddels 40 bent. Vind je dan niet dat je met je reacties erg kinderachtiger op onze reacties reageert. Wíj geven een mening (ik laat in het midden of je het daar mee eens moet zijn of niet, daarvoor zijn het meningen), maar jij gaat lopen doorzagen over stukjes tekst die wij neerzetten en gaat dan kinderachtige, persoonlijke aanvalletjes ervan maken.
Daarbij vind ik, dat je, als je 40 bent wel wat wijzer had kunnen zijn inmiddels. Ik begin ook erg te twijfelen aan je verhaal, puur omdat je aangeeft al 6 bezig geweest te zijn om zwanger te worden en dat ook via het ziekenhuis hebt laten lopen. Ik heb meerdere vriendinnen/kennissen in mijn omgeving met een dergelijke situatie, maar als die met een achtergrond als die van jou aankwamen, werden ze linea recta naar huis gestuurd met de mededeling eerst maar eens te stoppen met roken, en na een half jaar proberen dan nog maar eens terug te komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit nooit tegen je gezegd is.
Ook gaf je aan maar sporadisch drugs te gebruiken, maar je noemt al 2 x pillen en 1x coke, dus dan kom je toch uit op 1x per maand. Vind ik persoonlijk best veel en niet meer sporadisch te noemen.
Wordt het geen tijd om na 40 jaar verantwoordelijkheid te gaan kweken en deze ook te gebruiken voor je eigen gezondheid en die van je kindje.
Verder nog een vraagje: je geeft aan dat je vind dat een foetus van 7 weken nog geen rechten heeft, wanneer krijgt een foetus dit dan wel volgens jou? Of begint dat dan pas bij de geboorte. Geen veroordelende vraag, maar echt uit interesse, ik weet dat hier veel verschillende meningen over zijn.

Hier ook zoiets, maar dan was het voornamelijk zo dat ik tijdens de bevalling m'n eigen manier van puffen vond. En dat werkte gewoon. Toen ging mijn lieve, lieve arme vent nog even voordoen hoe het eigenlijk moest, echt op ritme puffen voor me. Ik heb hem uitgesnauwd dat ie t lekker zelf moest gaan doen als ie t allemaal zo goed wistquote:Op donderdag 7 april 2011 19:54 schreef mefke79 het volgende:
over die oefeningen: ik heb wel gym gedaan de vorige keer en er geen ene klap aan gehad vanwege rare onregelmatige rug- en beenweeën (joy) en een weeënstorm. Enne persweeën die kan je ook heel goed opvangen als je net doet alsof je buikspieroefeningen doet (
). Met andere woorden: wat ik nog wist kon ik niet toepassen en wat ik had kunnen toepassen wist ik niet meer.

Heb het een beetje ontdekt met o&n, dat drugsgebeuren. En ik maak me oprecht zorgen over dat ik gebruikt heb terwijl ik 4 of 5 weken zwanger was. In mijn hoofd is dat een groter risico dan af en toe een wijntje. Geen idee of dat ook zo is...quote:Op donderdag 7 april 2011 20:02 schreef danic het volgende:
Oké, ik begrijp je standpunt over de rechten van een embryo/foetus. Ik ben het er niet mee eens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder zo zijn mening.
Over die drugs: je zegt nu 3x in 38 jaar, dat is idd sporadisch. Maar toen je het eerder benoemde gaf je aan dat dit was vanaf oud & nieuw, vandaar dat ik uitkwam op 1x per maand. Misschien moet je net even iets meer informatie geven, om verkeerde reacties te voorkomen (suggestie, geen moeten). Mijn reactie over 1x per maand had je namelijk niet gehad als je had aangegeven dat je voor oud & nieuw nog nooit iets had gebruikt.

quote:Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef danic het volgende:
Hahaha juffrouwjannie, zou echt een reactie van mij geweest kunnen zijn. Het is onze eerste, dus geen idee hoe ik het ga vinden, maar kan me voorstellen dat ik het niet tof zou vinden als ie even de betweter ging uithangen haha.

Roken gaat het moeilijkst worden..daar zie ik tegenop. Voor de rest zal het niet zo'n punt zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:11 schreef danic het volgende:
JJ: nee precies, die van mij zou het absoluut ook goed bedoelen (bang dat je gaat hyperventileren ofzo), maar ik vond het zo herkenbaar![]()
Capricia: ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hierover, dat zou ik ook doen. Ik weet niet of het meer kwaad kan dan de alcohol, ik weet alleen dat alcohol ook heel veel kwaad kan doen. Ik denk ook dat men dat hier in het algemeen bedoelde: nu je weet dat je zwanger bent, laat het gewoon staan tot je kleine er is.
Goed dat je het gaat navragen bij de huisarts. Ik zou het gewoon ook aankaarten bij je verloskundige als je daar straks je eerste gesprek mee hebt. Zij kunnen je eventueel nog aanvullende informatie of tips geven die je helpen (bijvoorbeeld bij stoppen met drinken/roken. Ik ga ervan uit als ik het zo lees, dat stoppen met drugs niet zo'n probleem gaat zijn gezien het feit dat je het maar 3 x hebt gebruikt).

Jahaa ik wist idd dat ik het al gelezen had in een verhaal maar ja welkequote:Op donderdag 7 april 2011 20:08 schreef JuffrouwJannie het volgende:
[..]Ja maar het was helemaal niet betweterig bedoeld van 'm, maar juist behulpzaam! t kwam alleen niet zo goed aan
@ mijn mede-JJ-ster (handig, dezelfde afkorting hebben), als je echt niet kan wachten tot dinsdag kun je mijn bovenstaande opmerking vast wel terugvinden in mijn bevallingsverhaal. Maar ik vrees dat je daar wel een paar dagen mee zoet bent, om die te vinden
![]()

Over 11 uur dus al.. Succes Tally!quote:Op donderdag 7 april 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
jaaaah Tally wordt morgen gewoon echt mama!!! ik ben zo benieuwd naar de naam en de fotonu al

Je bent nu toch pas 7 weken zwanger? En met oud en nieuw was je 4 of 5 weken zwanger? Ik snap het niet?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb het een beetje ontdekt met o&n, dat drugsgebeuren. En ik maak me oprecht zorgen over dat ik gebruikt heb terwijl ik 4 of 5 weken zwanger was. In mijn hoofd is dat een groter risico dan af en toe een wijntje. Geen idee of dat ook zo is...
Volgende week even vragen aan de huisarts.
Trouwens, bedankt dat je normaal reageert.

Klopt!quote:Op donderdag 7 april 2011 22:42 schreef danic het volgende:
Sinds oud&nieuw heeft ze 3x gebruikt, de laatste keer toen ze 4/5 weken zwanger was. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Ok! Verder houd ik wijselijk mijn mondquote:

Zeker! En I luuuuuv baby'squote:Op donderdag 7 april 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:
Al die klagende lieve hormoonbommetjes hier zijn ook leuk om te volgen Oognip!

Een datum 2ling! Mijn vliezen zijn om 12 uur gebroken. En net na 1 uur is ze geboren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 03:44 schreef J-net het volgende:
K heb weeen. Hele echte pijnlijke weeen.
En mn water is ook gebroken.
Weet niet of k kan updaten, probeer t en anders horen jullie t als t er is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |