abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95156065
quote:
In Europees verband wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe flitspaal. De camera zal veel verkeersovertredingen tegelijk kunnen vastleggen, zoals bumperkleven, kind op voorbank, gordel niet om, mobiel bellen en zelfs de bandenspanning.

Binnen 5 jaar moet hij er staan: de hypermoderne 3D-camera langs de weg. Die camera kan straks veel verkeersovertredingen - zoals bumperkleven, niet-handsfree bellen, zonder gordel rijden en te hard rijden - in één keer waarnemen. Het OM heeft zijn zinnen gezet op de 'Big Brother-techniek'.

In Europees verband wordt hard aan de nieuwe camera gewerkt. Ook Nederland betaalt via een EU-subsidie van ruim 6 miljoen euro mee aan de ontwikkeling van de ultramoderne techniek, die nu in Finland en Duitsland wordt getest. Het is een combinatie van een 3D-camera, een infraroodcamera en een aparte camera voor de kentekens.

Big Brother-techniek
Willebrord Freijsen, hoofd Team Verkeer van het Openbaar Ministerie, ziet veel mogelijkheden in deze 'Big Brother-techniek'. Die werkt als volgt: de 3D-camera maakt video-opnames van 50 meter afstand. Deze worden automatisch geanalyseerd en daaraan kan justitie aflezen of de bestuurder bijvoorbeeld telefoneert of zonder gordel rijdt. Door de combinatie van verschillende camera's is er kentekenherkenning. Ook bumperkleven en te hard rijden worden meteen gesignaleerd.

Aan de nieuwe 'flitspaal' kleven wel nog een paar haken en ogen, zegt Freijsen. Zo moet volgens hem de toegevoegde waarde nog worden bewezen en moet ook het 'juridisch raamwerk' in orde zijn.
Volgens de makers is de technologie vanaf 2013 te gebruiken. Freijsen verwacht niet dat de camera's, die zo'n 60.000 euro per stuk kosten, dan al in Nederland worden gebruikt, maar dat zou wel 'binnen vijf jaar' kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aal-ziet-alles.dhtml
Dus men pompt ff 6 miljoen in een project waarvan nog maar moet blijken of het überhaupt toegevoegde waarde heeft 8)7
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95156084
Dit moet um zijn, hij valt gelukkig wel lekker op :P :

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95156140
Houdt een vooruit niet de 3D camera tegen of ben ik nu weer zo onwetend? :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_95156182
Mooi zo, vooral bellers en bumperklevers mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2011 08:53:28 ]
pi_95156217
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
  donderdag 7 april 2011 @ 08:55:37 #6
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156232
Als ik nu aan mijn oor zit net alsof ik een telefoon heb en hij analyseert dat als telefoneren?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95156238
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Je hebt toch helemaal niks te verbergen ;) ?
  donderdag 7 april 2011 @ 08:56:16 #8
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156243
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze doen zoveel dingen met ons collectief geld dat wij niet willen.. :X
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95156327
quote:
Zo werkt het niet. Ik wil het liefst nergens voor betalen, en met mij vele mensen. Maar dat werkt niet.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_95156462
quote:
Dan richt je een politieke partij op met jouw ideeen als partijprogramma. Daarmee doe je mee aan de verkiezingen en als je genoeg mensen hebt overgehaald om op jouw partij te stemmen, dan kan je alle wetten aanpassen en kan je voorkomen dat er geld in dit project gestopt wordt,
Want dit is een democratie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_95156496
dan wordt het tijd het begrip 'democratie' eens wat meer inhoud te geven..
Mijn idee is althans dat we niet zomaar alles hoeven te pikken.
Zoals geld sturen naar de EU waar we niets of privacyschending voor terugkrijgen, in crisistijd nog wel.
pi_95156516
Kan hij ook opsporen of de bestuurder een joint rookt en geen sigaret?
pi_95156530
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Ik wil het liefst nergens voor betalen, en met mij vele mensen. Maar dat werkt niet.
De EU werkt ook niet :r, ik zit niet te wachten op deze big brother bullshit om de staatskas nog meer te spekken. Fuck alle lethargische duivels die dit goedpraten.
pi_95156536
quote:
Op donderdag 7 april 2011 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan richt je een politieke partij op met jouw ideeen als partijprogramma. Daarmee doe je mee aan de verkiezingen en als je genoeg mensen hebt overgehaald om op jouw partij te stemmen, dan kan je alle wetten aanpassen en kan je voorkomen dat er geld in dit project gestopt wordt,
Kan ik rekenen op jouw stem? :P
pi_95156548
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Democratie? Laat me niet lachen. We hebben hier de EU, geen democratie.
pi_95156591
quote:
Op donderdag 7 april 2011 09:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ja en dat wordt gelijk doorgegeven aan je zorgverzekeraar.
Je identiteit wordt ook vastgesteld zodat er gelijk wordt nagegaan waar je wanneer hebt gereden en of je vrouw naast je wat of je secretaresse.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:15:55 #17
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_95156628
quote:
dan heb je pech, want je kan er niks meer aan doen, het kabinet is gekozen
  donderdag 7 april 2011 @ 09:16:04 #18
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156632
Ik hoop dat ze makkelijk te slopen zijn })
  donderdag 7 april 2011 @ 09:16:51 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95156646
Prima zoow
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95156721
quote:
Dus de meerderheid zal het wel goed vinden.
pi_95156740
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dus de meerderheid zal het wel goed vinden.
Ja inderdaad.

De meerderheid bestaat uit volk met uitspraken als: "Ja al die terroristen, straks kom ik om bij een aanslag" en "Ik heb toch niks te verbergen."
pi_95156792
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kan ik rekenen op jouw stem? :P
Dat ligt aan je programma.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:25:55 #23
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_95156847
Niet zeuren om privacy, wat maakt het uit als ze het zien als je niks fout doet?
Ik ben alleen bang dat als je een zwart shirt aanhebt de camera niet ziet dat je ook nog de gordel omhebt, of als je idd net even aan je oor krabt je meteen aan het bellen lijkt te zijn..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_95156923
Tsja, weer een stap verder de verkeerde richting in.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:35:55 #25
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_95157107
clubje oprichten om die dingen te slopen
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_95157432
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:35 schreef DuTank het volgende:
clubje oprichten om die dingen te slopen
Fijn voor de belastingbetaler. 60k per stuk....
pi_95157858
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:46 schreef staticdata het volgende:
Dat soort figuren snappen idd niet dat ze het uiteindelijk zelf betalen.
Sneue sukkels :')
  donderdag 7 april 2011 @ 10:07:26 #28
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_95157964
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:46 schreef staticdata het volgende:

[..]

Oh en daarop wordt niet bezuinigd hoor :')
kk lijers, gewoon door blijven gaan, dan moeten ze wel achter hun oren krabben, omdat ze er geen geld meer voor hebben :D
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 april 2011 @ 10:10:39 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_95158073
Wat voor nut heeft het dat dat ding de bandenspanning ziet? Komen ze me dan bij het stoplicht vertellen dat ik best even langs een tankstation rijdt ofzo?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 7 april 2011 @ 10:20:46 #30
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_95158357
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Wat voor nut heeft het dat dat ding de bandenspanning ziet? Komen ze me dan bij het stoplicht vertellen dat ik best even langs een tankstation rijdt ofzo?
voor te hoge/lage bandenspanning kun je ook bekeuringen krijgen, omdat het gevaarlijk kan zijn
pi_95158383
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:20 schreef DuTank het volgende:

[..]

voor te hoge/lage bandenspanning kun je ook bekeuringen krijgen, omdat het gevaarlijk kan zijn
Wel heel erg Big Brother allemaal.
Groetjes, Ezio.
pi_95158480
De politici en de politie kunnen zich weer lekker achter Europa verschuilen:
"Ja het moet van de EU, wij voeren het slechts uit"
Is men vergeten dat 60% NEE heeft gezegd tegen Europa ?

TS vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is, ik denk dat ie alleen maar bestaat uit een zak met Euro's. Misschien komt er bovenop de boete nog een bijdrage voor de EU om de ontwikkelingskosten goed te maken of om toch via een truuk EU-belastingen te gaan heffen
Welkom in de EUSSR !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_95158486
Gaat dat ding ook controleren op losliggende of niet goed vastgemaakte lading bij vrachtwagens/aanhangwagens? Dat is ook gevaarlijk.
pi_95158768
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:24 schreef Oud_student het volgende:
Oh ja, toe maakten ze er gewoon het Dictaat van Lissabon van en werd het via de achterdeur alsnog doorgevoerd. Democratie anno 2000's.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 7 april 2011 @ 10:39:15 #35
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_95159005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh ja, toe maakten ze er gewoon het Dictaat van Lissabon van en werd het via de achterdeur alsnog doorgevoerd. Democratie anno 2000's.
Joh, jullie denken serieus dat de burger nog enige inspraak heeft? :')
pi_95159506
Het zal allemaal wel loslopen :P
pi_95160092
Goed idee. Bumperkleven veroorzaakt veel ongelukken en is volgens mij ergernis nummer 1 in Nederland qua verkeer. Al vind ik het beter als ze zich eerst meer gaan focussen op trajectcontrole.
pi_95160168
quote:
Ik wil dit wel als belastingbetaler. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95160950
quote:
Nee, hoe kom je daarbij? Dit is de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:40:05 #40
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_95161067
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:48 schreef Stokstaart het volgende:
Dit moet um zijn, hij valt gelukkig wel lekker op :P :

[ afbeelding ]
ligt daar links nou een SNES?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_95161076
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:39 schreef DuTank het volgende:

[..]

Joh, jullie denken serieus dat de burger nog enige inspraak heeft? :')
Die illusie was ik inmiddels dus wel kwijtgeraakt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 7 april 2011 @ 11:44:21 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_95161214
En wat nou als ik een Mars tegen mijn oor houd? :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95161457
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
En wat nou als ik een Mars tegen mijn oor houd? :P
Mocht iedereen zo 'origineel' en grappig willen doen dan wordt het pakket handelingen die je niet mag uitoefenen achter het stuur gewoon uitgebreid denk ik. Al zou ik het ook wel logisch vinden om dan de omgekeerde bewijslast toe te passen, wat nu al veel in het verkeer wordt gebruikt.

Probeer jij als verdachte dan maar uit te leggen dat het een Mars was omdat je dwars was.
pi_95161488
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Probeer jij als verdachte dan maar uit te leggen dat het een Mars was omdat je dwars was.
Logisch dat het geen telefoon is toch? Dat is immers verboden :P

Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:57:05 #46
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95161630
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Mocht iedereen zo 'origineel' en grappig willen doen dan wordt het pakket handelingen die je niet mag uitoefenen achter het stuur gewoon uitgebreid denk ik. Al zou ik het ook wel logisch vinden om dan de omgekeerde bewijslast toe te passen, wat nu al veel in het verkeer wordt gebruikt.

Waarom zou ik moeten bewijzen dat ik een mars tegen me hoofd hou? Onschuldig tot bewezen tog? Bewijslast ligt bij de politie niet andersom. Als ik dat doe dan moet ik dat zelf weten tog? Dalijk moet je je ook nog gaan verantwoorden waarom je een stijve piemel hebt in de auto. Ja, nee dat is de pook...
  donderdag 7 april 2011 @ 12:05:17 #47
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_95161938
Maskers op!.. :)

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 7 april 2011 @ 12:08:12 #48
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_95162053
http://www.nu.nl/politiek(...)tief-fouilleren.html

2 nieuwsberichten over privacy-inperkende maatregelen op één dag, het gaat steeds sneller.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_95162110
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef Killaht het volgende:

[..]

Waarom zou ik moeten bewijzen dat ik een mars tegen me hoofd hou? Onschuldig tot bewezen tog? Bewijslast ligt bij de politie niet andersom. Als ik dat doe dan moet ik dat zelf weten tog? Dalijk moet je je ook nog gaan verantwoorden waarom je een stijve piemel hebt in de auto. Ja, nee dat is de pook...
Het word nu al toegepast. Maar goed, zulke mensen komen pas in actie als ze schijnheilig hun eigen hachje proberen te redden door de meest rare situaties te omschrijven in een bezwaarschrift. Dan denken ze ook nog dat ze een kans maken omdat ze naar hun eigen idee wel een heel creatief excuus hebben bedacht.
En ja, ik ben er wel blij mee dat ze het zo oplossen. Zou het pas echt zinloos vinden dat ze iemand geen boete geven als die denkt dat die slim is door een Mars tegen zijn telefoon te houden. Maar hé, dan heb je wel wat stoerrrrs te vertellen op die suffe familie-verjaardagen.

Daarnaast kun je door de laatste techniek al heel snel voor je eigen bewijzen zorgen door een eigen camera aan te schaffen, voor in de auto. Bijna even duur als een handsfreeset. ;)
pi_95162273
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:52 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Logisch dat het geen telefoon is toch? Dat is immers verboden :P

Ik heb hem nog uitgekeken ook. Hier scoor jij geen punten mee.
Maar ik kan mij wel meer inleven in de mensen die het grappig vinden om een Mars tegen hun oor te houden. En nee, daar scoor je ook geen punten mee.
pi_95162335
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef Killaht het volgende:

[..]

Als jij een mars tegen je oor aan te houdt, een handeling met een object wat op zo'n camera érg veel lijkt op een candybar-vorm GSM, ja dan is het simpelweg eigen schuld. Zo'n actie is niet echt doorsnee/normaal te noemen, dus dan komt het voordeel van de twijfel voor rekening van het CJIB en ten laste van jouw bankrekening. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:20:31 #52
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95162465
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:09 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Het word nu al toegepast. Maar goed, zulke mensen komen pas in actie als ze schijnheilig hun eigen hachje proberen te redden door de meest rare situaties te omschrijven in een bezwaarschrift. Dan denken ze ook nog dat ze een kans maken omdat ze naar hun eigen idee wel een heel creatief excuus hebben bedacht.
En ja, ik ben er wel blij mee dat ze het zo oplossen. Zou het pas echt zinloos vinden dat ze iemand geen boete geven als die denkt dat die slim is door een Mars tegen zijn telefoon te houden. Maar hé, dan heb je wel wat stoerrrrs te vertellen op die suffe familie-verjaardagen.

Daarnaast kun je door de laatste techniek al heel snel voor je eigen bewijzen zorgen door een eigen camera aan te schaffen, voor in de auto. Bijna even duur als een handsfreeset. ;)
Zie je waar dit heen gaat?! Je wordt dus letterlijk beperkt in je doen en laten.

Eigen camera aanschaffen, met eigen en hun beeldmateriaal kan je makkelijk rommelen. Kan ook een camera in mn netvlies laten plaatsen met audio en dan kunnen ze gelijk alles volgen. :{w
  donderdag 7 april 2011 @ 12:28:09 #53
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_95162742
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:55 schreef Killaht het volgende:
Als ik nu aan mijn oor zit net alsof ik een telefoon heb en hij analyseert dat als telefoneren?
Dat was ook mijn gedachte inderdaad en zo zit ik nogal eens.... :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 7 april 2011 @ 12:34:02 #54
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95162943
Daarom de handsfree hoofddoek:
pi_95163269
Niets zo mooi als Wet Mulder. Gewoon schuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
pi_95164284
Wel benieuwd hoe ze mijn bandenspanning gaan controleren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_95164534
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:34 schreef Killaht het volgende:
Daarom de handsfree hoofddoek: [ afbeelding ]
Ik wordt moslim en ga een Boerka dragen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:22:26 #58
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95164876
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:07 schreef junkiexp het volgende:
Wel benieuwd hoe ze mijn bandenspanning gaan controleren.
Hebben ze een excuus om daar ook boetes voor te gaan geven.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:59:35 #59
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_95166382
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:08 schreef mstx het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)tief-fouilleren.html

2 nieuwsberichten over privacy-inperkende maatregelen op één dag, het gaat steeds sneller.
Het is wel raak vandaag zeg, hier nog een: http://www.nu.nl/politiek(...)t-dna-onderzoek.html
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_95166556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:20 schreef Killaht het volgende:

[..]

Zie je waar dit heen gaat?! Je wordt dus letterlijk beperkt in je doen en laten.

Eigen camera aanschaffen, met eigen en hun beeldmateriaal kan je makkelijk rommelen. Kan ook een camera in mn netvlies laten plaatsen met audio en dan kunnen ze gelijk alles volgen. :{w
Ik heb anders totaal niet het idee dat ik in mijn doen en laten word beperkt.
Mensen die alleen maar in uitzonderingen denken, dat vind ik eerder een beperking.
Heb bij de meeste mensen die zo denken echt totaal niet het idee dat die dit doen uit belang voor een rechtvaardigere wereld voor iedereen. Het is gewoon overduidelijk een verkapte vorm van zeuren en mierenneuken.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:05:00 #61
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95166576
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:59 schreef mstx het volgende:

[..]

Het is wel raak vandaag zeg, hier nog een: http://www.nu.nl/politiek(...)t-dna-onderzoek.html
Dat krijgen ze er niet door.
pi_95166640
Ja sowieso "in de buurt van een misdrijf".

Komen ze straks: "Ja er is hier in het centrum van Amsterdam een overval geweest, we hebben even van jullie allemaal DNA nodig" :') .
pi_95166996
Ik ben op zich niet principieel tegen flitspalen, ook lijkt het me op zich een goede zaak als de handhaving wat verschuift van snelheid naar zaken als bumperkleven.

Verschil is natuurlijk wel dat bij een snelheidsovertreding eerst de overtreding wordt geconstateerd, en dan een foto wordt genomen om degene te kunnen straffen. Bij handsfree bellen moet je iemand eerst op beeld vastleggen, en dan pas kun je de overtreding constateren.

In het eerste plakje salami zal dat nog niet zitten, maar na een paar jaar zullen ook die beelden niet meer vernietigd worden en verzameld worden voor andere doeleienden. Eerst misschien zonder wettelijke basis, en dan roept de politie 'ja maar, boeven pakken' en dan wordt de wet gewijzigd.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:16:06 #64
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95167027
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:04 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik heb anders totaal niet het idee dat ik in mijn doen en laten word beperkt.
Mensen die alleen maar in uitzonderingen denken, dat vind ik eerder een beperking.
Heb bij de meeste mensen die zo denken echt totaal niet het idee dat die dit doen uit belang voor een rechtvaardigere wereld voor iedereen. Het is gewoon overduidelijk een verkapte vorm van zeuren en mierenneuken.
Oh niet? Je vind het niet raar dat jij je moet bewijzen dat je iets niet hebt gedaan en niet zoals gebruikelijk: onschuldig tot bewezen? Rechtvaardig, ondertussen worden door alle maatregelen onder het mom van veiligheid de privacy verder ingeperkt. Waar leg je de grens is dan de vraag.

Mierenneuken? Een ubermoderne flitspaal om automobilisten lastig te vallen en te controleren op elke scheet die je laat, dat is pas mierenneuken. Het vragen en kritisch kijken naar nieuwe maatregelen die in strijd kunnen zijn met bepaalde regelgeving is naar mijn inziens nooit verkeerd en alleen maar goed.

Maarja, je hebt schapen en je hebt wolven.
pi_95167370
Als er GPS kastjes worden ingevoerd dan worden flitspalen onnodig. Met de juiste software die gekoppeld is aan het wegennet krijg je automatisch een rekening als je waar dan ook te snel rijdt.
Ik zie dit nog wel een keer gebeuren. Ze gaan telkens een stapje verder.
pi_95167851
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Als er GPS kastjes worden ingevoerd dan worden flitspalen onnodig. Met de juiste software die gekoppeld is aan het wegennet krijg je automatisch een rekening als je waar dan ook te snel rijdt.
Ik zie dit nog wel een keer gebeuren. Ze gaan telkens een stapje verder.
Dat is een wat verder doorgevoerde variant van wat we al een aantal jaren "rekeningrijden" noemen, en dat is in de ijskast gezet voor zo ver ik weet?
pi_95167900
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:16 schreef Killaht het volgende:

[..]

Oh niet? Je vind het niet raar dat jij je moet bewijzen dat je iets niet hebt gedaan en niet zoals gebruikelijk: onschuldig tot bewezen? Rechtvaardig, ondertussen worden door alle maatregelen onder het mom van veiligheid de privacy verder ingeperkt. Waar leg je de grens is dan de vraag.

Mierenneuken? Een ubermoderne flitspaal om automobilisten lastig te vallen en te controleren op elke scheet die je laat, dat is pas mierenneuken. Het vragen en kritisch kijken naar nieuwe maatregelen die in strijd kunnen zijn met bepaalde regelgeving is naar mijn inziens nooit verkeerd en alleen maar goed.

Maarja, je hebt schapen en je hebt wolven.
Via een omweg zijn wij het dus alsnog met elkaar eens. Door deze flitspalen is het mogelijk om dit bewijs te krijgen en dit zelfs op een later tijdstip op te vragen. Mensen met een Mars of een blik kalfsragout aan hun oor krijgen zelfs een voorkeursbehandeling. Die mogen de rest van hun leven handsfree autorijden, als het aan mij ligt.

Wolven en schapen maken het plaatje compleet van de waanideeën waar de stereotype boehoehoe-denker last van heeft. Zeuren over het onrecht, hier over nadenken en snel weer selectief de nieuwsberichten nalezen op een volgend onderwerp, zonder iets met het vorige onderwerp te doen. Valt mij op dat er amper iemand iets organiseert. En mocht dit het geval zijn dan is de opkomst zeer minimaal.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 15:29:28 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95170392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:10 schreef Sapstengel het volgende:
het is nog minstens 5 jaar in ontwikkeling (in Europa dus dat zal wel langer worden) tegen die tijd mag je allang niet meer roken in de auto
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95188226
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:

Verschil is natuurlijk wel dat bij een snelheidsovertreding eerst de overtreding wordt geconstateerd, en dan een foto wordt genomen om degene te kunnen straffen.

Het is pure spionage op de eigen burgers, inderdaad.
Waar we eerst zelf voor betalen, en waarvoor we nog eens betalen door op die manier alles tegen je te gebruiken wat ze maar vinden kunnen. Niet omdat je stout bent, maar omdat er verdient kan worden aan iedere handeling die je fout doet.. Die boetequota zijn toch ook een aanfluiting voor de rechtstaat?
  donderdag 7 april 2011 @ 21:26:47 #70
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95188690
Dikke kans dat het in Nederland wordt ingevoerd, maar dat de andere Europese landen de boot afhouden ivm privacy.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95189078
quote:
Op donderdag 7 april 2011 10:24 schreef Oud_student het volgende:

TS vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is, ik denk dat ie alleen maar bestaat uit een zak met Euro's. Misschien komt er bovenop de boete nog een bijdrage voor de EU om de ontwikkelingskosten goed te maken of om toch via een truuk EU-belastingen te gaan heffen
Welkom in de EUSSR !
Dat achter de EU-verschuilen inderdaad.. Net zoals dat massaal roepen dat die vingerafdruk-database van de EU moet, terwijl die database toch echt een volledig Nederlands idee is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Forum Admin donderdag 7 april 2011 @ 21:36:03 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_95189507
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:26 schreef schaal_9 het volgende:
Dikke kans dat het in Nederland wordt ingevoerd, maar dat de andere Europese landen de boot afhouden ivm privacy.
Weet je wat zo triest is, je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_95190855
Ondertussen gaan de inbraken heerlijk door, totaal geen prioriteit ook. Eerst de brave burger pakken..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 21:51:58 #75
137949 Disana
pi_95190957
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:51 schreef kawotski het volgende:
Ondertussen gaan de inbraken heerlijk door, totaal geen prioriteit ook. Eerst de brave burger pakken..
Wat is er braaf aan mensen die de levens van anderen in gevaar brengen door te hard te rijden of te bellen achter het stuur?
  Forum Admin donderdag 7 april 2011 @ 21:52:13 #76
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_95190983
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:51 schreef kawotski het volgende:
Daar zit geen geld in jong, snap dat dan, het is toch veel makkelijker zo'n pleurispaal neer te zetten die automatisch cashed dan een stel agenten daadwerkelijk te laten werken?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 april 2011 @ 22:54:56 #77
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_95196457
Wat een gestoord plan :')

Ik heb het niet zo met conspiracy-theoriën, maar als je al die privacyverminderende maatregelen van de laatste jaren bij elkaar optelt ga je haast denken dat we op weg zijn om een totalitaire staat te worden.

pi_95209425
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Weet je wat zo triest is, je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook
Houdt je aan de verkeersregels, en ze komen helemaal niks extra's van je te weten, én het scheelt je nog geld ook. ^O^
pi_95209780
quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daar zit geen geld in jong, snap dat dan, het is toch veel makkelijker zo'n pleurispaal neer te zetten die automatisch cashed dan een stel agenten daadwerkelijk te laten werken?
Deze mensen zijn nog het grappigste. Als de overheid wil cashen gooien ze gewoon de belasting iets omhoog en geven ze niet eerst geld uit aan zo'n paal. Zelfde inkomsten - minder kosten - administratiekosten = maximale winst.
pi_95209970
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:06 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Deze mensen zijn nog het grappigste. Als de overheid wil cashen gooien ze gewoon de belasting iets omhoog en geven ze niet eerst geld uit aan zo'n paal. Zelfde inkomsten - minder kosten - administratiekosten = maximale winst.
1% BTW erbij is ~4 miljard meen ik, waarom zouden ze dan inderdaad zo omslachtig doen?
pi_95210442
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waar we eerst zelf voor betalen, en waarvoor we nog eens betalen door op die manier alles tegen je te gebruiken wat ze maar vinden kunnen. Niet omdat je stout bent, maar omdat er verdient kan worden aan iedere handeling die je fout doet.. Die boetequota zijn toch ook een aanfluiting voor de rechtstaat?
Het probleem lijkt me iets groter. Kennis is macht, en kennis van jou is macht over jou. Er is nu een situatie aan het ontstaan dat de overheid, de Nederlandse, de EU, de Bulgaarse en waarschijnlijk ook de Amerikaanse, bijna aldoor weten waar je bent, wat je doet, met wie je belt en wat je op het internet doet.

Dat is altijd de droom van elke dictator geweest. Het is ideaal voor repressie. Wanneer de autoriteiten meer mogelijkheden voor repressie hebben, hebben ze minder nodig dat hun autoriteit wordt gedragen door de wil van de burgers. Het is grotendeels dezelfde kwestie waarom men in de VS ooit besloten heeft dat het leger niet tegen de eigen bevolking mag worden ingezet en die bevolking zich wel mag bewapenen.

De EU is aan het werk met een machtsverschuiving tussen overheid en burger, de staat krijgt meer macht over de burger, en hoeft die burger dus niet meer zo serieus te nemen als die zegt 'wij pikken dit niet'.
pi_95210463
"IK HEB TOG NIX TE VEBERRUGUHH, LAAT SE DIE ASOWS MA AANPAKKUH" :')____!!!111

Langzaam maar zeker neemt de overheid de totale controle over onze levens.
pi_95210778
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem lijkt me iets groter. Kennis is macht, en kennis van jou is macht over jou. Er is nu een situatie aan het ontstaan dat de overheid, de Nederlandse, de EU, de Bulgaarse en waarschijnlijk ook de Amerikaanse, bijna aldoor weten waar je bent, wat je doet, met wie je belt en wat je op het internet doet.

Dat is altijd de droom van elke dictator geweest. Het is ideaal voor repressie. Wanneer de autoriteiten meer mogelijkheden voor repressie hebben, hebben ze minder nodig dat hun autoriteit wordt gedragen door de wil van de burgers. Het is grotendeels dezelfde kwestie waarom men in de VS ooit besloten heeft dat het leger niet tegen de eigen bevolking mag worden ingezet en die bevolking zich wel mag bewapenen.

De EU is aan het werk met een machtsverschuiving tussen overheid en burger, de staat krijgt meer macht over de burger, en hoeft die burger dus niet meer zo serieus te nemen als die zegt 'wij pikken dit niet'.
Welke macht leveren deze flitspalen een overheid dan precies op? Ik kan namelijk met mijn auto gaan en staan waar ik wil in Nederland, daar wordt ik door geen enkele overheidsinstantie of rechterlijke macht in gehinderd. Niet door de huidige flitspalen, niet door deze nieuwe..
pi_95211508
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Welke macht leveren deze flitspalen een overheid dan precies op? Ik kan namelijk met mijn auto gaan en staan waar ik wil in Nederland, daar wordt ik door geen enkele overheidsinstantie of rechterlijke macht in gehinderd. Niet door de huidige flitspalen, niet door deze nieuwe..
Er tegenin gaan werkt niet. Het enige wat dat veroorzaakt is een eventuele uitbreiding van de theorie. Aanhangers van complottheorieën verschillen psychologisch gezien wat van de 'normale' mensen. Ze zijn emotioneel wat minder stabiel en hebben meer de neiging tot paranoia.
In het extreme gezien kan je tegen iemand die een psychose heeft wel zeggen dat ie niet in de brand staat, maar je kan beter zeggen dat je het wel even zal blussen of zeggen dat hij inderdaad in brand staat. Anders stel je vragen, die vragen vult die andere zelf weer in/zoekt naar extra informatie en zo stook je het vuurtje alleen maar groter.

Naar mijn idee hebben complottheorieën-aanhangers erg veel behoefte aan controle. Dat is ook het grappige eraan, dat zij het begrip 'controle' verwerken in complottheorieën waar zij in geloven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:17:40 #85
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95212429
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:55 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Er tegenin gaan werkt niet. Het enige wat dat veroorzaakt is een eventuele uitbreiding van de theorie. Aanhangers van complottheorieën verschillen psychologisch gezien wat van de 'normale' mensen. Ze zijn emotioneel wat minder stabiel en hebben meer de neiging tot paranoia.
In het extreme gezien kan je tegen iemand die een psychose heeft wel zeggen dat ie niet in de brand staat, maar je kan beter zeggen dat je het wel even zal blussen of zeggen dat hij inderdaad in brand staat. Anders stel je vragen, die vragen vult die andere zelf weer in/zoekt naar extra informatie en zo stook je het vuurtje alleen maar groter.

Naar mijn idee hebben complottheorieën-aanhangers erg veel behoefte aan controle. Dat is ook het grappige eraan, dat zij het begrip 'controle' verwerken in complottheorieën waar zij in geloven.
Waarom blijf je hameren op complot theoriën, ga dan lekker in BNW of TRU trollen.

Het gaat hier niet om complotten, maar om realiteit en de orde van de dag. Het is ook een onderwerp dat allanger speelt, veelvuldig in het nieuws voorkomt en waarover gediscussieerd wordt. BIjvoorbeeld: De bodyscan op schiphol, Vingerafdrukdatabase bij paspoort, Electronisch patiënten dossier etc.

Allemaal punten waarover deskundigen zich buigen en de bevolking. Nederland staat bekend om zijn grensoverschrijdende maatregelen m.b.t. privacywetgeving en persoonsgegevens en is vaker op de vingers getikt door de Europese Commissie.

Ik snap daarom niet dat je hier Dr. Phil komt spelen en de plank volledig misslaat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:20:25 #86
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_95212538
1984....
De DDR was zo gek nog niet.
pi_95214446
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:17 schreef Killaht het volgende:

[..]

Waarom blijf je hameren op complot theoriën, ga dan lekker in BNW of TRU trollen.

Het gaat hier niet om complotten, maar om realiteit en de orde van de dag. Het is ook een onderwerp dat allanger speelt, veelvuldig in het nieuws voorkomt en waarover gediscussieerd wordt. BIjvoorbeeld: De bodyscan op schiphol, Vingerafdrukdatabase bij paspoort, Electronisch patiënten dossier etc.

Allemaal punten waarover deskundigen zich buigen en de bevolking. Nederland staat bekend om zijn grensoverschrijdende maatregelen m.b.t. privacywetgeving en persoonsgegevens en is vaker op de vingers getikt door de Europese Commissie.

Ik snap daarom niet dat je hier Dr. Phil komt spelen en de plank volledig misslaat.
Omdat hier duidelijk de indruk wordt gewekt dat dit puur en alleen tegen de bevolking wordt gebruik. Daarnaast worden er voorbeelden aangedragen die duidelijk de illusie werken dat dit samengevoegd wordt en zodoende een sterk wapen wordt gecreëerd.

quote:
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:55 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Je hebt toch helemaal niks te verbergen ;) ?
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:10 schreef HyperViper het volgende:

[..]

De EU werkt ook niet :r, ik zit niet te wachten op deze big brother bullshit om de staatskas nog meer te spekken. Fuck alle lethargische duivels die dit goedpraten.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja en dat wordt gelijk doorgegeven aan je zorgverzekeraar.
Je identiteit wordt ook vastgesteld zodat er gelijk wordt nagegaan waar je wanneer hebt gereden en of je vrouw naast je wat of je secretaresse.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:20 schreef Killaht het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben op zich niet principieel tegen flitspalen, ook lijkt het me op zich een goede zaak als de handhaving wat verschuift van snelheid naar zaken als bumperkleven.

Verschil is natuurlijk wel dat bij een snelheidsovertreding eerst de overtreding wordt geconstateerd, en dan een foto wordt genomen om degene te kunnen straffen. Bij handsfree bellen moet je iemand eerst op beeld vastleggen, en dan pas kun je de overtreding constateren.

In het eerste plakje salami zal dat nog niet zitten, maar na een paar jaar zullen ook die beelden niet meer vernietigd worden en verzameld worden voor andere doeleienden. Eerst misschien zonder wettelijke basis, en dan roept de politie 'ja maar, boeven pakken' en dan wordt de wet gewijzigd.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

quote:
15s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:54 schreef Premium_Quality het volgende:
Wat een gestoord plan :')

Ik heb het niet zo met conspiracy-theoriën, maar als je al die privacyverminderende maatregelen van de laatste jaren bij elkaar optelt ga je haast denken dat we op weg zijn om een totalitaire staat te worden.

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:27 schreef 16meter het volgende:
"IK HEB TOG NIX TE VEBERRUGUHH, LAAT SE DIE ASOWS MA AANPAKKUH" :')____!!!111

Langzaam maar zeker neemt de overheid de totale controle over onze levens.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:33:14 #88
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95215418
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:09 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Omdat hier duidelijk de indruk wordt gewekt dat dit puur en alleen tegen de bevolking wordt gebruik. Daarnaast worden er voorbeelden aangedragen die duidelijk de illusie werken dat dit samengevoegd wordt en zodoende een sterk wapen wordt gecreëerd.

Waarvoor wordt het anders gebruikt? 8)7 En misbruik door de overheid met privacy gevoelige informatie is ook vaak voorgekomen.

Dus jij vind het slecht om kritisch te kijken naar nieuwe technologie die verder penetreren in onze privacy? Degene die behoefte hebben aan controle is overheid, maar ook een overheid dient gecontroleerd te worden op zijn functioneren en ingrijpen. Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.

Punten die hier in dit topic genoemd worden noem jij complottheoriën, terwijl dit geen theorie is maar een feit.
pi_95216442
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:33 schreef Killaht het volgende:

[..]

Waarvoor wordt het anders gebruikt? 8)7 En misbruik door de overheid met privacy gevoelige informatie is ook vaak voorgekomen.

Dus jij vind het slecht om kritisch te kijken naar nieuwe technologie die verder penetreren in onze privacy? Degene die behoefte hebben aan controle is overheid, maar ook een overheid dient gecontroleerd te worden op zijn functioneren en ingrijpen. Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.

Punten die hier in dit topic genoemd worden noem jij complottheoriën, terwijl dit geen theorie is maar een feit.
Niet?

Er zijn in Nederland eisen aan het opslaan van gegevens. Tot nu toe is het OM volgens mij elke keer op de vingers getikt en zijn sommige zaken zijn geseponeerd na een kleine gerechtelijke dwaling. De bodyscan heeft niks te maken met de overheid. Het privacy-gebeuren was 1 op 1, de persoon die de scanner bediende kon de persoon ook in het echt zien. Dan moet je wel een hele zieke rukker zijn als je daar wat aan hebt. De vingerafdrukkenkwestie heb ik nooit echt begrepen. Je kan de identiteit (naam) van een persoon aflezen aan de hand van een vingerafdruk. Persoonlijk gevoelige informatie kun je echter niet achterhalen. Je kan alleen de persoon identificeren. Zodoende wordt het ook gebruikt. Het bezwaar was dat het later misschien werd toegepast om aan te tonen dat een persoon op plaats delict was. Dit onderdeel is nog niet eens in werking getreden en staat hier naar mijn idee los van. Het wordt nu juist gebruikt om identiteitsfraude tegen te gaan. Dus zou juist voor jouw zaak moeten pleiten. Of wil je dat iemand jouw identiteit aan kan nemen? ELP is er volgens mij niet gekomen omdat de privacy niet gewaarborgd kon worden doordat het systeem niet waterdicht was. Weer iets wat er niet door is gekomen omdat niet uitgesloten kon worden dat gevoelige informatie alleen toegankelijk was voor de mensen die daar baat bij hebben, in het voordeel van de eventuele patiënt.

Ik zie tot nu toe nergens een voorbeeld van de overheid die alles in kaart brengt, hierop burgers kan beïnvloeden of de controle over kan nemen.

Je kan dit met een rare gedachtenkronkel wel vertalen en naar de doemscenario's te kijken maar volgens mij bewijst dit juist dat er zeer kritisch wordt gekeken naar de kleinste gebreken. Waar mensen juist bang voor zijn, de commerciele instellingen, mogen veel meer. Vingerafdrukje inleveren bij een sportschool? Geen probleem. AH-bonuskaart? Graag. E-mailadres voor een gratis zonnebril? Waarom niet. Google als zoekmachine? Lekker makkelijk. Vrienden(hiërarchie) + interesses-informatie in ruil voor gemak? Alsjeblieft.
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:04:38 #90
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_95216623
De overheid weet wat mij betreft teveel. Ze zien je reisgedrag aan de hand van de ov-chipkaart en aan de camera's boven de weg.

Oh, leuk detail: die camerabeelden mogen niet worden opgeslagen. Maar politie Rotterdam deed dat wel.

En dat is mijn probleem met de overheid: ze lullen een hoop over privacy, maar het is diezelfde overheid die die privacy keihard schendt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:07:21 #91
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95216724
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
De overheid weet wat mij betreft teveel. Ze zien je reisgedrag aan de hand van de ov-chipkaart en aan de camera's boven de weg.

Oh, leuk detail: die camerabeelden mogen niet worden opgeslagen. Maar politie Rotterdam deed dat wel.

En dat is mijn probleem met de overheid: ze lullen een hoop over privacy, maar het is diezelfde overheid die die privacy keihard schendt.
Precies
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:30:36 #92
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95217488
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:59 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Niet?

Er zijn in Nederland eisen aan het opslaan van gegevens. Tot nu toe is het OM volgens mij elke keer op de vingers getikt en zijn sommige zaken zijn geseponeerd na een kleine gerechtelijke dwaling. De bodyscan heeft niks te maken met de overheid. Het privacy-gebeuren was 1 op 1, de persoon die de scanner bediende kon de persoon ook in het echt zien. Dan moet je wel een hele zieke rukker zijn als je daar wat aan hebt. De vingerafdrukkenkwestie heb ik nooit echt begrepen. Je kan de identiteit (naam) van een persoon aflezen aan de hand van een vingerafdruk. Persoonlijk gevoelige informatie kun je echter niet achterhalen. Je kan alleen de persoon identificeren. Zodoende wordt het ook gebruikt. Het bezwaar was dat het later misschien werd toegepast om aan te tonen dat een persoon op plaats delict was. Dit onderdeel is nog niet eens in werking getreden en staat hier naar mijn idee los van. Het wordt nu juist gebruikt om identiteitsfraude tegen te gaan. Dus zou juist voor jouw zaak moeten pleiten. Of wil je dat iemand jouw identiteit aan kan nemen? ELP is er volgens mij niet gekomen omdat de privacy niet gewaarborgd kon worden doordat het systeem niet waterdicht was. Weer iets wat er niet door is gekomen omdat niet uitgesloten kon worden dat gevoelige informatie alleen toegankelijk was voor de mensen die daar baat bij hebben, in het voordeel van de eventuele patiënt.

Ik zie tot nu toe nergens een voorbeeld van de overheid die alles in kaart brengt, hierop burgers kan beïnvloeden of de controle over kan nemen.

Je kan dit met een rare gedachtenkronkel wel vertalen en naar de doemscenario's te kijken maar volgens mij bewijst dit juist dat er zeer kritisch wordt gekeken naar de kleinste gebreken. Waar mensen juist bang voor zijn, de commerciele instellingen, mogen veel meer. Vingerafdrukje inleveren bij een sportschool? Geen probleem. AH-bonuskaart? Graag. E-mailadres voor een gratis zonnebril? Waarom niet. Google als zoekmachine? Lekker makkelijk. Vrienden(hiërarchie) + interesses-informatie in ruil voor gemak? Alsjeblieft.
Eisen ja, maar de overheid zelf heeft daar lak aan, de voorbeelden zijn legio en met simpele google werk te vinden. Ik ga niet alles voorkauwen, dat je niet op de hoogte bent van dit soort gebeurtenissen zegt naar mijn inziens genoeg over jouw uitspraken die je hier doet en is je eigen tekortkoming.

Het gaat om misbruik en veiligheid van deze gegevens. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat de overheid roept dat je persoonsgegevens veilig zijn, maar ondertussen hebben hackers binnen een uur de paspoort gekraakt of je ov-chipkaart. De staat vertrouwt de burgers niet, maar de burgers moeten de staat wel vertrouwen. Het probleem is dat de staat niet altijd te vertrouwen is.

De overheid meent dat informatie de sleutel is tot beheer en controle, maar dat is schijn. Intussen wordt de veiligheid van de burger bedreigd. Een samenleving die wordt geregeerd door een overheid die alles van iedereen wil opslaan, wordt gevaarlijk voor het individu. Daarbij gaat het niet om het slappe argument: als ik niets te verbergen heb, waarom zou de overheid dan mijn gegevens niet mogen opslaan? Aan de orde is dan een overheid die alles wil weten en vanuit een schijnbeeld van de werkelijkheid maatregelen neemt, controleert, door onzorgvuldig beheer en onjuist gebruik verkeerde conclusies trekt (mensen kunnen plotseling verdachte worden; ze kunnen hun identiteit kwijtraken). Het individu wordt een nummer in een eindeloze reeks nummers en de logica van het systeem beslist over wat waar is en niet waar is.

Als de geschiedenis één ding leert, dan is het wel dat vrijheid niet gratis en vanzelfsprekend is, maar voortdurend bevochten moet worden.
pi_95220148
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Eisen ja, maar de overheid zelf heeft daar lak aan, de voorbeelden zijn legio en met simpele google werk te vinden. Ik ga niet alles voorkauwen, dat je niet op de hoogte bent van dit soort gebeurtenissen zegt naar mijn inziens genoeg over jouw uitspraken die je hier doet en is je eigen tekortkoming.

Het gaat om misbruik en veiligheid van deze gegevens. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat de overheid roept dat je persoonsgegevens veilig zijn, maar ondertussen hebben hackers binnen een uur de paspoort gekraakt of je ov-chipkaart. De staat vertrouwt de burgers niet, maar de burgers moeten de staat wel vertrouwen. Het probleem is dat de staat niet altijd te vertrouwen is.

De overheid meent dat informatie de sleutel is tot beheer en controle, maar dat is schijn. Intussen wordt de veiligheid van de burger bedreigd. Een samenleving die wordt geregeerd door een overheid die alles van iedereen wil opslaan, wordt gevaarlijk voor het individu. Daarbij gaat het niet om het slappe argument: als ik niets te verbergen heb, waarom zou de overheid dan mijn gegevens niet mogen opslaan? Aan de orde is dan een overheid die alles wil weten en vanuit een schijnbeeld van de werkelijkheid maatregelen neemt, controleert, door onzorgvuldig beheer en onjuist gebruik verkeerde conclusies trekt (mensen kunnen plotseling verdachte worden; ze kunnen hun identiteit kwijtraken). Het individu wordt een nummer in een eindeloze reeks nummers en de logica van het systeem beslist over wat waar is en niet waar is.

Als de geschiedenis één ding leert, dan is het wel dat vrijheid niet gratis en vanzelfsprekend is, maar voortdurend bevochten moet worden.
Veel de dingen waar jij op doelt zijn nieuwe technieken, waarvan het gebruik nieuwe protocollen etc vereist. Als je een politie-agent een kenteken scanner geeft, zal die hoogstwaarschijnlijk niet weten wat de privacy eisen zijn mbt het uitlezen en opslaan van die gegevens. Dus daar gaat wel eens wat mis, en dan wordt dit bijgesteld oa op aangeven van het CPB.

Maar om het even helder te maken, deze camera slaat niks op als er geen reden voor is. Maw, als jij niet te hard rijdt, met genoeg afstand, je gordel draagt, en de gsm handsfree gebruikt, zal jij nooit of te nimmer door zo'n camera geflitst worden.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:06:42 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_95221448
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Veel de dingen waar jij op doelt zijn nieuwe technieken, waarvan het gebruik nieuwe protocollen etc vereist. Als je een politie-agent een kenteken scanner geeft, zal die hoogstwaarschijnlijk niet weten wat de privacy eisen zijn mbt het uitlezen en opslaan van die gegevens. Dus daar gaat wel eens wat mis,

Dan klopt het toch al niet. Dan moet je die mensen helder voorlichten. En als je dat al niet kunt moet je er dus niet eens aan beginnen.
pi_95221936
Kosten noch moeite worden gespaard om methodes te vinden waarmee automobilisten nog meer geld uit de zak kan worden geklopt. Als het gaat om misdrijven, scoort de politie dramatisch lage oplossingspercentages, maar automobilisten weten ze wel te vinden. Ik vind het erg ver gaan, hoewel mobiel bellen achter het stuur van mij beslist mag worden aangepakt.

Ik vraag me bovendien af hoe ze bumperkleven denken aan te tonen. Een camera maakt een momentopname. Stel, ik rijd links op de snelweg en houd voldoende afstand. Rechts voor mij rijdt een auto die 'm ertussen drukt. Ineens zegt de camera: FLITS! Dan krijg ik een bekeuring voor bumperkleven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2011 16:16:49 ]
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:19:14 #96
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_95222054
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:16 schreef Boldface het volgende:
Kosten noch moeite worden gespaard om methodes te vinden waarmee automobilisten nog meer geld uit de zak kan worden geklopt. Als het gaat om misdrijven, scoort de politie dramatisch lage oplossingspercentages, maar automobilisten weten ze wel te vinden. Ik vind het erg ver gaan, hoewel mobiel bellen achter het stuur van mij beslist mag worden aangepakt.

Ik vraag me bovendien af hoe ze bumperkleven denken aan te tonen. Een camera maakt een momentopname. Stel, ik rijd links op de snelweg en houd voldoende afstand. Rechts voor mij rijdt een auto die 'm ertussen drukt. Ineens zegt de camera: FLITS! Dan krijg ik een bekeuring voor bumperkleven?
Waarschijnlijk wel ja. :')
pi_95222442
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:16 schreef Boldface het volgende:

Hij bestaat uit meerdere camera's. Dus er moet wel het 1 en ander mogelijk zijn. Eventueel is het mogelijk om iets verderop een camera te plaatsen die zich puur en alleen bezig houdt met het bevestigen dat het om bumperkleven gaat.

Daarnaast is de definitie bumperkleven al voldoende, en zal er vanuit hier ook de flitspaal ontwikkeld worden:
quote:
Bumperkleven is het gedurende langere tijd op een dermate korte volgafstand van je voorganger rijden dat in het geval van een noodstop van de voorganger op tijd stoppen niet meer mogelijk is.
Daarnaast heb je ook nog remlichten die de situatie kunnen verduidelijken.
pi_95222606
Totale controle door overheden, langzaam en langzaam komt het er.
Wil ik daar in leven, nee.

Jammer dat er geen 2de aarde is met hetzelfde nederland, alleen dan zonder overheden die totale controle over mij willen hebben.
pi_95226275
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan klopt het toch al niet. Dan moet je die mensen helder voorlichten. En als je dat al niet kunt moet je er dus niet eens aan beginnen.
Veel mensen zijn niet bekend met de technieken en onderbouwde, en dus complexe,argumenten in dit soort situaties. Denk maar aan het rekeningrijden, wie kreeg de primetime zendtijd? Een trucker die luidkeels verkondigde dat het volgens hem niks uit zou maken, niet de experts met kennis en kunde, en niet geheel onbelangrijk, onderbouwde bewijzen die er wél voor pleitten. Idem voor de kranten-artikelen en editorials.

Dat is hier ook zo, wie krijgen de koppen in de kranten en blogs? De schreeuwers, niet de mensen die hier iets slims over kunnen zeggen, of over de motieven om dit soort technieken wél in te voeren.

Het komt neer op een stukje vertrouwen in experts die er verstand van hebben, en erkennen dat je zelf niet overal verstand van kan hebben.

Feit is en blijft dat snelheidscamera's, de oude, en ook deze nieuwe, enkel reactief informatie opslaan, maw als jij te hard rijdt, of in dit geval geen gordel draagt, etc. Niks meer of minder dan dat. En wij als publiek moeten dan maar zeggen tegen de overheid wat we willen, een paar hoog genoteerde items uit de ergernis top10 bestrijden, en zo het verkeer iets veiliger maken, of onze privacy in de auto voor laten gaan.
pi_95226491
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:02 schreef fruityloop het volgende:

Feit is en blijft dat snelheidscamera's, de oude, en ook deze nieuwe, enkel reactief informatie opslaan, maw als jij te hard rijdt, of in dit geval geen gordel draagt, etc.
Hoe werkt dat dan? De camera gaat pas aan als er geconstateerd wordt dat er geen gordel wordt gedragen? Waarmee wordt dat geconstateerd dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')