abonnement Unibet Coolblue
pi_95156065
quote:
In Europees verband wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe flitspaal. De camera zal veel verkeersovertredingen tegelijk kunnen vastleggen, zoals bumperkleven, kind op voorbank, gordel niet om, mobiel bellen en zelfs de bandenspanning.

Binnen 5 jaar moet hij er staan: de hypermoderne 3D-camera langs de weg. Die camera kan straks veel verkeersovertredingen - zoals bumperkleven, niet-handsfree bellen, zonder gordel rijden en te hard rijden - in één keer waarnemen. Het OM heeft zijn zinnen gezet op de 'Big Brother-techniek'.

In Europees verband wordt hard aan de nieuwe camera gewerkt. Ook Nederland betaalt via een EU-subsidie van ruim 6 miljoen euro mee aan de ontwikkeling van de ultramoderne techniek, die nu in Finland en Duitsland wordt getest. Het is een combinatie van een 3D-camera, een infraroodcamera en een aparte camera voor de kentekens.

Big Brother-techniek
Willebrord Freijsen, hoofd Team Verkeer van het Openbaar Ministerie, ziet veel mogelijkheden in deze 'Big Brother-techniek'. Die werkt als volgt: de 3D-camera maakt video-opnames van 50 meter afstand. Deze worden automatisch geanalyseerd en daaraan kan justitie aflezen of de bestuurder bijvoorbeeld telefoneert of zonder gordel rijdt. Door de combinatie van verschillende camera's is er kentekenherkenning. Ook bumperkleven en te hard rijden worden meteen gesignaleerd.

Aan de nieuwe 'flitspaal' kleven wel nog een paar haken en ogen, zegt Freijsen. Zo moet volgens hem de toegevoegde waarde nog worden bewezen en moet ook het 'juridisch raamwerk' in orde zijn.
Volgens de makers is de technologie vanaf 2013 te gebruiken. Freijsen verwacht niet dat de camera's, die zo'n 60.000 euro per stuk kosten, dan al in Nederland worden gebruikt, maar dat zou wel 'binnen vijf jaar' kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aal-ziet-alles.dhtml
Dus men pompt ff 6 miljoen in een project waarvan nog maar moet blijken of het überhaupt toegevoegde waarde heeft 8)7
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95156084
Dit moet um zijn, hij valt gelukkig wel lekker op :P :

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95156140
Houdt een vooruit niet de 3D camera tegen of ben ik nu weer zo onwetend? :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_95156182
Mooi zo, vooral bellers en bumperklevers mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_95156217
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
  donderdag 7 april 2011 @ 08:55:37 #6
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156232
Als ik nu aan mijn oor zit net alsof ik een telefoon heb en hij analyseert dat als telefoneren?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95156238
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
Je hebt toch helemaal niks te verbergen ;) ?
  donderdag 7 april 2011 @ 08:56:16 #8
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156243
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
Ze doen zoveel dingen met ons collectief geld dat wij niet willen.. :X
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95156327
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
Zo werkt het niet. Ik wil het liefst nergens voor betalen, en met mij vele mensen. Maar dat werkt niet.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_95156462
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
Dan richt je een politieke partij op met jouw ideeen als partijprogramma. Daarmee doe je mee aan de verkiezingen en als je genoeg mensen hebt overgehaald om op jouw partij te stemmen, dan kan je alle wetten aanpassen en kan je voorkomen dat er geld in dit project gestopt wordt,
Want dit is een democratie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_95156496
dan wordt het tijd het begrip 'democratie' eens wat meer inhoud te geven..
Mijn idee is althans dat we niet zomaar alles hoeven te pikken.
Zoals geld sturen naar de EU waar we niets of privacyschending voor terugkrijgen, in crisistijd nog wel.
pi_95156516
Kan hij ook opsporen of de bestuurder een joint rookt en geen sigaret?
pi_95156530
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Ik wil het liefst nergens voor betalen, en met mij vele mensen. Maar dat werkt niet.
De EU werkt ook niet :r, ik zit niet te wachten op deze big brother bullshit om de staatskas nog meer te spekken. Fuck alle lethargische duivels die dit goedpraten.
pi_95156536
quote:
Op donderdag 7 april 2011 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan richt je een politieke partij op met jouw ideeen als partijprogramma. Daarmee doe je mee aan de verkiezingen en als je genoeg mensen hebt overgehaald om op jouw partij te stemmen, dan kan je alle wetten aanpassen en kan je voorkomen dat er geld in dit project gestopt wordt,
Want dit is een democratie.
Kan ik rekenen op jouw stem? :P
pi_95156548
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan richt je een politieke partij op met jouw ideeen als partijprogramma. Daarmee doe je mee aan de verkiezingen en als je genoeg mensen hebt overgehaald om op jouw partij te stemmen, dan kan je alle wetten aanpassen en kan je voorkomen dat er geld in dit project gestopt wordt,
Want dit is een democratie.
Democratie? Laat me niet lachen. We hebben hier de EU, geen democratie.
pi_95156591
quote:
Op donderdag 7 april 2011 09:10 schreef Sapstengel het volgende:
Kan hij ook opsporen of de bestuurder een joint rookt en geen sigaret?
Ja en dat wordt gelijk doorgegeven aan je zorgverzekeraar.
Je identiteit wordt ook vastgesteld zodat er gelijk wordt nagegaan waar je wanneer hebt gereden en of je vrouw naast je wat of je secretaresse.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:15:55 #17
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_95156628
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
dan heb je pech, want je kan er niks meer aan doen, het kabinet is gekozen
  donderdag 7 april 2011 @ 09:16:04 #18
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95156632
Ik hoop dat ze makkelijk te slopen zijn })
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 7 april 2011 @ 09:16:51 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95156646
Prima zoow
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95156721
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dus we betalen belasting om ons te laten bespioneren.. Maar als we dat nou eens niet willen?
Dit is een democratie, toch?
Dus de meerderheid zal het wel goed vinden.
pi_95156740
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dus de meerderheid zal het wel goed vinden.
Ja inderdaad.

De meerderheid bestaat uit volk met uitspraken als: "Ja al die terroristen, straks kom ik om bij een aanslag" en "Ik heb toch niks te verbergen."
pi_95156792
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kan ik rekenen op jouw stem? :P
Dat ligt aan je programma.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:25:55 #23
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_95156847
Niet zeuren om privacy, wat maakt het uit als ze het zien als je niks fout doet?
Ik ben alleen bang dat als je een zwart shirt aanhebt de camera niet ziet dat je ook nog de gordel omhebt, of als je idd net even aan je oor krabt je meteen aan het bellen lijkt te zijn..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_95156923
Tsja, weer een stap verder de verkeerde richting in.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:35:55 #25
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_95157107
clubje oprichten om die dingen te slopen
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')