abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 18:13:11 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95308972
Zoals het er nu naar uitziet zal ik ook moeten reizen: fietsen, trein, bus/fietsen of fietsen, trein, stukje lopen. Reistijd is ong hetzelfde bij alle opties: 3 uur per dag in totaal. Maar goed, ik doe dat dan een jaar of 2 en daarna heb ik weer meer opties en ga ik weer in m'n eigen regio solliciteren. Of verhuizen, natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_95309692
quote:
Op zondag 10 april 2011 12:31 schreef Eva4Evah het volgende:
Update van mijn kant (over de rare collega e.d.): ik heb vrijdag en zaterdag de hele dag gewerkt en de kok deed al wat aardiger, er zijn eigenlijk geen heel vervelende dingen gebeurd, hij maakte zelfs een grapje gisteravond. Maar daarna zei die weer iets heel onduidelijks en toen ik het niet meteen begreep werd ie kwaad ("logisch nadenken blabla") :') toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, maar dat was ook omdat ik moe was (vrijdag 9 uur en gisteren 11 uur achter elkaar gewerkt met 10 minuten pauze... mag toch eigenlijk helemaal niet? mja, horeca). Nja het was denk ik gewoon even ontlading van 2 heel vermoeiende dagen, m'n hele lichaam doet nu zeer maar gelukkig kan ik vandaag lekker chillen ^O^ Ok klinkt wel alsof ik als shit word behandeld nu ik het zo lees :') maar in principe valt het best mee, haha. Ik vind het werk iig wel leuk.

@ Viking84: wat goed van je opdracht, hopelijk krijg je een aanbod! Ik duim voor je ;)

@ cafpow: wat die reparaties ter plekke uitvoeren betreft: nahh dat zal toch wel meevallen, dat klanten chagrijnig worden? Misschien denk je zelf dat het erger is dan dat het echt is. Ik zou het gewoon proberen, gewoon naar het gesprek gaan ^O^ En idd gewoon lekker veel vragen stellen, succes alvast!

@ JDx: wat goed, gefeliciteerd! Wat je via Fok! niet allemaal kunt bereiken ;)

En voor de rest: iedereen veel succes weer ^O^!
Ik krig het idee dat de afelpen 2 dagen wat beter gingen. En ach dir kok klinkt als enorme chagerijn dus tja je zal ermee moeten leren omgaan. Maar zo te lezen gaat het de betere kant uit.

Verder tja ikzelf vermoed ook dat ik het reparatie gebeuren met de klanten overdrijf. Maar het punt voor mij is dat ik door PDD-NOS(heel veel moeite heb met oa zulk soort situaties en op het moment blijf ik kalm maar daarna dan kan het voed misgaan) en ik gewoon veel zekerheid nodig en nog andere lichte beperkingen en een baan waar ik me niet op gemak voel schiet niet op.
Maar goed ik ga donderdag naar het gesprek en kan dan altijd nog nee zeggen als het me niks lijkt. En ik heb momenteel begeleiding van een psycholoog en precies vrijdagochtend heb ik een gesprek staan dus dan kan ik het er ook even over hebben... En tot een evenwihtig besluit komen mochten ze me bij het bedrijf willen hebben :)

En tussendoor gewoon verder kijken naar opties ;)
pi_95310645
Thanks allen, zal de komende tijd dit topic nog wel blijven volgen en evt nog wat posten.
pi_95322597
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis! ^O^

Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend. :{
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
  maandag 11 april 2011 @ 11:43:39 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95336436
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook :). Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen :P. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht :) ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
Niet meer actief op Fok!
pi_95337290
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef Balisto het volgende:
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis! ^O^

Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend. :{
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
tja, aan de ene kant lijkt het me best saai als portier werken en nog meer 's nachts, maar voordeel dan is het nog rustiger. Maar aan de andere kant zijn nachtdiensten slopend.
En wel een tip ik heb ooit nachtdiensten gedraaid, wat ik deed om na een nachtdienst zsm weer in mijn normale ritme te komen, was als ik thuiskwam na de dienst maximaal 4 uurtjes slapen en de hele dag door actief bezig zijn en 's nachts viel ik als een blok..en de volgende ochtend was ik weer zo fris al normaal.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook :). Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen :P. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht :) ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
Tja, hopen dat een ander dan word afgewezen of teveel fouten maakt :D

Hier moet ik zo even wat dingen doen, en ga gelijk kijken naar de vacatures, en op zo veel mogelijk reageren. Kijken of ik wat beters dan die reparatie vacature kan vinden.
En ga beginnen met de vragen te noteren...zodat ik heel goed weet waar ik aan toe ben en zo een zo objectief mogelijk besluit kan nemen,. :)

Zo net gereageerd ivm een secretariele functie, het was wel minder dat de persoon momenteel niet op de werkplek was, dus word ik nog even teruggegebeld.

Verder een vraagje ik heb ongeveer op 6-4 gereageerd op een vacature bij studentenwerk, maar ik heb tot nog toe niks gehoord en ik wilde dus even bellen maar ik weet niet precie waar ik nou moet bellen, is er toevallig een centraal nummer ivm. sollicitaties waar iemand vanaf weet, want bij de vacature staat ook geen contactpersoon.
Of kan ik gewoon naar elke willekeurig kantoor bellen, en dan vragen hoe het zit???

[ Bericht 8% gewijzigd door cafpow op 11-04-2011 12:53:19 ]
pi_95340838
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:

quote:
Ik: "Ik vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 1: "Hoe bedoel je?"
Ik: "Nou, ik heb me laatst ingeschreven en ben op zoek naar werk."
Uzb-medewerker 1: "Ehh... maar wat bedoel je dan?"
Ik: "Toen ik me inschreef hadden jullie nog niks voor me, dus ik vroeg me af of jullie nu misschien iets hebben."
Uzb-medewerker 1: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Een vaste baan zou fijn zijn, maar voor tijdelijk werk of dagjeswerk ben ik ook beschikbaar."
Uzb-medewerker 1: "... Met wie heb je laatst gesproken dan?"
Ik: "Ik weet de naam niet meer."
Uzb-medewerker 1: "Ik zal het even nagaan, heb je een momentje?"

(paar minuten in de wacht)

Uzb-medewerker 1: "Je hebt met *naam* gesproken, zal ik je even doorverbinden?"
Ik: "Prima."

(minuut in de wacht)

Uzb-medewerker 2: "Ja goedemiddag, wat kan ik voor je doen?"
Ik: "Ik heb me laatst ingeschreven en vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 2: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Vast werk, tijdelijk werk, dagjeswerk..."
Uzb-medewerker 2: "Ik zal even voor je kijken."

(...)

Uzb-medewerker 2: "Sorry, maar ik zie er niks bij staan. Maar ik kan je aanraden om onze site in de gaten te houden."
pi_95342274
quote:
18s.gif Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

dat is volgens mij echt zo'n standaardantwoord, die heb ik vaak genoeg zelf ook gehoord }:|
  maandag 11 april 2011 @ 15:57:53 #84
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95345445
quote:
18s.gif Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureaus, via een vacature, dat wel.
Maar de 2 kontaktpersonen zijn aktief aan het zoeken, heb bij beide wel wat lopen.
Nu ben ik ook een MTS'er en daar schijnt een tekort aan te zijn/komen,
want ik heb alleen maar goede ervaring met die 2 UZB's.

Heb me alleen maar bij technische UZB ingeschreven, dus dat dunt wel uit.
Was ooit bij een niet-technisch UZB geweest en daar zat een intercedente die helemaal niet wist wat draaien en frezen was, dus dat schiet niet op.

Wacht nu op een telefoontje of ik ben aangenomen, of niet. Zit in de tuin naast de telefoon te wachten en de spanning loopt op. Maandag of dinsdag hebben ze gezegd. NaNaNa.....
To BG or not to BG!
  maandag 11 april 2011 @ 16:23:09 #85
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95346471
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je" :D :')
pi_95347121
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je" :D :')
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
pi_95347214
Ik hoop morgen iets van C1000 te horen aangezien de week bijna om is en anders moet ik maar even bellen.
Ben momenteel voor de zekerheid verder aan het solliciteren en kon morgen voor een baan die me wel aansprak op sollicitatie komen via een UZB.
Ik had een goed telefoongesprek en alles sloot aan bij mijn ervaring en had dus een afspraak gepland voor morgen.
Krijg zelfs een mail om de sollicitatie te bevestigen, maar 10 minuten later word ik wederom gebeld dat ze schijnbaar een ouder persoon 23+ zoeken voor deze functie... ook fijn :(
  maandag 11 april 2011 @ 16:43:33 #88
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95347406
quote:
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen. :D

Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur. *O*

Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie. :D
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
:D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  maandag 11 april 2011 @ 16:47:02 #89
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_95347542
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_95348307
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000 :) !
  maandag 11 april 2011 @ 17:08:33 #91
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95348479
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Balisto het volgende:

[..]

Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
Nou ik vind het nogal een dom antwoord op de waarschijnlijk meest gestelde vraag aan een uitzendbureau :')

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen. :D

Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur. *O*

Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie. :D
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
'

Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?

@ T_Killer: nee sorry, kan je niet helpen :)

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef smileyface het volgende:
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000 :) !
Gefeliciteerd! :D

Ik had toch verteld dat ik nog een ander sollicitatiegesprek had bij een winkel op het station? Die heb ik vanmorgen afgebeld :') moest er om 10 uur zijn, maar lag zo lekker in m'n bed (was nog heel moe, en gister iets te lang in de zon gezeten, koppijn) dat ik ze om 8 uur heb gebeld en gezegd dat ik al een ander aanbod had :') :P haha, achja.
  maandag 11 april 2011 @ 17:08:33 #92
154407 Rucky
pi_95348480
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:47 schreef T_Killer het volgende:
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  maandag 11 april 2011 @ 17:19:51 #93
154407 Rucky
pi_95348936
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]
Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?

Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
pi_95350195
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.

trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord }:|
  maandag 11 april 2011 @ 18:03:53 #95
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_95350723
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Rucky het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
Ja ik heb nog nooit gehoord van sollicitaties die opgesplitst zijn in 2 delen: Een selectiecommissie en een adviescommissie. Ik vraag me dus af hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik vermoed dat de selectiecommissie de beslissing maakt over het al dan niet aannemen van yours truly, en de adviescommissie een soort van second opinion is.

In de uitnodiging staan de namen van de commissieleden en hun functie. Het is zo dat de selectiecommissie bestaat uit mensen die werkzaam zijn in ongeveer dezelfde beroepsvelden als waarvoor ik solliciteer. De adviescommissie bestaat daarentegen uit mensen die werkzaam zijn in iets heel anders dan waarvoor ik solliciteer. Dit vind ik raar.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_95350807
Mede-leden...

ik heb langs niks laten weten...maar dat betekent nog niet dat er verandering in mijn situatie heeft plaatsgevonden....ik ben nog steeds werkzoekende.

Vorige week heb ik een eerste gesprek bij een bedrijf gehad. Dit gesprek had ik samen met twee vrouwen. Het klikte direct, en de dag erna werd ik al benaderd of ik ook maandag weer kon langskomen voor een tweede gesprek waar nog een hogere leidinggevende bij zou zitten.

Dat gesprek had ik vandaag, en verliep iets minder soepel als het eerste. Toch hoop ik een goede indruk gemaakt te hebben. Ik zal eind deze week iets horen, en dan is het ook daadwerkelijk nieuws of ik de baan krijg, of dat hij toch aan een van de andere kandidaten gegeven wordt.

Uiteraard zal ik niet meteen "in de gloria" gaan roepen, aangezien ik ook eerder een baan heb gehad, en het maar bij de proeftijd is gebleven toentertijd. Het belangrijkste is dus om die periode vol te maken.
  maandag 11 april 2011 @ 18:35:57 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95352051
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:

[..]

:o
  maandag 11 april 2011 @ 18:36:31 #98
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95352071
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef cafpow het volgende:

[..]

inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.

trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord }:|
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
pi_95352327
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:36 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..
Ik geef bedrijven altijd even de tijd omdat ik ook niet te opdringerig wil overkomen :)
  maandag 11 april 2011 @ 18:43:11 #100
154407 Rucky
pi_95352356
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

:o
:@

Ik ben beter met techniek.
  maandag 11 april 2011 @ 18:58:11 #101
154407 Rucky
pi_95352996
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..
Ik geef bedrijven altijd even de tijd omdat ik ook niet te opdringerig wil overkomen :)
Niet wachten tot morgenmiddag. o|O
De twee sollicitaties die ik ga hebben, heb ik omdat ik er direct achteraan heb gebeld.
pi_95355529
quote:
Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijken :P Zo'n uitzendmiep wil gewoon uitzendkracht X met diploma Y aan functie Z kunnen koppelen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95355613
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:58 schreef Rucky het volgende:

[..]

Niet wachten tot morgenmiddag. o|O
De twee sollicitaties die ik ga hebben, heb ik omdat ik er direct achteraan heb gebeld.
dan ga ik er morgenochten maar achteraan :)
  maandag 11 april 2011 @ 19:55:08 #104
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95356356
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijken :P Zo'n uitzendmiep wil gewoon uitzendkracht X met diploma Y aan functie Z kunnen koppelen.
Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je" :')
pi_95356518
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:55 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je" :')
het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.
pi_95357195
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:57 schreef cafpow het volgende:

[..]

het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.
Je moet ook niet teveel van ze verwachten zitten echt prutsers tussen.
Dat bewijst zich keer op keer.
  maandag 11 april 2011 @ 20:07:19 #107
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95357333
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef cafpow het volgende:

[..]

dan ga ik er morgenochten maar achteraan :)
^O^

Opdringerig zal wel meevallen hoor. Dan weten ze tenminste dat je moeite doet. Zo ben ik ook aan mijn voorlaatste baantje gekomen (via studentenwerk). Ik belde over een baantje, stelde een paar vragen, toen zeiden ze "stuur je cv maar", dat deed ik en 5 minuten later belden ze terug en mocht ik de dag erna al op gesprek komen. Ik weet zeker dat als ik niet zo veel moeite had gedaan, ik waarschijnlijk nu nog had gewacht op een reactie ;)
pi_95357905
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

^O^

Opdringerig zal wel meevallen hoor. Dan weten ze tenminste dat je moeite doet. Zo ben ik ook aan mijn voorlaatste baantje gekomen (via studentenwerk). Ik belde over een baantje, stelde een paar vragen, toen zeiden ze "stuur je cv maar", dat deed ik en 5 minuten later belden ze terug en mocht ik de dag erna al op gesprek komen. Ik weet zeker dat als ik niet zo veel moeite had gedaan, ik waarschijnlijk nu nog had gewacht op een reactie ;)
ik doe er best moeite voor, dat niet.

Iemand enig idee welk nummer van studentenwerk.nl je moet bellen als je een vraag hebt over een solliciatie(waar geen kantoor- en contactgegevens bij staan)?
pi_95360073
Een van mijn huisgenoten heeft, zonder dat hij echt op zoek was, een vaste bijbaan aangeboden gekregen bij een grafisch ontwerpbureau.
Een vriendin van een andere huisgenoot was nog geen halve maand op zoek naar een baantje en werd, zonder ervaring, aangenomen als serveerster in een restaurant.

Nou gun ik het ze allebei ontzettend hoor, maar waarom zij wel en ik niet? :{ Ik ben haast fulltime bezig met werk zoeken en ben echt geen complete idioot. Wat doe ik dan verkeerd? Of zou het echt alleen aan de leeftijd liggen?
pi_95363607
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef Balisto het volgende:

Nou gun ik het ze allebei ontzettend hoor, maar waarom zij wel en ik niet? :{ Ik ben haast fulltime bezig met werk zoeken en ben echt geen complete idioot. Wat doe ik dan verkeerd? Of zou het echt alleen aan de leeftijd liggen?
connecties connecties connecties
is altijd de meest makkelijke manier om ergens binnen te komen...als je mensen kent...
dan hoef je zelfs nog nieteens de beste te zijn

zo niet, dan moet je de lastige weg bewandelen (met andere woorden de hele sollicitatie-procedure doorlopen)

iedereen in mijn omgeving weet dat ik werk zoek, en ik heb via via wel eens ergens iets heen gestuurd (vrienden van deze vrienden dus), maar die konden helaas geen beslissingen nemen op hoger niveau om iemand aan te nemen.
pi_95363836
daarnaast geef ik je als tip om niet terug te kijken naar alles waar je op gereageerd hebt en hoe lang je al op zoek bent, anders wordt je gek (dat is althans bij mij het geval)
pi_95370310
Vandaag mail gekregen over een vacature die ze mij aanbieden.
Ze vroegen of ik ervaring had met QuarkXpress, heb ik niet omdat ik meer van de Indesign ben.
Ik voldoe aan de eisen die ze stellen qua kennis waar in de vacature naar gevraagd wordt (QuarkXpress én Indesign worden genoemd)..alleen die QuarkXpress ken ik niet.
Toch het wervingsbureau laten weten dat ik geïnteresseerd was omdat de vacature mij gewoon leuk lijkt.
Zal toch niet zo zijn dat ik op het niet kennen van 1 programma wordt afgewezen? :') Twee dagen lang tutorials maken en je hebt de ruime basis van dat soort programma's onder de knie.

Morgen sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ze een 3d ontwerper zoeken. Heb me goed ingelezen over het bedrijf (wanneer opgericht, wie/wat/wanneer en de hoe) en enkele vragen bedacht die ze me kunnen gaan stellen. Zelf natuurlijk ook wat vragen bedacht.
Hopelijk wordt het wat, de vacature leek me al erg leuk.
pi_95370372
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef JL... het volgende:

[..]

connecties connecties connecties
is altijd de meest makkelijke manier om ergens binnen te komen...als je mensen kent...
dan hoef je zelfs nog nieteens de beste te zijn.
Dat heb ik zelf ook gemerkt. Alleen ontbraken bij mij de connecties dus, heel frustrerend is dat.
pi_95378817
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga. :+
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:04:52 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95378837
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga. :+
Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95378953
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek? :).
Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.
Maar wat jij zegt is ook mijn gedachte. Zulk soort programma's zijn niet al te lastig en een middag of twee tutorials maken en je hebt het al deels onder de knie.
Dus even een blufmailtje terugsturen en als ik word uitgenodigd dat programma goed doornemen en klaar.
Ik laat het even bezinken en stuur later vanmiddag een mail terug, eerst even voorbereiden op het sollicitatiegesprek van vanmiddag.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:11:22 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95378966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:10 schreef karton het volgende:

[..]

Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.
Maar wat jij zegt is ook mijn gedachte. Zulk soort programma's zijn niet al te lastig en een middag of twee tutorials maken en je hebt het al deels onder de knie.
Dus even een blufmailtje terugsturen en als ik word uitgenodigd dat programma goed doornemen en klaar.
Ik laat het even bezinken en stuur later vanmiddag een mail terug, eerst even voorbereiden op het sollicitatiegesprek van vanmiddag.
Zou ik ook doen en zo heb ik dat met HTML ook gedaan ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:21:03 #118
59898 Da_Pinguinman
Geen enkele reden tot paniek
pi_95379179
Balisto, ik heb je een PM gestuurd over een (mogelijk) voor jou interessante vacature.
Het escaleert uit de hand!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:55:33 #119
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95380343
Ik ben van de week gestopt met mijn studie informatica en nu wil ik tot september fulltime werken.
Weet iemand een leuk baantje om zolang te doen? Ik zat al te denken aan een supermarkt of de rozenkwekerij maar er moet toch wel wat beters zijn?
kaaspinda's
pi_95381970
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:21 schreef Da_Pinguinman het volgende:
Balisto, ik heb je een PM gestuurd over een (mogelijk) voor jou interessante vacature.
Helaas voor mij te ver weg, maar bedankt voor het meedenken. ^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:03 #121
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95382354
Gisteren zat ik (weer) even doorheen. Vorige week afwijzing gehad omdat de afstand voor de werkgever een probleem was (60km enkele reis), en rest alleen maar afwijzingen omdat ik niet voldoende werkervaring heb, of dat er andere kandidaten zijn die beter bij het profiel passen dan ik.
Baal dan ook enorm; misschien zijn mijn "eisen" (bv geen detachering, wel iets richting de beheerskant in een ICT omgeving) te hoog? Ben nog jong, en had eigenlijk wel verwacht dat ik wel snel wat kon vinden...
Heb ook mijn CV's op monsterboard & nationale vacaturebank maar even "offline" gehaald (want de mails die ik kreeg waren toch niet meer veel soeps), heb nu nog 4 sollicitaties lopen (nouja, ik heb op de sollicitatie gereageerd, rest nog niets vernomen), en zoek zelf nu vacatures waarbij ik zeg: interessant. Dan moet het zeker gaan lukken
pi_95383877
Zojuist een vacature binnengekregen: "Administratief goed onderlegt en 20 uur per week beschikbaar?"

Toch maar gereageerd...
pi_95384621
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:52 schreef Sjowhan het volgende:
Gisteren zat ik (weer) even doorheen. Vorige week afwijzing gehad omdat de afstand voor de werkgever een probleem was (60km enkele reis), en rest alleen maar afwijzingen omdat ik niet voldoende werkervaring heb, of dat er andere kandidaten zijn die beter bij het profiel passen dan ik.
Baal dan ook enorm; misschien zijn mijn "eisen" (bv geen detachering, wel iets richting de beheerskant in een ICT omgeving) te hoog? Ben nog jong, en had eigenlijk wel verwacht dat ik wel snel wat kon vinden...
Heb ook mijn CV's op monsterboard & nationale vacaturebank maar even "offline" gehaald (want de mails die ik kreeg waren toch niet meer veel soeps), heb nu nog 4 sollicitaties lopen (nouja, ik heb op de sollicitatie gereageerd, rest nog niets vernomen), en zoek zelf nu vacatures waarbij ik zeg: interessant. Dan moet het zeker gaan lukken
Tja, je hebt best wel wat in de IT, op monsterboard staan zat bedrijven maar vrij veel loopt tegenwoordig via detachering. Dus word het lastig.

Hier ben ik aan het uitzoeken naar welk nummer ik van studentenwerk het beste kan bellen en heb net gebeld ivm de sectretariele functie, maar die persoon is niet aanwezig }:|

Update: Lekker handig, ik net bellen met studentenwerk ivm sollicitatie, en die persoon kon de vacature niet meer vinden op de site, terwijl hij er volgens mij nog tussen staat.
En krijg ik vervolgend te horen van diezelfde persoon dat de vacature al vervuld moet zijn, dus ik ga nu maar even een mailtje sturen nog om te vragen hoe het nou zit.
Want dit vind ik niet kunnen }:|

[ Bericht 13% gewijzigd door cafpow op 12-04-2011 11:55:34 ]
pi_95386848
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:28 schreef Balisto het volgende:
Zojuist een vacature binnengekregen: "Administratief goed onderlegt en 20 uur per week beschikbaar?"

Toch maar gereageerd...
En meteen uitgenodigd :D
pi_95387481
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef Balisto het volgende:

[..]

En meteen uitgenodigd :D
Dat is leuk :)
pi_95389114
Hmm

ik kom hier alleen maar ideale functies tegen die ik net om de een of andere manier niet kan doen.

Bijvoorbeeld.

Ik las ergens over een baan als marketing medewerker, dus begon ik aandachtig te lezen om te reageren. Blijkt de baan maar voor 8 uur in de week te zijn.

of

Ik las ergens een baan als administratief/bedrijfseconomisch medewerker, begon wederom aandachtig te lezen. Blijkt dat het noodzakelijk is dat je "Noors" voor de betreffende functie spreekt.
pi_95389508
En een nadeel betreffende uitzendbureaus:

Waarom kunnen velen niet hun vacatures per datum op de site vermelden.
Enkelen (Flexpoint, Tempoteam, Wiertz) hebben dat wel, maar helaas de overgrote meerderheid niet. Het is namelijk veel handiger om ze per datum te vermelden, aangezien je zo weet hoe lang ze al op de site staan en welke er nieuw bijgekomen zijn.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:29:42 #128
154407 Rucky
pi_95392269
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Je mag best een beetje bluffen of jezelf ophemelen maar je moet geen dingen zeggen die je niet waar kan maken.

Ik heb oook een leuke.
Ik ben laatst afgewezen omdat ik pro-engineer niet beheers. (technisch tekenprogramma) Ik heb een reactie gestuurd dat ik het jammer vind maar dat de mensen die dat programma wel beheersen al een baan hebben.

Gisteren werd ik door ze gebeld dat ze zich bedacht hebben en alsnog mij willen uitnodigen voor een gesprek. Mocht ik in dienst worden genomen dan krijg ik er een cursus pro-engineer.
:s)

Vanmorgen een gesprek gehad bij een bedrijf en ik hoop dat ik voor een tweede gesprek wordt gevraagd. Ik wist niet eens dat die er zou komen. :D
Maar ik merk wel dat ik niet goed ben in sollicitatie gesprekken voeren. Vooral de vraag waar mijn minputen liggen of waar ben je minder/niet goed in.
Natuurlijk doe ik niet alles zoals het moet. Maar kritiek op mij is éénmalig daar pas ik mij wel op aan of ik kan de kritiek weerleggen/motiveren.
pi_95394200
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren :P.

Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?

Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
pi_95394423
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren :P.

Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?

Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben, je hebt de opleiding toch ook in 2009 en 2010 gedaan? Alleen het laatste afsluitende examen (of is het de uitreikdatum van je diploma?) ligt toevallig in 2011.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_95394573
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen :P. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
pi_95394886
Alsof iemand naar je diploma gaat vragen :P Lijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95395017
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef pussywillow het volgende:
Alsof iemand naar je diploma gaat vragen :P Lijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
Ja, dat wordt dus nu wel gevraagd juist :P. Laat ik wel diploma van middelbare school zien >:)
pi_95395147
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef das_phantom het volgende:
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen :P. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
zolang jij het kan uitleggen en niet met een verhaaltje aankomt dat niemand zou geloven, is het best.

Ik heb ongeveer een gat van 3 jaar tussen mijn laatste scholing/werk activiteit en nu, en zolang ik het gat kan verklaren is er geen probleem, en heb nog nooit een "klacht" of kritiek gehad op dat gat, op het uitzendbureau randstad dan, die vonden het onprofessioneel..maar ik heb in die niet gewerkt en gestudeerd dus kan ik lastig wat neer gaan zetten.
Wel word er altijd gevraag wat ik tijdens dat "gat" heb gedaan _O_ dus dat is een vraag waar ik altijd op voorbereid ben :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:28:35 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_95395197
Mijn diploma-datum is ook januari 2009, terwijl ik in december 2008 al begonnen ben met een full-time baan. Dat zal helemaal niks uitmaken. Vaak weten recruiters ook wel dat er bijv. maar één keer per semester een diploma-uitreiking is.

Ik ben overigens nu bezig met mijn tweede dag op mijn nieuwe werk. Nog niks bijzonders gedaan eigenlijk, voornamelijk een beetje bekend raken met het bedrijf. Bevalt tot nu toe in ieder geval prima!
pi_95395910
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:

Over een maand moet je niet zo moeilijk doen, jij was klaar in december 2010 en de uitgifte datum van je diploma is in Januari geweest.

Was je klaar geweest in augustus 2010 en had jij je diploma september 2010 ontvangen, dan was er ook geen probleem geweest :)
pi_95398320
Terug van sollicitatie voor 3d ontwerper.
Ben zojuist ook gebeld door het uitzendbureau mbt de uitslag en ben het helaas niet geworden.
Het gesprek op zich ging goed, de klik was er en het werk leek me wel interessant.
De reden waarom ik het niet ben geworden is dat ik volgens het bedrijf te hoog gekwalificeerd was en daardoor snel op het werk was uitgekeken.
Blijkbaar was er ook een mbo'er (ben zelf hbo'er) die gesolliciteerd had en blijkbaar zou die meer uitdaging in het werk zou zien. Ze hadden slechte ervaring met mensen die het bedrijf gebruikten om een stap omhoog te gaan en blijkbaar ben ik daar dus slachtoffer van geworden.
Op de terugweg had ik wel mijn twijfels omdat er voor mijn gevoel niet alles uit werd gehaald op de werkvloer. Hetgeen wat gemaakt werd was mooi maar naar mijn gevoel was het niet maximaal van wat mogelijk was.
Achteraf gezien waren mijn twijfels wel terecht denk ik.
Kan ik lekker weer op zoek naar een nieuwe vacature.
pi_95406001
Mijn uitnodiging is alweer afgezegd. -O-
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen. :'(
pi_95406362
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen. :'(
balen -O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:03:58 #140
154407 Rucky
pi_95409625
quote:
Jammer. Maar nu heb je weer de tijd om door te zoeken.
pi_95415811
Het is echt een hele opluchting om in ieder geval tot september onder de pannen te zijn tot mijn HBO studie begint en dan word het een bijbaan.
En gewoon een werkgever te hebben die vertrouwen in je heeft.
Nu ben ik alleen maar extra gemotiveerd om deze persoon zijn vertrouwen terug te betalen :)

@Eva4evah: hoe was het nu afgelopen bij dat pannenkoekenhuis?
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:23:39 #142
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_95419462
quote:
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
pi_95421210
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen |:(
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:49:10 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95421335
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:47 schreef cafpow het volgende:

[..]

maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen |:(
"Deze baan! *O* :9~ O+" :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_95423928
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:51:29 #146
154407 Rucky
pi_95425126
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef Balisto het volgende:

[..]

Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
Dat is het ook naar mijn mening. Ik heb onder mijn werkervaring staan dat ik tussentijds uitzendwerk heb gedaan. Dan laat je toch merken dat je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken.
pi_95437856
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

"Deze baan! *O* :9~ O+" :P.

@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.

Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see :).
pi_95439044
Hoe doe je dat dan met inkomsten als je een soort stage loopt? Of studeer je nog?
pi_95439243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef bluejean het volgende:

[..]

@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.

Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see :).
ach een stage is wel een zeer goede manier om ervaring op te doen.

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op mijn gesprek morgen. Ik moet naar de vestiging van het UZB in breda gaan, en ik ken breda totaal niet. Dus ben allerlei routeplanners aan het bekijken en ik wil de trein rond half12 nemen, dan ben rond 12 uur in breda en dan heb ik een half uur de tijd om bij het UZB aan te komen. Terwijl het lopen 17 minuten is en met OV ongeveer 8 minuten.

Verder heb ik al wat vragen op papier gezet, alleen vragen mbt. geldzaken kan ik 's ochtends bij mijn contactpersoon stellen :)
En inhoudelijk tijdens het gesprek aangezien de persoon met wie ik het gesprek heb meer over het werk weet dan het uitzendbureau :)

En net ben ik gebeld door een mogelijk werkgever een detacheringsbureau, en heb daar woensdag een kennismakeings gesprek.
Nu moet ik alleen nog even bedenken hoe ik ga doen om evt. tijd te rekken als ik geaccepteerd word bij het UZB, in ieder geval tot woensdag, om de mogelijkheiden via het detacheringsbureau te bekijken want het werk wat zij bieden spreekt me meer aan.

Alleen word het lastig want dat telefoonreparatie werk willen ze dat de persoon die ze aannemen zsm begint :) en ik vind het niks om die cursus te doen en dan binnen 1 week weg te gaan, dat is ook niks :{

[ Bericht 14% gewijzigd door cafpow op 13-04-2011 13:17:58 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 13:50:02 #150
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95441023
Ik heb wat vraagjes betreffende het herleven van de WW-uitkering. Mijn 3 maanden contract wordt jammer genoeg niet verlengd dus ik moet weer op zoek naar nieuw werk, maar als het goed is kan ik nog wel mijn oude uitkering herleven ipv een nieuwe aan te vragen.

- Op de UWV site staat dat de uitkering die je als laatst hebt gehad geldend is, ook al heb je minder verdiend in je laatste baan. Maar wat als je nu meer hebt verdiend?

- Is het de bedoeling dat ik mijn werkcoach bel nu ik binnenkort weer op straat sta en dat die dan regelt dat mijn WW weer wordt opgestart, of moet ik naar de hotline van het UWV bellen?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')