Ik krig het idee dat de afelpen 2 dagen wat beter gingen. En ach dir kok klinkt als enorme chagerijn dus tja je zal ermee moeten leren omgaan. Maar zo te lezen gaat het de betere kant uit.quote:Op zondag 10 april 2011 12:31 schreef Eva4Evah het volgende:
Update van mijn kant (over de rare collega e.d.): ik heb vrijdag en zaterdag de hele dag gewerkt en de kok deed al wat aardiger, er zijn eigenlijk geen heel vervelende dingen gebeurd, hij maakte zelfs een grapje gisteravond. Maar daarna zei die weer iets heel onduidelijks en toen ik het niet meteen begreep werd ie kwaad ("logisch nadenken blabla")toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, maar dat was ook omdat ik moe was (vrijdag 9 uur en gisteren 11 uur achter elkaar gewerkt met 10 minuten pauze... mag toch eigenlijk helemaal niet? mja, horeca). Nja het was denk ik gewoon even ontlading van 2 heel vermoeiende dagen, m'n hele lichaam doet nu zeer maar gelukkig kan ik vandaag lekker chillen
Ok klinkt wel alsof ik als shit word behandeld nu ik het zo lees
maar in principe valt het best mee, haha. Ik vind het werk iig wel leuk.
@ Viking84: wat goed van je opdracht, hopelijk krijg je een aanbod! Ik duim voor je
@ cafpow: wat die reparaties ter plekke uitvoeren betreft: nahh dat zal toch wel meevallen, dat klanten chagrijnig worden? Misschien denk je zelf dat het erger is dan dat het echt is. Ik zou het gewoon proberen, gewoon naar het gesprek gaanEn idd gewoon lekker veel vragen stellen, succes alvast!
@ JDx: wat goed, gefeliciteerd! Wat je via Fok! niet allemaal kunt bereiken
En voor de rest: iedereen veel succes weer!
tja, aan de ene kant lijkt het me best saai als portier werken en nog meer 's nachts, maar voordeel dan is het nog rustiger. Maar aan de andere kant zijn nachtdiensten slopend.quote:Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef Balisto het volgende:
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis!
Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend.![]()
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
Tja, hopen dat een ander dan word afgewezen of teveel fouten maaktquote:Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook. Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen
. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht
ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
quote:Ik: "Ik vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 1: "Hoe bedoel je?"
Ik: "Nou, ik heb me laatst ingeschreven en ben op zoek naar werk."
Uzb-medewerker 1: "Ehh... maar wat bedoel je dan?"
Ik: "Toen ik me inschreef hadden jullie nog niks voor me, dus ik vroeg me af of jullie nu misschien iets hebben."
Uzb-medewerker 1: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Een vaste baan zou fijn zijn, maar voor tijdelijk werk of dagjeswerk ben ik ook beschikbaar."
Uzb-medewerker 1: "... Met wie heb je laatst gesproken dan?"
Ik: "Ik weet de naam niet meer."
Uzb-medewerker 1: "Ik zal het even nagaan, heb je een momentje?"
(paar minuten in de wacht)
Uzb-medewerker 1: "Je hebt met *naam* gesproken, zal ik je even doorverbinden?"
Ik: "Prima."
(minuut in de wacht)
Uzb-medewerker 2: "Ja goedemiddag, wat kan ik voor je doen?"
Ik: "Ik heb me laatst ingeschreven en vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 2: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Vast werk, tijdelijk werk, dagjeswerk..."
Uzb-medewerker 2: "Ik zal even voor je kijken."
(...)
Uzb-medewerker 2: "Sorry, maar ik zie er niks bij staan. Maar ik kan je aanraden om onze site in de gaten te houden."
dat is volgens mij echt zo'n standaardantwoord, die heb ik vaak genoeg zelf ook gehoordquote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:
[..]
Ik heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureaus, via een vacature, dat wel.quote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:
[..]
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?quote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je"![]()
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen.quote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je"![]()
Nou ik vind het nogal een dom antwoord op de waarschijnlijk meest gestelde vraag aan een uitzendbureauquote:Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
'quote:Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen.![]()
Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur.![]()
Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie.![]()
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef smileyface het volgende:
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000!
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.quote:Op maandag 11 april 2011 16:47 schreef T_Killer het volgende:
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.quote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
Ja ik heb nog nooit gehoord van sollicitaties die opgesplitst zijn in 2 delen: Een selectiecommissie en een adviescommissie. Ik vraag me dus af hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik vermoed dat de selectiecommissie de beslissing maakt over het al dan niet aannemen van yours truly, en de adviescommissie een soort van second opinion is.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
quote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!quote:Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef cafpow het volgende:
[..]
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.
trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord
Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..quote:Op maandag 11 april 2011 18:36 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
Niet wachten tot morgenmiddag.quote:Op maandag 11 april 2011 18:42 schreef cafpow het volgende:
[..]
Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..
Ik geef bedrijven altijd even de tijd omdat ik ook niet te opdringerig wil overkomen
Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijkenquote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
dan ga ik er morgenochten maar achteraanquote:Op maandag 11 april 2011 18:58 schreef Rucky het volgende:
[..]
Niet wachten tot morgenmiddag.![]()
De twee sollicitaties die ik ga hebben, heb ik omdat ik er direct achteraan heb gebeld.
Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je"quote:Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijkenZo'n uitzendmiep wil gewoon uitzendkracht X met diploma Y aan functie Z kunnen koppelen.
het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.quote:Op maandag 11 april 2011 19:55 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je"
Je moet ook niet teveel van ze verwachten zitten echt prutsers tussen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:57 schreef cafpow het volgende:
[..]
het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.
quote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef cafpow het volgende:
[..]
dan ga ik er morgenochten maar achteraan
ik doe er best moeite voor, dat niet.quote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Opdringerig zal wel meevallen hoor. Dan weten ze tenminste dat je moeite doet. Zo ben ik ook aan mijn voorlaatste baantje gekomen (via studentenwerk). Ik belde over een baantje, stelde een paar vragen, toen zeiden ze "stuur je cv maar", dat deed ik en 5 minuten later belden ze terug en mocht ik de dag erna al op gesprek komen. Ik weet zeker dat als ik niet zo veel moeite had gedaan, ik waarschijnlijk nu nog had gewacht op een reactie
connecties connecties connectiesquote:Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef Balisto het volgende:
Nou gun ik het ze allebei ontzettend hoor, maar waarom zij wel en ik niet?Ik ben haast fulltime bezig met werk zoeken en ben echt geen complete idioot. Wat doe ik dan verkeerd? Of zou het echt alleen aan de leeftijd liggen?
Dat heb ik zelf ook gemerkt. Alleen ontbraken bij mij de connecties dus, heel frustrerend is dat.quote:Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef JL... het volgende:
[..]
connecties connecties connecties
is altijd de meest makkelijke manier om ergens binnen te komen...als je mensen kent...
dan hoef je zelfs nog nieteens de beste te zijn.
Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek?quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga.
Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek?.
Zou ik ook doen en zo heb ik dat met HTML ook gedaanquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:10 schreef karton het volgende:
[..]
Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.
Maar wat jij zegt is ook mijn gedachte. Zulk soort programma's zijn niet al te lastig en een middag of twee tutorials maken en je hebt het al deels onder de knie.
Dus even een blufmailtje terugsturen en als ik word uitgenodigd dat programma goed doornemen en klaar.
Ik laat het even bezinken en stuur later vanmiddag een mail terug, eerst even voorbereiden op het sollicitatiegesprek van vanmiddag.
Helaas voor mij te ver weg, maar bedankt voor het meedenken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:21 schreef Da_Pinguinman het volgende:
Balisto, ik heb je een PM gestuurd over een (mogelijk) voor jou interessante vacature.
Tja, je hebt best wel wat in de IT, op monsterboard staan zat bedrijven maar vrij veel loopt tegenwoordig via detachering. Dus word het lastig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:52 schreef Sjowhan het volgende:
Gisteren zat ik (weer) even doorheen. Vorige week afwijzing gehad omdat de afstand voor de werkgever een probleem was (60km enkele reis), en rest alleen maar afwijzingen omdat ik niet voldoende werkervaring heb, of dat er andere kandidaten zijn die beter bij het profiel passen dan ik.
Baal dan ook enorm; misschien zijn mijn "eisen" (bv geen detachering, wel iets richting de beheerskant in een ICT omgeving) te hoog? Ben nog jong, en had eigenlijk wel verwacht dat ik wel snel wat kon vinden...
Heb ook mijn CV's op monsterboard & nationale vacaturebank maar even "offline" gehaald (want de mails die ik kreeg waren toch niet meer veel soeps), heb nu nog 4 sollicitaties lopen (nouja, ik heb op de sollicitatie gereageerd, rest nog niets vernomen), en zoek zelf nu vacatures waarbij ik zeg: interessant. Dan moet het zeker gaan lukken
En meteen uitgenodigdquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:28 schreef Balisto het volgende:
Zojuist een vacature binnengekregen: "Administratief goed onderlegt en 20 uur per week beschikbaar?"
Toch maar gereageerd...
Je mag best een beetje bluffen of jezelf ophemelen maar je moet geen dingen zeggen die je niet waar kan maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga.
Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben, je hebt de opleiding toch ook in 2009 en 2010 gedaan? Alleen het laatste afsluitende examen (of is het de uitreikdatum van je diploma?) ligt toevallig in 2011.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren.
Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?
Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
Ja, dat wordt dus nu wel gevraagd juistquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef pussywillow het volgende:
Alsof iemand naar je diploma gaat vragenLijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
zolang jij het kan uitleggen en niet met een verhaaltje aankomt dat niemand zou geloven, is het best.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef das_phantom het volgende:
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
Over een maand moet je niet zo moeilijk doen, jij was klaar in december 2010 en de uitgifte datum van je diploma is in Januari geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren.
Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?
Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
balenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Mijn uitnodiging is alweer afgezegd.![]()
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen.
Jammer. Maar nu heb je weer de tijd om door te zoeken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen.
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
"Deze baan!quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:47 schreef cafpow het volgende:
[..]
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen
Een gat op je cv lijkt me nog slechter.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
Dat is het ook naar mijn mening. Ik heb onder mijn werkervaring staan dat ik tussentijds uitzendwerk heb gedaan. Dan laat je toch merken dat je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef Balisto het volgende:
[..]
Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
quote:
ach een stage is wel een zeer goede manier om ervaring op te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.
Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |