abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95389114
Hmm

ik kom hier alleen maar ideale functies tegen die ik net om de een of andere manier niet kan doen.

Bijvoorbeeld.

Ik las ergens over een baan als marketing medewerker, dus begon ik aandachtig te lezen om te reageren. Blijkt de baan maar voor 8 uur in de week te zijn.

of

Ik las ergens een baan als administratief/bedrijfseconomisch medewerker, begon wederom aandachtig te lezen. Blijkt dat het noodzakelijk is dat je "Noors" voor de betreffende functie spreekt.
pi_95389508
En een nadeel betreffende uitzendbureaus:

Waarom kunnen velen niet hun vacatures per datum op de site vermelden.
Enkelen (Flexpoint, Tempoteam, Wiertz) hebben dat wel, maar helaas de overgrote meerderheid niet. Het is namelijk veel handiger om ze per datum te vermelden, aangezien je zo weet hoe lang ze al op de site staan en welke er nieuw bijgekomen zijn.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:29:42 #128
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95392269
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga. :+
Je mag best een beetje bluffen of jezelf ophemelen maar je moet geen dingen zeggen die je niet waar kan maken.

Ik heb oook een leuke.
Ik ben laatst afgewezen omdat ik pro-engineer niet beheers. (technisch tekenprogramma) Ik heb een reactie gestuurd dat ik het jammer vind maar dat de mensen die dat programma wel beheersen al een baan hebben.

Gisteren werd ik door ze gebeld dat ze zich bedacht hebben en alsnog mij willen uitnodigen voor een gesprek. Mocht ik in dienst worden genomen dan krijg ik er een cursus pro-engineer.
:s)

Vanmorgen een gesprek gehad bij een bedrijf en ik hoop dat ik voor een tweede gesprek wordt gevraagd. Ik wist niet eens dat die er zou komen. :D
Maar ik merk wel dat ik niet goed ben in sollicitatie gesprekken voeren. Vooral de vraag waar mijn minputen liggen of waar ben je minder/niet goed in.
Natuurlijk doe ik niet alles zoals het moet. Maar kritiek op mij is éénmalig daar pas ik mij wel op aan of ik kan de kritiek weerleggen/motiveren.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95394200
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren :P.

Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?

Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
pi_95394423
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren :P.

Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?

Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben, je hebt de opleiding toch ook in 2009 en 2010 gedaan? Alleen het laatste afsluitende examen (of is het de uitreikdatum van je diploma?) ligt toevallig in 2011.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_95394573
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen :P. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
pi_95394886
Alsof iemand naar je diploma gaat vragen :P Lijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95395017
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef pussywillow het volgende:
Alsof iemand naar je diploma gaat vragen :P Lijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
Ja, dat wordt dus nu wel gevraagd juist :P. Laat ik wel diploma van middelbare school zien >:)
pi_95395147
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef das_phantom het volgende:
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen :P. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
zolang jij het kan uitleggen en niet met een verhaaltje aankomt dat niemand zou geloven, is het best.

Ik heb ongeveer een gat van 3 jaar tussen mijn laatste scholing/werk activiteit en nu, en zolang ik het gat kan verklaren is er geen probleem, en heb nog nooit een "klacht" of kritiek gehad op dat gat, op het uitzendbureau randstad dan, die vonden het onprofessioneel..maar ik heb in die niet gewerkt en gestudeerd dus kan ik lastig wat neer gaan zetten.
Wel word er altijd gevraag wat ik tijdens dat "gat" heb gedaan _O_ dus dat is een vraag waar ik altijd op voorbereid ben :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:28:35 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_95395197
Mijn diploma-datum is ook januari 2009, terwijl ik in december 2008 al begonnen ben met een full-time baan. Dat zal helemaal niks uitmaken. Vaak weten recruiters ook wel dat er bijv. maar één keer per semester een diploma-uitreiking is.

Ik ben overigens nu bezig met mijn tweede dag op mijn nieuwe werk. Nog niks bijzonders gedaan eigenlijk, voornamelijk een beetje bekend raken met het bedrijf. Bevalt tot nu toe in ieder geval prima!
pi_95395910
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:

Over een maand moet je niet zo moeilijk doen, jij was klaar in december 2010 en de uitgifte datum van je diploma is in Januari geweest.

Was je klaar geweest in augustus 2010 en had jij je diploma september 2010 ontvangen, dan was er ook geen probleem geweest :)
pi_95398320
Terug van sollicitatie voor 3d ontwerper.
Ben zojuist ook gebeld door het uitzendbureau mbt de uitslag en ben het helaas niet geworden.
Het gesprek op zich ging goed, de klik was er en het werk leek me wel interessant.
De reden waarom ik het niet ben geworden is dat ik volgens het bedrijf te hoog gekwalificeerd was en daardoor snel op het werk was uitgekeken.
Blijkbaar was er ook een mbo'er (ben zelf hbo'er) die gesolliciteerd had en blijkbaar zou die meer uitdaging in het werk zou zien. Ze hadden slechte ervaring met mensen die het bedrijf gebruikten om een stap omhoog te gaan en blijkbaar ben ik daar dus slachtoffer van geworden.
Op de terugweg had ik wel mijn twijfels omdat er voor mijn gevoel niet alles uit werd gehaald op de werkvloer. Hetgeen wat gemaakt werd was mooi maar naar mijn gevoel was het niet maximaal van wat mogelijk was.
Achteraf gezien waren mijn twijfels wel terecht denk ik.
Kan ik lekker weer op zoek naar een nieuwe vacature.
pi_95406001
Mijn uitnodiging is alweer afgezegd. -O-
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen. :'(
pi_95406362
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen. :'(
balen -O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:03:58 #140
154407 Rucky
pi_95409625
quote:
Jammer. Maar nu heb je weer de tijd om door te zoeken.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95415811
Het is echt een hele opluchting om in ieder geval tot september onder de pannen te zijn tot mijn HBO studie begint en dan word het een bijbaan.
En gewoon een werkgever te hebben die vertrouwen in je heeft.
Nu ben ik alleen maar extra gemotiveerd om deze persoon zijn vertrouwen terug te betalen :)

@Eva4evah: hoe was het nu afgelopen bij dat pannenkoekenhuis?
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:23:39 #142
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_95419462
quote:
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
pi_95421210
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen |:(
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:49:10 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95421335
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:47 schreef cafpow het volgende:

[..]

maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen |:(
"Deze baan! *O* :9~ O+" :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_95423928
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:

[..]

Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:51:29 #146
154407 Rucky
pi_95425126
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef Balisto het volgende:

[..]

Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
Dat is het ook naar mijn mening. Ik heb onder mijn werkervaring staan dat ik tussentijds uitzendwerk heb gedaan. Dan laat je toch merken dat je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken.
pi_95437856
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

"Deze baan! *O* :9~ O+" :P.
:D

@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.

Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see :).
pi_95439044
Hoe doe je dat dan met inkomsten als je een soort stage loopt? Of studeer je nog?
pi_95439243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef bluejean het volgende:

[..]

:D

@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.

Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see :).
ach een stage is wel een zeer goede manier om ervaring op te doen.

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op mijn gesprek morgen. Ik moet naar de vestiging van het UZB in breda gaan, en ik ken breda totaal niet. Dus ben allerlei routeplanners aan het bekijken en ik wil de trein rond half12 nemen, dan ben rond 12 uur in breda en dan heb ik een half uur de tijd om bij het UZB aan te komen. Terwijl het lopen 17 minuten is en met OV ongeveer 8 minuten.

Verder heb ik al wat vragen op papier gezet, alleen vragen mbt. geldzaken kan ik 's ochtends bij mijn contactpersoon stellen :)
En inhoudelijk tijdens het gesprek aangezien de persoon met wie ik het gesprek heb meer over het werk weet dan het uitzendbureau :)

En net ben ik gebeld door een mogelijk werkgever een detacheringsbureau, en heb daar woensdag een kennismakeings gesprek.
Nu moet ik alleen nog even bedenken hoe ik ga doen om evt. tijd te rekken als ik geaccepteerd word bij het UZB, in ieder geval tot woensdag, om de mogelijkheiden via het detacheringsbureau te bekijken want het werk wat zij bieden spreekt me meer aan.

Alleen word het lastig want dat telefoonreparatie werk willen ze dat de persoon die ze aannemen zsm begint :) en ik vind het niks om die cursus te doen en dan binnen 1 week weg te gaan, dat is ook niks :{

[ Bericht 14% gewijzigd door cafpow op 13-04-2011 13:17:58 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 13:50:02 #150
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95441023
Ik heb wat vraagjes betreffende het herleven van de WW-uitkering. Mijn 3 maanden contract wordt jammer genoeg niet verlengd dus ik moet weer op zoek naar nieuw werk, maar als het goed is kan ik nog wel mijn oude uitkering herleven ipv een nieuwe aan te vragen.

- Op de UWV site staat dat de uitkering die je als laatst hebt gehad geldend is, ook al heb je minder verdiend in je laatste baan. Maar wat als je nu meer hebt verdiend?

- Is het de bedoeling dat ik mijn werkcoach bel nu ik binnenkort weer op straat sta en dat die dan regelt dat mijn WW weer wordt opgestart, of moet ik naar de hotline van het UWV bellen?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')