Je mag best een beetje bluffen of jezelf ophemelen maar je moet geen dingen zeggen die je niet waar kan maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga.
Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben, je hebt de opleiding toch ook in 2009 en 2010 gedaan? Alleen het laatste afsluitende examen (of is het de uitreikdatum van je diploma?) ligt toevallig in 2011.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren.
Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?
Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
Ja, dat wordt dus nu wel gevraagd juistquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef pussywillow het volgende:
Alsof iemand naar je diploma gaat vragenLijkt me helemaal goed zo. Lekker zo laten.
zolang jij het kan uitleggen en niet met een verhaaltje aankomt dat niemand zou geloven, is het best.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef das_phantom het volgende:
Klopt. Ik heb in december 2010 het diploma aangevraagd. Ik had expres niet de examendatum op mijn cv gezet, dus op zich heb ik niet gelogen. Ik vond het nogal lullig om 2009-2011 op te schrijven omdat het dan leek alsof ik een jaar vertraging had opgelopen.
Over een maand moet je niet zo moeilijk doen, jij was klaar in december 2010 en de uitgifte datum van je diploma is in Januari geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:08 schreef das_phantom het volgende:
Zo, eindelijk uitgenodigd voor een selectieochtend. Heb er eerlijk gezegd niet heel veel zin in maar het lijkt me handig toch wat ervaring op te doen met solliciteren.
Nu heb ik echter een klein probleempje. Ik had op mijn CV een sectie opleidingen en dan daarachter de jaren dat ik de opleiding had genoten. Zo heb ik een opleiding van 2009-2010 erop staan. Dit terwijl op mijn diploma staat examendatum: januari 2011. Hoe ga ik dit uitleggen?
Ik dacht zelf om een nieuwe CV mee te nemen, met juiste gegevens en als er dan naar gevraagd werd iets zeggen in de trant van: klopt, dat het mij die ochtend ook was opgevallen dat het niet helemaal klopt en dat ik daarom mijn CV gelijk had aangepast en heb meegenomen. Zoiets?
balenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Mijn uitnodiging is alweer afgezegd.![]()
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen.
Jammer. Maar nu heb je weer de tijd om door te zoeken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
Het bedrijf had na mij inmiddels voldoende kandidaten gevonden die niet overgekwalificeerd waren, dus ik hoef sowieso niet meer te komen.
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:06 schreef Balisto het volgende:
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
"Deze baan!quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:47 schreef cafpow het volgende:
[..]
maar soms is het handig om ervaring op te doen, zolang het natuurlijk relevant aan je studie/ideale baan is.
net zoals vorige week bij die sollicitatie kreeg ik de vraag wat mijn ideale baan was, nou ik had echt geen idee wat te zeggen
Een gat op je cv lijkt me nog slechter.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:23 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een goed teken voor je om voortaan alleen nog maar te reageren op bassende banen. Banen onder niveau aannemen is ook slecht voor je cv.
Dat is het ook naar mijn mening. Ik heb onder mijn werkervaring staan dat ik tussentijds uitzendwerk heb gedaan. Dan laat je toch merken dat je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef Balisto het volgende:
[..]
Een gat op je cv lijkt me nog slechter.
Ik ben in elk geval allang blij dat er eens een baantje is dat dichter bij mijn niveau ligt dan het gemiddelde schoonmaakklusje.
quote:
ach een stage is wel een zeer goede manier om ervaring op te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:22 schreef bluejean het volgende:
[..]
![]()
@Balisto, jammer dat ze je uiteindelijk hebben afgebeld. Hoop dat je snel iets vindt.
Wat mezelf betreft: uitgenodigd voor een 'sollicitatiegesprek' voor een stage bij een overheidsinstantie. De dame in kwestie klonk door de telefoon erg formeel en daarbij heb ik weinig tot geen ervaring met datgene wat er van de stagiair verwacht wordt, dus ben benieuwd of het echt wat gaat worden. Sta er vooralsnog vrij nuchter in, het zou mooi meegenomen zijn om wat extra praktijkervaring op te doen, maar een stage is niet per se noodzakelijk. But we'll see.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |