abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 18:58:11 #101
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95352996
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:42 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..
Ik geef bedrijven altijd even de tijd omdat ik ook niet te opdringerig wil overkomen :)
Niet wachten tot morgenmiddag. o|O
De twee sollicitaties die ik ga hebben, heb ik omdat ik er direct achteraan heb gebeld.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_95355529
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je" :D :')
Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijken :P Zo'n uitzendmiep wil gewoon uitzendkracht X met diploma Y aan functie Z kunnen koppelen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95355613
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:58 schreef Rucky het volgende:

[..]

Niet wachten tot morgenmiddag. o|O
De twee sollicitaties die ik ga hebben, heb ik omdat ik er direct achteraan heb gebeld.
dan ga ik er morgenochten maar achteraan :)
  maandag 11 april 2011 @ 19:55:08 #104
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95356356
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nou ja... "werk" is natuurlijk ook een breed begrip, je moet bij uitzendbureaus ook wel specifiek aangeven in wat voor richting je werk zoekt. Als je zegt dat je gewoon werk wil en dat het niet uitmaakt wat beginnen ze meestal een beetje ongemakkelijk te kijken :P Zo'n uitzendmiep wil gewoon uitzendkracht X met diploma Y aan functie Z kunnen koppelen.
Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je" :')
pi_95356518
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:55 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Maar dan zeg je toch "wat voor werk zoek je, parttime, fulltime, welke dagen, per wanneer" oid ipv "hoe bedoel je" :')
het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.
pi_95357195
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:57 schreef cafpow het volgende:

[..]

het "hoe bedoel je komt" in mijn ogen heel onproffesioneel over.
Je moet ook niet teveel van ze verwachten zitten echt prutsers tussen.
Dat bewijst zich keer op keer.
  maandag 11 april 2011 @ 20:07:19 #107
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95357333
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef cafpow het volgende:

[..]

dan ga ik er morgenochten maar achteraan :)
^O^

Opdringerig zal wel meevallen hoor. Dan weten ze tenminste dat je moeite doet. Zo ben ik ook aan mijn voorlaatste baantje gekomen (via studentenwerk). Ik belde over een baantje, stelde een paar vragen, toen zeiden ze "stuur je cv maar", dat deed ik en 5 minuten later belden ze terug en mocht ik de dag erna al op gesprek komen. Ik weet zeker dat als ik niet zo veel moeite had gedaan, ik waarschijnlijk nu nog had gewacht op een reactie ;)
pi_95357905
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

^O^

Opdringerig zal wel meevallen hoor. Dan weten ze tenminste dat je moeite doet. Zo ben ik ook aan mijn voorlaatste baantje gekomen (via studentenwerk). Ik belde over een baantje, stelde een paar vragen, toen zeiden ze "stuur je cv maar", dat deed ik en 5 minuten later belden ze terug en mocht ik de dag erna al op gesprek komen. Ik weet zeker dat als ik niet zo veel moeite had gedaan, ik waarschijnlijk nu nog had gewacht op een reactie ;)
ik doe er best moeite voor, dat niet.

Iemand enig idee welk nummer van studentenwerk.nl je moet bellen als je een vraag hebt over een solliciatie(waar geen kantoor- en contactgegevens bij staan)?
pi_95360073
Een van mijn huisgenoten heeft, zonder dat hij echt op zoek was, een vaste bijbaan aangeboden gekregen bij een grafisch ontwerpbureau.
Een vriendin van een andere huisgenoot was nog geen halve maand op zoek naar een baantje en werd, zonder ervaring, aangenomen als serveerster in een restaurant.

Nou gun ik het ze allebei ontzettend hoor, maar waarom zij wel en ik niet? :{ Ik ben haast fulltime bezig met werk zoeken en ben echt geen complete idioot. Wat doe ik dan verkeerd? Of zou het echt alleen aan de leeftijd liggen?
pi_95363607
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef Balisto het volgende:

Nou gun ik het ze allebei ontzettend hoor, maar waarom zij wel en ik niet? :{ Ik ben haast fulltime bezig met werk zoeken en ben echt geen complete idioot. Wat doe ik dan verkeerd? Of zou het echt alleen aan de leeftijd liggen?
connecties connecties connecties
is altijd de meest makkelijke manier om ergens binnen te komen...als je mensen kent...
dan hoef je zelfs nog nieteens de beste te zijn

zo niet, dan moet je de lastige weg bewandelen (met andere woorden de hele sollicitatie-procedure doorlopen)

iedereen in mijn omgeving weet dat ik werk zoek, en ik heb via via wel eens ergens iets heen gestuurd (vrienden van deze vrienden dus), maar die konden helaas geen beslissingen nemen op hoger niveau om iemand aan te nemen.
pi_95363836
daarnaast geef ik je als tip om niet terug te kijken naar alles waar je op gereageerd hebt en hoe lang je al op zoek bent, anders wordt je gek (dat is althans bij mij het geval)
pi_95370310
Vandaag mail gekregen over een vacature die ze mij aanbieden.
Ze vroegen of ik ervaring had met QuarkXpress, heb ik niet omdat ik meer van de Indesign ben.
Ik voldoe aan de eisen die ze stellen qua kennis waar in de vacature naar gevraagd wordt (QuarkXpress én Indesign worden genoemd)..alleen die QuarkXpress ken ik niet.
Toch het wervingsbureau laten weten dat ik geïnteresseerd was omdat de vacature mij gewoon leuk lijkt.
Zal toch niet zo zijn dat ik op het niet kennen van 1 programma wordt afgewezen? :') Twee dagen lang tutorials maken en je hebt de ruime basis van dat soort programma's onder de knie.

Morgen sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ze een 3d ontwerper zoeken. Heb me goed ingelezen over het bedrijf (wanneer opgericht, wie/wat/wanneer en de hoe) en enkele vragen bedacht die ze me kunnen gaan stellen. Zelf natuurlijk ook wat vragen bedacht.
Hopelijk wordt het wat, de vacature leek me al erg leuk.
pi_95370372
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:33 schreef JL... het volgende:

[..]

connecties connecties connecties
is altijd de meest makkelijke manier om ergens binnen te komen...als je mensen kent...
dan hoef je zelfs nog nieteens de beste te zijn.
Dat heb ik zelf ook gemerkt. Alleen ontbraken bij mij de connecties dus, heel frustrerend is dat.
pi_95378817
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga. :+
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:04:52 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95378837
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:03 schreef karton het volgende:
Terugkomend op de eerder genoemde vacature waar o.a. naar QuarkXpress kennis gevraagd werd.
Mail teruggekregen van wervingsbureau waarin ze aangeven dat je de kennis over dat programma nodig hebt. In de mail stond dat je een test af moet leggen om te kijken of je het programma voldoende beheerst.
Heb het een paar keer opgestart gehad, maar verder dan superbasis gaat m'n kennis niet.
Zit te denken of ik ga bluffen om toch in aanmerking voor een sollisitatiegesprek te komen...met als risico dat ik gigantisch op m'n bek ga. :+
Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95378953
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is er geen mogelijkheid om even een middag flink met dat programma aan de slag te gaan voor het solligesprek? :).
Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.
Maar wat jij zegt is ook mijn gedachte. Zulk soort programma's zijn niet al te lastig en een middag of twee tutorials maken en je hebt het al deels onder de knie.
Dus even een blufmailtje terugsturen en als ik word uitgenodigd dat programma goed doornemen en klaar.
Ik laat het even bezinken en stuur later vanmiddag een mail terug, eerst even voorbereiden op het sollicitatiegesprek van vanmiddag.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:11:22 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95378966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:10 schreef karton het volgende:

[..]

Het is nog niet zeker of ik in aanmerking kom voor een gesprek, zal afhangen van mijn kennis van dat programma. Aan de hand van mijn antwoord op de mail van het wervingsbureau zullen zij beslissen of ik word voorgesteld aan het bedrijf of niet.
Maar wat jij zegt is ook mijn gedachte. Zulk soort programma's zijn niet al te lastig en een middag of twee tutorials maken en je hebt het al deels onder de knie.
Dus even een blufmailtje terugsturen en als ik word uitgenodigd dat programma goed doornemen en klaar.
Ik laat het even bezinken en stuur later vanmiddag een mail terug, eerst even voorbereiden op het sollicitatiegesprek van vanmiddag.
Zou ik ook doen en zo heb ik dat met HTML ook gedaan ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:21:03 #118
59898 Da_Pinguinman
Geen enkele reden tot paniek
pi_95379179
Balisto, ik heb je een PM gestuurd over een (mogelijk) voor jou interessante vacature.
Het escaleert uit de hand!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:55:33 #119
341362 klaaspindakaas
pinda's zijn kaas
pi_95380343
Ik ben van de week gestopt met mijn studie informatica en nu wil ik tot september fulltime werken.
Weet iemand een leuk baantje om zolang te doen? Ik zat al te denken aan een supermarkt of de rozenkwekerij maar er moet toch wel wat beters zijn?
kaaspinda's
pi_95381970
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:21 schreef Da_Pinguinman het volgende:
Balisto, ik heb je een PM gestuurd over een (mogelijk) voor jou interessante vacature.
Helaas voor mij te ver weg, maar bedankt voor het meedenken. ^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:03 #121
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95382354
Gisteren zat ik (weer) even doorheen. Vorige week afwijzing gehad omdat de afstand voor de werkgever een probleem was (60km enkele reis), en rest alleen maar afwijzingen omdat ik niet voldoende werkervaring heb, of dat er andere kandidaten zijn die beter bij het profiel passen dan ik.
Baal dan ook enorm; misschien zijn mijn "eisen" (bv geen detachering, wel iets richting de beheerskant in een ICT omgeving) te hoog? Ben nog jong, en had eigenlijk wel verwacht dat ik wel snel wat kon vinden...
Heb ook mijn CV's op monsterboard & nationale vacaturebank maar even "offline" gehaald (want de mails die ik kreeg waren toch niet meer veel soeps), heb nu nog 4 sollicitaties lopen (nouja, ik heb op de sollicitatie gereageerd, rest nog niets vernomen), en zoek zelf nu vacatures waarbij ik zeg: interessant. Dan moet het zeker gaan lukken
pi_95383877
Zojuist een vacature binnengekregen: "Administratief goed onderlegt en 20 uur per week beschikbaar?"

Toch maar gereageerd...
pi_95384621
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:52 schreef Sjowhan het volgende:
Gisteren zat ik (weer) even doorheen. Vorige week afwijzing gehad omdat de afstand voor de werkgever een probleem was (60km enkele reis), en rest alleen maar afwijzingen omdat ik niet voldoende werkervaring heb, of dat er andere kandidaten zijn die beter bij het profiel passen dan ik.
Baal dan ook enorm; misschien zijn mijn "eisen" (bv geen detachering, wel iets richting de beheerskant in een ICT omgeving) te hoog? Ben nog jong, en had eigenlijk wel verwacht dat ik wel snel wat kon vinden...
Heb ook mijn CV's op monsterboard & nationale vacaturebank maar even "offline" gehaald (want de mails die ik kreeg waren toch niet meer veel soeps), heb nu nog 4 sollicitaties lopen (nouja, ik heb op de sollicitatie gereageerd, rest nog niets vernomen), en zoek zelf nu vacatures waarbij ik zeg: interessant. Dan moet het zeker gaan lukken
Tja, je hebt best wel wat in de IT, op monsterboard staan zat bedrijven maar vrij veel loopt tegenwoordig via detachering. Dus word het lastig.

Hier ben ik aan het uitzoeken naar welk nummer ik van studentenwerk het beste kan bellen en heb net gebeld ivm de sectretariele functie, maar die persoon is niet aanwezig }:|

Update: Lekker handig, ik net bellen met studentenwerk ivm sollicitatie, en die persoon kon de vacature niet meer vinden op de site, terwijl hij er volgens mij nog tussen staat.
En krijg ik vervolgend te horen van diezelfde persoon dat de vacature al vervuld moet zijn, dus ik ga nu maar even een mailtje sturen nog om te vragen hoe het nou zit.
Want dit vind ik niet kunnen }:|

[ Bericht 13% gewijzigd door cafpow op 12-04-2011 11:55:34 ]
pi_95386848
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:28 schreef Balisto het volgende:
Zojuist een vacature binnengekregen: "Administratief goed onderlegt en 20 uur per week beschikbaar?"

Toch maar gereageerd...
En meteen uitgenodigd :D
pi_95387481
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef Balisto het volgende:

[..]

En meteen uitgenodigd :D
Dat is leuk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: