Heb je misschien een - tussen de 06 en de rest van het getal gezet?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:07 schreef cafpow het volgende:
Zo vandaag weer ongeveer 4x gereageerd op vacatures. Een daarvan trekt mijn aandacht wel want het is gewoon hier dicht bij huis en het gaat om licht reparatiewerk aan mobiele telefoons.
Verder weet ik niet wat er mis is met de inschrijfformulieren van uitzendbureau's want ik stuur nu open sollicitaties en telkens als ik mijn mobiel nr. invoer krijg ik de melding dat het geen geldig nummer is
nee niks anders de cijfers van mijn nummer gebruikt. maar mijn nummer heeft dus 11 cijfers incl. 06quote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heb je misschien een - tussen de 06 en de rest van het getal gezet?
Het moeten 10 cijfers zijn zonder andere tekens, dus 0612345678 ipv 06-12345678.
ja...wel....en ik kopieer en plak het nummer uit mijn CV en op dat nummer word ik door uitzenbureau's en detacheringsbureau's benaderd en net nog door studentenwerkquote:
Kun je die er dan gewoon in kopieren? Heb dat nog nooit gedaan namelijk, had eerst helemaal niet door dat ik mijn reactie niet kon plaatsten omdat het topic ''vol'' was.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:31 schreef Rucky het volgende:
Net terug van een gesprek bij een uitzendbureau. Ik had daar gesolliciteerd op een aantal bijpassende vacatures dus door hun word ik voorgesteld en dan zien we wel wat de werkgever beslist.
@ oppiedoppie kan jij de link naar het vorige topic misschien in de op zetten? Dat is vaak wel handig bij een vervolg.
Jij kan hem editen. maar dan moet je wel de link erin zetten en niet de titel.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kun je die er dan gewoon in kopieren? Heb dat nog nooit gedaan namelijk, had eerst helemaal niet door dat ik mijn reactie niet kon plaatsten omdat het topic ''vol'' was.
Ik ga het ff proberen nu.......
Goh, dacht dat iedereen in Nederland een 10 cijferig 06-nummer had,quote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef cafpow het volgende:
[..]
nee niks anders de cijfers van mijn nummer gebruikt. maar mijn nummer heeft dus 11 cijfers incl. 06![]()
Ben net gebeld door studentenwerk voor een callcenter functie terwijl ik toch echt aangegeven had dat ik dat werk niet kan doenniet dat ik het niet wil
![]()
Maar ben daardoor op hun site gaan neuzen en ben een andere interesante vacature tegengekomen..dus na vandaag even een paar daagjes rust, heb in 2 weken meer dan 20 bedrijven benaderd..even pauze houdenen afwachten wat het word met alle sollicitaties die ik heb gedaan
En ik ben door een recruiter van manpower uit dublin benaderd of ik interese had om als support engineer aan de slag te gaan in DublinMaar helaas word dat niks aangezien ik maar 2-3 maanden beschikbaar ben
![]()
Ik zou het niet vermelden.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef cafpow het volgende:
Lijkt het Julie verstandig om in ene evt 1e gesprek aan te geven dat ik maar tot ergens in juli beschikbaar ben als het om uitzendweek gaat?
maar ik moet echt half-eind juli of augustus stoppen met het werk en nu weet ik niet eens of het juli of augustus word. Dus wil ik toch zeker zijn dat ik snel genoeg kan opzeggen en bij een qe of 2e gesprek vind ik het niet handig om gelijk te vragen en hoe zit het met opzeggen, en om dat te vragen op het moment dat je een "overeenkomst/contract" gaat tekenen en dan evt. niet te tekenen als je niet tussentijds kan opzeggen vind ik zo lomp..quote:
Bij uitzendwerk kun je op elk moment zeggen, tabee ik smeer hem. Dus vooral niet vermelden dat je maar tot een bepaalde tijd beschikbaar bentquote:Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef cafpow het volgende:
[..]
maar ik moet echt half-eind juli of augustus stoppen met het werk en nu weet ik niet eens of het juli of augustus word. Dus wil ik toch zeker zijn dat ik snel genoeg kan opzeggen en bij een qe of 2e gesprek vind ik het niet handig om gelijk te vragen en hoe zit het met opzeggen, en om dat te vragen op het moment dat je een "overeenkomst/contract" gaat tekenen en dan evt. niet te tekenen als je niet tussentijds kan opzeggen vind ik zo lomp..
Wat een zielig geval zeg, die kok. Miss je baas op de hoogte brengen van de situatie?quote:Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef Eva4Evah het volgende:
Ok guys, ik heb even advies nodig. Voor degenen die het niet hebben gevolgd: ik draai nu proef in een pannenkoekenrestaurant (als serveerster), ben krap een week bezig. Gaat goed, tuurlijk maak ik wel wat foutjes soms (alhoewel, nu ook niet meer echt, behalve mss een citroentje vergeten bij een tonic), maar ik vind het leuk en m'n baas is tevreden. Er is alleen 1 ding wat me echt zwaar tegenstaat, en dat is... de kokIk heb nooit problemen gehad met collega's oid, althans niet zo extreem als nu. Hij behandelt me echt zo respectloos! Ik heb vanaf dag 1 geen kans gekregen, terwijl ik me wel netjes heb voorgesteld en altijd aardig ben geweest. Maar hij was meteen ontzettend onaardig. Zo zei hij op dag 2, nadat ik vroeg waar iets stond, superonaardig "dat staat hier en hier en nou wil ik het nooit meer horen"
en ook "als het niet goed is, doe je het opnieuw" (dweilen). En verder allemaal dingen als "als je logisch nadenkt dan blabla".
Naja weet je daar kan ik nog wel mee leven, ik heb zoiets van laat maar lekker, ik besteed geen aandacht aan jou. Maar vandaag heb ik me toch een aanvaring gehadja hallo, ik laat niet over me heenlopen. Het ging zo, hij zei op een gegeven moment dat ik naar de Digros moest. Ik was verward want 1) ik weet niet waar de digros is en 2) wat moet ik halen en 3) ik ben toch bezig?, dus ik reageerde zo van ok?? duidelijk makend dat ik het niet begreep. Maar ik was verder ook druk bezig want er waren gasten die ik moest bedienen, ik moest drankjes maken enzo. Vaart ie een halfuur later enorm tegen me uit van "JA JE MOET NAAR DE DIGROS" en ik zo van wat dan ??! "JA JE MOET NIET WEIGEREN" En ik zo van "wat moet ik dan halen?" "WIJN" "wat voor wijn?" "DROGE WITTE" en ik zo van "ik weet niet eens waar de digros is man!
" (half verbijsterd dat dit gebeurt)
Dus toen zei die van "tsjongejongejonge laat maar tsshhhh" en ik had echt zoiets van wat ben jij een eeeeeikelDus ik aan een collega vragen (niet waar de kok bij was uiteraard) van heb jij ook wel eens zoiets raars gehad? Toen schreef die collega op een briefje (want kok kwam eraan) "hij is gewoon een klootzak".
Nou... dus... het was nou niet bepaald leuk, ik laat me niet gek maken maar ik word tegelijkertijd zó boos dat ik zo word behandeld, wat een enorme klootzak. Ik werk er nog niet eens een week!Ik moet vrijdag en zaterdag weer de hele dag werken en dan is hij er ook, en ik heb nou toch wel zoiets van hmmm, ik word toch een beetje bang om dingen te vragen enzo, zit me gewoon niet lekker, en vermindert echt het plezier in het werk.
Wat moet ik doenIk vind dit echt zwaar vervelend, verder is alles tiptop in orde behalve dit, maar ik vind dit echt niet leuk!
Dit lijkt me dus de eerste optie, dit aan te kaarten bij je baas en kijken wat er gebeurd, verder moet je je gewoon niet laten opfokken door die kok en gewoon rustig je eigen gang kijken. En aankijken hoe het gaat..quote:Op woensdag 6 april 2011 23:51 schreef Samael het volgende:
[..]
Wat een zielig geval zeg, die kok. Miss je baas op de hoogte brengen van de situatie?
Mja... daar zit ook wel wat in. Ugh, ik zit nu ook te twijfelen of ik vrijdag naar een sollicitatiegesprek zal gaan (was meer om achter de hand te houden), of om dat een weekje te verzetten zodat ik nog wat langer kan kijken hoe het in het restaurant gaat. Ik ben gewoon benieuwd naar dat andere aanbod, wat ze mij te bieden hebben. Want als ik echt zoiets heb van het is kut, dan ga ik liever daarheen. Maar aan de andere kant ga ik me toch niet laten wegjagen door zo'n loserquote:Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef bluejean het volgende:
Ik zou het niet gelijk aankaarten bij de baas, denk ik. Het kan er ook voor zorgen dat de situatie juist meer uit de hand loopt. Ik ben in mijn bijbaantjesverleden ook wel eens tegen ontzettende ploerten aangelopen - die heb je nu eenmaal, vooral in lager geschoolde baantjes, is mijn ervaring - maar meestal helpt een beetje een dikke(re) huid kweken, de situatie relativeren en je niet teveel van dat soort types aantrekken al een hoop. Meestal ging het na verloop van tijd, wanneer je elkaar een beetje hebt afgetast, wel weer beter.
Maar echt ideaal is zo'n situatie natuurlijk niet.
De sollicitatie is pas vijdag, en kijk het gewoon even aan tot donderdagochtend en als er totaal geen verbetering is, zou ik gewoon naar die sollicitatie gaan en de optie open houden.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:38 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Mja... daar zit ook wel wat in. Ugh, ik zit nu ook te twijfelen of ik vrijdag naar een sollicitatiegesprek zal gaan (was meer om achter de hand te houden), of om dat een weekje te verzetten zodat ik nog wat langer kan kijken hoe het in het restaurant gaat. Ik ben gewoon benieuwd naar dat andere aanbod, wat ze mij te bieden hebben. Want als ik echt zoiets heb van het is kut, dan ga ik liever daarheen. Maar aan de andere kant ga ik me toch niet laten wegjagen door zo'n loserhmmz.
Dat is het hem juist, donderdag hoef ik niet te werkenquote:Op donderdag 7 april 2011 00:50 schreef cafpow het volgende:
[..]
De sollicitatie is pas vijdag, en kijk het gewoon even aan tot donderdagochtend en als er totaal geen verbetering is, zou ik gewoon naar die sollicitatie gaan en de optie open houden.
Maar neem geen overhaaste beslissing
altijd en overal zul je aanlopen tegen collega's waar het minder me klikt/waar je een hekel aan gaat krijgen. Het is een illusie dat je ooit zult werken in een bedrif waar iedereen je beste vriend(in) is. Probeer dat dan ook niet na te streven!quote:Op donderdag 7 april 2011 00:55 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
edit: ik ga slapen, morgen hopelijk weer een frisse kijk op dit alles![]()
dit is helemaal waar.quote:Op donderdag 7 april 2011 06:59 schreef Essebes het volgende:
[..]
altijd en overal zul je aanlopen tegen collega's waar het minder me klikt/waar je een hekel aan gaat krijgen. Het is een illusie dat je ooit zult werken in een bedrif waar iedereen je beste vriend(in) is. Probeer dat dan ook niet na te streven!
Je hoeft niet te klikken, maar je kunt wel wat navragen bij je baas:
-is (naam kok) wel vaker nors/onvriendelijk tegen nieuwe mensen?
-wordt er van mij verwacht dat ook de kok mij werkinstructies kan geven (naar Digros gaan)?
Probeer dit te doen vanuit de insteek om helderheid te vragen. Klikken is hierbij absoluut niet aan de orde, maar het geeft jou wel meer duidelijkheid over wat er van je verwacht mag worden.
Succes
Precies! Ik ha proberen morgen op subtiele onduidelijke wijze te vragen of er een opzegtermijn aan vas zit dan weet iig waar ik aan toe ben!quote:Op donderdag 7 april 2011 13:48 schreef Hiya het volgende:
Niet aangeven.
Fuck als ze iemand zoeken met uitzicht op vast dan moeten M.I. niet via een uitzendbureau gaan werken. Wel de lusten willen en niet de lasten
Inderdaad. Als het via een uitzendbureau gaat kan de opdrachtgever op elk moment de stekker eruit trekken, dus moet jij in principe de vrijheid hebben om er op elk moment mee te stoppen.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:48 schreef Hiya het volgende:
Niet aangeven.
Fuck als ze iemand zoeken met uitzicht op vast dan moeten M.I. niet via een uitzendbureau gaan werken. Wel de lusten willen en niet de lasten
het punt is meer, van stel je voor ik vind de baan echt helemaal niks en je word zeer slecht behandeld mezelf kennende ga ik het werk dan slecht uitvoeren en beginnen me niet aan regels en of tijden te houden en om dan te zeggen van ik vertrek en dan zonder niks te zitten dat risico wil ik ook niet lopen. Maar ikw eet niet eens of ik de baan wel krijgquote:Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Balisto het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het via een uitzendbureau gaat kan de opdrachtgever op elk moment de stekker eruit trekken, dus moet jij in principe de vrijheid hebben om er op elk moment mee te stoppen.
Dat is balen, maar ik heb dat ooit ook meegemaakt, en dat was echt stukken minderquote:Op donderdag 7 april 2011 15:43 schreef Balisto het volgende:
Sommige uitzendbureaus maken het je zo moeilijk.
Heb ik weer eens een klein klusje, belt een ander uitzendbureau voor een andere klus. Dit is onmogelijk omdat de tijden overlappen, dus ik geef aan dat ik niet kan. Raakt de persoon van het tweede uitzendbureau helemaal gepikeerd omdat ik had aangegeven dat ik deze week fulltime beschikbaar zou zijn.
zolang jij je goed voelt daar en de "relatie" met die kok niet verslechterd gewoon blijven..en tussendoor gewoon je opties open houden en kijken of je mischien wat beters of interesanters tegenkomtquote:Op donderdag 7 april 2011 15:50 schreef Eva4Evah het volgende:
Thanks voor de reacties allemaal. Ga morgen maar eens kijken hoe het gaat, heb nu al eigenlijk geen 'ik-zie-er-tegenop-gevoel' meer, ik laat me idd niet gek maken en idd, niet elke collega hoeft je beste vriend te zijn.
@ cafpow: eens met wat hierboven al is gezegd, gewoon aanpakken als het je een leuke baan lijkt, en opstappen wanneer je wil.
@ Balisto: ohh dat is wel irritant, maarja, volgende keer beter toch!
Goed zoquote:Op donderdag 7 april 2011 15:50 schreef Eva4Evah het volgende:
Thanks voor de reacties allemaal. Ga morgen maar eens kijken hoe het gaat, heb nu al eigenlijk geen 'ik-zie-er-tegenop-gevoel' meer, ik laat me idd niet gek maken en idd, niet elke collega hoeft je beste vriend te zijn.
De ene werknemer is de ander niet.. Als je ergens wordt afgewezen voor een bepaalde functie betekend het niet (automatisch) dat je nergens meer die functie kan uitvoeren me dunkt.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:54 schreef cafpow het volgende:
Het is te merken dat bij een uitzenbureau alles afhangt van je "intercedent" ik ben net afgewezen voor in shop repair medewerker in plaats X en voor exact dezelfde functie in plaats Y mag ik morgen op gesprek bij het uitzenbureau
precies, maar het leuke is het is hetzelfde uitzenbureau enz..en van dezelfde vestiging..alleen is de functie voor een andere locatiequote:Op donderdag 7 april 2011 22:58 schreef Graslul het volgende:
[..]
De ene werknemer is de ander niet.. Als je ergens wordt afgewezen voor een bepaalde functie betekend het niet (automatisch) dat je nergens meer die functie kan uitvoeren me dunkt.
Die collgega heeft dus blijkbaar al een naam als er gelijk iemand aangeeft dat het een klootzak is.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:50 schreef Eva4Evah het volgende:
@ cafpow: eens met wat hierboven al is gezegd, gewoon aanpakken als het je een leuke baan lijkt, en opstappen wanneer je wil.
@ Balisto: ohh dat is wel irritant, maarja, volgende keer beter toch!
Hahaha.... ik was 4 jaar lang 'kok' in een pannenkoekrestaurant. Dat is ongeschoold werk, dus die gast moet gewoon ff dimmen want hij stelt echt niets voor. Iedere idioot kan pannenkoeken bakken. Een beetje de sfeer verzieken tussen de werknemers schiet niemand mee op.quote:
Dat is prettigquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:12 schreef karton het volgende:
Goed nieuws.
Zojuist voicemail bericht ontvangen van uitzendbureau dat een bedrijf mij wil spreken over mijn sollicitatie.
Had nog 2 andere sollicitaties openstaan waarvan er één is afgewezen maar ze willen mij een andere vacature voorleggen.
Na de middagpauze maar even terugbellen!
Succes met die proefopdrachtquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:37 schreef Viking84 het volgende:
Tweede gesprek ging goed. Wel voor een andere functie dan waar ik vorige voor kwam, maar dit is wel meer wat ik wilkrijg een proefopdracht en als ik die naar tevredenheid maak doen ze een aanbod. En dan zie ik wel verder
.
Dus als ik het goed begrijp doe je het niet als het je niet leuk lijkt?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:15 schreef cafpow het volgende:
[..]
Dat is prettig![]()
Ik heb straks een sollicitatie bij een uitzenbureau om de functie en mijn cv door te nemen. Ik ben niet echt al te enthousiast over de functie tot op het moment, maar ach het is wel op 5-10 minuten fietsen van huis![]()
Dus ik ga even kijken hoe het gesprek loopt en of de functie mij leuk lijkt, want ik moet het toch minimaal 3 maanden zien uit te houden
Ik zeg niet dat ik het niet ga doen als het me niet leuk lijkt, het zal in ieder geval leuker zijn dan zoals vroeger reclame uitdelenquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp doe je het niet als het je niet leuk lijkt?
''Vroeger'' heb ik elke vakantie, 7 jaar lang, tijdens mijn ''schoolperiode'' werk gedaan wat eigenlijk helemaal niet leuk was. aan de lopende band mocht ik een potloodje in een yathzeedoosje leggen en dat een paar miljoen per week. Als je geluk had mocht je een keer ruilen met iemand en dan het scoreblokje erin leggen.
Stomvervelend werk was het maar ik heb daar goed verdiend en zo een brommer en een auto kunnen kopen etc.
Ik heb er wel van geleerd dat ik beter wel een vak kon gaan leren, want lopende band werk is niet heel leuk, en schoonmaken bijvoorbeeld ook niet dus dan maar paar jaartjes doorleren, en zo werk kunnen krijgen wat wel leuk is om te doen.
Joh, 3 maanden werk doen wat ''niet zo leuk'' is, valt best wel mee, die tijd is zo voorbij en je weet nooit wat het verder opleverd aan netwerken etc....Altijd beter dan thuiszitten toch?
Ik dacht echt tussen de regels te lezen dat je het eigenlijk niet wilde doen als het je niet leuk leek,quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:54 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het niet ga doen als het me niet leuk lijkt, het zal in ieder geval leuker zijn dan zoals vroeger reclame uitdelen![]()
Maar het hangt van meerdere dingen af, en ik moet eerst natuurlijk weten of ze mij wel willen...want ik kan het nog zo graag willen als het bedrijf mij maar niks vind voor die functie is het snel gedaan
Tja inderdaad het klopt dat ik werk zoek tot mijn studie, het enige lastige is dat ik niet precies tot wanneer.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik dacht echt tussen de regels te lezen dat je het eigenlijk niet wilde doen als het je niet leuk leek,
maar inderdaad, ze moeten eerst jou nog willen natuurlijk.
Maar als er een andere sollicitant is die wel enthousiast kan zijn over een ''minder leuk'' baantje,
ben ik bang dat je het niet gaat worden. (heb verbaasd gestaan toen ik dat lopende bandwerk deed dat er echt mensen waren die het leuk vonden om te doen)
Ik denk dat ik juist uitgekozen ben om mijn entousiasme want ik heb niet alle diploma's voor de functie maar deze mag ik wel gaan doen als ik wordt aangenomen. Heb dus eigenlijk op een ''onpassend'' baantje gesolliciteerd welke ik wel heeeel graag wil. Het idee dat anderen beter passen in de functie heb ik niet eens over nagedacht want dan kon ik er beter niet solliciteren.
Ik zit nu dus te wachten op het beslissende telefoontje, en das best spannend en toekomstbepalend voor mij. (ben niet zo jong meer als jij ;-)
Begrijp dat jij een baantje zoekt totdat je studie weer begint?
Zou je niet op een camping in Frankrijk ofzo willen werken dan?
Dat lijkt mezelf wel leuk, op jouw leeftijd dan.....
Dacht dat dit al het gesprek met het bedrijf was, je bent nu dus pas voorgesteld,quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef cafpow het volgende:
Zo net terug van het gesprek. Het ging wel goed, het begon heel informeel en ging ook zo door. Wel ben ik tussendoor een beetje op de proef gezet ivm. klantcontact.
maar ik word vandaag nog voorgesteld aan het bedrijf en hopelijk mag ik binnenkort op gesprek, ik moet nog wel even referentiegegevens van mijn laatste doormailen, maar dat komt wel goed.
Verder als ik de baan krijg mag ik eerst een 3daagse cursus volgen in nuth ergens in limburg, maar met overnachting en alles erop en eraaan, dus dat is wel leuk. Verder is het werk op 5 minuten fietsen van huis,en midden in het centrum![]()
Waarschijnlijk moet ik wel een paar keer naar den haag of amsterdam ofzo..maar ach..voor een keer is het niet erg..zolang ik maar niet iedere dag richting amsterdam hoef![]()
En het werk is vrij simpel, en leuk voor tijdelijk, mag dan mobieltjes uitelkaar halen en inelkaar zetten en mischien nog wat solderen ook
En het loon zit ook niet mis, waarschijnlijk rond de 1800 per maand, excl. weekenden en koopavondendus kan ik mooi sparen voor mijn studie
![]()
Verschillende instanties? Welke dan? Dit omdat het bij een bank is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Net telefoontje gehad aan bij de bank waar ik gesollciteerd heb!
Over anderhalve week beginnen, ze moeten me eerst natrekken bij verschillende instanties en andere werkgevers.
Het baantje valt wel mee het is alleen niet echt iets wat ik echt jaren zou willen doenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:59 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dacht dat dit al het gesprek met het bedrijf was, je bent nu dus pas voorgesteld,
weet je ook hoeveel mensen er worden voorgesteld?
Lijkt me toch wel een interessant baantje na alles wat je zoal noemt.
Succes dan bij het ''eerste'' gesprek.....
Nicequote:Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Net telefoontje gehad aan bij de bank waar ik gesollciteerd heb!
Over anderhalve week beginnen, ze moeten me eerst natrekken bij verschillende instanties en andere werkgevers.
Geen idee zullen wel kijken of ik een strafblad heb waarschijnlijk en naar werkgevers waar ik de laatste 2 jaar heb gewerkt wordt een brief gestuurd of ik geen spullen gestolen vernield enz heb.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Verschillende instanties? Welke dan? Dit omdat het bij een bank is?
Toch alvast gefeliciteerd!!!
Moet je moet de reperaties ter plekke in de winkel uitvoeren?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:18 schreef cafpow het volgende:
ik zit toch te twijfelen of ik de baan neem of niet. Want ik sta dan in de winkel en voer daar reparaties aan als een klant binnenkomt met een defect probleem. En vaak kunnen consumenten daar zeer vervelend worden en dat is nou een heel zwak punt van mij.
En ik weet dat als dat regelmatig gaat gebeuren dat ik dan iedere dag chagerijnig thuis zal komen..want heb moeite om dat soort dingen van me af te gooien. Dus moet er nog maar even over nadenken...
Zoveel mogelijk reparaties gaan ter plekken, en andere moet ik dan doorsturen naat het bedrijf(2e lijns) en dan kunnen klanten super vervelend gaan doen en ik kan daar niet goed mee omgaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:45 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Moet je moet de reperaties ter plekke in de winkel uitvoeren?
Keep up the good work!!quote:Op zondag 10 april 2011 00:51 schreef cafpow het volgende:
@ jdx, klinkt allemaal leer positief en ik zoo gewoon kijken of je anders niet gewoon een soort studentenkamer ofzo kan vinden.
Hier ben ik me beetje per beetje aan het voorbereiden op mijn 2e gesprek donderdag en ik begin erg te merken dat ik toch heel volwassen bezig beniets wat ik tot kortgeleden niet had. En ik kom erachter dat ik toch zeer veel vragen heb wat betreft het werk en de functie.
Alleen wil ik morgen en maandag wat afstand nemen van deze functie aangezien ik toch twijfels heb, dus ik blijf vacature sites inde gaten houden en hopen dat ik deze week nog een leukere vacture tegenkom en heb er al 1 gezien en moet nog 1 sollicitatie via studentenwerk nabellen aangezien er al bijna 4 dagen voorbij zijn en ik niks heb gehoord.
Succes.quote:Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb m'n proefopdracht verzonden (spannend!) en nu ben ik een sollicitatieformulier voor m'n gesprek van morgen aan het invullen. Er zal weinig te bespreken zijn: alles wat ze kunnen vragen, vragen ze op het formulier al. Nou ja, ben ik iig goed voorbereid
.
Ik krig het idee dat de afelpen 2 dagen wat beter gingen. En ach dir kok klinkt als enorme chagerijn dus tja je zal ermee moeten leren omgaan. Maar zo te lezen gaat het de betere kant uit.quote:Op zondag 10 april 2011 12:31 schreef Eva4Evah het volgende:
Update van mijn kant (over de rare collega e.d.): ik heb vrijdag en zaterdag de hele dag gewerkt en de kok deed al wat aardiger, er zijn eigenlijk geen heel vervelende dingen gebeurd, hij maakte zelfs een grapje gisteravond. Maar daarna zei die weer iets heel onduidelijks en toen ik het niet meteen begreep werd ie kwaad ("logisch nadenken blabla")toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, maar dat was ook omdat ik moe was (vrijdag 9 uur en gisteren 11 uur achter elkaar gewerkt met 10 minuten pauze... mag toch eigenlijk helemaal niet? mja, horeca). Nja het was denk ik gewoon even ontlading van 2 heel vermoeiende dagen, m'n hele lichaam doet nu zeer maar gelukkig kan ik vandaag lekker chillen
Ok klinkt wel alsof ik als shit word behandeld nu ik het zo lees
maar in principe valt het best mee, haha. Ik vind het werk iig wel leuk.
@ Viking84: wat goed van je opdracht, hopelijk krijg je een aanbod! Ik duim voor je
@ cafpow: wat die reparaties ter plekke uitvoeren betreft: nahh dat zal toch wel meevallen, dat klanten chagrijnig worden? Misschien denk je zelf dat het erger is dan dat het echt is. Ik zou het gewoon proberen, gewoon naar het gesprek gaanEn idd gewoon lekker veel vragen stellen, succes alvast!
@ JDx: wat goed, gefeliciteerd! Wat je via Fok! niet allemaal kunt bereiken
En voor de rest: iedereen veel succes weer!
tja, aan de ene kant lijkt het me best saai als portier werken en nog meer 's nachts, maar voordeel dan is het nog rustiger. Maar aan de andere kant zijn nachtdiensten slopend.quote:Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef Balisto het volgende:
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis!
Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend.![]()
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
Tja, hopen dat een ander dan word afgewezen of teveel fouten maaktquote:Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook. Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen
. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht
ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
quote:Ik: "Ik vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 1: "Hoe bedoel je?"
Ik: "Nou, ik heb me laatst ingeschreven en ben op zoek naar werk."
Uzb-medewerker 1: "Ehh... maar wat bedoel je dan?"
Ik: "Toen ik me inschreef hadden jullie nog niks voor me, dus ik vroeg me af of jullie nu misschien iets hebben."
Uzb-medewerker 1: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Een vaste baan zou fijn zijn, maar voor tijdelijk werk of dagjeswerk ben ik ook beschikbaar."
Uzb-medewerker 1: "... Met wie heb je laatst gesproken dan?"
Ik: "Ik weet de naam niet meer."
Uzb-medewerker 1: "Ik zal het even nagaan, heb je een momentje?"
(paar minuten in de wacht)
Uzb-medewerker 1: "Je hebt met *naam* gesproken, zal ik je even doorverbinden?"
Ik: "Prima."
(minuut in de wacht)
Uzb-medewerker 2: "Ja goedemiddag, wat kan ik voor je doen?"
Ik: "Ik heb me laatst ingeschreven en vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 2: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Vast werk, tijdelijk werk, dagjeswerk..."
Uzb-medewerker 2: "Ik zal even voor je kijken."
(...)
Uzb-medewerker 2: "Sorry, maar ik zie er niks bij staan. Maar ik kan je aanraden om onze site in de gaten te houden."
dat is volgens mij echt zo'n standaardantwoord, die heb ik vaak genoeg zelf ook gehoordquote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:
[..]
Ik heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureaus, via een vacature, dat wel.quote:Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:
[..]
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?quote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je"![]()
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen.quote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je"![]()
Nou ik vind het nogal een dom antwoord op de waarschijnlijk meest gestelde vraag aan een uitzendbureauquote:Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
'quote:Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen.![]()
Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur.![]()
Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie.![]()
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef smileyface het volgende:
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000!
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.quote:Op maandag 11 april 2011 16:47 schreef T_Killer het volgende:
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.quote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
Ja ik heb nog nooit gehoord van sollicitaties die opgesplitst zijn in 2 delen: Een selectiecommissie en een adviescommissie. Ik vraag me dus af hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik vermoed dat de selectiecommissie de beslissing maakt over het al dan niet aannemen van yours truly, en de adviescommissie een soort van second opinion is.quote:Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
quote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!quote:Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef cafpow het volgende:
[..]
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.
trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord
Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..quote:Op maandag 11 april 2011 18:36 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |