abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 16:18:37 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95124108
En hier verder :).

en de link naar het vorig topic: Werkzoekend # 25

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjowhan op 06-04-2011 20:49:56 ]
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 16:21:37 #2
335476 oppiedoppie
pi_95124241
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:07 schreef cafpow het volgende:
Zo vandaag weer ongeveer 4x gereageerd op vacatures. Een daarvan trekt mijn aandacht wel want het is gewoon hier dicht bij huis en het gaat om licht reparatiewerk aan mobiele telefoons.
Verder weet ik niet wat er mis is met de inschrijfformulieren van uitzendbureau's want ik stuur nu open sollicitaties en telkens als ik mijn mobiel nr. invoer krijg ik de melding dat het geen geldig nummer is :(
Heb je misschien een - tussen de 06 en de rest van het getal gezet?
Het moeten 10 cijfers zijn zonder andere tekens, dus 0612345678 ipv 06-12345678.
To BG or not to BG!
pi_95124381
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Heb je misschien een - tussen de 06 en de rest van het getal gezet?
Het moeten 10 cijfers zijn zonder andere tekens, dus 0612345678 ipv 06-12345678.
nee niks anders de cijfers van mijn nummer gebruikt. maar mijn nummer heeft dus 11 cijfers incl. 06 }:|
Ben net gebeld door studentenwerk voor een callcenter functie terwijl ik toch echt aangegeven had dat ik dat werk niet kan doen :) niet dat ik het niet wil :)
Maar ben daardoor op hun site gaan neuzen en ben een andere interesante vacature tegengekomen..dus na vandaag even een paar daagjes rust, heb in 2 weken meer dan 20 bedrijven benaderd..even pauze houden :) en afwachten wat het word met alle sollicitaties die ik heb gedaan :)

En ik ben door een recruiter van manpower uit dublin benaderd of ik interese had om als support engineer aan de slag te gaan in Dublin :) Maar helaas word dat niks aangezien ik maar 2-3 maanden beschikbaar ben :)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:26:50 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_95124470
Ja, jouw nummer heeft vast 11 cijfers :D
Humans dont deserve to live...
pi_95124525
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:26 schreef L3IPO het volgende:
Ja, jouw nummer heeft vast 11 cijfers :D
ja...wel....en ik kopieer en plak het nummer uit mijn CV en op dat nummer word ik door uitzenbureau's en detacheringsbureau's benaderd en net nog door studentenwerk :+
  woensdag 6 april 2011 @ 16:31:31 #6
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_95124663
Net terug van een gesprek bij een uitzendbureau. Ik had daar gesolliciteerd op een aantal bijpassende vacatures dus door hun word ik voorgesteld en dan zien we wel wat de werkgever beslist.
En ik heb nog een sollicitatie lopen wat mij een leuke functie lijkt. Maar daar hebben ze een lange procedure voor nieuwe mensen. Maar ik hoop het wel.

@ oppiedoppie kan jij de link naar het vorige topic misschien in de op zetten? Dat is vaak wel handig bij een vervolg.

[ Bericht 19% gewijzigd door Rucky op 06-04-2011 16:39:34 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:38:20 #7
335476 oppiedoppie
pi_95124906
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:31 schreef Rucky het volgende:
Net terug van een gesprek bij een uitzendbureau. Ik had daar gesolliciteerd op een aantal bijpassende vacatures dus door hun word ik voorgesteld en dan zien we wel wat de werkgever beslist.

@ oppiedoppie kan jij de link naar het vorige topic misschien in de op zetten? Dat is vaak wel handig bij een vervolg.
Kun je die er dan gewoon in kopieren? Heb dat nog nooit gedaan namelijk, had eerst helemaal niet door dat ik mijn reactie niet kon plaatsten omdat het topic ''vol'' was.
Ik ga het ff proberen nu.......
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 16:40:30 #8
154407 Rucky
pi_95124994
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kun je die er dan gewoon in kopieren? Heb dat nog nooit gedaan namelijk, had eerst helemaal niet door dat ik mijn reactie niet kon plaatsten omdat het topic ''vol'' was.
Ik ga het ff proberen nu.......
Jij kan hem editen. maar dan moet je wel de link erin zetten en niet de titel. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:45:37 #9
335476 oppiedoppie
pi_95125184
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

nee niks anders de cijfers van mijn nummer gebruikt. maar mijn nummer heeft dus 11 cijfers incl. 06 }:|
Ben net gebeld door studentenwerk voor een callcenter functie terwijl ik toch echt aangegeven had dat ik dat werk niet kan doen :) niet dat ik het niet wil :)
Maar ben daardoor op hun site gaan neuzen en ben een andere interesante vacature tegengekomen..dus na vandaag even een paar daagjes rust, heb in 2 weken meer dan 20 bedrijven benaderd..even pauze houden :) en afwachten wat het word met alle sollicitaties die ik heb gedaan :)

En ik ben door een recruiter van manpower uit dublin benaderd of ik interese had om als support engineer aan de slag te gaan in Dublin :) Maar helaas word dat niks aangezien ik maar 2-3 maanden beschikbaar ben :)
Goh, dacht dat iedereen in Nederland een 10 cijferig 06-nummer had,
maar volgens mij is dat wel de reden dat het formulier het telefoonnummer afkeurd,
ze gaan namelijk uit van een 10-cijferig nummer.
To BG or not to BG!
  woensdag 6 april 2011 @ 18:56:47 #10
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_95130741
Sinds m'n laatste post niet veel werk gehad. Een weekje faillissement uitverkoop gedaan bij de IT's en één dag productiewerk :')

Werd vanmiddag gebeld of ik interesse had in een baan van 40 uur tot mijn opleiding begint. Kon gelijk op gesprek bij de werkgever en ben destraks nog door het uitzendbureau gebeld dat ik morgen kan beginnen :)

Ben benieuwd, altijd spannend zo'n eerste werkdag (8> Werk bestaat uit factureren en klaarmaken van orders voor buitenlandse scheepvaart/oliemaatschappijen in een kleinschalig bedrijfje.
Op elke fokker past een bril.
pi_95131782
Lijkt het Julie verstandig om in ene evt 1e gesprek aan te geven dat ik maar tot ergens in juli beschikbaar ben als het om uitzendweek gaat?
pi_95134324
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:19 schreef cafpow het volgende:
Lijkt het Julie verstandig om in ene evt 1e gesprek aan te geven dat ik maar tot ergens in juli beschikbaar ben als het om uitzendweek gaat?
Ik zou het niet vermelden.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:24:09 #13
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95135760
Vandaag een leuk gesprek gehad. Het is wel een grote gok; het kantoor zit 60km van me vandaan, en omdat het zo'n klein bedrijf is, zou het zo maar zijn dat ik hierop wordt afgewezen.
Uiterlijk vrijdag hoor ik het of ik word uitgenodigd voor een 2de gesprek of niet...
pi_95136146
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik zou het niet vermelden.
maar ik moet echt half-eind juli of augustus stoppen met het werk en nu weet ik niet eens of het juli of augustus word. Dus wil ik toch zeker zijn dat ik snel genoeg kan opzeggen en bij een qe of 2e gesprek vind ik het niet handig om gelijk te vragen en hoe zit het met opzeggen, en om dat te vragen op het moment dat je een "overeenkomst/contract" gaat tekenen en dan evt. niet te tekenen als je niet tussentijds kan opzeggen vind ik zo lomp..
pi_95146388
Opzeggen? Je doet uitzendwerk. Als jij niet meer wil zeg je: DOEI HE!
  woensdag 6 april 2011 @ 23:10:44 #16
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95146860
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

maar ik moet echt half-eind juli of augustus stoppen met het werk en nu weet ik niet eens of het juli of augustus word. Dus wil ik toch zeker zijn dat ik snel genoeg kan opzeggen en bij een qe of 2e gesprek vind ik het niet handig om gelijk te vragen en hoe zit het met opzeggen, en om dat te vragen op het moment dat je een "overeenkomst/contract" gaat tekenen en dan evt. niet te tekenen als je niet tussentijds kan opzeggen vind ik zo lomp..
Bij uitzendwerk kun je op elk moment zeggen, tabee ik smeer hem. Dus vooral niet vermelden dat je maar tot een bepaalde tijd beschikbaar bent ^O^ (serieus, leugentje om bestwil, anders kom je nergens aan de bak)
  woensdag 6 april 2011 @ 23:30:44 #17
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95148135
Ok guys, ik heb even advies nodig. Voor degenen die het niet hebben gevolgd: ik draai nu proef in een pannenkoekenrestaurant (als serveerster), ben krap een week bezig. Gaat goed, tuurlijk maak ik wel wat foutjes soms (alhoewel, nu ook niet meer echt, behalve mss een citroentje vergeten bij een tonic), maar ik vind het leuk en m'n baas is tevreden. Er is alleen 1 ding wat me echt zwaar tegenstaat, en dat is... de kok :{ Ik heb nooit problemen gehad met collega's oid, althans niet zo extreem als nu. Hij behandelt me echt zo respectloos! Ik heb vanaf dag 1 geen kans gekregen, terwijl ik me wel netjes heb voorgesteld en altijd aardig ben geweest. Maar hij was meteen ontzettend onaardig. Zo zei hij op dag 2, nadat ik vroeg waar iets stond, superonaardig "dat staat hier en hier en nou wil ik het nooit meer horen" :{ en ook "als het niet goed is, doe je het opnieuw" (dweilen). En verder allemaal dingen als "als je logisch nadenkt dan blabla".

Naja weet je daar kan ik nog wel mee leven, ik heb zoiets van laat maar lekker, ik besteed geen aandacht aan jou. Maar vandaag heb ik me toch een aanvaring gehad :{ ja hallo, ik laat niet over me heenlopen. Het ging zo, hij zei op een gegeven moment dat ik naar de Digros moest. Ik was verward want 1) ik weet niet waar de digros is en 2) wat moet ik halen en 3) ik ben toch bezig?, dus ik reageerde zo van ok?? duidelijk makend dat ik het niet begreep. Maar ik was verder ook druk bezig want er waren gasten die ik moest bedienen, ik moest drankjes maken enzo. Vaart ie een halfuur later enorm tegen me uit van "JA JE MOET NAAR DE DIGROS" en ik zo van wat dan ??! "JA JE MOET NIET WEIGEREN" En ik zo van "wat moet ik dan halen?" "WIJN" "wat voor wijn?" "DROGE WITTE" en ik zo van "ik weet niet eens waar de digros is man! :{" (half verbijsterd dat dit gebeurt)

Dus toen zei die van "tsjongejongejonge laat maar tsshhhh" en ik had echt zoiets van wat ben jij een eeeeeikel :{ Dus ik aan een collega vragen (niet waar de kok bij was uiteraard) van heb jij ook wel eens zoiets raars gehad? Toen schreef die collega op een briefje (want kok kwam eraan) "hij is gewoon een klootzak".

Nou... dus... het was nou niet bepaald leuk, ik laat me niet gek maken maar ik word tegelijkertijd zó boos dat ik zo word behandeld, wat een enorme klootzak. Ik werk er nog niet eens een week! :{ Ik moet vrijdag en zaterdag weer de hele dag werken en dan is hij er ook, en ik heb nou toch wel zoiets van hmmm, ik word toch een beetje bang om dingen te vragen enzo, zit me gewoon niet lekker, en vermindert echt het plezier in het werk.

Wat moet ik doen :{ Ik vind dit echt zwaar vervelend, verder is alles tiptop in orde behalve dit, maar ik vind dit echt niet leuk! ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Eva4Evah op 06-04-2011 23:40:00 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 23:51:12 #18
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_95149352
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef Eva4Evah het volgende:
Ok guys, ik heb even advies nodig. Voor degenen die het niet hebben gevolgd: ik draai nu proef in een pannenkoekenrestaurant (als serveerster), ben krap een week bezig. Gaat goed, tuurlijk maak ik wel wat foutjes soms (alhoewel, nu ook niet meer echt, behalve mss een citroentje vergeten bij een tonic), maar ik vind het leuk en m'n baas is tevreden. Er is alleen 1 ding wat me echt zwaar tegenstaat, en dat is... de kok :{ Ik heb nooit problemen gehad met collega's oid, althans niet zo extreem als nu. Hij behandelt me echt zo respectloos! Ik heb vanaf dag 1 geen kans gekregen, terwijl ik me wel netjes heb voorgesteld en altijd aardig ben geweest. Maar hij was meteen ontzettend onaardig. Zo zei hij op dag 2, nadat ik vroeg waar iets stond, superonaardig "dat staat hier en hier en nou wil ik het nooit meer horen" :{ en ook "als het niet goed is, doe je het opnieuw" (dweilen). En verder allemaal dingen als "als je logisch nadenkt dan blabla".

Naja weet je daar kan ik nog wel mee leven, ik heb zoiets van laat maar lekker, ik besteed geen aandacht aan jou. Maar vandaag heb ik me toch een aanvaring gehad :{ ja hallo, ik laat niet over me heenlopen. Het ging zo, hij zei op een gegeven moment dat ik naar de Digros moest. Ik was verward want 1) ik weet niet waar de digros is en 2) wat moet ik halen en 3) ik ben toch bezig?, dus ik reageerde zo van ok?? duidelijk makend dat ik het niet begreep. Maar ik was verder ook druk bezig want er waren gasten die ik moest bedienen, ik moest drankjes maken enzo. Vaart ie een halfuur later enorm tegen me uit van "JA JE MOET NAAR DE DIGROS" en ik zo van wat dan ??! "JA JE MOET NIET WEIGEREN" En ik zo van "wat moet ik dan halen?" "WIJN" "wat voor wijn?" "DROGE WITTE" en ik zo van "ik weet niet eens waar de digros is man! :{" (half verbijsterd dat dit gebeurt)

Dus toen zei die van "tsjongejongejonge laat maar tsshhhh" en ik had echt zoiets van wat ben jij een eeeeeikel :{ Dus ik aan een collega vragen (niet waar de kok bij was uiteraard) van heb jij ook wel eens zoiets raars gehad? Toen schreef die collega op een briefje (want kok kwam eraan) "hij is gewoon een klootzak".

Nou... dus... het was nou niet bepaald leuk, ik laat me niet gek maken maar ik word tegelijkertijd zó boos dat ik zo word behandeld, wat een enorme klootzak. Ik werk er nog niet eens een week! :{ Ik moet vrijdag en zaterdag weer de hele dag werken en dan is hij er ook, en ik heb nou toch wel zoiets van hmmm, ik word toch een beetje bang om dingen te vragen enzo, zit me gewoon niet lekker, en vermindert echt het plezier in het werk.

Wat moet ik doen :{ Ik vind dit echt zwaar vervelend, verder is alles tiptop in orde behalve dit, maar ik vind dit echt niet leuk! ;(
Wat een zielig geval zeg, die kok. Miss je baas op de hoogte brengen van de situatie?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_95149842
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:51 schreef Samael het volgende:

[..]

Wat een zielig geval zeg, die kok. Miss je baas op de hoogte brengen van de situatie?
Dit lijkt me dus de eerste optie, dit aan te kaarten bij je baas en kijken wat er gebeurd, verder moet je je gewoon niet laten opfokken door die kok en gewoon rustig je eigen gang kijken. En aankijken hoe het gaat..
  donderdag 7 april 2011 @ 00:20:56 #20
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95150929
Ja zat er ook over te denken om het bij m'n baas aan te kaarten. Maarja, die kok werkt er al veel langer en als ik dan als groentje ga zeggen dat hij me niet bevalt (maar dan subtieler ofcourse), tja... vind ik wel een soort van risico. Bah, ik vind het écht kut.
pi_95151004
Ik zou het niet gelijk aankaarten bij de baas, denk ik. Het kan er ook voor zorgen dat de situatie juist meer uit de hand loopt. Ik ben in mijn bijbaantjesverleden ook wel eens tegen ontzettende ploerten aangelopen - die heb je nu eenmaal, vooral in lager geschoolde baantjes, is mijn ervaring - maar meestal helpt een beetje een dikke(re) huid kweken, de situatie relativeren en je niet teveel van dat soort types aantrekken al een hoop. Meestal ging het na verloop van tijd, wanneer je elkaar een beetje hebt afgetast, wel weer beter.

Maar echt ideaal is zo'n situatie natuurlijk niet.
  donderdag 7 april 2011 @ 00:38:17 #22
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95151670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:22 schreef bluejean het volgende:
Ik zou het niet gelijk aankaarten bij de baas, denk ik. Het kan er ook voor zorgen dat de situatie juist meer uit de hand loopt. Ik ben in mijn bijbaantjesverleden ook wel eens tegen ontzettende ploerten aangelopen - die heb je nu eenmaal, vooral in lager geschoolde baantjes, is mijn ervaring - maar meestal helpt een beetje een dikke(re) huid kweken, de situatie relativeren en je niet teveel van dat soort types aantrekken al een hoop. Meestal ging het na verloop van tijd, wanneer je elkaar een beetje hebt afgetast, wel weer beter.

Maar echt ideaal is zo'n situatie natuurlijk niet.
Mja... daar zit ook wel wat in. Ugh, ik zit nu ook te twijfelen of ik vrijdag naar een sollicitatiegesprek zal gaan (was meer om achter de hand te houden), of om dat een weekje te verzetten zodat ik nog wat langer kan kijken hoe het in het restaurant gaat. Ik ben gewoon benieuwd naar dat andere aanbod, wat ze mij te bieden hebben. Want als ik echt zoiets heb van het is kut, dan ga ik liever daarheen. Maar aan de andere kant ga ik me toch niet laten wegjagen door zo'n loser :') hmmz.
pi_95152132
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:38 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Mja... daar zit ook wel wat in. Ugh, ik zit nu ook te twijfelen of ik vrijdag naar een sollicitatiegesprek zal gaan (was meer om achter de hand te houden), of om dat een weekje te verzetten zodat ik nog wat langer kan kijken hoe het in het restaurant gaat. Ik ben gewoon benieuwd naar dat andere aanbod, wat ze mij te bieden hebben. Want als ik echt zoiets heb van het is kut, dan ga ik liever daarheen. Maar aan de andere kant ga ik me toch niet laten wegjagen door zo'n loser :') hmmz.
De sollicitatie is pas vijdag, en kijk het gewoon even aan tot donderdagochtend en als er totaal geen verbetering is, zou ik gewoon naar die sollicitatie gaan en de optie open houden.
Maar neem geen overhaaste beslissing :)
  donderdag 7 april 2011 @ 00:55:54 #24
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95152306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:50 schreef cafpow het volgende:

[..]

De sollicitatie is pas vijdag, en kijk het gewoon even aan tot donderdagochtend en als er totaal geen verbetering is, zou ik gewoon naar die sollicitatie gaan en de optie open houden.
Maar neem geen overhaaste beslissing :)
Dat is het hem juist, donderdag hoef ik niet te werken :') vrijdag pas weer, maar na de sollicitatie. Nouja ik neem aan dat ze me wel een paar dagen bedenktijd gunnen.

edit: ik ga slapen, morgen hopelijk weer een frisse kijk op dit alles :W

[ Bericht 8% gewijzigd door Eva4Evah op 07-04-2011 01:03:00 ]
pi_95154974
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 00:55 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]
edit: ik ga slapen, morgen hopelijk weer een frisse kijk op dit alles :W
altijd en overal zul je aanlopen tegen collega's waar het minder me klikt/waar je een hekel aan gaat krijgen. Het is een illusie dat je ooit zult werken in een bedrif waar iedereen je beste vriend(in) is. Probeer dat dan ook niet na te streven!

Je hoeft niet te klikken, maar je kunt wel wat navragen bij je baas:
-is (naam kok) wel vaker nors/onvriendelijk tegen nieuwe mensen?
-wordt er van mij verwacht dat ook de kok mij werkinstructies kan geven (naar Digros gaan)?

Probeer dit te doen vanuit de insteek om helderheid te vragen. Klikken is hierbij absoluut niet aan de orde, maar het geeft jou wel meer duidelijkheid over wat er van je verwacht mag worden.

Succes
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_95165616
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 06:59 schreef Essebes het volgende:

[..]

altijd en overal zul je aanlopen tegen collega's waar het minder me klikt/waar je een hekel aan gaat krijgen. Het is een illusie dat je ooit zult werken in een bedrif waar iedereen je beste vriend(in) is. Probeer dat dan ook niet na te streven!

Je hoeft niet te klikken, maar je kunt wel wat navragen bij je baas:
-is (naam kok) wel vaker nors/onvriendelijk tegen nieuwe mensen?
-wordt er van mij verwacht dat ook de kok mij werkinstructies kan geven (naar Digros gaan)?

Probeer dit te doen vanuit de insteek om helderheid te vragen. Klikken is hierbij absoluut niet aan de orde, maar het geeft jou wel meer duidelijkheid over wat er van je verwacht mag worden.

Succes
dit is helemaal waar.

Zelf ontving ik net een mailtje van een uitzenbureau ivm een solicitatie en mag morgen op gesprek. Verder heeft de persoon wel aangegeven dat het bedrijf waar ik dan kom te werken de baan aanbied tijdelijk met uitzicht op vast dienstverband en dus niet staan te wachten op iemand die op korte termijn wil vertrekken, dus moet er nog maar even over nadenken..en zit te denken zal ik het wel of niet aangeven morgen dat ik of in juli of in augustus stop.
pi_95165943
Niet aangeven.

Fuck als ze iemand zoeken met uitzicht op vast dan moeten M.I. niet via een uitzendbureau gaan werken. Wel de lusten willen en niet de lasten ;)
pi_95166703
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:48 schreef Hiya het volgende:
Niet aangeven.

Fuck als ze iemand zoeken met uitzicht op vast dan moeten M.I. niet via een uitzendbureau gaan werken. Wel de lusten willen en niet de lasten ;)
Precies! Ik ha proberen morgen op subtiele onduidelijke wijze te vragen of er een opzegtermijn aan vas zit dan weet iig waar ik aan toe ben!
pi_95170828
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:48 schreef Hiya het volgende:
Niet aangeven.

Inderdaad. Als het via een uitzendbureau gaat kan de opdrachtgever op elk moment de stekker eruit trekken, dus moet jij in principe de vrijheid hebben om er op elk moment mee te stoppen.
pi_95171070
Sommige uitzendbureaus maken het je zo moeilijk.

Heb ik weer eens een klein klusje, belt een ander uitzendbureau voor een andere klus. Dit is onmogelijk omdat de tijden overlappen, dus ik geef aan dat ik niet kan. Raakt de persoon van het tweede uitzendbureau helemaal gepikeerd omdat ik had aangegeven dat ik deze week fulltime beschikbaar zou zijn. }:|
  donderdag 7 april 2011 @ 15:50:34 #31
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95171393
Thanks voor de reacties allemaal. Ga morgen maar eens kijken hoe het gaat, heb nu al eigenlijk geen 'ik-zie-er-tegenop-gevoel' meer, ik laat me idd niet gek maken en idd, niet elke collega hoeft je beste vriend te zijn. :)

@ cafpow: eens met wat hierboven al is gezegd, gewoon aanpakken als het je een leuke baan lijkt, en opstappen wanneer je wil.

@ Balisto: ohh dat is wel irritant, maarja, volgende keer beter toch!
pi_95174557
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Balisto het volgende:

[..]

Inderdaad. Als het via een uitzendbureau gaat kan de opdrachtgever op elk moment de stekker eruit trekken, dus moet jij in principe de vrijheid hebben om er op elk moment mee te stoppen.
het punt is meer, van stel je voor ik vind de baan echt helemaal niks en je word zeer slecht behandeld mezelf kennende ga ik het werk dan slecht uitvoeren en beginnen me niet aan regels en of tijden te houden en om dan te zeggen van ik vertrek en dan zonder niks te zitten dat risico wil ik ook niet lopen. Maar ikw eet niet eens of ik de baan wel krijg ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:43 schreef Balisto het volgende:
Sommige uitzendbureaus maken het je zo moeilijk.

Heb ik weer eens een klein klusje, belt een ander uitzendbureau voor een andere klus. Dit is onmogelijk omdat de tijden overlappen, dus ik geef aan dat ik niet kan. Raakt de persoon van het tweede uitzendbureau helemaal gepikeerd omdat ik had aangegeven dat ik deze week fulltime beschikbaar zou zijn. }:|
Dat is balen, maar ik heb dat ooit ook meegemaakt, en dat was echt stukken minder :)
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:50 schreef Eva4Evah het volgende:
Thanks voor de reacties allemaal. Ga morgen maar eens kijken hoe het gaat, heb nu al eigenlijk geen 'ik-zie-er-tegenop-gevoel' meer, ik laat me idd niet gek maken en idd, niet elke collega hoeft je beste vriend te zijn. :)

@ cafpow: eens met wat hierboven al is gezegd, gewoon aanpakken als het je een leuke baan lijkt, en opstappen wanneer je wil.

zolang jij je goed voelt daar en de "relatie" met die kok niet verslechterd gewoon blijven..en tussendoor gewoon je opties open houden en kijken of je mischien wat beters of interesanters tegenkomt :)
Je hebt nu tenminste iets :)
pi_95176504
Het is te merken dat bij een uitzenbureau alles afhangt van je "intercedent" ik ben net afgewezen voor in shop repair medewerker in plaats X en voor exact dezelfde functie in plaats Y mag ik morgen op gesprek bij het uitzenbureau _O-
pi_95177076
quote:
Goed zo :) Gezien de reactie van je collega doet die kerel gewoon tegen iedereen zo, dus het heeft in ieder geval niks met jou te maken. En als het nou echt de spuigaten uitloopt zou ik gewoon eens op een rustig moment een gesprek met hem aangaan, eens vragen wat zijn probleem nou eigenlijk is (niet in die bewoording, natuurlijk, maar meer van "Goh, Henk, ik vind dat je nogal onaardig tegen me doet, hoe komt dat?" :P). Als dat dan niet helpt kun je altijd nog naar je baas gaan en het daarmee bespreken.

En misschien wordt het ook vanzelf wel minder naarmate je daar langer werkt; mensen hebben nu eenmaal vaak wat tijd nodig om te wennen aan nieuwe mensen, en omgekeerd moet je als nieuweling ook een beetje je draai vinden. Zeker in een restaurant zul je best vaak geconfronteerd worden met nieuwe mensen die vervolgens na een paar weken weer weg zijn. Als mensen eenmaal doorhebben dat je best oké bent en je je werk goed doet worden ze vaak vanzelf wel wat vriendelijker.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 7 april 2011 @ 18:27:33 #35
335476 oppiedoppie
pi_95177708
Vanmiddag 2e gesprek gehad en dat ging heel goed.
Eerst heb ik een half uurtje met de directeur gesproken en toen heb ik en rondleiding gehad van een produktieleider en daarna een afsluitend gesprekje met de produktieleider en de personeelschef.
Al met al duurde het van 13:30 tot 16:30 dus was de hele middag onder de pannen.

Maar het ging allemaal heel goed en ze stopten het gesprek met de vraag wanneer ik zou kunnen beginnen. Dus ik antwoordde heel vlot, ''Morgen'', en toen keken ze raar en moesten ontzettend lachen.

Al met al heb ik hier een goed gevoel over en daar ben ik heel blij mee natuurlijk,
maar ik heb ook nog wat anders lopen bij een ander UZB dus het zou wat zijn als ik ook nog een baan zou moeten ''opzeggen'', aangezien ik al weken zoek naar een baan, niks kon vinden en nu tegelijk 2 leuke banen heb gevonden.

Het kan dus raar lopen, maar de aanhouder wint uiteindelijk.......en dat kan ff duren........geef niet zo gauw op wil ik iedereen als advies geven.......je positieve (of negatieve) houding is namelijk duidelijk voelbaar......
To BG or not to BG!
  donderdag 7 april 2011 @ 22:58:57 #36
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_95196746
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:54 schreef cafpow het volgende:
Het is te merken dat bij een uitzenbureau alles afhangt van je "intercedent" ik ben net afgewezen voor in shop repair medewerker in plaats X en voor exact dezelfde functie in plaats Y mag ik morgen op gesprek bij het uitzenbureau _O-
De ene werknemer is de ander niet.. Als je ergens wordt afgewezen voor een bepaalde functie betekend het niet (automatisch) dat je nergens meer die functie kan uitvoeren me dunkt.
pi_95197118
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:58 schreef Graslul het volgende:

[..]

De ene werknemer is de ander niet.. Als je ergens wordt afgewezen voor een bepaalde functie betekend het niet (automatisch) dat je nergens meer die functie kan uitvoeren me dunkt.
precies, maar het leuke is het is hetzelfde uitzenbureau enz..en van dezelfde vestiging..alleen is de functie voor een andere locatie :)
en ik ontving het mailtje met de afwijzing ongeveer half uur na het gesprek met de andere intercedent :)

Maar goed ik ga morgen naar dat gesprek, maar hoop 's ochtends nog wat andere leuke vacatures te zien, want het werk lijkt me wel leuk maar voor even niet voor bijna 3 maanden, want 3 maanden frontjes vervangen, baterij'en vervangen, toetsenbordjes vervangen ofzo..lijkt me best saai..en ik ken mezelf donders goed om te weten dat ik totaal niet goed ben in het uithouden van saaie werkzaamheden, en het liefst wil ik toch pas volgende vrijdag aan de slag.

Maar goed eerst even kijken wat morgen brengt :Y

Trouwens hoe kan ik op goede manier wat tijd rekken bij het uitzenbureau voor de functie?
pi_95197345
quote:

Die collgega heeft dus blijkbaar al een naam als er gelijk iemand aangeeft dat het een klootzak is.
Als je er eenmaal een tijdje zit en het evt wel klikt metg andere collegs zou je hem best kunnen aanpakken door hem te vertellen hoe er over hem gedacht wordt door. Of misschien kun je er dan gewoon om lachen.
Heb zelf vandaag tweede gesprek geehad bij een bank. Ging weer goed dus denk wel dat ik aangenomen wordt. Toch redelijk snel weer aan de bak dus waarschijnlijk!
pi_95198425
Vandaag naar het uitzendbureau voor een intakegesprek mbt vacature waar ik op gesolliciteerd had.
Er waren erg veel reacties op de vacature gekomen dus men is strenger gaan selecteren op de vaardigheden die nodig zijn.
Gelukkig vonden ze mij goed genoeg en ze gaan me nu voorstellen bij het bedrijf, hopelijk word ik uitgenodigd voor een gesprek.
Even afwachten dus...
  vrijdag 8 april 2011 @ 00:13:47 #40
32029 Basson
Dodge This!
pi_95200457
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef Eva4Evah het volgende:
Verhaal
Hahaha.... ik was 4 jaar lang 'kok' in een pannenkoekrestaurant. Dat is ongeschoold werk, dus die gast moet gewoon ff dimmen want hij stelt echt niets voor. Iedere idioot kan pannenkoeken bakken. Een beetje de sfeer verzieken tussen de werknemers schiet niemand mee op.
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:59:16 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95205371
Ik heb om 11 uur m'n tweede gesprek. Spannend. Maar ik weet nog steeds niet of ik het wel wil. Ik laat het afhangen van of ze mij willen (niet dat ik nog zelf nog een keuze heb als ze me niet willen, uiteraard :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_95212205
Goed nieuws.
Zojuist voicemail bericht ontvangen van uitzendbureau dat een bedrijf mij wil spreken over mijn sollicitatie.
Had nog 2 andere sollicitaties openstaan waarvan er één is afgewezen maar ze willen mij een andere vacature voorleggen.
Na de middagpauze maar even terugbellen!
pi_95212341
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:12 schreef karton het volgende:
Goed nieuws.
Zojuist voicemail bericht ontvangen van uitzendbureau dat een bedrijf mij wil spreken over mijn sollicitatie.
Had nog 2 andere sollicitaties openstaan waarvan er één is afgewezen maar ze willen mij een andere vacature voorleggen.
Na de middagpauze maar even terugbellen!
Dat is prettig ^O^

Ik heb straks een sollicitatie bij een uitzenbureau om de functie en mijn cv door te nemen. Ik ben niet echt al te enthousiast over de functie tot op het moment, maar ach het is wel op 5-10 minuten fietsen van huis :)
Dus ik ga even kijken hoe het gesprek loopt en of de functie mij leuk lijkt, want ik moet het toch minimaal 3 maanden zien uit te houden :)
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:37:01 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95213163
Tweede gesprek ging goed. Wel voor een andere functie dan waar ik vorige voor kwam, maar dit is wel meer wat ik wil :) krijg een proefopdracht en als ik die naar tevredenheid maak doen ze een aanbod. En dan zie ik wel verder :).
Niet meer actief op Fok!
pi_95213527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:37 schreef Viking84 het volgende:
Tweede gesprek ging goed. Wel voor een andere functie dan waar ik vorige voor kwam, maar dit is wel meer wat ik wil :) krijg een proefopdracht en als ik die naar tevredenheid maak doen ze een aanbod. En dan zie ik wel verder :).
Succes met die proefopdracht ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:47:51 #46
335476 oppiedoppie
pi_95213568
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:15 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat is prettig ^O^

Ik heb straks een sollicitatie bij een uitzenbureau om de functie en mijn cv door te nemen. Ik ben niet echt al te enthousiast over de functie tot op het moment, maar ach het is wel op 5-10 minuten fietsen van huis :)
Dus ik ga even kijken hoe het gesprek loopt en of de functie mij leuk lijkt, want ik moet het toch minimaal 3 maanden zien uit te houden :)
Dus als ik het goed begrijp doe je het niet als het je niet leuk lijkt?

''Vroeger'' heb ik elke vakantie, 7 jaar lang, tijdens mijn ''schoolperiode'' werk gedaan wat eigenlijk helemaal niet leuk was. aan de lopende band mocht ik een potloodje in een yathzeedoosje leggen en dat een paar miljoen per week. Als je geluk had mocht je een keer ruilen met iemand en dan het scoreblokje erin leggen.

Stomvervelend werk was het maar ik heb daar goed verdiend en zo een brommer en een auto kunnen kopen etc.

Ik heb er wel van geleerd dat ik beter wel een vak kon gaan leren, want lopende band werk is niet heel leuk, en schoonmaken bijvoorbeeld ook niet dus dan maar paar jaartjes doorleren, en zo werk kunnen krijgen wat wel leuk is om te doen.

Joh, 3 maanden werk doen wat ''niet zo leuk'' is, valt best wel mee, die tijd is zo voorbij en je weet nooit wat het verder opleverd aan netwerken etc....Altijd beter dan thuiszitten toch?
To BG or not to BG!
pi_95213813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp doe je het niet als het je niet leuk lijkt?

''Vroeger'' heb ik elke vakantie, 7 jaar lang, tijdens mijn ''schoolperiode'' werk gedaan wat eigenlijk helemaal niet leuk was. aan de lopende band mocht ik een potloodje in een yathzeedoosje leggen en dat een paar miljoen per week. Als je geluk had mocht je een keer ruilen met iemand en dan het scoreblokje erin leggen.

Stomvervelend werk was het maar ik heb daar goed verdiend en zo een brommer en een auto kunnen kopen etc.

Ik heb er wel van geleerd dat ik beter wel een vak kon gaan leren, want lopende band werk is niet heel leuk, en schoonmaken bijvoorbeeld ook niet dus dan maar paar jaartjes doorleren, en zo werk kunnen krijgen wat wel leuk is om te doen.

Joh, 3 maanden werk doen wat ''niet zo leuk'' is, valt best wel mee, die tijd is zo voorbij en je weet nooit wat het verder opleverd aan netwerken etc....Altijd beter dan thuiszitten toch?
Ik zeg niet dat ik het niet ga doen als het me niet leuk lijkt, het zal in ieder geval leuker zijn dan zoals vroeger reclame uitdelen :)
Maar het hangt van meerdere dingen af, en ik moet eerst natuurlijk weten of ze mij wel willen...want ik kan het nog zo graag willen als het bedrijf mij maar niks vind voor die functie is het snel gedaan ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:23:59 #48
335476 oppiedoppie
pi_95215017
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:54 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het niet ga doen als het me niet leuk lijkt, het zal in ieder geval leuker zijn dan zoals vroeger reclame uitdelen :)
Maar het hangt van meerdere dingen af, en ik moet eerst natuurlijk weten of ze mij wel willen...want ik kan het nog zo graag willen als het bedrijf mij maar niks vind voor die functie is het snel gedaan ;)
Ik dacht echt tussen de regels te lezen dat je het eigenlijk niet wilde doen als het je niet leuk leek,
maar inderdaad, ze moeten eerst jou nog willen natuurlijk.
Maar als er een andere sollicitant is die wel enthousiast kan zijn over een ''minder leuk'' baantje,
ben ik bang dat je het niet gaat worden. (heb verbaasd gestaan toen ik dat lopende bandwerk deed dat er echt mensen waren die het leuk vonden om te doen)

Ik denk dat ik juist uitgekozen ben om mijn entousiasme want ik heb niet alle diploma's voor de functie maar deze mag ik wel gaan doen als ik wordt aangenomen. Heb dus eigenlijk op een ''onpassend'' baantje gesolliciteerd welke ik wel heeeel graag wil. Het idee dat anderen beter passen in de functie heb ik niet eens over nagedacht want dan kon ik er beter niet solliciteren.

Ik zit nu dus te wachten op het beslissende telefoontje, en das best spannend en toekomstbepalend voor mij. (ben niet zo jong meer als jij ;-)

Begrijp dat jij een baantje zoekt totdat je studie weer begint?
Zou je niet op een camping in Frankrijk ofzo willen werken dan?
Dat lijkt mezelf wel leuk, op jouw leeftijd dan.....
To BG or not to BG!
pi_95215305
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ik dacht echt tussen de regels te lezen dat je het eigenlijk niet wilde doen als het je niet leuk leek,
maar inderdaad, ze moeten eerst jou nog willen natuurlijk.
Maar als er een andere sollicitant is die wel enthousiast kan zijn over een ''minder leuk'' baantje,
ben ik bang dat je het niet gaat worden. (heb verbaasd gestaan toen ik dat lopende bandwerk deed dat er echt mensen waren die het leuk vonden om te doen)

Ik denk dat ik juist uitgekozen ben om mijn entousiasme want ik heb niet alle diploma's voor de functie maar deze mag ik wel gaan doen als ik wordt aangenomen. Heb dus eigenlijk op een ''onpassend'' baantje gesolliciteerd welke ik wel heeeel graag wil. Het idee dat anderen beter passen in de functie heb ik niet eens over nagedacht want dan kon ik er beter niet solliciteren.

Ik zit nu dus te wachten op het beslissende telefoontje, en das best spannend en toekomstbepalend voor mij. (ben niet zo jong meer als jij ;-)

Begrijp dat jij een baantje zoekt totdat je studie weer begint?
Zou je niet op een camping in Frankrijk ofzo willen werken dan?
Dat lijkt mezelf wel leuk, op jouw leeftijd dan.....
Tja inderdaad het klopt dat ik werk zoek tot mijn studie, het enige lastige is dat ik niet precies tot wanneer.
Want ik heb 2 studieopties:
1 in het buitenland en dan zou ik ergens in juli moeten vertrekken naar het betreffenden land.
2. hier in nederland nu in september.

En het hangt allemaal af van de optie of ik studiefinanciering kan krijgen voor de opleiding in het buitenland en dat weet ik pas over ongeveer 8 weken, daarom blijf ik nu liever in Nederland.

Maar goed, ik ben nu weg, heb om half 3 het gesprek nog even haren doen enzo, en dan kwart over 2 de deur uit :)
pi_95216189
Succes iedereen ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:56:30 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95216330
Maandag weer een eerste gesprek! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:55:53 #52
32029 Basson
Dodge This!
pi_95220902
En weer een Randstad baantje dat waarschijnlijk naar een jeugdiger individu is gegaan...
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:57:49 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95221007
God, ik moet een hele lijst met vragen invullen (motivatie, successen etc) en ik word maandag ook onderworpen aan een taaltoets (wel logisch, want het gaat om de functie van corrector), maar toch is het spannend :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_95221412
Zo net terug van het gesprek. Het ging wel goed, het begon heel informeel en ging ook zo door. Wel ben ik tussendoor een beetje op de proef gezet ivm. klantcontact.
maar ik word vandaag nog voorgesteld aan het bedrijf en hopelijk mag ik binnenkort op gesprek, ik moet nog wel even referentiegegevens van mijn laatste doormailen, maar dat komt wel goed.

Verder als ik de baan krijg mag ik eerst een 3daagse cursus volgen in nuth ergens in limburg, maar met overnachting en alles erop en eraaan, dus dat is wel leuk. Verder is het werk op 5 minuten fietsen van huis,en midden in het centrum ^O^

Waarschijnlijk moet ik wel een paar keer naar den haag of amsterdam ofzo..maar ach..voor een keer is het niet erg..zolang ik maar niet iedere dag richting amsterdam hoef _O_

En het werk is vrij simpel, en leuk voor tijdelijk, mag dan mobieltjes uitelkaar halen en inelkaar zetten en mischien nog wat solderen ook *O*

En het loon zit ook niet mis, waarschijnlijk rond de 1800 per maand, excl. weekenden en koopavonden :) dus kan ik mooi sparen voor mijn studie _O_
pi_95223444
Net telefoontje gehad aan bij de bank waar ik gesollciteerd heb!
Over anderhalve week beginnen, ze moeten me eerst natrekken bij verschillende instanties en andere werkgevers.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:59:14 #56
335476 oppiedoppie
pi_95223672
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef cafpow het volgende:
Zo net terug van het gesprek. Het ging wel goed, het begon heel informeel en ging ook zo door. Wel ben ik tussendoor een beetje op de proef gezet ivm. klantcontact.
maar ik word vandaag nog voorgesteld aan het bedrijf en hopelijk mag ik binnenkort op gesprek, ik moet nog wel even referentiegegevens van mijn laatste doormailen, maar dat komt wel goed.

Verder als ik de baan krijg mag ik eerst een 3daagse cursus volgen in nuth ergens in limburg, maar met overnachting en alles erop en eraaan, dus dat is wel leuk. Verder is het werk op 5 minuten fietsen van huis,en midden in het centrum ^O^

Waarschijnlijk moet ik wel een paar keer naar den haag of amsterdam ofzo..maar ach..voor een keer is het niet erg..zolang ik maar niet iedere dag richting amsterdam hoef _O_

En het werk is vrij simpel, en leuk voor tijdelijk, mag dan mobieltjes uitelkaar halen en inelkaar zetten en mischien nog wat solderen ook *O*

En het loon zit ook niet mis, waarschijnlijk rond de 1800 per maand, excl. weekenden en koopavonden :) dus kan ik mooi sparen voor mijn studie _O_
Dacht dat dit al het gesprek met het bedrijf was, je bent nu dus pas voorgesteld,
weet je ook hoeveel mensen er worden voorgesteld?

Lijkt me toch wel een interessant baantje na alles wat je zoal noemt.

Succes dan bij het ''eerste'' gesprek.....
To BG or not to BG!
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:00:42 #57
335476 oppiedoppie
pi_95223737
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Over anderhalve week beginnen, ze moeten me eerst natrekken bij verschillende instanties en andere werkgevers.
Verschillende instanties? Welke dan? Dit omdat het bij een bank is?
Toch alvast gefeliciteerd!!!
To BG or not to BG!
pi_95224008
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 16:59 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dacht dat dit al het gesprek met het bedrijf was, je bent nu dus pas voorgesteld,
weet je ook hoeveel mensen er worden voorgesteld?

Lijkt me toch wel een interessant baantje na alles wat je zoal noemt.

Succes dan bij het ''eerste'' gesprek.....
Het baantje valt wel mee het is alleen niet echt iets wat ik echt jaren zou willen doen :)
Maar voor een paar maanden is het beter dande bijstand.
En vandaag was het gesprek pas bij het Uitzendbureau, maar er zijn niet veel kandidaten ze vertelden dat er op dit moment 2 andere worden voorgesteld hier in mijn woonplaats en ze zoeken voor ongeveer 3 plaatsen in nl. En de Mw. Van het uitzendbureau zei dat ik in haar ogen zeer gekwalificeerd ben!

EDIT: Ik mag volgende week donderdag op gesprek, ik moet er wel voor naar breda, maar als ik aangenomen word krijg ik die reis gewoon vergoed :)

[ Bericht 10% gewijzigd door cafpow op 08-04-2011 17:26:35 ]
pi_95224856
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Nice :) Goede werkgever.. ik heb er ooit stage gelopen, die controle lijkt spannender dan het is ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:59:24 #60
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95231690
Vanmiddag gebeld door de werkgever waar ik woensdag op gesprek was. Gaven aan dat ze eigenlijk zich geheel in mijn profiel konden vinden (eigenlijk ideale kandidaat) maar omdat het enkele reis toch 60km is, ben ik afgevallen (kosten om steeds heen&weer te reizen).
Erg jammer, maar had het gisteren eigenlijk al zelf afgeschreven
pi_95232408
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Verschillende instanties? Welke dan? Dit omdat het bij een bank is?
Toch alvast gefeliciteerd!!!
Geen idee zullen wel kijken of ik een strafblad heb waarschijnlijk en naar werkgevers waar ik de laatste 2 jaar heb gewerkt wordt een brief gestuurd of ik geen spullen gestolen vernield enz heb.
Maar denk idd niet dat ze heel diep gaan graven..
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:14:29 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95232483
Bummer. Ik moet maandag een paar referenties opgeven en ik wilde m'n prof van de uni als referentie opgeven (want hij heeft bij m'n afstuderen aangegeven dat ik dat mocht doen), mail ik hem net, is 'ie de hele volgende week weg, terwijl het bedrijf hem juist dan ws zou willen contacteren -O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_95232695
ik zit toch te twijfelen of ik de baan neem of niet. Want ik sta dan in de winkel en voer daar reparaties aan als een klant binnenkomt met een defect probleem. En vaak kunnen consumenten daar zeer vervelend worden en dat is nou een heel zwak punt van mij.
En ik weet dat als dat regelmatig gaat gebeuren dat ik dan iedere dag chagerijnig thuis zal komen..want heb moeite om dat soort dingen van me af te gooien. Dus moet er nog maar even over nadenken... :)
pi_95234063
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:18 schreef cafpow het volgende:
ik zit toch te twijfelen of ik de baan neem of niet. Want ik sta dan in de winkel en voer daar reparaties aan als een klant binnenkomt met een defect probleem. En vaak kunnen consumenten daar zeer vervelend worden en dat is nou een heel zwak punt van mij.
En ik weet dat als dat regelmatig gaat gebeuren dat ik dan iedere dag chagerijnig thuis zal komen..want heb moeite om dat soort dingen van me af te gooien. Dus moet er nog maar even over nadenken... :)
Moet je moet de reperaties ter plekke in de winkel uitvoeren?
pi_95235820
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:45 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Moet je moet de reperaties ter plekke in de winkel uitvoeren?
Zoveel mogelijk reparaties gaan ter plekken, en andere moet ik dan doorsturen naat het bedrijf(2e lijns) en dan kunnen klanten super vervelend gaan doen en ik kan daar niet goed mee omgaan.
maar als ze zien dat ik hard mijn best zullen mensen ook minder snel vervelnd worden. :)
pi_95256731
Oh hier is ie... haha.

Even mijn verslagje doen zo!
pi_95258078
Ok bij deze dan maar, ik heb een tijdje niet kunnen reageren omdat ik in een hotel zat zonder internet en ik had het gewoon super druk de laatste weken.

De eerste contacten
Begin Maart werd ik via Fok! benaderd of ik nog steeds op zoek naar werk was, iemand had hier in dit topic gelezen dat ik op zoek was naar werk en wat ik ongeveer zocht.

Ik reageerde in eerste instantie een beetje terughoudend en niet te enthousiast, zo van, ja nog wel, verwachtte er niet heel veel van.

Sinds toen heb ik hier niet meer gereageerd, want ik had geen idee of ze mee zouden lezen en of ik nou sprak met de baas, een manager of gewoon een medewerker.

Na een aantal PB's vroegen ze of ik mijn CV kon sturen, deze vonden ze wel interessant en vroegen of ik langs kon komen in Leiden, toen vertelde ik dat ik in Emmen woonde en dat is idd een gigantische afstand.

Toch heb ik er, aangezien hier niet veel werk is, wel eens aan gedacht om richting het westen te gaan, maar ik heb hier een koophuis die ik niet kwijt kan (vraagprijs niet gestegen, wel kosten aan makelaar en heb 10.000 euro overdrachtsbelasting betaald). En wat doe je dan eerst, ga je eerst verhuizen, of zoek je eerst werk?

Ik kreeg een PB dat als ik alsnog interesse had ik wel langs mocht komen, dat praat makkelijker en zo kun je ook echt kennis maken met elkaar. Ik heb besloten toch maar heen te gaan, kan nooit kwaad (behalve dat elke keer heen en terug mij ongeveer 60-80 euro kost).

Het gesprek
Eenmaal aangekomen klikte het meteen wel goed, veel mensen met dezelfde interesse en leeftijd en ze hadden ook wel begrip voor mijn verleden dat ik echt vanalles heb gedaan en dus alles wel kan, maar nergens in gespecialiseerd ben. Ze vertelden me dat ik daar sowieso ook de ruimte zou krijgen om veel te leren en de sfeer heel relaxed is, ook dat beviel me wel.

Ze vroegen of ik mee wilde eten met de gezamenlijke lunch en ik begon me meteen al een beetje thuis te voelen. Het leek me een prima kans om een beetje de sfeer te proeven en achteraf denk ik dat dat ook wel geholpen heeft om te laten zien dat ik overal voor open sta.

Na de lunch nog even verder gepraat met de plaatselijke leidinggevende en ze hadden er allemaal wel een redelijk goed gevoel over en ik zelf ook wel. Ik moest de 3 uur durende terugreis alles maar eens laten bezinken en ze de volgende dag bellen.

Het dilemma
Eenmaal thuisgekomen stond ik echt voor een dilemma, ik kon ergens werken, het leek me leuk, wat ik ook belangrijk vond is dat ik veel kon leren en de kans kreeg me te verdiepen in programmeren, iets wat ik wel kon, al is het maar in enkele talen, maar nooit verder in ben gegaan en mezelf dus ook echt geen programmeur kon noemen.

Maar mijn koophuis dan... de reiskosten... hoe vind ik daar een kamer/huis/appartement... hoe dit, hoe dat... al mn vrienden hier... ken daar niemand... en en en... vragen vragen vragen...

Een jongen zei wel eens tegen me met uitgaan als we weer in de discussie stonden om op een meisje af te stappen: "gewoon doen, anders gebeurd er nooit wat". En ik dacht dus ook... fuck it, ik doe het gewoon.

Op avontuur
Heb gebeld dat het me leuk leek en ik er graag zou willen beginnen, wat hun betreft kon ik meteen die maandag al beginnen en toen begon de achtbaan. Ik had nog tijdelijk werk en ik heb dus gezegd dat ik liever de week erna zou beginnen, dit gaf me ook een beetje tijd om te kijken of ik iets van een slaapplek kon vinden.

Inmiddels wist iedereen via internet, fora, facebook, familie en vrienden dat ik op zoek was naar een (tijdelijke) kamer in de omgeving Leiden en ik had meteen 4 eventuele opties. Helaas ging de week erna sneller dan ik dacht en voor ik het wist was het de vrijdag voor de maandag. Ik had nog niets qua slaapplek en heb dus even gebeld, om niet meteen onder teveel druk te staan (nieuw werk, nieuwe collega's, nieuwe omgeving en ook nog op zoek naar een onderkomen) hadden ze besloten een hotel voor me te regelen die week en die maandag ben ik begonnen.

De afgelopen 2 weken
Ik werk er nu 2 weken en het bevalt me super goed, ik heb veelal in kleine bedrijven gewerkt waar je maar 2 of 3 collega's had en direct samenwerkte met de baas, niet altijd even leuk. Ik heb al veel kunnen leren en heb super leuke collega's, meteen 2 keer uiteten geweest met een aardige groep collega's en iedereen al redelijk leren kennen. Ook denk ik dat ik redelijk goed kan worden in wat ik nu doe en elke opdracht is weer een uitdaging, ook hoop ik dat dat zo blijft.

Vooral de gezellige sfeer en veel leeftijdsgenoten helpt heel erg in me thuis voelen daar. Helaas heb ik nog steeds geen kamer of appartement, als het goed is komt daar dit weekend of volgende week verandering in, maar dat blijft allemaal afwachten, dit valt me trouwens erg tegen, ik dacht dat als het moet er altijd wel iets te regelen valt, maar blijkbaar is de kamer/huizenmarkt (huur, aangezien ik niet kan kopen, want ik heb nog een koophuis) echt dramatisch in Nederland. Ze zouden het makkelijker moeten maken om iets te kopen in plaats van moeilijker, want huizen te koop staan er genoeg.

Ook heb ik nog geen idee wat ik moet met mijn huis in Emmen (denk verhuren, want 15.000 euro schuld kan ik niet gebruiken) en ik rij nog elk weekend heen en weer, wat ook kosten met zich meebrengt, als ik iets kan vinden in de buurt willen ze de reiskosten wel vergoeden, maar niet de reiskosten naar Emmen elke week. Niet zo erg aangezien ze wel het hotel e.d. betalen, anders zat ik vast aan huur van een kamer/appartement.

Toch heb ik mijn eerste loon nog niet en al aardig wat geld van mijn ouders moeten lenen voor benzine, avondeten (je kan niet goedkoop koken in een hotel) en andere kosten.

Maar het belangrijkste is, ik heb werk én het bevalt goed! De rest zal wel goedkomen, tenminste... dat hoop ik haha.

Edit: wat ik ook belangrijk vind is dat al die tijdelijke baantjes een ramp zijn voor je CV en je niet slimmer maken. Vooral in de IT moet je bijhouden wat je doet, want ontwikkelingen gaan zo snel, dat je er al gauw niet meer in zit en alles opnieuw kan leren. Ook al kost het me nu meer geld dan ik eraan verdien (dubbele woonlasten e.d.) zie ik het ook heel erg als investering.

Ook grappig dat ik dit topic bijna 2 jaar geleden zelf ben begonnen en nu werk heb via dit topic ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door JDx op 09-04-2011 15:41:00 ]
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:47:52 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95262152
Fijn dat het goedgekomen is JDx! Tip: zoek ook eens in Den Haag.
Even een linkje naar een post in een ander topic over woonruimte vinden in Leiden e.o.

[Gezond Slank] #1425: Stevige stappers

Succes!

Ik heb m'n proefopdracht af en ik ben er erg tevreden over. Hopelijk zijn zij dat ook ;). Best veel werk van gehad, maar ja, zo'n eerste keer wil je het echt perfect doen en als je zoiets vaker doet, gaat het ook steeds sneller (creatieve teksten schrijven). En deze gaat sws weer in m'n portfolio ;). Dus morgen nog maar even nakijken en dan opsturen. En dan hoor ik deze week of het goed genoeg is om me een aanbod te doen :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:06:14 #69
335476 oppiedoppie
pi_95267549
Tjonge wat een verhaal van jDx, zal het maar niet ''quooten'' ivm de ruimte.....

Woon zelf ook (vlakbij) Emmen en het is hier denk ik inderdaad moeilijker om een baan te vinden zonder verre reistijden. Ik ga (hopenlijk) straks in Hoogeveen werken, gelukkig maar 25 minuten rijden dus dat valt nog mee maar had ook wat in Drachten lopen, toch gauw 1.15 uur.

Maar toch geweldig dat je via Fok een baan hebt gevonden, heel bijzonder....

Wens je heel veel succes in je nieuwe baan EN in je nieuwe woonplaats,
en dat je gauw een oplossing voor je huis vindt.
Liever verkopen dan verhuren lijkt me, want verhuren kan ook voor nare problemen zorgen,
ivm onderhoud enzo, ze ''vernielen'' je huis vaak.
Gewoon die 10.000 bij de prijs op en zien wat er gebeurd.......
To BG or not to BG!
pi_95270598
Wat goed JDx!! Gefeliciteerd :)
pi_95285638
@ jdx, klinkt allemaal leer positief en ik zoo gewoon kijken of je anders niet gewoon een soort studentenkamer ofzo kan vinden.

Hier ben ik me beetje per beetje aan het voorbereiden op mijn 2e gesprek donderdag en ik begin erg te merken dat ik toch heel volwassen bezig ben :) iets wat ik tot kortgeleden niet had. En ik kom erachter dat ik toch zeer veel vragen heb wat betreft het werk en de functie.
Alleen wil ik morgen en maandag wat afstand nemen van deze functie aangezien ik toch twijfels heb, dus ik blijf vacature sites inde gaten houden en hopen dat ik deze week nog een leukere vacture tegenkom en heb er al 1 gezien en moet nog 1 sollicitatie via studentenwerk nabellen aangezien er al bijna 4 dagen voorbij zijn en ik niks heb gehoord.
pi_95287155
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 00:51 schreef cafpow het volgende:
@ jdx, klinkt allemaal leer positief en ik zoo gewoon kijken of je anders niet gewoon een soort studentenkamer ofzo kan vinden.

Hier ben ik me beetje per beetje aan het voorbereiden op mijn 2e gesprek donderdag en ik begin erg te merken dat ik toch heel volwassen bezig ben :) iets wat ik tot kortgeleden niet had. En ik kom erachter dat ik toch zeer veel vragen heb wat betreft het werk en de functie.
Alleen wil ik morgen en maandag wat afstand nemen van deze functie aangezien ik toch twijfels heb, dus ik blijf vacature sites inde gaten houden en hopen dat ik deze week nog een leukere vacture tegenkom en heb er al 1 gezien en moet nog 1 sollicitatie via studentenwerk nabellen aangezien er al bijna 4 dagen voorbij zijn en ik niks heb gehoord.
Keep up the good work!!
  zondag 10 april 2011 @ 12:31:08 #73
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95295565
Update van mijn kant (over de rare collega e.d.): ik heb vrijdag en zaterdag de hele dag gewerkt en de kok deed al wat aardiger, er zijn eigenlijk geen heel vervelende dingen gebeurd, hij maakte zelfs een grapje gisteravond. Maar daarna zei die weer iets heel onduidelijks en toen ik het niet meteen begreep werd ie kwaad ("logisch nadenken blabla") :') toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, maar dat was ook omdat ik moe was (vrijdag 9 uur en gisteren 11 uur achter elkaar gewerkt met 10 minuten pauze... mag toch eigenlijk helemaal niet? mja, horeca). Nja het was denk ik gewoon even ontlading van 2 heel vermoeiende dagen, m'n hele lichaam doet nu zeer maar gelukkig kan ik vandaag lekker chillen ^O^ Ok klinkt wel alsof ik als shit word behandeld nu ik het zo lees :') maar in principe valt het best mee, haha. Ik vind het werk iig wel leuk.

@ Viking84: wat goed van je opdracht, hopelijk krijg je een aanbod! Ik duim voor je ;)

@ cafpow: wat die reparaties ter plekke uitvoeren betreft: nahh dat zal toch wel meevallen, dat klanten chagrijnig worden? Misschien denk je zelf dat het erger is dan dat het echt is. Ik zou het gewoon proberen, gewoon naar het gesprek gaan ^O^ En idd gewoon lekker veel vragen stellen, succes alvast!

@ JDx: wat goed, gefeliciteerd! Wat je via Fok! niet allemaal kunt bereiken ;)

En voor de rest: iedereen veel succes weer ^O^!
  zondag 10 april 2011 @ 12:33:31 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95295673
Ik heb m'n proefopdracht verzonden (spannend! :D) en nu ben ik een sollicitatieformulier voor m'n gesprek van morgen aan het invullen. Er zal weinig te bespreken zijn: alles wat ze kunnen vragen, vragen ze op het formulier al. Nou ja, ben ik iig goed voorbereid :+.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 april 2011 @ 14:05:33 #75
154407 Rucky
pi_95298824
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 12:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb m'n proefopdracht verzonden (spannend! :D) en nu ben ik een sollicitatieformulier voor m'n gesprek van morgen aan het invullen. Er zal weinig te bespreken zijn: alles wat ze kunnen vragen, vragen ze op het formulier al. Nou ja, ben ik iig goed voorbereid :+.
Succes.

Ik heb morgen ook een gesprek nav mijn reactie op een vacature via een uitzendbureau. Ik werd gebeld dat ze mij voor die functie overgekwallificeert vonden maar dat ze wel een bijpassende vacature voor mij hadden. Alleen wel jammer dat dat bedrijf wel een lange reistijd heeft mocht ik aangenomen worden (ik moet nog met het ov). Maar ik heb ook geen andere keus op dit moment. Het is wel zo dat ik meer ga verdienen en het eerste wat ik ga aanschaffen (als het lukt) is een auto. Dan is de afstand wel te doen.
  zondag 10 april 2011 @ 18:13:11 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95308972
Zoals het er nu naar uitziet zal ik ook moeten reizen: fietsen, trein, bus/fietsen of fietsen, trein, stukje lopen. Reistijd is ong hetzelfde bij alle opties: 3 uur per dag in totaal. Maar goed, ik doe dat dan een jaar of 2 en daarna heb ik weer meer opties en ga ik weer in m'n eigen regio solliciteren. Of verhuizen, natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_95309692
quote:
Op zondag 10 april 2011 12:31 schreef Eva4Evah het volgende:
Update van mijn kant (over de rare collega e.d.): ik heb vrijdag en zaterdag de hele dag gewerkt en de kok deed al wat aardiger, er zijn eigenlijk geen heel vervelende dingen gebeurd, hij maakte zelfs een grapje gisteravond. Maar daarna zei die weer iets heel onduidelijks en toen ik het niet meteen begreep werd ie kwaad ("logisch nadenken blabla") :') toen sprongen de tranen wel even in mijn ogen, maar dat was ook omdat ik moe was (vrijdag 9 uur en gisteren 11 uur achter elkaar gewerkt met 10 minuten pauze... mag toch eigenlijk helemaal niet? mja, horeca). Nja het was denk ik gewoon even ontlading van 2 heel vermoeiende dagen, m'n hele lichaam doet nu zeer maar gelukkig kan ik vandaag lekker chillen ^O^ Ok klinkt wel alsof ik als shit word behandeld nu ik het zo lees :') maar in principe valt het best mee, haha. Ik vind het werk iig wel leuk.

@ Viking84: wat goed van je opdracht, hopelijk krijg je een aanbod! Ik duim voor je ;)

@ cafpow: wat die reparaties ter plekke uitvoeren betreft: nahh dat zal toch wel meevallen, dat klanten chagrijnig worden? Misschien denk je zelf dat het erger is dan dat het echt is. Ik zou het gewoon proberen, gewoon naar het gesprek gaan ^O^ En idd gewoon lekker veel vragen stellen, succes alvast!

@ JDx: wat goed, gefeliciteerd! Wat je via Fok! niet allemaal kunt bereiken ;)

En voor de rest: iedereen veel succes weer ^O^!
Ik krig het idee dat de afelpen 2 dagen wat beter gingen. En ach dir kok klinkt als enorme chagerijn dus tja je zal ermee moeten leren omgaan. Maar zo te lezen gaat het de betere kant uit.

Verder tja ikzelf vermoed ook dat ik het reparatie gebeuren met de klanten overdrijf. Maar het punt voor mij is dat ik door PDD-NOS(heel veel moeite heb met oa zulk soort situaties en op het moment blijf ik kalm maar daarna dan kan het voed misgaan) en ik gewoon veel zekerheid nodig en nog andere lichte beperkingen en een baan waar ik me niet op gemak voel schiet niet op.
Maar goed ik ga donderdag naar het gesprek en kan dan altijd nog nee zeggen als het me niks lijkt. En ik heb momenteel begeleiding van een psycholoog en precies vrijdagochtend heb ik een gesprek staan dus dan kan ik het er ook even over hebben... En tot een evenwihtig besluit komen mochten ze me bij het bedrijf willen hebben :)

En tussendoor gewoon verder kijken naar opties ;)
pi_95310645
Thanks allen, zal de komende tijd dit topic nog wel blijven volgen en evt nog wat posten.
pi_95322597
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis! ^O^

Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend. :{
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
  maandag 11 april 2011 @ 11:43:39 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95336436
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook :). Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen :P. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht :) ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
Niet meer actief op Fok!
pi_95337290
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:29 schreef Balisto het volgende:
Wat goed dat je een bedrijf hebt gevonden dat in jou wil investeren JDx, en moedig van je dat je deze stap gewaagd hebt. Succes met het vinden van woonruimte en het verkopen van je huis! ^O^

Ik ben in mijn zoektocht een baantje tegengekomen als nachtportier in een hotel, voor een tot twee nachten per week van 0:00 tot 7:00. Geen moeilijk werk op zich, maar die tijden zijn echt slopend. :{
Ik weet nog niet of ik het ervoor over heb om mijn complete dagritme daarvoor overhoop te gooien.
tja, aan de ene kant lijkt het me best saai als portier werken en nog meer 's nachts, maar voordeel dan is het nog rustiger. Maar aan de andere kant zijn nachtdiensten slopend.
En wel een tip ik heb ooit nachtdiensten gedraaid, wat ik deed om na een nachtdienst zsm weer in mijn normale ritme te komen, was als ik thuiskwam na de dienst maximaal 4 uurtjes slapen en de hele dag door actief bezig zijn en 's nachts viel ik als een blok..en de volgende ochtend was ik weer zo fris al normaal.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net weer gesprek gehad. Flink wat vragen, nog niet eerder meegemaakt. Ging wel goed. Taaltoets gemaakt, die moest foutloos zijn en is dat ook :). Hopelijk laat 1 vd 5 anderen hier een steek vallen :P. Eind vd week hoor ik of ik terug mag komen voor een tweede gesprek en dan krijg ik ook een proefopdracht :) ben benieuwd. Vond het een leuk bedrijf, leuke reis ook via Utrecht.
Tja, hopen dat een ander dan word afgewezen of teveel fouten maakt :D

Hier moet ik zo even wat dingen doen, en ga gelijk kijken naar de vacatures, en op zo veel mogelijk reageren. Kijken of ik wat beters dan die reparatie vacature kan vinden.
En ga beginnen met de vragen te noteren...zodat ik heel goed weet waar ik aan toe ben en zo een zo objectief mogelijk besluit kan nemen,. :)

Zo net gereageerd ivm een secretariele functie, het was wel minder dat de persoon momenteel niet op de werkplek was, dus word ik nog even teruggegebeld.

Verder een vraagje ik heb ongeveer op 6-4 gereageerd op een vacature bij studentenwerk, maar ik heb tot nog toe niks gehoord en ik wilde dus even bellen maar ik weet niet precie waar ik nou moet bellen, is er toevallig een centraal nummer ivm. sollicitaties waar iemand vanaf weet, want bij de vacature staat ook geen contactpersoon.
Of kan ik gewoon naar elke willekeurig kantoor bellen, en dan vragen hoe het zit???

[ Bericht 8% gewijzigd door cafpow op 11-04-2011 12:53:19 ]
pi_95340838
Uit mijn telefoongesprek met een uitzendbureau:

quote:
Ik: "Ik vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 1: "Hoe bedoel je?"
Ik: "Nou, ik heb me laatst ingeschreven en ben op zoek naar werk."
Uzb-medewerker 1: "Ehh... maar wat bedoel je dan?"
Ik: "Toen ik me inschreef hadden jullie nog niks voor me, dus ik vroeg me af of jullie nu misschien iets hebben."
Uzb-medewerker 1: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Een vaste baan zou fijn zijn, maar voor tijdelijk werk of dagjeswerk ben ik ook beschikbaar."
Uzb-medewerker 1: "... Met wie heb je laatst gesproken dan?"
Ik: "Ik weet de naam niet meer."
Uzb-medewerker 1: "Ik zal het even nagaan, heb je een momentje?"

(paar minuten in de wacht)

Uzb-medewerker 1: "Je hebt met *naam* gesproken, zal ik je even doorverbinden?"
Ik: "Prima."

(minuut in de wacht)

Uzb-medewerker 2: "Ja goedemiddag, wat kan ik voor je doen?"
Ik: "Ik heb me laatst ingeschreven en vroeg me af of jullie nog werk voor me hebben."
Uzb-medewerker 2: "Wat voor werk zoek je?"
Ik: "Van alles. Vast werk, tijdelijk werk, dagjeswerk..."
Uzb-medewerker 2: "Ik zal even voor je kijken."

(...)

Uzb-medewerker 2: "Sorry, maar ik zie er niks bij staan. Maar ik kan je aanraden om onze site in de gaten te houden."
pi_95342274
quote:
18s.gif Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

dat is volgens mij echt zo'n standaardantwoord, die heb ik vaak genoeg zelf ook gehoord }:|
  maandag 11 april 2011 @ 15:57:53 #84
335476 oppiedoppie
pi_95345445
quote:
18s.gif Op maandag 11 april 2011 13:47 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik heb me ingeschreven bij 2 uitzendbureaus, via een vacature, dat wel.
Maar de 2 kontaktpersonen zijn aktief aan het zoeken, heb bij beide wel wat lopen.
Nu ben ik ook een MTS'er en daar schijnt een tekort aan te zijn/komen,
want ik heb alleen maar goede ervaring met die 2 UZB's.

Heb me alleen maar bij technische UZB ingeschreven, dus dat dunt wel uit.
Was ooit bij een niet-technisch UZB geweest en daar zat een intercedente die helemaal niet wist wat draaien en frezen was, dus dat schiet niet op.

Wacht nu op een telefoontje of ik ben aangenomen, of niet. Zit in de tuin naast de telefoon te wachten en de spanning loopt op. Maandag of dinsdag hebben ze gezegd. NaNaNa.....
To BG or not to BG!
  maandag 11 april 2011 @ 16:23:09 #85
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95346471
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je" :D :')
pi_95347121
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Bij een uzb werken en dan op de vraag of er nog werk is antwoorden "hoe bedoel je" :D :')
Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
pi_95347214
Ik hoop morgen iets van C1000 te horen aangezien de week bijna om is en anders moet ik maar even bellen.
Ben momenteel voor de zekerheid verder aan het solliciteren en kon morgen voor een baan die me wel aansprak op sollicitatie komen via een UZB.
Ik had een goed telefoongesprek en alles sloot aan bij mijn ervaring en had dus een afspraak gepland voor morgen.
Krijg zelfs een mail om de sollicitatie te bevestigen, maar 10 minuten later word ik wederom gebeld dat ze schijnbaar een ouder persoon 23+ zoeken voor deze functie... ook fijn :(
  maandag 11 april 2011 @ 16:43:33 #88
154407 Rucky
pi_95347406
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen. :D

Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur. *O*

Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie. :D
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
:D
  maandag 11 april 2011 @ 16:47:02 #89
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_95347542
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_95348307
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000 :) !
  maandag 11 april 2011 @ 17:08:33 #91
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95348479
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:37 schreef Balisto het volgende:

[..]

Tja, zou het een teken zijn dat het gewoon nog niet zo goed gaat met de arbeidsmarkt, of gaat het hier om totale incompetentie van de betreffende medewerker?
Nou ik vind het nogal een dom antwoord op de waarschijnlijk meest gestelde vraag aan een uitzendbureau :')

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:43 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik hoor het Harrie Jekkers met zijn soldatenverhaal zo zeggen. :D

Ik heb nu ook een dilemma.
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij een detacheringsbureau voor een vacature die ze hadden. Het was een goed gesprek en op weg naar huis kreeg ik een telefoontje dat ik morgen op gesprek mag komen bij de directeur. *O*

Gaat 5 min later de telefoon van een bedrijf waar ik eerst afgewezen was maar dat ze achteraf gezien mij toch wel willen spreken voor de functie. :D
Ik was afgewezen omdat ik geen kennis had van de door hun gebruikte software. Maar nu willen ze dat gebrek wel aanvullen met een cursus.
:D
'

Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?

@ T_Killer: nee sorry, kan je niet helpen :)

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef smileyface het volgende:
Ik heb net een telefoontje gehad dat ik aangenomen ben bij de C1000 :) !
Gefeliciteerd! :D

Ik had toch verteld dat ik nog een ander sollicitatiegesprek had bij een winkel op het station? Die heb ik vanmorgen afgebeld :') moest er om 10 uur zijn, maar lag zo lekker in m'n bed (was nog heel moe, en gister iets te lang in de zon gezeten, koppijn) dat ik ze om 8 uur heb gebeld en gezegd dat ik al een ander aanbod had :') :P haha, achja.
  maandag 11 april 2011 @ 17:08:33 #92
154407 Rucky
pi_95348480
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:47 schreef T_Killer het volgende:
Heeft er iemand hier met solliciteren weleens te maken gehad met een selectiecommissie en een adviescommissie? Waarbij je in het kader van je sollicitatie met beide een gesprek voert.
Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
  maandag 11 april 2011 @ 17:19:51 #93
154407 Rucky
pi_95348936
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]
Oei, dat is inderdaad een dilemma. Wat heb je tegen dat laatste bedrijf gezegd? Dat je er even over nadenkt?

Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
pi_95350195
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ik graag op gesprek kom. Morgen maar eens mijn sollicitatie bij het eerste bedrijf bespreken. Bijde bedrijven hebben voor en nadelen.
inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.

trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord }:|
  maandag 11 april 2011 @ 18:03:53 #95
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_95350723
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:08 schreef Rucky het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Ik heb wel eens gesprekken gehad dat ik tegenover een directielid en de afdelingschef zat. Maar ook dat het twee verschillende gesprekken waren eerste gesprek met de één en het tweede gesprek met de ander.
Ja ik heb nog nooit gehoord van sollicitaties die opgesplitst zijn in 2 delen: Een selectiecommissie en een adviescommissie. Ik vraag me dus af hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik vermoed dat de selectiecommissie de beslissing maakt over het al dan niet aannemen van yours truly, en de adviescommissie een soort van second opinion is.

In de uitnodiging staan de namen van de commissieleden en hun functie. Het is zo dat de selectiecommissie bestaat uit mensen die werkzaam zijn in ongeveer dezelfde beroepsvelden als waarvoor ik solliciteer. De adviescommissie bestaat daarentegen uit mensen die werkzaam zijn in iets heel anders dan waarvoor ik solliciteer. Dit vind ik raar.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_95350807
Mede-leden...

ik heb langs niks laten weten...maar dat betekent nog niet dat er verandering in mijn situatie heeft plaatsgevonden....ik ben nog steeds werkzoekende.

Vorige week heb ik een eerste gesprek bij een bedrijf gehad. Dit gesprek had ik samen met twee vrouwen. Het klikte direct, en de dag erna werd ik al benaderd of ik ook maandag weer kon langskomen voor een tweede gesprek waar nog een hogere leidinggevende bij zou zitten.

Dat gesprek had ik vandaag, en verliep iets minder soepel als het eerste. Toch hoop ik een goede indruk gemaakt te hebben. Ik zal eind deze week iets horen, en dan is het ook daadwerkelijk nieuws of ik de baan krijg, of dat hij toch aan een van de andere kandidaten gegeven wordt.

Uiteraard zal ik niet meteen "in de gloria" gaan roepen, aangezien ik ook eerder een baan heb gehad, en het maar bij de proeftijd is gebleven toentertijd. Het belangrijkste is dus om die periode vol te maken.
  maandag 11 april 2011 @ 18:35:57 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95352051
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Rucky het volgende:

[..]

:o
  maandag 11 april 2011 @ 18:36:31 #98
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_95352071
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:53 schreef cafpow het volgende:

[..]

inderdaad je moet gewoon bij beiden solliciteren en als ze je bij beide willen hebben dan kan je dus gewoon degene kiezen die jij het prettigst vind.

trouwens ik heb vanmorgen anar een uitzenbureau gebeld ivm. secretaresse vacature(terwijl ik ict'ster ben) maar ik voldoe prima aan de eisen en via de pagina solliciteren werkte niet, dus ik bel die mw. op. die zegt ik ben momenteel niet op mijn plek ik bel jou straks terug, ik heb zowel huis al mobielnummer gegeven, en ik heb nog niks gehoord }:|
Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
pi_95352327
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:36 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dat gebeurt zooo vaak. Gewoon zelf terugbellen!
Tja, ik wacht tot morgenmiddag en dan ga ik zelf bellen..
Ik geef bedrijven altijd even de tijd omdat ik ook niet te opdringerig wil overkomen :)
  maandag 11 april 2011 @ 18:43:11 #100
154407 Rucky
pi_95352356
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 18:35 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

:o
:@

Ik ben beter met techniek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')