Sneaky volkje, die vrouwen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:23 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen dan rond hun 35e pas beginnen
Scheelt een aantal jaar belasting betalen.
Ik vind afschaffing van de kindertoeslag voldoendequote:Op woensdag 6 april 2011 14:25 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Sneaky volkje, die vrouwen.Dan die belasting verdubbelen als het eerste kind na het 35 levensjaar geboren is.
dat hoort natuurlijk ook in het pakket. Investeren door bezuinigen, dat is mijn motto.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind afschaffing van de kindertoeslag voldoende
Nee, als je een gezin hebt moeten beide betalen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:27 schreef Disana het volgende:
De vaders de lusten en de moeders de lasten?
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Dames die op hun 30ste nog steeds in de kleine kinderen zitten en dus niet kunnen 'knallen' op hun werk, ofwel er voor kiezen niet te werken. De staat loopt zo ontzettend veel belastinggeld mis, terwijl ze bijna een ton in de scholing van die dames geïnvesteerd hebben.
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Tijd voor een financiële prikkel. Voor iedere moeder die op haar 30ste nog kinderen onder de 4 heeft, of niet werkt per jaar 500 euro extra belasting. In te voeren vanaf 1 januari 2012.![]()
Dat zal mensen stimuleren hun zaakjes op tijd voor elkaar te hebben. Is het nu echt zo moeilijk om op tijd te zijn hiermee? Op je 24 de eerste, op je 26 nummer 2, en als je het echt wilt is er voor je 30ste heus nog wel tijd voor een 3de.
Kinderopvang gaan we ook niet meer vergoeden. Zie het als een investering. Als je eenmaal een baan hebt, komen de centen natuurlijk zo hard binnen dat de kosten van die opvang peanuts zijn.
De kinderen worden ook socialer van de opvang, en er is nu financiële ruimte voor bijles, een instrument, een verre reis, allemaal dingen die goed zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Mijn stelling: Pak rondhangmoeders flink aan, vergoed geen bal meer voor gezinnen, en over 5 jaar hebben we de beste hoeksteen van Europa.
Ik erger me weleens aan hen, merk ik. Geen cent te makken, teren op de maatschappij en maar kinderen uitpoepen. En voila, de volgende generatie uitkeringstrekkers is geboren.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar ik heb begrepen dat de meeste vrouwen tegenwoordig pas rond hun 30e beginnen met kinderen. Degenen die jong beginnen, zijn vaak van die Bijstandstrekkers.
Uiteraard. Tienertax is ook een goede; belasting heffen op iedereen die zichzelf laat bezwangeren onder de 20.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar ik heb begrepen dat de meeste vrouwen tegenwoordig pas rond hun 30e beginnen met kinderen. Degenen die jong beginnen, zijn vaak van die Bijstandstrekkers.
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
jaquote:Op woensdag 6 april 2011 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Tienertax is ook een goede; belasting heffen op iedereen die zichzelf laat bezwangeren onder de 20.
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral dat meisje van 12quote:
Jong aan de kinderen is juist achterlijk. Eerst carriere maken, dan langzaam na gaan denken over koters.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.
Dus mensen dwingen om vroeg kinderen te nemen?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jong aan de kinderen is juist achterlijk. Eerst carriere maken, dan langzaam na gaan denken over koters.
Laat iedereen dat zelf bepalenquote:Op woensdag 6 april 2011 14:38 schreef MuyTrabajo het volgende:
Het moet maar eens afgelopen zijn met dat jarenlange tutten en ook nog een nakomertje 'omdat het nu nog kan'.![]()
Nee, dankje.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.
Dat is echt niet de juiste start van een carriere, knul.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.
Misschien moet je je eerst ergens in gaan verdiepen voordat je een discussie ergens over begint... nu denk je vast: wat een onzin.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Kinderopvang gaan we ook niet meer vergoeden. Zie het als een investering. Als je eenmaal een baan hebt, komen de centen natuurlijk zo hard binnen dat de kosten van die opvang peanuts zijn.
Wat is er mis met dingen vragen van mensen? Moeders mogen zo lang mogelijk met de kindjes tutten als ze willen, maar dan moeten ze de financiële verantwoordelijkheid ook nemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus mensen dwingen om vroeg kinderen te nemen?
Ik denk dat jij beter thuis past in één van de Aziatische landen.
Werk is wat je er zelf van maakt, voor sommige banen is dat peanuts. Dat jij die baan niet hebt..quote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst ergens in gaan verdiepen voordat je een discussie ergens over begint... nu denk je vast: wat een onzin.
Ik betaal per maand 1200 euro aan de kinderopvang voor in totaal 8 dagen (2 kinderen). Dat is volgens jou peanuts???
Waarschijnlijk omdat de staat wil dat mensen zich voort kunnen planten zonder dat dit de helft van het arbeidsarsenaal buitenspel zet.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Dames die op hun 30ste nog steeds in de kleine kinderen zitten en dus niet kunnen 'knallen' op hun werk, ofwel er voor kiezen niet te werken. De staat loopt zo ontzettend veel belastinggeld mis, terwijl ze bijna een ton in de scholing van die dames geïnvesteerd hebben.
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Meeste vrouwen beginnen op hun dertigste pas, o.a. omdat ze dan pas een beetje financiële lucht hebben.quote:Tijd voor een financiële prikkel. Voor iedere moeder die op haar 30ste nog kinderen onder de 4 heeft, of niet werkt per jaar 500 euro extra belasting. In te voeren vanaf 1 januari 2012.![]()
Nee hoor, op een modaal salaris is dat echt geen peanuts. En vrouwen die op hun 24e, 26e kinderen hebben gekregen zijn er waarschijnlijk een tijd uit geweest, vlak na het afronden van hun opleiding, hebben geen jaren kunnen opbouwen daardoor en mogen al in hun handjes knijpen met 1x modaal.quote:Dat zal mensen stimuleren hun zaakjes op tijd voor elkaar te hebben. Is het nu echt zo moeilijk om op tijd te zijn hiermee? Op je 24 de eerste, op je 26 nummer 2, en als je het echt wilt is er voor je 30ste heus nog wel tijd voor een 3de.
Als je rond je 30e begint is dat inderdaad haalbaar in Nederland.quote:De kinderen worden ook socialer van de opvang, en er is nu financiële ruimte voor bijles, een instrument, een verre reis, allemaal dingen die goed zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Mijn stelling: jouw stelling is praktisch onuitvoerbaar.quote:Mijn stelling: Pak rondhangmoeders flink aan, vergoed geen bal meer voor gezinnen, en over 5 jaar hebben we de beste hoeksteen van Europa.
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is echt niet de juiste start van een carriere, knul.
Tijdens en direct na je studie moet je juist flexibel zijn, 50/60 uur per week maken en hard aan je carriere bouwen. Rond je 35e, zodra je in de hogere functies komt en je in situaties komt waar ook de directe collega's aan kinderen beginnen, kan je denken aan 36-uursfuncties voor de kids.
Onzin, kan allemaal best. dan ga je maar een keertje minder op vakantie. Je eerste en tweede kunnen prima als je studeert, en daarna kun je toch meteen gaan knallen?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de staat wil dat mensen zich voort kunnen planten zonder dat dit de helft van het arbeidsarsenaal buitenspel zet.
[..]
Meeste vrouwen beginnen op hun dertigste pas, o.a. omdat ze dan pas een beetje financiële lucht hebben.
[..]
Nee hoor, op een modaal salaris is dat echt geen peanuts. En vrouwen die op hun 24e, 26e kinderen hebben gekregen zijn er waarschijnlijk een tijd uit geweest, vlak na het afronden van hun opleiding, hebben geen jaren kunnen opbouwen daardoor en mogen al in hun handjes knijpen met 1x modaal.
Moet ik betalen voor een ander zijn leuke leven?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.
Nee, zeg ik dat?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:01 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Moet ik betalen voor een ander zijn leuke leven?
Tegenwoordig bloeit iedereen tot z'n 50e en hebben we ook besloten dat er een leerplichtwet is van je 6e - 16e. Misschien zijn dat wel de mooiste jaren van je leven en dan alsnog moet je in bedompte zweterige klassen zitten met overijverige of onderpresterende hangjongeren. Kunnen we dan niet beter iedereen de vrijheid geven z'n leven in te delen zoals hij of zij het graag wilt?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.
De staat loopt jaarlijks heel veel geld mis hierdoor, en jij praat dat goed dat 'mensen wel een leuk leven moeten hebben'.quote:
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tegenwoordig bloeit iedereen tot z'n 50e en hebben we ook besloten dat er een leerplichtwet is van je 6e - 16e. Misschien zijn dat wel de mooiste jaren van je leven en dan alsnog moet je in bedompte zweterige klassen zitten met overijverige of onderpresterende hangjongeren. Kunnen we dan niet beter iedereen de vrijheid geven z'n leven in te delen zoals hij of zij het graag wilt?
Inderdaadquote:Op woensdag 6 april 2011 15:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?
Zo had ik het nog niet bekeken!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad
Maar de overheid houdt de student/scholier/ouder en welke andere categorie in z'n macht door kleine subsidies uit te delen waarmee gedreigd kan worden die te korten als het individu niet het wenselijk gedrag vertoond. Van aanrechtsubsidie tot langstudeerder; al die vehikels zijn de schuld van een te grote afhankelijkheid van de overheid die de burger zelf in stand houdt omdat hij / zij denkt dat dit het enige voordeeltje is dat er te pakken valt.
Nee, maar studenten zijn minder zielig in de ogen van het electoraat. Die hangen in de kroeg, zitten op terrasjes en houden enkel de locale middenstand draaiende, terwijl moeders en gezinnen altijd een speciale voorkeursbehandeling genieten.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.
Maar waarom dan boetes/straffen? Waarom gewoon niet de geldkraan dichtdraaien of 'positief' gedrag belonen? Dit is toch juist heel tegenstrijdig met de gedachten van een partij als de VVD.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.
Studenten mogen best van hun 'luie reet' komen, vindt men tegenwordig, nou dan vind ik dat dat ook geldt voor de rest.
Als we zelf als studenten voor onze studie gaan zorgen, heeft de overheid helemaal niets meer te beslissen. Ik vind persoonlijk dat de stap naar particulier onderwijs al rap dichtbij komt; de nieuwe generatie moet voldoen aan een BSA, heeft last van de harde knip, wordt als lanterfanter versleten indien er een jaartje gemist wordt, kan maar 13.000 bijverdienen, moet aan tal van voorwaarden voldoen en kan ook nog eens met terugwerkende kracht gepakt worden. Nu zijn Nyenrode en dat soort instellingen nog net een slagje duurder, maar het scheelt niet veel meer.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken!
En laagopgeleiden krijgen een boete omdat ze nu minder IB betalenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:17 schreef dotCommunism het volgende:
Lijkt me prima plan. Aangezien Zijlstra zijn langstudeerboete rechtvaardigt met "het duurt langer voor ze gaan werken" kunnen we ook meteen wel gaan beginnen met belastingheffen op iedereen die deeltijd werkt. En op jongeren die wel een baantje mogen hebben maar dat niet hebben. En op mensen die slechts 40 uur werken, want je kan best 60 80 100 uur werken per week. En als je op vrijdag/zaterdag/zondag vrij moet hebben van je geloof moet je ook extra betalen, want ook dan kan je werken en dus belasting opleveren. Feestdagen schaffen we af en ook vrije dagen zijn onzinnig, kost ook maar geld.
Iedereen krijgt een boete, maar de boete hangt af van je opleidingsniveau. Phd's krijgen de kleinste boete, want ze hadden best 2 phd's tegelijk kunnen halen aangezien daar 40 uur per week voor staat, en 80 uur per week werken prima mogelijk is. Luie apen zijn het, dat kunnen we niet hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En laagopgeleiden krijgen een boete omdat ze nu minder IB betalen?
Jij hebt het helemaal door! Al die mensen die lang willen studeren, met de kindjes tutten, en weet ik al niet wat, leuk, maar daar gaat de maatschappij niet voor betalen? Heb je recht op 'een leuk leven?'quote:Op woensdag 6 april 2011 15:17 schreef dotCommunism het volgende:
Lijkt me prima plan. Aangezien Zijlstra zijn langstudeerboete rechtvaardigt met "het duurt langer voor ze gaan werken" kunnen we ook meteen wel gaan beginnen met belastingheffen op iedereen die deeltijd werkt. En op jongeren die wel een baantje mogen hebben maar dat niet hebben. En op mensen die slechts 40 uur werken, want je kan best 60 80 100 uur werken per week. En als je op vrijdag/zaterdag/zondag vrij moet hebben van je geloof moet je ook extra betalen, want ook dan kan je werken en dus belasting opleveren. Feestdagen schaffen we af en ook vrije dagen zijn onzinnig, kost ook maar geld.
Een leuk leven betekent mogelijk kosteloze ontspanning, en dat kost de overheid geld, dus nee, dat kunnen we niet hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:23 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Jij hebt het helemaal door! Al die mensen die lang willen studeren, met de kindjes tutten, en weet ik al niet wat, leuk, maar daar gaat de maatschappij niet voor betalen? Heb je recht op 'een leuk leven?'
MT zit de 3 dagen per jaar dat hij vrij heeft in een peperduur resort op de Maldiven zijn vrouw uit te kafferen omdat hij stijf staat van de stress.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Een leuk leven betekent mogelijk kosteloze ontspanning, en dat kost de overheid geld, dus nee, dat kunnen we niet hebben.
Ik heb op mijn 23e, 26e en 29e mijn kinderen gekregen. De eerste nog net tijdens mijn studie dus. Wil je de praktijk weten vs. jouw idee van "knallen"? Want als je je op je 26e meldt op de arbeidsmarkt laat niemand je knallen want je wordt niet aangenomen op banen waar je dat kunt. Je bent namelijk als vrouw met kinderen een stuk minder populair bij werkgevers omdat minder flexibel bent en ze geld kost.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:00 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Onzin, kan allemaal best. dan ga je maar een keertje minder op vakantie. Je eerste en tweede kunnen prima als je studeert, en daarna kun je toch meteen gaan knallen?
Het grote geld komt vanzelf? Oh, dan wacht ik nog even. En ik maar denken dat ik het bij elkaar kon werkenquote:Dan komt het grote geld vanzelf. Dat je het eerste jaar krap zit: Jammer. Maar je wilde zelf toch kinderen?
hmm ja, dat vloeit er uit voort. Als je het doorvoert kan het rare vormen aan gaan nemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:24 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Een leuk leven betekent mogelijk kosteloze ontspanning, en dat kost de overheid geld, dus nee, dat kunnen we niet hebben.
Dus mannen kunnen maar beter niet trouwen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef MuyTrabajo het volgende:
Nee, als je een gezin hebt moeten beide betalen.
Als je echt wil werken is er werk genoeg.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb op mijn 23e, 26e en 29e mijn kinderen gekregen. De eerste nog net tijdens mijn studie dus. Wil je de praktijk weten vs. jouw idee van "knallen"? Want als je je op je 26e meldt op de arbeidsmarkt laat niemand je knallen want je wordt niet aangenomen op banen waar je dat kunt. Je bent namelijk als vrouw met kinderen een stuk minder populair bij werkgevers omdat minder flexibel bent en ze geld kost.
[..]
Het grote geld komt vanzelf? Oh, dan wacht ik nog even. En ik maar denken dat ik het bij elkaar kon werken
Iemand komt met een debiel voorstel en wuift alle praktische bezwaren die er aan kleven arrogant weg?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb op mijn 23e, 26e en 29e mijn kinderen gekregen. De eerste nog net tijdens mijn studie dus. Wil je de praktijk weten vs. jouw idee van "knallen"? Want als je je op je 26e meldt op de arbeidsmarkt laat niemand je knallen want je wordt niet aangenomen op banen waar je dat kunt. Je bent namelijk als vrouw met kinderen een stuk minder populair bij werkgevers omdat minder flexibel bent en ze geld kost.
[..]
Het grote geld komt vanzelf? Oh, dan wacht ik nog even. En ik maar denken dat ik het bij elkaar kon werken
Wakker worden, mensen als ik zijn de baas in dit land nu..quote:Op woensdag 6 april 2011 15:34 schreef Tocadisco het volgende:
Wie leert TS even dat er meer in de wereld bestaat dan alleen geld?
Geen werk waarbij je die kosten voor de kinderopvang zomaar ophoest, hoorquote:Op woensdag 6 april 2011 15:32 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Als je echt wil werken is er werk genoeg.
Oh ja, en dat ook nog. En dat zijn voorstel een hoop gaat kosten.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:34 schreef Tocadisco het volgende:
Wie leert TS even dat er meer in de wereld bestaat dan alleen geld?
quote:Op woensdag 6 april 2011 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Geen werk waarbij je die kosten voor de kinderopvang zomaar ophoest, hoor
als je echt wil, hurr, durr, [/] insert standaard Bruin-1 riedel[/]quote:Op woensdag 6 april 2011 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Geen werk waarbij je die kosten voor de kinderopvang zomaar ophoest, hoor
Elk jaar rond 31 december.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:39 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die het woord "knallen" gebruiken.
Ik volg je niet meerquote:Op woensdag 6 april 2011 15:44 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
[..]
als je echt wil, hurr, durr, [/] insert standaard Bruin-1 riedel[/]
Tegenwoordig gaat alles om geld, gaat men ervanuit dat iedereen er een hoop van op kan hoesten voor 'investeringen' en doen argumenten uit de echte wereld er niet meer toe.
Niet per se, ik vind gewoon dat ze wat consequenter moeten zijn. Als studenten pesten met terugwerkende boetes te verdedigen valt, omdat belastinggeld, dan dit ook.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer
Je nam opzettelijk de kant in van bruin-1?
En ik maar denken dat de overheid er voor het volk was en niet andersom.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:06 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De staat loopt jaarlijks heel veel geld mis hierdoor, en jij praat dat goed dat 'mensen wel een leuk leven moeten hebben'.
Niet volgens sommige mensen in het huidige kabinet.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de overheid er voor het volk was en niet andersom.
Hoe naïef.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de overheid er voor het volk was en niet andersom.
Hij maakt de shit belachelijk door te overdrijven en meerdere groepen te betrekken bij eenzelfde behandeling als dat nu gebeurd bij een zwakke groep (studenten) in de hoop dat men zal inzien als het dezelfde redenering hun persoonlijk raakt, dat zij dan hun gehele attitude jegens de studenten zal doen veranderen en dat zij ook in opstand komen. Alleen op die manier wint het volk van de overheid, want de overheid is bang voor een verenigt volk.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer
Je nam opzettelijk de kant in van bruin-1?
Inderdaad, het gore lef alleen al. Beetje denken dat je een leuk leven moet hebben. Eikels.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:06 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De staat loopt jaarlijks heel veel geld mis hierdoor, en jij praat dat goed dat 'mensen wel een leuk leven moeten hebben'.
Als je het ene belachelijk vind zou je het ander ook belachelijk moeten vinden. idd.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:59 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Hij maakt de shit belachelijk door te overdrijven en meerdere groepen te betrekken bij eenzelfde behandeling als dat nu gebeurd
Wat ik dan wel dubbel vind is dat de staat ons niet te veel als belastingkoe mag zien, maar dat wij als we iets willen/makeren het wel doodnormaal vinden dat de staat zonder gesputtter centen ophoest.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:12 schreef Arolsen het volgende:
Pff weer die fixatie op geld en werk. Alsof we allemaal werkpaarden zijn.
Laat moeder kinderen krijgen als ze er aan toe zijn en laat ze hun kinderen opvoeden. Met het systeem van de TS krijg je vooral veel mislukte kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die centen komen ook ergens vandaan. We werken en betalen belasting als het goed is.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:18 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Wat ik dan wel dubbel vind is dat de staat ons niet te veel als belastingkoe mag zien, maar dat wij als we iets willen/makeren het wel doodnormaal vinden dat de staat zonder gesputtter centen ophoest.
En als de staat ervoor kiest daar geen geld aan uit te geven roepen we weer 'schande'. Die centen moeten toch ook ergens vandaan komen?
En daar zijn ze weer, de hra en de jsf. De linkse versie van 'als ze die zwarten niet toelieten kon ik zo een woning krijgen'.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:22 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Die centen komen ook ergens vandaan. We werken en betalen belasting als het goed is.
Hooguit wordt het teveel aan nonsens als straaljagers, oorlogen en het subsidieren van villa's uitgegeven.
kennelijk niet genoeg, we zitten met een begrotingstekort, niet opgelet de laatste paar jaren?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:22 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Die centen komen ook ergens vandaan. We werken en betalen belasting als het goed is.
.
Ik las een paar maandeb geleden dat een een of ander ziekenhuis een gespecialiseerd centrum ging openen. Om mensen met zwaar overgewicht met medische trucs toch kinderen te laten krijgen!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorstel:
- elk koppel lekker zelf laten bepalen op welke leeftijd ze aan kinderen beginnen, bij voorkeur wel onder de 40 i.v.m. sterk stijgende risico's rond die leeftijd (bijv. maar zeker niet uitsluitend trisomie 21)
- bij sommige koppels proberen te voorkomen dat ze kinderen krijgen, in het belang van de potentiële kinderen
Dat komt dus omdat de overheid op te grote voet leeft en er ook nog een hele hoop geld achter de strijkstok blijft haken bij graaiersquote:Op woensdag 6 april 2011 16:26 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
kennelijk niet genoeg, we zitten met een begrotingstekort, niet opgelet de laatste paar jaren?
Natuurlijk heb je gelijk dat dit in grote mate een principekwestie is (wat vind je belangrijker: HRA/JSF of onderwijs/gezondheidszorg/armoedebestrijding?) maar zouden de impact van het limiteren van de HRA niet heel wat groter zijn wanneer we de grens zouden leggen op een hypotheek van de modale woning (in Nederland helaas een Vinex-rijtjeshuisje, het troosteloze Nederlandse alternatief van een Americaanse suburbaanse woning met witte hekjesquote:En daar zijn ze weer, de hra en de jsf. De linkse versie van 'als ze die zwarten niet toelieten kon ik zo een woning krijgen'.
Wakker worden, die speeltjes kosten geld, maar daar zijn we er niet me.
Hoeveel krijg je terug van de overheid?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst ergens in gaan verdiepen voordat je een discussie ergens over begint... nu denk je vast: wat een onzin.
Ik betaal per maand 1200 euro aan de kinderopvang voor in totaal 8 dagen (2 kinderen). Dat is volgens jou peanuts???
En een huis van 310?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk dat dit in grote mate een principekwestie is (wat vind je belangrijker: HRA/JSF of onderwijs/gezondheidszorg/armoedebestrijding?) maar zouden de impact van het limiteren van de HRA niet heel wat groter zijn wanneer we de grens zouden leggen op een hypotheek van de modale woning (in Nederland helaas een Vinex-rijtjeshuisje, het troosteloze Nederlandse alternatief van een Americaanse suburbaanse woning met witte hekjes): pak hem beet 2-3 ton (afhankelijk van waar je woont).
Oh zeker. Ik vind ook dat er paal en perk aan gesteld moet worden. Maar daarmee zijn de problemen helaas niet opgelost. Dan nog moeten er keuzes gemaakt worden.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk dat dit in grote mate een principekwestie is (wat vind je belangrijker: HRA/JSF of onderwijs/gezondheidszorg/armoedebestrijding?) maar zouden de impact van het limiteren van de HRA niet heel wat groter zijn wanneer we de grens zouden leggen op een hypotheek van de modale woning (in Nederland helaas een Vinex-rijtjeshuisje, het troosteloze Nederlandse alternatief van een Americaanse suburbaanse woning met witte hekjes): pak hem beet 2-3 ton (afhankelijk van waar je woont).
En dat verschilt dan per buurt ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tot aan het bedrag van de modale woning mag je de rente aftrekken, de rest van de rente niet.
En de overheid leeft weer op te grote voet omdat de burgers van allerlei dingen vanzelfsprekend vinden.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:31 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat de overheid op te grote voet leeft
Belachelijk. Een villabewoner in Gelderland mag rente aftrekken, maar een bovenkamertje in Amsterdam duwt je boven dat bedrag. Sowieso zijn maximale bedragen het slechtste dat er in de fiscale wetgeving in te sluiten is.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tot aan het bedrag van de modale woning mag je de rente aftrekken, de rest van de rente niet.
Dat denk ik dus even niet hé. Maximumbedragen in de IB sfeer en dan nog een variabele bovengrens. Komop zeg.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat weet ik niet.
Enerzijds zou je kunnen stellen dat je er rekening mee moet houden dat een woning in de stad in de Randstad duurder is dan een woning in een dorp in de periferie (geen toelichting nodig zeker?), anderzijds zou je kunnen stellen dat je dat juist niet moet doen omdat het goed is wanneer we verdere verstedelijking niet gaan aanmoedigen.
Bovendien: wat doe je met plaatsen als Wassenaar en Bloemendaal??
Maar goed, dat zijn details die wel op een goede manier ingevuld kunnen worden.
Idem aan post #90, geen inkomenspolitiek bedrijven op markten (baby- of huizenmarkt) die zich daar niet toe lenen. Een maximaal aantal kinderen kan in mijn ogen wel, maar een maximaal inkomen is onwenselijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorstel:
- kinderbijslag voor hooguit de eerste twee kinderen en enkel beneden een bepaald inkomen + vermogen
- vanaf het vierde kind een kinderheffing
- elk koppel lekker zelf laten bepalen op welke leeftijd ze aan kinderen beginnen, bij voorkeur wel onder de 40 i.v.m. sterk stijgende risico's rond die leeftijd (bijv. maar zeker niet uitsluitend trisomie 21)
- bij sommige koppels proberen te voorkomen dat ze kinderen krijgen, in het belang van de potentiële kinderen
Het zijn hier niet allemaal economen of fiscalisten erik, dat is wel weer duidelijkquote:Op woensdag 6 april 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat denk ik dus even niet hé. Maximumbedragen in de IB sfeer en dan nog een variabele bovengrens. Komop zeg.
Zie mijn op een na laatste post. Die afweging heb ik nog niet gemaakt maar in ieder geval moet het resultaat van het beleid zijn dat iedereen in zijn regio de rente van een gewone woning (mogelijk te definiëren in oppervlakte?) kan aftrekken, tenzij de afweging wordt gemaakt dat het goed zou zijn voor Nederland om te deurbaniseren.quote:Belachelijk. Een villabewoner in Gelderland mag rente aftrekken, maar een bovenkamertje in Amsterdam duwt je boven dat bedrag. Sowieso zijn maximale bedragen het slechtste dat er in de fiscale wetgeving in te sluiten is.
Dan zit je in Amsterdam dus voor een gezinswoning nog steeds op een tonnetje of 4-5-6. Ben ook benieuwd hoe jouw plan zich gaat verhouden tot de WOZ-belasting en het EWF, aangezien dat ook allemaal aan elkaar hangt.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie mijn op een na laatste post. Die afweging heb ik nog niet gemaakt maar in ieder geval moet het resultaat van het beleid zijn dat iedereen in zijn regio de rente van een gewone woning (mogelijk te definiëren in oppervlakte?) kan aftrekken, tenzij de afweging wordt gemaakt dat het goed zou zijn voor Nederland om te deurbaniseren.
Er zijn instrumenten om dat goed te regelen zonder er een bureaucratisch monster van te maken. Wat denk je bijv. van het gebruik maken van de oppervlakte van de woning als criterium voor hoe hoog het bedrag in een bepaalde buurt is?quote:Maximumbedragen in de IB sfeer en dan nog een variabele bovengrens.
Ik snap niet dat jij de enorme administratieve chaos niet ziet aankomen. Ik durf wel te beweren dat je per saldo als overheid nog duurder uit zal zijn door de enorme bende die je creert. Levert wel een hoop banen op, dat scheelt dan misschien weer.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn instrumenten om dat goed te regelen zonder er een bureaucratisch monster van te maken. Wat denk je bijv. van het gebruik maken van de oppervlakte van de woning als criterium voor hoe hoog het bedrag in een bepaalde buurt is?
In oppervlakte? Dus zwembaden of luxe inrichtingen tel je niet mee?quote:Op woensdag 6 april 2011 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie mijn op een na laatste post. Die afweging heb ik nog niet gemaakt maar in ieder geval moet het resultaat van het beleid zijn dat iedereen in zijn regio de rente van een gewone woning (mogelijk te definiëren in oppervlakte?) kan aftrekken, tenzij de afweging wordt gemaakt dat het goed zou zijn voor Nederland om te deurbaniseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |