Sneaky volkje, die vrouwen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:23 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen dan rond hun 35e pas beginnen
Scheelt een aantal jaar belasting betalen.
Ik vind afschaffing van de kindertoeslag voldoendequote:Op woensdag 6 april 2011 14:25 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Sneaky volkje, die vrouwen.Dan die belasting verdubbelen als het eerste kind na het 35 levensjaar geboren is.
dat hoort natuurlijk ook in het pakket. Investeren door bezuinigen, dat is mijn motto.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind afschaffing van de kindertoeslag voldoende
Nee, als je een gezin hebt moeten beide betalen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:27 schreef Disana het volgende:
De vaders de lusten en de moeders de lasten?
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Dames die op hun 30ste nog steeds in de kleine kinderen zitten en dus niet kunnen 'knallen' op hun werk, ofwel er voor kiezen niet te werken. De staat loopt zo ontzettend veel belastinggeld mis, terwijl ze bijna een ton in de scholing van die dames geïnvesteerd hebben.
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Tijd voor een financiële prikkel. Voor iedere moeder die op haar 30ste nog kinderen onder de 4 heeft, of niet werkt per jaar 500 euro extra belasting. In te voeren vanaf 1 januari 2012.![]()
Dat zal mensen stimuleren hun zaakjes op tijd voor elkaar te hebben. Is het nu echt zo moeilijk om op tijd te zijn hiermee? Op je 24 de eerste, op je 26 nummer 2, en als je het echt wilt is er voor je 30ste heus nog wel tijd voor een 3de.
Kinderopvang gaan we ook niet meer vergoeden. Zie het als een investering. Als je eenmaal een baan hebt, komen de centen natuurlijk zo hard binnen dat de kosten van die opvang peanuts zijn.
De kinderen worden ook socialer van de opvang, en er is nu financiële ruimte voor bijles, een instrument, een verre reis, allemaal dingen die goed zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Mijn stelling: Pak rondhangmoeders flink aan, vergoed geen bal meer voor gezinnen, en over 5 jaar hebben we de beste hoeksteen van Europa.
Ik erger me weleens aan hen, merk ik. Geen cent te makken, teren op de maatschappij en maar kinderen uitpoepen. En voila, de volgende generatie uitkeringstrekkers is geboren.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar ik heb begrepen dat de meeste vrouwen tegenwoordig pas rond hun 30e beginnen met kinderen. Degenen die jong beginnen, zijn vaak van die Bijstandstrekkers.
Uiteraard. Tienertax is ook een goede; belasting heffen op iedereen die zichzelf laat bezwangeren onder de 20.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Weet niet hoor, maar ik heb begrepen dat de meeste vrouwen tegenwoordig pas rond hun 30e beginnen met kinderen. Degenen die jong beginnen, zijn vaak van die Bijstandstrekkers.
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
jaquote:Op woensdag 6 april 2011 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard. Tienertax is ook een goede; belasting heffen op iedereen die zichzelf laat bezwangeren onder de 20.
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Vooral dat meisje van 12quote:
Jong aan de kinderen is juist achterlijk. Eerst carriere maken, dan langzaam na gaan denken over koters.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.
Dus mensen dwingen om vroeg kinderen te nemen?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Juist ja. Aanpakken die hap. Iedereen jong aan de kinderen, en snel naar elkaar dan zijn ze op hun 30ste weer ready to go voor de arbeidsmarkt.
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jong aan de kinderen is juist achterlijk. Eerst carriere maken, dan langzaam na gaan denken over koters.
Laat iedereen dat zelf bepalenquote:Op woensdag 6 april 2011 14:38 schreef MuyTrabajo het volgende:
Het moet maar eens afgelopen zijn met dat jarenlange tutten en ook nog een nakomertje 'omdat het nu nog kan'.![]()
Nee, dankje.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.
Dat is echt niet de juiste start van een carriere, knul.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Koters tijdens de studie en kort daarna, en dan kun je je hele werkzame leven knallen zonder een lange 'kinderpauze' er tussen.
Misschien moet je je eerst ergens in gaan verdiepen voordat je een discussie ergens over begint... nu denk je vast: wat een onzin.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Kinderopvang gaan we ook niet meer vergoeden. Zie het als een investering. Als je eenmaal een baan hebt, komen de centen natuurlijk zo hard binnen dat de kosten van die opvang peanuts zijn.
Wat is er mis met dingen vragen van mensen? Moeders mogen zo lang mogelijk met de kindjes tutten als ze willen, maar dan moeten ze de financiële verantwoordelijkheid ook nemen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus mensen dwingen om vroeg kinderen te nemen?
Ik denk dat jij beter thuis past in één van de Aziatische landen.
Werk is wat je er zelf van maakt, voor sommige banen is dat peanuts. Dat jij die baan niet hebt..quote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst ergens in gaan verdiepen voordat je een discussie ergens over begint... nu denk je vast: wat een onzin.
Ik betaal per maand 1200 euro aan de kinderopvang voor in totaal 8 dagen (2 kinderen). Dat is volgens jou peanuts???
Waarschijnlijk omdat de staat wil dat mensen zich voort kunnen planten zonder dat dit de helft van het arbeidsarsenaal buitenspel zet.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Dames die op hun 30ste nog steeds in de kleine kinderen zitten en dus niet kunnen 'knallen' op hun werk, ofwel er voor kiezen niet te werken. De staat loopt zo ontzettend veel belastinggeld mis, terwijl ze bijna een ton in de scholing van die dames geïnvesteerd hebben.
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Meeste vrouwen beginnen op hun dertigste pas, o.a. omdat ze dan pas een beetje financiële lucht hebben.quote:Tijd voor een financiële prikkel. Voor iedere moeder die op haar 30ste nog kinderen onder de 4 heeft, of niet werkt per jaar 500 euro extra belasting. In te voeren vanaf 1 januari 2012.![]()
Nee hoor, op een modaal salaris is dat echt geen peanuts. En vrouwen die op hun 24e, 26e kinderen hebben gekregen zijn er waarschijnlijk een tijd uit geweest, vlak na het afronden van hun opleiding, hebben geen jaren kunnen opbouwen daardoor en mogen al in hun handjes knijpen met 1x modaal.quote:Dat zal mensen stimuleren hun zaakjes op tijd voor elkaar te hebben. Is het nu echt zo moeilijk om op tijd te zijn hiermee? Op je 24 de eerste, op je 26 nummer 2, en als je het echt wilt is er voor je 30ste heus nog wel tijd voor een 3de.
Als je rond je 30e begint is dat inderdaad haalbaar in Nederland.quote:De kinderen worden ook socialer van de opvang, en er is nu financiële ruimte voor bijles, een instrument, een verre reis, allemaal dingen die goed zijn voor de ontwikkeling van een kind.
Mijn stelling: jouw stelling is praktisch onuitvoerbaar.quote:Mijn stelling: Pak rondhangmoeders flink aan, vergoed geen bal meer voor gezinnen, en over 5 jaar hebben we de beste hoeksteen van Europa.
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is echt niet de juiste start van een carriere, knul.
Tijdens en direct na je studie moet je juist flexibel zijn, 50/60 uur per week maken en hard aan je carriere bouwen. Rond je 35e, zodra je in de hogere functies komt en je in situaties komt waar ook de directe collega's aan kinderen beginnen, kan je denken aan 36-uursfuncties voor de kids.
Onzin, kan allemaal best. dan ga je maar een keertje minder op vakantie. Je eerste en tweede kunnen prima als je studeert, en daarna kun je toch meteen gaan knallen?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de staat wil dat mensen zich voort kunnen planten zonder dat dit de helft van het arbeidsarsenaal buitenspel zet.
[..]
Meeste vrouwen beginnen op hun dertigste pas, o.a. omdat ze dan pas een beetje financiële lucht hebben.
[..]
Nee hoor, op een modaal salaris is dat echt geen peanuts. En vrouwen die op hun 24e, 26e kinderen hebben gekregen zijn er waarschijnlijk een tijd uit geweest, vlak na het afronden van hun opleiding, hebben geen jaren kunnen opbouwen daardoor en mogen al in hun handjes knijpen met 1x modaal.
Moet ik betalen voor een ander zijn leuke leven?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.
Nee, zeg ik dat?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:01 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Moet ik betalen voor een ander zijn leuke leven?
Tegenwoordig bloeit iedereen tot z'n 50e en hebben we ook besloten dat er een leerplichtwet is van je 6e - 16e. Misschien zijn dat wel de mooiste jaren van je leven en dan alsnog moet je in bedompte zweterige klassen zitten met overijverige of onderpresterende hangjongeren. Kunnen we dan niet beter iedereen de vrijheid geven z'n leven in te delen zoals hij of zij het graag wilt?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Misschien leuk als werken je hobby is( ik ken ze), maar alleen maar aan het werk zijn in de bloei van je leven is wellicht niet iedereen's idee van een leuk leven leiden.
De staat loopt jaarlijks heel veel geld mis hierdoor, en jij praat dat goed dat 'mensen wel een leuk leven moeten hebben'.quote:
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tegenwoordig bloeit iedereen tot z'n 50e en hebben we ook besloten dat er een leerplichtwet is van je 6e - 16e. Misschien zijn dat wel de mooiste jaren van je leven en dan alsnog moet je in bedompte zweterige klassen zitten met overijverige of onderpresterende hangjongeren. Kunnen we dan niet beter iedereen de vrijheid geven z'n leven in te delen zoals hij of zij het graag wilt?
Inderdaadquote:Op woensdag 6 april 2011 15:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eensch. Zie ook die langstudeerders boete, waar bemoeit men zich mee?
Zo had ik het nog niet bekeken!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad
Maar de overheid houdt de student/scholier/ouder en welke andere categorie in z'n macht door kleine subsidies uit te delen waarmee gedreigd kan worden die te korten als het individu niet het wenselijk gedrag vertoond. Van aanrechtsubsidie tot langstudeerder; al die vehikels zijn de schuld van een te grote afhankelijkheid van de overheid die de burger zelf in stand houdt omdat hij / zij denkt dat dit het enige voordeeltje is dat er te pakken valt.
Nee, maar studenten zijn minder zielig in de ogen van het electoraat. Die hangen in de kroeg, zitten op terrasjes en houden enkel de locale middenstand draaiende, terwijl moeders en gezinnen altijd een speciale voorkeursbehandeling genieten.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.
Maar waarom dan boetes/straffen? Waarom gewoon niet de geldkraan dichtdraaien of 'positief' gedrag belonen? Dit is toch juist heel tegenstrijdig met de gedachten van een partij als de VVD.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
De 'draconische' maatregelen die hier zo hard aangevallen worden, zijn niet bijster veel anders dan wat het kabinet van plan is met het hoger onderwijs.
Studenten mogen best van hun 'luie reet' komen, vindt men tegenwordig, nou dan vind ik dat dat ook geldt voor de rest.
Als we zelf als studenten voor onze studie gaan zorgen, heeft de overheid helemaal niets meer te beslissen. Ik vind persoonlijk dat de stap naar particulier onderwijs al rap dichtbij komt; de nieuwe generatie moet voldoen aan een BSA, heeft last van de harde knip, wordt als lanterfanter versleten indien er een jaartje gemist wordt, kan maar 13.000 bijverdienen, moet aan tal van voorwaarden voldoen en kan ook nog eens met terugwerkende kracht gepakt worden. Nu zijn Nyenrode en dat soort instellingen nog net een slagje duurder, maar het scheelt niet veel meer.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken!
En laagopgeleiden krijgen een boete omdat ze nu minder IB betalenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:17 schreef dotCommunism het volgende:
Lijkt me prima plan. Aangezien Zijlstra zijn langstudeerboete rechtvaardigt met "het duurt langer voor ze gaan werken" kunnen we ook meteen wel gaan beginnen met belastingheffen op iedereen die deeltijd werkt. En op jongeren die wel een baantje mogen hebben maar dat niet hebben. En op mensen die slechts 40 uur werken, want je kan best 60 80 100 uur werken per week. En als je op vrijdag/zaterdag/zondag vrij moet hebben van je geloof moet je ook extra betalen, want ook dan kan je werken en dus belasting opleveren. Feestdagen schaffen we af en ook vrije dagen zijn onzinnig, kost ook maar geld.
Iedereen krijgt een boete, maar de boete hangt af van je opleidingsniveau. Phd's krijgen de kleinste boete, want ze hadden best 2 phd's tegelijk kunnen halen aangezien daar 40 uur per week voor staat, en 80 uur per week werken prima mogelijk is. Luie apen zijn het, dat kunnen we niet hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En laagopgeleiden krijgen een boete omdat ze nu minder IB betalen?
Jij hebt het helemaal door! Al die mensen die lang willen studeren, met de kindjes tutten, en weet ik al niet wat, leuk, maar daar gaat de maatschappij niet voor betalen? Heb je recht op 'een leuk leven?'quote:Op woensdag 6 april 2011 15:17 schreef dotCommunism het volgende:
Lijkt me prima plan. Aangezien Zijlstra zijn langstudeerboete rechtvaardigt met "het duurt langer voor ze gaan werken" kunnen we ook meteen wel gaan beginnen met belastingheffen op iedereen die deeltijd werkt. En op jongeren die wel een baantje mogen hebben maar dat niet hebben. En op mensen die slechts 40 uur werken, want je kan best 60 80 100 uur werken per week. En als je op vrijdag/zaterdag/zondag vrij moet hebben van je geloof moet je ook extra betalen, want ook dan kan je werken en dus belasting opleveren. Feestdagen schaffen we af en ook vrije dagen zijn onzinnig, kost ook maar geld.
Een leuk leven betekent mogelijk kosteloze ontspanning, en dat kost de overheid geld, dus nee, dat kunnen we niet hebben.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:23 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Jij hebt het helemaal door! Al die mensen die lang willen studeren, met de kindjes tutten, en weet ik al niet wat, leuk, maar daar gaat de maatschappij niet voor betalen? Heb je recht op 'een leuk leven?'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |