Gek he, als het nog nooit is voorgekomen? Of kun jij één praktijkvoorbeeld geven waarbij de bank van dat recht gebruik maakte?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/#hl=(...)&aql=&oq=&fp=1&cad=b
'Dat doen de banken toch niet' zegt men dan hier.. tja....
Denk je dat ik mijn huis 100% gefinancieerd heb?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon de post historie teruggelezen.... Vooral degenen met een grote mond hebben hun huis 100% gefinancierd
Hoe wil je anders reageren op iemand die probeert te beweren dat iedereen een >100% hypotheek heeft waarbij de bank morgen wel eens een bijstorting zou kunnen eisen?quote:Op woensdag 6 april 2011 13:20 schreef Hanoying het volgende:
De e-penissen (of is het e-penii) vliegen weer over de tafel hoor...
Enige nadeel is dat je dan boven de 20k 1.2% vermogensbelasting moet betalen over je spaargeld. Overheid wil echt graag dat iedereen "schulden" maaktquote:Op woensdag 6 april 2011 13:26 schreef Bayswater het volgende:
Bij Centraal Beheer neem je dan ook geen hypotheek, laat die maar verzekeren.
Niets mis met 110 % aflossingsvrij overigens zolang je zelf maar de discipline en de kwaliteit hebt om je spaargeld goed weg te zetten.
De meeste starters beginnen natuurlijk wel met een hypotheek > 100 %.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe wil je anders reageren op iemand die probeert te beweren dat iedereen een >100% hypotheek heeft waarbij de bank morgen wel eens een bijstorting zou kunnen eisen?
Je kunt hem vragen om met bronnen of bewijzen te komen, maar dat doet hij toch niet. Je kunt hem negeren. (hmm... ok daar heb je een punt) Of je kunt zelf proberen aan te tonen dat hij uit zijn nek kletst. Heeft niets met e-penii te maken. Alhoewel de mijne uiteraard groter is dan de jouwe, nu we het er toch over hebben
![]()
Precies. Dus we praten over een situatie die:quote:Op woensdag 6 april 2011 13:35 schreef Hanoying het volgende:
Als dit ooit zou gebeuren dan springt de overheid echter in. Kan je lenen bij een fonds tegen een rente gelijk aan de hypotheekrente de rente gewoon blijven aftrekken.
Het ligt politiek nu eenmaal wat gevoelig om mensen simpelweg af te laten glijden tot de verdoemenis...
Dan wordt het hier wel stil hoor en halen straks de viva vrouwen de fok ouwehoeren nog in.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:43 schreef Whuzz het volgende:
Kunnen we het misschien hebben over reële scenario's?
Reeel scenario is dat de huizenmarkt nog lekker een paar jaar rustig door zakt.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Dus we praten over een situatie die:
a) niet waarschijnlijk is
b) aangepakt zal worden áls het al gebeurd
Kunnen we het misschien hebben over reële scenario's?
En wat heeft dat te maken met het scenario dat banken bijstortingen in de hypotheek gaan eisen? Daar hadden we het namelijk over.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Reeel scenario is dat de huizenmarkt nog lekker een paar jaar rustig door zakt.
Je bent echt op een baggermoment ingestapt Whuzz....
Waarom zouden ze gaan taxeren als je gewoon betaald, ze gaan hooguit vragen een aflossing binnen 30 jaar te doen als je dat nog niet in de planning hebt.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie een gouden toekomst weer voor de makelaars in als de banken alle huizen opnieuw gaan laten taxeren. Ach nee dat doen de banken geheel niet, zolang ze maar maandelijks hun geld vangen.![]()
Goh bijna hetzelfde als huruders die worden ook niet uitgezet zolang ze maar maandelijks blijven betalen, en jaarlijks de huurverhoging slikken.
1. Is waar, een grote stijging is niet echt waarschijnlijk op de korte termijn..... DUHquote:Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Reeel scenario is dat de huizenmarkt nog lekker een paar jaar rustig door zakt.
Je bent echt op een baggermoment ingestapt Whuzz....
Slecht nieuws voor de huizenmarktquote:Overigens gaan de jongeren volgens het instituut ondanks dat ze minder inkomsten hebben wel beter met geld om dan twee jaar geleden. Ze komen minder vaak geld te kort en lenen minder.
Ik weet het.. Je vriendin komt naar NL met kleine en je wil een groter huis voor het gezinnetje.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met het scenario dat banken bijstortingen in de hypotheek gaan eisen? Daar hadden we het namelijk over.
Oh, en lees als geheugensteuntje nog even mijn regelmatig gelinkte post m.b.t. mijn situatie door. Dan weet je weer waarom ik schijt heb aan dat hele "instapmomenten gedoe".
Wat heb je in de verhuur dan?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:06 schreef Sjabba het volgende:
[..]
1. Is waar, een grote stijging is niet echt waarschijnlijk op de korte termijn..... DUH
2. Is persoonlijk, het zijn geen aandelen. ieder heeft eigen redenen. Je koopt vast ook wel zaken waarvan ik zeg; wacht 3 maanden dan is het goedkoper.
Vooralsnog woon ik prima en heb ik zelfs iets in de verhuur :-) Easy money is dat zeg....
Precies. Perfecte moment dus om te kopen!quote:Op woensdag 6 april 2011 14:11 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik weet het.. Je vriendin komt naar NL met kleine en je wil een groter huis voor het gezinnetje.
Best te billlijken hoor
In ieder geval beter dan 7 jaar geleden kan ik uit ervaring meldenquote:Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Perfecte moment dus om te kopen!
Whuzz.. Ieck viend jou heel liev en houden van jou altijd maar ieck viend huis niet leuk ieck bien verdrietieg ien huis... Als jij werk ieck huilen moet in huis.. Ieck wiel met jou verhuis naar andere huis waar is meer mens en wienkels voor mij om werken en wienkelen..quote:Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. Perfecte moment dus om te kopen!
Als mijn vriendin dat tegen mij zou zeggen was ik duidelijk al enige tijd te laat met haar een schop onder het strakke kontje te geven.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Whuzz.. Ieck viend jou heel liev en houden van jou altijd maar ieck viend huis niet leuk ieck bien verdrietieg ien huis... Als jij werk ieck huilen moet in huis.. Ieck wiel met jou verhuis naar andere huis waar is meer mens en wienkels voor mij om werken en wienkelen..
oops....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |