abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 12:56:12 #76
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95115725
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

http://www.google.nl/#hl=(...)&aql=&oq=&fp=1&cad=b

'Dat doen de banken toch niet' zegt men dan hier.. tja....
Gek he, als het nog nooit is voorgekomen? Of kun jij één praktijkvoorbeeld geven waarbij de bank van dat recht gebruik maakte?
Daarnaast, fijn dat je zo'n voorbeeldje hebt gevonden van een hypotheekcontract. Ik vermoed één van tig jaar oud behorende bij een aflossingsvrije (of deel) hypotheek. Mijn contract heeft die bepaling iig niet op het bankspaar deel.

Uiteraard wél de beplingen dat als je stop met betalen, de bank het recht heeft om je huis te verkopen. Daarom moet je ook niet stoppen met betalen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 06-04-2011 13:04:16 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95115868
Ik zie een gouden toekomst weer voor de makelaars in als de banken alle huizen opnieuw gaan laten taxeren. Ach nee dat doen de banken geheel niet, zolang ze maar maandelijks hun geld vangen. :D

Goh bijna hetzelfde als huruders die worden ook niet uitgezet zolang ze maar maandelijks blijven betalen, en jaarlijks de huurverhoging slikken.
pi_95116326
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:33 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

nee hoor, gewoon de post historie teruggelezen.... Vooral degenen met een grote mond hebben hun huis 100% gefinancierd
Denk je dat ik mijn huis 100% gefinancieerd heb?
  woensdag 6 april 2011 @ 13:13:01 #79
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95116402
Ik heb mijn huis wel 100% gefinancierd. Maar niet aflossingsvrij uiteraard. Daarnaast heb ik de verbouwing zelf gefinancierd. Dit tegen het advies in van de tussenpersoon... die wilde Xeno graag nóg meer HRA laten betalen ;)
Hoeveel % ik mijn huis ook gefinancierd had, over 30 jaar is de situatie hetzelfde. 0% financiering en minimale woonlasten *O*
pi_95116481
He Whuzz je steelt mijn flow, ik wilde hem mijn hypotheekpapieren onder de neus schuiven waarin staat dat ik maar voor 75% hypotheek heb!
pi_95116491
Ik heb nog 64% van de koopprijs open staan. 8-)

Maar veel succes met iedereen over 1 kam te scheren cenzuur. :')
  woensdag 6 april 2011 @ 13:20:37 #82
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95116641
De e-penissen (of is het e-penii) vliegen weer over de tafel hoor...
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:23:57 #83
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95116743
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:20 schreef Hanoying het volgende:
De e-penissen (of is het e-penii) vliegen weer over de tafel hoor...
Hoe wil je anders reageren op iemand die probeert te beweren dat iedereen een >100% hypotheek heeft waarbij de bank morgen wel eens een bijstorting zou kunnen eisen?
Je kunt hem vragen om met bronnen of bewijzen te komen, maar dat doet hij toch niet. Je kunt hem negeren. (hmm... ok daar heb je een punt ;) ) Of je kunt zelf proberen aan te tonen dat hij uit zijn nek kletst. Heeft niets met e-penii te maken. Alhoewel de mijne uiteraard groter is dan de jouwe, nu we het er toch over hebben :P ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 13:26:12 #84
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95116815
Bij Centraal Beheer neem je dan ook geen hypotheek, laat die maar verzekeren.

Niets mis met 110 % aflossingsvrij overigens zolang je zelf maar de discipline en de kwaliteit hebt om je spaargeld goed weg te zetten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_95117035
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:26 schreef Bayswater het volgende:
Bij Centraal Beheer neem je dan ook geen hypotheek, laat die maar verzekeren.

Niets mis met 110 % aflossingsvrij overigens zolang je zelf maar de discipline en de kwaliteit hebt om je spaargeld goed weg te zetten.
Enige nadeel is dat je dan boven de 20k 1.2% vermogensbelasting moet betalen over je spaargeld. Overheid wil echt graag dat iedereen "schulden" maakt :P
  woensdag 6 april 2011 @ 13:35:20 #86
194833 Hanoying
pi_95117171
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe wil je anders reageren op iemand die probeert te beweren dat iedereen een >100% hypotheek heeft waarbij de bank morgen wel eens een bijstorting zou kunnen eisen?
Je kunt hem vragen om met bronnen of bewijzen te komen, maar dat doet hij toch niet. Je kunt hem negeren. (hmm... ok daar heb je een punt ;) ) Of je kunt zelf proberen aan te tonen dat hij uit zijn nek kletst. Heeft niets met e-penii te maken. Alhoewel de mijne uiteraard groter is dan de jouwe, nu we het er toch over hebben :P ;)
De meeste starters beginnen natuurlijk wel met een hypotheek > 100 %.

Dat de bank echter niet zo snel bijstortingen zal vragen is evident.

Kijk.. ALs de vastgoedmarkt chrashed. Echt crashed.. 50 % daling of iets dergelijks.. Dan zullen ze het wel doen. De meeste hypotheken hebben wel degelijk een dergelijk voorbehoud en de bank kan aanvullende zekerheid vragen in de vorm van een lening. Dit zullen ze alleen doen als ze echt moeten en dat kan als hun eigen onderpanden enorm dalen waardoor hun eigen kredietwaardigheid aangetast wordt.

Als dit ooit zou gebeuren dan springt de overheid echter in. Kan je lenen bij een fonds tegen een rente gelijk aan de hypotheekrente de rente gewoon blijven aftrekken.

Het ligt politiek nu eenmaal wat gevoelig om mensen simpelweg af te laten glijden tot de verdoemenis...
  woensdag 6 april 2011 @ 13:43:06 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95117520
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:35 schreef Hanoying het volgende:
Als dit ooit zou gebeuren dan springt de overheid echter in. Kan je lenen bij een fonds tegen een rente gelijk aan de hypotheekrente de rente gewoon blijven aftrekken.

Het ligt politiek nu eenmaal wat gevoelig om mensen simpelweg af te laten glijden tot de verdoemenis...
Precies. Dus we praten over een situatie die:
a) niet waarschijnlijk is
b) aangepakt zal worden áls het al gebeurd

Kunnen we het misschien hebben over reële scenario's?
pi_95117620
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:43 schreef Whuzz het volgende:
Dan wordt het hier wel stil hoor en halen straks de viva vrouwen de fok ouwehoeren nog in.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:53:00 #89
194833 Hanoying
pi_95117935
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies. Dus we praten over een situatie die:
a) niet waarschijnlijk is
b) aangepakt zal worden áls het al gebeurd

Reeel scenario is dat de huizenmarkt nog lekker een paar jaar rustig door zakt. :Y

Je bent echt op een baggermoment ingestapt Whuzz.... :P
  woensdag 6 april 2011 @ 13:56:13 #90
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95118075
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Reeel scenario is dat de huizenmarkt nog lekker een paar jaar rustig door zakt. :Y

En wat heeft dat te maken met het scenario dat banken bijstortingen in de hypotheek gaan eisen? Daar hadden we het namelijk over.

Oh, en lees als geheugensteuntje nog even mijn regelmatig gelinkte post m.b.t. mijn situatie door. Dan weet je weer waarom ik schijt heb aan dat hele "instapmomenten gedoe".
  woensdag 6 april 2011 @ 13:57:52 #91
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95118146
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Ik zie een gouden toekomst weer voor de makelaars in als de banken alle huizen opnieuw gaan laten taxeren. Ach nee dat doen de banken geheel niet, zolang ze maar maandelijks hun geld vangen. :D

Goh bijna hetzelfde als huruders die worden ook niet uitgezet zolang ze maar maandelijks blijven betalen, en jaarlijks de huurverhoging slikken.
Waarom zouden ze gaan taxeren als je gewoon betaald, ze gaan hooguit vragen een aflossing binnen 30 jaar te doen als je dat nog niet in de planning hebt.
Huizen zijn waard wat de gek ervoor geeft, dus waarom zou je het als bank gaan taxeren? Wat is de echte waarde dan?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 6 april 2011 @ 14:06:02 #92
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_95118511
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:53 schreef Hanoying het volgende:

[..]

1. Is waar, een grote stijging is niet echt waarschijnlijk op de korte termijn..... DUH

2. Is persoonlijk, het zijn geen aandelen. ieder heeft eigen redenen. Je koopt vast ook wel zaken waarvan ik zeg; wacht 3 maanden dan is het goedkoper.

Vooralsnog woon ik prima en heb ik zelfs iets in de verhuur :-) Easy money is dat zeg....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_95118757
Scholier heeft fors minder te besteden

quote:
Overigens gaan de jongeren volgens het instituut ondanks dat ze minder inkomsten hebben wel beter met geld om dan twee jaar geleden. Ze komen minder vaak geld te kort en lenen minder.
Slecht nieuws voor de huizenmarkt :N.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:11:56 #94
194833 Hanoying
pi_95118792
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met het scenario dat banken bijstortingen in de hypotheek gaan eisen? Daar hadden we het namelijk over.

Oh, en lees als geheugensteuntje nog even mijn regelmatig gelinkte post m.b.t. mijn situatie door. Dan weet je weer waarom ik schijt heb aan dat hele "instapmomenten gedoe".
Ik weet het.. Je vriendin komt naar NL met kleine en je wil een groter huis voor het gezinnetje.

Best te billlijken hoor :P
  woensdag 6 april 2011 @ 14:12:30 #95
194833 Hanoying
pi_95118817
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

1. Is waar, een grote stijging is niet echt waarschijnlijk op de korte termijn..... DUH

2. Is persoonlijk, het zijn geen aandelen. ieder heeft eigen redenen. Je koopt vast ook wel zaken waarvan ik zeg; wacht 3 maanden dan is het goedkoper.

Vooralsnog woon ik prima en heb ik zelfs iets in de verhuur :-) Easy money is dat zeg....
Wat heb je in de verhuur dan?
  woensdag 6 april 2011 @ 14:24:06 #96
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95119302
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:11 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik weet het.. Je vriendin komt naar NL met kleine en je wil een groter huis voor het gezinnetje.

Best te billlijken hoor :P
Precies. Perfecte moment dus om te kopen! *O*
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2011 @ 14:27:52 #97
13368 NiGeLaToR
pi_95119451
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

In ieder geval beter dan 7 jaar geleden kan ik uit ervaring melden :')
  woensdag 6 april 2011 @ 14:28:28 #98
194833 Hanoying
pi_95119473
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Whuzz.. Ieck viend jou heel liev en houden van jou altijd maar ieck viend huis niet leuk ieck bien verdrietieg ien huis... Als jij werk ieck huilen moet in huis.. Ieck wiel met jou verhuis naar andere huis waar is meer mens en wienkels voor mij om werken en wienkelen..

oops.... :P
  woensdag 6 april 2011 @ 14:38:42 #99
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95119889
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:28 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Whuzz.. Ieck viend jou heel liev en houden van jou altijd maar ieck viend huis niet leuk ieck bien verdrietieg ien huis... Als jij werk ieck huilen moet in huis.. Ieck wiel met jou verhuis naar andere huis waar is meer mens en wienkels voor mij om werken en wienkelen..

oops.... :P
Als mijn vriendin dat tegen mij zou zeggen was ik duidelijk al enige tijd te laat met haar een schop onder het strakke kontje te geven. ;)
Kleine hint voor jou: Ze is nu al bezig met het regelen van een baan, ook al verhuist ze pas over maanden en heb ik gezegd dat ik liever heb dat ze het eerste jaar focussed op de kleine.
Vrouwen die thuis zitten en denken dat "huisvrouw" een beroep is sturen we naar Dronten.

En ze kan altijd gewoon lekker terug naar Tsjechië he, ik dwing haar niet om hier te wonen ;)
Of ik dreig dat ik d'r bij Zuurtje voor de deur afzet... Moet jij eens opletten hoe snel ze heel lief het huis gaat poetsen :P
pi_95120052
Ik schrok even toen ik al weer 3 nieuwe pagina's er bij zag in het topic. Maar goed ontopic bezig heren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')