abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:06:42 #51
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95057906
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:21 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz zeker _O-
Je dacht toch niet echt dat ik energie aan zaadbel ging verspillen he? :')
Anders dan het constateren van de algehele afkeer die kennelijk ieder normaal mens voelt die met hem in aanraking komt. En vrouwen ook. :P

@ Zaadbel: Nogmaals de groeten van Edzard en Ton. Ze vinden het niet cool dat je net doet of je ze niet kent ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_95057945
CDA: banken moeten spaarzin jeugd stimuleren

Ah, de jeugd moet sparen!

Vandaar dat het CDA de hypotheekrenteaftrek wil behouden. Goedzo, gristendemocraten!
pi_95057952
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nope. Moar secret!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1361918 :+

Maar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1286811 is ook leuk, en het allerleukste is: het topic is _voor_ de crisis begonnen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:19:41 #54
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95058034
quote:
Volgens mij is het niet toegstaan om die kant op te linken... Denk aan je access :o
Maar ik doelde eik op het topic over dat nieuwbouwhuis ;)
pi_95058144
Zo, ik zit er weer klaar voor, weer een dag vol kromme vergelijkingen uit de hoek van de huursletjes. Kijken met welk Youtube filmpje/obscure bron/nietszeggende fras/andersoortig materiaal waarom je moet lachen* ze gaan posten!

* = doorhalen wat niet van toepassing is
pi_95058163
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:12 schreef pberends het volgende:
CDA: banken moeten spaarzin jeugd stimuleren

Ah, de jeugd moet sparen!

Vandaar dat het CDA de hypotheekrenteaftrek wil behouden. Goedzo, gristendemocraten!
Maar de overheid wil niet de 10% bonus over dat schamele spaargeld betalen dat moeetn de banken maar doen. :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:38:26 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95058313
http://www.fd.nl/artikel/21845342/strop-dreigt-financien

Wtf. Woningbouwverenigingen die geen winstbelasting zouden hoeven afdragen. :X
Zoveelste teken dat WBV gewoon staatsbedrijven zijn. Ik denk dat we het verlies aan belasting maar op de scheefhuurders moeten verhalen :W
pi_95058432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:38 schreef Whuzz het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/21845342/strop-dreigt-financien

Wtf. Woningbouwverenigingen die geen winstbelasting zouden hoeven afdragen. :X
Zoveelste teken dat WBV gewoon staatsbedrijven zijn. Ik denk dat we het verlies aan belasting maar op de scheefhuurders moeten verhalen :W
Dat zijn dus de echte criminelen, de WBV. In het zadel geholpen door hun aanhang van moderne Jehova getuigen, de huurtokkies, die op internet en eigen gecreerde weblogs een Don Quichot-aanpak hanteren ten opzichte van de koopmarkt. Blind voor argumentatie en redelijkheid denkt deze groep aanhangers het Ware Geloof te hebben gevonden en deze te moeten verspreiden onder mensen die er geen behoefte aan hebben en beter weten.
pi_95058454
quote:
Eenpersoonshuishouden verdringt het (echt)paar5 april 2011, 7:23 uur | FD.nl
Door: Jule Hinrichs
Het 'eenpersoonshuishouden' wordt de norm in Nederland. Met alle gevolgen van dien voor bijvoorbeeld de woningmarkt.

De dominante vorm van een Nederlands huishouden is nog steeds het samenwonende paar. Dat gaat de komende jaren flink veranderen. Over een kwart eeuw is de groep alleenstaanden en eenoudergezinnen al even groot als het aantal paren. In de jaren erna neemt het belang van de paren alleen maar verder af.

Huishoudenprognose

Dat blijkt uit de nieuwe 'huishoudensprognose' van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Die moest worden aangepast omdat Nederlanders weer wat ouder worden dan eerder werd verondersteld. Het gevolg is dat de trend naar individualisering alleen maar sterker wordt.

'Over 25 jaar woont achter elke tweede deur een alleenstaande', zegt demograaf en hoogleraar Jan Latten van het CBS. 'Vooral de groep alleenstaande ouderen neemt sterk toe. Die groeit tot 1,7 miljoen personen, ofwel tot een vijfde van alle huishoudens.' Over een nog iets langere periode, de komende 35 jaar, voorziet Latten een groei van het aantal huishoudens met één miljoen.

Gevolgen

Dat heeft in de eerste plaats grote gevolgen voor de woningmarkt. 'Daar doet zich de frappante omstandigheid voor', zegt Latten, 'dat de woningbouw op dit moment terugvalt. Door de groei van het aantal huishoudens voelt dat voor de bevolking nu al aan als een krimp van het aantal woningen.'

Nederland zal veel meer eenpersoonswoningen moeten bouwen. Daarbij vormt de landelijke verdeling van woningen nog een extra knelpunt. Want in Sittard of Appingedam gaat de bevolking krimpen en zijn minder huizen nodig. Dat leidt tot extra behoefte in het westen van het land.

Drie redenen

Latten noemt drie redenen voor de sterke verdere opkomst van de sociale eenpitters. De groei van het aantal ouderen, van mensen die al langer alleen stonden en van weduwen en weduwnaars is de belangrijkste. Dan blijft het aantal echtscheidingen toenemen. En ook de immigratie draagt sterk bij.

Het CBS schat voor de komende decennia een jaarlijkse toestroom van 15.000 personen, van wie er 10.000 een eenpersoonshuishouden vormen.

Europees patroon

De individualisering van Nederland is al een aantal jaren gaande en gaat in stevig tempo verder. Het heeft tal van gevolgen. Latten noemt de noodzaak van een beter opgetuigde serviceverlening voor ouderen. De supermarkt moet het assortiment verder aanpassen. De standaardverpakking van een ons achterham moet misschien worden aangevuld met pakjes van halve onsjes. Ook zal het vakantiepatroon verder veranderen.

Nederland wijkt volgens Latten niet echt af van het Europese patroon. In alle landen rukt de individualisering verder op. Overal gaat de trek naar de grote stad verder. Maar er zijn wel verschillen binnen Europa. Zo krimpt de bevolking al in Duitsland en is er nog een groei in het Verenigd Koninkrijk. Latten: 'Nederland is ook nog een groeiland. Nog enige tijd blijft de bevolking groeien. We zitten in het kamp van de Engelsen.'

Ik dacht wuzz komt dan wel meteen met een echt tot de zaken doend bericht wat ook vandaag in het FD gepubliceerd is.

Ik ben benieuwd hoe de bear woningmarkt aanhangers het voor zich zien hoe de krapte op de markt op gewilde plaatsen ingeperkt kan worden.
pi_95058694
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet toegstaan om die kant op te linken... Denk aan je access :o
Maar ik doelde eik op het topic over dat nieuwbouwhuis ;)
Oh ik dacht over de pic van je vriendin. :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:10:03 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95058771
quote:
Welk forumonderdeel is dat? Ik ben niet gewend om een "access denied" te krijgen, kan ik even toegang vragen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dacht wuzz komt dan wel meteen met een echt tot de zaken doend bericht wat ook vandaag in het FD gepubliceerd is.

Ik ben benieuwd hoe de bear woningmarkt aanhangers het voor zich zien hoe de krapte op de markt op gewilde plaatsen ingeperkt kan worden.
M.a.w. de laatste babyboomer zal z'n huis duur kunnen verkopen aan z'n kinderen...
censuur :O
pi_95059468
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:45 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Fokker is een voormalige Nederlandse vliegtuigbouwer die ondanks vele subsidies en steunmaatregelen in 1996 failliet ging. Vele hadden vooraf gewaarschuwd dat de subsidies in de bodemloze put werden gegooid. ;)
Aah.... dat bedrijf dat een ongekend aantal 'belangrijke meneertjes' in dienst had :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:01:07 #63
324665 meth77
to do or not to do
pi_95060008
quote:

[..]

Je krijgt veel meer meerpersoons huishoudens of woongroepen zoals er al heel veel zijn hoor, dat is goedkoper en leuker
pi_95060310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je krijgt veel meer meerpersoons huishoudens of woongroepen zoals er al heel veel zijn hoor, dat is goedkoper en leuker
Dan moeten ze toch daar wel nog een hele hoop speciale woningen voor gaan bouwen, ik moet er trouwens echt niet meer aan denken om in een soort studentenhuis te wonen en weer de badkamer, keuken en toilet te moeten delen. :D

Of zijn dat de speciale eenpersoonswoningen waar men het in het bericht over heeft.
pi_95060487
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moeten ze toch daar wel nog een hele hoop speciale woningen voor gaan bouwen, ik moet er trouwens echt niet meer aan denken om in een soort studentenhuis te wonen en weer de badkamer, keuken en toilet te moeten delen. :D

Of zijn dat de speciale eenpersoonswoningen waar men het in het bericht over heeft.
Een een persoonswoning is gewoon een woning met minder vertrekken. Overigens zal deze ontwikkeling de prijs van gezinswoningen onder druk zetten, het aantal tweeverdieners dat bereid was om 3 ton voor een stapel stenen te betalen loopt terug en daarmee loopt er een hoop lucht uit de zeepbel. Leners zullen moeten aanzien dat de waarde van hun woning daalt, als je dus niet aflost ben je gewoon de klos bij een gedwongen verkoop.
I'll sing you a lullaby.
pi_95060593
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een een persoonswoning is gewoon een woning met minder vertrekken. Overigens zal deze ontwikkeling de prijs van gezinswoningen onder druk zetten, het aantal tweeverdieners dat bereid was om 3 ton voor een stapel stenen te betalen loopt terug en daarmee loopt er een hoop lucht uit de zeepbel. Leners zullen moeten aanzien dat de waarde van hun woning daalt, als je dus niet aflost ben je gewoon de klos bij een gedwongen verkoop.
Overigens kan je ook zomaar uit je nek lullen, want de stichtingskosten van die eenpersoonswoningen kan net zo goed 95% van de prijs van een normale eensgezinswoninge zijn, en dan kan het zomaar zijn dat de eenpersoonshuishoudens toch voor de eensgezinswoning kiest omdat deze dan meer ruimte voor zijn geld krijgt. En met die extra kamers erbij kunnen de creatieve kopers met ondernemingszin op sommige manieren nog wat extra bijverdiensten maken.
pi_95060744
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:23 schreef Basp1 het volgende:

Overigens kan je ook zomaar uit je nek lullen, want de stichtingskosten van die eenpersoonswoningen kan net zo goed 95% van de prijs van een normale eensgezinswoninge zijn, en dan kan het zomaar zijn dat de eenpersoonshuishoudens toch voor de eensgezinswoning kiest omdat deze dan meer ruimte voor zijn geld krijgt.
Zou best kunnen maar dan moet het wel betaalbaar zijn, ik vermoed daarom dat de prijzen ook hard gaan dalen omdat alle factoren met elkaar vermenigvuldigt een enorme daling in het besteedbare budget alten zien. Dag money machine :W
I'll sing you a lullaby.
pi_95060952
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar dan moet het wel betaalbaar zijn, ik vermoed daarom dat de prijzen ook hard gaan dalen omdat alle factoren met elkaar vermenigvuldigt een enorme daling in het besteedbare budget alten zien. Dag money machine :W
En hoe wil je dan dat de bouwwereld de stichtingskosten van zo'n woning gaat laten dalen. Wanneer de bouwwereld niet goedkoper kan bouwen kunnen starters wel zeggen dat ze niets betaalbaars kunnen vinden, maar nieuwe betaalbare huizen komen er dan ook niet bij.
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:39:54 #69
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95061050
Zoveel ruimte heb je niet nodig. Had voorheen een zolder en een kamer op de eerste verdieping waar ik amper kwam. Handig om je rotzooi neer te kwakken maar dat kan ook op een goedkope vliering of anders om het eenvoudig niet te bewaren en gewoon bij het grof vuil te zetten. :)
Heb nu dus beneden 70 vierkante meter, op de eerste 40 en een grote vliering. En een tuin van 350 m2 midden in het centrum, moet ook nog een balletje kunnen trappen. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_95061450
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:

En hoe wil je dan dat de bouwwereld de stichtingskosten van zo'n woning gaat laten dalen. Wanneer de bouwwereld niet goedkoper kan bouwen kunnen starters wel zeggen dat ze niets betaalbaars kunnen vinden, maar nieuwe betaalbare huizen komen er dan ook niet bij.
Marktwerking? Als er minder vraag is naar bouwmaterialen en arbeid zal er ingeteerd worden op de marge (lees: speculatieve waarde verdampt) en zal de kostprijs van arbeid onder druk komen te staan. Ook de speculatieve waarde op de bouwgrond zal afgeschreven worden, tenzij de speculanten bereid zijn de grond vast te houden, de vraag is echter wie dat wel en niet kan volhouden. Er zullen altijd partijen zijn die om geld verlegen zitten en zullen verkopen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:16:28 #71
324665 meth77
to do or not to do
pi_95062272
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nieuwbouwwoningen bestaan voor 60% uit kosten van de grond, als gemeentes niets verkopen dan gaan ze wel de uitgifteprijs laten zakken, dat is landbouwgrond van 6 euro per m2, dus daar zit ruimte zat.
Grondbedrijf was altijd de moneymaker voor gemeentes
pi_95062908
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:

[..]

nieuwbouwwoningen bestaan voor 60% uit kosten van de grond, als gemeentes niets verkopen dan gaan ze wel de uitgifteprijs laten zakken, dat is landbouwgrond van 6 euro per m2, dus daar zit ruimte zat.
Grondbedrijf was altijd de moneymaker voor gemeentes
Er zullen vast diverse gemeenten zijn die de grondspeculant uitgehangen hebben en met geleend geld grond gekocht hebben voor de hoofdprijs. Dat word natuurlijk huilen de komende jaren :')
I'll sing you a lullaby.
pi_95062947
Ooh ja.... de politieke term voor 'bezuinigen' heet tegenwoordig 'ombuigen' _O-
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 11:43:11 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95063303
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zullen vast diverse gemeenten zijn die de grondspeculant uitgehangen hebben en met geleend geld grond gekocht hebben voor de hoofdprijs. Dat word natuurlijk huilen de komende jaren :')
Ja, dat wil jij graag he :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95063460
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 07:54 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik kreeg natuurlijk niet voor niets zo'n slijmbrief van ING.. Droom lekker verder....
Dan zijn de banken dus toch wanhopig. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95063973
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:33 schreef xenobinol het volgende:
Ooh ja.... de politieke term voor 'bezuinigen' heet tegenwoordig 'ombuigen' _O-
Tegenwoordig?

Ten tijde van Lubbers werd er al over ombuigen gesproken.

(beleid van de kabinetten-Lubbers, die een beleid hadden gevoerd van bezuinigen en ombuigen van de overheidsfinanciering)
pi_95064107
quote:

[..]

Het probleem op de woningmarkt is vooral de betaalbaarheid van de woningen. Als er meer woningen op 1 salaris gefinancierd moeten worden zullen de prijzen toch echt moeten dalen. In de randstad zij er gewoon niet genoeg betaalbare woningen voor eenpersoonshuishoudens.
eten!!!
pi_95064139
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:

[..]
nieuwbouwwoningen bestaan voor 60% uit kosten van de grond,
Dat verschilt sterk per gemeente

Er zijn ook gebieden waar de grondprijs 25% is of nog lager.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:05:44 #79
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95064182
En weer niets over de woningmarkt. Ik zal toch weer wat inhoudelijke filmpjes moeten posten..
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95064188
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:59 schreef HansvD het volgende:

[..]

Tegenwoordig?

Ten tijde van Lubbers werd er al over ombuigen gesproken.

(beleid van de kabinetten-Lubbers, die een beleid hadden gevoerd van bezuinigen en ombuigen van de overheidsfinanciering)
Ooh :@

Ik dacht dat ik een nieuwe term had ontdekt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95064215
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat wil jij graag he :')
Of ik dat wil is van geen enkele invloed toch?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:17:36 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_95064561
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of ik dat wil is van geen enkele invloed toch?
Nee, net als je hele 'kruistocht' van geen enkele invloed is. Maar het is wel een beweegreden van je.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:21:18 #83
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_95064672
Optimistisch Nederland kust de woningmarkt wakker
dinsdag, 5 april 2011, 7:33 - Door: Dries Drogendijk, projectmanager stedelijke ontwikkeling

Na jaren van chagrijn en naar beneden gekrulde mondhoeken is Nederland weer optimistisch. Ongekend optimistisch zelfs, zo stelt het Sociaal Cultureel Planbureau in het terugkerende trendonderzoek Continu Onderzoek Burgerperspectieven.

Een optimistische Nederlander denkt dat het wel goed komt de komende jaren. Die kijkt eens naar zijn luie stoel en het eeuwige uitzicht op de overburen en bedenkt dat het weer eens tijd is voor wat nieuws. Die denkt dat zijn/haar salaris de komende tijd naar de hemel zal groeien. Die kijkt weer eens op Funda, niet alleen als voyeur naar andermans interieur en te lachen om de vraagprijzen, nee, die is ook weer daadwerkelijk geïnteresseerd in Funda. Die abonneert zich weer op de dagelijkse update van nieuw aanbod. Die belt eens op naar gemeente en ontwikkelaar wanneer dat ene bouwproject weer wordt vlot getrokken. Die denkt dat de hypotheeklasten van het eenmaal gevonden droomhuis wel te dragen zijn. Die durft er zelfs nog een verbouwing of consumptief krediet overheen te leggen, omdat de partner natuurlijk ook een groeiend salaris heeft. Die zegt over de heg tegen de buren dat ze een tophuis op de kop hebben getikt.

De kersverse optimistische Nederlanders gaan de woningmarkt tot leven wekken. En omdat optimisme aanstekelijk is, zullen de nu nog pessimistische, neerslachtige, sombere, chagrijnige Nederlanders vanzelf volgen.

Of het SCP toont binnenkort op even gedegen als ondoorgrondelijke wijze aan dat het optimisme al weer is weggeëbd en het getob en gezucht weer de overhand heeft. Maar optimistisch als ik ben, denk ik dat het met het optimisme wel goed zit de komende tijd.

http://www.spacemakers.nl(...)-woningmarkt-wakker/

Cenzuurpruim gaat zijn kruistocht uiteindelijk toch verliezen :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_95064694
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, net als je hele 'kruistocht' van geen enkele invloed is. Maar het is wel een beweegreden van je.
Wie weet, al zou het maar 1 potentiele koper op andere gedachten brengen... dan heeft het effect gehad :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95064800
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:
Cenzuurpruim gaat zijn kruistocht uiteindelijk toch verliezen :)
Deze schrijver heeft zeker goed afgekeken van Ger Hukker _O-

Dus omdat het tijd is voor wat anders.... neemt de mogelijkheid om te financieren om miraculeuze wijze toe :?
I'll sing you a lullaby.
pi_95064803
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:03 schreef janatwork het volgende:

[..]

Het probleem op de woningmarkt is vooral de betaalbaarheid van de woningen. Als er meer woningen op 1 salaris gefinancierd moeten worden zullen de prijzen toch echt moeten dalen. In de randstad zij er gewoon niet genoeg betaalbare woningen voor eenpersoonshuishoudens.
Dan moeten de verwende eenpersoonskopers ook genoegen gaan nemen met kleinere woningen, op dit moment ook nog genoeg te vinden in bijvoorbeeld zaandam wat je met een ondermodaal salaris nog zou moeten kunnen financieren:

http://www.funda.nl/koop/zaandam/0-100000/
pi_95064992
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moeten de verwende eenpersoonskopers ook genoegen gaan nemen met kleinere woningen, op dit moment ook nog genoeg te vinden in bijvoorbeeld zaandam wat je met een ondermodaal salaris nog zou moeten kunnen financieren:

http://www.funda.nl/koop/zaandam/0-100000/
Fijn.... wonen in een doos in een achterbuurt op een postzegel.... en dat voor slechts 100k :')

Hoe durven mensen zo verwend te zijn :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_95065109
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Fijn.... wonen in een doos in een achterbuurt op een postzegel.... en dat voor slechts 100k :')

Dan ga je toch fijn voor dat bedrag een vrijstaande villa in swahili land bouwen, allen dagelijks naar je werk gaan is dan niet zo makkelijk. B-)

Jij weet ook wel dat alles om locatie en beperkte bouwgrond die beschikbaar is in NL draait.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:36:06 #89
16180 crew  CoolGuy
pi_95065175
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wie weet, al zou het maar 1 potentiele koper op andere gedachten brengen... dan heeft het effect gehad :)
En waarom moeten die mensen op andere gedachten gebracht worden? Genoeg mensen die wél nadenken voor ze wat doen, en ook wél genoeg financiele middelen hebben om dat makkelijk te kunnen betalen.

Jij redeneert vanuit je eigen situatie en past die toe op de rest van Nederland. Andere mensen kunnen misschien wél gewoon iets betalen wat jij niet kunt betalen.

Overigens ben je hier nu weer aan 't doen alsof je de Goedheid zelve bent maar dat ben je niet. Wat voor effect? Wat zit er in voor jou als jij 1 persoon op andere gedachten brengt? Want je doet het voor jezelf, niet voor andere mensen :)
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:37:36 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_95065229
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij vind je eigen situatie al 'duur' Xeno, en dat terwijl jij aan de onderkant zit van wat het moet kosten in NL. Jouw situatie is niet representatief voor de rest van Nederland. Veel mensen kunnen dat immers wél betalen.
pi_95065286
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:37 schreef CoolGuy het volgende:

Veel mensen kunnen dat immers wél betalen.
Correctie.... veel mensen zijn bereid om te lenen, betalen komt daarna pas :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:38:49 #92
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95065288
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:

Een optimistische Nederlander denkt dat het wel goed komt de komende jaren.

De wens is de vader van de gedachte....

Op niets gebaseerde hoop. Gewoon GTST blijven kijken, stemmen op Geert en de crisis blijven ontkennen.
pi_95065318
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte....

Op niets gebaseerde hoop. Gewoon GTST blijven kijken, stemmen op Geert en de crisis blijven ontkennen.
Cognitieve dissonantie heet dat toch?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:41:24 #94
16180 crew  CoolGuy
pi_95065403
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee dat is wat jij doet :)

Jouw hele probleem zou niet bestaan als je meer geld te besteden had. En dat had je gehad als je een fatsoenlijke baan had gehad. En dat had je gehad als je een gedegen opleiding had gedaan.

Maar dat hoeft voor jou niet, dat is allemaal onzin, nietwaar? De oorzaak ligt bij jezelf. Live with it.
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:42:42 #95
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95065453
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:36 schreef Censuur-152 het volgende:
Uitleg valkuil: Cognitieve dissonantie

Bij deze valkuil hebben we onze mening bijgesteld, soms bewust maar veelal onbewust. Doordat dit onbewust gebeurt zullen andere mensen dit eerder door hebben dan wij zelf, en zullen we het zelf niet eens altijd doorhebben. Een nadeel hiervan is dat het moeilijk te voorkomen is, en dat het zelfs voordelen biedt.

Bij cognitieve dissonantie is er sprake van een tegenstrijdigheid (de dissonantie) tussen twee gedachten, meningen of feiten in de breedste zin van het woord (de cognities). Daarnaast kan er ook een dissonantie ontstaan als je deelneemt aan gedrag wat tegenstrijdig is aan je eigen overtuigingen. Doordat deze twee tegenstrijdige gedachten tegelijk aanwezig zijn, ervaar je een onaangename spanning. Volgens de theorie van de cognitieve dissonantie zullen we op zon moment, als we die onaangename spanning ervaren, trachten deze spanning weg te halen. Dit kan door je cognities opnieuw te onderzoeken of om je bestaande ideeën aan te passen, zodat er geen tegenstrijdigheid meer is. Ook kun je je gedrag aanpassen aan je opvattingen, alhoewel dat doorgaans in de praktijk moeilijker is dan je opvattingen bijschaven. Tenslotte kan cognitieve dissonantie in elk gebied van je leven plaats vinden.

Het doel van cognitieve dissonantie

Het doel van de cognitieve dissonantie is om de tegenstrijdige opvattingen te verwijderen, om zodoende het ego te beschermen. Zouden we geen cognitieve dissonantie hebben, dan zullen we nooit tevreden zijn met een keuze en altijd blijven tobben over wat we moeten doen. Nadat we de knoop hebben doorgehakt bij een beslissing zorgt de cognitieve dissonantie ervoor dat we tevreden zijn met onze gemaakte keuze, en niet achteraf toch liever de andere keuze hadden gemaakt. Vooral bij belangrijke beslissingen die veel invloed hebben op je leven is de cognitieve dissonantie een waardevolle valkuil, denk hiervoor bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een huis, of een relatie beginnen.

bron: http://www.psychologieenb(...)nitieve-dissonantie/
quote:
De wens is de vader van de gedachte. Betekenis: je gelooft iets, omdat je wil dat het zo is.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:42:48 #96
16180 crew  CoolGuy
pi_95065458
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Correctie.... veel mensen zijn bereid om te lenen, betalen komt daarna pas :)
Veel mensen kúnnen lenen. Betalen doe jij ook elke maand, of het nou huur of hypotheek is, maar betalen moet je, dus jij ook.
pi_95065505
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat is wat jij doet :)

Jouw hele probleem zou niet bestaan als je meer geld te besteden had. En dat had je gehad als je een fatsoenlijke baan had gehad. En dat had je gehad als je een gedegen opleiding had gedaan.

Maar dat hoeft voor jou niet, dat is allemaal onzin, nietwaar? De oorzaak ligt bij jezelf. Live with it.
Dus zolang je het kan betalen gewoon zeepbel blazen... nergens naar kijken... anders dan de maandlasten. En dat vind jij een goed idee? Heb je nog meer briljante ideeën waar ik van kan leren :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 12:46:23 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_95065595
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus zolang je het kan betalen gewoon zeepbel blazen... nergens naar kijken... anders dan de maandlasten. En dat vind jij een goed idee? Heb je nog meer briljante ideeën waar ik van kan leren :')
Je had een opleiding kunnen volgen :')
pi_95065606
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Veel mensen kúnnen lenen. Betalen doe jij ook elke maand, of het nou huur of hypotheek is, maar betalen moet je, dus jij ook.
Ja... onderdak kost nu eenmaal geld, maar heb je wel eens nagedacht over de consequenties van een speculatieve zeepbel? Ik begrijp dat veel mensen dat wegwuiven tijdens het vol blazen van een speculatieve zeepbel, pas als de groeifase stopt breekt de pleuris los. Wie wil er nog instappen? Wie durft het risico te nemen?
I'll sing you a lullaby.
pi_95065705
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

Je had een opleiding kunnen volgen :')
Ooh weledelzeergeleerde.... legt u mij eens uit hoe de zeepbel tot oneindige proporties in stand gehouden kan worden.... please :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')