Mijn Honda CRXquote:Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef Barcaconia het volgende:
Wat zijn voor jullie nu auto's die je hebt/hebt gehad die je nooit weg had mogen doen/nooit weg wilt gaan doen?
Die auto die iedereen afzeikt maar waar jij gehecht aan bent (geweest), of die auto die iedereen begeert en jij gelukkig hebt?
'De beste' hoeft niet perse over de betrouwbaarheid te gaan natuurlijk hehquote:Op maandag 4 april 2011 11:56 schreef Alfisti het volgende:
De rest waren allemaal Alfa's dus die tellen uberhaupt al niet mee voor "beste auto"
wat een droevenis.quote:Op maandag 4 april 2011 11:56 schreef Alfisti het volgende:
De beste tot nu toe ( waar ik trouwens nog steeds in rij):
[ afbeelding ]
De rest waren allemaal Alfa's dus die tellen uberhaupt al niet mee voor "beste auto"
Oeh, zo'n HF turbo van eind jaren '90? Heb zelf nog een Delta gehad, een HPE 1.6. Reed goed, maar dat was niet de beste auto die ik heb gehad. Ondanks dat ie redelijk probleemloos wasquote:Op maandag 4 april 2011 12:36 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat dat mijn Mazda 626 Xerxes 2.5V6 24v is geweest.
Reed altijd als een zonnetje en met 170pk kon ie prima vooruit.
=edit=
En van mijn Delta Turbo die ik heb ingeruild ga ik ook spijt krijgen denk ik
Jep, uit 97 was die. Reed superquote:Op maandag 4 april 2011 12:43 schreef NoComment het volgende:
[..]
Oeh, zo'n HF turbo van eind jaren '90? Heb zelf nog een Delta gehad, een HPE 1.6. Reed goed, maar dat was niet de beste auto die ik heb gehad. Ondanks dat ie redelijk probleemloos was
Een onverwoestbare Fiat?quote:Op maandag 4 april 2011 12:45 schreef Conflict het volgende:
Mijn Nieuwe Ducato
[ afbeelding ]
Onverwoestbaar en lekker groot
Ja. Zijn gewoon superbestelwagens.quote:
Niet zo happen, er stond niet voor niks een knipoogjequote:Op maandag 4 april 2011 13:07 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja. Zijn gewoon superbestelwagens.
In ieder geval beter dan een Volkswagen want die stond iedere week in de garage, terwijl ik dat ding nieuw geocht had.
Maar goed, maakt niet uit wat voor een merk je hebt, er komt altijd wel iemand om het af te kraken in PTA, ik ben er iig heel erg blij mee en ik geloof dat dit topic daar over gaat.
Deze auto's zijn trouwens samen met Citroen en Peugeot ontwikkeld.
Mooiste motor ooit gemaakt. Jammer genoeg zijn ze gestopt met de productie. Maar wat een verschrikkelijk mooi geluid!!quote:Op maandag 4 april 2011 13:15 schreef Compomotive155 het volgende:
Alfa 155 V6
Blok is echt gewelidig ! Alleen begint zicht iets roest te vormen in de wielkuipen achter![]()
Dus binnenkort maar ff de hobby bob uithangen![]()
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad een mooie Lancia jaquote:Op maandag 4 april 2011 19:26 schreef Dromer het volgende:
Stom maar waar... m'n Lancia Kappa 2.4 20v uit 1995. Weggedaan omdat ie teveel zoop.
Gek genoeg voor een Lancia nooit problemen mee gehad. Alleen banden en uitlaat e.d. hoeven vervangen in de jaren dat ik 'm gereden heb.
Ding reed fantastisch, genoeg vermogen, veel opties zoals electrisch verstelbare stoelen met verwarming, automatisch dimmende binnenspiegel etc. die je in die tijd nog niet zo heel veel zag.
Opvolger was een Alfa 156 1.8TS. Ook een heel fijne auto om te rijden, maar daar bleef ik mee naar de garage gaan voor van alles en nog wat, van kabelboompjes tot een koppakking. Dus die mis ik wat minder.
Eigenlijk ook een Italiaan dus.quote:Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef draaijer het volgende:
... Even uitzetten, alarm erop, alarm eraf en als je dan de auto start, is alles weer goed.
Brandstofpomp?quote:Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
De fijnste auto die ik ooit heb gehad was mijn Seat Leon Stylance TDI uit 2006. Geweldige ergonomie, heerlijk lage zit en super betrouwbaar. In de 140.000km dat ik hem gereden buiten het normale onderhoud nooit iets mee gehad.
Ooit eens 1500km op een dag mee gereden (140 - 180kmph op CC) zonder dat ik lichaamlijk ook maar ergens last van heb gehad.
Bij het afleggen van afstanden boven 200km enkele reis heb ik nog regelmatig heimwee naar de Leon.
Ik rijd nu een Honda Civic Hybrid. Ook een fijne auto maar qua ergonomie is het gewoon een mindere auto. Daarnaast heb ik met de Civic al een paar bezoekjes moeten aan de dealer moeten brengen buiten de onderhoudsinterval.
Nee, het hybride systeem. 1x Accupakket defect, 1x foutcode IMA systeem en dan laat ik alle ellende door software updates van Honda nog even buitenbeschouwing.quote:
Ik irriteer me aan je, kom maar terug als je een eigen auto hebt.quote:Op maandag 4 april 2011 20:39 schreef tomaat52 het volgende:
Dat busje van m'n ouders is wel taai.Tig keer overbeladen, 1 keer de bladveren gescheurd en nu speling op de achteras.
lalalalala ouders auto... lalalalala goed..lalalala vrij snel... lalalaquote:Op maandag 4 april 2011 21:05 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Ik irriteer me aan je, kom maar terug als je een eigen auto hebt.
OT: qua goedkoop/betrouwbaar rijden mijn carisma op LPG.
Maar qua fun was toch mijn stokoude, rotte clio het best. Elke keer weer een raadsel of ie het zou halen.
Een lage zit is fijn als je 200+ rijdt maar doe mij voor dagelijks gebruik in de spits maar een hoge zit. Lekker ver voor je uitkijken. Ik heb trouwens een schurfthekel gekregen aan auto's ala een mx5. Die verdwijnen volledig achter mn laadbak als ze te dichtbij komen. Aan de andere kant moet ik me daar niet zo druk over maken, hun hebben er meer last van dan ik :p.quote:Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef Revolution-NL het volgende:
De fijnste auto die ik ooit heb gehad was mijn Seat Leon Stylance TDI uit 2006. Geweldige ergonomie, heerlijk lage zit en super betrouwbaar. In de 140.000km dat ik hem gereden buiten het normale onderhoud nooit iets mee gehad.
Ooit eens 1500km op een dag mee gereden (140 - 180kmph op CC) zonder dat ik lichaamlijk ook maar ergens last van heb gehad.
Bij het afleggen van afstanden boven 200km enkele reis heb ik nog regelmatig heimwee naar de Leon.
Ik rijd nu een Honda Civic Hybrid. Ook een fijne auto maar qua ergonomie is het gewoon een mindere auto. Daarnaast heb ik met de Civic al een paar bezoekjes aan de dealer moeten brengen buiten de onderhoudsinterval.
Zoiets móet toch gewoon een keer gequote worden.. Wat een bak zo'n GTAquote:Op maandag 4 april 2011 20:23 schreef Cybje het volgende:
De leukste auto is de auto die ik nu heb, een Alfa Romeo 156 GTA. Geweldig ding (interieur, exterieur, wegligging, motor, alles eigenlijk wel), maar ik ben benieuwd hoe lang ik er blij mee blijf, gezien de betrouwbaarheid van Alfa Romeo. Maar goed, tot ik 'm zat ben, rijd ik er met heel erg veel plezier in rond:
Lancia's worden beter in elkaar geschroefd dan Fiats/Alfa's (en pre '80 was dit verschil echt gigantisch), maar laatste aantal jaar natuurlijk geen volledig nieuwe techniek wat altijd scheelt in hoeveelheid problemen.quote:Op maandag 4 april 2011 19:26 schreef Dromer het volgende:
Stom maar waar... m'n Lancia Kappa 2.4 20v uit 1995. Weggedaan omdat ie teveel zoop.
Gek genoeg voor een Lancia nooit problemen mee gehad. Alleen banden en uitlaat e.d. hoeven vervangen in de jaren dat ik 'm gereden heb.
Ding reed fantastisch, genoeg vermogen, veel opties zoals electrisch verstelbare stoelen met verwarming, automatisch dimmende binnenspiegel etc. die je in die tijd nog niet zo heel veel zag.
Opvolger was een Alfa 156 1.8TS. Ook een heel fijne auto om te rijden, maar daar bleef ik mee naar de garage gaan voor van alles en nog wat, van kabelboompjes tot een koppakking. Dus die mis ik wat minder.
Had je die niet te koop staan een tijdje? Of heb jij die juist via iemand van hier gekocht?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:13 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn huidige '85 W124 230E automaat.
Ding blijft maar gaan
Staat hier idd te koop in v&aquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Had je die niet te koop staan een tijdje? Of heb jij die juist via iemand van hier gekocht?
Nicequote:Op dinsdag 5 april 2011 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
M'n 200SX S13![]()
[ http://img98.imageshack.us/img98/6686/dsc01520e.jpg (copy/paste deze link) ]
Nou...quote:
Inderdaad zonde ja, hele mooie Golfquote:Op woensdag 6 april 2011 12:34 schreef ueberduitser het volgende:
Ik had nooit m'n Golf mk2 GTI Edition Blue weg moeten doen.
[ afbeelding ]
Die heb ik weggedaan toen we naar Duitsland verhuisd zijn.
Had ik mooi mee moeten nemen naar duitsland, die krengen zijn nu echt veel geld waard, net als bijvoorbeeld een Rallye Golf
alleen de tjoening was een beetje wansmaak. (Blauwe achterlichten, zij- en voorknippers en witte letters op de reifen)quote:Op woensdag 6 april 2011 13:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Inderdaad zonde ja, hele mooie Golf
Simpel terug naar origineel te draaien onderdelenquote:Op woensdag 6 april 2011 13:10 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
alleen de tjoening was een beetje wansmaak. (Blauwe achterlichten, zij- en voorknippers en witte letters op de reifen)
Auto rijdt trouwens niet meer, via de rdw niet meer terug te vinden.
Dat was dan ook nu al wel gebeurd.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Simpel terug naar origineel te draaien onderdelen![]()
Check deze is: http://www.vwe.nl/
Altijd zonde, mensen die de waarde van dit soort uitvoeringen niet inzienquote:Op woensdag 6 april 2011 13:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat was dan ook nu al wel gebeurd.![]()
http://www.vwe.nl/Dienste(...)aspx?kenteken=xfxj54
interessant, apk dik verlopen maar in 2010 nog van eigenaar veranderd. projectje?edit: zie nu net dat ie gedemonteerd is.
Ook mijn favo auto. Ik heb hem zelf 2 jaar gehad. Wanneer mijn studie af is wil ik hem weer kopen. Als het me lukt een echte M5 versie van dat modelquote:Op dinsdag 5 april 2011 09:51 schreef lezzer het volgende:
Zonder twijfel mijn huidige auto
[ afbeelding ]
Een paar auto's terug had ik een Rover 820i, heb ik nog steeds een zwak voor.
alleen als je er van houdt.....quote:Op woensdag 6 april 2011 11:15 schreef junkiexp het volgende:
Manta's zijn bazenbakken![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:15 schreef junkiexp het volgende:
Manta's zijn bazenbakken![]()
![]()
[ afbeelding ]
ben geen lid van de lada club. heb er overigens meer dan eentje... binnenkort maar eens gaan opruimenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 april 2011 14:59 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
ben geen lid van de lada club. heb er overigens meer dan eentje... binnenkort maar eens gaan opruimen
tof! ik heb een niva en een 111, en volgende week zit ik bij de viering van 40 jaar lada.... In BudapestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
goeie reis toegewenst!quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:42 schreef Dangel het volgende:
[..]
tof! ik heb een niva en een 111, en volgende week zit ik bij de viering van 40 jaar lada.... In Budapest![]()
oeh ff zoeken dan! (Dangel is mijn op-het-werk-kloontje)quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:37 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
goeie reis toegewenst!
heb in een andere topic bij toeval nog wat meer toegelicht over mij verzameling
altijd al wel een niva willen hebben maar geen plaats er meer voor
De eersten waren van 85.quote:
Dat is ook het enige positieve aan de Ka.....quote:Op zondag 10 april 2011 11:05 schreef nietlullenmaarpoetsen het volgende:
Ford Ka. Geweldige wegligging voor zo'n klein kutautootje.
Dank je, heb ook extra mijn best gedaan toen ik bij NedCar werktequote:Op zondag 10 april 2011 16:19 schreef eRKa het volgende:
De Carisma is dus met kop en schouders winnaar. Tsja, in Nederland door prachtige Limburgers gebouwd, you figure.
Mijn Mondeo uit '98 heeft het anders altijd braaf gedaan, op 220 Km gekocht en maar weggedaan met 360 Km op de teller omdat er steeds meer lullige kutreparaties bijkwamen. Maar dat ding rijdt nu nog rond.quote:Op maandag 4 april 2011 12:13 schreef Herr.Flick het volgende:
Mijn huidige auto, Ford Mondeo 2.0 tdci '02.
Voor mij blijft het een auto/vervoersmiddel, maar ik vind het echt bijzonder dat Ford zo'n goede auto heeft kunnen bouwen, dat was met de vorige mondeo's wel eens anders..
Ik had een 3.0 V6 automaat full options.quote:Op maandag 11 april 2011 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik denk dat ik dan toch voor mijn huidige auto ga een alfa romeo 166 2.0 TS![]()
![]()
8,5K aan afschrijving + onderhoud/reparaties is op zich niet zo extreem als je een beetje afstanden maakt met de auto (ik neem aan dat je die auto niet alleen gebruikt voor AHvv).quote:Op maandag 11 april 2011 18:48 schreef junkiexp het volgende:
Heeft me met aanschaf erbij ¤ 12.000 gekost aan onderhoud en reparaties.
En dan deed ik eigenlijk alles zelf.
Na 2 jaar rijden verkocht voor ¤ 3500.
Dure auto geweest
Jij hebt maar 140 kilometer met een auto gereden?quote:Op maandag 11 april 2011 17:04 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mijn Mondeo uit '98 heeft het anders altijd braaf gedaan, op 220 Km gekocht en maar weggedaan met 360 Km op de teller omdat er steeds meer lullige kutreparaties bijkwamen. Maar dat ding rijdt nu nog rond.
Ik vind het dik geld.quote:Op maandag 11 april 2011 18:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
8,5K aan afschrijving + onderhoud/reparaties is op zich niet zo extreem als je een beetje afstanden maakt met de auto (ik neem aan dat je die auto niet alleen gebruikt voor AHvv).
Dan vind ik het zo gek nog niet...quote:Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het dik geld.
Heb er 35 k mee gereden.
Nou is er natuurlijk geen enkele MPV waar je je met goed fatsoen in kan vertonen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Maar wtf heeft Citroen nou weer gedaan, die picasso, o m g, gedrocht
Das waar, soort zoekt soort?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou is er natuurlijk geen enkele MPV waar je je met goed fatsoen in kan vertonen...
Superbak, ik had dezelfde motor in mijn Accord.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:43 schreef killurz het volgende:
[ afbeelding ]
dit is dan niet de mijne maar wel zo'n auto
honda prelude uit 92'
2.0 16v 140 pk 1193 kilo 4,5 meter lang
tis een slagschip maar rijd geweldig en met z'n doorlopende dashboard en middenconsole is het net een cockpit waar je inzit
toto ik de mijne koop ik een andere terug
Ja, ook met die luchthapper en vleugelquote:Op woensdag 13 april 2011 18:41 schreef junkiexp het volgende:
Ook met die luchthapper RiKe ?
Vind ik een beetje overdreven eik.
Je kritiek punt op de rest is.....?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
[ afbeelding ]
dit is dan niet de mijne maar ik heb wel zo'n auto
echt leuke auto
Of hij wil daadwerkelijk "bewijs" zien dat iemand die auto bezit...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Hij heeft alleen nog maar een fiets tot zijn beschikking gehad denk ik of hij denkt dat hij in ONZ zit
Leasebakkies tellen nietquote:Op woensdag 13 april 2011 21:16 schreef CoolGuy het volgende:
Beste auto die ik oit gehad heb is mijn huidige auto, een Golf VI 2 liter DSG. Ik heb er nu dik 135.000km mee gereden, en het enige wat tot nu toe kapot is gegaan is 1 lampje van de kentekenplaatverlichting, meer niet.
Heerlijk ding, maar hij gaat weg over 5 maanden en dan komt er een nieuwe auto
quote:
En dat is dan jouw beste auto... ik heb dagelijks wat aan mijn auto!quote:
Aangezien ik er van uitga dat je intelligent genoeg bent om te begrijpen dat ik in de context van dit topic met 'Nooit iets aan gehad' bedoelde dat er geen noemenswaardige problemen met de wagen waren, maak ik op uit jouw vervolgopmerking dat jouw automobiel je minimaal elke dag wel in de steek laat.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat is dan jouw beste auto... ik heb dagelijks wat aan mijn auto!
Dan concludeer ik gewoon dat jij geen gevoel voor humor hebt!quote:Op donderdag 14 april 2011 12:39 schreef DrDarwin het volgende:
Aangezien ik er van uitga dat je intelligent genoeg bent om te begrijpen dat ik in de context van dit topic met 'Nooit iets aan gehad' bedoelde dat er geen noemenswaardige problemen met de wagen waren, maak ik op uit jouw vervolgopmerking dat jouw automobiel je minimaal elke dag wel in de steek laat.
Dat is dan weer off-topic.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan concludeer ik gewoon dat jij geen gevoel voor humor hebt!
Of jij denkt dat je grappig bent, maar het eigenlijk niet bent.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan concludeer ik gewoon dat jij geen gevoel voor humor hebt!
Nee, dat kan natuurlijk niet het geval zijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Of jij denkt dat je grappig bent, maar het eigenlijk niet bent.
oh ik kan het makkelijk bewijzen:D mn achterbumper zit een naamplaat in met mn nickquote:Op woensdag 13 april 2011 20:54 schreef RiKe het volgende:
[..]
Of hij wil daadwerkelijk "bewijs" zien dat iemand die auto bezit...
Ach dan gelooft hij het toch niet, mijn sleutel (en de sleutels van de andere users) zeggen wat anders
Heel mooi ontwerp. Jammer alleen dat het voorwielaangedreven is en dat de motor wat zwak is.quote:Op maandag 4 april 2011 11:56 schreef Alfisti het volgende:
De beste tot nu toe ( waar ik trouwens nog steeds in rij):
[ afbeelding ]
Hier ook een 626 Xerxes. 328.500 km op de teller en doet 't nog steeds prima. Alleen de achterspoiler/kofferbakklep begint nu een beetje roze te worden....quote:Op maandag 4 april 2011 12:36 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat dat mijn Mazda 626 Xerxes 2.5V6 24v is geweest.
Reed altijd als een zonnetje en met 170pk kon ie prima vooruit.
=edit=
En van mijn Delta Turbo die ik heb ingeruild ga ik ook spijt krijgen denk ik
Ik vind dat je als 15-jarige niet gerechtigd bent om tequote:Op maandag 4 april 2011 19:47 schreef tomaat52 het volgende:
Ik heb zelf geen auto, omdat 15 jaar.M'n ouders hebben een Hyundai (
) H200 (
) Met 2.4 ton, in 6 jaar.
Ook wel flinke wegenbelasting denk ik ?quote:Op donderdag 21 april 2011 17:19 schreef Reca het volgende:
Mijn beste auto,
Jeep Cherokee 4.0l benzine (1996)
Gewoon een geweldige auto, je komt overal, je kan alles trekken (ben tot5.8ton gegaan), je trekt er elke jan joker mee uit. Flink verbruik maar wat voor een goedkope onderdelen.
Een cruiser op de weg en wat een comfort lekker hoog
Natuurlijk joh, je rijdt toch mee.quote:Op maandag 25 april 2011 17:58 schreef MacBreQ het volgende:
[..]
Ik vind dat je als 15-jarige niet gerechtigd bent om te-en om wagens van anderen.
Dus als een maat van je meerijdt in jouw wagen en hij kraakt het hok helemaal af, vind je dit passend? Terwijl die maat te jong/te blut is om zelf überhaupt een wagen te kunnen veroorloven?quote:Op maandag 25 april 2011 20:29 schreef Repeating het volgende:
[..]
Natuurlijk joh, je rijdt toch mee.
Ik kijk op van het lage vermogen, dat had ik aan de hand van het uiterlijk hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:08 schreef firebladex het volgende:
Voor mij is het de Toyota Celica, heb er inmiddels twee gehad
Mijn zwarte, 1.8 - 116 pk - bj 1995 (verkocht)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn zilveren, 2.0 - 170 pk - bj 1994 ( te koop)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Elke keer als ik een celica koop, krijg ik zoveel financiele tegenvallers, dat een auto me te duur wordt. Ik hou van die beesten, helaas dit keer, door me vriendin, moet die in de verkoop, mevrouwtje wilt per se een dure zomervakantie :/
Lage vermogen? Vergeet niet dat de 1.8 maar 1050 kg weegt en de 2.0 maar 1160, dat is niet weinig maar zeker ook niet veel. Ik moet toegeven de 1.8 maakt de uiterlijk niet waar, maar de 2.0 is een heel andere verhaal...quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik kijk op van het lage vermogen, dat had ik aan de hand van het uiterlijk hoger ingeschat.
Waarschijnlijk ben je een enorme Alfist, en daar is niets mis mee, maar Alfa Romeo heeft toch echt een ongelooflijk aantal barrels uitgebracht, vaak was het enige dat er goed aan was de motor, en de wegligging, voor zolang het onderstel niet aan het wegroesten was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Computers horen niet in auto)s. Sommige auto)s lijken door ABS en meer electronica goed te zijn. Bij Alfa maakten ze goede auto's die wedstrijden wonnen zonder elektronische bullshit, De Opel die alfa 159 heet heeft de beste wegligging bij de elandproef volgens de duitsers. Beter dan E klasse bmw m3 peugeot of oepl. Dit omdat ze geformuleerd hebben het zonder esp te moeten kunnen, kwestie van de lat hoog leggen....Duitsertjes.
Eens, dat vermogen is meer dan zat. Hoe ontstaat eigenlijk die bizarre toename in aantal pk's? 200cc verschil en meteen 54 pk meer, weet je zeker dat er geen turbo op zit? Of het is een vijfcylinder ofzo.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:54 schreef firebladex het volgende:
[..]
Lage vermogen? Vergeet niet dat de 1.8 maar 1050 kg weegt en de 2.0 maar 1160, dat is niet weinig maar zeker ook niet veel. Ik moet toegeven de 1.8 maakt de uiterlijk niet waar, maar de 2.0 is een heel andere verhaal...
Ik weet zeker dat er geen turbo op zit, want de turbo versie ( st205 ) heeft 250 pk ofzo. Ik heb echter geen idee wat de oorzaak van dit groei is, maar iig heeft de 2,0 liter meer dingen zoals een superstrut ophanging.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:56 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Eens, dat vermogen is meer dan zat. Hoe ontstaat eigenlijk die bizarre toename in aantal pk's? 200cc verschil en meteen 54 pk meer, weet je zeker dat er geen turbo op zit? Of het is een vijfcylinder ofzo.
Passend zou het niet zijn nee.quote:Op maandag 25 april 2011 22:21 schreef MacBreQ het volgende:
[..]
Dus als een maat van je meerijdt in jouw wagen en hij kraakt het hok helemaal af, vind je dit passend? Terwijl die maat te jong/te blut is om zelf überhaupt een wagen te kunnen veroorloven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op woensdag 27 april 2011 14:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik zou de golf nemen, is mooier![]()
Stilo is mooier ja, maar gaat om beste toch.. ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als jij een polo rijdt heb je al helemaal niks te zeiken lol
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
Nee, de golf is dus mooier!quote:Op woensdag 27 april 2011 14:33 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Stilo is mooier ja, maar gaat om beste toch.. ?
En als jij een polo rijdt heb je al helemaal niks te zeiken lol
Je loopt sarcastisch te doen om een golf V terwijl je zelf een 2f polo rijdt?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nee, de golf is dus mooier!
Hoezo mag ik niet zeiken?
Ik deed niks sarcastisch, de spoiler was alleen om aan te geven dat je een beste auto niet kiest om de looksquote:Op woensdag 27 april 2011 14:42 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Je loopt sarcastisch te doen om een golf V terwijl je zelf een 2f polo rijdt?
Ah ok, mijn welgemeende excuses danquote:Op woensdag 27 april 2011 14:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik deed niks sarcastisch, de spoiler was alleen om aan te geven dat je een beste auto niet kiest om de looks
Ghehequote:Op woensdag 27 april 2011 14:48 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Ah ok, mijn welgemeende excuses dan![]()
Tja weet niet, de looks van de stilo zijn wel echt vet, echt een sportieve look, golf is wat algemener..
Maar weet nou niet echt precies wat lekkerder reed, ongeveer het zelfde denk, maar de stilo was ruimer en wat beter ingericht wat mij betreft..
quote:Op woensdag 27 april 2011 14:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik zou de golf nemen, is mooier![]()
Jij zegt goeie dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
je bent echt niet lekker.. woon je in europa.. koop je nog een amerikaan..quote:Op zondag 10 april 2011 00:34 schreef sumericansoldier het volgende:
Ik mis mijn Ford Explorer, maar mijn Ford Mustang 2010 makes up for it. Vooral in de zomer(cabriolet) vooral wanneer ik op de autobahn rij....
[ afbeelding ]
Lol....niks verkeerds met een Amerikaan. En ja..wanneer de velgen er op zijn zeker veel bekijks. Nu zitten er wintervelgen op en is hij in de storage.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
je bent echt niet lekker.. woon je in europa.. koop je nog een amerikaan..
Heb je eindelijk eens de kans om een goede auto te kopendoe je het niet.
overigens geen verkeerde wagen.. met die velgen wel vast veel bekijks
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn beste (en enige) auto is een Fiat Panda 1000 C.l.i.e. uit '89. 50.000km op de teller, en rijd prima (zolang je maar niet snel wilt). Repareren is goedkoop (30 euro voor een deur, 10 voor een complete achterlampdeksel met lampjes er nog in) en alles is overdadig op de sloop te vinden. Lekker goedkoop in aanschaf en in wegenbelasting
Had laatst een ongeluk, heb de achterkant uitgedeukt met een moker en de bumper gefixed met een metalen stripquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:01 schreef svefn het volgende:
[..]
![]()
Een vriendin van me heeft ook zo'n pandaatje, heel erg tof ding! Kost inderdaad niet veel, ook qua benzineverbruik volgens haar. Ik weet niet precies waarom, maar om een of andere reden vind ik oude hoekige autootjes heel veel charme hebben.
Binnenkort heb ik als het goed is m'n rijbewijs, en het is dat we thuis al een auto hebben, anders zou ik zeker zoiets kopen
wat een auto's!quote:Op woensdag 27 april 2011 13:59 schreef rubje het volgende:
beste auto die ik ooit heb gehad is onderstaande type maar dan in een zandkleur.![]()
[ afbeelding ]
Wait!?! What!?!quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:08 schreef firebladex het volgende:
Ik hou van die beesten, helaas dit keer, door me vriendin, moet die in de verkoop, mevrouwtje wilt per se een dure zomervakantie :/
En dat laat je toe, dat ze jouw droomauto wegvaagt?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:08 schreef firebladex het volgende:
Voor mij is het de Toyota Celica, heb er inmiddels twee gehad
Mijn zwarte, 1.8 - 116 pk - bj 1995 (verkocht)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn zilveren, 2.0 - 170 pk - bj 1994 ( te koop)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Elke keer als ik een celica koop, krijg ik zoveel financiele tegenvallers, dat een auto me te duur wordt. Ik hou van die beesten, helaas dit keer, door me vriendin, moet die in de verkoop, mevrouwtje wilt per se een dure zomervakantie :/
Waarom kreeg je 'm niet terug?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Zo was ie bij aanschaf: een 1.8 met 4 traps automaat.. 115PKtjes onder de kap..![]()
[ afbeelding ]
En uiteindelijk na wat euro's lichter en een stuk lelijker, maar met een versnelling, 2 cilinders, 700 cc en 85PK meer resulteerde dit in mijn favoriete auto die ik ooit heb gehad en waarbij ik serieus een traantje heb weggepinkt toen ik te horen had dat ik hem niet meer terug kreeg..![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd waarom je hem niet meer terugkreeg
Nee, gelukkig niet.quote:
Ik was serieusquote:
Iets met de polizei toch?quote:
Hij is in bezit van justitie volgens mijquote:Op maandag 16 mei 2011 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik was serieusIk heb echt geen idee wat je gehad hebt oid.
Lijkt me ook een puike auto ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:01 schreef stinow het volgende:
Toyota Auris 2.2 Dcat.. 180 pk's en goaaaaaaaaaaaan!
Helaas no more
Mijn bezit, maar hun hebben ze.. De auto is nogsteeds verzekerd en staat nogsteeds op mijn naam..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hij is in bezit van justitie volgens mij
Krijg je m nog terug?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn bezit, maar hun hebben ze.. De auto is nogsteeds verzekerd en staat nogsteeds op mijn naam..
Die Lexus heb ik zien rijden gisteren op de snelweg. Van voor is dat een nette wagen, maar ik zag em eerst van de achterkant, en dan vind ik 'm toch niet zo geslaagd. Maar van voor vind ik em heel mooi.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:03 schreef Blik het volgende:
Triest wellicht, maar ik heb nu een paar dagen een VW Golf VI, 1.4 TSI motor met 122 PK. Rijdt vrij lekker moet ik zeggen als ik het vergelijk met een Kia Soul of een VW Polo
Maar einde van dit jaar/begin volgend jaar wordt de Golf vervangen voor een Lexus CT200H![]()
Hij is vooral erg mooi van binnen, en dat is het belangrijkstequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die Lexus heb ik zien rijden gisteren op de snelweg. Van voor is dat een nette wagen, maar ik zag em eerst van de achterkant, en dan vind ik 'm toch niet zo geslaagd. Maar van voor vind ik em heel mooi.
Ja ik kan er niet echt in kijken als ik 'm inhaal, maar een auto kan van binnen mooi zijn, als ik er van buiten niks aan vind wordt 't em niet. die 14% is idd wel erg lekker. Ik betaal nu nog 25%, en over 3 maanden ongeveer nog maar 20%quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij is vooral erg mooi van binnen, en dat is het belangrijksteEn de 14% bijtelling is ook erg fijn.
WOW! Deja vu! Hahaha, leuk scheurijzer met 2.0 Turboquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:12 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
de Opel Calibra, vondt ik toch een van mijn fijnste auto
lekker vlot karretje en lag goed op de weg.
alleen als 4x4 doet hij het minder, zat nl. geregeld vast met die auto.
vorig jaar verkocht, jammer genoeg.
TOYOTA MR2quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:03 schreef Pumatje het volgende:
Toyota mr2.. uit 1991
ding heeft me nog nooit laten staan..
mee naar spanje gereden zonder problemen.
Gruwelijk mooie auto man!quote:Op donderdag 2 juni 2011 01:00 schreef ArtyShock het volgende:
Tja, in mijn geval is dat makkelijk. Namelijk m'n huidige auto. Hiervoor alleen maar leaseauto's gereden en heb nu voor het eerst eentje in eigen bezit.
Geen idee of het de beste auto gaat zijn wat betreft betrouwbaarheid, daar heb ik 'm met een paar maand te kort voor. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik een auto anders ervaar nu het van mezelf is. Een leaseauto voelt toch een beetje als een auto waar je binnenkort weer afstand van doet...
[ afbeelding ]
Dank.quote:
Bijna. Het is een XKR, maar dat kun je vanuit deze hoek eigenlijk niet zien, tenzij je zou weten dat een XKR met deze velgen werd geleverd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 01:38 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik dacht een XK8, maar ik weet het ook niet zeker. Verlicht ons, artyshock!
Een MX-3 vervangen moet nog wel lukken hoor, die is zeker leuk maar niet ontzettend bijzonder ofzo, ik heb altijd het idee dat m'n Hyundai Coupe er een soort laatgeboren halfbroertje van is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:01 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Bijna. Het is een XKR, maar dat kun je vanuit deze hoek eigenlijk niet zien, tenzij je zou weten dat een XKR met deze velgen werd geleverd.
@DDDDDaaf, herkenbaar. Het is moeilijk een stapje terugdoen als je eenmaal een snelle auto hebt gehad. Maar ja, als ik alleen al kijk wat een setje nieuwe banden kost...
Een MX-3 vervangen, tja, dat hangt af hoe verliefd je op een model bent natuurlijk. Er zijn er volgens mij ook niet zo heel veel van gemaakt. Als je puur kijkt naar snelheid bijvoorbeeld en niet het merk auto, zijn er natuurlijk zat alternatieven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef Kriegel het volgende:
Een MX-3 vervangen moet nog wel lukken hoor, die is zeker leuk maar niet ontzettend bijzonder ofzo, ik heb altijd het idee dat m'n Hyundai Coupe er een soort laatgeboren halfbroertje van is.
Voor zo'n XKR ligt het wel iets anders, toffe bak. Hoe betaalbaar is dat nu eigenlijk om rijdend te houden? Alleen al in de wegenbelasting lijkt het me een duur geintje met 1600+ kilo.
Verzekering is inderdaad met maximale no-claim. Standaard verzekeraars vragen ook nog eens belachelijke bedragen voor dit soort auto's, dus ik heb een klassiekerverzekering genomen op basis van taxatiewaarde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:28 schreef Kriegel het volgende:
Ik moet zeggen dat dat nog redelijk meevalt, als je een beetje inkomen hebt en niet teveel vaste lasten kan het er best uit. Al neem ik aan dat je al redelijk wat korting op je verzekering hebt opgebouwd met al dat lease-rijden? Mij zou het zeker niet lukken voor dat bedrag, of überhaupt. Beginnend bestuurder zijn is klote...
Ik heb ook een Alfa 146 1.4 TwinSpark gehad, maar dat was juist mijn slechtste auto.quote:Op zondag 17 april 2011 12:57 schreef Poekel het volgende:
Alfa 146 1.4 TS...
Je hoeft mij niet wijs te maken dat Alfa slechte auto's bouwt...
Vanaf 140000 tot 204000 in mijn bezit (2½ jaar nu) en alleen een koppelingspomp... Net weer fluitend door de APK. Hij ziet er alleen niet uit, maar hij doet het al-tijd.
Is dat niet link en zou dat geen verregaande consequenties hebben als ze er achteraf toch nog achter komen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:25 schreef ArtyShock het volgende:
Vraag me niet hoe het zo gekomen is, maar haar verzekeringsverleden is op mijn naam terecht gekomen. In het overzicht dat ik opgestuurd heb gekregen blijk ik 31 schadevrije jaren opgebouwd te hebben.Dat is maar een paar jaar minder dan ik oud ben.
Geen idee of het link is. Mijn echte schadevrije jaren (~15) zouden genoeg moeten zijn voor een volledige no-claim, alleen bestaat die historie uit puzzelstukjes. De echte fout ligt bij de verzekeraar die ooit mij aannam natuurlijk. Die had nooit de volledige historie op mijn naam mogen zetten. Pas toen ik mijn oude verzekering opzegde, kreeg ik in een officieel overzicht te zien hoeveel schadevrije jaren ik had opgebouwd. Zowel de verlatende verzekeraar als mijn nieuwe verzekeraar én mijn tussenpersoon hebben het niet als bijzonder opgemerkt. Ik kreeg zelf het overzicht pas te zien een maand of twee nadat alles geregeld was.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:42 schreef Opa_vertelt het volgende:Is dat niet link en zou dat geen verregaande consequenties hebben als ze er achteraf toch nog achter komen?
Dat ze (ik hoop het natuurlijk niet voor je) zeggen als je een ongeluk hebt gehad, "nou meneer, we keren niet uit
omdat we fraude constateren". Ik zou iig dat risico niet willen lopen, al helemaal niet met zo'n (mooie!) auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |