Misschien moet ik dan maar investeren in een mooie kuststrook op de Veluwequote:Op zondag 3 april 2011 12:50 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
De kans dat de helft van het land onder water komt te staan is veel groter. De kans dat jij of ik de staatsloterij wint ook...
[ afbeelding ]
Gooi jij het er maar eens uit, knap je wellicht van op. Hoe kom jij zo gefixeerd dat je denkt dat elke woningeigenaar een tophypotheek heeft? En dat ze die niet kunnen betalen?quote:
Ik denk dat je deze uitspraak gelijk moet toepassen op deze quatsch:quote:Op zondag 3 april 2011 12:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij is in jouw geval de wens de vader van de gedachte...
...
enquote:Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
... Het is wel een goed verkoopargument voor woningen die op eigen grond staan. Dat dan weer wel.
quote:Op zondag 3 april 2011 12:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als er 1 soort woningen door dit gebeuren waardevaster wordt, dan zijn het wel de woningen die op eigen grond staan.
Nou vooruit. Verras me eens.... Wat is er volgens jou mis met die uitspraken?quote:Op zondag 3 april 2011 18:00 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ik denk dat je deze posting moet toepassen op deze quatsch:
Het instorten van de erfpachtmarkt betekent weinig goed voor gewone koophuizen.quote:Op zondag 3 april 2011 18:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou vooruit. Verras me eens.... Wat is er volgens jou mis met die uitspraken?
Neuh niet eens, allemaal prima te betalen enzoquote:Op zondag 3 april 2011 17:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Gooi het maar uit... tophypotheekje?
Ja man. Als honderduizenden woningen niet meer beschikbaar zijn voor de woningmarkt, zullen de overblijvende woningen op de markt daar zeer ongewild door worden...quote:Op zondag 3 april 2011 18:02 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het instorten van de erfpachtmarkt betekent weinig goed voor gewone koophuizen.
HOAX!quote:Op zondag 3 april 2011 18:03 schreef Loveless85 het volgende:
Neuh niet eens, allemaal prima te betalen enzo
Da's om vele redenen niet waar. Een greep uit de feiten:quote:Op zondag 3 april 2011 18:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. Als honderduizenden woningen niet meer beschikbaar zijn voor de woningmarkt, zullen de overblijvende woningen op de markt daar zeer ongewild door worden...
Nee, er is dan geen lucht uit de zeepbel, je haalt dan een flink stuk potentieel aanbod weg. Niet meer, niet minder.quote:Op zondag 3 april 2011 18:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Da's om vele redenen niet waar. Een greep uit de feiten de gedachten van droom_econoom8:
• Er wonen nog steeds mensen in. Alleen hebben die geen geld meer om door te stromen. Er is met andere woorden, nog een stukje lucht uit de zeepbel
Nee, want die mensen blijven gewoon zitten. Ze kunnen niet anders.quote:• Bovendien kunnen de erfpachtverleners ze goedkoop uitkopen en ze als gewone, waardevolle woningen verkopen. Die woningen komen dan gewoon op de markt
Zohee. Krijg ik nog gelijk uit het huurderskamp dat de betaalbaarheid sterk is afgenomen en de kansen voor starters alleen maar minder zijn geworden ook.quote:• Als manier om een eerste woning "handig" te financieren, is erfpacht achterhaald. Dat betekent dat er meer starters zijn die alleen maar kunnen huren. Dus nog minder starters op de woningmarkt.
2000 executie verkopen per jaar op 4,3 miljoen koopwoningen. En hoeveel % van die 2000 staat op erfpacht? Ja, dat zal indruk maken.quote:• En wat ik eerder al zei: Beleggers zullen niet meer geneigd zijn om dit soort woningen te kopen met het doel het erfpachtrecht te verkopen. Hierdoor daalt de executiewaarde van woningen met grond, en daarmee ook de financierbaarheid.
Integendeel. Het maakt de woningen op eigen grond 'een must'.quote:Kortom: Het instorten van de erfpachtmarkt verstrekt de negatieve prijsspiraal die nu gaande is op de woningmarkt.
Erfpachtwoningen staan nog steeds te koop. Alleen wil niemand ze hebben.quote:Op zondag 3 april 2011 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, er is dan geen lucht uit de zeepbel, je haalt dan een flink stuk potentieel aanbod weg. Niet meer, niet minder.
[..]
Nee, want die mensen blijven gewoon zitten. Ze kunnen niet anders.
[..]
Zohee. Krijg ik nog gelijk uit het huurderskamp dat de betaalbaarheid sterk is afgenomen en de kansen voor starters alleen maar minder zijn geworden ook.
[..]
2000 executie verkopen per jaar op 4,3 miljoen koopwoningen. En hoeveel % van die 2000 staat op erfpacht? Ja, dat zal indruk maken.
[..]
Integendeel. Het maakt de woningen op eigen grond 'een must'.
Niet alleen wil niemand ze meer, niemand kan ze ook nog kopen. (Als je een hypotheek nodig hebt)quote:Op zondag 3 april 2011 18:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
Erfpachtwoningen staan nog steeds te koop. Alleen wil niemand ze hebben.![]()
Dat boeit natuurlijk niet voor de normale particuliere woningbezitter. WBV kunnen nu in ieder geval niet meer via wazige constructies goedkoop ex-huurwoningen op de markt dumpen. En dat is alleen maar positief voor de woningverkoper op eigen grond.quote:Er vooral vraag weg: Gewone huizen worden niet meer omgezet in erfpachtconstructies.
Nee, beleggers zijn niet achterlijk. Die weten zelf ook wel dat de woningen op eigen grond nog het enige is wat je verstandig kunt aankopen. Dat ze er geen erfpachtconstructie meer van kunnen maken doet daar niets aan af.quote:Executiewaardes van gewone woningen dalen, omdat ze niet meer aantrekkelijk zijn voor beleggers die er erfpachtconstructies van willen maken. De executiewaarde is een belangrijk gegeven voor banken, en die zullen dus nog minder happig worden om leningen te verstrekken.
De banken zijn de laatsten die belang hebben bij een crash op de woningmarkt. Waarom denk je dat ze dit zouden willen? Ze willen alleen hun eigen risico terugbrengen.quote:Op zondag 3 april 2011 09:52 schreef Asfyxia het volgende:
Het heeft er zolangzamerhand alle schijn van dat de banken er op uit zijn de Nederlandse woningmarkt keihard te laten crashen en daar de overheid de schuld van in de schoenen te schuiven. Inmiddels worden er door enkele banken (in elk geval ING en Westland Utrecht) op woningen waarop erfpacht bij de gemeente Amsterdam rust ook geen hypotheken meer verstrekt (met dank aan WammesWaggel).
Een crash op de woningmarkt heeft natuurlijk ook gevolgen voor de banken zelf. Die zullen dan flink moeten afschrijven op hun eigen hypothecaire leningen en natuurlijk ook op hun eigen onroerend goed. Dat zal tot gevolg hebben dat de banken weer bij de overheid aan komen kloppen voor een paar centen. Laten we daar deze keer niet intrappen!
Vrouwen kunnen wellicht niet rationeel denken, maar ze zijn wel een factor van invloed op de markt. Of hun acties nu het resultaat zijn van een gedegen analyse of een gevalletje maandelijkse hormonen.quote:Op zondag 3 april 2011 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 'wijven' zijn degene die totaal irrationeel reageren door hun overhypte hormonen. Ik bedoel, LEKKER BOEIEND dat de buren al een bieding hebben, zoiets kan je alleen als vrouw zijnde aantrekken. Totaal overspannen gaan lopen stressen omdat de buren onder bieding zijn is exemplaristisch voor het domme wijvengezeik waar dat forum voor staat.
Mensen die dat soort forums serieus gaan meenemen als argument in hun huurtokkie-betoog moeten zo spoedig mogelijk opgenomen worden in een psychiatrische instelling, ook al is alle hoop vervlogen voor zulke figuren.
Na 40 huizenmarkt-topics kan ik niet anders dan je daarin gelijk geven.quote:Op zondag 3 april 2011 19:22 schreef LXIV het volgende:
Overigens zijn de meeste mannen ook niet in staat om rationele financiële beslissingen te maken.
Daar gaan ze bij de Rabobank (Wim van den Goorbergh) al jaren van uit.quote:Op zondag 3 april 2011 09:52 schreef Asfyxia het volgende:
Een crash op de woningmarkt heeft natuurlijk ook gevolgen voor de banken zelf. Die zullen dan flink moeten afschrijven op hun eigen hypothecaire leningen en natuurlijk ook op hun eigen onroerend goed. Dat zal tot gevolg hebben dat de banken weer bij de overheid aan komen kloppen voor een paar centen. Laten we daar deze keer niet intrappen!
quote:Op zondag 3 april 2011 19:56 schreef Censuur-152 het volgende:
Dan is het juist goed dat de bevolking hoge schulden heeft. Dat maakt emigreren vrijwel onmogelijk.
Geen idee, vertel jij het ons. Wellicht omdat het bankiers gewoon geen ruk interesseert en zij vooral uit zijn op eigen gewin. De poet is toch al binnen. Nu is het een kwestie van de boel laten klappen en zelf op een troon gaan zitten.quote:Op zondag 3 april 2011 19:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De banken zijn de laatsten die belang hebben bij een crash op de woningmarkt. Waarom denk je dat ze dit zouden willen? Ze willen alleen hun eigen risico terugbrengen.
Huh? Het was een reactie op jouw stelling en zelfs jij hebt geen idee waar die stelling op gebaseerd zou moeten zijnquote:
Ben jij soms niet helemaal lekker ofzo?quote:Op zondag 3 april 2011 20:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Het was een reactie op jouw stelling en zelfs jij hebt geen idee waar die stelling op gebaseerd zou moeten zijn![]()
Nee. Ben jij soms wat traag van begrip ofzo?quote:
Dus je analyseert het gedrag, komt vervolgens tot een conclusie, maar hoe je aan die conclusie bent gekomen weet je bij god niet?quote:Ik baseer mijn stelling op het gedrag van de banken m.b.t. de buitenwereld. Wat de onderliggende motieven voor de banken zijn om dat gedrag te vertonen is een ander verhaal. Dat zul je toch echt aan een bankier moeten vragen.
Tuurlijk wel! Het schijnt dat jij ooit een woning wilt kopen, en in werkelijkheid heb ik hem al.quote:Verder begrijp je volgens mij het verschil tussen de begrippen 'schijn' en 'werkelijkheid' niet helemaal.
Dat is ook vaak de reden dat er iets verkocht moet worden, je ziet iets heel leuks en dan bied je een schijtprijsje, waarvan je denkt dat zal wel niet lukkenquote:Op zondag 3 april 2011 21:03 schreef Bayswater het volgende:
Kan iemand de Vivadames even uit gaan leggen waarom er niemand in Smilde wil wonen. Zie dat ze trouwens nog net zo makkelijk eerst kopen en dan pas verkopen.
Xeno, leg jij het even uit? Jij hebt een soortgelijke ervaring met Dronten.quote:Op zondag 3 april 2011 21:03 schreef Bayswater het volgende:
Kan iemand de Vivadames even uit gaan leggen waarom er niemand in Smilde wil wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |