abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94954024
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:55 schreef Whuzz het volgende:
Dit is een analogie met betrekking tot huurders in huurkommetjes en stijgende huren. Toch? w/
_O-
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:03:26 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94954273
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dit is een analogie met betrekking tot huurders in huurkommetjes en stijgende huren. Toch? w/

[..]
:D
quote:
Tja, als ik bij een kennis in utrecht op bezoek ga parkeer ik op zijn aanraden een wijk verderop en haalt hij me even op. Ervaring heeft daar geleerd dat elke auto die er niet pauper genoeg uit ziet standaard bekrast wordt. Uiteraard geen koophuis in zijn wijk te vinden :')
Volgens mij zijn het de mensen en niet de huizen die auto's bekrassen. En ja, er zijn nog genoeg plaatsen waar ook gewoon nette mensen zijn blijven huren (omdat ze niet van ellende hun wijk hoefden te ontvluchten, dus waar het best wel gezellig is) en daar kun je de auto ook neerzetten. Ik zet mijn auto ook vaak niet op slot. Niet om te laten zien dat er niks inligt (want TomTom en autoradio laat ik er altijd in), maar uit laksigheid.
Hier is het gezellig in de straat en rondom. Buiten bij de speeltuin/park komen de mensen bij lekker weer naar buiten, overal kunnen de kinderen spelen, gezellig praatjes maken, stukje wandelen, bij het paard en de schaapjes kijken. Prima hoor! En geen koopwoning te zien (binnen een straal van 150 meter)
The End Times are wild
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:06:49 #53
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94954414
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:03 schreef LXIV het volgende:

Volgens mij zijn het de mensen en niet de huizen die auto's bekrassen.
Nee hoor. In eindhoven trekken hordes huurhuizen door de stad om auto's te bekrassen. Ergste zijn de grote flats. Die laten me toch een beschadigingen achter, niet normaal :o
:P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:09:49 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94954525
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee hoor. In eindhoven trekken hordes huurhuizen door de stad om auto's te bekrassen. Ergste zijn de grote flats. Die laten me toch een beschadigingen achter, niet normaal :o
:P
Kom jij uit Eindhoven? Dan zitten we hemelsbreed ook niet ver van elkaar.
The End Times are wild
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:16:10 #55
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94954792
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kom jij uit Eindhoven? Dan zitten we hemelsbreed ook niet ver van elkaar.
Ik heb zo'n 4 jaar in EHV gewoond. Vlak bij het centrum.
Heb een huis buiten EHV gekocht, omdat ik meer ruimte en rust wilde voor mijzelf en vriendin + kind. :)
Maar ik kom er nog wekelijks i.v.m werk.
pi_94958743
quote:
Waarom wil toch iedereen in die verpauperde randstad wonen?
Als je kijkt naar de inwonersverdeling dan woont er maar een klein gedeelte van de totale bevolking in de randstad hoor. Randstad is voor mij amsterdam, den haag, utrecht en rotterdam met omgeving. Je ziet juist dat de dorpjes en steden eromheen helemaal vol liepen omdat de kosten in die grote steden echt enorm uit de hand liepen en niet meer op te brengen waren zonder 2 verdieners met allebei een dr. titel.

Daarnaast is het voor mij ook echt een raadsel. OVERAL is werk, JUIST in de afgelegen gebieden als de eemshaven en zuid-limburg schreeuwen ze om goed personeel en hebben bedrijfen de grootste moeilijk om goed gekwalificeerd personeel te vinden.
Het zit vaak in de gedachte van de studenten. Ik was ook zo iemand, die gelijk naar het westen wou omdat hier in twente geen werk zou zijn. Maar er is hier meer dan genoeg werk en na even rond gekeken te hebben in het westen ben ik gillend weer terugggegaan naar twente omdat ik de prijzen zag daar. Het is daar echt op een houtje bijten als je geen 2 verdiener bent met beide dr. titels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:56:34 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94958982
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de inwonersverdeling dan woont er maar een klein gedeelte van de totale bevolking in de randstad hoor. Randstad is voor mij amsterdam, den haag, utrecht en rotterdam met omgeving. Je ziet juist dat de dorpjes en steden eromheen helemaal vol liepen omdat de kosten in die grote steden echt enorm uit de hand liepen en niet meer op te brengen waren zonder 2 verdieners met allebei een dr. titel.

Daarnaast is het voor mij ook echt een raadsel. OVERAL is werk, JUIST in de afgelegen gebieden als de eemshaven en zuid-limburg schreeuwen ze om goed personeel en hebben bedrijfen de grootste moeilijk om goed gekwalificeerd personeel te vinden.
Het zit vaak in de gedachte van de studenten. Ik was ook zo iemand, die gelijk naar het westen wou omdat hier in twente geen werk zou zijn. Maar er is hier meer dan genoeg werk en na even rond gekeken te hebben in het westen ben ik gillend weer terugggegaan naar twente omdat ik de prijzen zag daar. Het is daar echt op een houtje bijten als je geen 2 verdiener bent met beide dr. titels.
Van de ene kant toch opmerkelijk dat in die afgelegen gebieden niet meer mensen gaan wonen. Je kunt er werken en je geld is er nog meer waard ook!
Van de andere kant, er is ook vaak niks te doen. Met kinderen is het wel leuk om in een dorp te wonen, maar als 20'er-30'er alleenstaand op een dorp gaat het je héél snel vervelen denk ik.
Voor mijzelf is belangrijk dat ik in de buurt woon van familie en vrienden. Dus daarom doe ik dat. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.
The End Times are wild
pi_94959194
Ben zelf opgegroeid in Tilburg en na wat avonturen daar ben ik in Gelderland terecht gekomen.
Had een leuk 2 onder 1 kap huis in een dorp daar maar wilde toch weer weg.
Vrijstaand boerderijtje gekocht wat weggesaneerd is vanwege een snelweg.
Nu huur ik in NL en mijn geld zit in Duitsland.
pi_94961523
Heeft iemand een link naar het Viva-Forum onderwerp, dan weet ik ook waar het over gaat.
pi_94961610
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:55 schreef Terrorizer het volgende:
Heeft iemand een link naar het Viva-Forum onderwerp, dan weet ik ook waar het over gaat.
Lees het vorige topic, of vraag Asfyxia, of zaadbubble.
  zondag 3 april 2011 @ 00:11:30 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94962344
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lees het vorige topic, of vraag Asfyxia, of zaadbubble.
Haha, ook even gechecked. 100% zeker dat Rome0 een van de FOK-ers is, tenminste een lurker, want hij post alle plaatjes uit onze OP daar op dat forum!

Verder vind ik het toch wel een punt dat er op de VIVA over gesproken wordt, want juist uit dergelijke social media kun je de mening/positie van de gemiddelde Nederlander halen. Om het af te doen met 'het is een wijvenforum, dus compleet irrelevant voor de huizenmarkt' is te gemakkelijk. Die 'wijven' representeren wel de gemiddelde Miep Modaal in Nederland die wil verkopen of kopen of wat dan ook.
The End Times are wild
pi_94962501
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 00:11 schreef LXIV het volgende:
Haha, ook even gechecked. 100% zeker dat Rome0 een van de FOK-ers is Zaadbel a.k.a CenZuur is.
Fixed! ^O^
pi_94963238
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:55 schreef Terrorizer het volgende:
Ok inmiddels gevonden, wat een drama zeg daar. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Terrorizer op 03-04-2011 01:11:33 ]
pi_94963554
quote:

[..]

Haha, ook even gechecked. 100% zeker dat Rome0 een van de FOK-ers is, tenminste een lurker, want hij post alle plaatjes uit onze OP daar op dat forum!

Verder vind ik het toch wel een punt dat er op de VIVA over gesproken wordt, want juist uit dergelijke social media kun je de mening/positie van de gemiddelde Nederlander halen. Om het af te doen met 'het is een wijvenforum, dus compleet irrelevant voor de huizenmarkt' is te gemakkelijk. Die 'wijven' representeren wel de gemiddelde Miep Modaal in Nederland die wil verkopen of kopen of wat dan ook.
Na je post ga ik het ook maar eens lezen dan.
pi_94970443
Het heeft er zolangzamerhand alle schijn van dat de banken er op uit zijn de Nederlandse woningmarkt keihard te laten crashen en daar de overheid de schuld van in de schoenen te schuiven. Inmiddels worden er door enkele banken (in elk geval ING en Westland Utrecht) op woningen waarop erfpacht bij de gemeente Amsterdam rust ook geen hypotheken meer verstrekt (met dank aan WammesWaggel).

Een crash op de woningmarkt heeft natuurlijk ook gevolgen voor de banken zelf. Die zullen dan flink moeten afschrijven op hun eigen hypothecaire leningen en natuurlijk ook op hun eigen onroerend goed. Dat zal tot gevolg hebben dat de banken weer bij de overheid aan komen kloppen voor een paar centen. Laten we daar deze keer niet intrappen!
  zondag 3 april 2011 @ 10:06:06 #66
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94970583
Onzin. Als je het artikel goed doorleest dan zie je dat de bank de hypotheek afwijst omdat de erfpacht halverwege de looptijd afloopt. Om die reden werden in het verleden ook al hypotheken afgewezen. De oplossing voor de verkopende partij is óf om te wachten tot de looptijd is verstreken, zodat de koper kan kopen met een compleet nieuwe overeenkomst, óf het erfpachtcontract te vernieuwen.

Niets nieuws dus, slechts een stukje sensatieschrijven van de krant.

Neemt niet weg dat ik dat hele erpachtgedoe nog steeds een achterlijke constructie vindt :')
  zondag 3 april 2011 @ 10:16:04 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94970698
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2011 00:30 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ja zulke berichten staan er zat op, al die VIVA vrouwen die in de stress zitten
quote:
Zo. Ben even aan het hyperen. De buren staan net 3 dagen te koop en zijn al onder bieding!!!
Wij zitten net onder hun prijs met dezelfde m2..

Ziet er goed uit. Maar wat nou als dat dé kopers waren, onze koperts? Ik haat dit nu al, deze stress.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 april 2011 @ 10:21:29 #68
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94970769
Mijn god, stelletje nerds, hebben jullie nog nooit een relatie gehad ofzo :?
Zo zijn vrouwen nu eenmaal. Daarom zijn wij mannen er, om de rust en kalmte te bewaren. Maargoed, je zult maar een angsthaasje als Xeno of Zuurtje als partner hebben.... ik kan me voorstellen dat je als stelletje dan in totale paniek raakt ja :')
pi_94970828
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:06 schreef Whuzz het volgende:
Onzin.
Tsja, jij noemt het weer onzin. Maar duizenden of misschien wel tienduizenden Nederlanders zitten er maar mooi mee.
quote:
Als je het artikel goed doorleest dan zie je dat de bank de hypotheek afwijst omdat de erfpacht halverwege de looptijd afloopt. Om die reden werden in het verleden ook al hypotheken afgewezen.
Ohja? Waar haal jij die wijsheid vandaan? We hebben het over de banken heh. Niet over de NHG.
quote:
De oplossing voor de verkopende partij is óf om te wachten tot de looptijd is verstreken,zodat de koper kan kopen met een compleet nieuwe overeenkomst,
15 jaar wachten om te kunnen verhuizen! Lekkere oplossing. _O-
quote:
óf het erfpachtcontract te vernieuwen.
Ja lekker slim. Vernieuwing houdt meestal ook in: meer betalen en nog meer ondoorzichtige regeltjes. :')
quote:
Niets nieuws dus, slechts een stukje sensatieschrijven van de krant.
Wat natuurlijk nieuw is, is dat banken hier voorheen helemaal geen punt van maakten. En nu dus ineens wel!
  zondag 3 april 2011 @ 10:29:25 #70
323876 michaelmoore
pi_94970858
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:21 schreef Whuzz het volgende:
Zo zijn vrouwen nu eenmaal. Daarom zijn wij mannen er, om de rust en kalmte te bewaren. Maargoed, je zult maar een angsthaasje als Xeno of Zuurtje als partner hebben.... ik kan me voorstellen dat je als stelletje dan in totale paniek raakt ja :')
O al die vrouwen zijn aanstellers.

Maar ze gaan er wel mee naar bed en niet meer met jouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94970879
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:21 schreef Whuzz het volgende:
HAHAHAH _O- ja dat schrijven die vrouwtjes ook. Hun man/vriend "zegt dat het allemaal wel goedkomt, maar hij zit wel de hele tijd op Funda te kijken." Die wijven zijn ook niet gek hoor (weet ik uit ervaring :')). Die hebben meer door dan jij denkt.

Dan kun jij als 'stoere vent' wel hard roepen dat het allemaal wel goedkomt, ze 'voelen' het gewoon als je daar toch stiekem over twijfelt.
pi_94971075
Ben je nou serieus aan het blaten over vrouwen en gevoelens? Je was al een clown Asfyxia, maar wat je nu neerplempt maakt jezelf onsterfelijk belachelijk, ouwe wanbetaler van me.
pi_94971116
quote:

[..]

Die 'wijven' zijn degene die totaal irrationeel reageren door hun overhypte hormonen. Ik bedoel, LEKKER BOEIEND dat de buren al een bieding hebben, zoiets kan je alleen als vrouw zijnde aantrekken. Totaal overspannen gaan lopen stressen omdat de buren onder bieding zijn is exemplaristisch voor het domme wijvengezeik waar dat forum voor staat.

Mensen die dat soort forums serieus gaan meenemen als argument in hun huurtokkie-betoog moeten zo spoedig mogelijk opgenomen worden in een psychiatrische instelling, ook al is alle hoop vervlogen voor zulke figuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2011 10:47:23 ]
  zondag 3 april 2011 @ 10:49:36 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94971222
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:26 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Tsja, jij noemt het weer onzin. Maar duizenden of misschien wel tienduizenden Nederlanders zitten er maar mooi mee.
Tja, jij slaat gewoon de feitjes uit het artikel over en verzint vervolgens zelf wat getalletjes. Dat noem ik onzin ja.

quote:
Ohja? Waar haal jij die wijsheid vandaan? We hebben het over de banken heh. Niet over de NHG.
Staat er gewoon letterlijk hoor. Zelfs de emails van de banken worden gequote met de letterelijke datum waarop het erfpacht verloopt.

quote:
De twee banken hebben een huizenkoper in Zuidoost laten weten dat zij geen hypotheek willen nemen omdat de gemeente de voorwaarden van het erfpachtcontract mag veranderen. Dit huis dreigt daardoor onverkoopbaar te worden.
ING schrijft in een aan de aspirant-koper gerichte mail (11 maart, 10.4
8 uur): 'De aanvraag voor de financiering is afgewezen omdat in de koopovereenkomst staat aangegeven dat de erfpacht per 01-02-2023 zal worden herzien. ING neemt het standpunt in dat naast de aanpassing van de canon ook de voorwaarden aangepast kunnen worden. Dit is voor ING reden de aanvraag af te wijzen." Een soortgelijke verklaring kwam van WestlandUtrecht Bank.
quote:
Ja lekker slim. Vernieuwing houdt meestal ook in: meer betalen en nog meer ondoorzichtige regeltjes. :')
Dat is inderdaad slim. Daardoor wordt het huis weer gewoon verkoopbaar. Dat nog meer betalen en nog meer regeltjes zuig je weer gewoon uit je duim natuurlijk. Of heb jij voorbeelden van oude erpachtcontracten en hun vernieuwde tegenhangers? Nee, dat dacht ik al niet nee...

quote:
Wat natuurlijk nieuw is, is dat banken hier voorheen helemaal geen punt van maakten. En nu dus ineens wel!
Dat is dus dikke onzin. Banken maakten altijd al een punt van aflopende erfpachten *tijdens* de hypotheekduur. Wat wél nieuw is, is dat banken geen hypotheken meer willen geven op particuliere erfpachten *ongeacht* de looptijd, omdat ze geen vertrouwen hebben in de particuliere constructie. Maar dat is al tig topics geleden besproken.
  zondag 3 april 2011 @ 11:01:00 #75
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94971515
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2011 00:30 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

_O- Dat had ik je vooraf kunnen zeggen: Vrouwelijke hido's (huizenbezitters in de ontkenningsfase) zoeken de oplossing in "stylen", "onder de aandacht brengen" en "erover praten om elkaar te stimuleren".
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94971579
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:49 schreef Whuzz het volgende:
Staat er gewoon letterlijk hoor. Zelfs de emails van de banken worden gequote met de letterelijke datum waarop het erfpacht verloopt.
Allemaal leuk. Maar jij beweerde:
quote:
Om die reden werden in het verleden ook al hypotheken afgewezen.
Hoe kom je daarbij? In het verleden deden banken helemaal nergens moeilijk over, zeker de afgelopen 10 jaar niet.

"Erfpacht die afloopt over 14 jaar? Geen enkel probleem mevrouwtje, en hier heeft u nog een extra koopsompolis voor als u arbeidsongeschikt raakt."

Afijn, je praat weer eens dikke poep, Whuzz. Zoals je altijd dikke poep praat als het op de huizenmarkt aankomt. :W
  zondag 3 april 2011 @ 11:03:24 #77
323876 michaelmoore
pi_94971590
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:01 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Gniffel. Vrouwelijke hido's (huizenbezitters in de ontkennimgsfase) zoeken de oplossing in "stylen" en "onder de aandacht brengen".
ja, helemaal gek wordt je er van, tot op het prikbord in het bedrijf, en opmerkingen als, is het niks voor jou??
maar geen last van stress hoor, nee :X
  zondag 3 april 2011 @ 11:04:07 #78
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_94971616
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef Asfyxia het volgende:
Hoe kom je daarbij? In het verleden deden banken helemaal nergens moeilijk over
Heb je het artikel wel goed gelezen?
pi_94971628
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:04 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Asfyxia en een bron lezen, wat denk je zelf :D
pi_94971641
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:01 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

_O- Dat had ik je vooraf kunnen zeggen: Vrouwelijke hido's (huizenbezitters in de ontkenningsfase) zoeken de oplossing in "stylen", "onder de aandacht brengen" en "erover praten om elkaar te stimuleren".
heheheheh _O-

Oftewel: nog meer geld dumpen in die bodemloze put die "eigen" huis heet!
  zondag 3 april 2011 @ 11:05:28 #81
Profeta Pluriforma
pi_94971643
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Asfyxia en een bron lezen, wat denk je zelf :D
Mijn vraag was eigenlijk retorisch.
  zondag 3 april 2011 @ 11:06:19 #82
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94971665
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja helemaal gek wordt je er van tot op het prikbord in het bedrijf staan ze, en opmerkingen , als, is het niks voor jou??
maar geen last van stress hoor, nee :X
Maar ja, die hido's van de viva kunnen er natuurlijk samen over praten. Dan komen ze er wel uit. Die kijken die hun woning niet zag zitten, was toch al "een beetje nare man" met "zo'n arrogante mevrouw". Daar ligt het natuurlijk aan.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 3 april 2011 @ 11:07:45 #83
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94971707
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:05 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

heheheheh _O-

Oftewel: nog meer geld dumpen in die bodemloze put die "eigen" huis heet!
Hido's van de viva noemen we "hidoosjes" *O*
  zondag 3 april 2011 @ 11:10:44 #84
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94971781
quote:
Vachekiri, Lavendelbloem, ik snap jullie nu-al-huizen-verkoop-stress niet helemaal eerlijk gezegd. Natuurlijk is het wel spannend maar het kan echt nog een hele tijd duren (in ons geval 10 maanden) en dan ben je zometeen een wrak als het huis verkocht is?! Probeer gewoon door te leven en jezelf een beetje rustig te houden, anders maak je jezelf helemaal gek.
antwoord:

quote:
Mirjam, dank voor je schop onder mijn kont. Ik stress zo omdat ik een nieuwbouwhuis heb gekocht, en het oude huis nog niet is verkocht. Maar inmiddels heb ik mezelf tot de orde geroepen en gaat het beter. Ik heb inderdaad nog een jaar om het te verkopen, en al verkoop ik het niet, dan wordt het allemaal heeeeeeeeeel krap, maar niet ondoenlijk. Dus ik ga weer genieten van het leven en dat huis zien we wel.
_O- _O- _O- _O-
  zondag 3 april 2011 @ 11:11:17 #85
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94971800
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef Asfyxia het volgende:

Hoe kom je daarbij? In het verleden deden banken helemaal nergens moeilijk over, zeker de afgelopen 10 jaar niet.
Zelfs in het artikel zelf wordt gesteld dat banken vroeger ook al moeilijk deden over erfpacht. Misschien ff een nickchange naar Dyslexia aanvragen :?

Van de afgelopen 10 jaar zijn er trouwens al 3 waarin de banken steeds moeilijker zijn gaan doen. Juist ja, die drie jaar dat de angtshazen hier al een totale ineenstorting voorspellen. Die "afgelopen 10 jaar van jou" zijn al weer 3 jaar geleden ;)
pi_94971830
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:10 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

antwoord:

[..]

_O- _O- _O- _O-
Dat zeg ik. Hysterische wijven die elkaar op een forum opnaaien, en dat moeten we dan serieus nemen :?
pi_94971855
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zelfs in het artikel zelf wordt gesteld dat banken vroeger ook al moeilijk deden over erfpacht. Misschien ff een nickchange naar Dyslexia aanvragen :?
Asfyxia:

pi_94971920
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:04 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik wel. Maar jij en al die andere "eigen"woningzombies blijkbaar niet.

In het artikel staat bijvoorbeeld heel duidelijk:
quote:
Waar banken eerder niet naar de erfpachtvoorwaarden van de gemeente keken, hebben deze banken het erfpachtcontract nauwkeurig bestudeerd.
en
quote:
Een oud-directeur van de Fries- Groningse Hypotheekbank stelt dat banken in het begin van de jaren tachtig, toen de huizenprijzen instortten, ook geen woningen op erfpachtgrond financierden. "Banken en gemeenten hielden dit geheim, maar die huizen waren in het geheel niet meer te financieren."
Oftewel: er is in een ver verleden een hele korte tijd geweest, in de jaren '80 (30 jaar geleden dus), dat iets soortgelijks al eens eerder gebeurde.

Maar uit geen enkele passage in de hele tekst blijkt dat
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:49 schreef Whuzz het volgende:
Banken maakten altijd al een punt van aflopende erfpachten *tijdens* de hypotheekduur.
Oftewel: Whuzz zit weer vette onzin te spuien.
  zondag 3 april 2011 @ 11:18:35 #89
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94972018
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2011 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Hysterische wijven die elkaar op een forum opnaaien, en dat moeten we dan serieus nemen :?
Ik raad mijn mede-mannen gewoon aan te doen wat wij mannen altijd doen:

1. Lach erom, het is immers om te gillen!
2. Tenzij je heel graag seks wil. In dat geval: Luister erna, en toon begrip. Zij denk "eindelijk een vent die wat anders wil dan alleen maar seks" en je ligt waarschijnlijk op korte termijn bij haar in bed.
3. Tenzij je er al mee getrouwd bent. In dat geval: Doe alsof je luistert, en denk aan andere vrouwen.

;)
  zondag 3 april 2011 @ 11:19:31 #90
Profeta Pluriforma
pi_94972037
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:14 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik wel. Maar jij en al die andere "eigen"woningzombies blijkbaar niet.

In het artikel staat bijvoorbeeld heel duidelijk:

[..]

en

[..]

Oftewel: er is in een ver verleden een hele korte tijd geweest, in de jaren '80 (30 jaar geleden dus), dat iets soortgelijks al eens eerder gebeurde.

Maar uit geen enkele passage in de hele tekst blijkt dat

[..]

Oftewel: Whuzz zit weer vette onzin te spuien.
Jij zei dat banken in het verleden nergens moeilijk over deden. Daar zat je onzin te verkondigen en dat toon je nu zelf aan met het citaat over de jaren '80. En ja, dat is alweer 30 jaar geleden, maar wat heeft dat er mee te maken?
  zondag 3 april 2011 @ 11:20:12 #91
Profeta Pluriforma
pi_94972056
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:18 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

2. Tenzij je heel graag seks wil. In dat geval: Luister erna, en toon begrip. Zij denk "eindelijk een vent die wat anders wil dan alleen maar seks" en je ligt waarschijnlijk op korte termijn bij haar in bed.
3. Tenzij je er al mee getrouwd bent. In dat geval: Doe alsof je luistert, en denk aan andere vrouwen.
Walgelijke vent
  zondag 3 april 2011 @ 11:23:46 #92
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94972141
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2011 11:20 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Walgelijke vent
Hoe denk jij dan dat dit werkt: Veel van deze tiepjes hebben een gewone relatie. Zij wil communiceren. Op die manier. Denk je dat hij gelukkig is als hij de hele dag zo moet communiceren?

In ieder geval is "gezinsverdunning" (echtscheidingen) jarenlang de belangrijkste aanjager geweest van de woningmarkt.
pi_94972187
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:18 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

;)

Da's ongeveer wel hoe het in de praktijk werkt.
pi_94972725
Nou als je een huis op erfpachtgrond hebt ben je mooi genaaid.

Zelfs als morgen alle banken unaniem besluiten toch weer hypotheken te gaan verstrekken zal er een smet op het begrip erfpacht blijven zitten die nog tientallen jaren de onderbuikgevoelens zal beïnvloeden. Het is wel een goed verkoopargument voor woningen die op eigen grond staan. Dat dan weer wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-04-2011 11:55:08 ]
  zondag 3 april 2011 @ 12:08:21 #95
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94973291
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Door jezelf ja.. Niemand hoeft zo'n huis te kopen. Geldt ook voor mensen met een aflossingsvrije tophypotheek overigens.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94973421
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef Censuur-152 het volgende:
Door jezelf ja.. Niemand hoeft zo'n huis te kopen. Geldt ook voor mensen met een aflossingsvrije tophypotheek overigens.
Je zult zo'n huis maar afgelost hebben... Heb ik er toch liever een tophypotheek opzitten, dan zoekt de bank het maar fijn uit. :D
pi_94973584
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zelfs als morgen alle banken unaniem besluiten toch weer hypotheken te gaan verstrekken zal er een smet op het begrip erfpacht blijven zitten die nog tientallen jaren de onderbuikgevoelens zal beïnvloeden.
Inderdaad. Zoals ik een paar weken geleden al zei:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:51 schreef Asfyxia het volgende:
Ja, op erfpacht (particulier of niet particulier) zit nu een hele grote smet. Wel sneu voor de mensen die nu aan zo'n huis vast zitten. Maar ook wel een beetje dom en naïef hoor.
Wat de banken nu ook doen, erfpacht zal lange tijd een no-go worden voor veel mensen. Nu heeft Amsterdam wel weer het voordeel dat heel veel mensen daar willen wonen en dat de prijzen daar sowieso belachelijk hoog zijn. Hoog tijd dus om eens wat lucht uit die bubble te laten lopen. ;)
quote:
Het is wel een goed verkoopargument voor woningen die op eigen grond staan. Dat dan weer wel.
Zeker. Wat dat betreft zijn het communicerende vaten. Mensen moeten uiteindelijk toch érgens wonen. Als dat niet in een woning op erfpachtgrond is, dan is het wel in een woning op eigen grond. Of onder de brug. ;)
pi_94973612
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zult zo'n huis maar afgelost hebben... Heb ik er toch liever een tophypotheek opzitten, dan zoekt de bank het maar fijn uit. :D
Zeker. Een enkeltje Paraguay of Nigeria is zo gekocht. ;)

Maarja het vrouwtje heh. En de eventuele kinderen...
  zondag 3 april 2011 @ 12:23:04 #99
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94973702
quote:
Wij houden wel van een etentje, weekendje weg of een leuk avondje stappen en dat zat er echt niet in...zelfs het vakantiegeld werd meegenomen. Dus toch weer terug naar de berekening en nu hebben we dus een leuke hypotheek (geheel aflossingsvrij, was bij ons mogelijk door een levensverzekering van Delta Lloyd die uitbetaald bij overlijden, maar ook een deel na afloop van de looptijd - dat is dus bankgarantie geworden) en genoeg geld over om leuke dingen te doen.
Deze mensen gaan een leuke tijd te gemoed. Dat wordt heerlijk, lekker, leuk wakker worden de komende jaren....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94973753
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:23 schreef Censuur-152 het volgende:
Deze mensen gaan een leuke tijd te gemoed. Dat wordt heerlijk, lekker, leuk wakker worden de komende jaren....
Ehm, volgens mij lossen die mensen wel degelijk een deel af...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')