Het probleem van de erfpachtcrisis voor het marktaandeel met eigen grond: Beleggers zijn niet meer zo snel geneigd om dit soort woningen te kopen met het doel het erfpachtrecht te verkopen. Hierdoor daalt de executiewaarde van woningen met grond, en daarmee ook de financierbaarheid.quote:Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nou als je een huis op erfpachtgrond hebt ben je mooi genaaid.
Zelfs als morgen alle banken unaniem besluiten toch weer hypotheken te gaan verstrekken zal er een smet op het begrip erfpacht blijven zitten die nog tientallen jaren de onderbuikgevoelens zal beïnvloeden. Het is wel een goed verkoopargument voor woningen die op eigen grond staan. Dat dan weer wel.
Jij verzint ook echt van alles he...quote:Op zondag 3 april 2011 12:31 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het probleem van de erfpachtcrisis voor het marktaandeel met eigen grond: Beleggers zijn niet meer zo snel geneigd om dit soort woningen te kopen met het doel het erfpachtrecht te verkopen. Hierdoor daalt de executiewaarde van woningen met grond, en daarmee ook de financierbaarheid.
Waar denk jij dan dat al die particuliere erfpachtconstructies vandaan komen? Dit waren voor een groot deel beleggingen, en beleggers gebruiken uiteraard executieveilingen want die hebben geld achter de hand.quote:Op zondag 3 april 2011 12:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij verzint ook echt van alles he...
Volgens mij is in jouw geval de wens de vader van de gedachte...quote:Op zondag 3 april 2011 12:34 schreef droom_econoom8 het volgende:
Waar denk jij dan dat die particuliere erfpachtconstructies vandaan komen? Dit waren voor een groot deel beleggingen, en beleggers gebruiken uiteraard executieveilingen want die hebben geld achter de hand.
De kans dat de helft van het land onder water komt te staan is veel groter. De kans dat jij of ik de staatsloterij wint ook...quote:Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:
weet je wát me pas een horrorscenario lijkt? Op je 67e afgeleefd zijn, gezondheid tanende en dan terugkijkend op je leven tot de conclusie komen dat je je tijd verspild hebt met het opzetten van een weblog over de huizenmarkt waarmee je totaal niets bereikt hebt.
En dan uitgelachen worden door je buurman die na 30 jaar aflossingsvrij gewoond te hebben zijn huis ondanks een aantal crisisen alsnog met winst heeft verkocht en nu net als jij een aanleunwoningkje huurt, maar wel die extra zorg kan inkopen die jullie beiden nodig hebben.
Even kijken of je ook zonder plaatjes kunt reageren.quote:Op zondag 3 april 2011 12:50 schreef Censuur-152 het volgende:
De kans dat de helft van het land onder water komt te staan is veel groter. De kans dat jij of ik de staatsloterij wint ook...
quote:Op zondag 3 april 2011 12:50 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
De kans dat de helft van het land onder water komt te staan is veel groter.
Ik snap je punt wel. Maar feit blijft dat kopen op dit moment gewoon niet handig is. Tenzij je een korting van 40% ofzo krijgt.quote:Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:
weet je wát me pas een horrorscenario lijkt? Op je 67e afgeleefd zijn, gezondheid tanende en dan terugkijkend op je leven tot de conclusie komen dat je je tijd verspild hebt met het opzetten van een weblog over de huizenmarkt waarmee je totaal niets bereikt hebt.
En dan uitgelachen worden door je buurman die na 30 jaar aflossingsvrij gewoond te hebben zijn huis ondanks een aantal crisisen alsnog met winst heeft verkocht en nu net als jij een aanleunwoningkje huurt, maar wel die extra zorg kan inkopen die jullie beiden nodig hebben.
En dat heb ik nu met huren. Niet handig, tenzij je een korting krijgt van 40% ofzo. (Sociale woningbouw dusquote:Op zondag 3 april 2011 13:05 schreef Asfyxia het volgende:
Ik snap je punt wel. Maar feit blijft dat kopen op dit moment gewoon niet handig is. Tenzij je een korting van 40% ofzo krijgt.
Leg mij eens uit waarom dit niet handig is?quote:Op zondag 3 april 2011 13:05 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Maar feit blijft dat kopen op dit moment gewoon niet handig is. Tenzij je een korting van 40% ofzo krijgt.
Omdat het handiger kan. Lager instappen is altijd beter. Beter voor je portemonnee.quote:Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom dit niet handig is?
Dat verschilt per persoon. Toen ik in 2005 mijn huis kocht klaagde men ook al dat de huizen te duur waren. Als ik gewacht had (tot St Juttemis?) zou een vergelijkbare huurwoning me inmiddels 72 maanden @ 350,- extra hebben gekost. Dus ruim 25K down the drain. Plus dat ik niet kan aarden in een huurwoning, ik wil kunnen veranderen wat ik wil. (En dat doe ik ook veelvuldig)quote:Op zondag 3 april 2011 13:21 schreef Asfyxia het volgende:
Elke dag dat je wacht is momenteel pure winst.
quote:Op zondag 3 april 2011 12:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even kijken of je ook zonder plaatjes kunt reageren.
Stel (we doen het niet, want dat zou krankzinnig zijn natuurlijk...) we kopen morgen een eengezinswoning voor 200.000.
Hoeveel denk jij dan dat die over 30 jaar maximaal waard is?
Dat zijn allemaal speculaties die op de korte termijn zijn gebaseerd, op wat er op dit moment speelt. De kans dat je maar blijft wachten en wachten en na 20 jaar wachten tot de conclusie moet komen dat er zich nu bepaald geen spectaculaire prijsdaling heeft voorgedaan, is naar mijn idee net zo groot. Het is gewoon koffiedik kijken, zoals altijd.quote:Op zondag 3 april 2011 13:21 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Omdat het handiger kan. Lager instappen is altijd beter. Beter voor je portemonnee.Natuurlijk is dat geen optie als je nog 30 jaar moet wachten. Maar zoals nu, nu de bubble op klappen staat, loont het zeker de moeite om nog even te wachten. Elke dag dat je wacht is momenteel pure winst.
Dat jij dat niet gedaan hebt... tjsa... moet je zelf weten. Zolang er de komende 15 ofzo jaar in jouw leven geen rare dingen gebeuren en jij dus niet hoeft te verkopen, of zolang jij maar netjes blijft aflossen en niet al te snel wil verhuizen, zal er hopelijk niks aan de hand zijn.
Maar je moet je wel realiseren dat je een hoop geld over de schutting gegooid hebt, door op het hoogtepunt te kopen. Nu is dat nog 'virtueel' geld, maar ooit, op het moment dat je verkoopt, zal dit omgezet worden naar concreet geld.
Waarom Japan?quote:Op zondag 3 april 2011 14:10 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik denk dat je daarvoor Het grafiekje van Japan kunt gebruiken.. 150.000 over 30 jaar.
Omdat daar een periode van een crash te vinden is en alleen daarom.quote:Op zondag 3 april 2011 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom Japan?
Hoe liggen de inkomens daar t.o.v. dat hoogtepunt? En hoe lagen en liggen daar de huren t.o.v die inkomens?
Anders kunnen we net zo goed Swahili nemen.
http://www.libertarian.nl/wp/2002/06/de-japanse-crisis/quote:Op zondag 3 april 2011 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom Japan?
Hoe liggen de inkomens daar t.o.v. dat hoogtepunt? En hoe lagen en liggen daar de huren t.o.v die inkomens?
Anders kunnen we net zo goed Swahili nemen.
Eerste alinea:quote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef Censuur-152 het volgende:
http://www.libertarian.nl/wp/2002/06/de-japanse-crisis/
Ga je daar inlezen.
Gedateerd 11 juni 2002.... Hmmmm...quote:Japan vormt de generale repetitie voor wat er in Amerika en in mindere mate in Europa zal plaatsvinden in de aankomende jaren.
Nee hoor, ik vind alleen niet dat de huizen, gezien de huurprijzen, overgewaardeerd zijnquote:Ik weet wel dat jij nog steeds in het eeuwige huisprijsinflatie sprookje gelooft.
Toch vriendelijk van je dat je desondanks toch reageert.quote:Daarom neem ik je ook niet serieus
Dat dus.quote:Op zondag 3 april 2011 14:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal speculaties die op de korte termijn zijn gebaseerd, op wat er op dit moment speelt. De kans dat je maar blijft wachten en wachten en na 20 jaar wachten tot de conclusie moet komen dat er zich nu bepaald geen spectaculaire prijsdaling heeft voorgedaan, is naar mijn idee net zo groot. Het is gewoon koffiedik kijken, zoals altijd.
Och, zo kom je nog eens ergens...quote:Op zondag 3 april 2011 14:45 schreef Loveless85 het volgende:
Wat de neuk is er gebeurt met dit topic, het was ooit nog leuk om te lezen, maar nu zit het vol aluhoedjes die alles aangrijpen om hun 1960 huurhok in een achterbuurt te verdedigen
God ja, nujij.nl als bronquote:Op zondag 3 april 2011 14:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Och, zo kom je nog eens ergens...
Bijvoorbeeld op het Viva-forum.
Dieptepunt was toch wel nujij.nl
Hey.... Ik heb blijkbaar iets gemist... Toch maar wat vaker buiten komen voortaan.quote:Op zondag 3 april 2011 16:28 schreef Censuur-152 het volgende:
De economie verslechterde daarnaast en de werkeloosheid steeg aanzienlijk vanwege de recessie waar Nederland zich in bevond. Huishoudens kwamen hierdoor in betalingsproblemen terecht, waardoor zij genoodzaakt waren hun huis te verkopen.
Dat komt nog wel. Ze kunnen de problemen niet eeuwig vooruitschuivenquote:Op zondag 3 april 2011 16:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hey.... Ik heb blijkbaar iets gemist... Toch maar wat vaker buiten komen voortaan.
Filmpjes die jij post kijk ik standaard niet. (Het zijn er gewoon teveel) Maar als je de HRA bedoelt: Je geeft nu exact de reden aan waarom dat dus niet gaat gebeuren. Tof he?quote:Op zondag 3 april 2011 16:38 schreef Censuur-152 het volgende:
Als straks de kredietkraan dichtgaat zijn alle leenkneusjes de lul.
Aahaha, en we zijn weer drie jaar terug in de tijd. "Dat komt nog wel"quote:
Jullie behoren tot de groep die op de absolute top zijn ingestapt. Ik ben benieuwd hoe jullie over 10 jaar genoemd worden en wie jullie de schud gaan geven van je eigen keuze.quote:Op zondag 3 april 2011 16:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Filmpjes die jij post kijk ik standaard niet. (Dan krijg ik problemen met mijn cognitieve dissonantie)
Dat hebben mijn ouders ooit ook gedaan en nu 30 jaar later staan ze er prima voor.quote:Op zondag 3 april 2011 16:49 schreef Censuur-152 het volgende:
Hoe is het met al die mensen
[..]
Jullie behoren tot de groep die op de absolute top zijn ingestapt. Ik ben benieuwd hoe jullie over 10 jaar genoemd worden en wie jullie de schud gaan geven van je eigen keuze.
Het zit in de familie. Dat moet onderzocht worden.quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat hebben mijn ouders ooit ook gedaan en nu 30 jaar later staan ze er prima voor.
Paranoide aluhoedje
Mazzelaars schat ik zo.quote:Op zondag 3 april 2011 16:49 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie over 10 jaar genoemd worden
Mezelf natuurlijk. Je dacht toch niet dat ik de bank dan nog een extra bloemetje ging sturen?quote:en wie jullie de schud gaan geven van je eigen keuze.
Je bedoeld natuurlijk over 7 jaar toch? Je hebt immers al 3 jaar van je leven verkwist met je onzin?quote:Op zondag 3 april 2011 16:49 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie over 10 jaar genoemd worden en wie jullie de schud gaan geven van je eigen keuze.
Maak daar maar 2 jaar van dan. CenZuur is al vanaf 2003 bezig met die obsessie van hem.quote:Op zondag 3 april 2011 16:52 schreef Whuzz het volgende:
Je bedoeld natuurlijk over 7 jaar toch? Je hebt immers al 3 jaar van je leven verkwist met je onzin?
Met zijn weblog!! En die is geen onzin!!quote:Op zondag 3 april 2011 16:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurlijk over 7 jaar toch? Je hebt immers al 3 jaar van je leven verkwist met je onzin?
lol, serieus?quote:Op zondag 3 april 2011 16:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maak daar maar 2 jaar van dan. CenZuur is al vanaf 2003 bezig met die obsessie van hem.
Yep, klik.quote:
Die heeft het opgegeven. Die gaf hem uiteindelijk al zijn literatuur mee onder het mom van 'zoek het zelf maar uit'. En gezien de frequente quotes uit die boekjes is hij nog steeds zoekende.quote:Wat zegt zijn behandelend arts daar van?
Onderzoek van The Economist in 2003 :quote:Op zondag 3 april 2011 16:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maak daar maar 2 jaar van dan. CenZuur is al vanaf 2003 bezig met die obsessie van hem.![]()
Psssstttt.... Het is nog erger.... Dat is zijn eigen site.quote:Op zondag 3 april 2011 17:19 schreef Loveless85 het volgende:
Alsof een site met zo'n URL ook een onderzoek met een andere uitkomst zou gaan plaatsen.
Je zegt het zelf al. Ze zaten er naast.quote:Op zondag 3 april 2011 17:17 schreef Censuur-152 het volgende:
Onderzoek van The Economist in 2003 :
De prijzen van woonhuizen zakken de komende jaren dramatisch in de VS, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Ierland, Australië en Nederland.
Natuurlijk zaten die dombo's er geheel naast, ze hadden naar de 5 top-hypotheek-experts op fok.nl moeten luisteren.....
quote:Het is allemaal gebaseerd op consumentenvertrouwen
Jouw boekje aub niet verwarren met mijn boekje...quote:Op zondag 3 april 2011 17:34 schreef Censuur-152 het volgende:
Mooie reacties hierboven. Volgens het boekje....
Dit is het boekje van Zuurtje:quote:Op zondag 3 april 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jouw boekje aub niet verwarren met mijn boekje...
In jouw boekje staan alleen plaatjes![]()
Gooi het maar uit... tophypotheekje?quote:Op zondag 3 april 2011 17:51 schreef Loveless85 het volgende:
Het is ook echt het enige item waar jij je mee bezig houdt als ik zo eens in je PH kijk. Het is gewoon zielig eigenlijk.
Weet je; je hebt gelijk![]()
Heb jij ook es wat in je levenWant een eigen huis zit er vast niet in met je pauperbaantje en je huurhut waar het behang waarschijnlijk van de muren krult en je jaren 70 woningbouw keukentje aan alle kanten lekt en kraakt.
En Zuurtje die zelf op de kaft poseert treurig turend door de tralies van zijn huurcel.quote:Op zondag 3 april 2011 17:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit is het boekje van Zuurtje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |