abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:46:43 #102
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_95084542
Underworld
Vampiers vs. weerwolven.

Deze film is gewoon de shit.

8/10
pi_95085565
The New World (2005)
Lang (en nogal langdradig) epos over John Smith en Pocahontas. Af en toe erg mooie beelden, maar ook af en toe erg nep. Redelijk uitgevoerd, maar een heel raar rolletje voor Christian Bale. Hij lijkt er ook niet echt in te komen, zijn minste rol die ik heb gezien van deze topacteur (de beste was uiteraard American Psycho).
Ook veel minder dan het geweldige Apocalypto uit 2006.
Wel een erg interessante tijd voor het nieuwe Amerika verfilmd.
7.0/10 (IMDB: 6.8/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:40:28 #104
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95088105
52. The Way Back (Peter Weir, 2010) :: 5.7

Film over een aantal mensen die uit de goulag in Siberie ontsnappen en richting India wandelen. Verhaal zonder echte topacteurs, zonder diepgang, zonder echte sterke karakters en ook zonder goed acteerwerk of actie. De film wordt voor 100% gedragen door de landschappen, en zo sterk zijn die ook weer niet.

De slechtste van de 4 films van vandaag; een no-no eigenlijk. Kan nog net een voldoende krijgen door de landschappen. Maar wat een waste of mijn 2 uur verder eigenlijk.
pi_95092506
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:01 schreef El_Matador het volgende:
The New World (2005)
Lang (en nogal langdradig) epos over John Smith en Pocahontas. Af en toe erg mooie beelden, maar ook af en toe erg nep. Redelijk uitgevoerd, maar een heel raar rolletje voor Christian Bale. Hij lijkt er ook niet echt in te komen, zijn minste rol die ik heb gezien van deze topacteur (de beste was uiteraard American Psycho).
Ook veel minder dan het geweldige Apocalypto uit 2006.
Wel een erg interessante tijd voor het nieuwe Amerika verfilmd.
7.0/10 (IMDB: 6.8/10)
Een van de mooiste films ooit gemaakt, beeldschoon wat mij betreft, dat erg nep slaat nergens op alles is gewoon op locatie gefilmd. Het is ook geen gewoon verhaaltje maar meer beeldende poëzie.
pi_95093882
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:47 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Een van de mooiste films ooit gemaakt, beeldschoon wat mij betreft, dat erg nep slaat nergens op alles is gewoon op locatie gefilmd. Het is ook geen gewoon verhaaltje maar meer beeldende poëzie.
Smaken verschillen, lieverd :*

Blijkbaar was IMDB ook niet zo positief. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar er valt dus zeker en aantoonbaar iets aan te merken op deze film ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_95094539
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
146 minuten

geregisseerd door David Yates
met Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

Heel Groot-Brittanië wordt in haar greep gehouden door Heer Voldemort (Ralph Fiennes), die maar één doel voor ogen heeft: het opsporen en doden van Harry Potter (Daniel Radclife). Terwijl het hele land in oorlog verkeert, houden de bebrilde held en zijn twee beste vrienden Ron (Rupert Grint) en Hermelien (Emma Watson) zich schuil in de verste uithoeken van de Dreuzelwereld. Daar gaan ze op een levensgevaarlijke zoektocht naar de overgebleven Gruzielementen, de voorwerpen die Voldemorts ontsterfelijkheid garanderen. In de eerste helft van J.K. Rowling's laatste boek zal Harry zich bevinden in de duisterste gevaren, de meest epische avonturen en de diepste geheimen, waarvan er één hem in zijn ban zal houden: een oude legende, de Relieken van de Dood.

Hele goeie en spannende harry potter film, mijn favo potter film tot nu toe! kijk echt uit naar part 2!
Ik heb (helaas) dit boek nog niet gelezen, maar na het zien van de film ga ik dat zeker doen.
Dit deel is wel totaal anders dan de andere delen, en ik denk dat dat een goeie ''verandering'' is.. Na al die boeken/jaren/delen die op zweinstein afspelen is het leuk om harry potter nu te leren kennen buiten zweinstein. Wel is dit deel een stuk volwassener en dus minder geschikt voor de jongeren/jongsten onder ons.
Het is een spannende film, die ondanks de lange speelduur.. geen seconde verveeld en de tijd vliegt echt voorbij.
Echt een aanrader om te zien!
een dikke 8!
pi_95096639
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blijkbaar was IMDB ook niet zo positief. Nou hoeft dat niks te zeggen, maar er valt dus zeker en aantoonbaar iets aan te merken op deze film ;)
Mischien kun je nog even ingaan op mijn mening, want zulke dooddoeners heeft niemand wat aan.
pi_95097731
Vanavond eindelijk weer eens een hele film gezien, en ik dacht, dit is een topic waar je filmreviews post en vertelt wat jij van een film vind (get the point? oO< }:| ), dus hier:

Little Miss Sunshine (2006)

Ik wist dat deze toch wel hoog aangeschreven stond en toen ik zag dat ie vanavond voor was: kijken. :Y

Toch wel leuke film. Het is geen (qua verhaal, gebeurtenissen of emotioneel) wispelturige film maar ik blijf 'm mooi vinden. Er spelen ook best bekende (denk aan periode ;) ) personen in die allemaal hun werk goed doen. Paar aparte personages daar; de vader die heilig gelooft in zijn succes theorie, de stillte Dwayne, de homofiele Frank en de drugs verslaafde opa. De scène bij de telefoon waar de dochter hoort dat ze mee kan doen met de verkiezing _O-

En die beauty pageant, WTF :{ :?

Minpunten: ja, het einde. Dat was wel een beetje....tè.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Film valt eigenlijk wel samen te vatten tot onderstaande :D :

Aanrader, IMDB's 8 ga ik volledig in mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2011 02:10:31 ]
pi_95101990
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:40 schreef SnuggLe het volgende:
52. [ afbeelding ] The Way Back (Peter Weir, 2010) :: 5.7
[ afbeelding ]
Film over een aantal mensen die uit de goulag in Siberie ontsnappen en richting India wandelen. Verhaal zonder echte topacteurs, zonder diepgang, zonder echte sterke karakters en ook zonder goed acteerwerk of actie. De film wordt voor 100% gedragen door de landschappen, en zo sterk zijn die ook weer niet.

De slechtste van de 4 films van vandaag; een no-no eigenlijk. Kan nog net een voldoende krijgen door de landschappen. Maar wat een waste of mijn 2 uur verder eigenlijk.
Ik wilde hem net posten :D

ik vond hem wel indrukwekkend eigenlijk vooral hoe je zag hoe die mannen
steeds meer vrienden werden en alles deden om elkaar te helpen overleven.

Niet de beste film die ik ooit heb gezien, maar ook zeker niet de slechtste.

nee ik vond het zeker niet zonde van mijn tijd, maar smaken verschillen zo
zie je maar weer :P

Bij deze recensie komt de film er ook niet heel er goed vanaf, maar who care's
ik vond hem best mooi :+

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=20421

Veel films maakt de Australische regisseur Peter Weir niet meer.
De man achter moderne klassiekers als Dead Poets Society en The Truman Show
levert met The Way Back pas zijn tweede film in de afgelopen twaalf jaar af.

En hoewel deze film over een epische, onmenselijke wandeltocht wederom blijk
geeft van Weirs vakmanschap, mist The Way Back net dat kleine beetje extra om van
een goede film een onvergetelijke te kunnen maken.

The Way Back is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat door de Poolse
luitenant Slavomir Rawicz werd vastgelegd in The Long Walk.
In dit boek beschrijft Rawicz hoe hij als gevangene ontsnapt uit een Siberische goelag
en aan een barre tocht begint, van Siberië door Mongolië om uiteindelijk te eindigen in India,
na de Himalaya te zijn overgestoken.
Een tocht van meer dan zesduizend kilometer.

Al sinds de publicatie van dit boek, in 1956, zijn er twijfels over het waarheidsgehalte van
Rawicz verhaal. Er is namelijk geen enkel bewijs voor gevonden en het is nog maar de
vraag of hij er ooit in had kunnen slagen om te ontsnappen uit de goelag waar hij vastzat.

Uiteindelijk heeft Peter Weir besloten de film op te dragen aan drie onbekende overlevenden
die een dergelijke tocht wel zouden hebben gemaakt, en de rest van de film om het boek
heen te bouwen en voor te stellen als een fictief verhaal om op die manier controverse te
vermijden.

Vooraf werd verwacht dat The Way Back zou uitgroeien tot een grote Oscarfavoriet door
het epische karakter van de film en doordat de zesvoudig Oscargenomineerde Peter Weir
de prijs nog nooit won.

Al snel wordt echter duidelijk dat de film niet helemaal aan die verwachtingen kan voldoen.
Dat heeft niets te maken met de goede regie of de uitstekende acteurs, maar meer met het scenario dat te weinig aandacht schenkt aan de onderlinge groepsdynamiek van de zes gevangenen die de tocht samen ondernemen.

Het is moeilijk om een film zonder enige vorm van conflict interessant te houden en hoewel
het The Way Back nog aardig afgaat, is het jammer dat er 133 minuten weinig anders gebeurt
dan een lange wandeltocht.

Zelfs als op den duur een jong meisje, mooi gespeeld door Saoirse Ronan, zich bij de groep aansluit en je wellicht een sluimerende seksuele ondertoon verwacht, wordt hier verder totaal
geen aandacht aan besteed en gaat de groep weer over tot de orde van de dag, lopen.

Dat levert een buitengewoon rechtlijnige film op zoals je ze zelden meer ziet.
Een groep mannen heeft een doel, en de rest van de film staat in het teken van dat doel
waar geen moment van afgeweken wordt. Weir concentreert zich in detail op de aftakeling
van de mannen, die eerst nog met frisse moed beginnen aan hun tocht maar naarmate de tijd verstrijkt steeds meer energie verliezen.

Op dit punt is The Way Back dan ook zeker geslaagd te noemen, en wordt de film tegen het
einde toe zelfs ontroerend als te zien is hoe de zeer tegenovergestelde mannen naar elkaar
toe zijn gegroeid.

Na afloop blijft echter het gevoel achter dat als Weir zijn personages iets minder had laten lopen en meer had laten ruziën, er een nog betere film was uitgerold.
pi_95105159
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat je nep vond.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:02:57 #112
286575 Roces18
Chef de party
pi_95107869
Snuggle hoe kan je nou 4 films op een dag kijken terwijl je ziek bent. Mij lukken er maar 2 max. :'(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95108468

Hobo with a shotgun

quote:
Hierin speelt Hauer een zwerver die een door misdaad geteisterd stadje zuivert van gespuis met het gebruik van, jawel, een Shotgun!!!
Mensen mensen, als je houdt van grindhouse films, ga deze kijken!! De beste film die ik heb gezien in 2011 !!!! Wat, deze staat in mijn lijstje van beste films ooit !!!
De sfeer is goed, veel actie, zwarte humor, bloed, gore, gescheld, alles!!
Dus als je hier van houdt, kijken!

Ik geef hem een 9/10 !!!
  woensdag 6 april 2011 @ 10:47:29 #114
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95110951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:02 schreef Roces18 het volgende:
Snuggle hoe kan je nou 4 films op een dag kijken terwijl je ziek bent. Mij lukken er maar 2 max. :'(
Makkelijk, vroeg beginnen! :-) Zat bijna op 5, maar toen kwam de vrouw thuis O+

AciD_Nightmate, bedankt voor de tip! Ben nu een keer toe aan wat meer actie eigenlijk. Eerst met Fair Game zo beginnen, daarna deze.

53. Another Year (Mike Leigh, 2010) :: 5.7

Nee, deze film was het niet. Maar toch ook weer wel. Jim Broadbent en Ruth Sheen zijn 2 zeer goede acteurs, daar ligt het niet aan. De film is zelfs genomineerd voor een Oscar. Maar een comedie, zoals IMDB zegt, is het zeker, zeker niet. Drama. Inktzwart.

Lente, zomer, herfst en winter: vier episodes uit een jaar Tom en Gerri. Een ‘slice of life’, zoals de meeste films van Leigh: minder verhaal dan een schets van een milieu, ontmoetingen die niets beslissen en waarna ieder zijns weegs gaat. Maar elk diner, elk praatje in de volkstuin is doordrenkt van drama. En al die passanten worden in heel korte tijd mensen.

Maar 1 ' passant', Mary, wordt wel een mens. Maar wel een heel IRRITANT mens. Ik weet niet wat ik heb met Engelse films. Mike Leighs Happy-Go-Lucky vond ik ook 10x niets. Ook daar was er een schijt-irritant engels personage waar je geen drol aan had en je neits mee kon. Daardoor heb ik die film zelfs uitgezet.

Aardige film, zeker de liefde tussen Jim&Ruth en hoe dat uitgebeeld wordt, maar omdat ik me kapot-irriteerde aan het personage Mary krijgt de film een minus 1,5, dus van de 7,2 naar een 5,7
pi_95110977
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik wilde hem net posten :D

ik vond hem wel indrukwekkend eigenlijk vooral hoe je zag hoe die mannen
steeds meer vrienden werden en alles deden om elkaar te helpen overleven.

Niet de beste film die ik ooit heb gezien, maar ook zeker niet de slechtste.

nee ik vond het zeker niet zonde van mijn tijd, maar smaken verschillen zo
zie je maar weer :P

Bij deze recensie komt de film er ook niet heel er goed vanaf, maar who care's
ik vond hem best mooi :+

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=20421

Veel films maakt de Australische regisseur Peter Weir niet meer.
De man achter moderne klassiekers als Dead Poets Society en The Truman Show
levert met The Way Back pas zijn tweede film in de afgelopen twaalf jaar af.

En hoewel deze film over een epische, onmenselijke wandeltocht wederom blijk
geeft van Weirs vakmanschap, mist The Way Back net dat kleine beetje extra om van
een goede film een onvergetelijke te kunnen maken.

The Way Back is gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat door de Poolse
luitenant Slavomir Rawicz werd vastgelegd in The Long Walk.
In dit boek beschrijft Rawicz hoe hij als gevangene ontsnapt uit een Siberische goelag
en aan een barre tocht begint, van Siberië door Mongolië om uiteindelijk te eindigen in India,
na de Himalaya te zijn overgestoken.
Een tocht van meer dan zesduizend kilometer.

Al sinds de publicatie van dit boek, in 1956, zijn er twijfels over het waarheidsgehalte van
Rawicz verhaal. Er is namelijk geen enkel bewijs voor gevonden en het is nog maar de
vraag of hij er ooit in had kunnen slagen om te ontsnappen uit de goelag waar hij vastzat.

Uiteindelijk heeft Peter Weir besloten de film op te dragen aan drie onbekende overlevenden
die een dergelijke tocht wel zouden hebben gemaakt, en de rest van de film om het boek
heen te bouwen en voor te stellen als een fictief verhaal om op die manier controverse te
vermijden.

Vooraf werd verwacht dat The Way Back zou uitgroeien tot een grote Oscarfavoriet door
het epische karakter van de film en doordat de zesvoudig Oscargenomineerde Peter Weir
de prijs nog nooit won.

Al snel wordt echter duidelijk dat de film niet helemaal aan die verwachtingen kan voldoen.
Dat heeft niets te maken met de goede regie of de uitstekende acteurs, maar meer met het scenario dat te weinig aandacht schenkt aan de onderlinge groepsdynamiek van de zes gevangenen die de tocht samen ondernemen.

Het is moeilijk om een film zonder enige vorm van conflict interessant te houden en hoewel
het The Way Back nog aardig afgaat, is het jammer dat er 133 minuten weinig anders gebeurt
dan een lange wandeltocht.

Zelfs als op den duur een jong meisje, mooi gespeeld door Saoirse Ronan, zich bij de groep aansluit en je wellicht een sluimerende seksuele ondertoon verwacht, wordt hier verder totaal
geen aandacht aan besteed en gaat de groep weer over tot de orde van de dag, lopen.

Dat levert een buitengewoon rechtlijnige film op zoals je ze zelden meer ziet.
Een groep mannen heeft een doel, en de rest van de film staat in het teken van dat doel
waar geen moment van afgeweken wordt. Weir concentreert zich in detail op de aftakeling
van de mannen, die eerst nog met frisse moed beginnen aan hun tocht maar naarmate de tijd verstrijkt steeds meer energie verliezen.

Op dit punt is The Way Back dan ook zeker geslaagd te noemen, en wordt de film tegen het
einde toe zelfs ontroerend als te zien is hoe de zeer tegenovergestelde mannen naar elkaar
toe zijn gegroeid.

Na afloop blijft echter het gevoel achter dat als Weir zijn personages iets minder had laten lopen en meer had laten ruziën, er een nog betere film was uitgerold.
dus the way back iseigenlijk een saaie film maar alleen mooie plaatjes?
  woensdag 6 april 2011 @ 11:12:30 #116
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95111815
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:29 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Hobo with a shotgun

[..]

Mensen mensen, als je houdt van grindhouse films, ga deze kijken!! De beste film die ik heb gezien in 2011 !!!! Wat, deze staat in mijn lijstje van beste films ooit !!!
De sfeer is goed, veel actie, zwarte humor, bloed, gore, gescheld, alles!!
Dus als je hier van houdt, kijken!

Ik geef hem een 9/10 !!!
Hier keek ik al naar uit _O_

Ik wacht nog een maandje en ga hem in de bios kijken :)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_95112718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:48 schreef casper019 het volgende:

[..]

The way back begint leuk maar wordt steeds saaier !! Je moet hem wel in blu-ray kijken, dan komen de mooie beelden van het landschap goed tot zijn recht. Ik geef hem een 6,5.
pi_95115450
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Deze dus zoals eerder gezegd van de week weer gezien. Had hem ook al in de bios gezien maar dat was al weer even geleden. Net als in de boeken zit ook in de films een stijgende lijn. Ik ben ergens ook wel blij dat ze besloten hebben om van het laatste boek twee delen te maken (alhoewel ze wel dichter op elkaar hadden mogen uitkomen). Ik had vooral bij de Goblet of Fire het idee dat ze scene na scene aan elkaar hadden geplakt zonder overgang om het verhaal maar in zo kort mogelijke tijd te kunnen vertellen.

ik hou wel van het dark en broody maar in deze film zit er mij ook te veel whiny bij. Dan zitten maar in en om die tent, oh wat is het zwaar en ellendig die last die we moeten dragen... Ik heb af en toe de neiging om door het scherm heen te stappen en ze bij de lurven en kladden te grijpen en ze eens flink door elkaar te schudden, DOE DAN EENS WAAAAT! Maar dat is dan ook wel zo'n beetje mijn enige grote probleem met de film. Verder onderhoudend, volwassener en hij smaakt naar meer, op naar deel 2.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 6 april 2011 @ 13:34:27 #119
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95117145
54. Fair Game (Doug Liman, 2010) :: 7.4

Jes, eindelijk na wat 'softere' films weer eens een actiethriller. Nou ja, meer een thriller dan een actiefilm. Het is een waargebeurd verhaal over een CIA-agente, wiens naam 'gelekt' wordt naar de pers, omdat haar man het niet eens is met de zittende regering. Het gaat over de beslissing om Irak binnen te vallen op basis van info over weapons of mass destruction.

De film laat goed zien hoe dit soort politieke intrige werkt, maar ook hoe 'intelligence' een politieke waarheid wordt. De scene als Scooter Libby naar de CIA komt en daar met een analist praat, is daar een uitstekend voorbeeld van. Ook het bekrompene van de media die obv halve waarheden conclusies trekken, is goed in beeld gebracht en soms tenenkrommend. Zeker als je weet dat de uitgezonden beelden in de film ook de echte beelden waren die de betreffende CIA-agente in staat van beschuldiging stelde.

Acteerwerk van Naomi Watts en Sean Penn is aardig, maar niet super of heel overtuigend. Verder is het verhaal, los van het Irak-deel en de politieke intrige, redelijk standaard. Maar zeer onderhoudend, dat wel. als aan het einde dan de echte Valerie Plame in beeld komt, is het verhaal ook helemaal af.

Aanradertje wel toch. 7.4
pi_95117547
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef toetsenbordridder het volgende:
Underworld
Vampiers vs. weerwolven.
[ afbeelding ]

Deze film is gewoon de shit.

8/10
jaaa!!! *O*
  woensdag 6 april 2011 @ 13:48:45 #121
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_95117767

Poultrygeist, Erg vermakelijk als je van een goede slecht film houd, special effects die het bizarre aannemelijk en interessant maken, de splatter is bloederig, en personages zijn hilarische karikaturen met foute humor. Ook is er in het begin een aantal lesbische sex scenes met een wel heel erg lekker hoofdrolspeelstertje, en zeker in het algemeen wordt het gebrek aan rondvliegende ingewanden van de eerste helft gecompenseerd met een behoorlijke hoeveelheid tetten.

woensdag 6 april 2011 @ 15:21:11 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_95121688
Waarom kijkt iedereen nu pas Harry Potter terwijl die al enkele maanden uit is...
pi_95122005

La nostra vita is de nieuwe film van Daniele Luchetti, die al meer dan twintig jaar regisseert, maar vier jaar geleden pas doorbrak met de arthousehit Mio fratello è figlio unico - medegeschreven door de scenaristen van La meglio gioventù. Dat was een flitsende, moderne, vernieuwende film over de fascisten versus de communisten en de strijd tussen twee broeders.

La nostra vita gaat ook over familie; gek dat ik dat zeg, want in welke Italiaanse film staat de familie niet centraal? Dat is dan ook het mankement: toen ik de zaalwacht vroeg wat ze ervan vond, zei ze: "Cliché." Maar het is niet de familie waar de plot om draait, of wat het meest doorgesleten deel is.

Als de hoofdpersoon, Elio Germano, na tien minuten zijn vrouw ziet sterven, begint het verhaal plotseling over iets heel anders. Niet de opvoeding van zijn kinderen, niet zijn rouwproces. Nee, Elio steekt zich steeds dieper in financiële zaakjes waar hij zich niet meer uit kan redden, waardoor de problemen zich opstapelen, en hij zich weinig uitwegen meer ziet. Nou, als je een afgezaagde plotstructuur moet opnoemen is dat het wel. Hoeveel Europese films gebruiken dat concept niet als archetype? Ik zal het nog eens herhalen, zodat de pijnlijkheid duidelijk wordt:

De hoofdpersoon steekt zich steeds dieper in zaakjes waar hij zich niet meer uit kan redden, waardoor de problemen zich opstapelen, en hij zich weinig uitwegen meer ziet.

Mio fratello è figlio unico (aanrader)
La nostra vita (afrader)
Graag op anoniem
pi_95122229
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:34 schreef SnuggLe het volgende:
54. [ afbeelding ] Fair Game (Doug Liman, 2010) :: 7.4

[ afbeelding ]
Jes, eindelijk na wat 'softere' films weer eens een actiethriller. Nou ja, meer een thriller dan een actiefilm. Het is een waargebeurd verhaal over een CIA-agente, wiens naam 'gelekt' wordt naar de pers, omdat haar man het niet eens is met de zittende regering. Het gaat over de beslissing om Irak binnen te vallen op basis van info over weapons of mass destruction.

De film laat goed zien hoe dit soort politieke intrige werkt, maar ook hoe 'intelligence' een politieke waarheid wordt. De scene als Scooter Libby naar de CIA komt en daar met een analist praat, is daar een uitstekend voorbeeld van. Ook het bekrompene van de media die obv halve waarheden conclusies trekken, is goed in beeld gebracht en soms tenenkrommend. Zeker als je weet dat de uitgezonden beelden in de film ook de echte beelden waren die de betreffende CIA-agente in staat van beschuldiging stelde.

Acteerwerk van Naomi Watts en Sean Penn is aardig, maar niet super of heel overtuigend. Verder is het verhaal, los van het Irak-deel en de politieke intrige, redelijk standaard. Maar zeer onderhoudend, dat wel. als aan het einde dan de echte Valerie Plame in beeld komt, is het verhaal ook helemaal af.

Aanradertje wel toch. 7.4
Die gaat op mijn lijstje met te bekijken films. Doet me denken aan The Interpreter (2005) wat ik ook wel een alleraardigst tijdverdrijf vond. Sean Penn is gewoon geschreven voor dat soort rollen geloof ik..
  woensdag 6 april 2011 @ 15:47:43 #125
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95122802
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die gaat op mijn lijstje met te bekijken films. Doet me denken aan The Interpreter (2005) wat ik ook wel een alleraardigst tijdverdrijf vond. Sean Penn is gewoon geschreven voor dat soort rollen geloof ik..
Klopt. Volgensmij is Naomi Watts ook gecast om op Nicole Kidman te lijken, want ik dacht steeds van "heb ik deze film niet al eens eerder gezien"? Beetje hetzelfde type ja.
pi_95129957
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:48 schreef casper019 het volgende:

[..]

Nou ik vond van niet in ieder geval, maar ik ben geen ''filmcriticus'' :P

Ik vond het mooi om te zien hoe die mannen en ook het meisje dat er later
bij kwam ''vrienden'' werden en er alles aan deden om elkaar te helpen
overleven.

En wat in die recensie staat dat er niet meteen sprake was van een ''sexuele
ondertoon'' vond ik juist verrassend en behoorlijk verfrissend ook want het eerste
wat ik dacht was ook, ow... gut dat kind wordt straks ''uitelkaar getrokken'' om het
maar even plastisch te verwoorden... :')

maar dat gebeurde dus juist NIET ze werd opgenomen in de groep en heeft
bewezen dat ze zeker niet onderdeed voor de mannen als het om moed en
doorzettingsvermogen ging.

en ja IK vond dat mooi, maar een ander vind dat misschien wel doodsaai...

dus dat... :P
pi_95133161
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:21 schreef Roces18 het volgende:
Waarom kijkt iedereen nu pas Harry Potter terwijl die al enkele maanden uit is...
Had hem in de bioscoop al gezien maar had zin om 'm nog een keer te kijken. Soms heb je dat :)
Whiskyplankje
pi_95135751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:44 schreef Karstman het volgende:

[..]

Had hem in de bioscoop al gezien maar had zin om 'm nog een keer te kijken. Soms heb je dat :)
Dat er een goeie rip online staat scheelt ook wel bij de meerderheid gok ik.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:47:39 #129
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95140892
55. Limitless (Neil Burger, 2011) :: 6.9

Bradley Cooper speelt een schrijver die door een pilletje ipv 20% van zijn hersencapaciteit nu 100% van die capaciteit gebruikt. Maar..ook criminele willen de pillen, die steeds schaarser worden, hebben. Aardig concept, iets te 'gehaast' uitgewerkt. Jammer dat ze niet veel verder komen dan geld en macht. Maar wel onderhoudend voor een keer 'wat anders'. Acteerwerk is niet bijzonder, plot is verder niet heel bijzonder.

Een 6.9.
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 22:01:57 #130
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_95141958
Senna

In deze bijna drie uur durende documentaire word je aan de hand van interviews en beelden van races, de pitstraat en privébeelden door de carrière van een van de grootste F1 coureurs ooit geloodst. Zowel vriend als vijand komt aan het woord en ook al geef je niks om formule 1, deze docu weet toch je aandacht de volledige tijd vast te houden. Langzaam maar zeker kom je steeds dichter bij de fatale dag van 1 mei 1994 en je moet sterk in je schoenen staan, wil je niet ontroerd raken door de gebeurtenissen op het circuit van Imola.

Op dit moment is dit de best gewaardeerde docu op IMDB en hoewel ik dat weer wel wat te veel eer vind (zo is er bv. af en toe best wat aan te merken op de editing), is dit zeker een aanrader. Vergeet niet de ondertitels erbij te zoeken, want de helft van de docu is in het Portugees. ;)

Cijfer: 8.5
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_95142662
Die Welle

Duitsland
Drama
110 minuten

geregisseerd door Dennis Gansel
met Jürgen Vogel, Frederick Lau en Jennifer Ulrich

Gymnasiumleraar Rainer Wenger start, tijdens een studieweek met als onderwerp 'Staatsvormen', een project in zijn klas met de bedoeling een dictatuur voelbaar te maken. Wat vrij onschuldig begint met begrippen als groepsdruk en discipline ontwikkelt zich na enkele dagen in een serieuze beweging met als naam Die Welle. Al op de derde dag beginnen de scholieren andersdenkenden uit te sluiten en het ene na het andere conflict escaleert.

hele goeie en spannende drama film, met een lekkere vaart in de film.
Vond het een hele indrukwekkende film om te zien, je ziet echt hoe makkelijk jongeren te beinvloeden zijn en wat voor gevolgen dat allemaal kan helpen.
Aanrader om te zien! een 7
pi_95142778
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:21 schreef Roces18 het volgende:
wat een domme opmerking
wil je zeggen dat alle films die jij ziet alleen in de bios zijn en dat je nooit eeen filmpie huurt ofkoopt... wat tja die zijn nauturlijk al lang in de bios geweest... rofl
pi_95152381

Ex-misdadiger Ben (Paul Walker) begint aan een nieuw leven.
Hij heeft een mooie vrouw, een schattig dochtertje en een vaste job.

Maar dan verliest hij zijn werk en overtuigt zijn broer (Shawn Hatosy) hem om zijn
oude leven weer op te nemen.

Na een overval met dodelijke afloop wordt hij ter dood veroordeeld.

Daarna gebeurt er iets heel vreemds.
Na de "executie" vinden we Ben terug als klusjesman in een psychiatrische kliniek.
Was zijn vorig leven maar een droom, of is er iets sinister aan de hand?

Prima te pruimen deze film... :P
pi_95154225
Ik heb de afgelopen dagen Machete en ook Watchmen na ongeveer een half uurtje uitgezet. Wat een kutfilms zeg :N
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 7 april 2011 @ 07:59:43 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_95155353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:12 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat een domme opmerking
wil je zeggen dat alle films die jij ziet alleen in de bios zijn en dat je nooit eeen filmpie huurt ofkoopt... wat tja die zijn nauturlijk al lang in de bios geweest... rofl
:') Er was al maanden lang een goede r5 uit, en zoveel verschilt dat niet met een dvdrip (maar verder ontopic)
pi_95158369
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen Machete en ook Watchmen na ongeveer een half uurtje uitgezet. Wat een kutfilms zeg :N
Machete uitzetten is een zonde. Watchmen kan ik begrijpen, was een zware film. veel gelul.
  donderdag 7 april 2011 @ 10:45:21 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_95159177

De probleemjongere Kale - gedegen gespeeld door Shia LaBeouf - verveelt zich te pletter. Na een vechtpartij met zijn docent heeft hij van de rechter als straf huisarrest gekregen. De gehele zomervakantie moet hij een enkelband om die de politie waarschuwt wanneer hij zijn huis verlaat. Kale weet zich na een paar dagen al geen raad meer. Zijn moeder heeft de stekker van zijn spelcomputer doorgeknipt (exit gamen) en ook zijn account bij een muziekprovider is geblokkeerd (exit downloaden). Uit pure armoede pakt hij een verrekijker op en bespioneert hij de buren.

Een leuke en spannende film, die zeer onderhoudend is. Hij wordt eigenlijk nooit saai deels omdat die maar 80 minuten duurt en deels omdat het allemaal zo vlot achter elkaar oploopt. Ennuh op die Sarah Roemer kan ik wel een kunstje O+

7,5

PS> ACID - Machete was echt onzinnig, hoe kan steven seagal nou een gevecht verliezen :'( Hij is de chuck norris van karate
  donderdag 7 april 2011 @ 11:38:41 #138
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95161008
Disturbia is echt een gave film! Zitten een paar hele goede schrikmomenten in!
En Senna moet ik ook maar eens gaan kijken, lijkt me erg interessant.

SnuggLe's zieke filmmarathon komt bijna aan zijn einde, de keel doet het bijna weer. Maar toch nog even wat gekeken:

56. Hobo With a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 6.0

Ja, ik vind Grindhouse wel wat. En ja, Rutger Hauer is natuurlijk een held. Maar er zit weinig tot geen humor en weinig tot geen sex in deze Grindhouse. Veel geweld en bloed, dat wel. Maar je hebt over the top en over the top. En dit is de laatste categorie; ongeloofwaardig over the top en weinig bijzonders.

Ja leuk, Rutger Hauer die een half dorpje uitmoord. Maar het acteerwerk is verder slecht, de kills zie je op 3 kilometer afstand aankomen, netzoals de manier waarop. En zoals gezegd: geen tetten! Nee, deze film doet het voor mij niet. Krijgt nog net een voldoende vanwege Hauer en de poging tot een goede Grindhouse. Maar iedereen die deze film gaat vergelijken met Machete moet zich gaan schamen, want Hauer mag nog niet de modder van de schoenen van Machete likken met zo'n performance.

Een mager 6je.
pi_95161355
quote:
Op donderdag 7 april 2011 07:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

:') Er was al maanden lang een goede r5 uit, en zoveel verschilt dat niet met een dvdrip (maar verder ontopic)
Wel als je hdm kijkt op een fatsoenlijke tv+geluidsinstallatie ;)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_95165489
Disturbia heb ik lang geleden ook eens gezien, vooral die chick was erg :9 Binnenkort maar weer eens binnenhengelen.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:45:37 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_95165853

Stewardess Jackie Brown (Pam Grier) wordt betrapt op het smokkelen van geld en wordt door de FBI voor de keuze gesteld: een gevangenisstraf uitzitten of informatie geven over haar opdrachtgever, de wapenhandelaar Ordell Robbie (Samuel L. Jackson). Ordell betaalt Jackies borgsom via tussenpersoon Max Cherry, die haar naar huis brengt en erg gecharmeerd van haar gecharmeerd raakt. Jackie vreest voor de wraak van Ordell, maar weigert tevens gebruikt te worden door de politie. Samen met Max verzint ze een subliem plan waarmee ze iedereen tegen elkaar uitspeelt.

Ten eerste muziek subliem, heerlijke soul uit de jaren 70 en/of 80. Ten tweede de cast, uitstekende cast met Samuel Jackson en Robert de Niro, vindt het alleen erg jammer dat Robert de Niro zo'n saaie rol moet spelen terwijl hij in mijn mening toch wel een betere acteur is dan Samuel Jackson. En buiten dat om is het een erg lange zit waardoor de film ook wel een beetje traag overkomt en zeker in deze tijd zijn we toch wel gewend om alles sneller te verwerken. En de humor, spanning en geweld komt niet echt uit de verf. Beetje jammer allemaal.

5
pi_95167157
Ik heb laatst van Diemens lang gekeken. Echt wat een slechte film. Ben nog net niet in slaap gevallen! geen actie, te veel van het zelfde en heel langdradig. Het enige bizarre is dat het een waargebeurd verhaal is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mike op 07-04-2011 14:30:33 ]
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd!
  donderdag 7 april 2011 @ 14:24:25 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_95167377

Je moet de [img] [/img] tags om je afbeelding heen zetten
pi_95167699
ow maar bericht was anders :D Is gewijzigd door Mike zie ik :)
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd!
  donderdag 7 april 2011 @ 17:42:09 #145
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95176040
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 7 april 2011 10:45 schreef Roces18 het volgende:
Een leuke en spannende film, die zeer onderhoudend is. Hij wordt eigenlijk nooit saai deels omdat die maar 80 minuten duurt en deels omdat het allemaal zo vlot achter elkaar oploopt. Ennuh op die Sarah Roemer kan ik wel een kunstje O+
Welke versie heb jij dan gekeken? Mijn versie duurt 104 minuten.

Met dat laatste ben ik het trouwens eens. :9~
Bedankt Hans.
pi_95176163
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:45 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
De probleemjongere Kale - gedegen gespeeld door Shia LaBeouf - verveelt zich te pletter. Na een vechtpartij met zijn docent heeft hij van de rechter als straf huisarrest gekregen. De gehele zomervakantie moet hij een enkelband om die de politie waarschuwt wanneer hij zijn huis verlaat. Kale weet zich na een paar dagen al geen raad meer. Zijn moeder heeft de stekker van zijn spelcomputer doorgeknipt (exit gamen) en ook zijn account bij een muziekprovider is geblokkeerd (exit downloaden). Uit pure armoede pakt hij een verrekijker op en bespioneert hij de buren.

7,5

PS> ACID - Machete was echt onzinnig, hoe kan steven seagal nou een gevecht verliezen :'( Hij is de chuck norris van karate
Gezien, inderdaad goeie film ! :Y
pi_95176223
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:45 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Stewardess Jackie Brown (Pam Grier) wordt betrapt op het smokkelen van geld en wordt door de FBI voor de keuze gesteld: een gevangenisstraf uitzitten of informatie geven over haar opdrachtgever, de wapenhandelaar Ordell Robbie (Samuel L. Jackson). Ordell betaalt Jackies borgsom via tussenpersoon Max Cherry, die haar naar huis brengt en erg gecharmeerd van haar gecharmeerd raakt. Jackie vreest voor de wraak van Ordell, maar weigert tevens gebruikt te worden door de politie. Samen met Max verzint ze een subliem plan waarmee ze iedereen tegen elkaar uitspeelt.

Ten eerste muziek subliem, heerlijke soul uit de jaren 70 en/of 80. Ten tweede de cast, uitstekende cast met Samuel Jackson en Robert de Niro, vindt het alleen erg jammer dat Robert de Niro zo'n saaie rol moet spelen terwijl hij in mijn mening toch wel een betere acteur is dan Samuel Jackson. En buiten dat om is het een erg lange zit waardoor de film ook wel een beetje traag overkomt en zeker in deze tijd zijn we toch wel gewend om alles sneller te verwerken. En de humor, spanning en geweld komt niet echt uit de verf. Beetje jammer allemaal.

5
Die heb ik al weer een tijdje geleden gezien maar ik vond hem wel meer dan een 5
waard hoor ! :o

Ik geef hem een 8 :P
  donderdag 7 april 2011 @ 18:32:24 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_95177920
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Welke versie heb jij dan gekeken? Mijn versie duurt 104 minuten.

Met dat laatste ben ik het trouwens eens. :9~
Ik dacht dat die 80 minuten duurde, weet niet zeker. Maar wat betreft het laatste, zolang ik als eerste mag :D

quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die heb ik al weer een tijdje geleden gezien maar ik vond hem wel meer dan een 5

Wat vond je er zo goed aan dan :P
  donderdag 7 april 2011 @ 22:12:20 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95193055
En de laatste uit de 'Zieke SnuggLe's Filmmarathon':

57. Año bisiesto (Michael Rowe, 2010) :: 5.9

Het verhaal van een Mexicaanse jongedame, die weinig meemaakt. Ze woont alleen, ver van haar geboortegrond Oaxaca, ver van de drama's die ze in haar jeugd heeft meegemaakt. Ze komt haar appartement weinig tot niet uit, alleen als haar broertje overkomt of uitgaat.

Er komen veel mannen over de vloer, met wie ze vluchtige sex heeft.Totdat ze een vriend krijgt. Deze is into BDSM. 29 februari moet daarbij een speciale dag worden.....

Vage inktzwarte film over liefde en de dood. Maar ook religie..gezien de beeldjes en dergelijke in het appartement van de dame. Tragische, langzame film met veel sex. Maar weinig verdere diepgang.

Een mager 6je.
pi_95193122
Just go with it

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
116 minuten

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Jennifer Aniston en Nicole Kidman

Dr. Patrick Maccabee, een plastisch chirurg, heeft bindingsangst en vertelt daarom zijn veel jongere vriendin Beverly (Brooklyn Decker) dat hij getrouwd is en kinderen heeft om te voorkomen dat de relatie te serieus wordt. Wanneer ze vermoedens krijgt dat hij liegt vraagt hij zijn kantoormanager Katherine Palmer (Jennifer Aniston) en haar kinderen om als zijn gezin op te treden om zijn eerlijkheid te bewijzen.

Leuke romantische komedie om een keer gezien te hebben!, film kijkt lekker weg en heb me er prima mee vermaakt. Jennifer + adam is een leuke combo.
Film is wel een vrij standaard rom-kom, je weet vanaf het begin eigenlijk al hoe het af gaat lopen maar dat maakt eigenlijk niet zo uit. Tis gewoon leuk gedaan in de film en heb een aantal keer ook echt kunnen lachen.
Wel had de film ietsiepietsie korter gemogen, naar het einde toe word het een tikkie langdradig.
Maar toch leuk een keer gezien te hebben, als je een lekkere leuke weg kijk romantische komedie voor een avondje vermaak zoekt zeker een aanrader.
een 6+
  donderdag 7 april 2011 @ 22:22:54 #151
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95194142
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit. :P
Smell the flowers while you can....
  donderdag 7 april 2011 @ 22:32:06 #152
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95194904
Vandaag weer eens gebruik gemaakt van mijn PUC-kaart en drie films in de bioscoop gezien.

Begonnen met The Adjustment Bureau. De trailer had me wel nieuwsgierig gemaakt en was benieuwd wat ik van deze film moest verwachten. Ik vond hem goed; voldoende spanning en vaart, Damon speelde goed en ik stoorde me niet aan Emily Blunt (vind haar niet altijd even goed/leuk, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk). Ben ik de enige die er af en toe Inception-achtige trekjes in vond zitten? Ik vond alleen dat de film in het midden iets inzakte/vertraagde, maar niet zo dat ik me eraan ging ergeren of zo. Ik geef de film een 7,5.

Daarna naar The Mechanic met Jason Statham. Ik verwachtte een 13-in-een-dozijn actiefilm, maar het bleek een goede, rauwe actiefilm te zijn. Vond dat zijn tegenspeler (Ben Foster) het ook best leuk deed. In eerste instantie dacht ik het einde van mijlenver aan te zien komen, maar er werd aan het "echte" einde toch nog een leuke twist aan gegeven. Ik geef deze film een 7-.

De dag besloten met Barney's Version. Ik besloot voor deze film te kiezen, omdat ik voor de film die ik eigenlijk wilde zien (Black Butterflies) anders nog een uur langer of zo moest wachten, dus dan maar een kleine change of plans. Ik verwachtte vantevoren best weinig van deze film. Maar wat een verrassing! Zwarte humor meets drama, in een erg geslaagde mix. Super goed gespeeld, leuk om Dustin Hoffman weer eens in een film aan het werk te zien. De emoties speelt Giamatti erg goed en overtuigend. Een (bittere) lach en een flinke traan deze film. Echt een erg mooie en goed geacteerde film. Ik geef hem een 8,5.
pi_95195691
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:32 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Vandaag weer eens gebruik gemaakt van mijn PUC-kaart en drie films in de bioscoop gezien.

Begonnen met The Adjustment Bureau. De trailer had me wel nieuwsgierig gemaakt en was benieuwd wat ik van deze film moest verwachten. Ik vond hem goed; voldoende spanning en vaart, Damon speelde goed en ik stoorde me niet aan Emily Blunt (vind haar niet altijd even goed/leuk, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk). Ben ik de enige die er af en toe Inception-achtige trekjes in vond zitten? Ik vond alleen dat de film in het midden iets inzakte/vertraagde, maar niet zo dat ik me eraan ging ergeren of zo. Ik geef de film een 7,5.

Daarna naar The Mechanic met Jason Statham. Ik verwachtte een 13-in-een-dozijn actiefilm, maar het bleek een goede, rauwe actiefilm te zijn. Vond dat zijn tegenspeler (Ben Foster) het ook best leuk deed. In eerste instantie dacht ik het einde van mijlenver aan te zien komen, maar er werd aan het "echte" einde toch nog een leuke twist aan gegeven. Ik geef deze film een 7-.

De dag besloten met Barney's Version. Ik besloot voor deze film te kiezen, omdat ik voor de film die ik eigenlijk wilde zien (Black Butterflies) anders nog een uur langer of zo moest wachten, dus dan maar een kleine change of plans. Ik verwachtte vantevoren best weinig van deze film. Maar wat een verrassing! Zwarte humor meets drama, in een erg geslaagde mix. Super goed gespeeld, leuk om Dustin Hoffman weer eens in een film aan het werk te zien. De emoties speelt Giamatti erg goed en overtuigend. Een (bittere) lach en een flinke traan deze film. Echt een erg mooie en goed geacteerde film. Ik geef hem een 8,5.
Zit je dan gewoon een uur of 6 in de bios? 's Middags erin en 's avonds d'r pas weer uit. :P
Wel superrelaxed natuurlijk zo'n kaart, bevalt de film niet is het geen (financieel) probleem en je bent sneller geneigd om naar een film te gaan.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:58:00 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95196683
Love and Other Drugs (2010, VS, Edward Zwick)
Best aardige romcom. Er is genoeg op aan te merken. Zoals zo'n verschrikkelijk voor de lachers gemaakte scene waarin Jake Gyllenhaal voor de spiegel z'n verkoopkunsten oefent. Maar verder weten Gyllenhaal en Hathaway de film aardig te redden. Met name het eerste uur is vermakelijk met twee karakters, die zich niet kunnen/willen binden en er dus een sex relatie op na houden. In het laatste half uur wordt de film serieuzer en dramatischer. Het ergste is dat die ook moralistischer wordt als de schoft (Gyllenhaal) zich zowel persoonlijk als zakelijk gaat bekeren en het zieke meisje vecht met haar daarmee gepaard gaande afhankelijkheid en bindingsangst. Met als einde de niet te vermijden dramatische verzoening.
cijfer: 6.5
  donderdag 7 april 2011 @ 23:01:14 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95196878
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zit je dan gewoon een uur of 6 in de bios? 's Middags erin en 's avonds d'r pas weer uit. :P
Wel superrelaxed natuurlijk zo'n kaart, bevalt de film niet is het geen (financieel) probleem en je bent sneller geneigd om naar een film te gaan.
Inderdaad. En met de prijzen van tegenwoordig heb je hem na twee films er al uit. Al zou ik zelf niet zo snel naar meer films op één dag gaan.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:04:36 #156
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95197040
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:43 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Yep, de eerste film ging ik in om 12.55 uur en de laatste begon om 18.10 uur (Pathe de Kuip). Heerlijk zo'n dagje. :P
En je hebt gelijk hoor, met zo'n kaart ben je eerder geneigd ook naar films te gaan die je "wel aardig" lijken. Of zelfs naar films die je niets lijken, puur om te zien of hij echt zo slecht is als je denkt! ;)
  donderdag 7 april 2011 @ 23:04:58 #157
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95197061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Inderdaad. En met de prijzen van tegenwoordig heb je hem na twee films er al uit. Al zou ik zelf niet zo snel naar meer films op één dag gaan.
Klopt, kaart kost 18 Euro per maand. Terwijl een "normaal" bioscoopkaartje al 9,50 Euro kost.
pi_95197099
Che Parte Uno (2008)
Benicio del Toro zet een ijzersterke en karaktervolle Ernesto Guevara neer in deze spannende, mooie, boeiende film met mooie gevechten, landschappen en personages. Heb er ook een hoop van geleerd, wist niks van dit bizarre stukje Latijns-Amerikaanse geschiedenis.
8.7/10 (IMDB: 7.3/10)

pi_95197127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:04 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Klopt, kaart kost 18 Euro per maand. Terwijl een "normaal" bioscoopkaartje al 9,50 Euro kost.
Kan je daarmee ook 3D films zien? :o Dan doe ik dat ook :9

pi_95197220
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

zei jij laatst niet dat dat niets voor jou zou zijn :D of ben ik in de war met iemand anders...
volgens mij moet je wel gewoon 3d toeslag erbij betalen
pi_95197281
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

zei jij laatst niet dat dat niets voor jou zou zijn :D of ben ik in de war met iemand anders...
volgens mij moet je wel gewoon 3d toeslag erbij betalen
Goed geheugen ;)

Maar ik ga alleen naar de bios voor 3D ;) en mooie films als Black Swan en Inception ;)

donderdag 7 april 2011 @ 23:15:48 #162
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95197623
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor 3D-films betaalde ik eenmalig 2,50 Euro en kreeg ik een 3D-bril die ik mag houden. Nu betaal ik nog maar 1,50 Euro per 3D-film die ik zie.
Er is overigens ook al een abonnement (Gold Card) of zo waarbij je ook onbeperkt naar 3D-films kunt gaan. Dat abonnement is per maand dacht ik iets van 8 Euro duurder en dat haal ik er niet uit. Dus de enkele keer dat ik naar een 3D-film ga (en straks met nieuwe Pirates en Harry Potter zal ik wel moeten), betaal ik "gewoon" bij.
pi_95197810
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed geheugen ;)

Maar ik ga alleen naar de bios voor 3D ;) en mooie films als Black Swan en Inception ;)
hehe dus toch :P
ik ga ook niet heel veel naar de bios, 10x per jaar ofzo en idd alleen voor de specialere films of af en toe als ik met een groepje wat wil chillen en niet uitga. Heb wel vaker films die ik wel in de bios wil zien maar als dan eerder een goeie rip op internet staat dan dat ie hier in de bios is, is de keuze snel gemaakt
pi_95199148
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:37 schreef planethugo het volgende:
Battle Los Angeles
[ afbeelding ]
Door alle negatieve recensies viel Battle: LA me nog reuze mee. Hoewel de karakters voornamelijk irritant zijn, alle cliches voorbij komen en de dialogen soms tenenkrommend slecht zijn, is de actie wel dik in orde en, eerlijk is eerlijk, daarvoor kijk je een film als deze. Mooi wijde shots en de actie in de straten is ook prima in beeld gebracht. Al is ook hier wel wat aan het script en de logica aan te merken. De aliens stoppen steeds met schieten op een voor de mensen gunstig moment en, hoewel in grote getallen aanwezig, is het meteen rustig als er eentje uitgeschakeld is. Waarna de militairen hard gaan juichen en daarna zich laten geen in zinloze discussies die alleen maar tijd kosten. Desalniettemin hou ik wel van dit soort grootschalige alien-invasie films waar de actie het belangrijkst is:

7.5
Vandaag gezien had er nog nooit over gehoord.
vond het best een vermakelijke film :)
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_95200253
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

hehe dus toch :P
ik ga ook niet heel veel naar de bios, 10x per jaar ofzo en idd alleen voor de specialere films of af en toe als ik met een groepje wat wil chillen en niet uitga. Heb wel vaker films die ik wel in de bios wil zien maar als dan eerder een goeie rip op internet staat dan dat ie hier in de bios is, is de keuze snel gemaakt
De gemakken van thuis zijn gewoon zo lekker. Laptopje, kabeltje naar de TV en elke film die je maar wil bekijken. Mooi hoor.

3D is de enige goeie reden voor de bios. Maar die draaien maar zo kort per film.

Thanx MsMcPhisto! :*

pi_95200401
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Machete uitzetten is een zonde. Watchmen kan ik begrijpen, was een zware film. veel gelul.
Ik vond het stukje waarbij Machete sex had met de dochter en vrouw van die ene gozer gewoon net iets te ver gaan.. Ik zie niet in waarom je als regisseur werkelijk alle geloofwaardigheid uit het raam moet gooien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_95201816
New kids jongen....gedownload en heb gelachen kut!
pi_95205573
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:47 schreef beetotheizzo het volgende:
haha, dat verwoord precies wat de film is 8-)
pi_95205583
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vond het stukje waarbij Machete sex had met de dochter en vrouw van die ene gozer gewoon net iets te ver gaan.. Ik zie niet in waarom je als regisseur werkelijk alle geloofwaardigheid uit het raam moet gooien.
De film Machette kan je sowieso niet serieus nemen... Dus gewoon dom kijken en lekker naar overdone actie kijken, HEERLIJK! *O*
pi_95205622
The Pillars of the Earth (2010)
Wat een geweldig mooie, boeiende, goed opgezette, mooi vormgegeven miniserie over een roerige periode in de middeleeuwen! Fenomenale rol van Ian McShane als de opportunistische bisschop, sterk verhaal, de gevechten, het camerawerk, het belichten van alle aspecten van het leven toen, de intriges en politieke spelletjes, de macht van de Kerk, het gebrek aan vooruitgang en educatie...
Dikke dikke aanrader (8 delen van 1 uur elk)!!
9.2/10 (IMDB: 8.2/10)

Dumbland (2002)
Kort animatiefilmpje van en door David Lynch. Een hoop bizarheid natuurlijk, met wat flauwe grappen en teveel herhaling. Duidelijk een product van een surrealistische gek (in de goede zin van het woord).
Helaas wordt het nergens echt boeiend en blijft het verhaal (?) nogal onduidelijk.
6.5/10 (IMDB: 6.3/10)

pi_95207782
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:04 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Heb je dat ook in omgeving Leiden? Lijkt me ideaal.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:17:11 #172
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_95208290
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef JDx het volgende:

[..]

In Leiden heb je geen Pathé, alleen Lido en Trianon.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_95208379
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:01 schreef JDx het volgende:

[..]

In Den Haag zitten drie ketens van Pathé en één in Delft. In Leiden zelf niet.
pi_95210101
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Haarklip het volgende:

[..]

In Leiden heb je geen Pathé, alleen Lido en Trianon.
Nope, als er in Leiden 1 was was ik al lang Unlimited :) Op zich is Den Haag vlak bij maar dan zit je weer met treinkaartjes of parkeren.
Whiskyplankje
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:10:25 #175
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95212144
Vanaf Leiden CS zit je met max 20 minuten in de Pathe in Den Haag.
pi_95212480
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Koopsie het volgende:

[..]

Vandaag gezien had er nog nooit over gehoord.
vond het best een vermakelijke film :)
mmm dan moet ik em ondanks alle slechte recensies toch maaris gaan kijken....
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:26:07 #177
286575 Roces18
Chef de party
pi_95212756
Mijn ziek zijn marathon duurt nog wel een paar dagen.
Dus hierbij filmpje 1 van vandaag...

Andrew Largeman is constant onder invloed van bedwelmende medicijnen en gaat als een zombie door het leven. Wanneer zijn moeder overlijdt laat hij de pillen voor wat ze zijn en vliegt hij van California naar de Garden State (New Jersey) om voor het eerst sinds 9 jaar het ouderlijk huis te bezoeken. Om zijn dominante vader voorlopig te ontlopen gaat Andrew op zoek naar zijn vrienden, die zich met wisselend succes door het leven hebben geslagen. Dan ontmoet hij Sam, een lieve maar excentrieke meid, die het liegen niet kan laten en een onalledaagse opvatting heeft van het begrip dierenliefde. De twee voelen zich onmiddellijk tot elkaar aangetrokken, maar durft Andrew een leven zonder pillen aan?

Na het zien van een hele goede trailer over deze film, toch maar eens wezen kijken. Ten eerste Natalie Portman O+ . De film zelf vond ik ietwat ?apart? , het is een soort van kunstzinnig en dit gecombineerd met personages die niet zo goed uitgewerkt zijn toch jammer. Hierdoor leef je helaas ook niet echt mee met de typetjes die ze spelen. De soundtrack is erg sterk met Shins en Coldplay. Je moet er echt van houden maar ik zit er meer tussen in, daarom krijgt de film een 6
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:06:57 #178
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95214348
Garden State is echt een SUPERfilm! Een van mijn favorieten! Het is inderdaad 'apart', maar wel fantastisch! Ook door de geweldige soundtrack. Heerlijke lentefilm die een grote glimlach op je gezicht tekent!
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:14:03 #179
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_95214596
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 00:47 schreef beetotheizzo het volgende:
zelfde hier, na de bios was ie thuis ook weer geinig
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:52:26 #180
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95216195
Heb Dear Zachary een eigen topic gegeven: Dear Zachary
...en meteen op Play.com op DVD gekocht. Bah, wat is Bol.com duur zeg.
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:26:08 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_95217329

Aangetrokken door de macht van de onderwereld komt de legendarische gangster Carlito Brigante (Jay Hernandez) terecht in een spiraal van hebzucht en vergelding. Carlito komt er bij zijn snelle opmars achter dat hij het aan de top alleen kan volhouden door trouw te zijn aan z'n vrienden en door de regels van de straat te respecteren.

Na het zien van Carlito's Way met Al Pacino die ik overigens niet zo boeiend vond want ik kan echt niet tegen films met Al Pacino erin ook al is hij volgens vele de beste acteur, dat zal allemaal wel maar voor mij niet. Met de hoofdrolspeler hier als Jay Hernandez die overigens veel charisma heeft vond ik deze fijner om te kijken. Helaas heeft het mij wel teleurgesteld, ik had zeker geen hoge verwachtingen maar dit is meer een filmpje voor tussendoor. Zo'n typische televisie film is dit. Acteerprestaties zijn so so, Jay Hernandez vond ik overigens wel goed spelen. Maar het verhaal doet het hem gewoon niet, beetje simpel allemaal de zoveelste gangster-scam dat heb ik nu wel een keer gezien hoor. Overigens gewoon prima mee vermaakt en de film geef ik een 6-
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:17:01 #182
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95221955
Ook Dumbland gekeken. Je kan de film HIER zien. Ik geef het een 4, het overstijgt het niveau van Kabouter Wesley zeker niet. Wat een prut.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:33:08 #183
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95222622
The Idiots (1998)
Dogma film, en hoewel ik fan ben van de Scandinavische cinema viel deze toch wat tegen. Groep mensen gedraagt zich als idioten als bevrijding van de samenleving. Af en toe grappige momenten, maar de schrale dogma aanpak vond ik hier te expirementeel. Consternatie destijds over de seks scene's - die wat uh... explicieter zijn dan elders. Wat minder acteerwerk ;) Personages boeiden mij minder dan verwacht, jammer.
6/10

Walk the Line (2005)
Biopic van Johnny Cash. Begint sterk, maar alle liedjes die uit den treure worden weergegeven hangen mij uiteindelijk wel de keel uit. Duurde te lang, en verhaal was eigenlijk te mager. Viel tegen, terwijl het acteerwerk uitmuntend was.
6/10
Overal verstand van.
  vrijdag 8 april 2011 @ 16:54:05 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_95223466
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:17 schreef SnuggLe het volgende:
Ook Dumbland gekeken. Je kan de film HIER zien. Ik geef het een 4, het overstijgt het niveau van Kabouter Wesley zeker niet. Wat een prut.
Inderdaad wat een achterlijke prut!
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:00:45 #185
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95234990
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad wat een achterlijke prut!
Daar sluit ik me bij aan. En ik ben normaal echt een David Lynch-fan. :{
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 april 2011 @ 21:35:31 #186
862 Arcee
Look closer
pi_95237029
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:26 schreef Roces18 het volgende:
De soundtrack is erg sterk met Shins

Een van mijn favoriete nummers ooit dankzij die film. O+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:59:56 #187
286575 Roces18
Chef de party
pi_95238518
Just go With it
110406_148800_just_go_with_it_7.jpg

Allereerst: Brooklyn Decker O+ O+ kan ik ook wel wat truukjes op :') . Verder is het een iets beter dan standaard romcom met Jennifer Anniston op automatische piloot net zoals Adam Sandler. Maar om de een of andere manier vind ik zijn films altijd wel te pruimen. Niet echt origineel maar altijd wel geinig voor een avondje als je niks te doen hebt. Verder de soundtrack is best oke, en wat de film echt afmaakt is het accent van dat kleine meisje : okay govnar!

Gewoon een leuke film, maar niet een must-see of iets dergelijks. 7-
pi_95239501
Source code

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Mystery
93 minuten

geregisseerd door Duncan Jones
met Jake Gyllenhaal, Vera Farmiga en Michelle Monaghan

Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) wordt met een schok wakker in een trein op weg naar Chicago. Hoewel de passagiers hem lijken te kennen heeft hij geen idee waar - of wie - hij is. Het laatste wat hij zich herinnert is een helikoptermissie in Irak. Nu zit hij in het lichaam van iemand anders, maar voor hij iets kan doen vernietigt een bomexplosie het complete treinstel en alle passagiers. Vlak na de treinexplosie komt Colter bij in een isolatiekamer, ingesnoerd op een stoel in zijn militaire gevechtstenue. Hij heeft nog steeds geen idee wat hem overkomt, behalve dat hij toegesproken wordt door commandant Carol Goodwin. Zij stelt hem een paar vragen waar Colter tot zijn verbazing het antwoord op weet. Dan komen computers tot leven en is Colter plots weer terug in de trein. Op exact hetzelfde moment als de vorige keer, voortrazend richting Chicago. Colter ontdekt dat hij zich in een simulator moet bevinden en net zo vaak de aanslag mee moet maken tot hij weet wie de dader is.

Leuk gemaakte actie film, die me vanaf het begin gelijk wist te boeien.. En kijkt erg lekker weg.
Geen giga exploties ofzo, maar gewoon een leuk verhaal met een geinige twist op het einde.
Heb me er prima mee vermaakt
een 7-
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:48:50 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95244598
La nuit américaine (Day for Nigh) (1973, Fr, François Truffaut)
Leuke film over het maken van een film, waarin goed te zien is hoe het leven is op de filmset zonder daarbij te uitleggerig te worden. Het is een erg dynamische film, aangezien het maken van films zo'n georganiseerde chaos is waarin zich constant nieuwe problemen voordoen, zowel technische, financiële als persoonlijke. Het laatste vanwege de intriges op de set. De kracht van de film schuilt voor een groot deel in zijn simpelheid. Truffaut wil duidelijk alleen maar laten zien hoe het is om een film te maken. Hij maakt er geen satire of iets filosofische van. De goede score helpt ook bij het overbrengen van de passie bij het maken van een film.
cijfer: 7.5
pi_95249454
Films van deze week:

Basic Instinct: Lekker wijf en Michael Douglas is een held maar mager plot dus een 7.
Half Baked: Amerikanen en wiet, gaap, een 2.
Run Lola Run: Heerlijke film van onze oosterburen! Ik hou van films die spelen met de tijd en met heerlijke muziek en camerawerk en de actrice (bitte, bitte! ;( :9 ) maakt het een topper! Een 8,5!
The Fighter: Christian Bale, 8.
Freaky Friday: Toen Lindsay Lohan nog leuk was O+ ook al is het idee al 100x eerder uitgevoerd toch een 6je.
Bitch Slap: Je bent een homo als je deze film geen voldoende geeft, een 6. :9
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:31:10 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_95253481

Geluk hangt voor een groot deel af van de keuzes die je in je leven maakt. Terugkijkend zou je soms willen dat je dingen anders had gedaan. Eén woord had al zoveel kunnen uitmaken. Eén aanraking had al zoveel kunnen veranderen. Maar je deed niets. En de gevolgen hiervan waren ingrijpend. Brokeback Mountain gaat over dergelijke sleutelmomenten.

Het tempo is erg laag waardoor de film een beetje traag overkomt. Het eerste uur kan het nog best maar daarna zakt het tempo nog meer in waardoor het af en toe wel een beetje saai wordt. Camerawerk en de landschappen zijn erg goed gedaan, ook de soundtrack met Gustavo Santaolalla met The Wings past er erg goed bij. Die liefdesscenes moest ik echt even overgeven, niet om aan te zien ( niks tegen homo's verder zolang ik het niet hoef te zien ) . Al met al is het een best langdradige film met weinig dialogen maar wel een redelijk sterk einde!

7-
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:45:37 #192
286575 Roces18
Chef de party
pi_95257833
Sunshine

Over vijftig jaar sterft de zon af en daarmee de hele mensheid op Aarde. Onze laatste hoop rust op het ruimteschip Icarus II, dat de opdracht heeft gekregen een explosie in de zon te veroorzaken, wat hem nieuw leven inblaast. De eerste Icarus-missie is misgelopen omdat het schip spoorloos verdween en ook Icarus II verliest contact met de Aarde. Langzamerhand blijkt er meer aan de hand te zijn met hun missie en moet iedereen moeite doen niet krankzinnig te worden.

De special effects zijn erg goed gelukt. Ook de muziek is echt prachtig, past er erg goed bij. Het enige wat me stoorde was het verhaal. Ze gaan namelijk op een raar zijspoor wat totaal niet bij de rest van de film past. Dat zijspoor is nogal ongeloofwaardig en is een heel ander genre. Best een paar keer zaten er mooie stukken tussen, maar de verhoudingen tussen elkaar komen niet goed uit de verf. Beetje matige acteurs. En het einde? Wat een chaotische shit, de regisseur weet niet welke kant die op moet? Zal ik drama kiezen of toch horror of toch iets anders? Nee ik doe ze allemaal tegelijk :') . Al met al is het dik in orde met deze film maar de cast en het verhaal laten toch steken vallen. Daarom een 7
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:55:35 #193
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_95258212
64. La meglio gioventù (Marco Tullio Giordana, 2003) :: 9.0

Een film die je vanwege de lovende kritieken enorm graag wilt zien, maar die steeds toch niet aan bod komt vanwege de lange speelduur. Eenmaal begonnen aan de film, is er maar één conclusie te trekken: dat uitstellen is nergens voor nodig en eigenlijk een kleine schande.

Vrijwel alle kritieken neigen naar hetzelfde verhaal. Ik kan hier nu wel proberen e.e.a. mooi vorm te geven, maar het is allemaal eigenlijk niet zo moeilijk. La Meglio Gioventù leunt op de karakters en de lengte, die ervoor zorgen dat je over een tijdspanne van 40 jaar intensief meeleeft met de karakters uit de film. Veel franje komt er niet bij kijken, maar dat is ook totaal overbodig. Door het zo laagdrempelig te houden worden namelijk vrijwel alle situaties voelbaar voor de kijker. En dit zijn er nogal wat, want dankzij de speelduur kunnen veel issues de revue passeren die bij iedereen wel eens zijn voorgevallen, waarbij de historie van Italië prachtig en subtiel verwerkt is in het verhaal.

Dit resulteert in een film die bijna alle emotionele facetten weet te bieden. De film is groots, maar net zo intiem. Episch, maar nooit too much. Uitgebreid, maar nooit langdradig. Natuurlijk hadden enkele scènes wat korter gekund, maar het geeft de film uiteindelijk net iets extra’s mee door nog meer inlevingsvermogen te verkrijgen bij de karakters en daardoor is het allemaal gemakkelijk door de vingers te zien. Want het is een fantastische, warme film die iedere filmliefhebber toch gezien moet hebben. Maar daarnaast ook ieder mens, want iedereen zal hier toch op zijn minst enige raakvlakken tegenkomen.
pi_95270962
Toeval, heb ik ook net gisteravond gezien, ik vond het wel een erg mooie film, maar dat manneke op het eind was inderdaad wat matig en het viel totaal niet in de story-line van het meerendeel van de film. Maar toch een 7 omdat het een '(potential) world disaster' film is, en ik houd wel van natuurrampen, asteroiden, zon etc.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Roces18 het volgende:
Sunshine
[ afbeelding ]
Over vijftig jaar sterft de zon af en daarmee de hele mensheid op Aarde. Onze laatste hoop rust op het ruimteschip Icarus II, dat de opdracht heeft gekregen een explosie in de zon te veroorzaken, wat hem nieuw leven inblaast. De eerste Icarus-missie is misgelopen omdat het schip spoorloos verdween en ook Icarus II verliest contact met de Aarde. Langzamerhand blijkt er meer aan de hand te zijn met hun missie en moet iedereen moeite doen niet krankzinnig te worden.

De special effects zijn erg goed gelukt. Ook de muziek is echt prachtig, past er erg goed bij. Het enige wat me stoorde was het verhaal. Ze gaan namelijk op een raar zijspoor wat totaal niet bij de rest van de film past. Dat zijspoor is nogal ongeloofwaardig en is een heel ander genre. Best een paar keer zaten er mooie stukken tussen, maar de verhoudingen tussen elkaar komen niet goed uit de verf. Beetje matige acteurs. En het einde? Wat een chaotische shit, de regisseur weet niet welke kant die op moet? Zal ik drama kiezen of toch horror of toch iets anders? Nee ik doe ze allemaal tegelijk :') . Al met al is het dik in orde met deze film maar de cast en het verhaal laten toch steken vallen. Daarom een 7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:58:56 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_95274958

Standaard romcom op automatische piloot natuurlijk waarin ze op treasure hunting gaan. Nogal een saaie film met alle clichés in een film, en natuurlijk een happy ending om van te kotsen. Ik raad hem af om te kijken, hij krijgt een 4 van me.
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:57:52 #196
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_95277443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:55 schreef vinnypassy het volgende:
64. [ afbeelding ] La meglio gioventù (Marco Tullio Giordana, 2003) :: 9.0

Een film die je vanwege de lovende kritieken enorm graag wilt zien, maar die steeds toch niet aan bod komt vanwege de lange speelduur. Eenmaal begonnen aan de film, is er maar één conclusie te trekken: dat uitstellen is nergens voor nodig en eigenlijk een kleine schande.

Vrijwel alle kritieken neigen naar hetzelfde verhaal. Ik kan hier nu wel proberen e.e.a. mooi vorm te geven, maar het is allemaal eigenlijk niet zo moeilijk. La Meglio Gioventù leunt op de karakters en de lengte, die ervoor zorgen dat je over een tijdspanne van 40 jaar intensief meeleeft met de karakters uit de film. Veel franje komt er niet bij kijken, maar dat is ook totaal overbodig. Door het zo laagdrempelig te houden worden namelijk vrijwel alle situaties voelbaar voor de kijker. En dit zijn er nogal wat, want dankzij de speelduur kunnen veel issues de revue passeren die bij iedereen wel eens zijn voorgevallen, waarbij de historie van Italië prachtig en subtiel verwerkt is in het verhaal.

Dit resulteert in een film die bijna alle emotionele facetten weet te bieden. De film is groots, maar net zo intiem. Episch, maar nooit too much. Uitgebreid, maar nooit langdradig. Natuurlijk hadden enkele scènes wat korter gekund, maar het geeft de film uiteindelijk net iets extra’s mee door nog meer inlevingsvermogen te verkrijgen bij de karakters en daardoor is het allemaal gemakkelijk door de vingers te zien. Want het is een fantastische, warme film die iedere filmliefhebber toch gezien moet hebben. Maar daarnaast ook ieder mens, want iedereen zal hier toch op zijn minst enige raakvlakken tegenkomen.
Mijn favoriete film.

Ik heb laatst gezien:
Happythankyoumoreplease (2010)
Josh Radnor (HIMYM) speelt een schrijver die het nogal lastig heeft. Komt een jongetje tegen dat niet meer bij zijn pleegouders wil zijn, en laat hem bij hem thuis wonen. Hij komt een meisje tegen. Verder heeft hij een goede vriendschap met een vriendin die een auto-immuun ziekte heeft. Al met al geen ontzettend boeiende ingrediënten, maar dit thema (help ik ben bijna 30 en weet niet wat ik met m'n leven moet / mijn leven mislukt) spreekt mij wel aan, en de uitwerking vond ik vrij aardig. Leuk om te zien. (Met dank aan iemand die hem aanraadde in dit topic [ik post vrijwel nooit, maar doe af en toe ideeën op].)
7.5

Blue Valentine (2010)
Naar aanleiding van een recensie in de Vrij Nederland. Film over een relatie die op de klippen loopt. Tja, triest verhaal natuurlijk, maar wel mooi in beeld gebracht. Ik snapte alleen het probleem van die griet niet: wat liep ze nou toch te zeiken? Nou en dat die gast tevreden was met zijn baantje als schilder. Mijn sympathie lag volledig bij de jongen. Dat maakte het kijken vrij een-dimensionaal.
En, zoals ook al in de recensie stond: het extra plot met de ex-vriend was totaal overbodig.
7.5

Sideways (2004)
Twee keer eerder gezien, vrij lang geleden. Twee vrienden gaan een week wijngaarden langs. De één gaat een week later trouwen, de ander is een mislukkend schrijver die 2 jaar geleden gescheiden is. Film over een vriendschap waarbij je je afvraagt waarom ze vrienden zijn, maar het tegelijk wel erg duidelijk is dat ze elkaar nodig hebben.
Ik vond het vroeger al een goede film, en nu weer. Gelukkig was ik het einde vergeten, dat maakte het extra leuk.
8

[ Bericht 29% gewijzigd door ErikT op 09-04-2011 22:12:09 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_95278141
Happythankyoumoreplease

Verenigde Staten
Komedie / Drama
100 minuten

geregisseerd door Josh Radnor
met Josh Radnor, Malin Akerman en Michael Algieri

Sam (Josh Radnor) is een schrijver uit New York die nauwelijks rond kan komen. Hij leeft vrij van verantwoordelijkheden en is van niemand afhankelijk. Dit verandert allemaal wanneer hij een jongetje ziet dat zijn familie kwijt is. Er ontstaat een vriendschap tussen het jongetje, een weeskind, dat in zijn korte leven van pleeggezin naar pleeggezin verhuisd is, en Sam, die de misschien onverstandige beslissing maakt hem in huis te nemen.

Een mooie film om te zien, helaas wel met een aantal mindere punten maar ook een paar HELE sterke punten. Jammer vanwege de mindere punten anders was het echt een TOP film geweest.
Ik vond het einde een beetje heel plots komen, voor een feel good film vond ik het einde iets te plots en ik had graag daar wat meer uitwerking in gehad....
Ook had ik wel wat meer rondom dat jongetje willen zien.
Wat wel sterk was waren sommige uitspraken in de film, en wat de mensen in de film over het leven leerde.
Maar film is toch zeker een aanrader om te zien!, een 6.5
pi_95278171
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Mijn favoriete film.

Ik heb laatst gezien:
Happythankyoumoreplease (2010)
Josh Radnor (HIMYM) speelt een schrijver die het nogal lastig heeft. Komt een jongetje tegen dat niet meer bij zijn pleegouders wil zijn, en laat hem bij hem thuis wonen. Hij komt een meisje tegen. Verder heeft hij een goede vriendschap met een vriendin die een auto-immuun ziekte heeft. Al met al geen ontzettend boeiende ingrediënten, maar dit thema (help ik ben bijna 30 en weet niet wat ik met m'n leven moet / mijn leven mislukt) spreekt mij wel aan, en de uitwerking vond ik vrij aardig. Leuk om te zien. (Met dank aan iemand die hem aanraadde in dit topic [ik post vrijwel nooit, maar doe af en toe ideeën op].)
7.5

Blue Valentine (2010)
Naar aanleiding van een recensie in de Vrij Nederland. Film over een relatie die op de klippen loopt. Tja, triest verhaal natuurlijk, maar wel mooi in beeld gebracht. Ik snapte alleen het probleem van die griet niet: wat liep ze nou toch te zeiken? Nou en dat die gast tevreden was met zijn baantje als schilder. Mijn sympathie lag volledig bij de jongen. Dat maakte het kijken vrij een-dimensionaal.
En, zoals ook al in de recensie stond: het extra plot met de ex-vriend was totaal overbodig.
7.5

Sideways (2004)
Twee keer eerder gezien, vrij lang geleden. Twee vrienden gaan een week wijngaarden langs. De één gaat een week later trouwen, de ander is een mislukkend schrijver die 2 jaar geleden gescheiden is. Film over een vriendschap waarbij je je afvraagt waarom ze vrienden zijn, maar het tegelijk wel erg duidelijk is dat ze elkaar nodig hebben.
Ik vond het vroeger al een goede film, en nu weer. Gelukkig was ik het einde vergeten, dat maakte het extra leuk.
8
net ook happythankyoumore gezien, maar vond jij het einde niet een beetje abrubt??
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:41:50 #199
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95279400
Leuk, dat mensen gegeven tips ook gaan kijken, top!
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:08:50 #200
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95280677
Net naar Limitless geweest in de bioscoop. Vond het een interessant gegeven: door een pilletje de mogelijkheid krijgen om over 100% van je hersencapaciteit te "beschikken", maar wat een magere uitwerking zeg. :{ Gaten in het plot en vreemde wendingen die niet te onderbouwen zijn. Het "helder" worden na het slikken van een pil (als het gaat werken zeg maar) wordt ook raar in beeld gebracht/gevisualiseerd. Wel leuke edit'ing, maar gaat na een tijdje ook vervelen. Een 5 voor de moeite.
pi_95281972
Grappig, ik heb ook zojuist Happythankyoumoreplease gezien. Wéér een film die de richting van Garden State op gaat, maar weer een film die net niet even goed is. Alle karakters waren eigenlijk wel likeable, de film kabbelt lekker voort, de dialogen zijn prima, maar afgezien van de scène na "whisper it to me" (O+.) wordt het nergens écht uitmuntend. Dat abrupte einde vond ik niet vervelend, was allang blij dat ze de verhalen redelijk afsloten. Toch een fijne film, die ik als hij op tv langs komt best zou herkijken.

IMDB: 7.0
Ik: 7.3

Gisteren heb ik verder Finding Nemo opnieuw gezien. Toen hij net uitkwam vond ik 'm fantastisch. Nu, 7 jaar later, is hij nog steeds vermakelijk, maar niet zo geweldig als ik me herinnerde. De surfschildpadden blijven hilarisch though en Dory blijft leuk.

IMDB: 8.2
Ik: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2011 23:35:37 ]
  zondag 10 april 2011 @ 00:14:15 #202
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95283983

Erg fijne film! En een lekker wijf! :9~

Cijfer: 7,5/10
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')