abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 20:10:57 #76
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95039294

2009

Luxe Auto's, de Rivièra, zon, voor Milo Malakian is het allemaal decoratie. Voor hem telt alleen zijn familie en zijn clan. Zijn 'directe kring'. Een veilige omgeving, waarin iedereen de regels kent en men gestructureerd kan werken, zonder verrassingen. Milo bereidt één laatste operatie voor, een grote, en daarna is het afgelopen. Dan zal hij de clan overdragen aan zijn zoon Anton. Maar Anton wil dit gewelddadige leven verlaten en zich vestigen met zijn geheime geliefde Elodie, een verpleegster. Een onvermijdelijk conflict tussen vader en zoon is het gevolg.

Een film die je wel af kunt kijken, maar geen tweede keer wilt zien. Jean Reno speelt wel aardig en Sami Bouajila toch wel de beste rol hier. De zoon is ontzettend ongeloofwaardig en verneukt toch eigenlijk wel voor een grote deel de film. Door een gebrek aan sfeer bleef ik ook niet in de film zitten en maakt de film rare sprongen met de scene's. Liefhebber van misdaad/drama? Dan is dit leuk voor een keertje.

IMDB: 5,2
Mijn cijfer: 6
  maandag 4 april 2011 @ 20:14:02 #77
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95039507
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:26 schreef Mainport het volgende:

Deze premisse is incorrect.
_O_ _O_

Resistance is futile! ~:)
pi_95039942
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:38 schreef Mainport het volgende:

[..]

"Een zesje. :)" Dat zegt zoveel over jou. Alsof je je moet verantwoorden dat je een pretentieloze film leuk vindt. Je gedachtegang is zo doorzichtig: "Wat een heerlijke cultfilm (sic)! Ik heb er echt van genoten. Maar eigenlijk is het alleen schieten tieten, dus geef ik er een denigrerende waardering aan zodat iedereen kan zien dat ik niet dom ben." Alsof een film alleen goed kan zijn als die semi-intellectueel is. Integendeel.

En het erge is nog dat het helemaal geen schieten tieten-film is. Het hele pastiche-, tongue in cheek-idee is je waarschijnlijk totaal ontgaan.
Ik heb "Machete" na 30 min afgezet. Wat een ongelofelijk kutfilm.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_95040029
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:19 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik heb "Machete" na 30 min afgezet. Wat een ongelofelijk kutfilm.
Wat voor film had je dan verwacht?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_95040435
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:21 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Wat voor film had je dan verwacht?
Een leuke net over the top actiefilm. Deze heeft mij echter vanaf min 1 niet kunnen boeien.

Kijk naar - Spartacus: Blood and Sand.
Dat is ook een over the top actie serie. Die was geweldig.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_95040758
als je over de top actie vet vind maar bij machete je aandacht niet vast kan houden dan weet ik het ook niet meer :D
  maandag 4 april 2011 @ 20:51:03 #82
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95042226
Mensen discussiëren hier over elkanders smaak en vinden het raar dat ze niet dezelfde mening hebben _O- _O- _O-
  maandag 4 april 2011 @ 21:03:56 #83
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95043211
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:51 schreef Che_ het volgende:
Mensen discussiëren hier over elkanders smaak en vinden het raar dat ze niet dezelfde mening hebben _O- _O- _O-
Dat dus. :)
Smell the flowers while you can....
pi_95046603
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:03 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Dat dus. :)
Don't you just love the internet :P

OT: Vandaag bijna Sucker Punch gezien, op laatste moment afgehaakt. In plaats daarvan nu bezig met Harry Potter deel 7.1 :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_95048105
Azuloscurocasinegro

Spanje
Drama
105 minuten

geregisseerd door Daniel Sánchez Arévalo
met Quim Gutiérrez, Marta Etura en Raúl Arévalo

De 25-jarige Jorge werkt als conciërge en portier in een appartementencomplex in Madrid. Het is niet bepaald zijn droombaan, maar hij kan het goed combineren met het verzorgen van zijn vader, die een infarct heeft gehad. Toch hoopt Jorge nog steeds op een goede baan en een beter leven, want hij heeft immers gestudeerd. Maar het zit allemaal niet mee en twee verschillende vrouwen maken de situatie nog een stuk lastiger dan hij al was

vond het een ontzettend mooie, ontspannende film! prachtige drama/komedie. echt een aanrader om te zien! ik hou van dit soort films, waren er maar meer van!
dikke 7.5!!
  Redactie Games maandag 4 april 2011 @ 22:40:04 #86
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_95049936
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:10 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]

2009

Luxe Auto's, de Rivièra, zon, voor Milo Malakian is het allemaal decoratie. Voor hem telt alleen zijn familie en zijn clan. Zijn 'directe kring'. Een veilige omgeving, waarin iedereen de regels kent en men gestructureerd kan werken, zonder verrassingen. Milo bereidt één laatste operatie voor, een grote, en daarna is het afgelopen. Dan zal hij de clan overdragen aan zijn zoon Anton. Maar Anton wil dit gewelddadige leven verlaten en zich vestigen met zijn geheime geliefde Elodie, een verpleegster. Een onvermijdelijk conflict tussen vader en zoon is het gevolg.

Een film die je wel af kunt kijken, maar geen tweede keer wilt zien. Jean Reno speelt wel aardig en Sami Bouajila toch wel de beste rol hier. De zoon is ontzettend ongeloofwaardig en verneukt toch eigenlijk wel voor een grote deel de film. Door een gebrek aan sfeer bleef ik ook niet in de film zitten en maakt de film rare sprongen met de scene's. Liefhebber van misdaad/drama? Dan is dit leuk voor een keertje.

IMDB: 5,2
Mijn cijfer: 6
Ah, brengt me op het idee om nog de film 22 Bullets (L'Immortel) te kijken. Die had ik nog op DVD liggen, maar die ben ik eigenlijk helemaal vergeten.. :') Jean Reno speelt regelmatig dezelfde rollen in actiefilms. Meestal nog wel vermakelijk. Die film van jou heet ook wel "Ultimate Heist". Altijd wel apart met die Franse films, die namen komen vaak helemaal niet overeen met de Internationale filmtitel.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 4 april 2011 @ 23:35:41 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95053067
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:51 schreef Che_ het volgende:
Dat vindt niemand. Het is raar als iemand in zijn eigen mening niet consequent is. Daar werd over gediscussieerd.
pi_95053880
quote:
11s.gif Op maandag 4 april 2011 22:40 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ah, brengt me op het idee om nog de film 22 Bullets (L'Immortel) te kijken. Die had ik nog op DVD liggen, maar die ben ik eigenlijk helemaal vergeten.. :') Jean Reno speelt regelmatig dezelfde rollen in actiefilms. Meestal nog wel vermakelijk. Die film van jou heet ook wel "Ultimate Heist". Altijd wel apart met die Franse films, die namen komen vaak helemaal niet overeen met de Internationale filmtitel.
die film immortel is echt een topper echt een aanrader!
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:14:12 #89
286575 Roces18
Chef de party
pi_95057958
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:12 schreef casper019 het volgende:
Azuloscurocasinegro
Kan je dat aub spellen voor mij?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95058269
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kan je dat aub vertalen voor mij?
donkerblauwbijnazwart :*

Goeie tip casper, dank! ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95059373
Battle Los Angeles

Door alle negatieve recensies viel Battle: LA me nog reuze mee. Hoewel de karakters voornamelijk irritant zijn, alle cliches voorbij komen en de dialogen soms tenenkrommend slecht zijn, is de actie wel dik in orde en, eerlijk is eerlijk, daarvoor kijk je een film als deze. Mooi wijde shots en de actie in de straten is ook prima in beeld gebracht. Al is ook hier wel wat aan het script en de logica aan te merken. De aliens stoppen steeds met schieten op een voor de mensen gunstig moment en, hoewel in grote getallen aanwezig, is het meteen rustig als er eentje uitgeschakeld is. Waarna de militairen hard gaan juichen en daarna zich laten geen in zinloze discussies die alleen maar tijd kosten. Desalniettemin hou ik wel van dit soort grootschalige alien-invasie films waar de actie het belangrijkst is:

7.5
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:26:12 #92
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95062632
49. Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (Kurt Kuenne, 2008) :: 9.0

Ziek thuis met een keelontsteking, dus ruim tijd om mijn 'to watch'-lijst af te werken. Begonnen met "Dear Zachary". En ik moet zeggen: ik heb lange tijd niet meer zoveel gejankt tijdens een film als bij deze.

Zonder wat van de inhoud te willen verklappen is dit zowel de beste, liefste enmeest emotionele, maar ook meteen de heftigste en schokkendste film die ik in tijden heb gezien. Het contrast tussen liefde en haat wordt zo fantastisch uitgebeeld.

Ik ga niets verklappen, het is gewoon een heel heel fijn staaltje documentaire en zeker een must-see voor iedereen hier die van films houdt en ook van de 'niet standaard hollywood-meuk'.

Fantastisch. Een dikke 9
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:38:16 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_95063097

Vier verhalen die allemaal iets te maken hebben met elkaar terwijl het zich afspeelt in Marokko, Japan, Mexico en Amerika. De film laat duidelijk de verschillen tussen de culturen zien maar ook de overeenkomsten wat samenkomt in een dramatisch verhaal. Helaas vond ik dat sommige delen zoals het verhaal over het Aziatische meisje er gewoon niks mee hebben te maken en dat maakt het oninteressant op zulke momenten. Ze konden beter gefocust blijven op de main story namelijk een vrouwelijke toerist wordt neergeschoten in Marokko door twee jongetjes die een wapen aan het uittesten zijn.Sfeerbeelden zijn erg goed gemaakt zo ook de soundtrack. Maar doordat de film 2,5 uur duurt wat ik liever terugzag in anderhalf uur heb ik me op sommige momenten erg verveeld. Desondanks erg leuk om een keer gezien te hebben, en geef ik het een 7.
pi_95065519
The Cowboys (1972) Mark Rydell

Will Anderson (John Wayne) zit met een probleem, zijn veedrijvers hebben hem in de steek gelaten net nu hij het vee naar de markt moet brengen. Omdat er verder niemand te krijgen is doet hij een beroep op een aantal schooljongens, deze zijn onervaren maar erg gemotiveerd.
Samen met de kok Nightlinger gaan ze op pad om onderweg verschillende obstakels te overwinnen.

In deze western speelt Wayne één van zijn beste rollen ooit, mede dankzij hem is dit dan ook een prachtige film geworden. Alles zit er namelijk in wat een western mooi maakt, het verhaal is boeiend, de landschappen zijn mooi er zit spanning in en de muziek is heerlijk.
Wayne is weer onovertroffen in zijn one-liners en de kinderen spelen erg naturel.
Er zat één shot in wat ik echt bijzonder mooi vond, dat was toen The Duke helemaal van achter naar voren liep langs zijn vee net voordat ze weggingen, geweldig gefilmd. 8/10

dinsdag 5 april 2011 @ 14:56:38 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_95070660

Na het zien van Babel ben ik deze gaan kijken die dezelfde structuur heeft, ook hier is het verhaal verweeft door meerdere verhalen. Het was toevallig dat ik deze film daarna ging kijken, want ze lijken in sommige manieren wel erg op elkaar.

Samenvatting:
De door Matt Damon gespeelde George Lonegan is een in San Francisco woonachtig medium in ruste, die contact kan maken met de overledenen maar heeft besloten zijn vak niet meer uit te oefenen omdat het hem ervan weerhoudt een normaal leven te leiden. Marie is een succesvolle Franse journaliste die er na een bijna-doodervaring van overtuigd is dat er meer is tussen hemel en aarde. Het derde verhaal speelt zich af in Londen en gaat over de nog heel jonge Marcus, die zijn tweelingbroer heeft verloren bij een auto-ongeluk en wanhopig overeind probeert te blijven in de grote, boze wereld.

De verhaallijn van de franse vrouw en de tweeling is erg saai te noemen (behalve bij beide het begin) . Hierna is het enigste interessante verhaal die van George Lonegan. Het is weer een typische clint eastwood film waarin je eerst een langzame opbouw krijgt, er gebeurt iets dan nog langzamer en het einde maakt alles weer goed. Hier vindt ik het einde voldoende maar dan neemt niet weg dat ik me er wel heb mee vermaakt. Hij verveelt niet maar het typische drama tintje komt niet goed terug..

6-
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:25:49 #96
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95075146
En we gaan weer verder met SnuggLe's Keelontsteking Filmmarathon :o :'(

50. The Cove (Louie Psihoyos, 2009) :: 8.0

Documentaire/film over het hypocriete Japan dat per jaar 23.000 dolfijnen uitmoord. En deze vis, zwaar vervuild, gewoon aan kinderen voert. Goede weergave van deze hypocrietie die doorgaat tot bovenin de regering en 'lobbyclubs' zoals de International Whaling Commission. Onthutsend beeld van de onmacht van westerse diplomatie en gepraat in dit soort clubs en het feit dat Japan gewoon invloed kan 'kopen' van landen die niet eens weten hoe een walvis/dolfijn eruit ziet. Ik ben niet links en geen milieufreak or whatsoever, maar dit is zeker een goede documentaire.
Een dikke 8

51. Celda 211 (Daniel Monzón, 2009) :: 8.1

En na wat docu's nu weer eens tijd voor een echte film, Celda 211. Spaanse film over een gevangenisopstand en de 'strijd' tussen een bewaker die perongeluk in de opstand terechtkomt en de opstandleider. Goed acteerwerk, leuke spanningsopbouw en plotwendingen die niet zo standaard zijn. Ik mag die spaanse films wel. Goede, sterke, gevangenisfilm.
Een 8.1

To Watch de komende (waarschijnlijk nog steeds zieke) dagen:
- The Way back
- Another Year
- Ano Bisiesto
- Limitless (mits het een goede versie is)
- Amerrika

Iemand nog wat tips voor goede actie danwel feelgood-movies?
pi_95075402
En deze vis

:o :o

Zoogdier! ;)

Ik ben niet links en geen milieufreak or whatsoever, maar dit is zeker een goede documentaire.

Juistem! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95076316

Limitless (2011)

Leuke wegkijker, niet al te ingewikkeld en lekker tempo. Begin is even aftasten maar op het halfuur komt de film echt los. Kort gezegd komt het erop neer dat onze hoofdrolspeler een pil krijgt waar hij de andere (ik geloof 80%) van zijn herseninhoud ook kan gebruiken. Hierdoor krijgt hij bovenmenselijke mogelijkheden. Wanneer zijn pillenvoorraad dreigt op te raken komt de film los, en wordt het een leuke thriller.

Leuke wegkijker: 7.5
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:23:12 #99
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95077777
Zoogdier, ook goed! ^)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:52:46 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_95078896
Snuggle doe je mee met mijn ziek zijn marathon :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')