staat bij de spuiterquote:
Hier zelfde verhaal, ik dacht terug te komen als één of ander gerespecteerde oorlogsheld, maar ik kwam net na de val van Sebrenica terug, dus ik werd gedregradeerd tot medeplichtige aan massamoord, ik ging meteen na terugkomst uit dienst en ging weer een opleiding doen, na drie maanden zat ik thuis en heb toen twee en een half jaar niets meer gedaan, jarenlang heb ik niets over mijn diensttijd gezegd omdat ik geen gezeik aan mijn kop wilde, dus zei ik maar dat ik dienstweigeraar was geweest, pas de laatste jaren ben ik wat opener over omdat mensen er gelukkig nu wat genuanceerder tegenaan kijken.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:18 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben op een individuele uitzending gegaan, niet met mn peloton. En idd met degene op de kazerne die niet op uitzending geweest zijn of burgers kan ik dr echt niet over praten. Enige dat die vragen is heb je mensen vermoord? Dan ben ik dr klaar mee en loop ik weg
Dat zal wel nooit veranderen... ik kan toevallig goed hardlopen en snel mountainbiken. Dus ben ik automatische goed in alle sporten.... Bij de baas word alles gegeneraliseerd, probeer het je niet te erg aan te trekken !quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:12 schreef Bouke-p het volgende:
Nog zoiets,
ik heb dus een virus opgelopen in dat geitenland en dat is sinds ik thuis ben echt erg geworden, ik ben zeg maar ingestorten dan op de kazerne heb je gelijk weer een naam als drukker
Neej absoluut niet gehad, ik had op uitzending niet altijd (bijna nooit) een fijne tijd, vooral op sociaal vlak niet. En om thuis te zijn was voor mij een verademing. Het enige waar ik nogsteeds tegenaan loop is om een goeie verdeling te maken tussen alle sociale contacten waar ik mee om ga. Het weekend is te klein en het sociaal zijn te veel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:05 schreef Bouke-p het volgende:
Vraagje aan de mensen die ook op uitzending geweest zijn: Hadden jullie ook moeite om thuis je plek weer te vinden? En vrouw/vriendin die dr absoluut niet meer aan gewend is dat je thuis bent?
Ik heb echt nog geen moment het "ik ben thuis!" gevoel gehad, sterker nog ik voel me gewoon een vreemde in mn eigen huis.
Ja, met dit weer.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:52 schreef Pumatje het volgende:
je gaat NU maffen?
nu?
met dit heerlijke weer
damn u must hate ur job
Heb ik ook gehad, maar we hadden de smaak vrij snel weer te pakken. Komt wsl ook omdat ik zolang ik haar al ken de meeste tijd binnenslaper ben geweest en jarenlang 26 oefenweken op het jaarprogramma had staan, waarvan de meeste oefeningen 3 weken of langer.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:05 schreef Bouke-p het volgende:
Vraagje aan de mensen die ook op uitzending geweest zijn: Hadden jullie ook moeite om thuis je plek weer te vinden? En vrouw/vriendin die dr absoluut niet meer aan gewend is dat je thuis bent?
Ik heb echt nog geen moment het "ik ben thuis!" gevoel gehad, sterker nog ik voel me gewoon een vreemde in mn eigen huis.
Nog genoeg.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:26 schreef Mores het volgende:
staan daar nog kazematten of hebben ze die opgeruimd?
Ik bedoelde idd op de basis zelf, maar bedankt voor de site, heb zelf ooit een rij kazematten in de buurt van Ijsselsteyn zien staan en bij Grave, maar nooit een duidelijk overzichtkaartjequote:Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog genoeg.
http://www.stichtingsporenvandeoorlog.nl/?page_id=197
http://www.forten-brabant(...)elkom_stelling_7.htm
Edit: Of bedoel je op LMB de Peel zelf? Ook daar staan nog een aantal ja.
Ik heb ff op die site gezocht op de Vredepeel en gedeeltelijk uit mijn hoofd bestaan de kazematten:quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:59 schreef Mores het volgende:
[..]
Ik bedoelde idd op de basis zelf, maar bedankt voor de site, heb zelf ooit een rij kazematten in de buurt van Ijsselsteyn zien staan en bij Grave, maar nooit een duidelijk overzichtkaartje
Dan hoop ik dat je een knappe ATB hebt, want er lopen niet veel fietspaden langs het kanaal.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:22 schreef Mores het volgende:
Ik zie het ja, als je de googlepositie opvraagt zit je idd midden op de basis.
Ik zat vanmiddag een nieuwe fietsroute uit te stippelen naar Eindhoven en toen viel me op dat dat kanaal recht door de basis liep, ik dacht namelijk eens helemaal langs het kanaal af te fietsen, maar dat gaat dus niet, tenzij jullie even de poort openzetten
Ik heb een speciale fietsroutekaart, maar soms is het ook een beetje alternatieve route rijden, ik wil eerst helemaal tot Halte/Griendtsveen rijden, daar heb je nog die oude turfsteekgebieden, vanuit de lucht op Googleearth zie je nog die lange turfsteekbanen liggen, daarna via Deurne naar Eindhoven, dan heb ik weer een aardig stukje gefietst.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je een knappe ATB hebt, want er lopen niet veel fietspaden langs het kanaal.
Ligt aan de locatie waar ik werk.quote:
Nee, werk niet op een vaste locatie. Wel vaak op EHV, maar zeer regelmatig op andere locaties. Dus ook wel eens in het hoge noorden of diepe zuiden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:15 schreef Mores het volgende:
Je hebt geen vaste werkplek? Dacht dat je vast op een basis werkte, maar het is dus niet dat je helemaal naar de andere kant van het land moet rijden?
Da's denk ik al 5 jaar geleden dat ik daar voor het laatst ben geweest.quote:
Bouke-p dat gevoel is "normaal" bij de meeste die van uitzending terug komen, en neemt toe hoe langer de uitzending duurde. Bij burgers heerst over het algemeen een verkeerd beeld wat defensie is, en zeker als het over uitzendingen gaat hebben ze een vertekend beeld ivm wat ze denken te weten uit de media (journaal, kranten, military tv series, etc.). Maar zelfs voor de partner die beter geinformeerd is is het niet altijd even begrijpelijk wat de terugkerende militair doorleefd. Hierboven op komt ook nog eens het feit dat ook de partner een (weder) aanpassings fase doorloopt. De partner heeft namelijk (zeker als er kinderen in de relatie zijn) de taak van beiden moeten overnemen tijdens de uitzending van de militair. En heeft in veel gevallen ook zo zijn/haar problemen bij de taak verschuiving/taak verdeling. Er is geen 5 minute microwave ready oplossing hoe men hier het beste mee kan omgaan, omdat iedere situatie/relatie anders is. Praten (met maten) kan behulpzaam zijn, netzo als tot tien tellen en je mond houden in andere situaties. En ja er zullen zaken zijn die men nooit vergeet/afleerd.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dag ongeveer.
Ten zuiden van Nijmegen, ten zuiden van Heumensoord heb je een landingsbaan liggen ( aangelegd door de Duitsers ) en daar kan je zweefvliegen, heb ik een paar jaar geleden gedaan. De piloot vertelde me dat ze niet over de Maas mochten vliegen want dat was militair luchtruim van Volkel, en dan had je zo een straaljager langs je vliegen, en dat wil je als zweefvlieger niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Da's denk ik al 5 jaar geleden dat ik daar voor het laatst ben geweest.
Ken em niet, ik zal straks eens kijkenquote:
54 helaas maar ja. Maar goede herinneringen aan hem ondanks zijn te vroege dood.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:34 schreef Mores het volgende:
Dat is sneu om te horen, dan zal hij wel niet zo oud zijn geworden
Negative, heb net het eerste deel gezien.quote:
quote:
Klopt.quote:Op zondag 3 april 2011 00:51 schreef Mores het volgende:
Ik las in de nieuwsbrief voor veteranen dat je een beeldje van de Lumb kon bestellen, zag er wel leuk uit
Interessant om eens te zien, nu aan het kijkenquote:
Deze is vele malen mooierquote:Op zondag 3 april 2011 01:05 schreef Royyy het volgende:
[..]
Interessant om eens te zien, nu aan het kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |