quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:56 schreef GSbrder het volgende:
Bijstand verlagen naar 600 euro per maand voor een alleenstaande (700 incl. huurtoeslag) afschaffen kinderbijslag, zorgtoeslag en afschaffen minimumloon (hybride uitkeringsmodel voor laagloners) verlaging inkomensbelasting naar 40%, afschaffen overdrachtsbelasting en 6% tarief voor nieuwbouwwoningen. Zo, ik heb gesproken.
Ik begrijp het probleem niet zo, want door afschaffing krijg je exact eenzelfde markt weer. Ik zie in Zweden ook de rijken niet massaal in hutjes wonen of iedereen in gelijke vinex-woningen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Haha, leuke TT. Maar hoelang blijft de HRA?
Ik hoop nog steeds verrast te worden door een user die me een goed alternatief geeft.
Ja maar, Koos. Als je de HRA afschaft dan laat je de mensen bloedenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:56 schreef GSbrder het volgende:
Bijstand verlagen naar 600 euro per maand voor een alleenstaande (700 incl. huurtoeslag) afschaffen kinderbijslag, zorgtoeslag en afschaffen minimumloon (hybride uitkeringsmodel voor laagloners) verlaging inkomensbelasting naar 40%, afschaffen overdrachtsbelasting en 6% tarief voor nieuwbouwwoningen. Zo, ik heb gesproken.
Er is geen alternatief.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Haha, leuke TT. Maar hoelang blijft de HRA?
Ik hoop nog steeds verrast te worden door een user die me een goed alternatief geeft.
Opnieuw beginnen dan maar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Net even een deel van de kast gaan passen, hij past niet!! Er zit een plafondplint in de weg bij de lichtstraat![]()
![]()
Uiteindelijk zijn het ook de HRA-ontvangers die voor de HRA betalen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet zo, want door afschaffing krijg je exact eenzelfde markt weer. Ik zie in Zweden ook de rijken niet massaal in hutjes wonen of iedereen in gelijke vinex-woningen.
Maar goed.
Is dat de bedoeling dan? Doel van afschaffen van de HRA is niet om rijken in plaggen hutjes te krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet zo, want door afschaffing krijg je exact eenzelfde markt weer. Ik zie in Zweden ook de rijken niet massaal in hutjes wonen of iedereen in gelijke vinex-woningen.
Maar goed.
Wat is dan de bedoeling? Het is wel het impliciete gevolg van onnadenkend afschaffen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat de bedoeling dan? Doel van afschaffen van de HRA is niet om rijken in plaggen hutjes te krijgen.
Wat is de bedoeling dan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat de bedoeling dan? Doel van afschaffen van de HRA is niet om rijken in plaggen hutjes te krijgen.
Ja ik zie de armen geen enorme belastingafdrachten doen waarmee overheidssubsidies of kortingen gefinancierd worden, maar het kan ook aan mij liggen hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn het ook de HRA-ontvangers die voor de HRA betalen.
Wil je dus naar een nog lagere lastendruk, moet je de HRA ook afschaffen. Maar de door jou gequote post van mij biedt inderdaad voldoende oplossingen om de overheidsuitgaven te verminderen.
Zit je al op je eigen kast?quote:
Ik zie ze wel kansloze subsidies krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik zie de armen geen enorme belastingafdrachten doen waarmee overheidssubsidies of kortingen gefinancierd worden, maar het kan ook aan mij liggen hoor.
Die weer betaald worden door; die malle gekke rijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie ze wel kansloze subsidies krijgen.
jij bent echt ziek in je hoofd. Man man, wat een posts zet jij neer. Terwijl jezelf nog een studentje bent dat nog moet gaan beginnen. Hoe ontzettend dom kun je zijn in dit geval. Jij hebt nog geen flauw idee wat het allemaal kost in de maand, en als je zegt dat je dat wel weet dan lieg je.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:09 schreef GSbrder het volgende:
Als we de bijstand en minimumlonen 10% verlagen in 4 jaar, besparen we daarmee 2 miljard.
Verhoging van het eigen risico in de zorg naar ¤ 775,- bespaart ons 4 miljard.
Beperking van de collectieve zorgverzekering (enkel noodzakelijke zorg) bespaart 2,5 miljard.
Versobering van de AWBZ bespaart ons 4,5 miljard.
Het is zo eenvoudig te bezuinigen
Kost vrij weinig als je bovengemiddeld verdiend, die klappen zijn wel redelijk op te vangen. Vooral met alle leuke kortingen en ontzieningen die wij dan krijgen, huzzah.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:11 schreef betyar het volgende:
[..]
jij bent echt ziek in je hoofd. Man man, wat een posts zet jij neer. Terwijl jezelf nog een studentje bent dat nog moet gaan beginnen. Hoe ontzettend dom kun je zijn in dit geval. Jij hebt nog geen flauw idee wat het allemaal kost in de maand, en als je zegt dat je dat wel weet dan lieg je.
Kom nou, betje. Gaan we op die toer?quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:11 schreef betyar het volgende:
[..]
jij bent echt ziek in je hoofd. Man man, wat een posts zet jij neer. Terwijl jezelf nog een studentje bent dat nog moet gaan beginnen. Hoe ontzettend dom kun je zijn in dit geval. Jij hebt nog geen flauw idee wat het allemaal kost in de maand, en als je zegt dat je dat wel weet dan lieg je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |