abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95762951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat economische groei een oneindig iets is.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat de huizenprijzen alleen maar konden stijgen.
Pro Euro fanatisten die ons een euro door de strot geduwd hebben die de meeste winst heeft opgeleverd voor de multinationals en die straks lekker betaald mag worden door het gepeupel (wij dus).
En zo zijn er nog velen die straks moeten huilen, maar waar ik geen enkele vorm van medelijden mee heb.

Ik hoop echt dat het hele verotte monetaire systeem als een kaartenhuis naar beneden komt zodat we eindelijk eens kunnen gaan bouwen aan een echt eerlijk systeem. Niet een systeem dat de rijken alleen maar rijker maakt en de rekening door schuift naar het gepeupel als het misgaat. Dat we dan een paar decennia naar een bepaalde basis gaan kan me echt gestolen worden. het enige wat ik nodig heb is een dak, wat eten, bier en mijn famillie en vrienden. Die zijn er dan allemaal nog. Ik word echt niet gelukkiger van alle luxe artikelen, die maken mijn leven makkelijker en zijn nice to have. maar als ze er niet meer zijn slaap ik er niet minder om.
Ik hoopte al dat je dit als antwoord zou geven. En ik hoop dat met jou. :P ;)
pi_95763060
Het huidige en systeem en dat daarvoor werd ook door mensen gebouwd.

Dat zal dit keer niet anders zijn.

Een 'echt eerlijk systeem' zal er dan ook niet snel komen...

(Hangt natuurlijk van de definitie van 'eerlijk' af, maar dat daargelaten.)
pi_95763140
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja de wereld zit vol toevalligheden waar paranoide mensen soms verbanden uit denken te kunnen halen. :D
En daar staan dan weer heel veel onnozele mensen tegenover die niet veel verder kijken dan hun neus lang is, heel hard een mening schreeuwen maar eigenlijk maar weinig van de wereld begrijpen.

'Verschil moet er wezen' zeggen ze dan hè...

Of 'ignorance is bliss'.

Het zij je gegund.
  woensdag 20 april 2011 @ 15:52:19 #154
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95763860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat economische groei een oneindig iets is.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat de huizenprijzen alleen maar konden stijgen.
Pro Euro fanatisten die ons een euro door de strot geduwd hebben die de meeste winst heeft opgeleverd voor de multinationals en die straks lekker betaald mag worden door het gepeupel (wij dus).
En zo zijn er nog velen die straks moeten huilen, maar waar ik geen enkele vorm van medelijden mee heb.

Ik hoop echt dat het hele verotte monetaire systeem als een kaartenhuis naar beneden komt zodat we eindelijk eens kunnen gaan bouwen aan een echt eerlijk systeem. Niet een systeem dat de rijken alleen maar rijker maakt en de rekening door schuift naar het gepeupel als het misgaat. Dat we dan een paar decennia naar een bepaalde basis gaan kan me echt gestolen worden. het enige wat ik nodig heb is een dak, wat eten, bier en mijn famillie en vrienden. Die zijn er dan allemaal nog. Ik word echt niet gelukkiger van alle luxe artikelen, die maken mijn leven makkelijker en zijn nice to have. maar als ze er niet meer zijn slaap ik er niet minder om.
Een paar decennia terug naar de basis zodat de toekomstige mensen daar van kunnen profiteren? Thanks, but no thanks. :W

Volgens mij is het nog steeds zo dat je één leven hebt, dan moet je dat ook benutten.
Bedankt Hans.
pi_95765424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:52 schreef bascross het volgende:

[..]

Een paar decennia terug naar de basis zodat de toekomstige mensen daar van kunnen profiteren? Thanks, but no thanks. :W

Volgens mij is het nog steeds zo dat je één leven hebt, dan moet je dat ook benutten.
Als jij denkt dat je van het huidige systeem profiteert hebben ze jouw pas goed zand in de ogen gestrooid :W . In principe zijn we allemaal slaven van het huidige monetaire systeem. Loonslaven :'( , we kunnen niet bestaan zonder die maandelijkse loonstrook.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 20 april 2011 @ 16:44:43 #156
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95766072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je van het huidige systeem profiteert hebben ze jouw pas goed zand in de ogen gestrooid :W . In principe zijn we allemaal slaven van het huidige monetaire systeem. Loonslaven :'( , we kunnen niet bestaan zonder die maandelijkse loonstrook.
Laten we allemaal weer hout gaan hakken en jagen. _O_

Bovendien wil jij ''terug naar de basis''. Onder de basis versta ik eten, drinken en een slaapplaats. Niet de tv, computer enz. In die zin profiteer ik zeker van het huidige systeem.
Bedankt Hans.
pi_95766190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Laten we allemaal weer hout gaan hakken en jagen. _O_
Zo'n vaart zal het niet lopen. Er zal alleen veel minder luxe zijn. De vraag is of al die luxe en de stortvloed van consumptiegoederen naast een berg schulden, ons echt gelukkiger heeft gemaakt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95785341
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 10:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

De lonen moeten gewoon omlaag. Zorgen dat het weer goedkope vakantiebestemmingen worden. Assets in de vorm van mooie stranden, zon, cultureel erfgoed en lekker eten hebben ze daar genoeg.

Spanje heeft een overschot van 1 miljoen huizen (gebouwd tijdens de bubble). Als ze de belasting op vermogensinkomsten afschaffen kunnen ze pensionados uit andere landen aantrekken die vervolgens hun buitenlandse vermogen in Spanje gaan consumeren (--> overheid vangt BTW, er komt meer werkgelegenheid in gezondheidszorg en allerlei andere diensten, etc).
Tja, een beetje pijnlijker versie van de oude devaluaties. Vreemd eigenlijk als je dat zo ziet; dat ze helemaal niks uit het verleden hebben geleerd. Toen had je ook van die rare toestanden met Peseta's die ondanks een torenhoge inflatie in het land geen cent minder waard werden in guldens. Tot de klap kwam, toen was de aanpassing in één nacht een feit.
  woensdag 20 april 2011 @ 23:27:11 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95786905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tja, een beetje pijnlijker versie van de oude devaluaties. Vreemd eigenlijk als je dat zo ziet; dat ze helemaal niks uit het verleden hebben geleerd. Toen had je ook van die rare toestanden met Peseta's die ondanks een torenhoge inflatie in het land geen cent minder waard werden in guldens. Tot de klap kwam, toen was de aanpassing in één nacht een feit.
Dat was de tijd van de EMUslang, daarvoor waren er geregeld aanpassingen in koers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95788244
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was de tijd van de EMUslang, daarvoor waren er geregeld aanpassingen in koers
Inderdaad 1992 als ik het me goed herinner.
  woensdag 20 april 2011 @ 23:58:48 #161
323876 michaelmoore
pi_95788594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Inderdaad 1992 als ik het me goed herinner.
1972

http://europa.eu/legislat(...)spects/l25007_nl.htm
quote:
In maart 1972 proberen de Zes de monetaire integratie weer vlot te krijgen door de "slang in de tunnel" te creëren: de valuta's zweven gemeenschappelijk (de "slang") binnen nauwe fluctuatiemarges ten opzichte van de dollar (de "tunnel").
Gedestabiliseerd door de achtereenvolgende oliecrises, de zwakheid van de dollar en de verschillen tussen het economisch beleid van de lidstaten, verliest de "slang" in minder dan twee jaar de meeste van zijn leden en wordt hij uiteindelijk teruggebracht tot een "markzone" waarvan Duitsland, de Benelux en Denemarken deel uitmaken.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95788814
Wel opvallend dit grafiekje met loonstijgingen vanaf 1999 op IEX.nl:

En welke landen staan er toevallig bovenaan...? :+
pi_95793327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal het niet lopen. Er zal alleen veel minder luxe zijn. De vraag is of al die luxe en de stortvloed van consumptiegoederen naast een berg schulden, ons echt gelukkiger heeft gemaakt?
Nee, dat heeft uiteindelijk niemand gelukkiger gemaakt. Het heeft het leven alleen maar véél ingewikkelder gemaakt, met veel meer valkuilen.
  donderdag 21 april 2011 @ 08:31:56 #164
324665 meth77
to do or not to do
pi_95793720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 08:01 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee, dat heeft uiteindelijk niemand gelukkiger gemaakt. Het heeft het leven alleen maar véél ingewikkelder gemaakt, met veel meer valkuilen.
maar wel meer marktwerking, dat dan weer wel, zelfs de politie en de NS ging commercieel denken
pi_95793746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 08:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

maar wel meer marktwerking, dat dan weer wel, zelfs de politie ging commercieel denken
Ja, dat was ook zo'n geweldige ontwikkeling. De politie, de NS, de thuiszorg etc. etc. die allemaal commercieel zijn gaan denken. Goh, wat heeft dat ons een hoop goeie dingen opgeleverd!
  donderdag 21 april 2011 @ 10:18:09 #166
324665 meth77
to do or not to do
pi_95796434
Mooi stukje over de vrolijke oplichters de Grieken

quote:
do 21 apr 2011, 09:43
Echte Grieken

AMSTERDAM - Griekse politici bespelen de Europese politiek zoals Horowitz de piano.
Meesterlijk theater om naar te kijken en te luisteren, tenzij je de rekening moet betalen.

De Grieken zit het bedrijven van politiek in de genen.
Ze hebben er dan ook al ruim 2500 jaar ervaring mee.
Het woord politiek is afkomstig van de Griekse woorden politeia (staatsregeling) en polis (stad). De Oud-Griekse polis Athene wordt historisch gezien als de bakermat van de democratie.

Onder de gewiekste premier Costas Simitris werd Griekenland in 2002 de eurozone in gemanoeuvreerd.
Dankzij gemanipuleerde statistieken kon Griekenland voldoen aan de strenge toelatingseisen. Het gesjoemel met begrotingscijfers ging vervolgens jarenlang door.

Het vervolg is bekend: de Grieken konden goedkoop veel meer lenen dan goed voor hen was, prezen zichzelf volledig uit de markt met steeds hogere lonen en leefden er vrolijk op los.

Toen de bom vorig jaar barstte, zou het logisch zijn geweest om een voorbeeld te stellen en de zondaar onmiddelijk uit de muntunie te verwijderen.
Dat dit niet gebeurd is komt mede omdat de Griekse politici ons deden doen geloven dat hun verbanning tot een totale financiële meltdown van de eurozone als geheel zou leiden.
pi_95797360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:18 schreef meth77 het volgende:
Mooi stukje over de vrolijke oplichters de Grieken

[..]

Tsja. Maar er waren weldegelijk zat mensen die doorhadden dat we keihard belazerd werden. Maar die vind je niet aan de "top", want die zijn niet bereid het smerige spelletje mee te spelen.
pi_95854559
Natuurliijk hadden ze bij de top ook door, maar ze hadden de Grieken maar al te graag er bij. Want dat was nog een arme land waar de Duitse/Franse/Benelux/Nordische banken met de Euro flinke leningen konden maken en vol met geld pompen en rentewinst uit halen. Ze hebben ze bewust laten toetreden zonder aan de eisten te voldoen, ze wisten donders goed wat er aan de hand was. Ze hebben ze waarschijnlijk tips gegeven om hoe ze hun papieren goed konden doen lijken.

Want de Euro-eisen zijn er gemaakt om gebroken te worden wanneer dat de financiele wereld goed uitkomt. Zie ook de banken: volgens de regels mogen Europese banken niet gegarandeerd worden door de staat. Maar dat gebeurt nu overal.

De Grieken hebben ons niet genaaid, de financiele wereld heeft ons allemaal genaaid. Heel Europa dus (en verder daarbuiten).
pi_95856122
quote:
De Griekse autoriteiten hebben de internationale opsporingsorganisatie Interpol verzocht om een Londense handelaar te ondervragen over een e-mail. Daarin zou de handelaar hebben gesteld dat de kans groot is dat Griekenland op zeer korte termijn zijn schulden niet kan aflossen.

De e-mail die gepubliceerd in een Griekse krant rept over de toenemende kans dat nog voor Pasen Griekenland zijn schulden gaat afstempelen.

De Griekse autoriteiten zijn uiterst gevoelig voor aantijgingen dat het land zou in gebreke zou blijven op zijn schulden. De Griekse minister van Financiën George Papaconstantinou omschreef de e-mail van een handelaar van Citibank in Londen als mogelijk crimineel gedrag. In een verklaring stelt de Amerikaanse grootbank mee te werken met de autoriteiten en zich niet bewust te zijn van foutief handelen.

Herstructureren? Wie durft dat te beweren? Wordt er gespeculeerd over een default? Stuur de politie er op af! Er is helemaal geen reden tot zorg, zijn ze nou helemaal besodemieterd! Dat mensen het in hun hoofd halen om hier over te spreken, de arrogantie!

2 weken later:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_95856342
:D
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_95891292
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:02 schreef lyolyrc het volgende:
Wel opvallend dit grafiekje met loonstijgingen vanaf 1999 op IEX.nl:

[ afbeelding ]

En welke landen staan er toevallig bovenaan...? :+
Mooi grafiekje. :)

Maar de Duitse positie lijkt me ook niet alles. Ze exporteren zich te pletter, maar de staat heeft chronisch geldgebrek en in de lonen zie je het zo te zien ook niet terug. Dus wie profiteert daar nou eigenlijk?
  zaterdag 23 april 2011 @ 18:14:50 #172
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_95892673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooi grafiekje. :)

Maar de Duitse positie lijkt me ook niet alles. Ze exporteren zich te pletter, maar de staat heeft chronisch geldgebrek en in de lonen zie je het zo te zien ook niet terug. Dus wie profiteert daar nou eigenlijk?
Nederland.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_95893167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 15:33 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En daar staan dan weer heel veel onnozele mensen tegenover die niet veel verder kijken dan hun neus lang is, heel hard een mening schreeuwen maar eigenlijk maar weinig van de wereld begrijpen.

'Verschil moet er wezen' zeggen ze dan hè...

Of 'ignorance is bliss'.

Het zij je gegund.

maar die van The Ramones is zeker zo vermakelijk :)
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:52:07 #174
323876 michaelmoore
pi_95897398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nederland.
Polen

In Nederland zijn de lonen hoog,
Polen zal hier heel veel hard werkende mensen kunnen leveren .
Ik geef trouwens op de lange termijn de Zloty meer kans dan de Euro
  zondag 24 april 2011 @ 08:42:53 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95910133
Portuguese Budget Deficit Revised Up Second Time to 9.1%

Lekker betrouwbaar die Portugezen... :+

http://translate.google.c(...)lo-eleva-al-91-.html
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: