Ik hoopte al dat je dit als antwoord zou geven. En ik hoop dat met jou.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat economische groei een oneindig iets is.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat de huizenprijzen alleen maar konden stijgen.
Pro Euro fanatisten die ons een euro door de strot geduwd hebben die de meeste winst heeft opgeleverd voor de multinationals en die straks lekker betaald mag worden door het gepeupel (wij dus).
En zo zijn er nog velen die straks moeten huilen, maar waar ik geen enkele vorm van medelijden mee heb.
Ik hoop echt dat het hele verotte monetaire systeem als een kaartenhuis naar beneden komt zodat we eindelijk eens kunnen gaan bouwen aan een echt eerlijk systeem. Niet een systeem dat de rijken alleen maar rijker maakt en de rekening door schuift naar het gepeupel als het misgaat. Dat we dan een paar decennia naar een bepaalde basis gaan kan me echt gestolen worden. het enige wat ik nodig heb is een dak, wat eten, bier en mijn famillie en vrienden. Die zijn er dan allemaal nog. Ik word echt niet gelukkiger van alle luxe artikelen, die maken mijn leven makkelijker en zijn nice to have. maar als ze er niet meer zijn slaap ik er niet minder om.
En daar staan dan weer heel veel onnozele mensen tegenover die niet veel verder kijken dan hun neus lang is, heel hard een mening schreeuwen maar eigenlijk maar weinig van de wereld begrijpen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja de wereld zit vol toevalligheden waar paranoide mensen soms verbanden uit denken te kunnen halen.
Een paar decennia terug naar de basis zodat de toekomstige mensen daar van kunnen profiteren? Thanks, but no thanks.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat economische groei een oneindig iets is.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat de huizenprijzen alleen maar konden stijgen.
Pro Euro fanatisten die ons een euro door de strot geduwd hebben die de meeste winst heeft opgeleverd voor de multinationals en die straks lekker betaald mag worden door het gepeupel (wij dus).
En zo zijn er nog velen die straks moeten huilen, maar waar ik geen enkele vorm van medelijden mee heb.
Ik hoop echt dat het hele verotte monetaire systeem als een kaartenhuis naar beneden komt zodat we eindelijk eens kunnen gaan bouwen aan een echt eerlijk systeem. Niet een systeem dat de rijken alleen maar rijker maakt en de rekening door schuift naar het gepeupel als het misgaat. Dat we dan een paar decennia naar een bepaalde basis gaan kan me echt gestolen worden. het enige wat ik nodig heb is een dak, wat eten, bier en mijn famillie en vrienden. Die zijn er dan allemaal nog. Ik word echt niet gelukkiger van alle luxe artikelen, die maken mijn leven makkelijker en zijn nice to have. maar als ze er niet meer zijn slaap ik er niet minder om.
Als jij denkt dat je van het huidige systeem profiteert hebben ze jouw pas goed zand in de ogen gestrooidquote:Op woensdag 20 april 2011 15:52 schreef bascross het volgende:
[..]
Een paar decennia terug naar de basis zodat de toekomstige mensen daar van kunnen profiteren? Thanks, but no thanks.
Volgens mij is het nog steeds zo dat je één leven hebt, dan moet je dat ook benutten.
Laten we allemaal weer hout gaan hakken en jagen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je van het huidige systeem profiteert hebben ze jouw pas goed zand in de ogen gestrooid. In principe zijn we allemaal slaven van het huidige monetaire systeem. Loonslaven
, we kunnen niet bestaan zonder die maandelijkse loonstrook.
Zo'n vaart zal het niet lopen. Er zal alleen veel minder luxe zijn. De vraag is of al die luxe en de stortvloed van consumptiegoederen naast een berg schulden, ons echt gelukkiger heeft gemaakt?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Laten we allemaal weer hout gaan hakken en jagen.
Tja, een beetje pijnlijker versie van de oude devaluaties. Vreemd eigenlijk als je dat zo ziet; dat ze helemaal niks uit het verleden hebben geleerd. Toen had je ook van die rare toestanden met Peseta's die ondanks een torenhoge inflatie in het land geen cent minder waard werden in guldens. Tot de klap kwam, toen was de aanpassing in één nacht een feit.quote:Op zondag 17 april 2011 10:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
De lonen moeten gewoon omlaag. Zorgen dat het weer goedkope vakantiebestemmingen worden. Assets in de vorm van mooie stranden, zon, cultureel erfgoed en lekker eten hebben ze daar genoeg.
Spanje heeft een overschot van 1 miljoen huizen (gebouwd tijdens de bubble). Als ze de belasting op vermogensinkomsten afschaffen kunnen ze pensionados uit andere landen aantrekken die vervolgens hun buitenlandse vermogen in Spanje gaan consumeren (--> overheid vangt BTW, er komt meer werkgelegenheid in gezondheidszorg en allerlei andere diensten, etc).
Dat was de tijd van de EMUslang, daarvoor waren er geregeld aanpassingen in koersquote:Op woensdag 20 april 2011 23:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, een beetje pijnlijker versie van de oude devaluaties. Vreemd eigenlijk als je dat zo ziet; dat ze helemaal niks uit het verleden hebben geleerd. Toen had je ook van die rare toestanden met Peseta's die ondanks een torenhoge inflatie in het land geen cent minder waard werden in guldens. Tot de klap kwam, toen was de aanpassing in één nacht een feit.
Inderdaad 1992 als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 20 april 2011 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was de tijd van de EMUslang, daarvoor waren er geregeld aanpassingen in koers
1972quote:Op woensdag 20 april 2011 23:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Inderdaad 1992 als ik het me goed herinner.
quote:In maart 1972 proberen de Zes de monetaire integratie weer vlot te krijgen door de "slang in de tunnel" te creëren: de valuta's zweven gemeenschappelijk (de "slang") binnen nauwe fluctuatiemarges ten opzichte van de dollar (de "tunnel").
Gedestabiliseerd door de achtereenvolgende oliecrises, de zwakheid van de dollar en de verschillen tussen het economisch beleid van de lidstaten, verliest de "slang" in minder dan twee jaar de meeste van zijn leden en wordt hij uiteindelijk teruggebracht tot een "markzone" waarvan Duitsland, de Benelux en Denemarken deel uitmaken.
Nee, dat heeft uiteindelijk niemand gelukkiger gemaakt. Het heeft het leven alleen maar véél ingewikkelder gemaakt, met veel meer valkuilen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het niet lopen. Er zal alleen veel minder luxe zijn. De vraag is of al die luxe en de stortvloed van consumptiegoederen naast een berg schulden, ons echt gelukkiger heeft gemaakt?
maar wel meer marktwerking, dat dan weer wel, zelfs de politie en de NS ging commercieel denkenquote:Op donderdag 21 april 2011 08:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, dat heeft uiteindelijk niemand gelukkiger gemaakt. Het heeft het leven alleen maar véél ingewikkelder gemaakt, met veel meer valkuilen.
Ja, dat was ook zo'n geweldige ontwikkeling. De politie, de NS, de thuiszorg etc. etc. die allemaal commercieel zijn gaan denken. Goh, wat heeft dat ons een hoop goeie dingen opgeleverd!quote:Op donderdag 21 april 2011 08:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
maar wel meer marktwerking, dat dan weer wel, zelfs de politie ging commercieel denken
quote:do 21 apr 2011, 09:43
Echte Grieken
AMSTERDAM - Griekse politici bespelen de Europese politiek zoals Horowitz de piano.
Meesterlijk theater om naar te kijken en te luisteren, tenzij je de rekening moet betalen.
De Grieken zit het bedrijven van politiek in de genen.
Ze hebben er dan ook al ruim 2500 jaar ervaring mee.
Het woord politiek is afkomstig van de Griekse woorden politeia (staatsregeling) en polis (stad). De Oud-Griekse polis Athene wordt historisch gezien als de bakermat van de democratie.
Onder de gewiekste premier Costas Simitris werd Griekenland in 2002 de eurozone in gemanoeuvreerd.
Dankzij gemanipuleerde statistieken kon Griekenland voldoen aan de strenge toelatingseisen. Het gesjoemel met begrotingscijfers ging vervolgens jarenlang door.
Het vervolg is bekend: de Grieken konden goedkoop veel meer lenen dan goed voor hen was, prezen zichzelf volledig uit de markt met steeds hogere lonen en leefden er vrolijk op los.
Toen de bom vorig jaar barstte, zou het logisch zijn geweest om een voorbeeld te stellen en de zondaar onmiddelijk uit de muntunie te verwijderen.
Dat dit niet gebeurd is komt mede omdat de Griekse politici ons deden doen geloven dat hun verbanning tot een totale financiële meltdown van de eurozone als geheel zou leiden.
Tsja. Maar er waren weldegelijk zat mensen die doorhadden dat we keihard belazerd werden. Maar die vind je niet aan de "top", want die zijn niet bereid het smerige spelletje mee te spelen.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:18 schreef meth77 het volgende:
Mooi stukje over de vrolijke oplichters de Grieken
[..]
quote:De Griekse autoriteiten hebben de internationale opsporingsorganisatie Interpol verzocht om een Londense handelaar te ondervragen over een e-mail. Daarin zou de handelaar hebben gesteld dat de kans groot is dat Griekenland op zeer korte termijn zijn schulden niet kan aflossen.
De e-mail die gepubliceerd in een Griekse krant rept over de toenemende kans dat nog voor Pasen Griekenland zijn schulden gaat afstempelen.
De Griekse autoriteiten zijn uiterst gevoelig voor aantijgingen dat het land zou in gebreke zou blijven op zijn schulden. De Griekse minister van Financiën George Papaconstantinou omschreef de e-mail van een handelaar van Citibank in Londen als mogelijk crimineel gedrag. In een verklaring stelt de Amerikaanse grootbank mee te werken met de autoriteiten en zich niet bewust te zijn van foutief handelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Mooi grafiekje.quote:Op donderdag 21 april 2011 00:02 schreef lyolyrc het volgende:
Wel opvallend dit grafiekje met loonstijgingen vanaf 1999 op IEX.nl:
[ afbeelding ]
En welke landen staan er toevallig bovenaan...?
Nederland.quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi grafiekje.
Maar de Duitse positie lijkt me ook niet alles. Ze exporteren zich te pletter, maar de staat heeft chronisch geldgebrek en in de lonen zie je het zo te zien ook niet terug. Dus wie profiteert daar nou eigenlijk?
quote:Op woensdag 20 april 2011 15:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En daar staan dan weer heel veel onnozele mensen tegenover die niet veel verder kijken dan hun neus lang is, heel hard een mening schreeuwen maar eigenlijk maar weinig van de wereld begrijpen.
'Verschil moet er wezen' zeggen ze dan hè...
Of 'ignorance is bliss'.
Het zij je gegund.
Polenquote:
quote:zo 24 apr 2011, 12:44
Tekort Portugal groter dan gedacht
LISSABON - Het overheidstekort van Portugal over 2010 is groter dan eerder werd aangenomen. Dat heeft het Portugese statistiekbureau dit weekeinde gemeld.
Het tekort van de Portugese regering kwam vorig jaar uit op 9,1 procent van het bruto binnenlands product (bbp), terwijl het gat op de begroting eerder werd geraamd op 8,6 procent. Volgens de Portugese minister van Economische Zaken Jose Vieira da Silva komt het verschil door veranderingen in de manier waarop de statistieken worden opgesteld. „Er zitten geen verborgen kosten in de Portugese overheidsfinanciën”, stelde hij.
Portugal hanteerde zelf een doelstelling van 7,3 procent voor het tekort in 2010. Dit jaar wil de regering het verschil tussen de inkomsten en uitgaven terugdringen tot 4,6 procent van het bbp.
Ik ben bang dat onze pensioenfondsen dat wel doen en gedaan hebbenquote:
Inderdaad, als men het lef had gehad om de 27 MINFINS te laten fuseren met de Bundes MINFIN in het begin, dan was er nooit een probleem geweest, het probleem is dat die 27 EU landen helemaal niet samen willen gaan en dat ook nooit zullen doenquote:Op donderdag 14 april 2011 21:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
In feite is het hele gedoe rondom de 'zwakke landen' helemaal geen euro crisis, maar een fiscale, bancaire en politieke crisis.
quote:di 26 apr 2011, 12:41
Brussel houdt vertrouwen in Griekenland![]()
BRUSSEL (AFN) - De Europese Commissie twijfelt niet aan de wil van de Griekse regering om haar overheidsfinanciën op orde te krijgen.
De regering in Athene heeft onlangs ,,ambitieuze'' maatregelen aangekondigd om het begrotingstekort terug te dringen en is bovendien van plan voor 50 miljard euro aan overheidsbelangen te privatiseren.
Als we nu wat eilandjes als onderpand kunnen krijgen dan is het nog niet zo'n slechte investering.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:54 schreef SeLang het volgende:
Whehe! Je kunt de Griekse overheid nu geld lenen voor iets minder dan 26% rente (2 jaar vast).
Iemand?
quote:Afgebouwd
BinckBank heeft de positie in Spaanse staatsobligaties volledig afgebouwd. In april is de resterende 50 miljoen euro aan Spaans staatspapier verkocht. Deze verkoop leidt tot een boekverlies van 0,4 miljoen euro.
Verstandige mensen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:
De angsthazen beginnen ook uit Spanje te stappen
[..]
[ afbeelding ]
quote:za 30 apr 2011, 08:52
Werkloosheid tikkende tijdbom voor Spanje
BARCELONA - Spanje heeft een twijfelachtig record gevestigd. Het werkloosheidspercentage steeg de eerste drie maanden van dit jaar naar 21,3%.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit komt neer op een kleine 5 miljoen werklozen, het hoogste aantal in veertien jaar. Spanje verstevigt hiermee de positie van koploper in Europa.
Deze regel zegt eigenlijk alles. Veertien jaar geleden was het dus net zo erg. Het is dus geen euro probleem maar gewoon een structureel probleem van Spanje.quote:Dit komt neer op een kleine 5 miljoen werklozen, het hoogste aantal in veertien jaar. Spanje verstevigt hiermee de positie van koploper in Europa.
14 jaar geleden, dat is 1997, dat is vlak voor de Euro (in 1999) werd ingevoerd. Toen was het dus blijkbaar geen probleem? Waarom nu dan wel?quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Deze regel zegt eigenlijk alles. Veertien jaar geleden was het dus net zo erg. Het is dus geen euro probleem maar gewoon een structureel probleem van Spanje.
De Euro is ingevoerd in 1-1-2002quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
14 jaar geleden, dat is 1997, dat is vlak voor de Euro (in 1999) werd ingevoerd. Toen was het dus blijkbaar geen probleem? Waarom nu dan wel?
Er vanuit gaande dat Spanje dezelfde soort statistiek voert door de jaren heen, dit plaatje, nu dus 21,3%quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:59 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het werkloosheidspercentage sowieso een matige statistiek. Enerzijds omdat werkloosheid een rekbaar begrip is aangezien ieder land er zijn eigen definitie aan kan geven
quote:Waarmee dan nu alle aandacht kan worden gericht op de grote engerd: Spanje.
Want ook dat land is al geruime tijd een ondode.
En net als haar nu failliette collega´s ontkent ook Spanje bij hoog en bij laag steun nodig te zullen hebben.
Maar politici zijn helaas nog nooit in leugens gestikt, dus ook deze ontkenning moet met een korreltje zout (ter grootte van de zoutvoorraad van Boekelo) te worden genomen.
Valt Spanje, dan is de Euro historie.
Maar voordat iets dergelijks gebeurt gaan de andere Eurolanden nog honderden miljarden van andermans geld verbranden om de illusie van Euroland en haar zegeningen hoog te houden: extend and pretend.
Slecht voor zowel de failliete als de (nog) niet-failliete Eurolanden.
Helaas kunnen politici uitsluitend ontkennen en nooit tijdig erkennen dat een megalomaan experiment kolossaal heeft gefaald.
Spanje is sinds de afgelopen paar jaar een ondode. Voor eenieder die hieraan twijfelt; dit is de ontwikkeling van de werkloosheid in het land over de afgelopen drie jaar:
Read more: http://recruitmentmatters(...)oland/#ixzz1L1iaKZy7
Nee mongool, hij is giraal ingevoerd per 1-1-1999 en sinds dat moment lagen de wisselkoersen van het cash-geld vast. Behalve voor de Griekse Drachme dan, maar daar gaat het nu niet over.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Euro is ingevoerd in 1-1-2002
De peseta is toen dramatisch gedevalueerd , en dat loste het probleem voor een groot deel op , de rente was daarna wel hoger zodat men minder kon lenen
In Nederland zou je dat via de Wet Openbaarheid Bestuur toch eigenlijk ook voor elkaar kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:57 schreef SeLang het volgende:
Overigens kudos voor de Amerikanen dat ze al hun shit gewoon voor iedereen zichtbaar online zetten.
Nou zegquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee mongool, hij is giraal ingevoerd per 1-1-1999 en sinds dat moment lagen de wisselkoersen van het cash-geld vast. Behalve voor de Griekse Drachme dan, maar daar gaat het nu niet over.
Ow, ik twijfel er niet aan dat je die informatie wel krijgt (CBS heeft trouwens ook een aardige databank). Maar Amerikanen blijven toch bazen waar het gaat om toffe informatie op een toegankelijke manier online te zetten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
In Nederland zou je dat via de Wet Openbaarheid Bestuur toch eigenlijk ook voor elkaar kunnen krijgen?
Heb voor de gein even in de CBS-databank gekeken - de informatie over werkloosheidsduur is daar voor het laatst bijgewerkt in 2009. Toch iets te verbergen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow, ik twijfel er niet aan dat je die informatie wel krijgt (CBS heeft trouwens ook een aardige databank). Maar Amerikanen blijven toch bazen waar het gaat om toffe informatie op een toegankelijke manier online te zetten.
Als ik bijvoorbeeld de Fed en de ECB vergelijk... Bij de ECB kan ik nooit iets vinden, maar bij de Fed....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |