Er zijn twaalfjarige meiden die doorgaan voor zestien. Natuurlijk kunnen die nog geen goede beslissingen maken, maar denk dat er vaak toch meer gebeurd dan jij als ouder zou willen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Met 12 ben je lichamelijk nog volop aan het ontwikkelen, en geestelijk nog helemaal niet in staat om dit soort beslissingen te nemen.
Denk diegene met die blauwe jas.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt.
[ afbeelding ]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zieke geesten hou je sowieso, daar doe je niks tegen.
Maar dan ook dan moet je als ouder door hebben dat er iets vreemds met je dochter aan de hand is.
Zoiets merk je echt wel als ouder zijnde denk ik.
Donkere of blanke meisje?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt.
[ afbeelding ]
Wat nou als de vader jonger is dan het meisje?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef simmu het volgende:
[..]
zucht. ga je weer lekker?
jij je zin. de 11 jarige 'vrouw' verkrachtte de 13 jarige jongeman. en raakte toen zwanger. want ze wilde echtechtecht neuken dus het is allemaal geen misbruik. als 11 jarige willen neuken moet dat mogen. klinkt er iets bekend uit de statuten van de stichting martijn?
dit is wat de wet erover zegt trouwens: http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm er worden 2 leeftijdsgrenzen gehanteert blijkt. 12 en 16. de betrokken wetsartikelen staan in het artikel waar ik naar link. dit is echter korter en duidelijker.
Ik ben niet thuis in mode, maar vroeger heette een jas een jas en een shirt een shirt.quote:
Wat moet er te verklaren zijn?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:49 schreef Netsplitter het volgende:
Schopje OUD?
Misschien kunnen zij het verklaren?
onzinquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
nee hoor. zelfs als het een buurjongetje van 13 is dat haar bezwangerd heeft, dan nog is het kindermisbruik.
quote:Onder seksueel misbruik verstaan we elke handeling van seksuele aard tussen een minderjarige en een gezagdragende persoon of een minimum 5 jaar oudere persoon of tegen de wil van de minderjarige indien het geen van voorgaande betreft.
pin me er niet op vast, maar er staat me bij dat het ook dan nog steeds misbruik is. was er een tijdje terug niet iets in het nieuws over een joch op een basisschool wat andere kinderen misbruikt had? die moest verplicht in therapie. jeugdzorg kwam er ook bij en alles.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat nou als de vader jonger is dan het meisje?
Yvonne, even offtopic. Wanneer ben jij oma geworden?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat moet er te verklaren zijn?
Er zijn legio zwangerschappen geeindigd ergens onverwacht zonder dat moeder of omgeving wist dat ze zwanger was.
Totaal niets vreemds aan.
Wel dat ze 12 is,
maar wat Orange al zegt, in England is het al 'normaal' geen mens die zich er druk over maakt.
En waarom meteen 'slet'? Misbruik misschien?
Mee eens en zelfs als het geen misbruik is, is het niet automatisch een slet, gewoon een dom meisje in dat geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
Gisterenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Yvonne, even offtopic. Wanneer ben jij oma geworden?
En over tien jaar maakt John de Mol er een ware woensdagavondfilm van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:14 schreef Codiac het volgende:
Het wordt waarschijnlijk opgevoed door haar ouders en zij is gewoon 'het oudere zusje'
Dat van die voogd is normal procedure.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:08 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelDaarom ben ik ook erg benieuwd naar de achtergrond van het verhaal, echt veel zinnigs kun je er niet over zeggen.
Vind het trouwens wel gek dat er ook nog eens een voogd bij is voor de baby, normaal zou je denken dat de ouders van het meisje toch ook nog capabel zijn om de baby op te voeden? In ieder geval tot de schrik voorbij is lijkt me.
Zie PI.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn legio zwangerschappen geeindigd ergens onverwacht zonder dat moeder of omgeving wist dat ze zwanger was.
Wel dat ze 12 is,
maar wat Orange al zegt, in England is het al 'normaal' geen mens die zich er druk over maakt.
Als de leeftijd waarop hun kind zwanger werd, en het feit dat zij daar niets van merkten een indicatie van hun kwaliteit als opvoeder zijn dan is een voogd nog niet zo'n gekke keuze.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:08 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelDaarom ben ik ook erg benieuwd naar de achtergrond van het verhaal, echt veel zinnigs kun je er niet over zeggen.
Vind het trouwens wel gek dat er ook nog eens een voogd bij is voor de baby, normaal zou je denken dat de ouders van het meisje toch ook nog capabel zijn om de baby op te voeden? In ieder geval tot de schrik voorbij is lijkt me.
Ouders worden sowieso vanaf nu voogd. Ook als het onderzoek (waar in van uit ga dat het er wel komt, hoop ik tenminste). Ze kunnen die status pas afnemen na een veroordeling.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de leeftijd waarop hun kind zwanger werd, en het feit dat zij daar niets van merkten een indicatie van hun kwaliteit als opvoeder zijn dan is een voogd nog niet zo'n gekke keuze.
Ook zul je eerst moeten vaststellen of de zwangerschap idd geen gevolg van misbruik cq incest is, want als dat wel zo blijkt te zijn dan lijkt het me absoluut niet wenselijk dat de ouder(s) zelfs maar tijdelijk de voogdij krijgen.
Er wordt voor de baby een voogd aangewezen, en dat is niet automatisch een van de ouders van de 12-jarige, en omdat de 12-jarige minderjarig is ligt het ook niet voor de hand dat zij de voogdij over de baby (nu al) krijgt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:26 schreef Codiac het volgende:
[..]
Ouders worden sowieso vanaf nu voogd. Ook als het onderzoek (waar in van uit ga dat het er wel komt, hoop ik tenminste). Ze kunnen die status pas afnemen na een veroordeling.
Er zal neem ik aan eerst naar ouders, ooms, tantes en opa/oma gekeken wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er wordt voor de baby een voogd aangewezen, en dat is niet automatisch een van de ouders van de 12-jarige, en omdat de 12-jarige minderjarig is ligt het ook niet voor de hand dat zij de voogdij over de baby (nu al) krijgt.
Daar zou ik bij een 12-jarige die tijdens de bevalling zwanger blijkt te zijn niet vanuitgaan...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:35 schreef Codiac het volgende:
[..]
Er zal neem ik aan eerst naar ouders, ooms, tantes en opa/oma gekeken worden
Een kind van 12 al aan de pil? Middelbare school vind ik daar vroeg genoeg voor eigenlijk....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:40 schreef iHeartYou het volgende:
Kan dat ze verkracht is.Maar alsnog als je seks hebt gehad gewild/ongewild moet je wel aan zwanger kunnen worden denken (Pil slikken dus).
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:02 schreef ukga het volgende:
ehm, ze heeft dus al lopen neuken? ik mis hier een deel over in de Op
was het met een klasgenoot?
Volgens dat artikel staan zowel de baby als de 12-jarige inmiddels onder toezicht van een voogd van jeugdzorg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:35 schreef Miendientje het volgende:
Die foto bij het artikel op de site van RTV noord:
[ afbeelding ]
Nee, dat de moeder het zelf niet weet tot de bevalling is raar en komt ook niet zo heel veel voor. Wel dat het pas later ontdekt wordt, maar tot te bevalling niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wel dat ze 12 is,
nee ze is de maagd mariaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:02 schreef ukga het volgende:
ehm, ze heeft dus al lopen neuken? ik mis hier een deel over in de Op
was het met een klasgenoot?
Wat moet ze dan doen?Ze heeft waarschijnlijk geen condoom gebruikt.Abortus?Daar is ze vast ook te jong voor.Maar voor kinderen is ze ook te jong.Komt er op neer dat ze het niet had moeten maar ja telaat... Dan de pil maar. Volgens mij heb ik zojuist gefaaldquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kind van 12 al aan de pil? Middelbare school vind ik daar vroeg genoeg voor eigenlijk....
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:43 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat de moeder het zelf niet weet tot de bevalling is raar en komt ook niet zo heel veel voor. Wel dat het pas later ontdekt wordt, maar tot te bevalling niet.
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zou ik bij een 12-jarige die tijdens de bevalling zwanger blijkt te zijn niet vanuitgaan...
Men zal eerst moeten vaststellen of er geen sprake is van misbruik binnen het gezin/familie.
22.45 uur, Discovery Travel & Living.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...
Volgens Telegraaf.nl was het op 22 maart. Verkeerde klas op de foto dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt (niet jas).
[ afbeelding ]
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze nog in het ziekenhuis ligt, maar een van de redenen zou kunnen zijn dat ze nog niet naar huis kunnen omdat thuis geen geschikte plek is voor moeder en kind.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.
Psycholoog erbij om te vragen hoe en wat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.
ah, weer een troll.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:22 schreef Taartjeh het volgende:
Paupers kan niet anders, Ook die ouders, Hoe dom ben je als je dat niet ziet..
Ohja tuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uit de wijk Bejium. Kans van 90% dat het een Antilliaanse is.
Nou, ik heb het aan meerdere gynaecologen gevraagd en aan een aantal SEH artsen, maar zij hadden het nog niet vaak meegemaakt.. Misschien is het ontkenning ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...
Niet vaak betekend niet nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:38 schreef June. het volgende:
[..]
Nou, ik heb het aan meerdere gynaecologen gevraagd en aan een aantal SEH artsen, maar zij hadden het nog niet vaak meegemaakt.. Misschien is het ontkenning ofzo?
Ondersteuning voor watquote:Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen.
nja, afhankelijk van hoe het gegaan is hebben enkelen wellicht moeten assisteren bij de bevalling. ik kan me zo best voorstellen dat zulks vrij traumatisch is.....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |