Mwoah, beetje gechargeerd maar ik maak mij behoorlijke zorgen over de zorgindustrie en het legioen aan hulpverleners en maatschappelijk werkers.quote:
Ik ga even door op de casus exact zoals jij hem schetste schat. Pff, ik kom in POL wat dogmatisch redenerende figuren tegen maar jij bent hard op weg naar een podiumplaats.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik lees dit als: geen enkele vrouw van 19 die een kind krijgt, doet dit in een relatie, het zijn allemaal stomme dozen die per ongeluk zwanger worden. Kan er niets aan doen....
Als je leest over kinderen die thuis worden doodgeslagen terwijl er 10 hulpverleners op het gezin zitten, dan ben ik het me je eens. Als er meisjes van 12 zwanger worden, vindt ik het te weinig te laat...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah, beetje gecharcheerd maar ik maak mij behoorlijke zorgen over de zorgindustrie en het legioen aan hulpverleners en maatschappelijk werkers.
Dat het niet onmogelijk snap ik zelf ook wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
De eerste die hier riep dat het niet onmogelijk is, was Sjeen, ook een ervaringsdeskundige, en nu?
ik snap dat soort reacties niet, in de telegraaf zitten er nog een paar (ik vermoed)staphorstenaars met dezelfde denkwijze:quote:
quote:ik ben zo zo blij voor deze jonge moeder hier kan je alleen maar trots op zijn als ouder dat je dochter zo jong beval van een gezond kind.dit meisje is een voorbeeld voor vele
Mooi hoe je een mensenleven reduceert naar een simpele kosten en baten analyse.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
In de praktijk betekent het alsnog honderden euro's per maand.
Jij leest mijn casus wat zonderling, naar mijn mening lieverd...ik vind een 19 jarige in staat eigen beslissingen te nemen, en oud genoeg om die aan te kunnen, er liggen misschien maar 4 jaar tussen 15 en 19, maar de jaren zijn op die leeftijd erg belangrijk naar mijn mening...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ga even door op de casus exact zoals jij hem schetste schat. Pff, ik kom in POL wat dogmatisch redenerende figuren tegen maar jij bent hard op weg naar een podiumplaats.
sinds wanneer is kindermisbruik en een daaruit vloeiende zwangerschap opvoedkundig falen van de "oud"ers? want bevallen met 12 is zwanger met 11. dat valt dan "gewoon" onder kindermisbruik. ik vraag me af wie de vader is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Duidelijk geval van een opvoedkundig falen van de betreffende "oud"ers.
Ik bespeur wat sarcasme.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Mooi hoe je een mensenleven reduceert naar een simpele kosten en baten analyse.
Een tienermoeder is iemand die tot haar negentiende moeder wordt. Tot 25 heb ik nog nooit van gehoord, dat klopt niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:09 schreef Miendientje het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die een kind kreeg voor haar 25st dat zelfs zij nog aangemerkt werd als 'tienermoeder' omdat er blijkbaar tegenwoordig vanuit gegaan wordt dat je het dan per ongeluk gebeurt ofzo. En dat was ook in Groningen. (Getrouwd, huis, kat, studie klaar, dus heel bewust moeder geworden)
Deze moeder blijft dus nog tienermoeder tot haar kind 13 is (en wie weet zelf al weer moeder is)
je maakt hopelijk een grapje? Dat is vrij ziek, als je hoofd zo werkt. Zelfs in Staphorst zouden ze beter moeten weten...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:29 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik snap dat soort reacties niet, in de telegraaf zitten er nog een paar (ik vermoed)staphorstenaars met dezelfde denkwijze:
Tiener = dertien t/m negentien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
tiener : > 9 jaar & < 20 jaar
ookal mag er gestemd worden etcetc
ja, maar dan heb je toch wel andere dingen waaraan je kan denken als ouder dat het niet goed gaat, misselijkheid, ongesteldheid stopt, buik wordt dikker.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben benieuwd wie de vader is.
Kan me trouwens niet voorstellen dat ze het toch niet geweten heeft, maar uit angst heeft ontkent voor zichzelf en haar omgeving. Vreemd dat niemand iets gemerkt heeft. Misschien een dik meisje?
Even uitgaand van dat ze niet verkracht is, zou ze voorlichting gehad moeten hebben, dus ook de gevaren enzovoorts.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:32 schreef simmu het volgende:
[..]
sinds wanneer is kindermisbruik en een daaruit vloeiende zwangerschap opvoedkundig falen van de "oud"ers? want bevallen met 12 is zwanger met 11. dat valt dan "gewoon" onder kindermisbruik. ik vraag me af wie de vader is.
Zo jong kan je nog heel onregelmatig ongesteld zijn, is heel normaal, misschien was ze nog niet eens voor het eerst ongesteld geworden en al meteen zwanger geraakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
ja, maar dan heb je toch wel andere dingen waaraan je kan denken als ouder dat het niet goed gaat, misselijkheid, ongesteldheid stopt, buik wordt dikker.
Dan ga je er dus klakkeloos vanuit dat de vader niet een buurjongetje van 13 kan zijn...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:32 schreef simmu het volgende:
[..]
sinds wanneer is kindermisbruik en een daaruit vloeiende zwangerschap opvoedkundig falen van de "oud"ers? want bevallen met 12 is zwanger met 11. dat valt dan "gewoon" onder kindermisbruik. ik vraag me af wie de vader is.
Je zegt toch vrij letterlijk dat een kind van een 19-jarig meisje de maatschappij honderden euro's per maand kost. Tuurlijk ik zei het wat sarcastisch maar als jij uit mijn zin meer haalt dan wat je zelf zei heeft dat toch echt te maken met je eigen verwachtingspatroon.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik bespeur wat sarcasme.
Los daarvan heb ik het nergens over een mensenleven en de kosten en baten, puur over de financiering van kinderopvang.
Waarom leest men hier de hele tijd men wil lezen?
Een tiener is oorspronkelijk een persoon die dertien tot en met negentien jaar oud is. [1]quote:
Ik kan me niet voorstellen dat je rond die leeftijd nog geen voorlichting hebt gehad. En anders heb je het wel ergens gelezen. Zeker met internet tegenwoordig is de toegang tot info hierover zo te vinden.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even uitgaand van dat ze niet verkracht is, zou ze voorlichting gehad moeten hebben, dus ook de gevaren enzovoorts.
Als dat niet gebeurd is, is dat een ouderlijk falen.
Is een aanname, maar zonder meer info kunnen we niks anders doen dan dingen aannemen zonder bewijs of iets in die geest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ligt er aan hoe christelijk die school en de ouders zijn helaas.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je rond die leeftijd nog geen voorlichting hebt gehad. En anders heb je het wel ergens gelezen. Zeker met internet tegenwoordig is de toegang tot info hierover zo te vinden.
Denk dat ze wel jonger al willen weten wat een 'tongzoen', 'verliefdheid' of 'seks' is.
Of zet de tv aan of lees een tijdschrift en je vangt wel het een en ander op.
Jij bent medisch onderlegd?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Een niet dikke vrouw waar de zwangerschap van een levensvatbaar kind niet te zien is? bullshit. ZEKER bij een 12-jarige.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het een slank, iel meisje is geweest.quote:
Kan het me alsnog niet voorstellen, of je moet in een hutje op de hei leven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe christelijk die school en de ouders zijn helaas.
nee hoor. zelfs als het een buurjongetje van 13 is dat haar bezwangerd heeft, dan nog is het kindermisbruik.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ga je er dus klakkeloos vanuit dat de vader niet een buurjongetje van 13 kan zijn...
http://www.heerdstee.nl/quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:38 schreef dan13lv het volgende:
christelijke basisschool De Heerdstee
ook nog, moet niet gekker worden
Zwarte kousen en sex of iets in die geest is een no-go.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan het me alsnog niet voorstellen, of je moet in een hutje op de hei leven.
Mwah, verkijk je niet op het naïeve vertrouwen dat sommige ouders in hun kinderen hebben, en met hun 11-jarige nog geen "condoomgesprek" hebben gehad.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan het me alsnog niet voorstellen, of je moet in een hutje op de hei leven.
Tsja, ik heb het dan ook niet over slank of iel, maar het stellen dat het dan wel een zeekoe geweest moet zijn, gaat me wat verquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het een slank, iel meisje is geweest.
Tel daarbij op dat dikke meisjes juist vroeger ongesteld worden et voila.
Dus dan misbruikt de dertienjarige de elfjarige, ook al is het vrijwillig?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
nee hoor. zelfs als het een buurjongetje van 13 is dat haar bezwangerd heeft, dan nog is het kindermisbruik.
ik ga enkel uit van een meisje van 11 wat zwanger blijkt te zijn. ongeacht wie de dader is, dat meisje van 11 is dan misbruikt he. iemand heeft der geneukt en meisjes van 11 dienen niet geneukt te worden. zelfs in het geval dat het meisje het neuken vrijwillig deed valt het onder misbruik. meisjes van 11 kunnen dergelijke zaken namelijk gewoon oprecht niet 'kiezen' zeg maar.
maar goed; dat valt een beetje onder dezelfde kop als "noemen we het penetreren van een 8 jarige verkrachting of misbruik?"
tuurlijk moet elk kind voorlichting krijgen. maar zelfs met alle voorlichting in de wereld zijn er nog steeds zieke geesten die het voor elkaar krijgen om stelselmatig 11 jarigen te misbruiken, al dan niet door familie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even uitgaand van dat ze niet verkracht is, zou ze voorlichting gehad moeten hebben, dus ook de gevaren enzovoorts.
Als dat niet gebeurd is, is dat een ouderlijk falen.
Is een aanname, maar zonder meer info kunnen we niks anders doen dan dingen aannemen zonder bewijs of iets in die geest.
Op die manier wordt een 5-jarige die een andere 5-jarige een klap geeft ook kindermishandeling.quote:En twee twaalfjarigen die seks hebben, is de mannelijke twaalfjarige dan ook 'fout' omdat twaalfjarige meisjes niet geneukt mogen worden?
Ik vind het misbruik als de vader inderdaad een stuk ouder is. Maar is dat een jochie wat amper ouder is, tja... Dan zullen ze zich wel hebben laten leiden door hun hormonen en zijn ze oerstom geweest. Of het dan meteen misbruik is is wat kort door de bocht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:50 schreef simmu het volgende:
[..]
tuurlijk moet elk kind voorlichting krijgen. maar zelfs met alle voorlichting in de wereld zijn er nog steeds zieke geesten die het voor elkaar krijgen om stelselmatig 11 jarigen te misbruiken, al dan niet door familie.
Waarom zou je nog niet toe zijn aan seks als je lichaam wel al volgroeid is? Als je vroegrijp bent gieren de hormonen door je lijf en wil je misschien niks liever. Tja..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een 13 jarige die sex heeft met een 11 jarige is juridisch geloof ik anders dan twee 12 jarigen die het doen (net zoals er bij 16 een grens ligt), maar dat is wat mij betreft een academisch verschil, in beide gevallen is het te triest voor woorden aangezien ze er nog niet aan toe zijn!
zucht. ga je weer lekker?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus dan misbruikt de dertienjarige de elfjarige, ook al is het vrijwillig?
Is dat zo?
Dus de jongste wordt misbruikt, ook al zijn ze beiden minderjarig? Of is degene met het vrouwelijke geslacht altijd 'de onschuldige'?
En twee twaalfjarigen die seks hebben, is de mannelijke twaalfjarige dan ook 'fout' omdat twaalfjarige meisjes niet geneukt mogen worden?
Ga jij weer lekker, om meteen met 'stichting Martijn' aan te komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef simmu het volgende:
[..]
zucht. ga je weer lekker?
jij je zin. de 11 jarige 'vrouw' verkrachtte de 13 jarige jongeman. en raakte toen zwanger. want ze wilde echtechtecht neuken dus het is allemaal geen misbruik. als 11 jarige willen neuken moet dat mogen. klinkt er iets bekend uit de statuten van de stichting martijn?
dit is wat de wet erover zegt trouwens: http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm er worden 2 leeftijdsgrenzen gehanteert blijkt. 12 en 16. de betrokken wetsartikelen staan in het artikel waar ik naar link. dit is echter korter en duidelijker.
als je niet wil dat mensen zo op je reageren, moet je die statuten niet aanhalen hequote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ga jij weer lekker, om meteen met 'stichting Martijn' aan te komen.![]()
En waarom kom je nu aanzetten met 'verkrachten'? Echt, zuchterdezucht...
Met 12 ben je lichamelijk nog volop aan het ontwikkelen, en geestelijk nog helemaal niet in staat om dit soort beslissingen te nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom zou je nog niet toe zijn aan seks als je lichaam wel al volgroeid is? Als je vroegrijp bent gieren de hormonen door je lijf en wil je misschien niks liever. Tja..
Dus we gaan dat 'buurjongetje' ook vervolgen voor verkrachting?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
nee hoor. zelfs als het een buurjongetje van 13 is dat haar bezwangerd heeft, dan nog is het kindermisbruik.
ik ga enkel uit van een meisje van 11 wat zwanger blijkt te zijn. ongeacht wie de dader is, dat meisje van 11 is dan misbruikt he. iemand heeft der geneukt en meisjes van 11 dienen niet geneukt te worden. zelfs in het geval dat het meisje het neuken vrijwillig deed valt het onder misbruik. meisjes van 11 kunnen dergelijke zaken namelijk gewoon oprecht niet 'kiezen' zeg maar.
maar goed; dat valt een beetje onder dezelfde kop als "noemen we het penetreren van een 8 jarige verkrachting of misbruik?"
Zieke geesten hou je sowieso, daar doe je niks tegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:50 schreef simmu het volgende:
[..]
tuurlijk moet elk kind voorlichting krijgen. maar zelfs met alle voorlichting in de wereld zijn er nog steeds zieke geesten die het voor elkaar krijgen om stelselmatig 11 jarigen te misbruiken, al dan niet door familie.
Er zijn twaalfjarige meiden die doorgaan voor zestien. Natuurlijk kunnen die nog geen goede beslissingen maken, maar denk dat er vaak toch meer gebeurd dan jij als ouder zou willen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Met 12 ben je lichamelijk nog volop aan het ontwikkelen, en geestelijk nog helemaal niet in staat om dit soort beslissingen te nemen.
Denk diegene met die blauwe jas.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt.
[ afbeelding ]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zieke geesten hou je sowieso, daar doe je niks tegen.
Maar dan ook dan moet je als ouder door hebben dat er iets vreemds met je dochter aan de hand is.
Zoiets merk je echt wel als ouder zijnde denk ik.
Donkere of blanke meisje?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt.
[ afbeelding ]
Wat nou als de vader jonger is dan het meisje?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef simmu het volgende:
[..]
zucht. ga je weer lekker?
jij je zin. de 11 jarige 'vrouw' verkrachtte de 13 jarige jongeman. en raakte toen zwanger. want ze wilde echtechtecht neuken dus het is allemaal geen misbruik. als 11 jarige willen neuken moet dat mogen. klinkt er iets bekend uit de statuten van de stichting martijn?
dit is wat de wet erover zegt trouwens: http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitdat/2001/hoe016.htm er worden 2 leeftijdsgrenzen gehanteert blijkt. 12 en 16. de betrokken wetsartikelen staan in het artikel waar ik naar link. dit is echter korter en duidelijker.
Ik ben niet thuis in mode, maar vroeger heette een jas een jas en een shirt een shirt.quote:
Wat moet er te verklaren zijn?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:49 schreef Netsplitter het volgende:
Schopje OUD?
Misschien kunnen zij het verklaren?
onzinquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:47 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Onder seksueel misbruik verstaan we elke handeling van seksuele aard tussen een minderjarige en een gezagdragende persoon of een minimum 5 jaar oudere persoon of tegen de wil van de minderjarige indien het geen van voorgaande betreft.
pin me er niet op vast, maar er staat me bij dat het ook dan nog steeds misbruik is. was er een tijdje terug niet iets in het nieuws over een joch op een basisschool wat andere kinderen misbruikt had? die moest verplicht in therapie. jeugdzorg kwam er ook bij en alles.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Wat nou als de vader jonger is dan het meisje?
Yvonne, even offtopic. Wanneer ben jij oma geworden?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat moet er te verklaren zijn?
Er zijn legio zwangerschappen geeindigd ergens onverwacht zonder dat moeder of omgeving wist dat ze zwanger was.
Totaal niets vreemds aan.
Wel dat ze 12 is,
maar wat Orange al zegt, in England is het al 'normaal' geen mens die zich er druk over maakt.
En waarom meteen 'slet'? Misbruik misschien?
Mee eens en zelfs als het geen misbruik is, is het niet automatisch een slet, gewoon een dom meisje in dat geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
Gisterenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:17 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Yvonne, even offtopic. Wanneer ben jij oma geworden?
En over tien jaar maakt John de Mol er een ware woensdagavondfilm van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:14 schreef Codiac het volgende:
Het wordt waarschijnlijk opgevoed door haar ouders en zij is gewoon 'het oudere zusje'
Dat van die voogd is normal procedure.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:08 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelDaarom ben ik ook erg benieuwd naar de achtergrond van het verhaal, echt veel zinnigs kun je er niet over zeggen.
Vind het trouwens wel gek dat er ook nog eens een voogd bij is voor de baby, normaal zou je denken dat de ouders van het meisje toch ook nog capabel zijn om de baby op te voeden? In ieder geval tot de schrik voorbij is lijkt me.
Zie PI.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn legio zwangerschappen geeindigd ergens onverwacht zonder dat moeder of omgeving wist dat ze zwanger was.
Wel dat ze 12 is,
maar wat Orange al zegt, in England is het al 'normaal' geen mens die zich er druk over maakt.
Als de leeftijd waarop hun kind zwanger werd, en het feit dat zij daar niets van merkten een indicatie van hun kwaliteit als opvoeder zijn dan is een voogd nog niet zo'n gekke keuze.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:08 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien is het de vader zelf wel, weet jij veelDaarom ben ik ook erg benieuwd naar de achtergrond van het verhaal, echt veel zinnigs kun je er niet over zeggen.
Vind het trouwens wel gek dat er ook nog eens een voogd bij is voor de baby, normaal zou je denken dat de ouders van het meisje toch ook nog capabel zijn om de baby op te voeden? In ieder geval tot de schrik voorbij is lijkt me.
Ouders worden sowieso vanaf nu voogd. Ook als het onderzoek (waar in van uit ga dat het er wel komt, hoop ik tenminste). Ze kunnen die status pas afnemen na een veroordeling.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de leeftijd waarop hun kind zwanger werd, en het feit dat zij daar niets van merkten een indicatie van hun kwaliteit als opvoeder zijn dan is een voogd nog niet zo'n gekke keuze.
Ook zul je eerst moeten vaststellen of de zwangerschap idd geen gevolg van misbruik cq incest is, want als dat wel zo blijkt te zijn dan lijkt het me absoluut niet wenselijk dat de ouder(s) zelfs maar tijdelijk de voogdij krijgen.
Er wordt voor de baby een voogd aangewezen, en dat is niet automatisch een van de ouders van de 12-jarige, en omdat de 12-jarige minderjarig is ligt het ook niet voor de hand dat zij de voogdij over de baby (nu al) krijgt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:26 schreef Codiac het volgende:
[..]
Ouders worden sowieso vanaf nu voogd. Ook als het onderzoek (waar in van uit ga dat het er wel komt, hoop ik tenminste). Ze kunnen die status pas afnemen na een veroordeling.
Er zal neem ik aan eerst naar ouders, ooms, tantes en opa/oma gekeken wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er wordt voor de baby een voogd aangewezen, en dat is niet automatisch een van de ouders van de 12-jarige, en omdat de 12-jarige minderjarig is ligt het ook niet voor de hand dat zij de voogdij over de baby (nu al) krijgt.
Daar zou ik bij een 12-jarige die tijdens de bevalling zwanger blijkt te zijn niet vanuitgaan...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:35 schreef Codiac het volgende:
[..]
Er zal neem ik aan eerst naar ouders, ooms, tantes en opa/oma gekeken worden
Een kind van 12 al aan de pil? Middelbare school vind ik daar vroeg genoeg voor eigenlijk....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:40 schreef iHeartYou het volgende:
Kan dat ze verkracht is.Maar alsnog als je seks hebt gehad gewild/ongewild moet je wel aan zwanger kunnen worden denken (Pil slikken dus).
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:02 schreef ukga het volgende:
ehm, ze heeft dus al lopen neuken? ik mis hier een deel over in de Op
was het met een klasgenoot?
Volgens dat artikel staan zowel de baby als de 12-jarige inmiddels onder toezicht van een voogd van jeugdzorg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:35 schreef Miendientje het volgende:
Die foto bij het artikel op de site van RTV noord:
[ afbeelding ]
Nee, dat de moeder het zelf niet weet tot de bevalling is raar en komt ook niet zo heel veel voor. Wel dat het pas later ontdekt wordt, maar tot te bevalling niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wel dat ze 12 is,
nee ze is de maagd mariaquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:02 schreef ukga het volgende:
ehm, ze heeft dus al lopen neuken? ik mis hier een deel over in de Op
was het met een klasgenoot?
Wat moet ze dan doen?Ze heeft waarschijnlijk geen condoom gebruikt.Abortus?Daar is ze vast ook te jong voor.Maar voor kinderen is ze ook te jong.Komt er op neer dat ze het niet had moeten maar ja telaat... Dan de pil maar. Volgens mij heb ik zojuist gefaaldquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kind van 12 al aan de pil? Middelbare school vind ik daar vroeg genoeg voor eigenlijk....
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:43 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, dat de moeder het zelf niet weet tot de bevalling is raar en komt ook niet zo heel veel voor. Wel dat het pas later ontdekt wordt, maar tot te bevalling niet.
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zou ik bij een 12-jarige die tijdens de bevalling zwanger blijkt te zijn niet vanuitgaan...
Men zal eerst moeten vaststellen of er geen sprake is van misbruik binnen het gezin/familie.
22.45 uur, Discovery Travel & Living.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...
Volgens Telegraaf.nl was het op 22 maart. Verkeerde klas op de foto dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:05 schreef outcast_within het volgende:
Excursie ommelanden 24 maart. Ik gok op die met dat blauwe shirt (niet jas).
[ afbeelding ]
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze nog in het ziekenhuis ligt, maar een van de redenen zou kunnen zijn dat ze nog niet naar huis kunnen omdat thuis geen geschikte plek is voor moeder en kind.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.
Psycholoog erbij om te vragen hoe en wat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:51 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat een van de redenen is dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Naast the obvious reason natuurlijk; dat het lichaam van een 12jarige er waarschijnlijk nog helemaal niet klaar voor is om te bevallen.
ah, weer een troll.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:22 schreef Taartjeh het volgende:
Paupers kan niet anders, Ook die ouders, Hoe dom ben je als je dat niet ziet..
Ohja tuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uit de wijk Bejium. Kans van 90% dat het een Antilliaanse is.
Nou, ik heb het aan meerdere gynaecologen gevraagd en aan een aantal SEH artsen, maar zij hadden het nog niet vaak meegemaakt.. Misschien is het ontkenning ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens Discovery Channel kijken, legio voorbeelden...
Niet vaak betekend niet nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:38 schreef June. het volgende:
[..]
Nou, ik heb het aan meerdere gynaecologen gevraagd en aan een aantal SEH artsen, maar zij hadden het nog niet vaak meegemaakt.. Misschien is het ontkenning ofzo?
Ondersteuning voor watquote:Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen.
nja, afhankelijk van hoe het gegaan is hebben enkelen wellicht moeten assisteren bij de bevalling. ik kan me zo best voorstellen dat zulks vrij traumatisch is.....quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |