gelukkig geef je je eigen antwoord alquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:52 schreef FortunaHome het volgende:
In een jaar tijd is het aantal mensen
zonder ziektekostenverzekering met tien
procent gedaald.Volgens het CBS zijn
136.000 mensen onverzekerd.De meesten
zijn tussen de 20 en 40 jaar en van
allochtone afkomst.Verder blijkt uit de
cijfers dat 244.000 mensen hun premie
niet betaalden.De meesten zijn volgens
het CBS allochtone mannen.
Bron: NOS Teletekst
Grote vraag is, waarom de zorgverzekering voor allochtonen niet geind wordt?
Als ik de premie niet betaal wordt er loonbeslag gelegd, simpel zat.
Ik ga er even vanuit dat de meesten van deze medeburgers een uitkering genieten, dus waarom wordt daar niet op gekort zodat ook deze figuren premie moeten dokken en het voor iedereen weer iets betaalbaarder wordt?
Dat is het. Je weet dat je toch wel geholpen wordt, dus is het eerder een kwestie van moraal om te betalen dan van risico.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:59 schreef Oud_student het volgende:
Deze allochtonen weten drommels goed dat ze toch wel verzorging krijgen, dus waarom betalen?
Zelfs illegalen krijgen gratis verzorging en een paar jaar geleden kon Mohammed heel zijn familie uit Marokko, Turkije etc. op kosten van de belastingbetaler hier in Nederland van onze medische voorzieningen gebruik laten maken.
Mee eens, maar probeer wel naar je typo's te kijkenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:06 schreef Gravedigger het volgende:
Ik vraag me af hoe het CBS zo pewcies de percentafes weet. Krijgen ze NAW en nationaliteitsgegevens aangeleverd en door wie?
Dit is Nederland. Dat doen we niet, want dat is zieligquote:
Inderdaad gewoon 50 euro van de gemeente rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:11 schreef ukga het volgende:
[..]
Dit is Nederland. Dat doen we niet, want dat is zielig
Straks moeten ze nog hun eten gaan halen bij de Aldi!!!!
Schrijf Geert een brief, die doet er vast wel iets mee zodra het weer een beetje stil wordt rond zijn persoontje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:13 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon 50 euro van de gemeente rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.
En dan uiteraard ook die achterlijke zorgtoeslag van 40 euro ook rechtstreeks naar de verzekeraar.
Afgelopen met de flauwe kul en ik kan dan zo 5 euro per maand minder gaan betalen
Oke op een belofte na: je gaat er inhoudelijk op in, als je dat lukt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:12 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Dus omdat ik PVV stem voel jij jezelf boven mij staan zeker?
Het is dus gewoon en FEIT dat de wanbetalers voor het grootste gedeelte weer allochtonen zijn. Of heeft het CBS zich misschien vergist? Dus welke feiten wou jij nog aandragen om mij van mening te doen veranderen?
Het is dus al gedaald. Dus ook onder allochtonen. Dus het gaat de goede kant opquote:In een jaar tijd is het aantal mensen zonder ziektekostenverzekering met tien procent gedaald.
Wat zijn de percentages? 51% / 49%? of 70% / 30%. Bij 51 / 49 valt het dus wel mee.quote:Volgens het CBS zijn 136.000 mensen onverzekerd.De meesten zijn tussen de 20 en 40 jaar en van allochtone afkomst.
Feit is ook dat meer allochtonen tegen de armoede grens zitten. Dus moeite hebben met alle rekeningen te betalen.quote:Verder blijkt uit de cijfers dat 244.000 mensen hun premie niet betaalden.De meesten zijn volgens het CBS allochtone mannen.
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:16 schreef Codiac het volgende:
Verder: allochtoon is niet-Nederlands. Dus zijn ook Polen, Engelse, Amerikanen e.d.
Persoonlijke mening of constatering bewijzen niets in dit geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!
Het ergste is nog dat zij niet alleen hun zorgpremies niet betalen, maar ook nog eens bovengemiddeld veel gebruik maken van de medische voorzieningen. Kom op een door-de-weekse dag eens in een ziekenhuis, dan kun je dat zelf zien.
Toevallig was ik daar gisteren, en ik zag eigenlijk alleen maar oudere autochtone patiënten die van onderzoek naar onderzoek gereden werden..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!
Het ergste is nog dat zij niet alleen hun zorgpremies niet betalen, maar ook nog eens bovengemiddeld veel gebruik maken van de medische voorzieningen. Kom op een door-de-weekse dag eens in een ziekenhuis, dan kun je dat zelf zien.
De feiten en cijfers zeggen hier anders dat er bijna 150.000 mensen, waarvan het merendeel allochtoon blijkt te zijn, hun premie gewoon helemaal niet betalen, of zijn dat feiten en cijfers die jou minder goed uitkomen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:10 schreef Codiac het volgende:
[..]
Achja, ik kan gaan proberen dit met argumenten te bestrijden, maar aangezien je toegeeft PVV te stemmen laat ik dit maar achterwegen. Staan toch alleen maar open voor populistische dogma's en niet voor argumenten, feiten en cijfers.
Nee, maar met je hoofd in het zand steken komen we ook niks verder. Je kunt het misschien wel heel politiek-correct vinden om te zeggen dat het net zo goed "amerikanen, engelsen of polen" zullen zijn, maar je weet net zo goed als iedereen dat dit niet het geval is. Ik vind het in ieder geval naïef als je dit werkelijk gelooft.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
Persoonlijke mening of constatering bewijzen niets in dit geval.
HOAX! Laagopgeleiden kunnen niet dichten. Die kunnen alleen maar mekkeren en janken omdat ze het o zo slecht hebben en allochtonen onze blanke vrouwen verkrachten en ons ziekenfonds gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:23 schreef 9611Niels het volgende:
Mooi gedicht, kun je er nog zoeen schrijven?
Het is al gedaald. prima. Waarom is de verhouding dan nog steeds scheef tussen allochtonen en nederlanders? Je zou verwachten dat er meer nederlanders niet betalen aangezien deze ook een groter percentage van de gehele bevolking vertegenwoordigen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:16 schreef Codiac het volgende:
[..]
Oke op een belofte na: je gaat er inhoudelijk op in, als je dat lukt.
[..]
Het is dus al gedaald. Dus ook onder allochtonen. Dus het gaat de goede kant op
[..]
Wat zijn de percentages? 51% / 49%? of 70% / 30%. Bij 51 / 49 valt het dus wel mee.
[..]
Feit is ook dat meer allochtonen tegen de armoede grens zitten. Dus moeite hebben met alle rekeningen te betalen.
Verder: allochtoon is niet-Nederlands. Dus zijn ook Polen, Engelse, Amerikanen e.d.
Struisvogelgedrag lost al helemaal niks op natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
Persoonlijke mening of constatering bewijzen niets in dit geval.
Iedereen mag ons ziekenfonds gebruiken van mij. Je moet er wel gewoon voor BETALEN.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:25 schreef DrPepperonCoke het volgende:
[..]
HOAX! Laagopgeleiden kunnen niet dichten. Die kunnen alleen maar mekkeren en janken omdat ze het o zo slecht hebben en allochtonen onze blanke vrouwen verkrachten en ons ziekenfonds gebruiken.
Er zijn zeker niet meer arme allochtonen dan arme autochtonen. Daar heb je ook tokkiewijken vol van. Relatief zijn allochtonen misschien armer, ja dat zal wel. Maar in dit bericht gaat het om het absolute aantal wanbetalers! En aangezien er nog altijd 10x zo veel autochtonen als allochtonen zijn, zou je verwachten dat de autochtonen dus ook het leeuwendeel van de wanbetalers zouden vormen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Goh, de armste groepen zijn ook de groepen die het vaakst niet voldoen aan hun financiële verplichtingen. Verrassend hoor!
Leuk, haal er dingen bij die niet in deze discussie horen, typisch PVVquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:26 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Het is al gedaald. prima. Waarom is de verhouding dan nog steeds scheef tussen allochtonen en nederlanders? Je zou verwachten dat er meer nederlanders niet betalen aangezien deze ook een groter percentage van de gehele bevolking vertegenwoordigen?[quote]
Klopt in principe, moet je wel bij bedenken dat als je hier net bent alles nieuw is en je overal aan moet wennen
[quote]Zelfs al zou het percentage 51/49 zijn dan nog veroorzaakt het massale "eigen volk" minder overlast dan de allochtonen.
Maar wel vaak onverzekerd zijnquote:Zoals al gezegd, het zullen inderdaad wel weer de finnen en polen zijn die hier gewoon komen WERKEN.
Bewijs dat ze niet werken, dan praten we verderquote:En nog even voor een paar posts boven me: Natuurlijk werken deze mensen niet, anders zou er gewoon loonbeslag gelegd kunnen worden zoals bij jou en mij. Maakt de baas gewoon jouw zorgpremie over
Van de niet verzekerde allochtonen (107.310) van de totaal 136.450 niet verzekerde zijn 61.720 westers-allochtoon de meerderheid is dus inderdaad: de Polen, Roemenen, Belgen en noem maar opquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:28 schreef Codiac het volgende:
Even het hele onderzoek erbij gepakt: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1265D/0/pb11n023.pdf
Aantal wanbetalers:
- Autochtoon 137.370
- Allochtoon 106.840
Het aantal onverzekerde allochtonen is wel fors hoger. Maar daar heb ik het vermoede dat ze de asielzoekers en mensen zonder verblijfsvergunning erbij hebben gerekend die dus geen verzekering kunnen afsluiten
welke premie moet er dan geind worden??quote:- knip -
Grote vraag is, waarom de zorgverzekering voor allochtonen niet geind wordt?
Als ik de premie niet betaal wordt er loonbeslag gelegd, simpel zat.
Ik ga er even vanuit dat de meesten van deze medeburgers een uitkering genieten, dus waarom wordt daar niet op gekort zodat ook deze figuren premie moeten dokken en het voor iedereen weer iets betaalbaarder wordt?
Niet zolang die boven de beslagvrije voet uitkomt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:07 schreef LXIV het volgende:
Uitkeringen inhouden zal wettelijk lastig zijn
Nee. Die wordt sowieso ingehouden.quote:maar het gros van deze mensen ontvangt wél gewoon zijn zorgtoeslag, die gebruikt wordt om te consumeren.
Met een achterstand van 6 maanden of meer word je aangemeld bij het CVZ, en dan is er van zorgeloos genieten en op vakantie gaan niet zo snel sprake meer. Je chargeert weer behoorlijk.quote:Tenminste die rechtstreeks overmaken naar een verzekeraar lijkt me toch wel te doen!
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:33 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg, ze zijn ONVERZEKERD, welke premie moet er dan geind worden??
Trouwens gaat het meestal om illegale vreemdelingen die KUNNEN geen zorgverzekering afsluiten.... Dus je verhaal gaat niet op, zeiken om te zeiken dit...
Ok. Dus wanbetalers krijgen geen zorgtoeslag, die gaat rechtstreeks naar de verzekeraar? Goede zaak dan, en terecht.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet zolang die boven de beslagvrije voet uitkomt.
[..]
Nee. Die wordt sowieso ingehouden.
[..]
Met een achterstand van 6 maanden of meer word je aangemeld bij het CVZ, en dan is er van zorgeloos genieten en op vakantie gaan niet zo snel sprake meer. Je chargeert weer behoorlijk.
Onzin. Als het zo makkelijk is trouwens, waarom betaal jij je premies dan nog?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:29 schreef LXIV het volgende:
Conclusie: een arme autochtoon betaalt in het algemeen nog wel zijn zorgpremie, een arme allochtoon niet. En ik denk dat er ook heel veel 'rijke' allochtonen het gewoon vertikken om die premie te betalen, gewoon omdat ze weten toch wel geholpen te worden.
Omdat ik geen kale kip ben. Ik kan wel niet betalen, maar er valt iets te halen. Bovendien vind ik het onjuist om niet te betalen voor iets waar je eventueel gebruik van kunt maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Als het zo makkelijk is trouwens, waarom betaal jij je premies dan nog?
Het mooie en sociale van Nederland is dat er niemand dood hoeft te gaan. Maar als je onverzekerd in het ziekenhuis terecht komt dan sta je wel bij de eerste de beste gelegenheid weer buiten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:59 schreef Oud_student het volgende:
Deze allochtonen weten drommels goed dat ze toch wel verzorging krijgen, dus waarom betalen?
Zelfs illegalen krijgen gratis verzorging en een paar jaar geleden kon Mohammed heel zijn familie uit Marokko, Turkije etc. op kosten van de belastingbetaler hier in Nederland van onze medische voorzieningen gebruik laten maken.
Hoezo naar de zorgverzekeraar? Hebben we die maar eentje dan? Hoe bepaal je bij onverzekerde mensen welke zorgverzekeraar de hunne is?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:13 schreef FortunaHome het volgende:
Inderdaad gewoon 50 euro van de gemeente rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.
En dan uiteraard ook die achterlijke zorgtoeslag van 40 euro ook rechtstreeks naar de verzekeraar.
Waarom zou de baas mijn zorgpremie betalen? Mijn baas heeft er niks mee te maken bij wie ik me waartegen verzeker. Ik kies zelf uit bij welke maatschappij ik me wil verzekeren en welk pakket ik daar kies.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:26 schreef FortunaHome het volgende:
En nog even voor een paar posts boven me: Natuurlijk werken deze mensen niet, anders zou er gewoon loonbeslag gelegd kunnen worden zoals bij jou en mij. Maakt de baas gewoon jouw zorgpremie over
Net betaalden autochtonen nog gewoon omdat ze nou eenmaal autochtoon zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ik geen kale kip ben. Ik kan wel niet betalen, maar er valt iets te halen. Bovendien vind ik het onjuist om niet te betalen voor iets waar je eventueel gebruik van kunt maken.
En omdat ze al hun geld oppotten voor vakanties. Geld dat ze kennelijk helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Net betaalden autochtonen nog gewoon omdat ze nou eenmaal autochtoon zijn.
Er valt vrijwel altijd iets te halen, dus waarin verschil jij met de zo door joi befaamde groep?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat ik geen kale kip ben. Ik kan wel niet betalen, maar er valt iets te halen.
Jouw cijfers vind ik niet zo snel terug, maar uit het rapport van het CBS:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:31 schreef Codiac het volgende:
[..]
Van de niet verzekerde allochtonen (107.310) van de totaal 136.450 niet verzekerde zijn 61.720 westers-allochtoon de meerderheid is dus inderdaad: de Polen, Roemenen, Belgen en noem maar op
Omdat met een vonnis / titel een deurwaarder beslag kan leggen op gelden die je tegoed hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:45 schreef k_man het volgende:
Waarom zou de baas mijn zorgpremie betalen? Mijn baas heeft er niks mee te maken bij wie ik me waartegen verzeker. Ik kies zelf uit bij welke maatschappij ik me wil verzekeren en welk pakket ik daar kies.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-023-pb.htmquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jouw cijfers vind ik niet zo snel terug, maar uit het rapport van het CBS:
"Ruim 60 procent van de wanbetalers is man. Daarnaast is het aandeel
wanbetalers onder de allochtonen groter dan onder de autochtonen,
respectievelijk 4,1 en 1,3 procent. Vooral onder Antillianen en Arubanen is het
aandeel hoog (13 procent). In totaal ontvangt 60 procent van de wanbetalers
een zorgtoeslag. "
Kortom: Antillianen betalen dus 10x minder vaak hun zorgverzekering dan autochtonen.
Het aandeel onverzekerden onder allochtonen is gedaald van 3,5 naar 3,2
procent en onder de autochtonen van 0,3 naar 0,2 procent. Bijna vier op de
vijf onverzekerden is allochtoon. Het aantal onverzekerden onder Antillianen
en Arubanen is met bijna 19 procent het sterkst gedaald.
Allochtonen zijn 15x vaker niet verzekerd
De groep die het vaakst niet verzekerd zijn is: Overig niet-Westerse landen. (4,6 tov 0.2), tabel 1
De groepen grootste wanbetalers (tabel 2)
1) Nederlandse antillen en aruba (12,8)
2) Suriname (7,8)
3) Marokko (5,7)
4) Turkije (4,8)
Overig westerse landen staat op 2,2 (dat zullen voornamelijk Polen, Roemenen en ander prachtvolk zijn.
Voor autochtonen geldt 1,3
Dat haal ik uit de cijfers van het rapport.
Als je het zuiver doet dan kijk je naar percentages, niet naar absolute aantallen. Het aantal wanbetalers uit Burkino Faso zal heel laag zijn (absoluut gezien) zijn zij nu de beste betalers?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:52 schreef Codiac het volgende:
En omdat de allochtonen-bashers blijkbaar niet durven te reageren op de cijfers hier maar nog een keer de cijfers op pagina 3:
Even het hele onderzoek erbij gepakt: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1265D/0/pb11n023.pdf
Aantal wanbetalers:
- Autochtoon 137.370
- Allochtoon 106.840
Het aantal onverzekerde allochtonen is wel fors hoger. Maar daar heb ik het vermoede dat ze de asielzoekers en mensen zonder verblijfsvergunning erbij hebben gerekend die dus geen verzekering kunnen afsluiten
Niet verzekerde:
- Westerse allochtonen: 61.720
- Niet-westerse allochtonen: 39.590
- Autochtoon 29.140
Dus het zijn vooral de westerse allochtonen die niet verzekerd zijn
Ja, dat had ik al gevonden. Daar komen mijn gegevens ook vandaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:53 schreef Codiac het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-023-pb.htm
Klink op het pdf'je
Ga naar onder
Twee tabellen
Klaar
Dan nog:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het zuiver doet dan kijk je naar percentages, niet naar absolute aantallen. Het aantal wanbetalers uit Burkino Faso zal heel laag zijn (absoluut gezien) zijn zij nu de beste betalers?
Mijn post hierboven is veel duidelijker.
Dan kon je mijn getallen dus wel vindenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat had ik al gevonden. Daar komen mijn gegevens ook vandaan.
Nee. Ze betalen 10x vaker hun zorgverzekering niet. Nogal een verschil.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jouw cijfers vind ik niet zo snel terug, maar uit het rapport van het CBS:
"Ruim 60 procent van de wanbetalers is man. Daarnaast is het aandeel
wanbetalers onder de allochtonen groter dan onder de autochtonen,
respectievelijk 4,1 en 1,3 procent. Vooral onder Antillianen en Arubanen is het
aandeel hoog (13 procent). In totaal ontvangt 60 procent van de wanbetalers
een zorgtoeslag. "
Kortom: Antillianen betalen dus 10x minder vaak hun zorgverzekering dan autochtonen.
Omdat er niet altijd iets te halen valt. Je mag niet het beddengoed wegnemen hoor!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er valt vrijwel altijd iets te halen, dus waarin verschil jij met de zo door joi befaamde groep?
Waar komen die percentages in dat rapport dan vandaan? Daar zie ik toch heel duidelijk staan: Surinamers X%, Marokkanen Y%, et cetera.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:56 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dan nog:
Percentages staan er in het onderzoek alleen percentages op de gehele Nederlandse bevolking en niet per bevolkingsgroep (dus in de trand van 10% van de Marokkanen betaald niet dat is ...& van de Nederlandse bevolking). Dit omdat op die manier registreren na de tweede wereldoorlog verboden is geworden.
Waar!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee. Ze betalen 10x vaker hun zorgverzekering niet. Nogal een verschil.
Ja dat zijn percentages op de hele Nederlandse bevolking. Dus X-Marokkanen betalen niet dat is Y-op de gehele bevolking.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar komen die percentages in dat rapport dan vandaan? Daar zie ik toch heel duidelijk staan: Surinamers X%, Marokkanen Y%, et cetera.
Ok, dus allochtone wanbetalers hebben geen geld, maar sparen ondertussen wel geld om hun oude dag in het buitenland te kunnen doorbrengen? Begrijp je jezelf nog wel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat er niet altijd iets te halen valt. Je mag niet het beddengoed wegnemen hoor!
Bij mij zou dat veel eenvoudiger zijn, ze leggen gewoon beslag op je geld, klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |