gelukkig geef je je eigen antwoord alquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:52 schreef FortunaHome het volgende:
In een jaar tijd is het aantal mensen
zonder ziektekostenverzekering met tien
procent gedaald.Volgens het CBS zijn
136.000 mensen onverzekerd.De meesten
zijn tussen de 20 en 40 jaar en van
allochtone afkomst.Verder blijkt uit de
cijfers dat 244.000 mensen hun premie
niet betaalden.De meesten zijn volgens
het CBS allochtone mannen.
Bron: NOS Teletekst
Grote vraag is, waarom de zorgverzekering voor allochtonen niet geind wordt?
Als ik de premie niet betaal wordt er loonbeslag gelegd, simpel zat.
Ik ga er even vanuit dat de meesten van deze medeburgers een uitkering genieten, dus waarom wordt daar niet op gekort zodat ook deze figuren premie moeten dokken en het voor iedereen weer iets betaalbaarder wordt?
Dat is het. Je weet dat je toch wel geholpen wordt, dus is het eerder een kwestie van moraal om te betalen dan van risico.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:59 schreef Oud_student het volgende:
Deze allochtonen weten drommels goed dat ze toch wel verzorging krijgen, dus waarom betalen?
Zelfs illegalen krijgen gratis verzorging en een paar jaar geleden kon Mohammed heel zijn familie uit Marokko, Turkije etc. op kosten van de belastingbetaler hier in Nederland van onze medische voorzieningen gebruik laten maken.
Mee eens, maar probeer wel naar je typo's te kijkenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:06 schreef Gravedigger het volgende:
Ik vraag me af hoe het CBS zo pewcies de percentafes weet. Krijgen ze NAW en nationaliteitsgegevens aangeleverd en door wie?
Dit is Nederland. Dat doen we niet, want dat is zieligquote:
Inderdaad gewoon 50 euro van de gemeente rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:11 schreef ukga het volgende:
[..]
Dit is Nederland. Dat doen we niet, want dat is zielig
Straks moeten ze nog hun eten gaan halen bij de Aldi!!!!
Schrijf Geert een brief, die doet er vast wel iets mee zodra het weer een beetje stil wordt rond zijn persoontje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:13 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon 50 euro van de gemeente rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.
En dan uiteraard ook die achterlijke zorgtoeslag van 40 euro ook rechtstreeks naar de verzekeraar.
Afgelopen met de flauwe kul en ik kan dan zo 5 euro per maand minder gaan betalen
Oke op een belofte na: je gaat er inhoudelijk op in, als je dat lukt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:12 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Dus omdat ik PVV stem voel jij jezelf boven mij staan zeker?
Het is dus gewoon en FEIT dat de wanbetalers voor het grootste gedeelte weer allochtonen zijn. Of heeft het CBS zich misschien vergist? Dus welke feiten wou jij nog aandragen om mij van mening te doen veranderen?
Het is dus al gedaald. Dus ook onder allochtonen. Dus het gaat de goede kant opquote:In een jaar tijd is het aantal mensen zonder ziektekostenverzekering met tien procent gedaald.
Wat zijn de percentages? 51% / 49%? of 70% / 30%. Bij 51 / 49 valt het dus wel mee.quote:Volgens het CBS zijn 136.000 mensen onverzekerd.De meesten zijn tussen de 20 en 40 jaar en van allochtone afkomst.
Feit is ook dat meer allochtonen tegen de armoede grens zitten. Dus moeite hebben met alle rekeningen te betalen.quote:Verder blijkt uit de cijfers dat 244.000 mensen hun premie niet betaalden.De meesten zijn volgens het CBS allochtone mannen.
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:16 schreef Codiac het volgende:
Verder: allochtoon is niet-Nederlands. Dus zijn ook Polen, Engelse, Amerikanen e.d.
Persoonlijke mening of constatering bewijzen niets in dit geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!
Het ergste is nog dat zij niet alleen hun zorgpremies niet betalen, maar ook nog eens bovengemiddeld veel gebruik maken van de medische voorzieningen. Kom op een door-de-weekse dag eens in een ziekenhuis, dan kun je dat zelf zien.
Toevallig was ik daar gisteren, en ik zag eigenlijk alleen maar oudere autochtone patiënten die van onderzoek naar onderzoek gereden werden..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Het zullen vast die Engelse en Amerikaanse expats zijn die deze statistiek veroorzaken. Wordt toch eens wakker, de wekker is 20 jaar geleden al gegaan!
Het ergste is nog dat zij niet alleen hun zorgpremies niet betalen, maar ook nog eens bovengemiddeld veel gebruik maken van de medische voorzieningen. Kom op een door-de-weekse dag eens in een ziekenhuis, dan kun je dat zelf zien.
De feiten en cijfers zeggen hier anders dat er bijna 150.000 mensen, waarvan het merendeel allochtoon blijkt te zijn, hun premie gewoon helemaal niet betalen, of zijn dat feiten en cijfers die jou minder goed uitkomen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:10 schreef Codiac het volgende:
[..]
Achja, ik kan gaan proberen dit met argumenten te bestrijden, maar aangezien je toegeeft PVV te stemmen laat ik dit maar achterwegen. Staan toch alleen maar open voor populistische dogma's en niet voor argumenten, feiten en cijfers.
Nee, maar met je hoofd in het zand steken komen we ook niks verder. Je kunt het misschien wel heel politiek-correct vinden om te zeggen dat het net zo goed "amerikanen, engelsen of polen" zullen zijn, maar je weet net zo goed als iedereen dat dit niet het geval is. Ik vind het in ieder geval naïef als je dit werkelijk gelooft.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
Persoonlijke mening of constatering bewijzen niets in dit geval.
HOAX! Laagopgeleiden kunnen niet dichten. Die kunnen alleen maar mekkeren en janken omdat ze het o zo slecht hebben en allochtonen onze blanke vrouwen verkrachten en ons ziekenfonds gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:23 schreef 9611Niels het volgende:
Mooi gedicht, kun je er nog zoeen schrijven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |