Nee, zeg maar wat je wilt zeggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik denk dat ik me maar wijselijk stil ga houden.
Welnee, je gaat gewoon veel leukere posten maken (ipv mensen afkatten).quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik denk dat ik me maar wijselijk stil ga houden.
Twitter jij ook zo?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef lanterfanteraar het volgende:
Mijn meest recente "vriendinnen" zijn trouwens allen ( vrijwillig?) onaangeraakt. ( Één uitzondering).
Van zulke zaken wordt men dan niet wyzer.
En strawberry.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
Je mag iedereen afkatten behalve Lanterfanteraar en Schenkstroop.
ik heb bij bijna al het advies wat is gegeven de gedachte van: " het werkt toch niet", maar heb dan geen zin om erop in te gaan waarom niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:19 schreef Shodan het volgende:
[..]
Jouw "businesscase" is dat iets wel doen voor jou gunstiger is dan iets niet doen. Gefeliciteerd: jij zal succesvol blijven leven, en met teleurstellingen om kunnen gaan omdat je weet dat je er in de regel beter af bent door iets wel te doen i.p.v niets te doen.
Voor hen niet: Hun businesscase is dat elke actie die ze doen succesvol moet zijn omdat het afbreukrisico eenvoudigweg te groot is geworden. In hun geval blijft een succes (hoe klein ook) niet kleven, en is het juist het falen wat aan hen blijft hangen: hun herinneringen worden gevormd door hun mislukkingen, niet door hun successen.
Dat zie je terug: het interesseert die jongens helemaal niet dat ze een (leuke) baan, huisje, vrienden en tig andere zaken op orde hebben waaraan objectief afleesbaar is dat ze een goed leven hebben. Voor hen telt alleen het keiharde falen op de relatiemarkt. Dat is hetgeen wat voor hen telt. De rest is voor hen niet meer relevant.
[..]
Er is geen sprake van een aanpak. Er is geen plan, geen visie, geen structuur, geen visie, niets. Daardoor kunnen de (absoluut goedbedoelde) adviezen probleemloos door die jongens aan de kant worden geschoven omdat het geen body bevat. Die jongens hebben dat feilloos door. Die jongens hebben een plan nodig. Dat kan niet in een posting worden samengevat. (ik heb het al eerder geprobeerd, maar dat is voor hen nog overduidelijk te vroeg)
zoveel lol heb ik er niet in, het voelt verschrikkelijk elke keer.quote:De enige uitzondering is Mlig: die heeft wel degelijk een plan: doe kennis (pua) op, test deze in de praktijk en evalueer. En je ziet in de topicreeks terug: hij is bezig en leert ervan. En is er ook nog eens redelijk enthousiast over en gaat door. En natuurlijk kan je als veilige omstander hem verwijten dat zijn gedrag "niet uit hemzelf komt", maar dat gaat voor elk aangeleerd/nieuw gedrag op.
dat is wel het eerste wat je voor een vriendin krijgen moet gaan doen... eeuwig wachten erop heeft bijna geen zin.quote:Hem dat verwijten is stellen dat mensen niet mogen leren. Een nog veel kwalijkere constatering vind ik dat trouwens.Elk "nieuw" getoond gedrag is in de eerste instantie onnatuurlijk en mensen zien dat feilloos. Dat wordt te gemakkelijk vergeten. Zodra iemand competent is, is het natuurlijk gedrag geworden en zal je als buitenstander raar opkijken hoe hij dat heeft aangeleerd.
Milg is door zijn gedrag in de "wel proberen heeft een groter kans op succes dan niets doen"-modus geschoten. Daarmee zal hij ongetwijfeld wel eens succes mee kunnen krijgen.
De stijl vind ik wat gekunseld (geaffecteerd, bekakt). Laterfanteraar, is dat hoe je studiegenoten praten?quote:
Wat is dit dan weer voor raar iets?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Twitter jij ook zo?
OT: Ik zie de laatste jaren steeds meer hele mooie meiden die single zijn. Ik zie ze oevral single zijn, single over straat, single in de bus, single naar en van werk van 7:30 - 19:00. Ik weet neit zo goed wta ik daarvan moet denken. Ik vind ze nogal verdahct namelijk. Zien jullie ze ook vaak, wat bezielt hen?
serieus wat ga je dan twitteren?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:31 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik Twitter niet. Al zou ik best aardig kunnen Twitteren. Denk ik.
Ja er moet toch een reden zijn dat deze medien, zo mooi als ze zijn, alsnog maar alleen zijn. Zouden ze wellicht bijverdienen als prostituee en geen plaats hebben voor een relatie ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor raar iets?
verdacht?
Waarom niet. Ik kat Schenk sowieso nooit af. Ga ik ook nooit doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:30 schreef Supersoep het volgende:
Je mag iedereen afkatten behalve Lanterfanteraar en Schenkstroop.
Hoe weet je dat ze single zijn? Omdat ze alleen rondlopen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Schenkstroop het volgende:
OT: Ik zie de laatste jaren steeds meer hele mooie meiden die single zijn. Ik zie ze overal single zijn, over straat, in de bus, single naar en van werk van 7:30 - 19:00. Vooral eenzaam. Verder gaan ze ook erg mooi gekleed en niks is toeval alles past bij mekaar. En de makeup is perfekt. Ik weet niet zo goed wat ik van ze moet denken. Ik vind ze nogal verdacht namelijk. Zien jullie ze ook vaak, en wat zou hun bezielen?
Er moet toch een reden zijn dat ze mooi/maar alleen zijn. Zouden ze wellicht bijverdienen als prostituee ofzo?
Niet afkatten. Dit wordt hier al als afkatten gezien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze single zijn? Omdat ze alleen rondlopen?
Een boel vrouwen hebben een carriere , en willen die carriere en hun vrijheid behouden, een boel vrouwen zijn ook gewoon happy singles. Ken je sex and the city dat soort vrouwen zijn het.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Schenkstroop het volgende:
OT: Ik zie de laatste jaren steeds meer hele mooie meiden die single zijn. Ik zie ze overal single zijn, over straat, in de bus, single naar en van werk van 7:30 - 19:00. Vooral eenzaam. Verder gaan ze ook erg mooi gekleed en niks is toeval alles past bij mekaar. En de makeup is perfekt. Ik weet niet zo goed wat ik van ze moet denken. Ik vind ze nogal verdacht namelijk. Zien jullie ze ook vaak, en wat zou hun bezielen?
Er moet toch een reden zijn dat ze mooi/maar alleen zijn. Zouden ze wellicht bijverdienen als prostituee ofzo?
Ook mooie meiden zijn wel eens vrijgezel. Ook die meiden zijn niet perfect en hun vriendjes ook niet. Dus ook zij vinden het soms lastig om iemand te ontmoeten of om een relatie eeuwig te laten durenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:36 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja er moet toch een reden zijn dat deze medien, zo mooi als ze zijn, alsnog maar alleen zijn. Zouden ze wellicht bijverdienen als prostituee en geen plaats hebben voor een relatie ofzo?
Haha! Genoeg mooie mensen die gewoon voor altijd single blijven met snoep relaties (zo noem ik die) omdat ze zich bijv. niet kunnen binden. Of gewoon doodvermoeiende personen zijn, like mequote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook mooie meiden zijn wel eens vrijgezel. Ook die meiden zijn niet perfect en hun vriendjes ook niet. Dus ook zij vinden het soms lastig om iemand te ontmoeten of om een relatie eeuwig te laten duren
Ik snap helemaal wat jij bedoelt, deelnemer. En ik ben het er extreem mee eensch. Vroegertijden leverde ik complete verslagen in die stijl in, dat zal wel vermoeiend zijn geweest voor die docent.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De stijl vind ik wat gekunseld (geaffecteerd, bekakt). Laterfanteraar, is dat hoe je studiegenoten praten?
Mijn bovenbuurmeisje is zo iemand. Ze vertrekt ron 8;00 van huis en komt dan om 18:30 weer thuis. Dat bosje sleutels is onmiskenbaar en ze veegt dr voeten altijd voordat ze dr woning betreed. Zo houd ik iedereen onbedoeld in de gaten. De benden buurman doet zijn deur wat langzamer open en slaat hem altijd dicht en dan doet ie de gordijnen ook dicht. Dat meisje zie ik dus nooit met een jongen. Heel soms heeft ze een scharrel bij haar thuis en die gaat ook weer weg. Verder krijgt ze ook weinig bezoek behalve van dr moeder.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze single zijn? Omdat ze alleen rondlopen?
Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:39 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat jij bedoelt, deelnemer. En ik ben het er extreem mee eensch. Vroegertijden leverde ik complete verslagen in die stijl in, dat zal wel vermoeiend zijn geweest voor die docent.
Mijn studiegenoten spraken trouwens inderdaad wel weer zo, dat verbaasde me echt.
Ging vanzelf, die stijl. Ik sprak trouwens in het dagelijks leven ook altijd wel netjes. Nu ben ik mij juist Zeer Bewust van typstijlen en speel ik er zo nu en dan een beetje mee.quote:
Don't worry.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
By the way: Ik heb altijd het gevoel dat je boel in de maling neemt
Simpel: maak een plan, en voer het uit. Voor een studie kan je snel klaar zijn: zorg ervoor dat je er zo kort mogelijk over doet, en gebruik de tijd die je niet nodig hebt om te leren, om je omgeving (medestudenten) te ontdekken. En dat verschrikkelijk voelen komt omdat je je nu enorm bewust bent van je incompetentie. Het model van Maslow gaat hier wat dieper op in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef mylifeisgrey het volgende:
misschien zou ik het ook voor me studie zo meer moeten gaan doen. zonder dat het me depri gaat maken door eerste gedeelte van je post te hebben als innergame.
maar..... hoe dat te krijgen he?
Vroegah, toen vrouwen gewoon nog slaafs aan de ketting in de keuken lagen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:37 schreef formerjellybean het volgende:
Een boel vrouwen hebben een carriere , en willen die carriere en hun vrijheid behouden, een boel vrouwen zijn ook gewoon happy singles. Ken je sex and the city dat soort vrouwen zijn het.
Misschien moet je schrijfster worden. Je kunt vast oefenen op een terrasje. Misschien spot je zo ook nog wat leuke jongens.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:46 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ging vanzelf, die stijl. Ik sprak trouwens in het dagelijks leven ook altijd wel netjes. Nu ben ik mij juist Zeer Bewust van typstijlen en speel ik er zo nu en dan een beetje mee.
Het is de schuld van de verdomde feministen , zeg ik , straks sterft het menselijk ras uit omdat ze allemaal single willen zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:48 schreef Techno het volgende:
[..]
Vroegah, toen vrouwen gewoon nog slaafs aan de ketting in de keuken lagen...
Want ze willen alleen maar seks met elkaar?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Het is de schuld van de verdomde feministen , zeg ik , straks sterft het menselijk ras uit omdat ze allemaal single willen zijn
Ja dat ook , dus straks is dit topic useless want dan zijn de mannen overbodig . Het is een complot zeg ik jequote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:52 schreef Crutch het volgende:
[..]
Want ze willen alleen maar seks met elkaar?
Dan maar weer aan de haren een grot in slepen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:54 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja dat ook , dus straks is dit topic useless want dan zijn de mannen overbodig . Het is een complot zeg ik je
Oke, ik geef het nu maar meteen toe. Ik ben Strawberry EN Richard.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:58 schreef iwannabehigh het volgende:
He!
Richard en Straw zijn er allebei niet, zullen ze aan het daten zijn?
Ach ja, ik vind het prima.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:59 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Mooi toch, is het cirkeltje rond. Vrouwen met elkaar en mannen (jongens) met elkaar.
Wat vreselijk naar om te horen!! Hoe heb je dat gedaan dan? Via proxy servers?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oke, ik geef het nu maar meteen toe. Ik ben Strawberry EN Richard.
Dat is zeker een goede post, slaat de spijker op de kop wat betreft de oorzaak van deze problematiek. Ik herken het namelijk ook bij mijzelf. Ik heb an sich een prima leventje hoor; ik vermaak me wel. Maar als je mijn leven langs de sociaal wenselijke meetlat legt, dan is het vooral erg saai en leeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:47 schreef Shodan het volgende:
[..]
Simpel: maak een plan, en voer het uit. Voor een studie kan je snel klaar zijn: zorg ervoor dat je er zo kort mogelijk over doet, en gebruik de tijd die je niet nodig hebt om te leren, om je omgeving (medestudenten) te ontdekken. En dat verschrikkelijk voelen komt omdat je je nu enorm bewust bent van je incompetentie. Het model van Maslow gaat hier wat dieper op in.
In deel 21 van deze topicreeks heb ik een posting geplaatst waarin staat wat een manier kan zijn om daadwerkelijk met dingen aan de slag te gaan.
Nee, als ik keep_walking ben dan post ik vanaf mijn huis. Als ik strawberry ben post ik vanaf school. Als ik richard ben post ik vanaf de bibliotheek.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:02 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Wat vreselijk naar om te horen!! Hoe heb je dat gedaan dan? Via proxy servers?
Wat ontzettend slim. Toch denk ik dat proxyservers makkelijker gaan (maar weet niet precies hoe dat gaat?), moet je eens aan Straw vragen, die weet daar alles van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, als ik keep_walking ben dan post ik vanaf mijn huis. Als ik strawberry ben post ik vanaf school. Als ik richard ben post ik vanaf de bibliotheek.
Sowieso, want ik moet er niet aan denken alleen nog maar een vrouw te mogen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:00 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind het prima.
Voordat het zover is ben ik al dood of doet mijn piemel het niet meer.
Hoe moeten we ondernemend worden? Die angst maakt dat niet echt makkelijker namelijkquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:55 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn conclusie is dat sommige het zichzelf wel erg moeilijk maken .
Maar dan moet ik ook zeggen dat ik nooit in hun situatie heb gezeten en zelf erg ondernemend ben geweest .
Het merendeel laat zich in dit topic wel erg leiden door angst
Ik heb een klein stukje gequote om het overzichtelijk te houden, maar ik vind dit een van de briljantste posts van dit topic. Het vat de problematiek die ik ervaar goed samenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:59 schreef deelnemer het volgende:
Bij de angst voor het daten is de narigheid dat bij het oefenen niet op begrip hoeft te rekenen. Mocht je angst blijken, wordt je er keihard op afgerekend. Dan werkt het averrechts. Meestal hebben deze mensen een verleden waarin ze hebben geleerd, dat je er niet op kunt vertrouwen dat anderen je recht doen. Dat wordt zo alleen maar bevestigd.
..Hij heeft alleen maar geleerd dat hij kan opdonderen. Structureel over jaren. Kinderen doen dat zonder goed te beseffen wat ze doen. Maar volwassenen zeggen ook gewoon dat ze zo iemand minachten. Mensen die in hun jeugd zijn gepest worden zo hun hele leven gestraft. Eerst voor iets in hun jeugd. Daarna voor de consequenties daarvan. Zo maak je mensen af. En degenen die dat doen, zien zichzelf als onschuldig en dragen zelf ook niet de consequenties. Heel oneerlijk. Dat doorbreken is dus moeilijk.
Haha! Stel nou dat je dan als hetero net zo wordt gezien als nu een homo/lesbie....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:14 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Sowieso, want ik moet er niet aan denken alleen nog maar een vrouw te mogen.
Schaamte komt voort uit de verwachtingen die je aan jezelf stelt, geprojecteerd uit de gedachte "wat een ander ervan zou vinden". Je maakt daarmee 1 potentiële fout: je denkt namens de ander zonder dat daadwerkelijk te toetsen. Daarmee leg jij direct een slagboom neer: je wijst mogelijke banden met anderen direct af vanwege een gedachte die alleen jijzelf hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:03 schreef Ontbijtcoach het volgende:
Ik weet van mezelf dat als ik aandacht krijg van mensen, ik ze altijd op een bepaalde afstand houd vanwege een soort schaamte voor de indeling van mijn leven. Op die manier lukt het mij ook altijd erg moeilijk om duurzame vriendschappelijke en relationele banden met mensen op te bouwen.
Eerst moet je beseffen dat je ervaringen in het verleden niks zegt over je ervaringen in de toekomst. Dus niet denken dat omdat je vroeger keihard werd afgewezen, dat het volgende meisje waarmee je gaat praten jou ook meteen zo hard kwetst.quote:Hoe moeten we ondernemend worden? Die angst maakt dat niet echt makkelijker namelijk
ik vind het ook een goede post. het klinkt allemaal zo vaag en zweverig(vind ik dan), ik heb liever een makkelijker oplossing dan zoiets zweverigs gaan toepassen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:03 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede post, slaat de spijker op de kop wat betreft de oorzaak van deze problematiek. Ik herken het namelijk ook bij mijzelf. Ik heb an sich een prima leventje hoor; ik vermaak me wel. Maar als je mijn leven langs de sociaal wenselijke meetlat legt, dan is het vooral erg saai en leeg.
Ik weet van mezelf dat als ik aandacht krijg van mensen, ik ze altijd op een bepaalde afstand houd vanwege een soort schaamte voor de indeling van mijn leven. Op die manier lukt het mij ook altijd erg moeilijk om duurzame vriendschappelijke en relationele banden met mensen op te bouwen.
En dit is het besef wat moet doordringen. Hulde.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
dingen gewoon doen is het eerste wat nodig is voor alles.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:33 schreef Shodan het volgende:
[..]
Schaamte komt voort uit de verwachtingen die je aan jezelf stelt, geprojecteerd uit de gedachte "wat een ander ervan zou vinden". Je maakt daarmee 1 potentiële fout: je denkt namens de ander zonder dat daadwerkelijk te toetsen. Daarmee leg jij direct een slagboom neer: je wijst mogelijke banden met anderen direct af vanwege een gedachte die alleen jijzelf hebt.
Zit absoluut een kern van waarheid in, maar het is wel moeilijk om die knop om te zetten zeg maar. Komt ook bij kijken dat ik de noodzaak tot verandering ook niet zo sterk ervaar. Ik ben niet ongelukkig ofzo, ik vermaak mij prima...maar besef wanneer ik me vergelijk met anderen/leetijdsgenoten dat ik een soort anders ben of achterloopquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:43 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
dingen gewoon doen is het eerste wat nodig is voor alles.
als je denkt dat je van "het ideale levensplaatje" misschien gelukkiger wordt (je vraagt het je immers af) denk ik dat het slim is om even het roer om te gooien om het te proberen, om te kijken of het bevalt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:49 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
[..]
Zit absoluut een kern van waarheid in, maar het is wel moeilijk om die knop om te zetten zeg maar. Komt ook bij kijken dat ik de noodzaak tot verandering ook niet zo sterk ervaar. Ik ben niet ongelukkig ofzo, ik vermaak mij prima...maar besef wanneer ik me vergelijk met anderen/leetijdsgenoten dat ik een soort anders ben of achterloop
Hiermee doel ik op: geen behoefte voelen tot een relatie, uitgaan maar eens in de zoveel tijd leuk vinden, geen behoefte hebben in een vriendengroep. Al hetgeen wat in de media als 'het ideale levensplaatje' wordt gecreeerd daar voldoe ik niet echt aan, of ik heb er geen zin in om er naar te streven,
Dat zorgt voor een soort tweespalt in gedachten: moet ik mezelf blijven, en doen wat ik doe. Of moet ik het roer omgooien (ook al voel ik die behoefte niet) om toch meer richting het sociaal wenselijk ideaalplaatje te gaan.
maar maarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:49 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
[..]
Zit absoluut een kern van waarheid in, maar het is wel moeilijk om die knop om te zetten zeg maar. Komt ook bij kijken dat ik de noodzaak tot verandering ook niet zo sterk ervaar. Ik ben niet ongelukkig ofzo, ik vermaak mij prima...maar besef wanneer ik me vergelijk met anderen/leetijdsgenoten dat ik een soort anders ben of achterloop
Hiermee doel ik op: geen behoefte voelen tot een relatie, uitgaan maar eens in de zoveel tijd leuk vinden, geen behoefte hebben in een vriendengroep. Al hetgeen wat in de media als 'het ideale levensplaatje' wordt gecreeerd daar voldoe ik niet echt aan, of ik heb er geen zin in om er naar te streven,
Dat zorgt voor een soort tweespalt in gedachten: moet ik mezelf blijven, en doen wat ik doe. Of moet ik het roer omgooien (ook al voel ik die behoefte niet) om toch meer richting het sociaal wenselijk ideaalplaatje te gaan.
Tuurlijk denk ik er wel over na, en zou ik ook wel een vriendin willen hebben, maar dat is vooral een tijdje terug alweer. Het lijkt de laatste tijd wel of ik me er een beetje voor heb afgesloten, me erbij neer heb gelegd en er niet meer voor open sta.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
maar maar
je Instincten dan. Stel, je doet de hele dag zo Chill, zoals jij.
's Avonds lig je met je kussentje in bed en dan komen de behoeften opsteken
en 's nachts enzo
dan voel je die Hunkering toch wel??
Je hebt voor je gemoedsrust indertijd ervoor gekozen om de behoefte te onderdrukken of te ontkennen. Het feit dat je in dit topic post geeft al eigenlijk aan dat je daarvan terugkomt. Dat is onwennig, voelt raar. In feite is daarmee "de geest uit de fles", alleen durf je jezelf daar nog niet aan toe te geven, getuige de twijfels/tweespalt die je beschrijft.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:58 schreef Ontbijtcoach het volgende:
Tuurlijk denk ik er wel over na, en zou ik ook wel een vriendin willen hebben, maar dat is vooral een tijdje terug alweer. Het lijkt de laatste tijd wel of ik me er een beetje voor heb afgesloten, me erbij neer heb gelegd en er niet voor open sta.
Ah nee joh, dat hele spel vind ik juist leuk. Een nieuw iemand leren kennen, de klik en vonken, positieve spanning. En dan als het blijft goed gaan de band met iemand, altijd bij diegene terecht kunnen en jezelf kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:58 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
Tuurlijk denk ik er wel over na, en zou ik ook wel een vriendin willen hebben, maar dat is vooral een tijdje terug alweer. Het lijkt de laatste tijd wel of ik me er een beetje voor heb afgesloten, me erbij neer heb gelegd en er niet meer voor open sta.
Het hebben van een vriendin zou eigenlijk zo moeten zijn als het kopen van een pakje sigaretten in de winkel. Maar dat hele onzekere spel van flirten, sms-en over en weer, daten, relatie proberen, families ontmoeten...ik word er op de een of andere manier al moe van als ik er aan denk
Interessante visie. Ik ben benieuwd waar "die geest" mij toe zal gaan leiden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:04 schreef Shodan het volgende:
[..]
Je hebt voor je gemoedsrust indertijd ervoor gekozen om de behoefte te onderdrukken of te ontkennen. Het feit dat je in dit topic post geeft al eigenlijk aan dat je daarvan terugkomt. Dat is onwennig, voelt raar. In feite is daarmee "de geest uit de fles", alleen durf je jezelf daar nog niet aan toe te geven, getuige de twijfels/tweespalt die je beschrijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Er wel over nadenken' klinkt wel heel zakelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:58 schreef Ontbijtcoach het volgende:
[..]
Tuurlijk denk ik er wel over na, en zou ik ook wel een vriendin willen hebben, maar dat is vooral een tijdje terug alweer. Het lijkt de laatste tijd wel of ik me er een beetje voor heb afgesloten, me erbij neer heb gelegd en er niet meer voor open sta.
ik voel het elke avondquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
maar maar
je Instincten dan. Stel, je doet de hele dag zo Chill, zoals jij.
's Avonds lig je met je kussentje in bed en dan komen de behoeften opsteken
en 's nachts enzo
dan voel je die Hunkering toch wel??
quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:09 schreef BlakeGriffin het volgende:
De 'sociale wenselijke meetlat' is een farce.
Zou niet moeten uitmaken wat andere mensen doen/willen als het jou niet boeit.
Voorbeeld: een gelukkige fietser is niet jaloers op een automobilist.
Sommige fietsers zijn wel jaloers, c.q. willen een rijbewijs etc, maar niet vanwege een sociale druk, maar vanwege een behoefte. Rondrijdende autootjes confronteren hen voortdurend met deze behoefte en het feit dat die nog niet is bevredigd.
De behoefte is van essentieel belang voor de jaloezie, de vergelijking, frustratie of wat ook.
Nu zie ik dat je het niet gooide op jaloezie, maar het punt dat het gaat om de wenselijke meetlat in jouw hoofd en niet de 'sociaal wenselijke' blijft overeind. Zonder jouw eigen meetlat geen onbehaaglijk gevoel. De sociale is irrelevant als je perfect gelukkig met jezelf bent (tall order).
Dus mijn veronderstelling is dat er wel degelijk behoeftes zijn die achter het gevoel zitten.
Mogelijk heb je ze verwaarloosd of erken je ze niet, vanwege andere redenen.Heeft raakvlakken met wat Shodan zegt. Het feit dat ik regelmatig meelees hier in R&P, en deze onderwerpen mij aanspreken kunnen er idd wel op wijzen dat die behoeften beginnen op te spelen en 'mijn muurtje' een beetje begint af te brokkelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het komt inderdaad vrij zakelijk over, maar als ik mezelf analyseer denk ik ook wel vrij rationeel na over deze materie. Misschien komt dat voort uit een soort cynisme uit de loop der jaren, dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:17 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
'Er wel over nadenken' klinkt wel heel zakelijk.
Ik fantaseer bijv. al mijn leven lang 's nachts over het Contact met de Man. Als ik niet opga in zo'n fantasie, kan ik niet eens in slaap komen?? De fantasieën zijn wel uiteenlopend, sommige zouden zelfs goed in een boek passen, maar alle worden gekenmerkt door het Contact met de Man.
Ik vind die fantasieën trouwens wel echt lekker hoor, het is heel instinctief. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat niet hebt??
Ik ben best romantisch aangelegd hoor, als ik een vriendin zou hebben...weet ik wel zeker dat die kant naar voren zal komen. Maar het hele proces beginnen, daar kan ik me blijkbaar niet toezetten op de een of andere manier. En dat zorgt wel voor frustraties omdat anderen die motivatie blijkbaar wel hebben, en mijn positie niet als sociaal wenselijk gezien kan worden (De vragen: "Heb jij nou nog geen meisje?" komen ondertussen wel mijn neus uit) Maar het is vooral om deze reden dan die frustraties opspelen; het is dus niet zo dat ik 's avonds huilend in mijn bed ligt omdat ik tegen iemand aan wil kruipen. Dat niet.
Dat is nu weer zo'n kronkel die alleen jij kan verzinnen volgens mij. Een mooie single meid, dat kan niet, die MOET wel hoer zijn!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:34 schreef Schenkstroop het volgende:
Als je geen troll bent, ben je op het minst wel een autist.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:17 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
'Er wel over nadenken' klinkt wel heel zakelijk.
Ik fantaseer bijv. al mijn leven lang 's nachts over het Contact met de Man. Als ik niet opga in zo'n fantasie, kan ik niet eens in slaap komen?? De fantasieën zijn wel uiteenlopend, sommige zouden zelfs goed in een boek passen, maar alle worden gekenmerkt door het Contact met de Man.
Ik vind die fantasieën trouwens wel echt lekker hoor, het is heel instinctief. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat niet hebt??
Dat is ook vermoeiend, omdat het gewoon vaak ergens spaak loopt. Na een langere relatie is het leuk weer even vrij te zijn, dan is het spel van flirten, sms-en en daten weer leuk, maar als het dan 'n paar keer op niks uitgelopen is, heb je daar ook weer even je buik vol van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:58 schreef Ontbijtcoach het volgende:
Het hebben van een vriendin zou eigenlijk zo moeten zijn als het kopen van een pakje sigaretten in de winkel. Maar dat hele onzekere spel van flirten, sms-en over en weer, daten, relatie proberen, families ontmoeten...ik word er op de een of andere manier al moe van als ik er aan denk
Ik vraag me sowieso al af hoe je kunt zien dat iemand single is als ze alleen over straat loopt of alleen in de bus zit en er toevallig goed uitziet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is nu weer zo'n kronkel die alleen jij kan verzinnen volgens mij. Een mooie single meid, dat kan niet, die MOET wel hoer zijn!
Wat dacht je van dat ze net uit een relatie komt, en niet meteen aan de volgende wil beginnen maar eerst over de vorige heen wil zijn? Of dat ze wel happy met haar leven is en niet zo nodig meteen een nieuwe kerel wil?
Dat kan je niet zien. Ze hebben het niet op hun voorhoofd staan en er zijn ook vrouwen die zonder hun partner over straat mogen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:53 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso al af hoe je kunt zien dat iemand single is als ze alleen over straat loopt of alleen in de bus zit en er toevallig goed uitziet.
Ik vind het eerder een freaky hersenspinsel in de vorm van: "ze is erg mooi, maar loopt alleen over straat, dus zal wel single zijn en bijverdienen in de prostitutie".
Wat vinden jullie daarvan? Persoonlijk vind ik dat 'n beetje onzin. Het komt over als "je bent leuk, maar niet leuk genoeg". Al is het drie dagen voorbij, als iemand echt leuk is dan wil je er meer van weten. Of je nu over je vorige relatie heen bent of niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:12 schreef Catbert het volgende:
Wat dacht je van dat ze net uit een relatie komt, en niet meteen aan de volgende wil beginnen maar eerst over de vorige heen wil zijn? Of dat ze wel happy met haar leven is en niet zo nodig meteen een nieuwe kerel wil?
Het is geen onzin, zeker niet als je een langere relatie achter de rug hebt of het naar is uitgegaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat vinden jullie daarvan? Persoonlijk vind ik dat 'n beetje onzin. Het komt over als "je bent leuk, maar niet leuk genoeg". Al is het drie dagen voorbij, als iemand echt leuk is dan wil je er meer van weten. Of je nu over je vorige relatie heen bent of niet.
Waarom?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:01 schreef Devion het volgende:
[..]
Het is geen onzin, zeker niet als je een langere relatie achter de rug hebt of het naar is uitgegaan.
Tuurlijk, maar er is nogal een verschil tussen "nu liever niet" en er wel echt voor open staan. Tussen m'n ex en m'n vriendin nu heb ik ook gewoon gescharreld omdat ik juist even een tijdje van m'n vrijheid wou genieten. Ik was eigenlijk van plan wel een jaar single te blijven maar heb ongeveer na een half jaar een relatie met m'n huidige vriendin gekregen, terwijl ik er eigenlijk nog niet zo aan toe was.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:59 schreef Halcon het volgende:
Wat vinden jullie daarvan? Persoonlijk vind ik dat 'n beetje onzin. Het komt over als "je bent leuk, maar niet leuk genoeg". Al is het drie dagen voorbij, als iemand echt leuk is dan wil je er meer van weten. Of je nu over je vorige relatie heen bent of niet.
Persoonlijk vind ik het niet zo gezond om van de ene relatie in de andere te duiken. Je moet ook alleen kunnen leven lijkt me?quote:
Dat is dus precies mijn punt. Ook al ben je er nog niet aan toe, als je iemand tegen het lijf loopt die echt leuk is, dan gebeurt het vanzelf wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er is nogal een verschil tussen "nu liever niet" en er wel echt voor open staan. Tussen m'n ex en m'n vriendin nu heb ik ook gewoon gescharreld omdat ik juist even een tijdje van m'n vrijheid wou genieten. Ik was eigenlijk van plan wel een jaar single te blijven maar heb ongeveer na een half jaar een relatie met m'n huidige vriendin gekregen, terwijl ik er eigenlijk nog niet zo aan toe was.
[..]
Persoonlijk vind ik het niet zo gezond om van de ene relatie in de andere te duiken. Je moet ook alleen kunnen leven lijkt me?
Ja, maar er is dus een verschil tussen iemand tegen het lijf lopen en er actief op uit gaan. Schenkie woont in Almere als ik het goed heb, kan me best voorstellen dat meiden daar niet snel een leuke kerel tegenkomen als ze gewoon werken en verder niet echt uitgaan. Het is dus een bizarre hersenkronkel te denken dat zo'n iemand dan wel prostituee moet zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:09 schreef Halcon het volgende:
Dat is dus precies mijn punt. Ook al ben je er nog niet aan toe, als je iemand tegen het lijf loopt die echt leuk is, dan gebeurt het vanzelf wel.
Dat is het ook. Maar als ik 'n dame tegenkom en ik zou zeggen "ben nog niet toe aan een relatie", dan is dat gewoon een flauw synoniem voor "ik zocht even een leuke scharrel".quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, maar er is dus een verschil tussen iemand tegen het lijf lopen en er actief op uit gaan. Schenkie woont in Almere als ik het goed heb, kan me best voorstellen dat meiden daar niet snel een leuke kerel tegenkomen als ze gewoon werken en verder niet echt uitgaan. Het is dus een bizarre hersenkronkel te denken dat zo'n iemand dan wel prostituee moet zijn.
Mwa, tegenwoordig hebben we gewoon onze eigen bedhelften hoor door de week. Het klinkt leuker dan het isquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:23 schreef erik81 het volgende:
niet alleen 's nachts hoor, thuiskomen in een leeg huis, alleen koken, eten. Maar inderdaad, wat is er fijner dan 's nachts tegen iemand aan te kunnen kruipen
Ook al zo'n rare kronkelquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar als ik 'n dame tegenkom en ik zou zeggen "ben nog niet toe aan een relatie", dan is dat gewoon een flauw synoniem voor "ik zocht even een leuke scharrel".
Ook al zoiets. Een break-up wordt vaak veroorzaakt doordat één van beiden iemand tegen het lijf is gelopen, even aan wil zien of diegene echt leuk is en of het iets kan worden, maar wel een zekerheidje achter de hand wil houden. Erg triest, maar zo gaat het vaak wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:17 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Ook al zo'n rare kronkel![]()
Praktijkvoorbeeld: ik kom net uit een relatie van 11 jaar, zit voorlopig op een zolderkamertje en mijn leven is nogal een rollercoaster momenteel, zowel qua werk/kinderen/financien als emoties.
Ik sta momenteel écht niet open voor een nieuwe relatie, dat kan ik er gewoon niet bij hebben nu.
Daarnaast weet ik van mezelf dat ik nu ook niet lekker in mijn vel zit om überhaupt een relatie aan te gaan. Degene met wie ik dat zou doen, zou nu niet mijn ware "ik" leren kennen waardoor die relatie m.i. nooit écht iets kan worden.
Mijn ex daarentegen riep hetzelfde, maar heeft inmiddels opgebiecht dat ze 1 week na de break-up een ander "toevallig" tegen het lijf is gelopen en dat het haar "overkomen" is.
Het zou zomaar kunnen..........alleen apart dat alles en iedereen om ons heen van mening is dat die ander de reden was van onze break-up.
Alsof je dat zelf niet kunt regelen. Daarom roep ik altijd dat het hebben van vrienden belangrijker is dan het hebben van een vriendin. Dan ga je niet omdat je dat soort dingen mist maar een relatie aan met iemand.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:24 schreef Halcon het volgende:
Ook al zoiets. Een break-up wordt vaak veroorzaakt doordat één van beiden iemand tegen het lijf is gelopen, even aan wil zien of diegene echt leuk is en of het iets kan worden, maar wel een zekerheidje achter de hand wil houden. Erg triest, maar zo gaat het vaak wel.
Ik denk dat juist een leuk iemand je best wat happier kan laten voelen. Je gaat dan toch weer leuke dingen doen, hebt 'n leuk iemand om mee op pad te gaan en mee te praten, etc.
Mwah, vrienden komen dan voortdurend aanzetten met allerlei meiden die beschikbaar zijn en interesse hebben en dat soort gedoe. Of gaan constant lopen zeuren of je je wel goed voelt en zo... Ik vind dat persoonlijk irritant.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Alsof je dat zelf niet kunt regelen. Daarom roep ik altijd dat het hebben van vrienden belangrijker is dan het hebben van een vriendin. Dan ga je niet omdat je dat soort dingen mist maar een relatie aan met iemand.
Simpel, omdat jezelf nog niet emotioneel stabiel bent en geen objectief/duidelijk beeld van dingen hebt.quote:
Na het verbreken van een relatie ben ik emotioneel niet instabieler dan daarvoor. Een relatie wordt niet voor niets verbroken en vaak ben je beter af. Het speelde al een tijdje en nu staat er definitief een punt achter.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:00 schreef Devion het volgende:
[..]
Simpel, omdat jezelf nog niet emotioneel stabiel bent en geen objectief/duidelijk beeld van dingen hebt.
Daarnaast is de kans groot dat de ex nog door je hersenpan heen spookt. Kortom genoeg reden om het niet te doen en nieuwe verliefde gevoelens te negeren.
Van het terug denken aan? Is toch niets raars. Behalve slechte momenten, heb je ook goede momenten gehad. Daar denk ik nog weleens aan terug. Niet dat ik me er goed of slecht bij voel, maar gewoon terugdenken.quote:
Mjah, de reden ervoor is alleen wat minderquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van het terug denken aan? Is toch niets raars. Behalve slechte momenten, heb je ook goede momenten gehad. Daar denk ik nog weleens aan terug. Niet dat ik me er goed of slecht bij voel, maar gewoon terugdenken.
Ik quote me zelf "Het is geen onzin, zeker niet als je een langere relatie achter de rug hebt of het naar is uitgegaan.".quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Na het verbreken van een relatie ben ik emotioneel niet instabieler dan daarvoor. Een relatie wordt niet voor niets verbroken en vaak ben je beter af. Het speelde al een tijdje en nu staat er definitief een punt achter.
Ex-en spoken altijd nog wel door je hersenpan heen. Ik denk ook nog weleens terug aan ex-en van jaren geleden, net zoals je nog weleens aan je tijd op de middelbare school denkt.
Als je ex is vreemdgegaan is dat een afgesloten hoofdstuk. Kom je dan een andere leuke vrouw tegen, why not? Natuurlijk niet de eerste de beste potentiële scharrel pakken omdat het moet van jezelf, maar als 'n dame echt leuk is en ze wil wat, dan ga ik er voor.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef Devion het volgende:
[..]
Ik quote me zelf "Het is geen onzin, zeker niet als je een langere relatie achter de rug hebt of het naar is uitgegaan.".
Mijn ex is vreemdgegaan, denk maar niet dat ik ooit op een advances van een vrouw was in gegaan die direct daarna aan kwam kakken. En ken genoeg mensen die dat nooit zouden doen. Fijn dat bij jou (nog) niet is gebeurd, maar meeste mensen doen het echt niet.
Ik heb wel aan mensen van de studie gevraagd of zij mij autistisch vinden. Ze antwoordden toen allen van niet. Ik denk ook vaak: Zou ik Autistisch overkomen? Hier word ik namelijk vaker van beschuldigd op het forum en daar word ik wel een beetje onzeker van.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:44 schreef Devion het volgende:
[..]
Als je geen troll bent, ben je op het minst wel een autist.
Je ziet er goed uit, doe wat aan je sociale vaardigheden en ik zie geen enkele reden waarom jij geen contact met "de man" kan leggen.
Maar weinigen kunnen autisme herkennen, d'r zijn zoveel vormen van.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:40 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik heb wel aan mensen van de studie gevraagd of zij mij autistisch vinden. Ze antwoordden toen allen van niet. Ik denk ook vaak: Zou ik Autistisch overkomen? Hier word ik namelijk vaker van beschuldigd op het forum en daar word ik wel een beetje onzeker van.
Ook aan die meisjes van internet met wie ik had afgesproken, heb ik het gevraagd. Zij vinden 'zeker van niet'.
idd, die classificering is zwansquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:45 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Maar weinigen kunnen autisme herkennen, d'r zijn zoveel vormen van.
Ik ken iemand die met autisten werkt, en die ziet in 70% van de mensheid autisme terug.
In meer of mindere mate kan dat best. Veel mensen hebben weleens licht autistische trekjes.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:45 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Maar weinigen kunnen autisme herkennen, d'r zijn zoveel vormen van.
Ik ken iemand die met autisten werkt, en die ziet in 70% van de mensheid autisme terug.
Ik ga naar de winkels eens per week. Dan ga ik op een bankje zitten of een beetje doelloos rondlopen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Eens met formerjellybean. Ik zie niks autistisch of eng aan haar gedrag. Ze mag wel af en toe buiten de deur komen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:56 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn beeld is van lantefanteraar dat ze een beetje beschermd is opgevoed en nog vanalles moet ontdekken en daar soms een beetje wereldvreemd in is.
Als je bepaalde dingen nog niet echt gewend bent die bij de samenleving horen, zoals daten, en allerlei anderen dingen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef lanterfanteraar het volgende:
Wanneer is een kind dan beschermd opgevoed? Wat zijn daar zoal de kenmerken van?
[..]
Ik ga naar de winkels eens per week. Dan ga ik op een bankje zitten of een beetje doelloos rondlopen.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:03 schreef lanterfanteraar het volgende:
Wanneer is een kind dan beschermd opgevoed? Wat zijn daar zoal de kenmerken van?
[..]
Heeft een hele naiefe en niet realistische wereldbeeld.
Ik ga naar de winkels eens per week. Dan ga ik op een bankje zitten of een beetje doelloos rondlopen.
Dat zijn geen kenmerken van een Beschermde opvoeding.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:07 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Als je bepaalde dingen nog niet echt gewend bent die bij de samenleving horen, zoals daten, en allerlei anderen dingen.
Dat moet je gaan de weg nog meer ontdekken.
Geeft niets hoor , ik heb het zelf ook gehad, was nogal gelovig opgevoed en niet veel gewend en dat moest ik ook allemaal ontdekken zelf.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:58 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Omdat je je eerste vriendinnetje nog moet vinden?
Haha geweldig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |