Ze blokkeren vooruitgang en een vrije markt met ridicule CAO eisen waar bedrijven zonder winstverlies niet aan kunnen voldoen, dit doorberekenen aan de burger, en er inflatie en koopkrachtverlies optreed, en ze een half jaar later door gebrek aan afzet op straat worden gezet, daar weer om demonstreren, en het cirkeltje is rond.quote:
Ik viel van mn stoelquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze blokkeren vooruitgang en een vrije markt met ridicule CAO eisen waar bedrijven zonder winstverlies niet aan kunnen voldoen, dit doorberekenen aan de burger, en er inflatie en koopkrachtverlies optreed.
Kijk naar TNT-Post, perfect voorbeeld.quote:
Er is niks mis met grenzen stellen aan de bewegingsruimte. De eeuwige druk op het drukken van de prijs van de human capital lijdt uiteindelijk tot een grote arme onderlaag. Kijk maar naar de VS waarin een groot % working poor rondloopt. Die 80uur per week moeten werken om voldoende eten op tafel te krijgen. 90% vd rijkdom ligt daar bij de rijkste paar %. Dat heeft niks met vooruitgang te maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze blokkeren vooruitgang en een vrije markt met ridicule CAO eisen waar bedrijven zonder winstverlies niet aan kunnen voldoen, dit doorberekenen aan de burger, en er inflatie en koopkrachtverlies optreed, en ze een half jaar later door gebrek aan afzet op straat worden gezet, daar weer om demonstreren, en het cirkeltje is rond.
Precies, door verhogingen van pensioenafdrachten e.d. worden er banen geschrapt en is de hele werkvloer de lul.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:02 schreef GSbrder het volgende:
Ze komen enkel op voor hun achterban maar nemen beslissingen die elke werknemer treft, bijvoorbeeld pensioenen en de AOW, waar ze alleen bij monde van de oudere werknemers spreken.
Er zit ook een verschil tussen bewegingsruimte en ieder jaar standvast ongeacht omstandigheden een verhoging van 3 a 5% eisen in je CAO. Zelfs wanneer bedrijven enorm in de put zitten en bijna geen geld hebben gaan ze staken en eisen om veel meer loon. TNT-Post was hier een perfect voorbeeld van. Lonen bevriezen en banen behouden was onacceptabel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er is niks mis met grenzen stellen aan de bewegingsruimte. De eeuwige druk op het drukken van de prijs van de human capital lijdt uiteindelijk tot een grote arme onderlaag. Kijk maar naar de VS waarin een groot % working poor rondloopt. Die 80uur per week moeten werken om voldoende eten op tafel te krijgen. 90% vd rijkdom ligt daar bij de rijkste paar %. Dat heeft niks met vooruitgang te maken.
Exact, maar daar komt ook "alles met mate" in beeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, toegegeven, de FNV houdt er soms onwenselijke standpunten op na. Mijn ik ben blij dat ik een vakbond achter mij staan. Met dank aan de NVJ hebben wij dit jaar alsnog onze auteursrechtenvergoeding gekregen (zoals het hoort).
Klinkt alsof de marktwerking onverminderd doorgang vindt.. niks blokkering dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze blokkeren vooruitgang en een vrije markt met ridicule CAO eisen waar bedrijven zonder winstverlies niet aan kunnen voldoen, dit doorberekenen aan de burger, en er inflatie en koopkrachtverlies optreed, en ze een half jaar later door gebrek aan afzet op straat worden gezet, daar weer om demonstreren, en het cirkeltje is rond.
Het is onnodig bedrijven kopje onder laten gaan, onnodig mensen tijdelijk in de WW zetten, onnodig tijdelijk leed, en onnodig verlies van productie. Gewoon onnodig gedrag.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:07 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Klinkt alsof de marktwerking onverminderd doorgang vindt.. niks blokkering dus.
De eeuwige druk op hogere winstpercentages. Dat is een gotspe. Als het geld nu werkelijk gebruikt werd voor innovatie en ontwikkeling, maar dat is niet het feit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, door verhogingen van pensioenafdrachten e.d. worden er banen geschrapt en is de hele werkvloer de lul.
Natuurlijk niet, een percentage wel, en dat is al genoeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De eeuwige druk op hogere winstpercentages. Dat is een gotspe. Als het geld nu werkelijk gebruikt werd voor innovatie en ontwikkeling, maar dat is niet het feit.
Was je ook maar zo sterk in je veroordeling als bedrijven personeel naaien, maar dan sta je vooraan om te juichen dat het volkomen terecht is, ongeacht de situatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is onnodig bedrijven kopje onder laten gaan, onnodig mensen tijdelijk in de WW zetten, onnodig tijdelijk leed, en onnodig verlies van productie. Gewoon onnodig gedrag.
Marktwerking overwint altijd, ja, maar als je onnodig leed van voorkomen dan doe je dat toch?
Het personeel word anders vaak hard genaaid door vakbonden, net wat GSbrder zegt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:12 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Was je ook maar zo sterk in je veroordeling als bedrijven personeel naaien, maar dan sta je vooraan om te juichen dat het volkomen terecht is, ongeacht de situatie.
Vakbonden en gelijksoortige verenigingen van werknemers zijn de enige manier waarop werknemers nog enig tegenwicht aan werkgevers kunnen bieden. Als je dat wilt verbieden of opheffen zijn werknemers nog veel meer overgeleverd aan de grillen van werkgevers.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:11 schreef GSbrder het volgende:
Het heeft wat mij betreft vooral te maken met de voorrechten die vakbonden genieten en de wijze waarop zij zich oppermachtig achten en eigen werknemers-initiatief afkappen. Een beetje het "wij zullen bepalen wat goed is voor jullie" als ze met werkgeversorganisaties om tafel gaan en dan met ideeen op de proppen komen waar 40% van de werknemers het niet mee kan vinden, maar hé, dan had je maar lid moeten worden.
Vakbonden behartigen vooral de belangen van de werknemers en zorgen dat hun leden niet worden uitgeknepen. Ik snap dat dit jou tegen de borst stoot, maar ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:11 schreef GSbrder het volgende:
Het heeft wat mij betreft vooral te maken met de voorrechten die vakbonden genieten en de wijze waarop zij zich oppermachtig achten en eigen werknemers-initiatief afkappen. Een beetje het "wij zullen bepalen wat goed is voor jullie" als ze met werkgeversorganisaties om tafel gaan en dan met ideeen op de proppen komen waar 40% van de werknemers het niet mee kan vinden, maar hé, dan had je maar lid moeten worden.
Net of hem dat wat kan schelen. Werkgevers hebben alweer eurotekens in de ogen. Die zijn hun inkomsten alweer toenemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Vakbonden en gelijksoortige verenigingen van werknemers zijn de enige manier waarop werknemers nog enig tegenwicht aan werkgevers kunnen bieden. Als je dat wilt verbieden of opheffen zijn werknemers nog veel meer overgeleverd aan de grillen van werkgevers.
Wat is er onnodig aan? Een bedrijf en haar werknemers die samen geen gezonde financiële samenwerking in stand weten te houden wordt afgestraft en een concurrent die dit wel kan profiteert hier weer van.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is onnodig bedrijven kopje onder laten gaan, onnodig mensen tijdelijk in de WW zetten, onnodig tijdelijk leed, en onnodig verlies van productie. Gewoon onnodig gedrag.
Marktwerking overwint altijd, ja, maar als je onnodig leed van voorkomen dan doe je dat toch?
Niet altijd dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vakbonden behartigen vooral de belangen van de werknemers en zorgen dat hun leden niet worden uitgeknepen. Ik snap dat dit jou tegen de borst stoot, maar ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee.
Omdat het bedrijf kunstmatig wordt afgestraft door onmogelijke eisen van een vakbond.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat is er onnodig aan? Een bedrijf en haar werknemers die samen geen gezonde financiële samenwerking in stand weten te houden wordt afgestraft en een concurrent die dit wel kan profiteert hier weer van.
En dat is voor jou reden om vakbonden af te schaffen?quote:
Het zijn vrijwel nooit onmogelijke eisen. Vakbonden hebben geen enkel belang bij het bedrijf failliet te laten gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat het bedrijf kunstmatig wordt afgestraft door onmogelijke eisen van een vakbond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |