Dat is geen argument. Blijf oefenen!quote:
Natuurlijk niet. Ik wil vooral dat jij meer gaat betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:46 schreef kontknager het volgende:
Die linkse smeerpijpen lijken niet door te hebben dat de rijken al reeds fors meer betalen dan personen die liever niet hard werken of niet willen studeren. Ze zien liever dat iedereen arm is.
Maarja, eigendom is diefstal! zeggen ze altijd.
Als dat niet juist is waarom is de sociale mobiliteit in de VS dan zo laag?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is niet juist en ik heb al aangegeven waarom deze conclusie onjuist is.
En nu opbokken met dat gezeik over de VS in een draadje wat over NL gaat.
Zullen we het nu weer over Nederland hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 22:50 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als dat niet juist is waarom is de sociale mobiliteit in de VS dan zo laag?
Ik hoef toch mijn argumenten niet te herhalen omdat jij te lui bent om even terug te lezen? Het is niet alsof deze discussie al 5.000 reactie telt...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:50 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als dat niet juist is waarom is de sociale mobiliteit in de VS dan zo laag?
Ik heb alleen wat op met legitieme argumenten.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoef toch mijn argumenten niet te herhalen omdat jij te lui bent om even terug te lezen? Het is niet alsof deze discussie al 5.000 reactie telt...
Er niet op in willen gaan en zelf doorzeiken over de VS. Ja, jij bent een geweldige discussiepartner!quote:Op maandag 28 maart 2011 22:52 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ik heb alleen wat op met legitieme argumenten.
Ze moeten niet veel belasting betalen omdat ze evenredig veel (meer) van de samenleving terug krijgen. Ze moeten meer belasting betalen, omdat iedereen (ongeveer) even zwaar belast moet worden.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
God, wat word ik hier moe van zeg... Er wordt doodleuk beweerd dat rijken zoveel belasting moeten betalen omdat ze evenredig veel van de samenleving terug krijgen. En dat is gewoon onwaar.
Zo moeilijk is het niet te snappen. Echt.
Niet zo zeiken aub.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er niet op in willen gaan en zelf doorzeiken over de VS. Ja, jij bent een geweldige discussiepartner!
Hoe vaak heb ik in deze discussie nu aangegeven dat ik het helemaal geen probleem vind dat rijken meer belasting betalen dan armen?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ze moeten niet veel belasting betalen omdat ze evenredig veel (meer) van de samenleving terug krijgen. Ze moeten meer belasting betalen, omdat iedereen (ongeveer) even zwaar belast moet worden.
Samen dragen we de lasten en kosten van iedereen. Iemand die wat sterker is en meer kan tillen, dient dat tot zijn sociaalmaatschappelijke plicht te verheffen en daarmee het algemeen belang te dienen.
Zit eens niet zo te trollen!quote:
Zie je mij aangeven dat ik denk dat jij dat een probleem vindt? Ik reageer puur inhoudelijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb ik in deze discussie nu aangegeven dat ik het helemaal geen probleem vind dat rijken meer belasting betalen dan armen?
Waarom is jou dat nu ontgaan? Is het omdat je niet WIL luisteren? Of ben je gewoon niet in staat om te lezen?
Echt, te triest voor woorden dit!
Je reageert toch op mij?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Zie je mij aangeven dat ik denk dat jij dat een probleem vindt?
Nou doei, zeik dan niet en geniet in je belastingpardijsje waar ook ter wereld.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je reageert toch op mij?
Maar goed, dit is dus precies waarom ik weiger ten volle mee te blijven betalen aan NL. Het gezeik is ongefundeerd en massaal.
Links/Rechtsquote:Op maandag 28 maart 2011 23:10 schreef GSbrder het volgende:
Links: "eigendom is diefstal"
Rechts: "belasting is diefstal"
Ik voel meer voor het tweede
Ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:02 schreef betyar het volgende:
Nou doei, zeik dan niet en geniet in je belastingpardijsje waar ook ter wereld.
Excusez le motquote:
Het grote probleem is dus dat met dit soort slogans de rijken neergezet worden als zondebok. En net zoals ik mij verzet tegen de moslim als zondebok (terwijl ik geen moslim ben) verzet ik mij tegen de rijke of zelfs de bankier als zondebok.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:03 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
omdat de keuze van het volk niet afhankelijk is van wat het meest rendabele en rationele economisch beleid is, maar van emoties en gevoelens.
heb je hier onderzoek van? Dat talent in bepaalde mate genetisch bepaald is zal wel kloppen, maar de factor stimulatie lijkt me ook zeer belangrijk in het maximaal gebruik maken van eventuele talenten. En dan kun je gewoon beter uit een gegoede famillie komen. Dan heb je meer resources tot je beschikking en ook rol je meteen in een goed netwerk.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Talent is erfelijk.
[..]
Sociale mobiliteit is weer tot stilstand gekomen omdat nu niet afkomst maar talent doorslaggevend is... en nogmaals, dat is erfelijk.
Je bedoelt de infrastructuur?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze betalen niet meer omdat ze meer verdienen, ze betalen meer omdat ze veel meer profijt trekken uit alles wat de samenleving biedt. Belasting is niet meer dan een vergoeding voor het gebruik van de faciliteiten van Nederland. Heel normaal en heel kapitalistisch, maar vreemd genoeg verwachten rechtsen een systeem dat neerkomt op private winsten, publieke lasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |