Denk je dat mensen in de top van een onderneming niet hard werken? Die hebben vaak geen vrije tijd meer over..quote:Op maandag 28 maart 2011 21:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar hard werken en veel inzet tonen is niet iets exclusiefs voor rijken. Sterker nog, ik denk dat aan de onderkant van de samenleving er veel harder wordt gewerkt. Waarom moeten die wél de dupe worden, terwijl de top de dans volledig ontspringt?
Dan huur je een slimme adviseur en zorg je dat je flink kunt besparen op belastinguitgaven. Dat gebeurt nu ook al. Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met Nederlanders die in de Quote 500 staan, ook als ze acht procentpunt extra belasting moeten betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nouja, als ik in de Quote 500 sta en dit systeem wordt nog verder doorgetrokken
Jij denkt dat laagopgeleiden met een betrekkelijk laag inkomen geen hol uitvoeren?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Tja beetje dubbel, ik ben van mening dat er verschil moet zijn tussen rijkere en minder rijkere personen, de breedste schouders moeten de zwaardere lasten dragen. Maar waar trek je een grens, je kan het ook zo zien, een rijk iemand heeft meestal veel werk verricht om rijk te worden, goede scholing, veel inzet, zichzelf omhoog gewerkt, moet hij dan meer de dupe worden dan iemand die zijn hele leven maar luiert.
Beetje dubbel gevoel hier.
Hm, misschien mijn toekomstplannen nog maar eens opnieuw bekijken.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan huur je een slimme adviseur en zorg je dat je flink kunt besparen op belastinguitgaven. Dat gebeurt nu ook al. Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met Nederlanders die in de Quote 500 staan, ook als ze acht procentpunt extra belasting moeten betalen.
Maar nogmaals, ook ik vind zestig procent ietwat overdreven.
Dit is onzin natuurlijk, en niet meer dan angstverhaaltjes om de rijken te blijven ontzien. Als ze echt weg konden/wilden waren ze allang gegaan, en als ze meer belasting konden ontduiken deden ze dat ook allang.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:33 schreef kwiwi het volgende:
Slim hoor, dan jaag je steeds meer 'rijken' het land uit en vervolgens stort je verzorgingsstaat helemaal in
Dat doen ze al. Hoewel de meesten het gewoon vrij simpel ontwijken, want ontduiken mag niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dit is onzin natuurlijk, en niet meer dan angstverhaaltjes om de rijken te blijven ontzien. Als ze echt weg konden/wilden waren ze allang gegaan, en als ze meer belasting konden ontduiken deden ze dat ook allang.
Mensen die hebben doorgestudeerd mogen best meer verdienen. Leren is niet leuk, maar als je doorzet mag je dat best (aanzienlijk) merken in je inkomen.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar hard werken en veel inzet tonen is niet iets exclusiefs voor rijken. Sterker nog, ik denk dat aan de onderkant van de samenleving er veel harder wordt gewerkt. Waarom moeten die wél de dupe worden, terwijl de top de dans volledig ontspringt?
Dat ontkent ook niemand. Ik verdien ook stukken meer dan de kassajuf van de Appie Heijn, maar in bepaalde opzichten wordt de sociaal-economische onderlaag momenteel het hardste gepakt. Kijk bijvoorbeeld naar het voorstel van Donner om de huren te verhogen (of beter gezegd de woonpunten, maar het resultaat is hetzelfde). Daar is weer een groep de dupe van.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Mensen die hebben doorgestudeerd mogen best meer verdienen. Leren is niet leuk, maar als je doorzet mag je dat best (aanzienlijk) merken in je inkomen.
Mee eens.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Mensen die hebben doorgestudeerd mogen best meer verdienen. Leren is niet leuk, maar als je doorzet mag je dat best (aanzienlijk) merken in je inkomen.
En wat nou als je flink werkt en doorleert in de bouw, praktische sector?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zeker, maar er is meer verdienen en er is je exorbitant verrijken ten koste van de samenleving.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is mss allemaal wat kort door de bocht maar hoeveel meer word die man of vrouw gelukkiger.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:41 schreef Holograph het volgende:
[..]
Situatie:
Een man of vrouw wilt een 4e huis kopen en een 6e auto. De Nederlandse overheid zegt: No way, geef maar hier dat geld.
De man verhuist, de schatkist loopt belastinggeld mis.
Ontduiken heeft ook iets armoedigs. Kijk naar Swarttouw, die verhuisde naar België, maar achteraf gaf hij wel toe dat het iets armoedigs had.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dit is onzin natuurlijk, en niet meer dan angstverhaaltjes om de rijken te blijven ontzien. Als ze echt weg konden/wilden waren ze allang gegaan, en als ze meer belasting konden ontduiken deden ze dat ook allang.
Ze betalen niet meer omdat ze meer verdienen, ze betalen meer omdat ze veel meer profijt trekken uit alles wat de samenleving biedt. Belasting is niet meer dan een vergoeding voor het gebruik van de faciliteiten van Nederland. Heel normaal en heel kapitalistisch, maar vreemd genoeg verwachten rechtsen een systeem dat neerkomt op private winsten, publieke lasten.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:48 schreef drumstickNL het volgende:
Bullshit, waarom zou iemand meer moeten betalen omdat ze meer geld verdienen. Dan is het hele kapitalistische systeem kapot.
Vergis je niet, loodgieters en lassers verdienen best goed.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En wat nou als je flink werkt en doorleert in de bouw, praktische sector?
Correctie: zelfstandige loodgieters en lassers.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vergis je niet, loodgieters en lassers verdienen best goed.
Genoeg van mijn cliënten zijn naar België verhuisd in het verleden juist voor die reden.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je dat niet wat overdreven. Het is niet alsof je levensstandaard dramatisch afneemt als gevolg van de verhoging. Daarnaast kennen we in Nederland natuurlijk uitstekende voorzieningen. Die heb je niet overal.
Initiatief tonen mag ook beloond worden.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Correctie: zelfstandige loodgieters en lassers.
at Koos zegtquote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vergis je niet, loodgieters en lassers verdienen best goed.
Dat werkt helemaal niet goed. Hoogopgeleiden vertrekken uit Denemarken.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Denemarken heft een toptarief van 59%. Dat werkt prima daar dus hier kan het ook wel omhoog.
Vind ik een beetje zielig, eerlijk gezegd. Daar mogen zij op de een of andere manier best voor worden gestraft wat mij betreft.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:52 schreef mirved het volgende:
[..]
Genoeg van mijn cliënten zijn naar België verhuisd in het verleden juist voor die reden.
Mee eens. Dat is het onderbuik gevoel.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Een rijke gebruikt meer uitkeringen? snelwegen? politie?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze betalen niet meer omdat ze meer verdienen, ze betalen meer omdat ze veel meer profijt trekken uit alles wat de samenleving biedt. Belasting is niet meer dan een vergoeding voor het gebruik van de faciliteiten van Nederland. Heel normaal en heel kapitalistisch, maar vreemd genoeg verwachten rechtsen een systeem dat neerkomt op private winsten, publieke lasten.
Nee hoor.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat werkt helemaal niet goed. Hoogopgeleiden vertrekken uit Denemarken.
Oh, zonder meer. Maar een lasser, schilder of electricien in loondienst zit met 2000-2500 bruto per maand al zo'n beetje aan zijn top. Is geen vetpot in ieder geval.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Initiatief tonen mag ook beloond worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |