abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 21:28:13 #1
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94735372

quote:
De PvdA en SP hebben het idee geopperd om het toptarief van zestig procent inkomstenbelasting opnieuw in te voeren.
Grappig dat mensen blijven denken dat de rijken niet opdraaien voor de crisis. Uit cijfers blijkt namelijk dat ze dat wel doen:
http://statline.cbs.nl/St(...)DR=G4,G1,G2&STB=T,G3

Maar waarom hebben de SP en de PvdA nou zo'n hekel aan de rijken? De SP en de PvdA vergeten voor het gemak even dat de rijken vrijwel alle sociale voorzieningen betalen, die zij graag in stand willen houden.

Sterker nog, als we het desastreuze SP/PvdA-beleid invoeren, met als gevolg dat de rijken gaan verhuizen, kan de SP deze voorzieningen niet eens meer financieren.

Kortom, waarom kunnen mensen voor dit desastreus beleid zijn?
  maandag 28 maart 2011 @ 21:32:12 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_94735665
Tsja, je kunt de rijken natuurlijk blijven belasten, vraag is waar de grens ligt.
Ik vind dat de rijken genoeg betalen en ik ben zelf echt niet rijk.
pi_94735668
Interessant topic. Het heeft natuurlijk twee kanten. Iemand een goedlopende onderneming die er 60 uur per week voor werkt, of een bankier met een bonus van een miljoen bovenop zijn hoge salaris. Waar ligt de grens? Wie betaalt.... Wordt hard werken dan beloond?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:33:22 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94735737
"65 blijft 65"
Blijkbaar weten die bejaarden zelf niet dat bejaarden ondertussen de RIJKSTE Nederlanders zijn... Ze hebben geen idee hoe goed ze het hebben, terwijl 90% van mijn belastingaangifte direct of indirect die kant op gaat...
censuur :O
  maandag 28 maart 2011 @ 21:33:24 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94735742
Slim hoor, dan jaag je steeds meer 'rijken' het land uit en vervolgens stort je verzorgingsstaat helemaal in :|W
pi_94735786
Het gaat ze er niet om de rijker minder rijk te maken, maar ze willen niet dat de armen nog armer worden.
pi_94735820
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:33 schreef kwiwi het volgende:
Slim hoor, dan jaag je steeds meer 'rijken' het land uit en vervolgens stort je verzorgingsstaat helemaal in :|W
Ik ben geen voorstander van een verhoging van de IB, maar dit is aantoonbare onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94735840
Rijken betalen al aanzienlijk veel meer, waarom nóg meer?

Als zij geen zin hebben om te werken betekent het niet dat iemand anders daarvoor moet opdraaien.

Wat een leus, ''haal het geld waar het zit', belachelijk.'
pi_94735884
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:33 schreef kwiwi het volgende:
Alsof je zomaar Nederland gaat verlaten vanwege het belastingstelsel?...
pi_94735891
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:33 schreef ABombali het volgende:
Het gaat ze er niet om de rijker minder rijk te maken, maar ze willen niet dat de armen nog armer worden.
Ja vooral de armen geld toestoppen en daardoor ''het probleem'' 1 jaar oplossen, in plaats van een constructieve oplossing.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:36:06 #11
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94735949
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:34 schreef RacerDKB het volgende:
Rijken betalen al aanzienlijk veel meer, waarom nóg meer?

Als zij geen zin hebben om te werken betekent het niet dat iemand anders daarvoor moet opdraaien.

Wat een leus, ''haal het geld waar het zit', belachelijk.'
De SP pakt de crisis aan: 'Verhoog de bijstandsuitkeringen' :')
pi_94735953
Tja beetje dubbel, ik ben van mening dat er verschil moet zijn tussen rijkere en minder rijkere personen, de breedste schouders moeten de zwaardere lasten dragen. Maar waar trek je een grens, je kan het ook zo zien, een rijk iemand heeft meestal veel werk verricht om rijk te worden, goede scholing, veel inzet, zichzelf omhoog gewerkt, moet hij dan meer de dupe worden dan iemand die zijn hele leven maar luiert.

Beetje dubbel gevoel hier.
pi_94735957
Laat de schuldige het maar betalen: de overheid. Laten we niet vergeten dat dit domino effect stamt uit Amerika, met die achterlijke wetten daar van Bush, zo uit mijn hoofd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94735966
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:35 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Hm, ik zie mijzelf dat eigenlijk wel doen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94736008
B
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef Holograph het volgende:

[..]

Brengt de economie op gang. Is iig beter dan Bush' tax cuts for the rich :')
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94736022
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef Holograph het volgende:

[..]

Overigens is jouw partij ook niet vies van dergelijke retoriek.
pi_94736084
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens is jouw partij ook niet vies van dergelijke retoriek.
Hè, toe nou. Het gaat hier niet speciaal om de PVDA/SP, iig, dat kan niet de bedoeling zijn.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94736113
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:35 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja vooral de armen geld toestoppen en daardoor ''het probleem'' 1 jaar oplossen, in plaats van een constructieve oplossing.
Zoals afschaffing van de hypotheekrenteaftrek?
  maandag 28 maart 2011 @ 21:38:09 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94736120
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:35 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel mensen dat doen. Overigens hoef je Nederland niet echt te verlaten om onder de inkomstenbelasting uit te komen, maar dat is weer een ander verhaal. In ieder geval zullen steeds meer mensen dat soort 'oplossingen' verzinnen als je de inkomstenbelasting nog verder gaat verhogen.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:38:46 #20
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_94736163
quote:
Op maandag 28 maart 2011 21:32 schreef BasEnAad het volgende:
Tsja, je kunt de rijken natuurlijk blijven belasten, vraag is waar de grens ligt.
Ik vind dat de rijken genoeg betalen en ik ben zelf echt niet rijk.
De grens ligt: hoe diep hun zakken zijn.

De rijken betalen nooit genoeg, zolang hun ieder jaar weer een paar tonnetjes bij schrijven.
Meer dan een modaal jaar inkomen in een maand of 1 transactie binnen harken.

Laat ze maar het sociale vangnet zijn. Ipv van nog een jacht, een 6e auto en een 4de villa te kopen.
pi_94736183
quote:
5s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En waar ben je van plan heen te gaan? :)
pi_94736209
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:38 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

De rijken betalen nooit genoeg, zolang hun ieder jaar weer een paar tonnetjes bij schrijven.

Laat ze maar het sociale vangnet zijn. Ipv van nog een jacht, een 6e auto en een 4de villa te kopen.
Niet over een kam scheren...
pi_94736227
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:39 schreef Sam-x het volgende:

[..]

En waar ben je van plan heen te gaan? :)
Hm, ik kan hier gewoon blijven wonen maar dan neem ik een andere nationaliteit aan :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94736247
quote:

[..]

Vind je dat niet wat overdreven. Het is niet alsof je levensstandaard dramatisch afneemt als gevolg van de verhoging. Daarnaast kennen we in Nederland natuurlijk uitstekende voorzieningen. Die heb je niet overal.
pi_94736253
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel mensen dat doen. Overigens hoef je Nederland niet echt te verlaten om onder de inkomstenbelasting uit te komen, maar dat is weer een ander verhaal. In ieder geval zullen steeds meer mensen dat soort 'oplossingen' verzinnen als je de inkomstenbelasting nog verder gaat verhogen.
Ja, van deze constructies ben ik ook op de hoogte :)
  maandag 28 maart 2011 @ 21:40:58 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94736287
quote:

[..]

Ik ook, en veel mensen om me heen hebben het al gedaan.
pi_94736306
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je dat niet wat overdreven. Het is niet alsof je levensstandaard dramatisch afneemt als gevolg van de verhoging. Daarnaast kennen we in Nederland natuurlijk uitstekende voorzieningen. Die heb je niet overal.
Nouja, als ik in de Quote 500 sta en dit systeem wordt nog verder doorgetrokken :)
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 28 maart 2011 @ 21:41:35 #28
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94736324
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:38 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Situatie:
Een man of vrouw wilt een 4e huis kopen en een 6e auto. De Nederlandse overheid zegt: No way, geef maar hier dat geld.

De man verhuist, de schatkist loopt belastinggeld mis.
pi_94736329
wat een onzin!! luie sukkels die niet werken voor hun geld en zitten nu daar te demonstreren terwijl wij ons geld verdienen. laat die schooiers maar werken om alles te betalen
Better to die on your feet then life on your knees!
  maandag 28 maart 2011 @ 21:42:20 #30
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94736372
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Tja beetje dubbel, ik ben van mening dat er verschil moet zijn tussen rijkere en minder rijkere personen, de breedste schouders moeten de zwaardere lasten dragen. Maar waar trek je een grens, je kan het ook zo zien, een rijk iemand heeft meestal veel werk verricht om rijk te worden, goede scholing, veel inzet, zichzelf omhoog gewerkt, moet hij dan meer de dupe worden dan iemand die zijn hele leven maar luiert.

Beetje dubbel gevoel hier.
Maar hard werken en veel inzet tonen is niet iets exclusiefs voor rijken. Sterker nog, ik denk dat aan de onderkant van de samenleving er veel harder wordt gewerkt. Waarom moeten die wél de dupe worden, terwijl de top de dans volledig ontspringt?
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')