Initiatief tonen mag ook beloond worden.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Correctie: zelfstandige loodgieters en lassers.
at Koos zegtquote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Vergis je niet, loodgieters en lassers verdienen best goed.
Dat werkt helemaal niet goed. Hoogopgeleiden vertrekken uit Denemarken.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Denemarken heft een toptarief van 59%. Dat werkt prima daar dus hier kan het ook wel omhoog.
Vind ik een beetje zielig, eerlijk gezegd. Daar mogen zij op de een of andere manier best voor worden gestraft wat mij betreft.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:52 schreef mirved het volgende:
[..]
Genoeg van mijn cliënten zijn naar België verhuisd in het verleden juist voor die reden.
Mee eens. Dat is het onderbuik gevoel.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Maar hard werken en veel inzet tonen is niet iets exclusiefs voor rijken. Sterker nog, ik denk dat aan de onderkant van de samenleving er veel harder wordt gewerkt. Waarom moeten die wél de dupe worden, terwijl de top de dans volledig ontspringt?
Een rijke gebruikt meer uitkeringen? snelwegen? politie?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze betalen niet meer omdat ze meer verdienen, ze betalen meer omdat ze veel meer profijt trekken uit alles wat de samenleving biedt. Belasting is niet meer dan een vergoeding voor het gebruik van de faciliteiten van Nederland. Heel normaal en heel kapitalistisch, maar vreemd genoeg verwachten rechtsen een systeem dat neerkomt op private winsten, publieke lasten.
Nee hoor.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat werkt helemaal niet goed. Hoogopgeleiden vertrekken uit Denemarken.
Oh, zonder meer. Maar een lasser, schilder of electricien in loondienst zit met 2000-2500 bruto per maand al zo'n beetje aan zijn top. Is geen vetpot in ieder geval.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Initiatief tonen mag ook beloond worden.
Dat was pasgeleden anders wel op het nieuws, alleen toen gingen ze een link leggen met de strenge immigratiewetgevingquote:
Dan nog moeten we dit volledig buiten beschouwing laten. Een gehandicapte vergt ook veel geld.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Een rijke gebruikt meer uitkeringen? snelwegen? politie?
Vertel eens van welke door belastinggeld gesponsorde faciliteiten een rijke meer gebruik maakt?
http://www.demorgen.be/dm(...)4d726fa7169511f8%2C0quote:Op maandag 28 maart 2011 21:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat was pasgeleden anders wel op het nieuws, alleen toen gingen ze een link leggen met de strenge immigratiewetgeving.
Zou jij je vrienden, familie, kennissen oftewel je hele leven achter je laten omdat je meer belasting moet betalen vanwege je inkomen?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat was pasgeleden anders wel op het nieuws, alleen toen gingen ze een link leggen met de strenge immigratiewetgeving.
Ik niet!quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou jij je vrienden, familie, kennissen oftewel je hele leven achter je laten omdat je meer belasting moet betalen vanwege je inkomen?
Ze leven hier in een samenleving die het mogelijk maakt om rijk te worden. Zet die rijken in pak hem beet Somalië neer eens zien of ze dan nog steeds veel verdienen.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Een rijke gebruikt meer uitkeringen? snelwegen? politie?
Vertel eens van welke door belastinggeld gesponsorde faciliteiten een rijke meer gebruik maakt?
Ik evenmin. Hoewel ik in de toekomst nog wel in het buitenland wil werken, maar die keus heeft dan weer niets te maken met mijn inkomen.quote:
of dat zielig is is verder niet belangrijk in deze discussie. Jij zegt dat je niet kan voorstellen dat het gebeurd. Het gebeurd dus wel, op grote schaal zelfs dus zorgt dit voor problemen in ons huidig systeem.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind ik een beetje zielig, eerlijk gezegd. Daar mogen zij op de een of andere manier best voor worden gestraft wat mij betreft.
Waarom haal je het er dan bij?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat was pasgeleden anders wel op het nieuws, alleen toen gingen ze een link leggen met de strenge immigratiewetgeving. Enfin, over de strengere immigratiewetgeving gaat het hier niet over.
cliënten..quote:Op maandag 28 maart 2011 21:52 schreef mirved het volgende:
[..]
Genoeg van mijn cliënten zijn naar België verhuisd in het verleden juist voor die reden.
Nogmaals, wat mij betreft hoeft de IB niet omhoog. Maar het zit mij niet lekker dat een Nederlander geregistreerd staat in Belgie vanwege de IB en tegelijkertijd de vruchten plukt die de Nederlandse maatschappij heeft te bieden. Dat is een zekere vorm van diefstal.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:57 schreef mirved het volgende:
[..]
of dat zielig is is verder niet belangrijk in deze discussie. Jij zegt dat je niet kan voorstellen dat het gebeurd. Het gebeurd dus wel, op grote schaal zelfs dus zorgt dit voor problemen in ons huidig systeem.
Wat jij verder voorstelt is dat rijke mensen geen keuze mogen maken wat ze doen met hun geld en dat als zij de keuze maken om te verhuizen als het hun hier niet meer bevalt dat ze daar gestraft voor moeten worden?
Dat hoeft dus helemaal niet. Met de huidige technieken (hogesnelheidslijnen etc.) ben je al snel weer in Nederland, wat de drempel om te verhuizen ook weer lager maakt.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou jij je vrienden, familie, kennissen oftewel je hele leven achter je laten omdat je meer belasting moet betalen vanwege je inkomen?
Zou me niet verbazen als iemand met verstand nog makkelijker rijk kan worden in Somalie dan in het streng gereguleerde Nederland waar het vol zit met concurrenten.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ze leven hier in een samenleving die het mogelijk maakt om rijk te worden. Zet die rijken in pak hem beet Somalië neer eens zien of ze dan nog steeds veel verdienen.
Weet niet hoor, maar ik heb familie in het buitenland wonen, maar het is niet alsof zij even om de haveklap het oorspronkelijke thuisfront kunnen bezoeken. Bovendien verkeer je je nu natuurlijk in een sociale kring. Die verdwijnt zodra je je elders vestigt. Je kunt niet effe een biertje doen in je stamkroeg bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat hoeft dus helemaal niet. Met de huidige technieken (hogesnelheidslijnen etc.) ben je al snel weer in Nederland, wat de drempel om te verhuizen ook weer lager maakt.
Wat doe je op een forum als je toch niet bereidt bent op een normaal niveau te discussiëren?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
cliënten..
dit maakt je argument al ongeldig
En in het buitenland hebben ze geen kroegen?quote:Op maandag 28 maart 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar ik heb familie in het buitenland wonen, maar het is niet alsof zij even om de haveklap het oorspronkelijke thuisfront kunnen bezoeken. Bovendien verkeer je je nu natuurlijk in een sociale kring. Die verdwijnt zodra je je elders vestigt. Je kunt niet effe een biertje doen in je stamkroeg bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |