Wtf....quote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
First World Hotel, Maleisië
Alsof je permanent een trip hebt terwijl je naar dat gebouw kijkt...quote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Had zo in Vegas kunnen staan met een ruimtevaart themaquote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef dralion13 het volgende:
dat Ryugyong Hotel ziet er nu zo uit
[ afbeelding ]
WATquote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Die is vetquote:Op zondag 27 maart 2011 22:00 schreef dralion13 het volgende:
Experience Music Project, Seattle
[ afbeelding ]
Is alweer meer dan een jaar open.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Die gaat echt mooi worden als ze het glas hebben geplaatst.
[ afbeelding ]
In principe zijn veel van die gebouwen opzich niet lelijk, alleen een hele stad vol van die dingen maakt het echt verschrikkelijkquote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef Sapstengel het volgende:
Las Vegas in zijn geheel:
[ afbeelding ]
Enorm lelijke, grote hotels, een Eiffeltoren en een berg gebouwen volgehangen met kermislichtjes.
En de lelijkste van dat totaal:
[ afbeelding ]
Beetje Dubai/Abu Dhabi/Manama syndroom en dat is erger dan LV.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
In principe zijn veel van die gebouwen opzich niet lelijk, alleen een hele stad vol van die dingen maakt het echt verschrikkelijk
Ze konden niet kiezen welke kleur ze zouden gebruiken, dus gebruikten ze ze maar allemaal!quote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lelijk dat het weer interessant wordtquote:Op zondag 27 maart 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Niet echt specifiek 1 gebouw dat ik lelijk vind. Wel vind ik die Sovjet-bouwstijl over het algemeen erg lelijk. Van die treurige betonnen flats:
[ afbeelding ]
Die site!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Zo lelijk dat het weer interessant wordt
[ afbeelding ]
http://www.darkroastedble(...)st-cities-scare.html
Vegas moet je ook zien als pretpark, niet als losstaande gebouwen. Je gaat de Efteling ook niet veroordelen omdat het kitsch is.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef Sapstengel het volgende:
Las Vegas in zijn geheel:
[ afbeelding ]
Enorm lelijke, grote hotels, een Eiffeltoren en een berg gebouwen volgehangen met kermislichtjes.
En de lelijkste van dat totaal:
[ afbeelding ]
ja brrr... die hele omgeving, daar word je helemaal depressief vanquote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef Individual het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh ja, die ook ja. Ik vroeg een keer waar het gemeentehuis was: "dat gebouw dat op een zwembad lijkt". Inderdaad, een zwembadquote:
Die laatste heet het dansende huis en ligt in Praag... Tanící dm in het tjechisch...quote:Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
Ook maar weer wat toevoegen:
Royal Ontario Museum
[ afbeelding ]
Ik weet niet (meer) hoe deze heet, maar ook gruwelijk lelijk:
[ afbeelding ]
Die Siberische steden met Norilsk voorop zijn wel de ultieme droevigheid inderdaad.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef Individual het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het idee is leuk. "Turning a building inside-out".quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:56 schreef tjoptjop het volgende:
Bij Pompidou heb een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant tof en bijzonder, maar aan de andere kant toch geenszins fraai te noemen
Het was bedoeld als space ship, maar het spul kwam niet los van de aarde. Toen is er een hotel van gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
Huh, ook origineel gebouwd als hotel? Of later omgevormd tot?
hihi, die word hier op Bouwkunde 'geroemd'.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef Moira. het volgende:
"Pompidou Centre" ofzo in Parijs.
De architect vond het een leuk idee om alle pijpleidingen en stalen skeletten en al die andere zooi aan de buitenkant te laten zonder het te bedekken, waardoor er aan de binnenkant een enorme kale lege ruimte ontstond.
[ afbeelding ]
Bij ons bij kunstgeschiedenis ookquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
hihi, die word hier op Bouwkunde 'geroemd'.
Vind het zelf ook geen plaatje...
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:00 schreef dralion13 het volgende:
Experience Music Project, Seattle
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 maart 2011 21:40 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
Yale School of Art and Architecture
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
Ook maar weer wat toevoegen:
Royal Ontario Museum
[ afbeelding ]
Ik weet niet (meer) hoe deze heet, maar ook gruwelijk lelijk:
[ afbeelding ]
Ik ben het niet met je eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:29 schreef thettes het volgende:
Ik vind sommige gebouwen wel mooi (of: zeker niet in de buurt van lelijkste gebouw ter wereld) die jullie hier posten, zoals:
[..]
[..]
[..]
Dat vind ik wel een mooi gebouw idd. Van binnen is het ook erg mooi. Je komt er niet makkelijk binnen en moet je paspoort (ID-kaart is niet genoeg..) en uitnodiging tonen voordat je binnen mag komen. De architectonische (Fosters) commissie voor het gebouw was de bovenste verdieping.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:45 schreef DaMayan het volgende:
[ afbeelding ]
"The Gherkin" in London.
Sommigen vinden het misschien wel mooi, maar ik vind het altijd zo een verschrikkelijk lelijk gezicht als je met de trein er langs rijdt.
Fuck man.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:01 schreef Merkie het volgende:
Yale School of Art and Architecture vind ik gewoon mooi eigenlijk. Maar ik ben dan ook dit gewend:
[ afbeelding ]
Aula TU Delft.
Toch niet deze hè?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:10 schreef tjoptjop het volgende:
In Barcelona staat ook zo'n soort gebouw, vind het ook wel mooi.
Die jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Gherkin vind ik wel mooier overigens
quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die jaOkee dan... dat is idd. ook wel een gedrocht, die Torre AgbarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Gherkin vind ik wel mooier overigens- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Ja? Ik vind het niet lelijk eigenlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:06 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Okee dan... dat is idd. ook wel een gedrocht, die Torre Agbar
Geheel eens met deze post.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:30 schreef k_man het volgende:
Ah, dit topic gaat dezelfde richting op als het topic over 'lelijke' gebouwen in Nederland. In de zin dat er juist heel interessante, edoch opmerkelijke gebouwen genoemd worden door mensen die duidelijk hun estethisch gevoel in de woonwagen ontwikkeld hebben.
Waar haal je 'idd' vandaan. Ik vind het helemaal geen gedrocht?quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:06 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Okee dan... dat is idd. ook wel een gedrocht, die Torre Agbar
De lokale evil villain kan er zo intrekken.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef dralion13 het volgende:
dat Ryugyong Hotel ziet er nu zo uit
[ afbeelding ]
Dat is niet helemaal waar. De steden zijn meestal zo lelijk dat oerlelijk nog een understatement is. De dorpjes zijn meestal wel grappig. De Ardennen zijn ook tof.quote:
iddquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:15 schreef k_man het volgende:
Gaan we nu alle gebouwen uit het Nederland-topic opnieuw plaatsen in het wereld-topic ofzo?
Ben ik ook geweest, vond het van binnen echt heel tofquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:49 schreef Keltie het volgende:
Volgens mij heeft het een prijs gewonnne (of hoog geeindigd), maar wat een gedrocht vond ik het Beeld en Geluid gebouw in Hilversum (heb daar gewerkt).
Van binnen vond ik het ook niet fijn, als je een verkeerd kantoor had werd je scheel van de kleuren
[ afbeelding ]
Het atrium vond ik wel erg tof
[ afbeelding ]
Maar van buitenquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ben ik ook geweest, vond het van binnen echt heel tof
Zeikerd, je snapt best wat er bedoeld wordtquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:14 schreef Keltie het volgende:
Ow sorry.. Ik wist niet dat Nederland niet op de wereld lag..
Het is in ieder geval apart als je er langs rijdt met de trein (naast Station Zaandam). Ben bij dat soort gebouwen vooral bang hoe het er over 25 jaar uitziet.quote:
Het kon gelukkig niet lelijker dan wat er al stondquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:25 schreef thettes het volgende:
[..]
Het is in ieder geval apart als je er langs rijdt met de trein (naast Station Zaandam). Ben bij dat soort gebouwen vooral bang hoe het er over 25 jaar uitziet.
Een likje verf doet wonderen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:43 schreef dralion13 het volgende:
[ afbeelding ]
De bolwoningen in den bosch verslaan die kubuswoningen met gemak
Dat is gewoon 1 complete nachtmerrie!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:26 schreef iewl het volgende:
[..]
Hahaha het is wel lelijk, maar ik had niet verwacht mn eigen gemeentehuis hier te zien!
Dit topic komt steeds dichter bij mijn huisquote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:01 schreef Merkie het volgende:
Yale School of Art and Architecture vind ik gewoon mooi eigenlijk. Maar ik ben dan ook dit gewend:
[ afbeelding ]
Aula TU Delft.
centre pompidou niet kennenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:53 schreef Moira. het volgende:
"Pompidou Centre" ofzo in Parijs.
De architect vond het een leuk idee om alle pijpleidingen en stalen skeletten en al die andere zooi aan de buitenkant te laten zonder het te bedekken, waardoor er aan de binnenkant een enorme kale lege ruimte ontstond.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |