abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95415728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:57 schreef waht het volgende:

[..]

.albaradie is ook al op weg naar deze uitspraken
pi_95417580
flotila 2 is in aantocht is geplant in mei..
wat ik weet is als hij door gaat gaan er fotografen van reuters en AP mee op de boten van de turken en ook op de marine schepen van Israel.dit is wat ik weet uit voorhand.

Israel zeg tegen turkey.laat het op de legalen wegen komen,, over land .bij de port ashdot en dan verder over weg naar de strook.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4056070,00.html

de laatste lading was echt niet zo heel erg nodig in de strook gebroken rolstoelen bed matrassen stokken voor te lopen en krukken ,die niet geheel compleet waren.
en speelgoed dieren .

[ Bericht 0% gewijzigd door C_N op 12-04-2011 22:05:57 ]
pi_95428506
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 23:23 schreef Karrs het volgende:
Overal waar discussie is, zijn mensen geneigd om hun standpunt te verdedigen tot ze erbij neervallen. Ze zijn voor hun gevoel wel degelijk op zoek naar 'de waarheid', maar ze eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in informatie die hun eigen standpunt onderschrijft.

Dat verschijnsel heeft een eigen naam: voorkeur voor bevestiging (confirmation bias).

Daarom kunnen ze helemaal niks met jouw verhaal en jouw foto's. Ze zullen je verhaal terzijde schuiven als niet-relevant, als nietszeggend. Niet omdat het niet-relevant of nietszeggend zou zijn (integendeel!) maar omdat zij er geen info uit kunnen halen die het standpunt "Israël is kwaadaardig" onderschrijft. Je verhaal ontkracht dat beeld zelfs en beschrijft de Palestijnen (in Gaza) als voornamelijk verantwoordelijk voor de haat en het geweld. Maar daar zijn ze niet ontvankelijk voor. Immers, ze zoeken naar bevestiging van hun standpunt - alles wat dat tegenspreekt is dan automatisch irrelevant.

Zeker, je hebt gelijk. Iedereen, nou ja: vrijwel iedereen, zoekt zijn gelijk.
Maar dat betekent ook, dat de door jou aangemoedigde C_N vooral of zelfs alleen berichten plaatst, die hem goed uitkomen. En dat die dus onbetrouwbaar zijn.

Een poging tot gesprek met hem te komen, strandde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 13 april 2011 @ 08:41:19 #254
176916 Karrs
2007-2017
pi_95430926
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:40 schreef Kees22 het volgende:

Maar dat betekent ook, dat de door jou aangemoedigde C_N
Een Palestijn die vanuit Gaza zijn licht op het onderwerp laat schijnen, wordt door mij net zo hard aangemoedigd.
quote:
vooral of zelfs alleen berichten plaatst, die hem goed uitkomen.
Wat een rare keuze van bewoording. Wat denk je dat dit is, een wedstrijd?

Het lijkt er hier op dat je hem probeert te diskwalificeren door een "tag" aan zijn berichten te hangen. Dat is een simpele manier om het negeren van tegenargumenten te rechtvaardigen. Het voorkomt zelfs dat je over die argumenten moet nadenken, want wat vind je van zijn schrijfsels:
quote:
En dat die dus onbetrouwbaar zijn.
Zie wat ik bedoel? Je hoeft niet over zijn uitspraken na te denken, want ze zijn toch onbetrouwbaar. Het past precies in dat "voorkeur voor bevestiging"-plaatje. Omdat zijn argumenten totaal niet overeenkomen met jouw standpunten, zoek je een reden om ze te kunnen negeren. Nou, die is snel gevonden: C_N is Israëli en dus onbetrouwbaar. Phew, dat scheelt! Met één simpele ad-hominem al zijn argumenten van tafel en - belangrijker - je eigen overtuiging onaangetast.

Oh, en nog iets: als zijn (ooggetuigen-) berichten onbetrouwbaar zijn, wat zijn de berichten uit Gaza dan? Zijn die dan wel betrouwbaar? En op welke grond? Die vraag is overigens retorisch.
quote:
Dat geloof ik best. Maar ik denk ook niet dat een gesprek op dit moment veel zin heeft, gezien bovenstaande. Het zou een herhaling van standpunten worden en het smijten van argumenten zonder te (willen) luisteren naar de tegenstander is geen gesprek, maar een moddergevecht.

Iedereen kan er last van hebben - ook de pro-Israëli. Er zijn veel factoren die bijdragen tot confirmation bias, maar er is één factor die daar nog een extra fundament aan toevoegt: haat. Daarom zijn Israël-topics (en tegenwoordig moslim-topics) ook vaak van die kopieën van elkaar.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_95451320
vandaag rustig perez bezocht kibutz -errez,
en hij bezocht een school een kinder garden.in kibutz errez fotos C_N

en overslag van goederen uit Israel naar de strook...bij keren shalom overgang naar raffa in de gazzastrook.
foto een ..voer voor de veestapel in de strook.en een veestapel in totaal 7 vracht auto's met koeien
het koeien transport is trouwens twee keer in de maand en de maand daarop een keer en dan weer twee keer. , de koeien gaan naar een refet ,,dat is een koeien farm .

foto 2 een van de velen vrachtwagens met goederen zoals fruit, graan ,huishoudelijke artikelen en medicijnen .

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 13-04-2011 18:00:18 ]
pi_95452742
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dat betekent ook, dat de door jou aangemoedigde C_N vooral of zelfs alleen berichten plaatst, die hem goed uitkomen. En dat die dus onbetrouwbaar zijn.

ik plaats berichten die mij goed uitkomen :? nee denk het niet ik plaats berichten die waar zijn en waarvan ik zeker weet, dat ze waar zijn .. maar die ook de palestijnen goed uitkomen.
maar deze berichten die halen de nederlandes pers niet. waarom ,,omdat het niet interessant is .
wat maaken die koeien nu uit. het is veel leuker om een koe te fotograferen die uit egypte kom door een tunnel.en die zo gesmokkeld word .om de wereld te laten zien hoe zielig het is daar en de koeien gesmokkeld moeten worden .waar ik dus het tegendeel van bewijs.dat het niet hoef en de tunnels voor smokkelen van wapens zijn , en af en toe een koe er doorheen laten lopen met veel fotos makend dat overal naar toe verzonden word .
ik kan namelijk vaak het tegendeel bewijzen.

zoals in de strook kan niet gebouwd worden wand de bouw materiaalen staan op de lijst van verboden goederen .

foto van vandaag Tue Apr 12, 4:10 PM ET uit de gazzastrook met dank aan , foto.. marco longani

werkzaan voor AFP\in een nieuwbouw wijk in gazza.. dit zijn dan van die kleinen dingetjes.

maar ja dat is dan onbetrouwbaar.

gesprek standen ja is onbetrouwbaar , voor jou zo het heeft niet zo veel zin kees 22.
en het is een circel de gesprek ,kom je niet verder mee.

en een cadeautje uit Israel naar de palestijnen in de gazastrook
http://www.telegraaf.nl/b(...)_grens__.html?p=12,1
fotos reuters

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 13-04-2011 20:45:22 ]
pi_95456383
palestijnen en israelish relle in de westbank.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4056577,00.html

en 150 olijf bomen omgehakt de een zeg ze zijn van een palestijn de ander zeg ze zijn van mij.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4056588,00.html
nu denk ik zelf dat ze van een palestijn zijn .
hoop dat dit snel uitgezocht gaat worden , en de palestijn vergoed word als het zijn boompjes zijn.

nu op de foto ziet de boom er niet zo uit als een gezonde olijf boom .
en ook de omgeving ziet er niet uit als een olijf plantagje

"These are trees we've been working in the past 10 years, and only recently a Palestinian who is unwilling to tell us his name claimed the area belongs to him," Zar said. "There are some 20-30 trees in the grove, certainly not 150. Besides, the trees were trimmed, not uprooted, and we didn't do it."

"There are laws in this country, and it can't be that a nameless Palestinian suddenly arrives and claims that land I've been working for years and trees I've been growing belong to him," Zar said.

.
ik ben morgen in die omgeving zo ik ga er eens langs .
ben benieuwd.
fotos onder is-
hoe een palestijnse boomen plantage er uit ziet, bomen naast bomen en groen en vol met blederen op dit momend . en omgeving goed onderhouden,niet zo op de foto die je ziet in het stukje van de ynet site...fotos C_N

[ Bericht 31% gewijzigd door C_N op 13-04-2011 21:08:13 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 20:46:11 #258
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95461421
Prachtige foto's weer C_N _O_
  woensdag 13 april 2011 @ 22:21:03 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95467639
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)an-aangeklaagd.dhtml

De Israëlische minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman wordt aangeklaagd voor corruptie. Dat heeft het Israëlische openbaar ministerie vandaag gezegd.

Wel zal er nog een laatste hoorzitting met de minister plaatsvinden alvorens de aanklachten worden ingediend. Naar de aartsconservatieve Lieberman wordt al jaren onderzoek verricht, omdat hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan fraude, vertrouwensbreuk, witwassen en het intimideren van een getuige.

Bij een veroordeling voor witwassen kan Lieberman tien jaar gevangenisstraf krijgen. In Israël is het voor hoge figuren binnen de regering mogelijk om voor de aanklager een pleidooi te houden voordat een aanklacht wordt ingediend, maar tot dusverre heeft dit nooit geleid tot het laten vallen van de aanklachten.

Aftreden
'Ik weet en u weet dat ik altijd binnen de wet gehandeld heb en er is geen reden voor zorgen, liet de minister in een reactie weten. 'Na vijftien jaar krijg ik eindelijk de gelegenheid te bewijzen dat ik me aan de wet heb gehouden.'

Als Lieberman wordt aangeklaagd, dwingt hem dat waarschijnlijk tot aftreden met alle gevolgen van dien voor de regering van premier Benjamin Netanyahu. Het is mogelijk dat dit tot nieuwe verkiezingen leidt en daarmee tot een vertraging van wellicht maanden in het vredesproces met de Palestijnen.
Ze moeten al die oorlogsmisdadigers aanklagen, en niet alleen voor corruptie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 april 2011 @ 22:23:10 #260
pi_95467792
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-staat-leiden.dhtml

De Palestijnse Autoriteit beschikt over de mogelijkheden en de ervaring om zelf een land te leiden. Dat hebben internationale onderhandelaars van het Ad Hoc Liaison Comité (AHLC), waarin ook de Palestijnse premier Salam Fayyad en de Britse oud-premier Tony Blair zitten, woensdag gezegd.

Het AHLC kwam vandaag bijeen in Brussel. De groep haalde rapporten aan van de Wereldbank, de Verenigde Naties en het Internationaal Monetair Fonds waaruit zou blijken dat de Palestijnse Autoriteit zich 'boven de drempel voor een functionerende staat' bevindt.

De positieve beoordeling werd gegeven ondanks het feit dat de Gazastrook onder controle is van Hamas, de Palestijnse beweging die door onder andere de Verenigde Staten, de Europese Unie en Israël wordt beschouwd als een terreurorganisatie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 13 april 2011 @ 23:25:09 #261
pi_95471607
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:41 schreef Karrs het volgende:

Het lijkt er hier op dat je hem probeert te diskwalificeren door een "tag" aan zijn berichten te hangen. Dat is een simpele manier om het negeren van tegenargumenten te rechtvaardigen.
Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 13-04-2011 23:30:59 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 23:25:51 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95471641
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadiger verdedigt en massamoord goed praat.
Heb je weer zitten roken? :')
  woensdag 13 april 2011 @ 23:31:30 #263
pi_95471975
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Heb je weer zitten roken? :')
Ik heb de typo gecorrigeerd, bedankt ^O^
  woensdag 13 april 2011 @ 23:31:55 #264
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95472004
laat maar

[ Bericht 94% gewijzigd door Nibb-it op 13-04-2011 23:57:16 ]
pi_95472379
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.
Tuurlijk, als het jou niet zint is het propaganda, anders is het gewoon keiharde waarheid. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 13 april 2011 @ 23:52:54 #266
176916 Karrs
2007-2017
pi_95473153
quote:

[..]

Oh, gelukkig. Dan hoef je in elk geval geen moeite te doen om z'n verhalen te lezen. Er zou wat in kunnen staan wat je overtuiging weerspreekt, godbetert!

:')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 13 april 2011 @ 23:58:18 #267
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95473434
Eigelijk is C_N gewoon van de Mossad of Shabak en probeert hij ons te indoctrineren. Mensen, open uw ogen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nibb-it op 14-04-2011 00:06:51 ]
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 23:59:58 #268
249559 crew  Lavenderr
pi_95473524
Prachtige foto's van C_N. Hij houdt ons steeds goed op de hoogte ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 00:03:49 #269
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95473699
quote:

[..]

Kun je ook inhoudelijk aangeven welke informatie van C_N feitelijk onjuist is?
  donderdag 14 april 2011 @ 00:10:27 #270
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95474013
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 00:03 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Kun je ook inhoudelijk aangeven welke informatie van C_N feitelijk onjuist is?
Niet zulke hoge eisen stellen hè.
pi_95476859
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Een Palestijn die vanuit Gaza zijn licht op het onderwerp laat schijnen, wordt door mij net zo hard aangemoedigd.

[..]

Wat een rare keuze van bewoording. Wat denk je dat dit is, een wedstrijd?

Het lijkt er hier op dat je hem probeert te diskwalificeren door een "tag" aan zijn berichten te hangen. Dat is een simpele manier om het negeren van tegenargumenten te rechtvaardigen. Het voorkomt zelfs dat je over die argumenten moet nadenken, want wat vind je van zijn schrijfsels:

[..]

Zie wat ik bedoel? Je hoeft niet over zijn uitspraken na te denken, want ze zijn toch onbetrouwbaar. Het past precies in dat "voorkeur voor bevestiging"-plaatje. Omdat zijn argumenten totaal niet overeenkomen met jouw standpunten, zoek je een reden om ze te kunnen negeren. Nou, die is snel gevonden: C_N is Israëli en dus onbetrouwbaar. Phew, dat scheelt! Met één simpele ad-hominem al zijn argumenten van tafel en - belangrijker - je eigen overtuiging onaangetast.

Oh, en nog iets: als zijn (ooggetuigen-) berichten onbetrouwbaar zijn, wat zijn de berichten uit Gaza dan? Zijn die dan wel betrouwbaar? En op welke grond? Die vraag is overigens retorisch.

[..]
Zoals je zelf al zegt: iedereen zoekt bevestiging van zijn eigen standpunt.
En niet zo moeilijk doen over ad hominems hoor: die worden door C_N even hard tegen mij gebruikt.
Dat C_N Israeli is, is op zichzelf geen argument. Zijn betogingen zijn dat wel.
quote:
Dat geloof ik best. Maar ik denk ook niet dat een gesprek op dit moment veel zin heeft, gezien bovenstaande. Het zou een herhaling van standpunten worden en het smijten van argumenten zonder te (willen) luisteren naar de tegenstander is geen gesprek, maar een moddergevecht.

Iedereen kan er last van hebben - ook de pro-Israëli. Er zijn veel factoren die bijdragen tot confirmation bias, maar er is één factor die daar nog een extra fundament aan toevoegt: haat. Daarom zijn Israël-topics (en tegenwoordig moslim-topics) ook vaak van die kopieën van elkaar.
Uhuh!
Ik heb geprobeerd een gesprek met hem aan te gaan over zijn stelling, dat hij zijn kinderen opvoedt met respect voor Palestijnen. Hijzelf gaf zijn persoonlijkheid bloot (althans, dat leek zo) en ik wilde daar serieus over praten. Los van het politieke/territoriale conflict.
Maar toen het moeilijk werd, haakte hij af.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_95476903
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:59 schreef Lavenderr het volgende:
Prachtige foto's van C_N. Hij houdt ons steeds goed op de hoogte ^O^
Ja, de foto's zijn wel mooi.

"My enemies have sweet voices, their tones are soft and kind,
when I hear my heart rejoices: I do not seem to mind."
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 04:03:56 #273
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_95477750
Ik heb groot respect voor je Kees maar laat ze toch in hun eigen sop gaarkoken. Je verspilt je moeite aan een handjevol users en een heuse propagandist die helemaal niet in feiten of discussie geïnteresseerd zijn. Extremisten die joodse superioriteit aanhangen en Palestijnen als minderwaardig beschouwen. Laat ze in hun eigen sop gaarkoken. Als jij en een sporadische poster hen geen tegengeluid (en dus geen validatie) meer geeft is het niks meer dan een obscene circle jerk. Op hunzelf na is er toch geen hond die het nog leest. :)
  donderdag 14 april 2011 @ 06:28:34 #274
pi_95477827
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 04:03 schreef NorthernStar het volgende:
Laat ze in hun eigen sop gaarkoken.
Maak dat Dries van Acht wijs.
pi_95477830
zo geef een voorbeeld van wat ik schrijf niet juist is .
eentje maar.

de nieuwe gristelijke bewoners in de westbank
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4056696,00.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')