Zeker, je hebt gelijk. Iedereen, nou ja: vrijwel iedereen, zoekt zijn gelijk.quote:Op maandag 11 april 2011 23:23 schreef Karrs het volgende:
Overal waar discussie is, zijn mensen geneigd om hun standpunt te verdedigen tot ze erbij neervallen. Ze zijn voor hun gevoel wel degelijk op zoek naar 'de waarheid', maar ze eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in informatie die hun eigen standpunt onderschrijft.
Dat verschijnsel heeft een eigen naam: voorkeur voor bevestiging (confirmation bias).
Daarom kunnen ze helemaal niks met jouw verhaal en jouw foto's. Ze zullen je verhaal terzijde schuiven als niet-relevant, als nietszeggend. Niet omdat het niet-relevant of nietszeggend zou zijn (integendeel!) maar omdat zij er geen info uit kunnen halen die het standpunt "Israël is kwaadaardig" onderschrijft. Je verhaal ontkracht dat beeld zelfs en beschrijft de Palestijnen (in Gaza) als voornamelijk verantwoordelijk voor de haat en het geweld. Maar daar zijn ze niet ontvankelijk voor. Immers, ze zoeken naar bevestiging van hun standpunt - alles wat dat tegenspreekt is dan automatisch irrelevant.
Een Palestijn die vanuit Gaza zijn licht op het onderwerp laat schijnen, wordt door mij net zo hard aangemoedigd.quote:Op woensdag 13 april 2011 01:40 schreef Kees22 het volgende:
Zeker, je hebt gelijk. Iedereen, nou ja: vrijwel iedereen, zoekt zijn gelijk.
Maar dat betekent ook, dat de door jou aangemoedigde C_N
Wat een rare keuze van bewoording. Wat denk je dat dit is, een wedstrijd?quote:vooral of zelfs alleen berichten plaatst, die hem goed uitkomen.
Zie wat ik bedoel? Je hoeft niet over zijn uitspraken na te denken, want ze zijn toch onbetrouwbaar. Het past precies in dat "voorkeur voor bevestiging"-plaatje. Omdat zijn argumenten totaal niet overeenkomen met jouw standpunten, zoek je een reden om ze te kunnen negeren. Nou, die is snel gevonden: C_N is Israëli en dus onbetrouwbaar. Phew, dat scheelt! Met één simpele ad-hominem al zijn argumenten van tafel en - belangrijker - je eigen overtuiging onaangetast.quote:En dat die dus onbetrouwbaar zijn.
Dat geloof ik best. Maar ik denk ook niet dat een gesprek op dit moment veel zin heeft, gezien bovenstaande. Het zou een herhaling van standpunten worden en het smijten van argumenten zonder te (willen) luisteren naar de tegenstander is geen gesprek, maar een moddergevecht.quote:Een poging tot gesprek met hem te komen, strandde.
ik plaats berichten die mij goed uitkomenquote:Op woensdag 13 april 2011 01:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zeker, je hebt gelijk. Iedereen, nou ja: vrijwel iedereen, zoekt zijn gelijk.
Maar dat betekent ook, dat de door jou aangemoedigde C_N vooral of zelfs alleen berichten plaatst, die hem goed uitkomen. En dat die dus onbetrouwbaar zijn.
Een poging tot gesprek met hem te komen, strandde.
Ze moeten al die oorlogsmisdadigers aanklagen, en niet alleen voor corruptie.quote:http://www.volkskrant.nl/(...)an-aangeklaagd.dhtml
De Israëlische minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman wordt aangeklaagd voor corruptie. Dat heeft het Israëlische openbaar ministerie vandaag gezegd.
Wel zal er nog een laatste hoorzitting met de minister plaatsvinden alvorens de aanklachten worden ingediend. Naar de aartsconservatieve Lieberman wordt al jaren onderzoek verricht, omdat hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan fraude, vertrouwensbreuk, witwassen en het intimideren van een getuige.
Bij een veroordeling voor witwassen kan Lieberman tien jaar gevangenisstraf krijgen. In Israël is het voor hoge figuren binnen de regering mogelijk om voor de aanklager een pleidooi te houden voordat een aanklacht wordt ingediend, maar tot dusverre heeft dit nooit geleid tot het laten vallen van de aanklachten.
Aftreden
'Ik weet en u weet dat ik altijd binnen de wet gehandeld heb en er is geen reden voor zorgen, liet de minister in een reactie weten. 'Na vijftien jaar krijg ik eindelijk de gelegenheid te bewijzen dat ik me aan de wet heb gehouden.'
Als Lieberman wordt aangeklaagd, dwingt hem dat waarschijnlijk tot aftreden met alle gevolgen van dien voor de regering van premier Benjamin Netanyahu. Het is mogelijk dat dit tot nieuwe verkiezingen leidt en daarmee tot een vertraging van wellicht maanden in het vredesproces met de Palestijnen.
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)n-staat-leiden.dhtml
De Palestijnse Autoriteit beschikt over de mogelijkheden en de ervaring om zelf een land te leiden. Dat hebben internationale onderhandelaars van het Ad Hoc Liaison Comité (AHLC), waarin ook de Palestijnse premier Salam Fayyad en de Britse oud-premier Tony Blair zitten, woensdag gezegd.
Het AHLC kwam vandaag bijeen in Brussel. De groep haalde rapporten aan van de Wereldbank, de Verenigde Naties en het Internationaal Monetair Fonds waaruit zou blijken dat de Palestijnse Autoriteit zich 'boven de drempel voor een functionerende staat' bevindt.
De positieve beoordeling werd gegeven ondanks het feit dat de Gazastrook onder controle is van Hamas, de Palestijnse beweging die door onder andere de Verenigde Staten, de Europese Unie en Israël wordt beschouwd als een terreurorganisatie.
Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:41 schreef Karrs het volgende:
Het lijkt er hier op dat je hem probeert te diskwalificeren door een "tag" aan zijn berichten te hangen. Dat is een simpele manier om het negeren van tegenargumenten te rechtvaardigen.
Heb je weer zitten roken?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadiger verdedigt en massamoord goed praat.
Ik heb de typo gecorrigeerd, bedanktquote:
Tuurlijk, als het jou niet zint is het propaganda, anders is het gewoon keiharde waarheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.
Oh, gelukkig. Dan hoef je in elk geval geen moeite te doen om z'n verhalen te lezen. Er zou wat in kunnen staan wat je overtuiging weerspreekt, godbetert!quote:Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat nou tegenargumenten? C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.
Kun je ook inhoudelijk aangeven welke informatie van C_N feitelijk onjuist is?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet zulke hoge eisen stellen hè.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk aangeven welke informatie van C_N feitelijk onjuist is?
Zoals je zelf al zegt: iedereen zoekt bevestiging van zijn eigen standpunt.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Een Palestijn die vanuit Gaza zijn licht op het onderwerp laat schijnen, wordt door mij net zo hard aangemoedigd.
[..]
Wat een rare keuze van bewoording. Wat denk je dat dit is, een wedstrijd?
Het lijkt er hier op dat je hem probeert te diskwalificeren door een "tag" aan zijn berichten te hangen. Dat is een simpele manier om het negeren van tegenargumenten te rechtvaardigen. Het voorkomt zelfs dat je over die argumenten moet nadenken, want wat vind je van zijn schrijfsels:
[..]
Zie wat ik bedoel? Je hoeft niet over zijn uitspraken na te denken, want ze zijn toch onbetrouwbaar. Het past precies in dat "voorkeur voor bevestiging"-plaatje. Omdat zijn argumenten totaal niet overeenkomen met jouw standpunten, zoek je een reden om ze te kunnen negeren. Nou, die is snel gevonden: C_N is Israëli en dus onbetrouwbaar. Phew, dat scheelt! Met één simpele ad-hominem al zijn argumenten van tafel en - belangrijker - je eigen overtuiging onaangetast.
Oh, en nog iets: als zijn (ooggetuigen-) berichten onbetrouwbaar zijn, wat zijn de berichten uit Gaza dan? Zijn die dan wel betrouwbaar? En op welke grond? Die vraag is overigens retorisch.
[..]
Uhuh!quote:Dat geloof ik best. Maar ik denk ook niet dat een gesprek op dit moment veel zin heeft, gezien bovenstaande. Het zou een herhaling van standpunten worden en het smijten van argumenten zonder te (willen) luisteren naar de tegenstander is geen gesprek, maar een moddergevecht.
Iedereen kan er last van hebben - ook de pro-Israëli. Er zijn veel factoren die bijdragen tot confirmation bias, maar er is één factor die daar nog een extra fundament aan toevoegt: haat. Daarom zijn Israël-topics (en tegenwoordig moslim-topics) ook vaak van die kopieën van elkaar.
Ja, de foto's zijn wel mooi.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:59 schreef Lavenderr het volgende:
Prachtige foto's van C_N. Hij houdt ons steeds goed op de hoogte
Maak dat Dries van Acht wijs.quote:Op donderdag 14 april 2011 04:03 schreef NorthernStar het volgende:
Laat ze in hun eigen sop gaarkoken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |