Nou zeg, nu ga je toch wel wat ver hoor. Je suggereert hier dat mensen die minder dan modaal inkomen hebben niet beter dan Dronten verdienen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Wonen naar inkomen is natuurlijk allang mogelijk maar dan moeten mensen soms wel genoegen nemen met een ondermodale maat woning die niet in de randstad ligt. Een beetje wat jij ook al gedaan hebt door in dronten te gaan huren.
Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waardquote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel benquote:Op maandag 28 maart 2011 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik denk dat je het nu hebt over de website van je vriendje, toch?
Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichtenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.
Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbelquote:En de aspirant huurders zijn ook al zo bezig. Trouwens met de nieuwe europeesche wetgeving over de sociale huur kunnen mensen met weinig inkomen nog duurder gaan huren ook. Nee dat is een sociale maatregel om den haag op deze manier meer huurtoeslag te moeten laten uitkeren.
Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesprokenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waard
jij bent net zo goed een kloon van zeepbel als dat ik een bankster benquote:Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel ben
*belgische duistere stem*quote:Op maandag 28 maart 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zou Jambers nog documentaires maken, eigenlijk?
Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef xenobinol het volgende:
Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichten![]()
Als het zulke geweldige koopjes zijn waarom zijn er dan steeds minder kopers? En kom niet met het onzin argument van de banken die niet meer bereid zijn om nog meer lucht in de zeepbel te blazen
Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.quote:Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbel
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
*belgische duistere stem*
En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
Ik hoor kopers in dit topic altijd zeggen dat kopen de goedkoopste optie is, het is toch niet meer dan logisch dat je kijkt waar je het meeste waar voor je geld kan krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.
Het gedrag waarvan ik mensen beschuldig is gewoon dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat ze eens realistsche keuze zouden moeten maken is teveel gevraagd blijkbaar.
Het is voor overheid dan misschien goedkoper om gewoon meer goedkope woonruimte te creëren waar deze mensen in kunnen wonen zonder de huursubsidiequote:[..]
Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.
Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
Dat is in de woningmarkt helemaal niet zo: als jij 34000 verdient kan jij en stuk minder dan dat jij zou kunnen met een inkomen van 30000 euro.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken![]()
Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.
Ik wil ook een Ferrari Enzo. Maar niet tegen de prijzen van nu, maar een veel lagere prijs. Dat wil ik alleen maar omdat ik 'm nu niet kan betalen en als ie veel goedkoper wordt wel.
Als ik het wel kon betalen had ik niet geklaagd, immers, dan kon ik het wel betalen en dan had ik geen issue.
Maar wat Xeno en consorten doen is vervolgens boos worden omdat ze de dealer uitgekeken worden en dan boos op internet gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is.LOLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.
Groetjes!![]()
Ik verlies anders helemaal niets? Ik weet niet hoe jij daarbij komt, ik hou per maand nog net zoveel over als de maand ervoor. Sterker nog, ik hou meer over dan toen ik huurde.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.
Groetjes!
als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Groetjes!
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag
Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:49 schreef janatwork het volgende:
[..]
als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...
Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannamesquote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL
Groetjes!
Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....quote:Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?
Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn?
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:57 schreef janatwork het volgende:
[..]
Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....
En al verdiende je wel modaal. Wat boeit dat nou?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannamesNet zoals je dr weer enorm naast zit. Ik verdien niet modaal. Daar zit ik toch echt wel boven.
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen gevenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken![]()
Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
Xeno's Starlet is ook minder waard geworden. Moet die nu ook bang zijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.
quote:Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
*belgische duistere stem*
En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
dat ben jezelf toch?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven
Net als Fokkers altijd hun auto of motor volledig in cash betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven
Iedereen hier zit voor een dubbeltje op de eerste rang terwijl ze best meer hadden kunnen betalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?Of treft dat ook altijd 'de anderen'?
De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:
Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.
Zo zou je het ook kunnen bekijkenquote:Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zeker.... maar hoe je het ook bekijkt... een koopwoning is geen money machine meer. Dat maakt het voor veel mensen een stuk minder interessant om tegen de huidige prijzen te kopen. Iedere held (de ondernemende mensen volgens Whuzz) kan kopen in een markt waarin de prijzen harder stijgen dan de inflatie, maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lefquote:Op maandag 28 maart 2011 14:05 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.
De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopersquote:Op maandag 28 maart 2011 14:07 schreef CoolGuy het volgende:
![]()
Dat gejank komt niet van mij af hoor![]()
![]()
De enige die janken zijn jij&co. Ik jank niet, aangezien ik die financiering prima rond kon krijgen.
Vanuit jouw perspectief als angsthaas lijkt het misschien op lef ja.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lef
Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur'quote:Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon?Of treft dat ook altijd 'de anderen'?
99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoorquote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname.
Dat klopt niet, want jij huilt het allerhardst en jij bent geen van beidenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopers
QFTquote:Op maandag 28 maart 2011 14:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoor![]()
Die willen gewoon lekker wonen en genoeg geld hebben om leuke dingen te doen. Vanuit welk principe dat tot stand komt zal ze verder een grote worst wezen.
Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur'
Heb je het nu weer over mijn probleem aangaande een woekerpolis? Nee.. dat is niet de reden dat ik hier ben, maar goed... jij bent vrij om daar je eigen mening op na te houdenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef CoolGuy het volgende:
Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.
Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:20 schreef janatwork het volgende:
[..]
QFT
Mijn inziens zou dit topic ook meer moeten gaan hoe je dat het makkelijkste tot stand kan brengen
Dus dan is die tuin ineens wel wat waard?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:31 schreef BertV het volgende:
Kunnen we geen "huizenmarkt-topic-barbecue" plannen?
Bij voorkeur bij een poster met een flinke tuin?
Ik heb een halve duikplank met een hekje eromheen.![]()
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus dan is die tuin ineens wel wat waard?Want het is allemaal niets waard, maar dan is het ineens wel zo dat bij iemand gebbq'd moet worden die een grote tuin heeft?
Hoezo meer financiele ruimte over? Zegt wie?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over. Ik stel als locatie jullie tuin voor, dan betalen wij het vlees en de drank...
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over.
Het gros van de mensen zal rond een modaal salaris verdienen, hoe hard ze ook hun best doen of hebben gedaan, en voor een modaal verdiener is het niet makkelijk om de juiste woonruimte tegen de juiste prijs te vinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.
Het makkelijkste is zorgen dat je een goede baan krijgt (en daarvoor heb je toch vaak ook een goede opleiding nodig), dan verdien je namelijk genoeg geld om je een bepaalde mate van luxe aan te meten.
Dat 'het makkelijkst' bewerkstelligen begint dus al als je nog op school zit. Wat ook precies de reden is dat je naar school gaat, zodat je dus later dat het makkelijkst kunt bereiken.
Tenzij je de loterij wint, dat is een ander verhaal, maar dat gebeurd maar zelden.
Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers
Dit topic is echt niet off-topic te krijgen.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers
Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:42 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.
Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.
Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. (Apeldoorn) Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. (Eindhoven) Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:50 schreef janatwork het volgende:
[..]
Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?
Lang leve de vrijheid als huurder!quote:Op maandag 28 maart 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5.
Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:03 schreef Whuzz het volgende:
Ach, also vrijesector huurder heb je wel degelijk die vrijheid natuurlijk. Maar daar betaal je je dan ook scheel voor en behalve die vrijheid krijg je er bitter weinig voor terug
Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.
Ik ben echt geen dubbeltje-eerste-ranger, maar dat werd zelfs mij te gek.
We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:19 schreef BertV het volgende:
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.
Of ze zijn beide te hoog.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
Dat de vrije sector prijzen schandalig hoog zijn zul je mij niet horen ontkennen. Daarom heb ik ook een woning gekocht.quote:
Dat is toch een stuk soepeler dan bij het verkrijgen van een hypotheek.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:
Dit is dus de goedkoopst huurwoning voor een gezin in Amersfoort die ik vond:
Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd
Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.
W-T-F? 1970,- tot 2100,- netto
Welkom in de wereld die vrije sector heet.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:
Dit is dus de goedkoopst huurwoning voor een gezin in Amersfoort die ik vond:
Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd
Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.
W-T-F? 1970,- tot 2100,- netto
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...quote:Op maandag 28 maart 2011 15:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welkom in de wereld die vrije sector heet.
Da's nog een redelijke prijs overigens. In Eindhoven huurde ik een 2-kamer appartement voor dat bedrag. Dat had dan wel een tuin en een "zeer gunstige ligging t.o.v. het centrum". (Lees: gegarandeerd elke dag dronken studenten voor je deur)
En als je dan denkt dat bijna niemand dat zou willen betalen: Ik kreeg het appartment toegewezen, omdat ik het hoogste salaris had van de 30 gegadigden die mochten komen bezichtigen. (De rest mocht dus niet eens komen kijken)
En toen ik mijn huur opzegde, stond de verhuurder binnen 3 dagen met een nieuwe groep van 30 personen voor de deur. De "gelukkige" winnaar mag nog eens 15% meer betalen dan ik. Het is overigens een winnaares geworden. Best lekker ding, vrijgezel en gegarandeerd een goed salaris. Ik heb haar adresIemand interesse?
![]()
Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
De bruto maandlasten van mijn hypotheek zijn nog steeds lager dan die 1300 die ik moeten betalen voor een gelijkwaardig huis in de vrije sector. Als je álle belastingen en het onderhoud daar bij op telt... dan komt het aardig in de buurt ja. Maar dan nog. Voor hetzelfde bedrag huren, niets zelf mogen bepalen, niets van het geld terug zien of kopen, zelf kunnen klussen en aanpassen en over 30 jaar "gratis" wonen...quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
Uiteraard. Toen er lekkage was bij de bovenburen werd dat eerst met duct-tape verholpen. Pas toen het zo gek werd dat mijn kelder op een dag blank stond en ik mijn RBV inschakelde werd de lekkage aangepakt. En toen moest ik alsnog een pissige brief schrijven voor een stel ingehuurde polen de gevolgschade (al het plijsterwerk verrot en verkleurd) kwam oplossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.
Nee, niet echt. Was begin 2005, de grootste stijging hadden we toen wel gehad. Wel was de rente tot 6 maanden geleden erg laag, dus die heb ik nog even op de valreep voor 20 jaar vast kunnen zetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:52 schreef janatwork het volgende:
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.
Die berekeningen geloof ik allemaal wel. Op dit moment is de rente weer een stuk hoger dan 6 maanden geleden. Ikzelf zou als ik nu, dus 6 maanden later, dezelfde hypotheek zou nemen bruto 300,- per maand meer moeten betalen. Terwijl de prijs van de woning ongewijzigd is.quote:Neem bovenstaand voorbeeld:
http://www.funda.nl/huur/(...)lladelaan/kenmerken/
en in de zelfde wijk en vergelijkbare grote:
http://www.funda.nl/koop/(...)straat-45/kenmerken/
de tweede woning is aflossingsvrij bruto duurder en kan je beter huren, maar met HRA is huis nummer 2 goedkoper.
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
Hm. Nu wordt het ineens heel concreet en wie schitteren er door afwezigheid..?
quote:Op maandag 28 maart 2011 16:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om?
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.
Je zou juist het omgekeerde van jouw stelling verwachten, aangezien een verhuurder alles fiscaal mag aftrekken.
Nee, bij een huurder is dat gratis.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef capricia het volgende:
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, bij een huurder is dat gratis.
Dat zit gewoon in je huurprijs verwerkt....
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Uiteraard.... want het gaat dan wel op een uniek object van onschatbare waardequote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.
Ik ook niet, daarom huur ikquote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijnquote:Op maandag 28 maart 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat.
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig isquote:
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijn
Ja, en ik hou niet van lang bezig zijn met iets. Als ik iets wil dan moet ik dat 5 min geleden hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Exact naar je wensen? Hoe bedoel je? Als je een keuken laat ontwerpen dan is dat toch exact naar je wensen?
Ach... als het dak doorlekt zet ik er gewoon een emmertje onderquote:Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig is
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar geschetenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
Ook de 'vakmensen' die bij jou een keuken komen plaatsen denken alleen aan het zichtwerk hoor. Alles wat uit zicht zit is voor latere zorg. Klant ziet het toch niet.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar gescheten
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
IK huur omdat het lekker goedkoop isquote:
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit in handen van de 'verkopers' moet geven?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:03 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderen
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit uit handen moet geven?
Ik had mijn bericht al geedit. Was niet helemaal zoals ik het bedoelde.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?
Ik laat niet een of andere obscure toko iets doen he.
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.quote:DEN HAAG - De genereuze hypotheekrenteaftrek verstoort de Nederlandse huizenmarkt en moet daarom worden beperkt. Dat stelden onderzoekers van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) maandag in een rapport over de Nederlandse economie.
Volgens de onderzoekers vergroot de aftrek de risicos die banken en huishoudens nemen.
Zij adviseren de regering daarom de mogelijkheden om rente af te trekken geleidelijk te verminderen. ''Het zou helpen als daar al snel een geloofwaardige boodschap over wordt afgegeven, aldus de economen.
Minister Jan-Kees de Jager (Financiën) gaf in een reactie echter aan niets te voelen voor een beperking van de hypotheekrenteaftrek.
Rust
''De huizenkoper heeft juist nu behoefte aan rust op de woningmarkt.''
De onderzoekers benadrukten dat structurele hervormingen, zoals de aanpak van de hypotheekrenteaftrek en het verhogen van de pensioenleeftijd, helpen de Nederlandse economie gezonder te maken zonder de economische groei aan te tasten.
Overheidstekort
De huidige bezuinigingen helpen wel om het overheidstekort sterk terug te dringen, maar zorgen de komende twee jaar ook voor een economische groei die lager is dan in 2010. Het IMF voorspelt voor de komende twee jaar een groei van circa 1,5 procent.
Hoewel het overheidstekort vorig jaar sterker werd verkleind dan verwacht, ziet het fonds ziet geen reden om het tempo van de bezuinigingen terug te schroeven. ''Dat moet pas als de economische groei stilvalt'', stelde de leider van de IMF-missie naar Nederland, Lorenzo Figliuoli.
Ik vrees daar niet voor. Ik hoop het. Kan ik mooi met de HRA mijn woning aflossen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)risico-economie.html
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |