abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 13:02:35 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94709851
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Wonen naar inkomen is natuurlijk allang mogelijk maar dan moeten mensen soms wel genoegen nemen met een ondermodale maat woning die niet in de randstad ligt. Een beetje wat jij ook al gedaan hebt door in dronten te gaan huren.
Nou zeg, nu ga je toch wel wat ver hoor. Je suggereert hier dat mensen die minder dan modaal inkomen hebben niet beter dan Dronten verdienen. :')

Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94710057
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:02 schreef Whuzz het volgende:

Maar goed, je stipt inderdaad de dubbeltje-eerste-rang mentaliteit aan die er bij lui als Xeno en Asfyxia heerst.
Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waard :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94710130
quote:

Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.

En de aspirant huurders zijn ook al zo bezig. Trouwens met de nieuwe europeesche wetgeving over de sociale huur kunnen mensen met weinig inkomen nog duurder gaan huren ook. Nee dat is een sociale maatregel om den haag op deze manier meer huurtoeslag te moeten laten uitkeren.
pi_94710142
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik denk dat je het nu hebt over de website van je vriendje, toch? :)
Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel ben :P
I'll sing you a lullaby.
pi_94710342
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef Basp1 het volgende:

Niet alleen bij xeno ook bij veel aspirant huizenkopers die meteen voor een appel en een ei een 2 onder 1 kap of nog beter een vrijstaande woning willen kopen.
Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichten _O-
Als het zulke geweldige koopjes zijn waarom zijn er dan steeds minder kopers? En kom niet met het onzin argument van de banken die niet meer bereid zijn om nog meer lucht in de zeepbel te blazen :')

quote:
En de aspirant huurders zijn ook al zo bezig. Trouwens met de nieuwe europeesche wetgeving over de sociale huur kunnen mensen met weinig inkomen nog duurder gaan huren ook. Nee dat is een sociale maatregel om den haag op deze manier meer huurtoeslag te moeten laten uitkeren.
Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbel :{
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 13:13:58 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94710347
quote:

[..]

Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.

Ik wil ook een Ferrari Enzo. Maar niet tegen de prijzen van nu, maar een veel lagere prijs. Dat wil ik alleen maar omdat ik 'm nu niet kan betalen en als ie veel goedkoper wordt wel.

Als ik het wel kon betalen had ik niet geklaagd, immers, dan kon ik het wel betalen en dan had ik geen issue.

Maar wat Xeno en consorten doen is vervolgens boos worden omdat ze de dealer uitgekeken worden en dan boos op internet gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 13:16:35 #207
16180 crew  CoolGuy
pi_94710476
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je overgewaardeerde woning is inderdaad geen dubbeltje waard :')
Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken :')

Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
pi_94710701
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus je weet zeker dat ik geen kloon van zeepbel ben :P
jij bent net zo goed een kloon van zeepbel als dat ik een bankster ben :)

Maar jullie hebben wel gemeen dat jullie graaf met krachttermen gooien, nogal zwart-wit iedereen in een hokje proberen te duwen, en dat de hele wereld jullie alleen maar onrecht aandoet.
Zou Jambers nog documentaires maken, eigenlijk?

Ik denk dat de wereld wat meer grijstinten biedt :)
  maandag 28 maart 2011 @ 13:24:47 #209
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94710875
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Zou Jambers nog documentaires maken, eigenlijk?

*belgische duistere stem*
En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
pi_94711311
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef xenobinol het volgende:

Hilarisch.... die grootschuldbezitters die 'gierige kopers' van dit soort gedrag betichten _O-
Als het zulke geweldige koopjes zijn waarom zijn er dan steeds minder kopers? En kom niet met het onzin argument van de banken die niet meer bereid zijn om nog meer lucht in de zeepbel te blazen :')
Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.

Het gedrag waarvan ik mensen beschuldig is gewoon dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat ze eens realistsche keuze zouden moeten maken is teveel gevraagd blijkbaar.

quote:
Zucht.... die mensen krijgen geen huursubsidie.. huursubsidie is enkel voor mensen die bijna niets verdienen en daardoor geen woning kunnen betalen in onze woningmarktzeepbel :{
Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.

Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
pi_94711358
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En dan... kruipt hij achter zijne peecee en gaat het internet op... alwaar hij op berichtensites en weplochs zijn gal spuwt over de wereld. De wereld... die hem zo wreed behandeld, waar niets hem mee zit...
Vanuit zijn schamele huurwoning uit hij zijn ongenoegen... diepgewortelde afgunst over al dat "woningmarkt" heet. Elke dag weer, topik na topic.
/jambers
:W

Jammer dat er geen audio functionaliteit op fok zit. Ik zat hier hardop te lachen.
pi_94711628
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach groot schuldbezitter is toch wat overgewaardeerd voor mijn hypotheek die nog maar 50% van de woz bedraagt.

Het gedrag waarvan ik mensen beschuldig is gewoon dat de meesten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat ze eens realistsche keuze zouden moeten maken is teveel gevraagd blijkbaar.

Ik hoor kopers in dit topic altijd zeggen dat kopen de goedkoopste optie is, het is toch niet meer dan logisch dat je kijkt waar je het meeste waar voor je geld kan krijgen.

quote:
[..]

Ja dat snap ik ook maar als je netto 1000 euro per maand verdient is het natuurlijk belachelijk dat je een woning tot 593 euro per maand mag gaan huren waarbij de overheid dan 300 (als het geen 400) euro van de huur gaat ophoesten als huurtoeslag.

Werken moet weer rendabel worden door zulke maatregelen wordt de armoede val steeds groter en waarom zou je dan nog gaan werken.
Het is voor overheid dan misschien goedkoper om gewoon meer goedkope woonruimte te creëren waar deze mensen in kunnen wonen zonder de huursubsidie
eten!!!
pi_94711686
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is dan ook geen speculatie object. Overigens, over in herhaling vallen gesproken :')

Dat is hoe het werkt Xeno. Mensen die meer geld hebben kunnen nou eenmaal meer dan mensen die minder geld hebben. Jij huilt daarover, omdat jij nou toevallig aan de verkeerde kant staat, maar dat is niet het probleem van andere mensen, maar van jezelf.
Dat is in de woningmarkt helemaal niet zo: als jij 34000 verdient kan jij en stuk minder dan dat jij zou kunnen met een inkomen van 30000 euro.

als je meer dan 42000 aan inkomen hebt hou je minder geld over dan je buurman die een inkomen heeft van 40000.
eten!!!
pi_94711750
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit dus. Want ze willen best een huis kopen ja, maar niet tegen deze prijzen. Maar tegen een stuk lagere prijzen.

Ik wil ook een Ferrari Enzo. Maar niet tegen de prijzen van nu, maar een veel lagere prijs. Dat wil ik alleen maar omdat ik 'm nu niet kan betalen en als ie veel goedkoper wordt wel.

Als ik het wel kon betalen had ik niet geklaagd, immers, dan kon ik het wel betalen en dan had ik geen issue.

Maar wat Xeno en consorten doen is vervolgens boos worden omdat ze de dealer uitgekeken worden en dan boos op internet gaan roepen dat het allemaal niet eerlijk is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LOL _O-

Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.

Groetjes! :W
pi_94711805
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL _O-

Wat een zuur weer! Is ook niet zo gek natuurlijk. Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag aan ons nationale piramidespel, zonder daarvoor ook maar iets te hoeven doen. En daar valt voor Jantje "CoolGuy" Modaal natuurlijk bijna niet meer tegenop te werken.

Ik verlies anders helemaal niets? Ik weet niet hoe jij daarbij komt, ik hou per maand nog net zoveel over als de maand ervoor. Sterker nog, ik hou meer over dan toen ik huurde.
pi_94711821
quote:

[..]

LOL _O-

als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...
eten!!!
  maandag 28 maart 2011 @ 13:52:42 #217
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94711958
quote:

Al die huizen"bezitters" verliezen momenteel een bedrag in de orde van 100 euro netto per dag
Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn? :o
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 13:54:26 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_94712028
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:49 schreef janatwork het volgende:

[..]

als Jantje "CoolGuy" Modaal voor 2006 gekocht heeft of niet vanplan is om te verhuizen verliest hij helemaal niets...
Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 13:56:27 #219
16180 crew  CoolGuy
pi_94712103
quote:

[..]

LOL _O-

Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannames :') Net zoals je dr weer enorm naast zit. Ik verdien niet modaal. Daar zit ik toch echt wel boven.
pi_94712152
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg mij dat nog eens uit? Ten opzichte van een maand geleden staat op al mijn bankrekeningen weer meer geld. Volgens jou had dat 3000 euro minder moeten zijn? :o
Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....
eten!!!
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 13:59:41 #221
16180 crew  CoolGuy
pi_94712214
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.
pi_94712218
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:57 schreef janatwork het volgende:

[..]

Op mijn rekening staat ook meer geld terwijl ik volgens alle huizenbezitters mijn huur over de schutting heb gegooid....
dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon? ;) Of treft dat ook altijd 'de anderen'? :D
  maandag 28 maart 2011 @ 14:00:45 #223
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94712254
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Modaal? Als een modaal inkomen? Ennnnn daar ga je weer met je aannames :') Net zoals je dr weer enorm naast zit. Ik verdien niet modaal. Daar zit ik toch echt wel boven.
En al verdiende je wel modaal. Wat boeit dat nou?
Ik woon in het huis waar ik al 10 jaar lang naar uit kijk, met genoeg ruimte voor mijzelf, mijn vriendin, haar kind en eventueel nog twee extra kinderen. Met meer dan genoeg tuin om 's zomers lekker in te zitten. In een heerlijk rustige wijk waar de kinderen kunnen spelen, geen verkeer is, op loopafstand van de basisschool, winkels en het station.
Ik mag er doen en laten wat ik wil. Lekker klussen en verbouwen. Geen huisbaas die moeilijk doet, ik hoor de buren niet. Het is puur genieten.
Wat boeit mij het dan of ik modaal, ondermodaal of bovenbalkenende verdien? :D
pi_94712269
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:02:17 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94712318
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij bedoeld dat het speculatieobject (lees: huis) dat jij hebt minder waard is geworden. Niet dat je minder geld op je bankrekening hebt staan.
Xeno's Starlet is ook minder waard geworden. Moet die nu ook bang zijn?
Oh.. dat wassie al. naja, bangER dan :P
pi_94712320
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

/jambers
:D
I'll sing you a lullaby.
pi_94712326
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mensen die meer geld hebben.... waarom hoor ik dan al dat gejank over banken die geen financiering meer willen geven :')
dat ben jezelf toch? :)
  maandag 28 maart 2011 @ 14:03:30 #228
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94712364
quote:

[..]

Net als Fokkers altijd hun auto of motor volledig in cash betalen. :Y

Het kan natuurlijk ook zijn dat die leen-figuren dan hun mond houden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94712370
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan begrijp ik het probleem niet waar al tig delen over geklaagd wordt. Iedereen in deze topicreeks heeft maandelijks meer geld op de rekeningen, en gaat het beter. Wat nou crisis, crash, armageddon? ;) Of treft dat ook altijd 'de anderen'? :D
Iedereen hier zit voor een dubbeltje op de eerste rang terwijl ze best meer hadden kunnen betalen.
eten!!!
pi_94712403
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Basp1 het volgende:

De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.
I'll sing you a lullaby.
pi_94712452
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De HRA is net zo'n gedrocht als de huursubsidie... helaas moeten ze in stand gehouden worden omdat deze weeffout ooit in het systeem is gebracht. De afbouw van de HRA en huursubsidie is enkel mogelijk als er een herwaardering van vastgoed gaat plaatsvinden.
Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.
eten!!!
pi_94712485
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:54 schreef CoolGuy het volgende:

Exact. En ik ben niet van plan om te verhuizen, maar dat is maar waar men steeds mee schermt; Huis wordt gebruikt als speculatieobject. Ik wil er WONEN.
Zo zou je het ook kunnen bekijken ;)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:07:16 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_94712520
quote:

[..]

Dat gejank komt niet van mij af hoor :') :') :') De enige die janken zijn jij&co. Ik jank niet, aangezien ik die financiering prima rond kon krijgen.
pi_94712592
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:05 schreef janatwork het volgende:

[..]

Of als je het over 30 jaar uitsmeert, dan valt het effect denk ik ook nog wel mee.
Zeker.... maar hoe je het ook bekijkt... een koopwoning is geen money machine meer. Dat maakt het voor veel mensen een stuk minder interessant om tegen de huidige prijzen te kopen. Iedere held (de ondernemende mensen volgens Whuzz) kan kopen in een markt waarin de prijzen harder stijgen dan de inflatie, maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lef :P
I'll sing you a lullaby.
pi_94712625
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:07 schreef CoolGuy het volgende:

Dat gejank komt niet van mij af hoor :') :') :') De enige die janken zijn jij&co. Ik jank niet, aangezien ik die financiering prima rond kon krijgen.
De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopers :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:10:59 #236
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94712667
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
maar kopen in een dalende markt vereist pas echt lef :P
Vanuit jouw perspectief als angsthaas lijkt het misschien op lef ja. ;)
pi_94712724
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur' :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:15:21 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94712843
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname.
99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoor :D
Die willen gewoon lekker wonen en genoeg geld hebben om leuke dingen te doen. Vanuit welk principe dat tot stand komt zal ze verder een grote worst wezen.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:19:07 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_94712990
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De mensen die het hardst huilen zijn de makelaars en wannabe verkopers :)
Dat klopt niet, want jij huilt het allerhardst en jij bent geen van beiden :)
pi_94713036
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:15 schreef Whuzz het volgende:

[..]

99% van je medelanders geeft echt geen hol om jouw principiële stellingnames hoor :D
Die willen gewoon lekker wonen en genoeg geld hebben om leuke dingen te doen. Vanuit welk principe dat tot stand komt zal ze verder een grote worst wezen.
QFT

Mijn inziens zou dit topic ook meer moeten gaan hoe je dat het makkelijkste tot stand kan brengen
eten!!!
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:22:17 #241
16180 crew  CoolGuy
pi_94713107
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat dit 'geklaag' om geld gaat? Volgens mij gaat het toch echt over een principiële stellingname. Zie die voorstander zijn van kredietzeepbellen waarbij de overheid dit gunstig moet maken m.b.t. fiscale maatregelen en tegenstanders van de 'leenkulthuur' :)
Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.
pi_94713315
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

Really? Maar die principes golden blijkbaar niet toen jij dacht makkelijk Gouden Bergen te krijgen, want anders had je dat nooit gedaan. Dan had je toen ook al dat principe gehad en niet je handtekening gezet. Volgens mij is die hele principiële stellingname van jou pas om de hoek komen kijken toen jij het schip bent in gegaan. Als dat goed was gegaan had jij je hier niet laten zien.
Heb je het nu weer over mijn probleem aangaande een woekerpolis? Nee.. dat is niet de reden dat ik hier ben, maar goed... jij bent vrij om daar je eigen mening op na te houden :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:31:48 #243
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94713456
Kunnen we geen "huizenmarkt-topic-barbecue" plannen?

Bij voorkeur bij een poster met een flinke tuin?
Ik heb een halve duikplank met een hekje eromheen. :D
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:32:03 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_94713472
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:20 schreef janatwork het volgende:

[..]

QFT

Mijn inziens zou dit topic ook meer moeten gaan hoe je dat het makkelijkste tot stand kan brengen
Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.

Het makkelijkste is zorgen dat je een goede baan krijgt (en daarvoor heb je toch vaak ook een goede opleiding nodig), dan verdien je namelijk genoeg geld om je een bepaalde mate van luxe aan te meten.

Dat 'het makkelijkst' bewerkstelligen begint dus al als je nog op school zit. Wat ook precies de reden is dat je naar school gaat, zodat je dus later dat het makkelijkst kunt bereiken.

Tenzij je de loterij wint, dat is een ander verhaal, maar dat gebeurd maar zelden.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:33:28 #245
16180 crew  CoolGuy
pi_94713515
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:31 schreef BertV het volgende:
Kunnen we geen "huizenmarkt-topic-barbecue" plannen?

Bij voorkeur bij een poster met een flinke tuin?
Ik heb een halve duikplank met een hekje eromheen. :D
Dus dan is die tuin ineens wel wat waard? :P Want het is allemaal niets waard, maar dan is het ineens wel zo dat bij iemand gebbq'd moet worden die een grote tuin heeft? ;)
  maandag 28 maart 2011 @ 14:35:15 #246
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94713562
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus dan is die tuin ineens wel wat waard? :P Want het is allemaal niets waard, maar dan is het ineens wel zo dat bij iemand gebbq'd moet worden die een grote tuin heeft? ;)
_O-

Ik stel voor bij Xeno thuis. Tenslotte gaan wij huizenbezitters allemaal spoedig compleet failliet. En vanuit zijn principiele stellingnames wil hij ons dan vast wel van wat hapjes en drankjes voorzien.
Of bij Asfyxia thuis. Is toch anti-kraak joh, alles mag kapot daar! :D
  maandag 28 maart 2011 @ 14:38:32 #247
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94713663
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over. Ik stel als locatie jullie tuin voor, dan betalen wij het vlees en de drank... :+
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:40:24 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_94713734
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over. Ik stel als locatie jullie tuin voor, dan betalen wij het vlees en de drank... :+
Hoezo meer financiele ruimte over? Zegt wie? :+ Ik mag toch aannemen dat een der huurders wel een grote tuin erbij heeft? Ik zie niet in waarom, als er niks goed is aan kopers, de tuin ineens wel goed genoeg zou zijn om te bbq'en? :P
  maandag 28 maart 2011 @ 14:41:28 #249
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94713774
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef BertV het volgende:
Wij huurders houden wel meer financiële ruimte over.
Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers :P
pi_94713778
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het makkelijkste? Dat is relatief. Kijk, dat makkelijke, is waar de goedgelovige zielen op af komen. Die willen graag rijk worden in hele korte tijd, het liefst ook nog zonder daar wat voor te doen.

Het makkelijkste is zorgen dat je een goede baan krijgt (en daarvoor heb je toch vaak ook een goede opleiding nodig), dan verdien je namelijk genoeg geld om je een bepaalde mate van luxe aan te meten.

Dat 'het makkelijkst' bewerkstelligen begint dus al als je nog op school zit. Wat ook precies de reden is dat je naar school gaat, zodat je dus later dat het makkelijkst kunt bereiken.

Tenzij je de loterij wint, dat is een ander verhaal, maar dat gebeurd maar zelden.
Het gros van de mensen zal rond een modaal salaris verdienen, hoe hard ze ook hun best doen of hebben gedaan, en voor een modaal verdiener is het niet makkelijk om de juiste woonruimte tegen de juiste prijs te vinden.

Misschien is makkelijk ook niet het juiste woord van mij mag je er ook beste of goedkoopste van maken.
eten!!!
pi_94713833
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kun je dat even onderbouwen? Ik houd als koper toch echt meer ruimte over dan als ik was blijven huren. Daarnaast wordt die ruimte elk jaar groter d.m.v. aflossing.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik die financiele ruimte wil benutten voor een BBQ voor wanbetalende forumspammers :P
Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.
eten!!!
  maandag 28 maart 2011 @ 14:43:05 #252
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94713844
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dit topic is echt niet off-topic te krijgen.

Als je al 11 jaar in een (toen al goedkope) huurwoning woont is dat goedkoper dan nu een woning kopen.
Je had natuurlijk ook al 11 jaar in een fraaie koopwoning kunnen zitten.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:44:32 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94713900
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:42 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik denk dat hij: wij scheefhuurders bedoeld.
Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.
pi_94714173
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ah ok. Dan kan het kloppen ja. Misschien zit ik nog teveel vastgeroest in de 15 jaar dat ik vrije sector huurde.
Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?
eten!!!
  maandag 28 maart 2011 @ 14:58:32 #255
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94714505
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:50 schreef janatwork het volgende:

[..]

Waarom heb je nooit de overstap gemaakt naar een sociaalehuurwoning?
Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. (Apeldoorn) Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. (Eindhoven) Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5. :')
Mijn toenmalige vriendin had zich direct op haar 18e ingeschreven bij de WBV in Apeldoorn, op aanraden van haar moeder die bij een WBV werkt en wist hoe het er aan toe ging.. Ze verhuisde met mij mee naar Eindhoven. Toen het een paar jaar later uitging stond ze inmiddels bijna 6 jaar ingeschreven bij die WBV (nooit uitgeschreven gelukkig). Ze verhuisde terug naar Apeldoorn en zelfs de eerste 5 woningen ofzo waar ze op reageerde werd ze afgewezen omdat anderen meer punten hadden dan zij. :')
pi_94714633
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Toen ik dat eerst probeerde kwam ik niet in aanmerking, omdat je 3 jaar in de regio moest wonen voor je je daar mocht inschrijven. Toen ik me eenmaal mocht inschrijven was de wachttijd gemiddeld 5-7 jaar. Voor die tijd verhuisde ik naar een andere stad. Daar mocht ik me bij 2/4 WBV's niet meer inschrijven wegens te hoog inkomen en bij de andere twee was de wachttijd wederom een jaar of 5. :')
Lang leve de vrijheid als huurder!
eten!!!
  maandag 28 maart 2011 @ 15:03:36 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94714707
Ach, also vrijesector huurder heb je wel degelijk die vrijheid natuurlijk. Maar daar betaal je je dan ook scheel voor en behalve die vrijheid krijg je er bitter weinig voor terug :')
  maandag 28 maart 2011 @ 15:09:10 #258
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94714969
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:03 schreef Whuzz het volgende:
Ach, also vrijesector huurder heb je wel degelijk die vrijheid natuurlijk. Maar daar betaal je je dan ook scheel voor en behalve die vrijheid krijg je er bitter weinig voor terug :')
Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.

http://www.funda.nl/huur/amersfoort/

garage box gekkenhuis...
  maandag 28 maart 2011 @ 15:12:39 #259
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94715130
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik mag mijn huidige huur bijna verdubbelen voordat ik ook maar iets kan huren in de vrije sector in Amersfoort.
Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.
Ik ben echt geen dubbeltje-eerste-ranger, maar dat werd zelfs mij te gek.
  maandag 28 maart 2011 @ 15:19:36 #260
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94715477
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dan snap je nu wel waarom ik er voor koos om te gaan kopen i.p.v. huren toen de noodzaak zich voordeed om groter te gaan wonen. Kan die markt hoog of laag springen, crashen of klimmen, maar no way dat ik ~1300 per maand ga betalen om een beetje normaal te kunnen wonen.
Ik ben echt geen dubbeltje-eerste-ranger, maar dat werd zelfs mij te gek.
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.

Huren doe ik omdat het goedkoper is.
Ik zit flink in de slappe was, ondanks mijn normale salaris, en mijn vriendin heeft de keuze om te stoppen met werken om voor een kind te zorgen.
pi_94715637
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:19 schreef BertV het volgende:
1300,- per maand huren gaat nergens over, daar kun je een riante woning voor kopen.
We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 28 maart 2011 @ 15:24:45 #262
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94715697
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
Of ze zijn beide te hoog.
pi_94715841
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef BertV het volgende:
Of ze zijn beide te hoog.
Dat de vrije sector prijzen schandalig hoog zijn zul je mij niet horen ontkennen. Daarom heb ik ook een woning gekocht.
  maandag 28 maart 2011 @ 15:29:13 #264
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94715881
Dit is dus de goedkoopst huurwoning voor een gezin in Amersfoort die ik vond:

Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd

Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.

W-T-F? 1970,- tot 2100,- netto
pi_94716106
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:

Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd

Om één van deze woningen te kunnen huren, dient uw bruto maandinkomen minimaal 4x de (kale) maandhuur te bedragen. Tevens kan een eventueel tweede inkomen voor 75% worden meegerekend.

Dat is toch een stuk soepeler dan bij het verkrijgen van een hypotheek. :Y
  maandag 28 maart 2011 @ 15:35:03 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94716158
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef BertV het volgende:

Balladelaan, Amersfoort
¤ 700 - ¤ 750 /mnd

Welkom in de wereld die vrije sector heet. ;)
Da's nog een redelijke prijs overigens. In Eindhoven huurde ik een 2-kamer appartement voor dat bedrag. Dat had dan wel een tuin en een "zeer gunstige ligging t.o.v. het centrum". (Lees: gegarandeerd elke dag dronken studenten voor je deur) :')
En als je dan denkt dat bijna niemand dat zou willen betalen: Ik kreeg het appartment toegewezen, omdat ik het hoogste salaris had van de 30 gegadigden die mochten komen bezichtigen. (De rest mocht dus niet eens komen kijken)
En toen ik mijn huur opzegde, stond de verhuurder binnen 3 dagen met een nieuwe groep van 30 personen voor de deur. De "gelukkige" winnaar mag nog eens 15% meer betalen dan ik. Het is overigens een winnaares geworden. Best lekker ding, vrijgezel en gegarandeerd een goed salaris. Ik heb haar adres ;) Iemand interesse? :P
pi_94716419
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

We proberen dan ook al tig topics uit te leggen dat kopen vaak goedkoper is dan huren. Maar om een of andere reden worden er dan altijd de sociale woningbouw huurprijzen bijgehaald die niet terzake doen. Gezien de huurprijzen in de vrije sector zijn de prijzen van de koopwoningen feitelijk helemaal niet te hoog.
Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
eten!!!
pi_94716469
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welkom in de wereld die vrije sector heet. ;)
Da's nog een redelijke prijs overigens. In Eindhoven huurde ik een 2-kamer appartement voor dat bedrag. Dat had dan wel een tuin en een "zeer gunstige ligging t.o.v. het centrum". (Lees: gegarandeerd elke dag dronken studenten voor je deur) :')
En als je dan denkt dat bijna niemand dat zou willen betalen: Ik kreeg het appartment toegewezen, omdat ik het hoogste salaris had van de 30 gegadigden die mochten komen bezichtigen. (De rest mocht dus niet eens komen kijken)
En toen ik mijn huur opzegde, stond de verhuurder binnen 3 dagen met een nieuwe groep van 30 personen voor de deur. De "gelukkige" winnaar mag nog eens 15% meer betalen dan ik. Het is overigens een winnaares geworden. Best lekker ding, vrijgezel en gegarandeerd een goed salaris. Ik heb haar adres ;) Iemand interesse? :P
En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...
eten!!!
pi_94716559
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef janatwork het volgende:

[..]

Dat vrije sector niet kan concurreren met kopen heeft te maken met de HRA die je als koper wel hebt en als verhuurder niet.
Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.
  maandag 28 maart 2011 @ 15:51:26 #270
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94716921
quote:

[..]

De bruto maandlasten van mijn hypotheek zijn nog steeds lager dan die 1300 die ik moeten betalen voor een gelijkwaardig huis in de vrije sector. Als je álle belastingen en het onderhoud daar bij op telt... dan komt het aardig in de buurt ja. Maar dan nog. Voor hetzelfde bedrag huren, niets zelf mogen bepalen, niets van het geld terug zien of kopen, zelf kunnen klussen en aanpassen en over 30 jaar "gratis" wonen...

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:43 schreef janatwork het volgende:

[..]

En dan mag je blij zijn als alles een beetje normaal onderhouden word, want geld mag het natuurlijk niet kosten...
Uiteraard. Toen er lekkage was bij de bovenburen werd dat eerst met duct-tape verholpen. Pas toen het zo gek werd dat mijn kelder op een dag blank stond en ik mijn RBV inschakelde werd de lekkage aangepakt. En toen moest ik alsnog een pissige brief schrijven voor een stel ingehuurde polen de gevolgschade (al het plijsterwerk verrot en verkleurd) kwam oplossen. :')
pi_94716991
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zelfs voor mijn bruto bedrag, en daar zit dan ook nog een deel aflossing en 2 overlijdensrisicoverzekeringen in kom ik niet eens in de buurt van de huurprijs van een vergelijkbare woning in de vrije sector. Laat staan als we daar nog 20 jaar huursverhogingen overheen gooien.
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.

Neem bovenstaand voorbeeld:
http://www.funda.nl/huur/(...)lladelaan/kenmerken/

en in de zelfde wijk en vergelijkbare grote:
http://www.funda.nl/koop/(...)straat-45/kenmerken/

de tweede woning is aflossingsvrij bruto duurder en kan je beter huren, maar met HRA is huis nummer 2 goedkoper.
eten!!!
pi_94717392
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:52 schreef janatwork het volgende:
Jij hebt je huis dan ook gekocht toen de huizen prijzen lager waren.
Nee, niet echt. Was begin 2005, de grootste stijging hadden we toen wel gehad. Wel was de rente tot 6 maanden geleden erg laag, dus die heb ik nog even op de valreep voor 20 jaar vast kunnen zetten.

quote:
Neem bovenstaand voorbeeld:
http://www.funda.nl/huur/(...)lladelaan/kenmerken/

en in de zelfde wijk en vergelijkbare grote:
http://www.funda.nl/koop/(...)straat-45/kenmerken/

de tweede woning is aflossingsvrij bruto duurder en kan je beter huren, maar met HRA is huis nummer 2 goedkoper.
Die berekeningen geloof ik allemaal wel. Op dit moment is de rente weer een stuk hoger dan 6 maanden geleden. Ikzelf zou als ik nu, dus 6 maanden later, dezelfde hypotheek zou nemen bruto 300,- per maand meer moeten betalen. Terwijl de prijs van de woning ongewijzigd is.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:00:22 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94717398
Tja, zoals ik al zei, ik vind die 750 huur nogal meevallen. Voor dat geld zou ik er misschien nog voor gekozen hebben om een paar jaar te huren. Hier lukt je dat echt niet voor die prijs.
Dat koophuis is dan weer aan de dure kant. Is volgens mij kleiner dan het huurhuis?
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:03:01 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_94717538
Hm. Nu wordt het ineens heel concreet en wie schitteren er door afwezigheid..? :P
pi_94717609
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
Hm. Nu wordt het ineens heel concreet en wie schitteren er door afwezigheid..? :P
Draai je nu niet oorzaak en gevolg om? :+
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:05:24 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_94717668
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Draai je nu niet oorzaak en gevolg om? :+
:D :D dat is inderdaad maar hoe je het bekijkt :P
pi_94718648
quote:

[..]

een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.

Je zou juist het omgekeerde van jouw stelling verwachten, aangezien een verhuurder alles fiscaal mag aftrekken.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:24:59 #278
236264 crew  capricia
pi_94718706
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

een verhuurder mag financieringskosten gewoon aftrekken hoor. Dat heet dan niet hypotheekrente aftrek, maar goedkoopmansgebruik. Een verhuurder mag zelfs de woning ten laste van de winst afschrijven, en alle onderhoudskosten ook.

Je zou juist het omgekeerde van jouw stelling verwachten, aangezien een verhuurder alles fiscaal mag aftrekken.
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94718859
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef capricia het volgende:
Bovendien draait een koper ook nog op voor het onderhoud, wat bij een huurder niet het geval is.
Nee, bij een huurder is dat gratis.

Dat zit gewoon in je huurprijs verwerkt....
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:28:29 #280
236264 crew  capricia
pi_94718897
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, bij een huurder is dat gratis.

Dat zit gewoon in je huurprijs verwerkt....
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94719033
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:
Maar jij begrijpt toch ook wel dat het onderhoud voor 1000en woningen goedkoper is per woning dan voor 1 stuk.
Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.
pi_94719067
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Uiteraard.... want het gaat dan wel op een uniek object van onschatbare waarde :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:36:21 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_94719265
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ligt eraan. Ik doe alles zelf. Schilderen van mijn kozijnen kost dus max 200,- aan verf. Voor een WBV kost dat veel meer aangezien alles wordt uitbesteedt aan diverse onderaannemers.
Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
pi_94719321
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:

Ik besteed alles uit. Ik heb geen zin om allerlei dingen zelf te gaan doen als ik dat ook kan laten doen.
Ik ook niet, daarom huur ik :+
I'll sing you a lullaby.
pi_94719375
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat. ;)
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:41:09 #286
16180 crew  CoolGuy
pi_94719505
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je wilt dat het goed gebeurd moet je het zelf doen. En daarbuiten heb ik tijd zat. ;)
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijn ;)
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:41:39 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_94719525
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig is :+
pi_94719816
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:
Nah nee, als je wil dat het goed gebeurd dan laat je dat door iemand doen die dat al tig keer gedaan heeft. Oh ik niet. Ik werk best veel, dus als ik dan bv moet gaan schilderen dan heb ik daar geen zin in om dat in mijn vrije weekend te doen, dus laat ik dat doen. Want tegen de tijd dat ik na een week werken weer aan het weekend ben en kan gaan verven kan het ook al klaar zijn ;)
Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 16:51:02 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_94720016
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nah nee. Ik plaats liever zelf een nieuwe keuken dan dat ik dat laat doen. Ik heb niets aan 2 werklui die dat er even binnen 1 a 2 dagen in stampen. Ik doe het zelf wel. Ben ik wel veel langer bezig maar dan zit het aan het eind wel veel netter en bovendien exact naar mijn wensen. En ik vind het leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
Ja, en ik hou niet van lang bezig zijn met iets. Als ik iets wil dan moet ik dat 5 min geleden hebben :P Keuken heb ik dan ook laten plaatsen. Exact naar je wensen? Hoe bedoel je? Als je een keuken laat ontwerpen dan is dat toch exact naar je wensen?

Oh ja daar ga je al. Ik vind daar dus geen klap aan. Dus ik laat dat doen. Scheelt mij weer tijd ;)
pi_94720259
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Exact naar je wensen? Hoe bedoel je? Als je een keuken laat ontwerpen dan is dat toch exact naar je wensen?
Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
pi_94720306
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar ik wil graag dat het goed gebeurd, en wanneer ik wil, niet wanneer zij vinden dat het pas nodig is :+
Ach... als het dak doorlekt zet ik er gewoon een emmertje onder ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94720382
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan denk ik meer aan de achterliggende elektra en afvoer/aanvoer bv, de verdeling daarvan en de bereikbaarheid daarvan als er ooit een probleem mee is. Werklui denken altijd 'het zit dus is het goed'. Tot je na 10 jaar een probleem krijgt natuurlijk.
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar gescheten :P
I'll sing you a lullaby.
pi_94720665
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:58 schreef xenobinol het volgende:
Je hebt werklui en je hebt vakmensen, sommige woningen zijn door bouwvarkens in elkaar gescheten :P
Ook de 'vakmensen' die bij jou een keuken komen plaatsen denken alleen aan het zichtwerk hoor. Alles wat uit zicht zit is voor latere zorg. Klant ziet het toch niet.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 17:03:55 #294
16180 crew  CoolGuy
pi_94720699
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderen ;)
pi_94720739
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

IK huur omdat het lekker goedkoop is :P . Mocht ik op korte termijn van baan gaan verwisselen dan heb ik wel een probleem vrees ik. Gelukkig maak ik me nooit veel zorgen over morgen, ik leef nu ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94720770
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:03 schreef CoolGuy het volgende:
Oh dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik dan natuurlijk mee. Overigens laat ik dat voorbereidende werk dan door een vriend van me doen, dan weet ik zeker dat 't goed is, en dat kost me niet zoveel, net als met schilderen ;)
Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit in handen van de 'verkopers' moet geven?
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 17:07:25 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_94720869
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus we zijn het eens dat als iets goed moet gebeuren je dat nooit uit handen moet geven?
Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?

Ik laat niet een of andere obscure toko iets doen he.
pi_94720939
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee? Ik doe het toch niet zelf? Hij is toevallig heel handig met dat soort dingen, dus laat ik hem dat doen. Maar dan kan ik er ook blind op vertrouwen dat het goed gebeurd. Dat geef ik dan toch uit handen?

Ik laat niet een of andere obscure toko iets doen he.
Ik had mijn bericht al geedit. Was niet helemaal zoals ik het bedoelde.

Overigens kan ik er ook blind op vertrouwen als ik het zelf doe. Helaas kan ik dat niet als een ander het doet. ;)
  maandag 28 maart 2011 @ 17:32:40 #299
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94722032
http://www.nu.nl/geldzake(...)risico-economie.html

quote:
DEN HAAG - De genereuze hypotheekrenteaftrek verstoort de Nederlandse huizenmarkt en moet daarom worden beperkt. Dat stelden onderzoekers van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) maandag in een rapport over de Nederlandse economie.

Volgens de onderzoekers vergroot de aftrek de risicos die banken en huishoudens nemen.
Zij adviseren de regering daarom de mogelijkheden om rente af te trekken geleidelijk te verminderen. ''Het zou helpen als daar al snel een geloofwaardige boodschap over wordt afgegeven, aldus de economen.

Minister Jan-Kees de Jager (Financiën) gaf in een reactie echter aan niets te voelen voor een beperking van de hypotheekrenteaftrek.

Rust
''De huizenkoper heeft juist nu behoefte aan rust op de woningmarkt.''
De onderzoekers benadrukten dat structurele hervormingen, zoals de aanpak van de hypotheekrenteaftrek en het verhogen van de pensioenleeftijd, helpen de Nederlandse economie gezonder te maken zonder de economische groei aan te tasten.

Overheidstekort
De huidige bezuinigingen helpen wel om het overheidstekort sterk terug te dringen, maar zorgen de komende twee jaar ook voor een economische groei die lager is dan in 2010. Het IMF voorspelt voor de komende twee jaar een groei van circa 1,5 procent.
Hoewel het overheidstekort vorig jaar sterker werd verkleind dan verwacht, ziet het fonds ziet geen reden om het tempo van de bezuinigingen terug te schroeven. ''Dat moet pas als de economische groei stilvalt'', stelde de leider van de IMF-missie naar Nederland, Lorenzo Figliuoli.
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.
pi_94722169
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)risico-economie.html
Tja, dat wisten we al ongeveer. Misschien dat nu het IMF het zegt, men de HRA daadwerkelijk aanpakt, ik vrees dat Rutte zijn heilige-H-woord laat zoals het is.
Ik vrees daar niet voor. Ik hoop het. Kan ik mooi met de HRA mijn woning aflossen. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')