wie onderwijs koopt moet dat zelf betalen, lening faciliteiten zijn prima en voo riedereen bereikbaar.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat niet zo zeer om vraag, maar om vraag tegen een bepaalde prijs. Kennelijk willen mensen niet meer betalen voor zorg. Je zit ook nog eens met de factor overheid. De overheid verplicht verzekeraars vanalles en dat werkt door richting de zorg.
Hetzelfde geldt voor onderwijs. Kennelijk zijn mensen niet bereid een hogere prijs te betalen voor onderwijs.
Ik zeg ook nergens dat onderwijs gratis moet zijn. Sterker nog: onderwijs mag best wat kosten. Dat voorkomt ook dat mensen in NL komen profiteren van (door subsidies e.d.) optisch goedkoop onderwijs en dan weer vertrekken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wie onderwijs koopt moet dat zelf betalen, lening faciliteiten zijn prima en voo riedereen bereikbaar.
We moeten oppassen dat men hier gratis onderwijs krijgt en vervolgens naar de USA vertrekt vanwege de goedkope woningen daar
onderwijs moet gewoon kosten wat het kost, net als brood, auto of een opleiding, alleen als je werkt dan betaald de baas je verdere opleidingquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat onderwijs gratis moet zijn. Sterker nog: onderwijs mag best wat kosten. Dat voorkomt ook dat mensen in NL komen profiteren van (door subsidies e.d.) optisch goedkoop onderwijs en dan weer vertrekken.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
onderwijs moet gewoon kosten wat het kost, net als brood, auto of een opleiding, alleen als je werkt dan betaald de baas je verdere opleiding
Oneens. Onderwijs is de beste investering die een staat kan maken in zijn burgers. Iedere euro in onderwijs betaalt zich op de lange termijn een factor 10 terug door belastingopbrengsten.quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
onderwijs moet gewoon kosten wat het kost, net als brood, auto of een opleiding, alleen als je werkt dan betaald de baas je verdere opleiding
Dit. Mensen die roepen dat onderwijs niet gesubsidieerd moeten zijn hebben er echt he-le-maal niets van begrepen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oneens. Onderwijs is de beste investering die een staat kan maken in zijn burgers. Iedere euro in onderwijs betaalt zich op de lange termijn een factor 10 terug door belastingopbrengsten.
Door het bestaan van hypotheekrente aftrek nemen de meeste mensen een aflossingsvrije hypotheek. Dat komt er op neer dat je 30 jaar lang alleen rente betaalt en niets aflost. Je gokt erop dat je huis aan het eind van de rit zoveel in waarde is gestegen dat dat geen problemen oplevert.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:00 schreef OVchipkaart het volgende:
Maar ik ben nogal naief maar is het niet zo dat je een hypotheek uiteindelijk 'bijna' helemaal af kunt betalen zeg na een jaar of 40 is het dan nogsteeds voordeliger om 40 jaar lang te huren en dan helemaal geen eigendom vergaard te hebben.
nee subsidiëring door de overheid heeft tot gevolg veel zinloze studies die niets opleveren, wil je een scholing dan moet je daarvoor betalen en later krijg je het geld terug in de vorm van salaris, hetzij in Nederland of elders in de wereld, dat is ook zo bij commerciële opleidingenquote:Op zaterdag 2 april 2011 08:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oneens. Onderwijs is de beste investering die een staat kan maken in zijn burgers. Iedere euro in onderwijs betaalt zich op de lange termijn een factor 10 terug door belastingopbrengsten.
Nee. Slechts 47% van de hypotheken is aflossingsvrij.quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:36 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Door het bestaan van hypotheekrente aftrek nemen de meeste mensen een aflossingsvrije hypotheek.
Nu benoem je een heel ander probleem: de overheid zou simpelweg geen subsidie moeten verlenen aan opleidingen zonder baankans. Er zijn in Nederland opleidingen waarbij de enige kans op een baan is als de prof stopt zodat een van z'n leerlingen zijn baan kan overnemen... Of 2% kans op een baan in het "vak"gebied, dat gaat toch nergens over?quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee subsidiëring door de overheid heeft tot gevolg veel zinloze studies die niets opleveren
Een spaarhypotheek is net zo goed aflossingsvrij. Er zijn weinig hypotheken waarop wel degelijk wordt afgelost. Een aflossingsvrije hypotheek waar ik daarnaast een kapitaalsopbouw doe, compleet los van de hypotheekverstrekker, wordt ook gezien als aflossingsvrij. Het zegt allemaal vrij weinig.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee. Slechts 47% van de hypotheken is aflossingsvrij.
Vrijwel niemand neemt een volledig annuitair of lineair dalende hypotheek.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee. Slechts 47% van de hypotheken is aflossingsvrij.
En wat is je punt? Het gaat jou dus puur om het statistiekje? Dus iemand die 29 jaar een bankspaar hypotheek heeft, die noem jij gewoon "aflossingsvrij"? Het feit dat er een spaarrekeningen tegenover de hypotheek staat, die aan die hypotheek gekoppeld is, waarop bijna de complete waarde van de hypotheek staat.... dat doet er niet toe omdat het niet in je statistiekje past?quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Vrijwel niemand neemt een volledig annuitair of lineair dalende hypotheek.
Welke subsidies?quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
afschaffen van die subsidies is het beste, dan mag ieder doen wat ie wil, sparen, lenen. niet sparen, zelf betalen, doe maar
Het is maar hoe je het bekijkt. Het is belastingtechnisch natuurlijk wel aflossingsvrij. Het is ook vreemd dat dit zomaar kan! Wat voor nut heeft deze spaarhypotheek nog met betrekking tot het betaalbaar maken van huizen?quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En wat is je punt? Het gaat jou dus puur om het statistiekje? Dus iemand die 29 jaar een bankspaar hypotheek heeft, die noem jij gewoon "aflossingsvrij"? Het feit dat er een spaarrekeningen tegenover de hypotheek staat, die aan die hypotheek gekoppeld is, waarop bijna de complete waarde van de hypotheek staat.... dat doet er niet toe omdat het niet in je statistiekje past?
Nou... Je bent dan, door kunstmatig de HRA hoog te houden, wel voordeliger uit natuurlijk. Dus betaalbaarder wordt het i.i.g. wel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:06 schreef LXIV het volgende:
Wat voor nut heeft deze spaarhypotheek nog met betrekking tot het betaalbaar maken van huizen?
In 'jouw' statistiekje staan anders ook genoeg hypotheken als aflossingsvrij te boek, terwijl er gewoon kapitaal of een kapitaalverzekering tegenover staat (verpanding is immers (nog) geen verplichting als de verstrekkingsnormen het toelaten). Dus; wat is je punt? (nog afgezien van het feit dat er helemaal geen spaarrekening met 'bijna de complete waarde' tegenover staatquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En wat is je punt? Het gaat jou dus puur om het statistiekje? Dus iemand die 29 jaar een bankspaar hypotheek heeft, die noem jij gewoon "aflossingsvrij"? Het feit dat er een spaarrekeningen tegenover de hypotheek staat, die aan die hypotheek gekoppeld is, waarop bijna de complete waarde van de hypotheek staat.... dat doet er niet toe omdat het niet in je statistiekje past?
Ik gok dat onze geliefde politici zelf ook zo'n constructie om hun huis hebben gebouwd, en om die reden al die zottigheid toestaan.... Het eerste begin in het aanpakken van de HRA zou toch moeten zijn om alleen nog HRA te geven als er wordt afgelost, en niet voor spaar- en beleggingspotjes te benutten.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Het is belastingtechnisch natuurlijk wel aflossingsvrij. Het is ook vreemd dat dit zomaar kan! Wat voor nut heeft deze spaarhypotheek nog met betrekking tot het betaalbaar maken van huizen?
subsidies, minder belasting betalen dan anderen of belastinggeld van anderen krijgenquote:
Waar gaan die 'subsidies' uiteindelijk heen, denk je?quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
subsidies, minder belasting betalen dan anderen of belastinggeld van anderen krijgen
naar mensen die het weer uitgeven aan salarissen, sex, boodschappen of onkostenbriefjesquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar gaan die 'subsidies' uiteindelijk heen, denk je?
Gebrek aan nuance is je niet vreemd Whuzz... het grote verschil is dat het opsplitsen van uitstaande schuld en spaartegoed wel degelijk consequenties heeft. Enerzijds juridische consequenties anderzijds dat mensen gedurende de hele looptijd maximaal HRA lurken. Dat laatste is dan ook de enige reden dat dit soort constructies bedacht zijn door de banksters.quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Grotendeels weer in de schatkist, dus.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
naar mensen die het weer uitgeven aan salarissen, sex, boodschappen of onkostenbriefjes
Nutteloos rondpompen van geld dus.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Grotendeels weer in de schatkist, dus.
Ik wel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Vrijwel niemand neemt een volledig annuitair of lineair dalende hypotheek.
Het kost vooral bakken met geld.quote:Op zaterdag 2 april 2011 15:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Och. Het houdt weer een paar mensen aan het werk.
Ja , mijn belastinggeldquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Grotendeels weer in de schatkist, dus.
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.quote:
Je ziet het toch echt verkeerd. Een hoger netto inkomen bevordert de koopkracht meer dan het rondpompen van geld. Dit laatste kost immers ook geld.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.
En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend?quote:
Hoe bevordert de HRA de koopkracht?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.
Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend?
Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebbenquote:
Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat nietquote:
Dat maakt het verhaal waar?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.
Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat niet
Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt het verhaal waar?![]()
Ik las laatst ergens dat het geld oplevert. Is dat nu ook waar?
Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.
Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.
Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.
Een beetje in de zin van: jij geeft mij 1.000 euro, ik geef jou 850 euro terug en daar worden we allebei beter van.
Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dat is kort door de bocht.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben
Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.
'Ze hebben dat berekend' is net zomin een argument als dat ik nu zou zeggen: "Ik heb zelf berekend dat het 10 cent per euro oplevert".quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?
Het gaat mij om dat (schijnbaar, want ik zie geen bron) willekeurige bedrag van ¤0,15.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten?
Hoe gaat de betaalbaarheid van huizen omhoog als de HRA wegvalt?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is kort door de bocht.
Zonder HRA waren huizen goedkoper geweest en had ik dat extra geld niet nodig gehad om een huis te kopen.
Als dat niet zo was, zouden heel veel mensen vanzelf met hun huis blijven zitten en zouden de prijzen wel moeten zakken...
Je kan het vanuit diverse punten benaderen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoe gaat de betaalbaarheid van huizen omhoog als de HRA wegvalt?Het huis kan dan inderdaad minder kosten, maar de huizenprijzen moeten dan toch echt met een procent of 35 zakken, wil het zorgen voor daadwerkelijk goedkoper huis.
Ik zeg overigens niet dat het geen bijdrage heeft geleverd, maar zo zijn er dus wel meer zaken die men in het BB-verleden goed voor zichzelf heeft geregeld, waar nu blijkt dat ze stiekem misschien niet zo handig zouden kunnen zijn.
De HRA is in 1893 ingesteld als compensatie voor het HWF. Niet om de koopkracht te verbeteren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:33 schreef MaGNeT het volgende:
Ik benaderen het vanuit "Hadden we de HRA wel ooit moeten instellen?"
En dan vind ik van niet... De koopkrachtverbetering is naar mijn mening opgeheven door de hogere huizenprijzen... Netto geen voordeel, alleen een hoop administratie...
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA is in 1893 ingesteld als compensatie voor het HWF. Niet om de koopkracht te verbeteren.
Als de HRA weg kan, kan het HWF ook weg natuurlijkquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA is in 1893 ingesteld als compensatie voor het HWF. Niet om de koopkracht te verbeteren.
O dan kan dus de HWF wel fors omhoog tot ze aan elkaar gelijk zijnquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het HWF is helemaal een krankzinnige belasting. Net als het 'successierecht'. (Of hoe je dat ook noemt)quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
O dan kan dus de HWF wel fors omhoog tot ze aan elkaar gelijk zijn
maar wel gelijk maken aan elkaar of beiden opheffen dusquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het HWF is helemaal een krankzinnige belasting. Net als het 'successierecht'. (Of hoe je dat ook noemt)
Daarnaast pik je zonne-energie in die een ander niet meer kan opwekken.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het HWF is helemaal een krankzinnige belasting. Net als het 'successierecht'. (Of hoe je dat ook noemt)
Ik zie in de toekomst nog een ZPF verschijnen. (ZonnePanelenForfait) Immers als je zelf je energie opwekt heb je een voordeel t.o.v. de mensen die dat niet doen.![]()
Als de HRA afgeschaft wordt is het niet meer dan logisch dan dat het HWF ook afgeschaft wordt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
maar wel gelijk maken aan elkaar of beiden opheffen dus
Ik mag hopen dat dat sarcastisch bedoelt is?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:52 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast pik je zonne-energie in die een ander niet meer kan opwekken.
Lijkt me een goede belastingregel.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat sarcastisch bedoelt is?
Ik dacht al, geen wonder dat het land naar de klote gaat.quote:
De bron is Elsevier. Ik zou de papieren versie er nog eens bij moeten zoeken.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het gaat mij om dat (schijnbaar, want ik zie geen bron) willekeurige bedrag van ¤0,15.
Om op hetzelfde niveau te blijven: jij denkt dat overheden simpelweg geld kosten en dat de mensen die daar werken zelf geen belasting betalen en bijdragen aan de consumptie in de maatschappij, waardoor er weer meer belasting betaald wordt en jij simpelweg gewoon, als fabrikant, afzetmarkt hebt.
uiteraard, dus gelijk maken en dan opheffenquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de HRA afgeschaft wordt is het niet meer dan logisch dan dat het HWF ook afgeschaft wordt.
Het successierecht is juist 1 van de beste en meest rechtvaardige belastingen. Je hebt ten volle van je kapitaal kunnen genieten en de belasting wordt pas geheven als je doodgaat.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie in de toekomst nog een ZPF verschijnen. (ZonnePanelenForfait) Immers als je zelf je energie opwekt heb je een voordeel t.o.v. de mensen die dat niet doen.![]()
Wat een onzin. Je hebt al je hele leven belasting betaald en dan moet er ook nog eens belasting worden betaald over het bedrag wat de lijkenpikkers nog niet hebben weten weg te graaien.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:17 schreef iamcj het volgende:
[..]
Het successierecht is juist 1 van de beste en meest rechtvaardige belastingen. Je hebt ten volle van je kapitaal kunnen genieten en de belasting wordt pas geheven als je doodgaat.
Je kapitaal komt weer in de economie terecht en kan zijn werk doen om de welvaart te vergroten. Als je maar blijft stapelen in families krijg je geld dat stilstaat in bv vastgoed en grond en daar heeft de maatschappij niets aan.
Dat klopt wel, maar het is natuurlijk niet zo dat ambtenaren niets van waarde produceren voor Nederland. Het grootste deel van de ambtenaren doet gewoon een concreet iets, zoals les geven, politiepatrouilles lopen, vuil ophalen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
De bron is Elsevier. Ik zou de papieren versie er nog eens bij moeten zoeken.
Ambtenaren betalen inderdaad belasting, maar dat is een sigaar uit eigen doos aangezien de ambtenarensalarissen worden betaald door de belastingbetaler.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Voor je loon heb je nog gewerkt, en daar wordt ook veel van ingenomen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:17 schreef iamcj het volgende:
[..]
Het successierecht is juist 1 van de beste en meest rechtvaardige belastingen. Je hebt ten volle van je kapitaal kunnen genieten en de belasting wordt pas geheven als je doodgaat.
Je kapitaal komt weer in de economie terecht en kan zijn werk doen om de welvaart te vergroten. Als je maar blijft stapelen in families krijg je geld dat stilstaat in bv vastgoed en grond en daar heeft de maatschappij niets aan.
Dat zijn concrete diensten, het rondpompen van geld niet. Die concrete diensten kunnen overigens ook best privaat geregeld worden.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar het is natuurlijk niet zo dat ambtenaren niets van waarde produceren voor Nederland. Het grootste deel van de ambtenaren doet gewoon een concreet iets, zoals les geven, politiepatrouilles lopen, vuil ophalen.
Net zo privaat als die corpschef van Flevoland, die voor 1600 euro per dag aan de slag gaat?quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn concrete diensten, het rondpompen van geld niet. Die concrete diensten kunnen overigens ook best privaat geregeld worden.
Gaat het land naar de klote dan? Vertel eens, ik merk daar niet zo veel van.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik dacht al, geen wonder dat het land naar de klote gaat.
In een vrije markt zijn dat soort beloningen nauwelijks te handhaven natuurlijk. Nu heb je geen keus, kan de overheid ongelimiteerd geld verbrassen en dan krijg je dit soort excessen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net zo privaat als die corpschef van Flevoland, die voor 1600 euro per dag aan de slag gaat?
Overigens ben ik ook geen voorstander van het rondpompen van geld. In ieder geval niet rondpompen om het rondpompen. Maar herverdeling van geld zal altijd nodig zijn. De vraag is enkel hoe ver je daar in wil gaan.
Ja. Binnen nu en 40 jaar is Nederland een failliete, Afrikaanse republiek.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gaat het land naar de klote dan? Vertel eens, ik merk daar niet zo veel van.
De meeste regelingen uit die tijd zijn inmiddels bijgesteldquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Binnen nu en 40 jaar is Nederland een failliete, Afrikaanse republiek.
Nee, niemand heeft 'n glazen bol die alles juist kan voorspellen, maar dit is mijn mening over Nederland over max. 40 jaar.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.
Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer de schuld van de HRA, maar de schuld van alle acties van de overheid tezamen. Nederland kan geen kennismigranten met perspectief binden, alleen 'n stel ongeletterde gelukszoekers zonder enig perspectief. Vaak hebben we het over mensen die amper in hun eigen taal kunnen lezen en schrijven. Deze kansloze gelukszoekers nemen de plaats in van emigranten en laten dat nu over het algemeen de mensen met perspectief zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.
Die getallen lijken op jaarbasis wel mee te vallen, stel dat er 20.000 derde-wereldburgers binnenkomen en 20.000 Nederlanders vertrekken (netto gezien). Maar zoals jij zegt, over 40 jaar, zijn dat toch 800.000xeen derde-wereldburger erbij en 800.000 keer een Nederlander weg. (Als het op een zeker moment niet gaat versnellen, net als in Zuid-Afrika).
Zo'n Afrikaan kost alles bij elkaar zo 1 miljoen in zijn leven, aan uitkeringen, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid, gevangenis, et cetera. Net zoals die Nederlander dat moet opbrengen. Over 40 jaar moet er dus 2x800 miljard gevonden zijn.
De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef Halcon het volgende:
de kans is heel groot dat Nederland over 40 jaar 'n failliete teringbende is.
Nederland verzuipt in regels, vergunningen, belastingen, heffingen, subsidies en accijnsen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Gaat het land naar de klote dan? Vertel eens, ik merk daar niet zo veel van.
Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.
De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?
Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.
Dat denk ik ook, nu komt al 60% van de AOW uit de belastingen omdat de premie-inkomsten volledig te laag zijn, verder hebben we iedere lantaarnpaal geprivatiseerd en al het aardgas en olie verpatst.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb juist gekocht om mijn lasten op termijn fors te kunnen verlagen. Zal tegen die tijd namelijk hard nodig zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Volgens mij zijn we binnen 40 jaar overgenomen door aliens, die ons slaaf maken.quote:De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.
Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.quote:Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Jezelf helemaal vastleggen ???
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschotquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...
De groei in Azië neemt juist af.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschot
je kunt toch op je klompen aanvoelen dat de lasten nooit op te brengen zijnquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.
Je moet toch ergens wonen en aangezien koopwoningen in mijn regio 2x goedkoper zijn dan WBV woningen, wil ik me prima vastleggen voor 30 jaar als het goedkoper is.
Ja mijn koopkracht minder en mensen die veel lenen wat meerquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrikaquote:Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschot
Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.quote:Op zondag 3 april 2011 16:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrika
China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.quote:Op zondag 3 april 2011 16:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.
Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen isquote:Op zondag 3 april 2011 17:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.
Ze denken er in Afrika niet bij na dat al die kinderen ook te vreten moeten hebben.quote:Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is![]()
Daarnaast is Afrika natuurlijk geen land, er zit een wereld van verschil tussen bijv. Z-Afrika/Namibie en Siera Leone
Goed kans dat hun pensioen betrouwbaarder is dan in Nederlandquote:Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |