abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94950091
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De HRA is in 1893 ingesteld als compensatie voor het HWF. Niet om de koopkracht te verbeteren.
De meeste regelingen uit die tijd zijn inmiddels bijgesteld
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:34:10 #277
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_94950214
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Binnen nu en 40 jaar is Nederland een failliete, Afrikaanse republiek.
Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_94950256
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.
Nee, niemand heeft 'n glazen bol die alles juist kan voorspellen, maar dit is mijn mening over Nederland over max. 40 jaar.
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:36:47 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94950309
quote:

[..]

Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.
Die getallen lijken op jaarbasis wel mee te vallen, stel dat er 20.000 derde-wereldburgers binnenkomen en 20.000 Nederlanders vertrekken (netto gezien). Maar zoals jij zegt, over 40 jaar, zijn dat toch 800.000xeen derde-wereldburger erbij en 800.000 keer een Nederlander weg. (Als het op een zeker moment niet gaat versnellen, net als in Zuid-Afrika).
Zo'n Afrikaan kost alles bij elkaar zo 1 miljoen in zijn leven, aan uitkeringen, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid, gevangenis, et cetera. Net zoals die Nederlander dat moet opbrengen. Over 40 jaar moet er dus 2x800 miljard gevonden zijn.
The End Times are wild
pi_94950383
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.
Die getallen lijken op jaarbasis wel mee te vallen, stel dat er 20.000 derde-wereldburgers binnenkomen en 20.000 Nederlanders vertrekken (netto gezien). Maar zoals jij zegt, over 40 jaar, zijn dat toch 800.000xeen derde-wereldburger erbij en 800.000 keer een Nederlander weg. (Als het op een zeker moment niet gaat versnellen, net als in Zuid-Afrika).
Zo'n Afrikaan kost alles bij elkaar zo 1 miljoen in zijn leven, aan uitkeringen, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid, gevangenis, et cetera. Net zoals die Nederlander dat moet opbrengen. Over 40 jaar moet er dus 2x800 miljard gevonden zijn.
Het is niet zo zeer de schuld van de HRA, maar de schuld van alle acties van de overheid tezamen. Nederland kan geen kennismigranten met perspectief binden, alleen 'n stel ongeletterde gelukszoekers zonder enig perspectief. Vaak hebben we het over mensen die amper in hun eigen taal kunnen lezen en schrijven. Deze kansloze gelukszoekers nemen de plaats in van emigranten en laten dat nu over het algemeen de mensen met perspectief zijn.

Tel daarbij op de op termijn onbetaalbare verzorgingsstaat die alleen maar duurder wordt door de import van deze kansloze gelukszoekers en de kans is heel groot dat Nederland over 40 jaar 'n failliete teringbende is.
pi_94950762
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef Halcon het volgende:

de kans is heel groot dat Nederland over 40 jaar 'n failliete teringbende is.
De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.
pi_94950840
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Gaat het land naar de klote dan? Vertel eens, ik merk daar niet zo veel van.
Nederland verzuipt in regels, vergunningen, belastingen, heffingen, subsidies en accijnsen.

Ik heb in ieder geval geen zin om nog welk initiatief dan ook te ontplooien. En ik ben toch altijd zelfstandig ondernemer geweest, en heb ideeën zat om een nieuw bedrijf op poten te zetten. Ik heb er alleen geen zin meer in.

Alleen al de ontslagbescherming van werknemers en zelfs het rookverbod weerhoudt me ervan om personeel aan te nemen. Mijn zaak, ik bepaal. Niet? OK, dan niet. :W
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94950994
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?
pi_94951421
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?
De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.
pi_94951668
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.
Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:29:42 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94952675
quote:

[..]

Dat denk ik ook, nu komt al 60% van de AOW uit de belastingen omdat de premie-inkomsten volledig te laag zijn, verder hebben we iedere lantaarnpaal geprivatiseerd en al het aardgas en olie verpatst.

Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Jezelf helemaal vastleggen ???
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94953515
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Ik heb juist gekocht om mijn lasten op termijn fors te kunnen verlagen. Zal tegen die tijd namelijk hard nodig zijn. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94957650
quote:
Volgens mij zijn we binnen 40 jaar overgenomen door aliens, die ons slaaf maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_94957721
quote:
Jezelf helemaal vastleggen ???
Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.
Je moet toch ergens wonen en aangezien koopwoningen in mijn regio 2x goedkoper zijn dan WBV woningen, wil ik me prima vastleggen voor 30 jaar als het goedkoper is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_94961072
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschot
pi_94961447
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De groei in Azië neemt juist af.
pi_94970463
"Kopen van woning wordt onmogelijk". Wat veel belangrijker is: het verkopen ervan dus ook! ;)
  zondag 3 april 2011 @ 10:24:26 #293
323876 michaelmoore
pi_94970802
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.
Je moet toch ergens wonen en aangezien koopwoningen in mijn regio 2x goedkoper zijn dan WBV woningen, wil ik me prima vastleggen voor 30 jaar als het goedkoper is.
je kunt toch op je klompen aanvoelen dat de lasten nooit op te brengen zijn
de komende 4 jaar gaan er 500.000 babyboomers uit loondienst in de AOW, dus die worden van premiebetaler in een klap uitkeringsontvanger
Nu komt al 60% van de AOW uit de belastingpot en dan moeten we ook nog eens fors bezuinigen

En dan heb ik het nog niet eens over de zorgkosten voor al die oudjes .
En de staatsschuld is nog nooit zo hoog geweest ondanks de verkopen van alles wat los en vast zit incl aardgas en olie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 april 2011 @ 10:28:02 #294
323876 michaelmoore
pi_94970845
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou. :)
Ja mijn koopkracht minder en mensen die veel lenen wat meer
pi_94982564
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrika :')
pi_94983214
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrika :')
Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.
pi_94984462
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.
China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.
pi_94984824
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.
Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is :P

Daarnaast is Afrika natuurlijk geen land, er zit een wereld van verschil tussen bijv. Z-Afrika/Namibie en Siera Leone :P
pi_94984860
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is :P

Daarnaast is Afrika natuurlijk geen land, er zit een wereld van verschil tussen bijv. Z-Afrika/Namibie en Siera Leone :P
Ze denken er in Afrika niet bij na dat al die kinderen ook te vreten moeten hebben.
  zondag 3 april 2011 @ 17:31:11 #300
323876 michaelmoore
pi_94984996
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is :P
Goed kans dat hun pensioen betrouwbaarder is dan in Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')