De meeste regelingen uit die tijd zijn inmiddels bijgesteldquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA is in 1893 ingesteld als compensatie voor het HWF. Niet om de koopkracht te verbeteren.
Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Binnen nu en 40 jaar is Nederland een failliete, Afrikaanse republiek.
Nee, niemand heeft 'n glazen bol die alles juist kan voorspellen, maar dit is mijn mening over Nederland over max. 40 jaar.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, leuk. dat je het roept, maakt het nog geen waarheid.
Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer de schuld van de HRA, maar de schuld van alle acties van de overheid tezamen. Nederland kan geen kennismigranten met perspectief binden, alleen 'n stel ongeletterde gelukszoekers zonder enig perspectief. Vaak hebben we het over mensen die amper in hun eigen taal kunnen lezen en schrijven. Deze kansloze gelukszoekers nemen de plaats in van emigranten en laten dat nu over het algemeen de mensen met perspectief zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wel mogelijk, maar om daar nu de HRA de schuld van te geven... Dan denk ik eerder dat ongebreidelde import van analfabete Afrikanen en het emigreren van hooggeschoolde Nederlanders daar eerder een gevaar voor is.
Die getallen lijken op jaarbasis wel mee te vallen, stel dat er 20.000 derde-wereldburgers binnenkomen en 20.000 Nederlanders vertrekken (netto gezien). Maar zoals jij zegt, over 40 jaar, zijn dat toch 800.000xeen derde-wereldburger erbij en 800.000 keer een Nederlander weg. (Als het op een zeker moment niet gaat versnellen, net als in Zuid-Afrika).
Zo'n Afrikaan kost alles bij elkaar zo 1 miljoen in zijn leven, aan uitkeringen, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid, gevangenis, et cetera. Net zoals die Nederlander dat moet opbrengen. Over 40 jaar moet er dus 2x800 miljard gevonden zijn.
De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef Halcon het volgende:
de kans is heel groot dat Nederland over 40 jaar 'n failliete teringbende is.
Nederland verzuipt in regels, vergunningen, belastingen, heffingen, subsidies en accijnsen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Gaat het land naar de klote dan? Vertel eens, ik merk daar niet zo veel van.
Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.
De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want? Jij denkt serieus dat het de goede kant op gaat met Nederland? Of acht je de kans dat de wereld binnen 40 jaar vergaat echt zo groot?
Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De bevolkingsexplosie neemt gigantische vormen aan waarbij het gedoe hier in het niet valt.
Dat denk ik ook, nu komt al 60% van de AOW uit de belastingen omdat de premie-inkomsten volledig te laag zijn, verder hebben we iedere lantaarnpaal geprivatiseerd en al het aardgas en olie verpatst.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb juist gekocht om mijn lasten op termijn fors te kunnen verlagen. Zal tegen die tijd namelijk hard nodig zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Volgens mij zijn we binnen 40 jaar overgenomen door aliens, die ons slaaf maken.quote:De kans dat wereld vergaat over 40 jaar is groter.
Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.quote:Terwijl nu de AOW lasten en zorg lasten volledig gaan doorschieten, en ga je dan hier een woning kopen ??
Jezelf helemaal vastleggen ???
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschotquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heeft ook wel invloed op Nederland. Meer Afrikanen betekent meer zogenaamd zielige gelukszoekers...
De groei in Azië neemt juist af.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschot
je kunt toch op je klompen aanvoelen dat de lasten nooit op te brengen zijnquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heerlijk, mensen die zo lekker negatief zijn. Negatieve gedachten zijn zo oud als de weg naar Rome en doem scenario's komen bijna nooit uit.
Je moet toch ergens wonen en aangezien koopwoningen in mijn regio 2x goedkoper zijn dan WBV woningen, wil ik me prima vastleggen voor 30 jaar als het goedkoper is.
Ja mijn koopkracht minder en mensen die veel lenen wat meerquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.
In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrikaquote:Op zaterdag 2 april 2011 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Afrika maar ook Azie heeft gigantisch geboorte overschot
Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.quote:Op zondag 3 april 2011 16:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Azië zijn ze zich er bewust van en doen ze er wat aan. Volgens mij neemt de groei daar zelfs af. In tegenstelling tot Afrika
China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.quote:Op zondag 3 april 2011 16:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Er is een correlatie tussen welvaart en geboortecijfer. Hoe welvarender het land hoe minder er geboren worden.
Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen isquote:Op zondag 3 april 2011 17:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
China heeft in het verleden bewust maatregelen genomen om het geboortecijfer te controleren. In Afrika fokken ze maar wat raak.
Ze denken er in Afrika niet bij na dat al die kinderen ook te vreten moeten hebben.quote:Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over 1 land. Maar plot de landen naar geboortecijfer en gdp per capita en je ziet dat hoe hoger het inkomen wordt, hoe minder kind per vrouw. Ik kan die plot helaas nergens meer vinden (ooit eens gezien bij Ted). In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is![]()
Daarnaast is Afrika natuurlijk geen land, er zit een wereld van verschil tussen bijv. Z-Afrika/Namibie en Siera Leone
Goed kans dat hun pensioen betrouwbaarder is dan in Nederlandquote:Op zondag 3 april 2011 17:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In Afrika fokken ze maar door omdat er een hoge kindersterfte is, en je kinderen ook gelijk je pensioen is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |