abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94941152
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nutteloos rondpompen van geld dus.
Het gaat om het idee, mensen willen altijd net iets slimmer lijken dan ze zijn.
pi_94942835
quote:

[..]

Och. Het houdt weer een paar mensen aan het werk. :')
  zaterdag 2 april 2011 @ 15:38:53 #228
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_94942877
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 10:27 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Vrijwel niemand neemt een volledig annuitair of lineair dalende hypotheek.
Ik wel.
Ik ben lelijk.
pi_94942926
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:37 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Och. Het houdt weer een paar mensen aan het werk. :')
Het kost vooral bakken met geld. :r
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:14:26 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94943783
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Grotendeels weer in de schatkist, dus.
Ja , mijn belastinggeld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94943798
quote:

[..]

Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_94943817
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou. :)
Je ziet het toch echt verkeerd. Een hoger netto inkomen bevordert de koopkracht meer dan het rondpompen van geld. Dit laatste kost immers ook geld.
pi_94943818
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het kost vooral bakken met geld. :r
En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend? :)
pi_94943819
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoe bevordert de HRA de koopkracht?
pi_94943862
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend? :)
Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.
pi_94943864
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben :')
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:17:02 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94943876
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94943883
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.
Dat maakt het verhaal waar? :)

Ik las laatst ergens dat het geld oplevert. Is dat nu ook waar? :)
pi_94943950
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat niet
Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.
pi_94943952
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal waar? :)

Ik las laatst ergens dat het geld oplevert. Is dat nu ook waar? :)
Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.
pi_94943977
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.
Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_94943991
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.
Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.

Een beetje in de zin van: jij geeft mij 1.000 euro, ik geef jou 850 euro terug en daar worden we allebei beter van. :')
pi_94944006
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.

Een beetje in de zin van: jij geeft mij 1.000 euro, ik geef jou 850 euro terug en daar worden we allebei beter van. :')
Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.
pi_94944028
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?
pi_94944035
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben :')
Dat is kort door de bocht.

Zonder HRA waren huizen goedkoper geweest en had ik dat extra geld niet nodig gehad om een huis te kopen.
Als dat niet zo was, zouden heel veel mensen vanzelf met hun huis blijven zitten en zouden de prijzen wel moeten zakken...
pi_94944055
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.
Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten? :')
pi_94944085
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?
'Ze hebben dat berekend' is net zomin een argument als dat ik nu zou zeggen: "Ik heb zelf berekend dat het 10 cent per euro oplevert".

Ik begrijp dat je blijkbaar klakkeloos een Elsevier-artikel voor waar aanneemt. Dan houdt elke discussie namelijk wel een beetje op. :)
pi_94944138
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten? :')
Het gaat mij om dat (schijnbaar, want ik zie geen bron) willekeurige bedrag van ¤0,15.

Om op hetzelfde niveau te blijven: jij denkt dat overheden simpelweg geld kosten en dat de mensen die daar werken zelf geen belasting betalen en bijdragen aan de consumptie in de maatschappij, waardoor er weer meer belasting betaald wordt en jij simpelweg gewoon, als fabrikant, afzetmarkt hebt.
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:27:30 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94944151
HRA, en eigenlijk alle subsidies en belastingen, creeeren sowieso geen geld, want alles wat ze doen is het herverdelen van geld. In dit geval van niet-huizenbezittende belastingbetalers naar wel-huizenbezittende belastingbetalers.

Over de effecten van de HRA kunnen we het ook hebben. Maar dat is een ander verhaal.

Overigens hoeft een subsidie of belasting helemaal niet slecht te zijn, het gaat erom wat het effect is. Als het effect van HRA moet zijn beter betaalbare huizen, dan zeg ik dat die betere betaalbaarheid in de loop der jaren in de prijs van het huis is gaan zitten. In vergelijkbare landen (Duitsland) zonder HRA is het voor een starter eenvoudiger (als hij wat gespaard heeft) een huis te kopen dan hier.
Een ander effect is dat mensen zoveel mogelijk schulden aangaan. Of dat wenselijk is kunnen we bediscussieren.
The End Times are wild
pi_94944200
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is kort door de bocht.

Zonder HRA waren huizen goedkoper geweest en had ik dat extra geld niet nodig gehad om een huis te kopen.
Als dat niet zo was, zouden heel veel mensen vanzelf met hun huis blijven zitten en zouden de prijzen wel moeten zakken...
Hoe gaat de betaalbaarheid van huizen omhoog als de HRA wegvalt? :) Het huis kan dan inderdaad minder kosten, maar de huizenprijzen moeten dan toch echt met een procent of 35 zakken, wil het zorgen voor daadwerkelijk goedkoper huis. :)

Ik zeg overigens niet dat het geen bijdrage heeft geleverd, maar zo zijn er dus wel meer zaken die men in het BB-verleden goed voor zichzelf heeft geregeld, waar nu blijkt dat ze stiekem misschien niet zo handig zouden kunnen zijn. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')