Ik wel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 10:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Vrijwel niemand neemt een volledig annuitair of lineair dalende hypotheek.
Het kost vooral bakken met geld.quote:Op zaterdag 2 april 2011 15:37 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Och. Het houdt weer een paar mensen aan het werk.
Ja , mijn belastinggeldquote:Op zaterdag 2 april 2011 12:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Grotendeels weer in de schatkist, dus.
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.quote:
Je ziet het toch echt verkeerd. Een hoger netto inkomen bevordert de koopkracht meer dan het rondpompen van geld. Dit laatste kost immers ook geld.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.
En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend?quote:
Hoe bevordert de HRA de koopkracht?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm nee? Dat je niet inziet dat dat gewoonweg een instrument van de overheid is om de koopkracht te beínvloeden, ligt aan jou.
Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wat kost het allemaal, eigenlijk? Heb je dat al helemaal uitgerekend?
Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebbenquote:
Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat nietquote:
Dat maakt het verhaal waar?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een HRA-euro rondpompen kost minimaal 15 eurocent. Stond laatst in de Elsevier.
Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Door mijn belastinggeld door een ander te laten uitgeven, snap je dat niet
Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat maakt het verhaal waar?![]()
Ik las laatst ergens dat het geld oplevert. Is dat nu ook waar?
Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben er in elk geval onderzoek naar gedaan. Elsevier nummer 9 van dit jaar overigens. Nu jij weer.
Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jouw belastinggeld komt gewoon weer terug in jouw schatkistje, waar jij er ook weer van profiteert.
Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat rondpompen kost geld. Je betaalt 1 euro belasting en krijgt 0,85 euro terug. Verder gebeurt er niets.
Een beetje in de zin van: jij geeft mij 1.000 euro, ik geef jou 850 euro terug en daar worden we allebei beter van.
Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nogmaals; als dat ergens gestaan heeft, maakt het dat nog niet waar. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dat is kort door de bocht.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als mensen een stuk minder uit te geven hebben, dan daalt de koopkracht, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben
Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je nou eens met die complete Elsevier-berekening van je komt, wordt het misschien nog wat. Simpelweg wat nablaten schiet ook niet op.
'Ze hebben dat berekend' is net zomin een argument als dat ik nu zou zeggen: "Ik heb zelf berekend dat het 10 cent per euro oplevert".quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben dat berekend. Heb jij nog echte argumenten of blijft het bij wat trollen?
Het gaat mij om dat (schijnbaar, want ik zie geen bron) willekeurige bedrag van ¤0,15.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die overheidsinstanties die dat rondpompen administreren geen geld kosten?
Hoe gaat de betaalbaarheid van huizen omhoog als de HRA wegvalt?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is kort door de bocht.
Zonder HRA waren huizen goedkoper geweest en had ik dat extra geld niet nodig gehad om een huis te kopen.
Als dat niet zo was, zouden heel veel mensen vanzelf met hun huis blijven zitten en zouden de prijzen wel moeten zakken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |