abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94580801
En hier weer verder.

Vorige deel: Lekkerste thee topic deel 3!
pi_94583153
Heb op het moment o.a. deze in huis. Vind 'm zeer goed te drinken.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_94666540
Gisteren bij de Xenos losse thee gekocht.
Hadden helaas geen Earl Grey meer :'(
Heb de perzik, en lime smaak maar genomen.
pi_94765082
Heeft iemand hier ooit walnotenthee geprobeerd?
Gezien bij een webwinkel, maar geen idee of dat wel drinkbaar is.
Kan natuurlijk gewoon bestellen en zelf proberen, maar als iemand hier al wat kan vertellen over de smaak is dat wel handig :+
  Redactie Frontpage woensdag 30 maart 2011 @ 14:03:55 #5
4530 crew  Crazy Harry
pi_94807456
Reactie van een van de ontvangers van de thee-eend:
Geen probleem met schoonmaken.
Wanneer je er thee mee zet, zal de eend dreigen om te vallen, naar gelang hij langer in het water zwemt zuigt hij zichzelf vol en blijft stabieler drijven.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_94808449
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef Crazy Harry het volgende:
Reactie van een van de ontvangers van de thee-eend:
Geen probleem met schoonmaken.
Wanneer je er thee mee zet, zal de eend dreigen om te vallen, naar gelang hij langer in het water zwemt zuigt hij zichzelf vol en blijft stabieler drijven.
Bedankt!
Dat wordt dan toch maar een keer bestellen, want ze zijn wel echt heel erg leuk :D
pi_94812604
ik heb mijn zusje er eentje gegeven, echt heel leuk! en sowieso staat ie ook leuk op de kast :)
jammer dat ik er niet ook eentje voor mezelf heb gekocht ;)
pi_94813044
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:12 schreef maen het volgende:
ik heb mijn zusje er eentje gegeven, echt heel leuk! en sowieso staat ie ook leuk op de kast :)
jammer dat ik er niet ook eentje voor mezelf heb gekocht ;)
Ik heb ze gevonden bij een Nederlandse webwinkel voor 6,95 per stuk *O*
pi_94813280
ik denk dat ik m daar ook vandaan heb, dat ik heb ik inderdaad ook betaald :)
pi_94842877
Spijtig dat ik ze in België nergens vind want lijkt me wel iets leuk. Hier vind je enkel de klassieke theeklem of thee ei en daar durven ze dan al evenveel voor vragen.
pi_94845412
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 08:08 schreef dentrommel het volgende:
Spijtig dat ik ze in België nergens vind want lijkt me wel iets leuk. Hier vind je enkel de klassieke theeklem of thee ei en daar durven ze dan al evenveel voor vragen.
je kunt ze niet naar België laten opsturen? Of heb je bekenden in NL die het eventueel zouden kunnen doorsturen? Moet toch wel iets mogelijk zijn...
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:53:05 #12
97745 Thorical
finding a way
pi_94850364
Ik hier een stelletje van besteld.

En dat bevalt wel.
pi_94855836
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:53 schreef Thorical het volgende:

[ afbeelding ]
En dat bevalt wel.
nice! Het is dat ik nog zoveel zakjes thee heb en dus geen losse thee wil kopen, dan heb ik zoiets ook niet. Nodig.
Nu aan de studie met een flinke pot thee!
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:20:41 #14
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_94877798
Ik heb de groene walnotenthee laatst gekocht. Ik vind hem erg lekker. De smaak is niet alleen notig, maar ook zoet.
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:22:42 #15
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_94877929
Ik heb vandaag bij thee-kruiden.nl een bestelling gedaan. Kennen jullie thee van deze web-winkel?
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 17:12:26 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_94908553
Ah, hier waren we gebleven. Zit op dit moment aan een kop gele thee. Prima te doen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:13:14 #17
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94908583
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:53 schreef Thorical het volgende:

[ afbeelding ]
En dat bevalt wel.
die heb ik ook, bevallen me prima idd :D
al hadden de gaatjes wel iets klleiner gemogen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94912135
Vandaag weer wat moois binnengekregen:"Darjeeling First Flush, Rooibos en Hou Kui.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Frontpage vrijdag 1 april 2011 @ 23:39:49 #19
4530 crew  Crazy Harry
pi_94926548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:27 schreef maen het volgende:
ik denk dat ik m daar ook vandaan heb, dat ik heb ik inderdaad ook betaald :)
Die prijs hebben wij ook in een 'real-life' winkel betaald :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Steven184 het volgende:
Vandaag weer wat moois binnengekregen:"Darjeeling First Flush, Rooibos en Hou Kui.
Oeh! Die Darjeeling heb je wel lekker vroeg dan, als het oogst 2011 is tenminste.

Ik heb nog eens de stralingskaarten bekeken, en vooralsnog maak ik me geen zorgen over radioactief thee uit Uji. En we hebben natuurlijk de controle van de EU.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_94944005
Zit nu aan een kop perzik-thee van Xenos.
En die is echt heerlijk :)

Zag trouwens bij "de turk"van die grote zakken zwarte thee, en Ceylon Thee voor een paar centen liggen.
Is dit lekker, of waar kan ik dit mee vergelijken?
  zondag 3 april 2011 @ 12:20:33 #21
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_94973647
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:53 schreef Thorical het volgende:

[ afbeelding ]
En dat bevalt wel.
Ik zou ook zoiets moeten hebben, want heb de laatste tijd veel losse thee die ik nog moet proberen..
Is het wel een aanrader?
  zondag 3 april 2011 @ 12:48:52 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_94974362
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik zou ook zoiets moeten hebben, want heb de laatste tijd veel losse thee die ik nog moet proberen..
Is het wel een aanrader?
Ik vind van wel, ze kosten bijna niets, ze koelen de thee niet af als een theelepel en zijn groot genoeg om de thee te laten uitzetten en voldoende voor een beker.
pi_94975481
winterthee O+ die van de xenos!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_95011862
In het weekend drink ik enkel losse thee (momenteel ceylon extra cecilyan mmm) maar 's ochtends is dit qua tijd niet haalbaar dus 's ochtends is het een theezakje. Ik ben verschillende merken aan het proberen. Iemand ervaringen met onderstaande merken en de verschillen er tussen? Buiten de lipton zijn de andere merken hier hoofdzakelijk per 100 te verkrijgen dus ineens een grote doos die mogelijk kan tegenvallen.

lipton yellow label : meest te verkrijgen in belgie maar vind ik niet zo lekker. Ofwel smaakt de thee waterachtig, ofwel laat je hem wat langer trekken en wordt hij bitter.

pickwick english blend : nog niet geprobeerd. Is er verschil met de lipton?

typhoo : lekkerder dan lipton, iets straffer maar nog niet meteen een topper

melrose's : engels merk, nog niet geprobeerd

pg tips : engels merk, nog niet geprobeerd. Is ook van unilever dus vraag ik me af of deze niet hetzelfde als lipton is vermits ze hun eigen plantages hebben?

yorkshire tea : nog niet geprobeerd maar zou volgens Engelse/Amerikaanse reviews lekker zijn

twinings english breakfast : lekkerder dan lipton

dilmah premium ceylon: nog niet geprobeerd, is dacht ik ook niet in belgie te krijgen maar klinkt al lekker als je de promo-talk op hun site leest ;-)

aldi westminster : nog niet geprobeerd
pi_95062282
Mijn eendjes zijn gearriveerd en ze zijn ontzettend leuk *O*

Vanochtend voor het werk nog snel even de theewinkel bezocht, Japanse kers en kokos/ananas meegenomen c_/
pi_96032841
Die kokos valt me altijd wat tegen in thee.

Hoe was de Japanse kers?

quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:16 schreef kieskleurig het volgende:
Mijn eendjes zijn gearriveerd en ze zijn ontzettend leuk *O*

Vanochtend voor het werk nog snel even de theewinkel bezocht, Japanse kers en kokos/ananas meegenomen c_/
pi_96204692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:01 schreef dentrommel het volgende:
Die kokos valt me altijd wat tegen in thee.

Hoe was de Japanse kers?

[..]

Ik heb japanse kers van simon levelt, echt heerlijke thee! (ruikt wel erg zoet)
In duitslands heb ik groene thee met pink grapefruit gekocht, zo lekker maar helaas bijna op. :(
Eens kijken of ik die ook in nederland kan krijgen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 2 mei 2011 @ 01:05:39 #28
97745 Thorical
finding a way
pi_96233532
Welke losse groene thee zonder toegevoegd smaakje is een aanrader?
  Redactie Frontpage maandag 2 mei 2011 @ 14:28:18 #29
4530 crew  Crazy Harry
pi_96248732
Ligt er een beetje aan wat je smaak is.

Gyokuro is een zachte thee met een zoete tint.
Wil je een meer frisse smaak en een tint van bitterheid dan is Sencha je thee.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:07:46 #30
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_97177216
Lipton Russian Earl Grey
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_97177307
Ik ben de laatste tijd verslaafd aan de groene-mintthee van Lipton :) Gewoon zakjes :9
pi_103703274
Schopje van dit topic!

Ik heb van mijn vriend een thee kado gekregen O+
Allerlei verschillende groene thee-en van simon levelt, waaronder Budda Amacha, erg lekker en echt een aanrader! (wel een beetje aan de prijzige kant)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_103704968
Schopjes zijn altijd goed ;). Hier nog een ontzettende theeleut, dit is een tijd lang een van mijn favorieten geweest:

Toen ging het winkeltje waar ik dat kocht (gelukkig tijdelijk!) weg, ze zijn sinds vandaag weer open. In de tussentijd andere lekkere thee gevonden bij de natuurwinkel; deze:

En vooral deze :9
pi_103706751
Gisteren zelf munt- en gemberthee gemaakt. :9
pi_103706794
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:43 schreef tissues4myissues het volgende:
Gisteren zelf munt- en gemberthee gemaakt. :9
En smaakte het?
pi_103707046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

En smaakte het?
Het was heerlijk! Probeer het een keer zelf uit, zou ik zeggen. (En gemberthee is ook nog 'ns gezond)
pi_103707106
Lipton Asian Temple Groene Thee met Jasmijn, Viool & Rozen, blaadjes c_/

pi_103707254
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:53 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Het was heerlijk! Probeer het een keer zelf uit, zou ik zeggen. (En gemberthee is ook nog 'ns gezond)
Muntthee kan ik me nog wel iets bij voorstellen (muntbladeren in hete thee) maar hoe heb je de gember thee gemaakt?
pi_103707407
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Muntthee kan ik me nog wel iets bij voorstellen (muntbladeren in hete thee) maar hoe heb je de gember thee gemaakt?
De "schil" van de gemberwortel eraf gehaald, daarna met aardappelschiller paar plakjes eraf geraspt en in heet water gedaan. Je kan ook hele kleine stukjes raspen of een blok geraspt gemberwortel erin doen.
pi_104014995
Yogi Tea Licorice Egyptian Spice c_/
pi_104090414
wat is een toffe webshop om thee te kopen?
pi_104091185
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:18 schreef Mirjam het volgende:
wat is een toffe webshop om thee te kopen?
Ik bestel meestal op www.theecultuur.nl
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_104091527
Ik ben op zoek naar grote mokken/theekoppen maar kan geen leuke vinden..
  maandag 14 november 2011 @ 15:40:20 #44
97745 Thorical
finding a way
pi_104354179
Ik kan dit artikeltje jullie niet onthouden.
http://www.parool.nl/paro(...)-van-pandapoep.dhtml
pi_104400310
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:40 schreef Thorical het volgende:
Ik kan dit artikeltje jullie niet onthouden.
http://www.parool.nl/paro(...)-van-pandapoep.dhtml
Ik ben echt blij dat het waarschijnlijk onbetaalbare thee wordt, mijn nieuwsgierigheid kennende had ik het anders nog uit willen proberen ook.
Scheelt een heftige tweestrijd :D
pi_104437725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:04 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

De "schil" van de gemberwortel eraf gehaald, daarna met aardappelschiller paar plakjes eraf geraspt en in heet water gedaan. Je kan ook hele kleine stukjes raspen of een blok geraspt gemberwortel erin doen.
Ook lekker: gember honing citroen thee! Werkt goed bij verkoudheid ook.
Wat plakjes gember, schijf citroen, flinke theelepel honing :9

Oh en mijn favoriet: Detox van Yogi
Be someone that makes you happy
pi_104437761
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik ben op zoek naar grote mokken/theekoppen maar kan geen leuke vinden..
Blond heeft grote, maar ik gok dat je dat wel wist ;)
Bijenkorf heeft veel keus. En V&D...
Ik heb zelf van die mokglazen van Bodum!
Be someone that makes you happy
pi_105132773
Beste fok!ers, waar vind ik de thee Morning Thunder van Celestial Seasonings? Ik ben er al een tijd naar op zoek, zonder resultaat. :N De Albert Heijn verkocht ze naar verluidt, maar nu niet meer.
pi_105149750
Momenteel drink ik alleen maar losse groene en witte thee van De Tuinen, meegenomen toen de 2e voor de halve prijs was.
En dan heb ik de gunpowder green tea (kleine opgerolde groene theeblaadjes die uit gaan zetten), enorm lekker en échte groene thee i.p.v. Pickwick rotzooi.
De witte thee is white jasmin tea, perfecte jasmijn geur én smaak! :)
pi_105151372
iemand bekend met yogi tea?
vandaag wat gekocht bij de tuinen, omdat het 2 voor 5 euro was.
ben benieuwd of het wat is
pi_105153404
Yogi tea is erg lekker.
Vooral de licorice egyptian spice en de versie met mint.
De thee is van zichzelf zoet. Sommige mensen kunnen het te zoet vinden als ze gewend zijn geen suiker of honing te gebruiken.
Ik heb nog niet veel van de andere yogi teas geprobeerd. Choco sprak me niet aan, Sweet chai was wel weer lekker en de rest heb ik nog niet geprobeerd.
pi_105153994
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:26 schreef Biekuh het volgende:
Beste fok!ers, waar vind ik de thee Morning Thunder van Celestial Seasonings? Ik ben er al een tijd naar op zoek, zonder resultaat. :N De Albert Heijn verkocht ze naar verluidt, maar nu niet meer.
Heeft de tuinen het niet?
pi_105154024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:24 schreef Nallie het volgende:

[..]

Oh en mijn favoriet: Detox van Yogi
Die vind ik ook erg lekker! Heb ook altijd het idee dat ik door zulke theetjes een mooiere huid krijg maar dat zal wel tussen mijn oren zitten :D
pi_105155948
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Heeft de tuinen het niet?
Nee. :N Morgen (vandaag) check ik Simon Levelt.
pi_105159045
Anders moet je kijken of je m online kunt bestellen:

http://celestialseasoning(...)uct/?id=5134&cid=359
pi_105160045
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:26 schreef Biekuh het volgende:
http://www.iherb.com/Cele(...)4-oz-40-g/10508?at=0

Je hebt een creditcard nodig om te bestellen. Met code NEH288 krijg je $5 korting op je eerste bestelling. Ik bestel er altijd mijn Yogi teas.
Bij iedere bestelling kun je 1 product gratis meebestellen uit deze categorie: http://www.iherb.com/Free-Samples
pi_105175825
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Anders moet je kijken of je m online kunt bestellen:

http://celestialseasoning(...)uct/?id=5134&cid=359
Heb ik gedaan. Is alleen van toepassing wanneer je in Canada of de VS woont. :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

http://www.iherb.com/Cele(...)4-oz-40-g/10508?at=0

Je hebt een creditcard nodig om te bestellen. Met code NEH288 krijg je $5 korting op je eerste bestelling. Ik bestel er altijd mijn Yogi teas.
Bij iedere bestelling kun je 1 product gratis meebestellen uit deze categorie: http://www.iherb.com/Free-Samples
Bedankt! Je bent geweldig! :D Even een creditcardnummer ontfutselen van paps of mams of een vriend, en dan bestellen. O+

Ik heb overigens vandaag een pak Tension Tamer en een pak Sleepy Time Extra gekocht bij de AH in de aanbieding. Die Tension Tamer had ik al gedronken, die is lekker en doet zijn naam eer. :)
pi_105179345
Lipton Tea Peach Mango
pi_105254218
Gisteren de herbal tea sampler gekocht van Celestial Seasonings en god wat zijn al die smaken lekker. Geen vieze Pickwick meuk, maar goede thee met precies de smaak die op de verpakking staat aangegeven. Normaal drink ik alleen losse thee, omdat ik een keer ben afgeknapt van dat gruis, maar dit is heerlijk.
Peppermint is 100% pure pepermunt en smaakt heel authentiek, zoals je zou verwachten. Honey Vanilla Chamomille is een lekkere avondthee en ik heb net de Lemon Zinger geprobeerd. Frisse citroensmaak met zoete hibiscus.

Sorry voor mijn overdreven 'review', maar ik ben gewoon enthousiast. :')

pi_105292428
Vandaag dropthee binnen gekregen van teabar, erg lekker, maar de dropsmaak had iets sterker gemogen.
pi_105319473
Ik had een dropplant in mijn tuin maar die is dood gegaan. Als je daar thee van zette was het ook meer de geur die aan drop deed denken dan de smaak. Maar eigenlijk vond ik dat lekker, gewoon lekker snuffelen aan de thee.
pi_105319651
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:31 schreef kieskleurig het volgende:
Vandaag dropthee binnen gekregen van teabar, erg lekker, maar de dropsmaak had iets sterker gemogen.
Hmm klinkt lekker!
pi_105320519
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:41 schreef Miendientje het volgende:
Ik had een dropplant in mijn tuin maar die is dood gegaan. Als je daar thee van zette was het ook meer de geur die aan drop deed denken dan de smaak. Maar eigenlijk vond ik dat lekker, gewoon lekker snuffelen aan de thee.
Deze thee ruikt ook echt heerlijk :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Hmm klinkt lekker!
Is het ook :) er zitten echte dropjes in, helaas wel erg weinig. Ik heb er pas 3 kunnen vinden in mijn zakje van 100 gram.
Maar toch net iets smaakvoller dan zoethoutthee, ook een favoriet van mij c_/

Heeft iemand hier wel eens notenthee geprobeerd? Ik ben er wel nieuwsgierig naar, maar kan me ergens niet voorstellen dat stukjes noot ook echt veel smaak aan de thee zullen geven..
pi_105326563
Blossom Earl Grey van Twinings O+
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_105331700
Ik wil niet vloeken in de kerk maar ik vind die nieuwe Caramelized Pear van Pickwick erg lekker :)
pi_105438461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:33 schreef Trusten het volgende:
Ik wil niet vloeken in de kerk maar ik vind die nieuwe Caramelized Pear van Pickwick erg lekker :)
En dat heb ik met de Smooth Chai van Pickwick. Had iets sterkers gemogen maar ach..

Iemand nog tips voor lekkere soorten Chai?
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
pi_105438532

lekker!
pi_105438661
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2011 00:34 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]

lekker!
Ziet er lekker uit, morgen eens kijken in de biologische supermarkt
"I went to a bookstore and asked the saleswoman, "Where's the self-help section?" She said if she told me, it would defeat the purpose." ~George Carlin
pi_105492268
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 00:32 schreef TandooriChicken het volgende:

[..]

En dat heb ik met de Smooth Chai van Pickwick. Had iets sterkers gemogen maar ach..

Iemand nog tips voor lekkere soorten Chai?
Ik vind zelf die van Celestial ook erg lekker, vooral met opgeschuimde melk :9
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:01:57 #70
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_105659799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:30 schreef 1lluminati het volgende:
Gisteren de herbal tea sampler gekocht van Celestial Seasonings en god wat zijn al die smaken lekker. Geen vieze Pickwick meuk, maar goede thee met precies de smaak die op de verpakking staat aangegeven. Normaal drink ik alleen losse thee, omdat ik een keer ben afgeknapt van dat gruis, maar dit is heerlijk.
Peppermint is 100% pure pepermunt en smaakt heel authentiek, zoals je zou verwachten. Honey Vanilla Chamomille is een lekkere avondthee en ik heb net de Lemon Zinger geprobeerd. Frisse citroensmaak met zoete hibiscus.

[ afbeelding ]
Het leuke is als je de ingredienten lijsten naast elkaar legt, er weinig verschil in zit.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_105701196
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:01 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Het leuke is als je de ingredienten lijsten naast elkaar legt, er weinig verschil in zit.
Klopt ja, viel mij ook op. Echter, ik denk dat het verschil procentueel is. Peppermint heeft bijvoorbeeld 100% peppermint (joh), en kamille heeft ook mint, maar dan in mindere mate dan de kamille die in zo'n zakje zit.

Ik kom er net trouwens achter dat je één zo'n zakje voor 3 'servings' kan gebruiken. Nais!
  zondag 18 december 2011 @ 16:59:48 #72
139677 Curiosity
pi_105730904
Ik had ook een doosje fruit tea sampler van Celestial, man wat is dat smerig, 5 fruit smaken en alle 5 de soorten hebben dat de hibiscus er boven uit komt, wat een smerige zurige smaak is dat.
pi_105731102
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:59 schreef Curiosity het volgende:
Ik had ook een doosje fruit tea sampler van Celestial, man wat is dat smerig, 5 fruit smaken en alle 5 de soorten hebben dat de hibiscus er boven uit komt, wat een smerige zurige smaak is dat.
Ja, ik vind dat ook smerig.
pi_105753025
Die fruit tea sampler heb ik een dag geleden gekocht! Slechte aankoop dus?
pi_105753311
ik hou van hibiscus :@
pi_105762598
De goedkope zakjes groene thee van de toko. Niets liever dan dat, al ben ik ook een grote fan van Celestial Seasonings. Ze zijn alleen lastig te krijgen dus hou ik het tegenwoordig maar op groene thee.
pi_106524424
Kwam laatst deze site tegen
Longjin Dragon Well Green Tea 25 euro voor 12.5 gram.... :D
Dan ga je je toch afvragen hoe dat zal smaken :)
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 16:32:11 #80
43556 miss_dynastie
pi_106527609
quote:
Oooh die had ik eerder moeten zien, dat had me drie euro kunnen besparen (had ze allemaal gekocht bij de introductie)... vind ze niet echt lekker :N
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:41:43 #81
139770 Miasan
Roemer has it
pi_106660695
Wie kan mij een goede vanillethee aanraden?

Jaren geleden dronk ik niets liever dan Pickwick vanille, maar die bestaat al lang niet meer. Zo'n heerlijk zacht zoet aroma ;( Ik heb toen de vanillethee van Twinings geprobeerd maar die vond ik niet lekker. Losse thee is ook goed.

Op het moment koop ik steeds kleine blikjes Kusmi Tea (bij een winkel die doet in Hanze-producten). Het merk bestaat al heel lang en ze zijn beroemd geworden om hun Earl Grey, momenteel mijn favoriete theesoort. De reguliere Earl Grey smaakt zeer goed en de Anastasia ruikt iig lekker sterk. De Prince Vladimir (o.a. bergamot en vanille - een winnaar zou je denken) valt tegen, beetje slap zoetmeurend bakje thee. Sint Petersburg vind ik ook niet zo. Dus 50/50 tot nu toe, al is hun Earl Grey wel een van de lekkerste die ik ooit heb gehad. :9~

Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_106663923
Gewoon zwarte thee, geen chemische ranzige smaakjes eraan, geen suiker, geen melk enz.

Bij voorkeur Ceylon.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_106664610
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 00:14 schreef Mirjam het volgende:
ik hou van hibiscus :@
Ik kan het inmiddels ook wel waarderen ja :9

En thee O+. Morgen weer even een flinke voorraad meenemen naar werk, de thee daar is niet te drinken. Die van mijzelf gelukkig wel O+
pi_106823707
Heb ook die sampler van pickwick gratis in huis gehaald :P

Hij kwam echt snel trouwens, paar dagen denk ik was ie er.

Ik heb nu de Caramelised Pear geprobeerd, en die vind ik op zich wel lekker. Hij smaakt heel stroopwafelig vind ik :)
pi_106824926
ik heb nog steeds niets binnen. jammer
pi_106841510
Ik heb hem gisteren binnen gekregen, precies een week dus.
pi_106841881
Vandaag aangevraagd *O*. Hoop niet dat het 3 weken duurt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 15 januari 2012 @ 20:46:13 #88
97745 Thorical
finding a way
pi_106845841
Ik heb het thee DE ook besteld toch eens kijken of er iets leuks tussen zit.
Ook ff wezen kijken waar ze de Kusmi thee verkopen in Amsterdam.
En dat blijkt zowel in de Bijenkorf als in het het Hofje van Wijs te zijn.
pi_106846909
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:45 schreef Nightanimal het volgende:
Kwam laatst deze site tegen
Longjin Dragon Well Green Tea 25 euro voor 12.5 gram.... :D
Dan ga je je toch afvragen hoe dat zal smaken :)
Ik vraag het me ook af. heb wel eens dure groene thee gehad in een goed restaurant en ik moet zeggen dat het errug lekker was. net als heel goede koffie is het wel bijzonder.

Ik kreeg in dat restaurant een gerookte thee, bij een mooi gerechtje met tonijn.
Whatever...
pi_106868631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:30 schreef 1lluminati het volgende:

[ afbeelding ]
Helemaal mee eens! :Y
Lemon Zinger is één van m'n favorieten, en eigenlijk vind ik bijna alles van dit merk erg lekker.
(Jaren geleden hadden ze ook English Toffee, Cola Tea en Caramel-Vanille, maar die soorten heb ik daarna helaas nooit meer gezien. ;( )

Ik haal hem altijd bij de Gezond & Wel winkel (reformhuis), evenals de Yogi theesoorten (o.a. jasmijn). :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:03:30 #91
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_107250808
Elke keer als ik thee probeer, ben ik weer zo teleurgesteld. ;( Dan ruikt het heel lekker, maar als je een slokje neemt, verschilt het amper van heet water. :{

maar ik wil ook graag eens wat warms drinken op m'n werk en koffie is de as van het kwaad. :P
Dus weet iemand misschien wat theesoorten die wat smaakvoller zijn? Of heb ik gewoon ontealistische verwachtingen van dat spul?
pi_107251310
ik vind de thee van lipton altijd erg lekker
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:40:12 #93
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107252184
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:58 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]
Helemaal mee eens! :Y
Lemon Zinger is één van m'n favorieten, en eigenlijk vind ik bijna alles van dit merk erg lekker.
(Jaren geleden hadden ze ook English Toffee, Cola Tea en Caramel-Vanille, maar die soorten heb ik daarna helaas nooit meer gezien. ;( )

Ik haal hem altijd bij de Gezond & Wel winkel (reformhuis), evenals de Yogi theesoorten (o.a. jasmijn). :)
O+ celestial seasonings!! Apple cinnamon is ook echt heel erg lekker. De tuinen heeft heel veel smaken. En de AH heeft meestal de meer gangbare smaken.

Dan P&G tips of tedleys voor gewone thee hierzo. Beide Engelse merken.

De grootste thee teleurstelling was in Sri Lanka. In ieder restaurantje of hotelletje kreeg je Dilmah thee. :N Dat is de eerste thee die ik dus niet lust.. :N Nog bij zoon plantage geweest van een ander merk en zelfs die was niet lekker :( Uiteindelijk lumbini thee die wel lekker was.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:44:09 #94
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107252307
Hmm misschien toch eerst even lezen..

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 08:08 schreef dentrommel het volgende:
In het weekend drink ik enkel losse thee (momenteel ceylon extra cecilyan mmm) maar 's ochtends is dit qua tijd niet haalbaar dus 's ochtends is het een theezakje. Ik ben verschillende merken aan het proberen. Iemand ervaringen met onderstaande merken en de verschillen er tussen? Buiten de lipton zijn de andere merken hier hoofdzakelijk per 100 te verkrijgen dus ineens een grote doos die mogelijk kan tegenvallen.

lipton yellow label : meest te verkrijgen in belgie maar vind ik niet zo lekker. Ofwel smaakt de thee waterachtig, ofwel laat je hem wat langer trekken en wordt hij bitter.

pg tips : engels merk, nog niet geprobeerd. Is ook van unilever dus vraag ik me af of deze niet hetzelfde als lipton is vermits ze hun eigen plantages hebben?

yorkshire tea : nog niet geprobeerd maar zou volgens Engelse/Amerikaanse reviews lekker zijn

dilmah premium ceylon: nog niet geprobeerd, is dacht ik ook niet in belgie te krijgen maar klinkt al lekker als je de promo-talk op hun site leest ;-)

Over pickwick, die vind ik minder dan de lipton thee.

P&G is wel echt vele malen beter dan pickwick! Veel minder bitter. Tedleys is iets sterker van smaak maar niet bitter.

Dilmah is dus echt de meest smerige thee die ik ooit geproeft heb. Het zelfde verhaal als lipton. Of geen thee smaak of enorm bitter. Bitterder dan lipton thee.
pi_107270520
Twinings is lekker, vooral de Darjeeling. Lekker geurig en niet bitter.

Ik dacht dat Pickwick English Blend bitter was, dronk ik Jumbo Engelse Thee, nog bitterder :r

Die van AH smaakt opvallend fris voor een huismerk, vind hem zelfs lekkerder dan pickwick
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_107270879
Hier is het pickwickproefpakketje binnen, zat de peer-versie helaas niet in. Maar ga de andere 2 morgen op werk eens proberen :9
pi_107271783
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2011 08:08 schreef dentrommel het volgende:

Huh,ik snap het probleem niet zo. Losse thee zetten is toch echt maar 10 sec extra werk.
Ik pak gewoon een losse filter, met een lepeltje wat thee in en klaar.
pi_107336861
PG Tips rules, ik ben een fervente thee drinker maar qua smaak steek PG Tips, Lipton, Twinnings, Tetley, PickWick en alle anderen 3x in de zak. Ik bestel PG Tips in de UK en soms als ik geluk heb vindt wat bij de Toko. Echt lekkere thee!

Trouwens, lekkerste vanilla thee is thee uit MAURITIUS. De lokale thee (Bois Cheri) is gebaseerd op vanilie en echt heerlijk - men drinkt het daar met melk, eerst water koken, op kookpunt losse thee toevoegen, paar minuutjes laten koken, daarna melk toevoegen, weer paar minuutjes en ... dan genieten!

Echte lekker thee is ouderwetse Indiase Chai, thee met melk en cardemon - niet dat slap aftreksel wat nu als "kant-en-klaar" wordt verkocht door PickWick, het is zo goor, dat ik het hele doosje en glas heb weggegooid.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_107565564
Iemand een idee waar Pickwick Apple thee te koop is?

Zit in een fruitmix, maar zou graag verpakking met alleen Apple willen...

Via Google kom ik alleen op Overtoom uit en heb geen bedrijf ;-)

http://www.overtoom.nl/th(...)5e4d35a9be20d3b6c09d
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_108934646
Proefpakketje Lipton aan te vragen http://www.try-now.nl/lip(...)site_Banner_Homepage

Voor de fans van o.a. Yogi tea kun je bij iHerb nu met de code NEH288 als nieuwe klant t/m dinsdag $8 korting krijgen, daarna krijg je met die code weer gewoon $5 korting. Je hebt wel een creditcard nodig.
http://www.iherb.com/Yogi-Tea

Pickwick appelthee kun je in de Douwe Egbertswinkels kopen: http://www.douweegbertsen(...)Emeer&productid=3236
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:21:10 #101
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_108937105
Wij bestellen vaker wat op iHerb maar nooit stilgestaan bij de thee.
Wie heeft er aanraders? Ik hou erg van fruit (mango, bosvruchten, perzik) en bloementhee (roos, jasmijn).
Heb nu van AH de Jasmijn/aardbei gekocht, het zal mij benieuwen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_108938220
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:21 schreef Maria2.0 het volgende:
Wij bestellen vaker wat op iHerb maar nooit stilgestaan bij de thee.
Wie heeft er aanraders? Ik hou erg van fruit (mango, bosvruchten, perzik) en bloementhee (roos, jasmijn).
Heb nu van AH de Jasmijn/aardbei gekocht, het zal mij benieuwen.
Die vind ik lekker!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:51:20 #104
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_108939480
Dank! Helaas hebben we al 2 orders gedaan op allebei onze CC's dus dan geldt die korting niet meer.
Die AH thee is inderdaad erg prima hoewel de aardbei overheerst.
L'Enfer, c'est les autres.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:31:17 #105
94080 VeX-
pi_108943732
Zonnatura oplosthee is ook best lekker
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_108943760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:31 schreef VeX- het volgende:
Zonnatura oplosthee is ook best lekker
?
http://www.nu.nl/gezondhe(...)stgevende-thee-.html
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:35:17 #107
94080 VeX-
pi_108943828
Blijft wel lekker, maar dat verbaast me wel een beetje. ;(
pi_108945689
Ik schaam me een beetje om dit te zeggen als rechtaarde theesnob maar de Earl Grey losse thee van de Pickwick (alleen verkrijgbaar bij AH) is eigenlijk best lekker. Als ik heel eerlijk ben is het een van de lekkerste Earl Greys die ik tot nu toe geproefd heb. :@

Pickwick...

Pickwick! o|O
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 18:46:59 #109
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_108945701
ik vind pickwick nooit te hachelen, dus da's wel grappig inderdaad :D
pi_108945930
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:46 schreef Mirjam het volgende:
Precies! Ik snap echt niet hoe het kan. ;(
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:56:15 #111
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_109074569
Twinings Irish Breakfast is mijn favoriet tot nu toe als het om zakjes thee gaat. Lekker sterk en een volle aroma, dus je wordt er goed wakker mee, mooi alternatief voor koffie.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_110586937
Thuis drinken we altijd Engelse thee. Twinings, Tetley of Yorkshire Tea.

Qua smaakjes thee koop ik pickwick of huismerk.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_110587082
Fairtrade rooibos, Twinings earl grey en Perfect sinaasappelthee zijn mijn favoriete supermarkt-theetjes.
pi_110618473
Kers van picwick *O*
Maak van niemand een prioriteit, waar jij slechts een optie bent.
pi_110647201
Mijn ultieme favorieten zijn Lomi Lomi, Reiki en Feng Shui thee. Het zijn losse kruiden uit alle delen van de wereld, die je zelf in een theebuideltje moet stoppen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:19:35 #116
139677 Curiosity
pi_111670670
Nu bij de Xenos biologische thee, 6 varianten, groene, witte en kruidenthee heb ik gezien.
Misschien dat ze in andere filialen andere smaken hebben?
0,99 cent een doosje.

http://www.goodearthtea.com/?page_id=40
pi_111830019
Beste mensen,

ik ben op zoek naar Assam thee om milktea te maken.
Weet iemand waar ik dat kan vinden in een winkel in Rotterdam?
Zelf Theemaas gevonden en eentje in de koopgoot.

Ik zoek eigenlijk een thee soort met "body" en ben tegen deze aan gekomen toen ik het in Engeland dronk als basis voor milktea.

Zijn er andere aanraders die ook een krachtige "body" hebben?

Graag hoor ik van jullie

[ Bericht 6% gewijzigd door LTCY18 op 21-05-2012 14:33:38 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 12:10:57 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_116454594
kwam afgelopen zaterdag deze thee tegen in de bio-winkel en hij is echt O+
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_120119809
Doosje Ran Watte staan, van Dilmah (De mildste uit deze serie, plaatje hieronder de linker):

Ben sowieso een grote fan van 'single blend' thee, en dan vooral van Dilmah. Thee die je onwijs donker kan maken maar niet bitter zal worden. Heerlijk :)
pi_122555180
ik vind deze earl grey van de Lidl wel lekker, wat vinden jullie daarvan?, zelf vin ik hem zoiezo minder dan de pickwick.

woensdag 6 februari 2013 @ 17:08:26 #121
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122557517
Heb net rooibosthee aardbei/slagroom gekocht bij de Aldi... het stinkt :')
Dus geen zin om het werkelijk te maken :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 17:33:03 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122558338
Sowieso is rooibos geen thee.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 17:37:56 #123
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122558497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:03 schreef jerney het volgende:
Elke keer als ik thee probeer, ben ik weer zo teleurgesteld. ;( Dan ruikt het heel lekker, maar als je een slokje neemt, verschilt het amper van heet water. :{

maar ik wil ook graag eens wat warms drinken op m'n werk en koffie is de as van het kwaad. :P
Dus weet iemand misschien wat theesoorten die wat smaakvoller zijn? Of heb ik gewoon ontealistische verwachtingen van dat spul?
Probeer een wat meer rokerige thee. Keemun Congou is bijvoorbeeld een goede stap. Je kan natuurlijk ook gelijk over gaan op de lapsang souchong, maar ik vind dat altijd te sterk smaken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:47:32 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122558911
Heb een blikje losse lady grey van Twinings, heerlijk, met citrusstukjes, bergamotte en korenbloemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:48:45 #125
45206 Pietverdriet
pi_122558964
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:46 schreef Mirjam het volgende:
De losse thee is een stuk beter dan de zakjes.
pi_122567837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een blikje losse lady grey van Twinings, heerlijk, met citrusstukjes, bergamotte en korenbloemen.
:D Die heb ik ook! O+

Behalve twee keer in de maand een lady grey drink ik verder eigenlijk alleen maar (groene) thee als ik ergens sushi ga eten. :@ Ik neem me telkens voor om het thuis ook wat vaker te maken, maar blijkbaar ben ik er toch niet zo dol op dat het ervan komt..
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:50:58 #127
97745 Thorical
finding a way
pi_122634757
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik schaam me een beetje om dit te zeggen als rechtaarde theesnob maar de Earl Grey losse thee van de Pickwick (alleen verkrijgbaar bij AH) is eigenlijk best lekker. Als ik heel eerlijk ben is het een van de lekkerste Earl Greys die ik tot nu toe geproefd heb. :@

Pickwick...

Pickwick! o|O
In het verleden dronken wij ook vaak Orange Peko van Pickwick en zolang je niet veel beter weet dan was dat best te drinken.
Is er nog losse thee van Pickwick?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:10:53 #128
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_122673081
Pickwick Sterrenmunt :9
^O^
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 14:18:37 #129
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_122675168
Jasmijn thee :9 Met een schijfje citroen in de pot :9~

Verder heb ik hele stapels verschillende soorten kruiden"thee" liggen die ik eigenlijk niet gebruik.
Allemaal verschillende soorten thee gehaald toen ik afstudeerstage liep omdat ik geen koffie drink en vervolgens drink ik thuis bijna geen thee :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_122675607
Weet iemand waar ik dit merk nog kan kopen?
ik vind de fransisco fruits heerlijk, heb ze een keer bij het kruidvat gekocht,maar dat was een eenmalige actie.

Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 14:43:31 #131
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_122675906
Bel het bedrijf dat de distributie doet ^O^

Tel: + 31 183 - 407490

Verder kwam mijn google zoektocht namelijk niet.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_122675942
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:32 schreef THEFXR het volgende:
ik vind de fransisco fruits heerlijk, heb ze een keer bij het kruidvat gekocht,maar dat was een eenmalige actie.

[ afbeelding ]
volgens mij de xenos
pi_122675984
Ik heb nu bosvruchten, earl grey, groene thee, rooibos, mango & citroen op mijn kamer.
pi_122676014
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

volgens mij de xenos
aah, die zit wel bij mij in de buurt.
  zondag 10 februari 2013 @ 13:59:51 #135
159909 -Peach
Prunus persica
pi_122710391
Eigenlijk houd ik niet van thee met sinaasappelsmaakjes, maar de Orange Jaïpur van Lipton is toch wel erg smakelijk!
Mijn all-time favorite is toch wel de (losse) groene thee met jasmijn van Kaldi :9

Gebruiken jullie ooit van die theebloemen? Ziet er wel mooi uit, maar ik vraag me altijd af of er nu ook echt een lekker smaakje vanaf komt?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_122721197
Ik houd het maar bij earl grey. Blijf ik het lekkerste vibden
pi_123113703
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:43 schreef dud0r het volgende:

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:43 schreef dud0r het volgende:

contact gehad, is niet meer leverbaar :'(
pi_123116064
quote:

[ afbeelding ]
Xenos :)

Spuit 11 :P
pi_123121295
De lekkerste thee is Marokkaanse verse mint thee. Goddelijk.
Hhhh
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:27:37 #140
45206 Pietverdriet
pi_123122337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:01 schreef Mechant het volgende:
De lekkerste thee is Marokkaanse verse mint thee. Goddelijk.
Wat is daar Marokkaans aan?
pi_123122660
ik heb als cadeautje voor een theeliefhebber allemaal smaken losse zwarte thee gehaald bij Simon Lévelt. En ook theeparels, strak opgerolde theebladeren. Ik ben benieuwd of hij echt verschil proeft en of de thee van betere kwaliteit is! :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:40:31 #142
45206 Pietverdriet
pi_123122784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:36 schreef Bakkerd het volgende:
ik heb als cadeautje voor een theeliefhebber allemaal smaken losse zwarte thee gehaald bij Simon Lévelt. En ook theeparels, strak opgerolde theebladeren. Ik ben benieuwd of hij echt verschil proeft en of de thee van betere kwaliteit is! :)
Allerlei smaken als in, bosvruchten, aardbei, etc ?
pi_123126802
quote:

[ afbeelding ]
Bah deze zit vol chemische smaakstoffen
Zoals alle thee bij xenos :{w

Deze is heerlijk
http://www.yogiproducts.c(...)en-tea-lemon-ginger/
pi_123127154
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:30 schreef quirina het volgende:

[..]

Bah deze zit vol chemische smaakstoffen
Zoals alle thee bij xenos :{w

Deze is heerlijk
http://www.yogiproducts.c(...)en-tea-lemon-ginger/

die thee is heerlijk, en smaakte totaal niet chemisch
pi_123127393
Ik hoef geen xenosthee. Bah!
Goedkope chemische meuk. :{w
pi_123127754
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:48 schreef quirina het volgende:
je hebt het nog niet eens geproeft
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:58:50 #147
45206 Pietverdriet
pi_123127842
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:48 schreef quirina het volgende:
Als je op die website had gekeken zag je dat ze geen kunstmatige smaakstoffen gebruiken
pi_123157965
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Allerlei smaken als in, bosvruchten, aardbei, etc ?
Nee, als in één die gerookt is boven dat en dat hout, één bijzonder geschikt voor ontbijt, etc. Hij houdt niet van "smaakjesthee".
pi_123307622
De gewone Pick Wick thee ;) _O_ *O*
Werewolf
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:21:56 #150
139677 Curiosity
pi_129650354
Vanmiddag 2 dozen Pickwick thee gehaald bij Xenos, deze waren bestemd voor de Tjechische markt.
Bijzondere en aparte smaken zitten erin.
Hieronder wat voorbeelden van de smaken.

Groene thee met aardbei en citroengras, groene thee met ananas, groene thee met mango en jasmijn.
Zwarte thee met:
Bloedsinaasappel, limoen en ananas, kersen en yoghurt, peer citroen en vanille.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:24:47 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129650420
Met een glas verse Lady Earl Grey van Simon Levelt in de hangmat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133428897
Als je verkouden bent:
Yogi tea breathe deep is errrug goed!
^O^
pi_133434455
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:15 schreef quirina het volgende:
Als je verkouden bent:
Yogi tea breathe deep is errrug goed!
^O^
Yogi tea O+ _O_
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_133434600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:25 schreef essnhills het volgende:

[..]

Yogi tea O+ _O_
_O_
pi_133434626
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:31 schreef quirina het volgende:

[..]

_O_
Dat is zo lekker hè :9~
  woensdag 20 november 2013 @ 08:06:55 #156
97745 Thorical
finding a way
pi_133437159
Wie heeft er ervaring met pu-erh thee van Bic.
Buy in coins een Chinese webshop?
  donderdag 21 november 2013 @ 00:45:56 #157
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_133472104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 08:06 schreef Thorical het volgende:
Wie heeft er ervaring met pu-erh thee van Bic.
Buy in coins een Chinese webshop?
ken de thee niet. De webshop zelf wel, imo een van de beste chinese webshops die er is. Is mijn vaste webshop, komt altijd aan en goede Klantenservice :)
  donderdag 21 november 2013 @ 11:38:25 #158
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_133478583
Jammer dat veel kruidenthee melanges tegenwoordig overal zoethout in gooien. Teveel zoethout is zo slecht voor je bloeddruk en ik als fanatiek theedrinker mijd daarom altijd zoethout.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_133478692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Jammer dat veel kruidenthee melanges tegenwoordig overal zoethout in gooien. Teveel zoethout is zo slecht voor je bloeddruk en ik als fanatiek theedrinker mijd daarom altijd zoethout.
Het is een makkelijke smaakmaker hè?
  donderdag 21 november 2013 @ 11:52:45 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133479006
Net terug van vakantie uit o.a. Darjeeling. 1,5kg groene thee meegenomen (goeie, eerst geproefd :9 )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133489807
Bij de tuinen en de reformwinkel heb je genoeg kruidenthee zonder zoethout dus het is makkelijk te vermijden.
  dinsdag 17 december 2013 @ 13:41:36 #162
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_134363023
O+ Een Thee topic O+

Ben net begonnen om een beetje een 'verzameling' aan te leggen, mijn huidige favoriet is Lapsang :9. Gerookte zwarte thee, maar de meeste hier in huis gruwelen ervan. :P
Robert Moog died for our synths
pi_134394555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:41 schreef essnhills het volgende:

Het is een makkelijke smaakmaker hè?
Maar dat wil dan niet zeggen dat het er perse in moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 09:02:29 ]
pi_134445454
quote:
15s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Maar dat wil dan niet zeggen dat het er perse in moet.
Dat zeg ik ook niet, ik vermoed alleen dat dat de reden is waarom het tegenwoordig praktisch overal in zit ;)
  maandag 5 januari 2015 @ 02:12:59 #165
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_148345254
even een heel erge kick! :@

Maar ik had een vraag aan alle theeleuten. Ik ben dol op de smaak van anijs, en anijsthee lijkt me echt heel lekker. Voor zover ik weet is dat nauwelijks ergens te koop (?).
Nu had ik laatst anijszaadjes gekocht, met het idee om daar dan thee van te maken. Kan dat? Door ze in een thee-ei te doen? Of krijg je dan teveel een 'heet water met anijssmaak'-effect?
Koel en donker bewaren
pi_159565832
Ik drink best wel vaak thee, maar eigenlijk alleen english blend en earl grey van pickwick. Heb geen weet van andere theeën, hou wel van sterke thee en wil best wat meer betalen voor een goede kwaliteit. Houd niet van allemaal fruit smaakjes enzo, dus wat is nou echt goede normale thee?
  maandag 1 februari 2016 @ 14:05:56 #167
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159568010
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:12 schreef Guanabana het volgende:

Maar ik had een vraag aan alle theeleuten. Ik ben dol op de smaak van anijs, en anijsthee lijkt me echt heel lekker. Voor zover ik weet is dat nauwelijks ergens te koop (?).
Nu had ik laatst anijszaadjes gekocht, met het idee om daar dan thee van te maken. Kan dat? Door ze in een thee-ei te doen? Of krijg je dan teveel een 'heet water met anijssmaak'-effect?
er zijn wel mixjes met anijs.
Volgens mij de stoelgang thee van kneipp maar die moet je niet de hele dag drinken :')
  maandag 1 februari 2016 @ 14:08:04 #168
45206 Pietverdriet
pi_159568070
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:12 schreef Guanabana het volgende:

Ja, dat kan, doe er venkelzaad bij, heeft ook een anijssmaak
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 01:34:11 #169
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_167065128
Ben nu in de theegebieden van Sri Lanka. Morgen (vandaag hier) naar een theefabriek/-plantage.

Kom minimaal met een kilo aan losse thee naar huis. :D.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 4 december 2016 @ 15:20:16 #170
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_167096201
Net deze gekocht... vind het erg lekker!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_167096228
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Net deze gekocht... vind het erg lekker!
[ afbeelding ]
Dan mag je wel inslaan, ze hebben hem vernieuwd, en die is een stuk heftiger van smaak, ik vind 'm veel minder lekker dan de oude.
pi_196228239
Welke thee drinken jullie? Ik dronk nooit thee, meestal koffie, maar nu ik veel thuis zit en met koffie wou minderen ben ik toch aan de thee gegaan. Mijn favoriet is zoethout op dit moment. Welke thee soorten zijn aanrades?
De enige waar ik echt geen fan van ben is op dit moment rooibos.
pi_196228281
Witte thee _O_
Maar niet die uit de supermarkt, dat is geen witte thee
pi_196228291
Alles van zonnatura. Favo's zijn brandnetelthee en citroengras/gemberthee.
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:47:16 #175
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196228307
Earl green heb ik nu
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:48:46 #176
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196228344
Aardbeienthee.
pi_196228369
Rooibos, artisjok, gember, munt en groene thee! Laatste 4 zijn heerlijk te combineren mits vers! *O*
pi_196228370
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Aardbeienthee.
Proeft dat echt naar aardbei?
pi_196228384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:49 schreef Hydrogeny het volgende:
Rooibos, artisjok, gember, munt en groene thee! Laatste 4 zijn heerlijk te combineren mits vers! *O*
dat is toch vis :?
pi_196228395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:46 schreef Dries4Ever het volgende:
Witte thee _O_
waar haal jij je thee dan?
En hoe smaakt witte thee?
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:50:29 #181
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196228403
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Aardbeienthee.
Edit
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:51:06 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196228419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Proeft dat echt naar aardbei?
Zeker!
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:51:46 #183
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_196228442
quote:
Witte thee _O_
Heeft er ook één Voedingsdienst van waarde gezien :')
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:53:30 #184
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_196228491
Twinings Earl Grey.
Twinings Lady Grey.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_196228673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

dat is toch vis :?
Denk dat je ansjovis bedoelt ofzo :D
Artisjok
pi_196229003
Winterglow O+
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_196229227
Tension Tamer van het merk Celestial Seasonings is mijn favo
  vrijdag 13 november 2020 @ 21:28:05 #188
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196229350
Na mijn eerste twee koppen koffie neem ik thee, en de eerste mok is altijd:

pi_196229363
quote:
Witte thee _O_
En zwart? #BLM
  vrijdag 13 november 2020 @ 21:37:18 #190
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196229512
quote:
Witte thee _O_
Witte thee :')
Kan je net zo goed water drinken
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196229843
Fruitthee! Mango, aardbei, bosbessen. Maar ook zoethout is lekker
pi_196230386
Op kantoor dronk ik altijd koffie, maar nu klok ik liters thee weg. In praktijk gewoon simpele zakjes uit de supermarkt: Earl Grey, Munt of sterrenmunt.
Laatst ook een berg kwaliteitsthee gekocht, maar ik merk dat wanneer ik aan het werk ben, ik toch geen verschil proef tussen Aldi-thee van 0,56 of theewinkelthee van 7,- .Die dure thee bewaar ik wel voor 's avond als ik rust heb.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 13 november 2020 @ 22:25:01 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196230434
Earl Grey.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196249832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:44 schreef jameshond7 het volgende:
Welke thee drinken jullie? Ik dronk nooit thee, meestal koffie, maar nu ik veel thuis zit en met koffie wou minderen ben ik toch aan de thee gegaan. Mijn favoriet is zoethout op dit moment. Welke thee soorten zijn aanrades?
De enige waar ik echt geen fan van ben is op dit moment rooibos.
Zo ben ik ook begonnen, zoethout is inderdaad ook mijn favoriet. Maar Rooibos staat bij mij dan wel weer op een tweede plek. Denk dat je het toch allemaal zelf een beetje moet gaan proberen.
Normaal zou ik zeggen ga naar een theewinkel, daar mag je overal eerst even aan ruiken. Maar dat zal nu wat lastiger zijn.
  zondag 15 november 2020 @ 09:10:27 #195
338319 ZarB
Piña colada
pi_196249890
Thee _O_ max 2 koffie per dag en daarna liters thee. Alles wel lekker. Liefst ook seizoensgebonden dus herstthee, winterthee :9~
Verse thee met munt, kaneel, sinaasappel. Verse gember etc etc.

Wat betreft zoethout: ik weet niet hoe je bloeddruk is, maar voor een hoge bloeddruk is het niet aan te raden er veel van te drinken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196249914
's ochtends zwarte thee, meestal een goede assam. In de middag en avond liever chinese of japanse groene thee zoals pi lo chun of sencha. Sowieso alleen losse thee, zakjesthee uit de supermarkt is oha gore goedkope troep. En smaakjesthee hoef ik al helemaal niet.
pi_196250440
Ik ben maar een simpele ziel, ik geef de voorkeur aan Pickwick Dutch blend :@
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196250647
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:11 schreef Sicstus het volgende:
Ik ben maar een simpele ziel, ik geef de voorkeur aan Pickwick Dutch blend :@
Ik zou je aanraden om op zijn minst 1 keer een echt goede losse thee te proberen, er gaan werelden voor je open.

Maak voor de grap eens zo'n theezakje open, er zit bijna alleen gruis in. Je hoort hele blaadjes te hebben, die zich prachtig ontvouwen als je er water op giet.
pi_196252203
Voor de zoethout drinkers let op met de hoeveelheden. Zoethout verhoogt de bloeddruk, je kan er daarom niet heel veel van drinken. Wissel het af met andere soorten om je gezondheid leuk te houden.

Bij mij is de winterthee net op en ga nu door op de lapsang souchong thee. Als die op is, mag ik weer thee shopppen. *O*
  zondag 15 november 2020 @ 12:27:48 #200
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_196253372
Het was even zoeken, maar we hebben een thee-reeks ^O^
CUL / Lekkerste thee topic deel 4!

Ik heb gevraagd of dit topic erin opgenomen kan worden :)

Dit zijn mijn favorieten:

Al is de naam wat ongeloofwaardig.. Happy mondays :{w

[ Bericht 24% gewijzigd door Muck op 15-11-2020 12:34:35 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_196254200
De chefkokkin wilde mij iets anders laten proberen voor 's avonds bij de thee. Ze had toen deze gehaald. Smaakt goed maar mag persoonlijk wel wat pittiger.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 17:03:53 #202
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_196566792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 01:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Ben nu in de theegebieden van Sri Lanka. Morgen (vandaag hier) naar een theefabriek/-plantage.

Kom minimaal met een kilo aan losse thee naar huis. :D.
Exact vier jaar geleden dat we in Sri Lanka rondliepen door de theeplantages. :D.

We kwamen inderdaad met ruim een kilo thee thuis.

Drink nu vooral Golden Yunnan thuis. En een mix genaamd Himalayan Blossom.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_196584363
Heb wel redelijk wat geprobeerd van de markt maar veel variaties zijn imho meer aromadranken dan dat ze ook maar iets met thee te maken hebben.

Ver bovenaan staat voor mij verse zwarte Turkse thee en dan meestal wat geconcentreerder. Ben meer een koffiedrinker en dit haalt 't er wel bij. Dronk het in Turkije voor jaren zo'n 5x per dag. Maak t nu ook weleens, maar mn vrouw is niet zo'n liefhebber ervan, dus om praktische reden nu wat minder.

Dan volgt qua smaak groene thee, maar drink t eigenlijk alleen heel soms in restaurants.

Ver daaronder in het dagelijkse de standaard snelle theezakjes. Earl Grey, Ceylon, rooibos, standaard groene Pickwick. Maar dat is een andere categorie dan het eerstgenoemde.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 06-12-2020 17:51:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')