Ik ken de armoede in Egypte, ben er zelf mee geconfronteerd. Ik vind het echter te voorbarig om stellig te beweren dat democratie geen schijn van kans maakt in het land.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jazeker, maar in Nederland heerst ook geen "tekort" of "noodzaak" die mensen nou net over dat grensje drukken. In dat soort landen wel, en de gevolgen daarvan zie je dagelijks in het nieuws.
En dan kan je wel zeggen "joah moar da is joa nieuwsz! da's ja nie zooo in't echiej!" Maar dat is dus niet zo.
Hun versie van democratie is je eigen mening door kunnen drukken, democratie is gewoon een katalysator voor een dictatuur van een nieuwe stroming. Wacht maar af.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom zegt dat genoeg? Zijn de demonstranten niet Islamitisch dan?
Accepteer gewoon dat het moslims zijn die strijden voor meer democratie, geheel tegen de lijn van vriend Geert die stelt dat moslims 'de democratie' kapot willen maken.
De eerste uiting van democratie was stenen smijten naar de oppositieleider.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken de armoede in Egypte, ben er zelf mee geconfronteerd. Ik vind het echter te voorbarig om stellig te beweren dat democratie geen schijn van kans maakt in het land.
Die vriendelijke mensen zijn volgens jou geen afspiegeling van de Egyptische samenleving als geheel, maar die stenenwerpers wel?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De eerste uiting van democratie was stenen smijten naar de oppositieleider.
Ik ben niet hoopvol.
Nee, maar percentueel gezien zijn de "stenenwerpers" niet zwaar in de minderheid, zoals in onze landen wel het geval is. Zie je in Libië nu ook, de soldaten van Khadaffi zijn heus niet allemaal van buiten af geïmporteerd of professionele soldaten uit het leger.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vriendelijke mensen zijn volgens jou geen afspiegeling van de Egyptische samenleving als geheel, maar die stenenwerpers wel?
De transitie is anders betrekkelijk soepeltjes verlopen in Egypte. En dat de bevolking niets moet hebben van ElBaradei is niet vreemd natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar percentueel gezien zijn de "stenenwerpers" niet zwaar in de minderheid, zoals in onze landen wel het geval is.
Duh. Elke gek, hoe wreed ook, heeft medestanders.quote:Zie je in Libië nu ook, de soldaten van Khadaffi zijn heus niet allemaal van buiten af geïmporteerd of professionele soldaten uit het leger.
Ja ik moet ook totaal niets hebben van Roemer, Pechtold, Cohen of hun collegae, en met mij een aardig grote groep Nederlanders. Maar wij staan ook niet met stenen te smijten naar hun hoofden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De transitie is anders betrekkelijk soepeltjes verlopen in Egypte. En dat de bevolking niets moet hebben van ElBaradei is niet vreemd natuurlijk.
Ze waren een beetje boos op hun voormalig dictator, en meteen heeft die hele democratie geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De eerste uiting van democratie was stenen smijten naar de oppositieleider.
Ik ben niet hoopvol.
Tot nu toe hebben ze nog niks bewezen, in Egypte zit nog gewoon een militaire dictator en Tunesië kent ook nog niets meer dan een transitie die niet bewezen is.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
..en vervolgens het tegendeel onomstotelijk wordt bewezen.
Het scheelt anders niet veel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik moet ook totaal niets hebben van Roemer, Pechtold, Cohen of hun collegae, en met mij een aardig grote groep Nederlanders. Maar wij staan ook niet met stenen te smijten naar hun hoofden.
We zijn toch geen bloody apen of wel.
Linkse Nederlandse politici vergelijken met een wrede dictatorquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik moet ook totaal niets hebben van Roemer, Pechtold, Cohen of hun collegae, en met mij een aardig grote groep Nederlanders. Maar wij staan ook niet met stenen te smijten naar hun hoofden.
We zijn toch geen bloody apen of wel.
Ik schaar me niet onder dergelijke IQ-lozen en hun wandadige gedrag.quote:
Wat wel is bewezen is dat grote groepen moslims daar de straat op gaan om te strijden voor meer democratie. Daar gaat het rationele fundament van alle Midden-Oosten haat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze nog niks bewezen, in Egypte zit nog gewoon een militaire dictator en Tunesië kent ook nog niets meer dan een transitie die niet bewezen is.
Een stel schreeuwlelijkerds op de weg noem ik geen democratie.
Laatst was er nog een meneer op de radio die de kop van Cohen eraf wil trekken. Erg geciviliseerd enzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik schaar me niet onder dergelijke IQ-lozen en hun wandadige gedrag.
Ik verbaas me erover dat er zo schamper wordt gedaan over de miljoenen die daar de straat op gaan. Je gaat bijna denken dat men vindt dat de mensen daar aan het vijandbeeld moeten blijven voldoen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:11 schreef Compatibel het volgende:
Jij en Holo doen een beetje triest. Op zich is dat niet verwonderlijk, als je hele haat tegen het Midden-Oosten gefundeerd is op het idee dat men daar anti-democratisch is ('Israël is de enige vrije democratie daaro, platbombarderen die Palestijnen!'), en vervolgens het tegendeel onomstotelijk wordt bewezen.
Ik heb geen haat tegen het Midden-Oosten, dat komt je goed uit om dat te projecteren maar totaal niet op enige waarheid berust.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat wel is bewezen is dat grote groepen moslims daar de straat op gaan om te strijden voor meer democratie. Daar gaat het rationele fundament van alle Midden-Oosten haat.
Nu niet gaan lopen liegen, mn beste.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb geen haat tegen het Midden-Oosten, dat komt je goed uit om dat te projecteren maar totaal niet op enige waarheid berust.
Ja, zo'n idioot neemt niemand toch serieus?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatst was er nog een meneer op de radio die de kop van Cohen eraf wil trekken. Erg geciviliseerd enzo.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb geen haat tegen het Midden-Oosten, dat komt je goed uit om dat te projecteren maar totaal niet op enige waarheid berust.
Ik vind de mensen (opgeleiden uitgezonderd) achterlijk en verwerpelijk, meer ook niet. Dat is geen haat ofzo, totaal niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu niet gaan lopen liegen, mn beste.
Nou, deze meneer was aardig geagiteerd. Ik vermoed dat als hij de kans krijgt, de daad bij het woord voegt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, zo'n idioot neemt niemand toch serieus?
Bovendien, wat was de context? Ik zeg ook wel eens dingen als "hak z'n ballen er af" bij de zoveelste verkrachter, maar ik zie mezelf ook niet met een bijltje daar staan.
Verwerpelijk komt anders aardig dicht in de buurt van haat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind de mensen (opgeleiden uitgezonderd) achterlijk en verwerpelijk, meer ook niet. Dat is geen haat ofzo, totaal niet.
Ja, je geeft ze "credits" en ik niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:19 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Hoe jij je aversie jegens het Midden-Oosten en hun 'achterlijke zandbak cultuur' ook uit wilt drukken, mijn punt is duidelijk.
Haat kan impliceren dat ik iets slechts in de zin zou hebben, dat is niet zo.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verwerpelijk komt anders aardig dicht in de buurt van haat.
Ooowh, noem je dat zo. Constant ageren jegens een bepaalde bevolkingsgroep = geen credits geven.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, je geeft ze "credits" en ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |