snaakster | vrijdag 14 juni 2002 @ 17:13 |
Ik heb ze (hem) pas ontdenkt en in vind het geweldig!! Zeker een aanrader om te luister als je toch bij de platenboer bent.. Ken je het? en wat vind je ervan?? |
Kid_RisK | vrijdag 14 juni 2002 @ 17:47 |
Ik heb maar een paar nummers van hem gehoord en het idee is leuk, de crossover tussen hiphop, 2-step, dancehall en weet ik veel wat nog niet meer, maar de uitvoering vind ik toch nog niet geweldig. Ik mis steeds iets in zijn nummers eigenlijk.. Denk trouwens dat je niet veel reacties zal krijgen, zo bekend is ie nou ook weer niet  |
Lortnoc | vrijdag 14 juni 2002 @ 17:50 |
Ik heb de cd (gebrand) maar nog niet veel geluisterd. Zit echt vanalles in qua stijlen maar ook qua tekst. Toch wel erg leuk. |
snaakster | vrijdag 14 juni 2002 @ 17:51 |
Weet ik, maar mijn streven is ook niet een megatopick te openen. Eerder om te delen wat ik tof vind.Wat ik tof vind zijn de teksten en zijn britse accent.. Hij is pas 20 geloof ik, dus nog tijd genoeg om te groeien |
snellejelle | vrijdag 14 juni 2002 @ 20:33 |
quote: Op vrijdag 14 juni 2002 17:51 schreef snaakster het volgende: Weet ik, maar mijn streven is ook niet een megatopick te openen. Eerder om te delen wat ik tof vind.Wat ik tof vind zijn de teksten en zijn britse accent.. Hij is pas 20 geloof ik, dus nog tijd genoeg om te groeien
Hij is volgens mij 22 jaar oud.. er staat een verhaal over hem in de nieuwste OOR.. Best leuk verhaal.... |
Grobbel | maandag 17 juni 2002 @ 18:17 |
Ik vond die single van vorig jaar (Has it come to this) maar niks, maar moet toegeven dat de rest van het album me aangenaam verraste.  |
Hainault | vrijdag 31 januari 2003 @ 11:58 |
But just don't mug yourself  |
Ener-G | vrijdag 31 januari 2003 @ 12:15 |
geniale sound hij was vorige maand nog in de Melkweg in Amsterdam |
-Wepeel2- | vrijdag 31 januari 2003 @ 12:22 |
Ja geweldig inderdaad! Ik heb een week geleden de cd gedownload en de afgelopen twee dagen zitten luisteren. Die combinatie van hip-hop,(trage) drum 'n' bas/garage/2-step en dat zware britse accent: geweldig! De single (Let's Push Thing's Forward) kende ik al een tijd via de VPRO en die vond ik toen al meteen zeer sterk. Toen ik het album recentelijk zag opduiken in allemaal jaarlijstjes heb ik hem toch maar eens gedownload. via www.metacritic.com kan je een groot aantal recensies over het album vinden. |
Z | vrijdag 31 januari 2003 @ 15:00 |
Oi, oi, oi! |
Theeboon | vrijdag 31 januari 2003 @ 18:14 |
quote: Op vrijdag 31 januari 2003 12:22 schreef -Wepeel2- het volgende: via www.metacritic.com kan je een groot aantal recensies over het album vinden.
Geniale site  |
-Wepeel2- | zaterdag 1 februari 2003 @ 20:59 |
Dit is toch echt een cd die ik origineel wil hebben. Wat een fantastische plaat. Die engelse flow is echt heerlijk om te luisteren. Een paar van mijn favoriete tracks: Let's Push Things Too Much Brandy Geezer's Need Excitement The Irony Of It All Who Dares Wins |
thesoundfan | zaterdag 1 februari 2003 @ 21:43 |
ikke vind het geweldig! Vooral its too late = master nummer |
BrauN | donderdag 27 februari 2003 @ 09:47 |
The Irony of it all Geweldig nummer! Soort gesprek tussen een of ander stuk tuig en een figuur die de hele tijd dat tuig belachelijk probeert te maken... klinkt een beetje vaag, maar anyway, supervet nummer.  Let's push things forward en Don't mug yourself vind ik trouwens ook de betere van The Streets. |
questionmark | donderdag 27 februari 2003 @ 09:54 |
sja, ik kan er niet echt warm van worden, Royksopp heeft een nummer van em gebruikt (weak become heroes) en omdat ik dat een zeeeer goed nummer vond heb ik wat van em gedowned. Maar ik was zwaar teleurgesteld toen ik dat hoorde (kan me niet herinneren welk nummer ik als eerste hoorde) maar goed. Ik dus de rest van de gedownde nummers ook maar luisteren (hij verdiende nog een kans wat mij betreft) maar ik vond maar zelden een stukje leuk, het was veels te monotone wat mij betreft.... en ach, het accent kon ik wel om lachen. Maar ik heb nu de +-15 nummers die ik op me comp had maar verwijderd... (trouwens wel weinig muziek als the streets eerder gehoord, dus das wel pluspuntje). |
BrauN | donderdag 27 februari 2003 @ 10:01 |
Je moet het ook even de tijd geven en alle nummers een paar keer luisteren, dan ga je het vanzelf waarderen, geloof mij. |
Ener-G | donderdag 27 februari 2003 @ 12:25 |
tja wat mij zo aanspreekt zijn vooral de teksten.. daar zit echt zoo'n diepere betekenis achter... bijvoorbeeld bij the Irony of it all gaat over de ironie dat mensen die zich lamzuipen en alles kort en klein slaan zo'n beetje getolereerd worden, zeg maar de hooligans enzo (die schreeuwerige gast in het nr) terwijl mensen die zich met blowen bezig houden (die kalme gast) en heling 'een gevaar voor de natie' zijn terwijl die laatste groep eigenlijk nog de minste overlast veroorzaakt (weed is nog altijd verboden in Engeland) Als je dat allemaal weet wordt het ineens een stuk interessanter  en Too Late hoef ik voorlopig even niet meer aan te horen (ben net 2 weken onvrijwillig vrijgezel ) de dingen die in dat nr gezegd worden kloppen zoo griezelig precies  |
BAZZA | dinsdag 4 maart 2003 @ 00:58 |
Best leuk zeg iniedergeval tig keer leuker als Eminem om nog maar een bleke rapper te noemen  |
Rulin | dinsdag 4 maart 2003 @ 00:59 |
quote: Op dinsdag 4 maart 2003 00:58 schreef BAZZA het volgende: Best leuk zeg iniedergeval tig keer leuker als Eminem om nog maar een bleke rapper te noemen 
wat een vergelijking  |
BAZZA | dinsdag 4 maart 2003 @ 01:00 |
quote: Op dinsdag 4 maart 2003 00:59 schreef Rulin het volgende: wat een vergelijking 
Sorry hoor  |
Oid | woensdag 5 maart 2003 @ 22:20 |
Prima album hoor, lekker als achtergrondje als je zit te poeteren, en de teksten zijn inderdaad vaak best herkenbaar. Weak become heroes it's to late turn the page Don't mug yourself ... Dat zijn wat mij betreft de toppers. |
Citroentje | donderdag 6 maart 2003 @ 19:05 |
Ik luister het album weer, lekker hoor. |
flaphead | donderdag 6 maart 2003 @ 22:10 |
heerlijk album! combinatie van de muziek (ik ben niet bekend met garage dus ik hoor een flinke mengeling van vele stijlen) met dat geweldige britse accent is top. het is echt een album waar ik vrolijk van kan worden en geloof me, daar bestaan er maar weinig van! |
Limhes | vrijdag 7 mei 2004 @ 14:22 |
(kick!)
Heeft iemand de nieuwe CD van The Streets, A Grand Don't Come For Free, al? Heb em nu 'n week en al behoorlijk vaak geluisterd, maar heb t idee dat dit album nooit t niveau zal halen van OPM... Het is n stuk trager/zwaarder, en ook de teksten vind ik minder sterk.
Wat vinden jullie? |
XxxPimxxX | vrijdag 14 mei 2004 @ 08:54 |
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:22 schreef Limhes het volgende: (kick!)
Heeft iemand de nieuwe CD van The Streets, A Grand Don't Come For Free, al? Heb em nu 'n week en al behoorlijk vaak geluisterd, maar heb t idee dat dit album nooit t niveau zal halen van OPM... Het is n stuk trager/zwaarder, en ook de teksten vind ik minder sterk.
Wat vinden jullie? Heb hem nu ook net, paar keer geluisterd en mijn eerste indruk is hetzelfde als die van jou.
Teksten een stuk minder, hoevaak lult hij wel niet over z'n tv , en de nummers hebben geen tot amper variatie. Sommige tracks zijn dan wel weer steen goed maar in zijn totaliteit haalt 't album het niet bij Original Pirate Material.
Maar toch, The Streets  |
Pistol_Pete | vrijdag 14 mei 2004 @ 13:30 |
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:22 schreef Limhes het volgende: (kick!)
Heeft iemand de nieuwe CD van The Streets, A Grand Don't Come For Free, al? Heb em nu 'n week en al behoorlijk vaak geluisterd, maar heb t idee dat dit album nooit t niveau zal halen van OPM... Het is n stuk trager/zwaarder, en ook de teksten vind ik minder sterk.
Wat vinden jullie? Heb de nieuwe CD van the Streets net voor het eerst geluisterd. Vergeleken met Original Pirate Material vind ik hem zo op het eerste gehoor ook een stuk minder. Toch klonk het zeker niet slecht. Nog een paar keer luisteren, misschien dat ik de CD dan wat beter kan beoordelen. |
Kletz | vrijdag 14 mei 2004 @ 13:37 |
Dan moet je ook de AUDIO BULLYS tjekken... dat lijkt veel op de streets... ook ongeveer zo'n sound... zeker een aanrader...
Als je dan toch bij de platenboer bent.......  |
BrauN | vrijdag 14 mei 2004 @ 14:02 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:37 schreef Kletz het volgende:Dan moet je ook de AUDIO BULLYS tjekken... dat lijkt veel op de streets... ook ongeveer zo'n sound... zeker een aanrader... Als je dan toch bij de platenboer bent.......  Audio Bullys zijn inderdaad supergoed, maar toch wel wat anders dan The Streets hoor, veel meer richting dance.
Goeie nr's: We don't care, de bekendste maar wel goed. 100 Million Veteran Way too long |
Kletz | vrijdag 14 mei 2004 @ 15:33 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:02 schreef BrauN het volgende:
[..]
Audio Bullys zijn inderdaad supergoed, maar toch wel wat anders dan The Streets hoor, veel meer richting dance.
Goeie nr's: We don't care, de bekendste maar wel goed. 100 Million Veteran Way too long je mist het beste nummer vent!
FACE IN A CLOUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
BrauN | vrijdag 14 mei 2004 @ 15:43 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:33 schreef Kletz het volgende:
[..]
je mist het beste nummer vent!
FACE IN A CLOUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik dacht ik laat het even aan een ander over om die te noemen, ik wil niet overdreven veel goede tips geven |
Frenkel | vrijdag 14 mei 2004 @ 15:49 |
Gister de clip gezien van: Fit, but you know it
Echt supernummer, met lache clip!  |
Razzerr | vrijdag 14 mei 2004 @ 19:26 |
Don't mug yourself  |
koston | vrijdag 14 mei 2004 @ 19:32 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:49 schreef Frenkel het volgende:Gister de clip gezien van: Fit, but you know it Echt supernummer, met lache clip!  Die clip is inderdaad echt cool gemaakt en Fit, but you know it is ook echt een cool nummer  The Streets live zien is ook echt een feest |
Pistol_Pete | vrijdag 14 mei 2004 @ 20:59 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:37 schreef Kletz het volgende:Dan moet je ook de AUDIO BULLYS tjekken... dat lijkt veel op de streets... ook ongeveer zo'n sound... zeker een aanrader... Als je dan toch bij de platenboer bent.......  Ja, de Audio Bullys zijn ook erg goed. Ego War heb ik al helemaal grijs gedraaid. Echt vergelijken kan ik de Audio Bullys niet met The Streets. Ik vind het toch een ander genre, alhoewel de teksten van allebei vol zitten met mooie verhaaltjes met veel humor. The Streets zijn misschien beter te vergelijken met Beans en Dizzee Rascal. Die zijn ook heel erg goed |
ikookhier | vrijdag 14 mei 2004 @ 21:18 |
Zeker de moeite waard.  |
Pistol_Pete | zaterdag 15 mei 2004 @ 11:13 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:49 schreef Frenkel het volgende:Gister de clip gezien van: Fit, but you know it Echt supernummer, met lache clip!  Heb je die op TV bij MTV oid gezien? Kan me nauwelijks voorstellen dat MTV een nummer van The Streets uitzendt. Of is die toevallig ergens op Internet te zien? |
Kieker Jan | zaterdag 15 mei 2004 @ 12:04 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende: Heb je die op TV bij MTV oid gezien? Kan me nauwelijks voorstellen dat MTV een nummer van The Streets uitzendt. Of is die toevallig ergens op Internet te zien? Scho-tel. VH1. |
Razzerr | zaterdag 15 mei 2004 @ 14:04 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Heb je die op TV bij MTV oid gezien? Kan me nauwelijks voorstellen dat MTV een nummer van The Streets uitzendt. Of is die toevallig ergens op Internet te zien? MTV zend 'm soms ook uit, tijdens een alternatieve programma ergens in de late uurtjes. |
bigshadow | zaterdag 15 mei 2004 @ 14:21 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:04 schreef Razzerr het volgende:
[..]
MTV zend 'm soms ook uit, tijdens een alternatieve programma ergens in de late uurtjes. Jeppe, ik vond het nummer ook tegenvallen ten opzichte van het debuut. Het album voor de rest heb ik nog niet gehoord maar opm evenaren zal lastig zijn. |
Frenkel | zaterdag 15 mei 2004 @ 17:50 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Heb je die op TV bij MTV oid gezien? Kan me nauwelijks voorstellen dat MTV een nummer van The Streets uitzendt. Of is die toevallig ergens op Internet te zien? Bij Top 11 at 11 ofzoiets geloof ik... |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2004 @ 01:09 |
Die nieuwe single doet mij aan Blur - Parklife denken.  |
marcek | zondag 16 mei 2004 @ 01:56 |
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 11:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Heb je die op TV bij MTV oid gezien? Kan me nauwelijks voorstellen dat MTV een nummer van The Streets uitzendt. Of is die toevallig ergens op Internet te zien? mtv zend hem ook uit en je kan hem kijken op de site van the streets |
annoh | zondag 16 mei 2004 @ 09:58 |
I have to admit you are really fit but my gosh don´t you just know it!
geniaal Vooral toen hij zijn plaats in de rij kwijtraakt door dat wijf! Clip heb ik al een keer of 4 op mtv/box gezien echt leuk |
ajuu | zondag 16 mei 2004 @ 12:11 |
o, the pizza is here, will someone let him in please? |
Limhes | maandag 17 mei 2004 @ 15:05 |
quote:Op zondag 16 mei 2004 12:11 schreef ajuu het volgende: o, the pizza is here, will someone let him in please? ignore the chicken, we'll pick it out it's not to mess us about
Maar kheb AGDCFF nu al vaak (!) gedraaid, en moet zeggen dat ie toch wel steeds beter wordt. Kan de platen inmiddels redelijk meezingen en zie er toch wel wat in. Nog steeds niet t niveau van OPM helaas...
En de Audio Bullys zijn idd ook erg strak, heb Ego War (mn enige originele cd ) ook al helemaal grijs gedraaid. |
ajuu | dinsdag 18 mei 2004 @ 09:32 |

mike skinner doet de 2step |
Pistol_Pete | dinsdag 18 mei 2004 @ 15:19 |
quote:Op zondag 16 mei 2004 01:56 schreef marcek het volgende:[..] mtv zend hem ook uit  en je kan hem kijken op de site van the streets Thanks...net even gekeken. Coole clip |
Tsjettel | dinsdag 18 mei 2004 @ 22:32 |
Het nieuwe album AGDCFF vind ik weer verschrikkelijk goed. De beats zijn even wennen (heel anders dan op OPM), maar na twee keer luisteren is het weer genieten van zijn heerlijke flow en schitterende teksten.
Enne, misschien een spoiler.... maareh... is het nog niemand opgevallen dat het hele album één verhaal vertelt? Je móet 'm helemaal achtereen luisteren om te weten waar het allemaal over gaat.
Dan snap je ook meteen waarom hij zoveel over zijn kapotte tv lult. |
Limhes | dinsdag 18 mei 2004 @ 23:21 |
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:32 schreef Tsjettel het volgende: Het nieuwe album AGDCFF vind ik weer verschrikkelijk goed. De beats zijn even wennen (heel anders dan op OPM), maar na twee keer luisteren is het weer genieten van zijn heerlijke flow en schitterende teksten.
Enne, misschien een spoiler.... maareh... is het nog niemand opgevallen dat het hele album één verhaal vertelt? Je móet 'm helemaal achtereen luisteren om te weten waar het allemaal over gaat.
Dan snap je ook meteen waarom hij zoveel over zijn kapotte tv lult. Hmm... ben ik zo'n slechte luisteraar...?
* Limhes gaat morgen in de trein de cd helemaal volgen en het antwoord op bovenstaande vraag in zichzelf beantwoorden... |
XxxPimxxX | woensdag 19 mei 2004 @ 08:10 |
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:32 schreef Tsjettel het volgende: Het nieuwe album AGDCFF vind ik weer verschrikkelijk goed. De beats zijn even wennen (heel anders dan op OPM), maar na twee keer luisteren is het weer genieten van zijn heerlijke flow en schitterende teksten.
Enne, misschien een spoiler.... maareh... is het nog niemand opgevallen dat het hele album één verhaal vertelt? Je móet 'm helemaal achtereen luisteren om te weten waar het allemaal over gaat.
Dan snap je ook meteen waarom hij zoveel over zijn kapotte tv lult. Ahhaa 
Ik shuffel altijd 3 of 4 albums op mijn iPod, dus luister nooit een cd achterelkaar  Eens proberen dan maar.  |
ajuu | woensdag 19 mei 2004 @ 08:26 |
* luistert audio bullys - ego war* |
De-oneven-2 | donderdag 3 juni 2004 @ 11:40 |
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:30 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Heb de nieuwe CD van the Streets net voor het eerst geluisterd. Vergeleken met Original Pirate Material vind ik hem zo op het eerste gehoor ook een stuk minder. Toch klonk het zeker niet slecht. Nog een paar keer luisteren, misschien dat ik de CD dan wat beter kan beoordelen. OPM was niet slecht, maar de nieuwe vind ik een grote stap voorwaarts. OPM belandde bij mij vrij snel in een hoekje. Deze heeft het nu al langer uitgehouden, en hij verveelt nog steeds niet.
Meer afwisseling, sfeer en het feit dat het een ( geslaagd ) "concept-album" is, dragen daar aan bij. |
JantjeB | woensdag 9 juni 2004 @ 11:13 |
Dat nieuwe album is echt weer verschrikkelijk goed. De gezongen refreintjes etc. zijn eigenlijk nog amateuristischer en irritanter dan op Original Pirate Material.. maar de teksten! Die gast is echt een held. Mijn favoriet tot nog toe is "Blinded by the Lights", echt perfect gedaan qua sfeer, je ziet het gewoon helemaal voor je hoe hij in die club zich op zich te vreten tot zijn pilletjes beginnen te werken.. |
Pistol_Pete | vrijdag 11 juni 2004 @ 13:46 |
quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:13 schreef JantjeB het volgende: Dat nieuwe album is echt weer verschrikkelijk goed. De gezongen refreintjes etc. zijn eigenlijk nog amateuristischer en irritanter dan op Original Pirate Material.. maar de teksten! Die gast is echt een held. Mijn favoriet tot nog toe is "Blinded by the Lights", echt perfect gedaan qua sfeer, je ziet het gewoon helemaal voor je hoe hij in die club zich op zich te vreten tot zijn pilletjes beginnen te werken.. Helemaal mee eens. Toen ik dit album in het begin hoorde vergeleek ik het teveel met OPM, maar na het nu een aantal keer geluisterd te hebben moet ik toch ook concluderen dat A Grand Don't Come For Free een erg goed album is |
Reticulin | donderdag 8 juli 2004 @ 03:59 |
Na al een tijdje wat mp3's op me pc te hebben staan was ik gister van plan om Original Pirate Material maar 's aan te schaffen. Helaas, nergens op voorraad, dus heb 'm besteld en A grand don't come for free maar meegenomen
Heb 'm nu al tig keer geluisterd en vind 'm iedere keer vetter worden, tering, hoe iemand een koele track kan maken over het terugbrengen van een dvd, geld opnemen, z'n moeder bellen en z'n spaargeld ophalen
Favoriet is toch zeker wel "Blinded by the lights", maar van "Fit but you know it" kan ik echt supervrolijk van worden 
Hoop dat original pirate material snel binnen is, aangezien die weer aardig anders is als ik 't zo begrijp (heb tot nu toe alleen don't mug yourself, has it come to this, let's push things forward en weak become heroes gehoord)...Ben echt benieuwd!  |
koston | donderdag 8 juli 2004 @ 11:55 |
Ik vind het echt vet hoe die kerel over alledaagse dingen toch een heel vet, herkenbaar nummer kan maken. Blinded By The Lights en Weak Become Heroes zijn voor mij erg herkenbaar Dit jaar op Lowlands voor de tweede keer The Streets live zien  |
Adelante | woensdag 4 augustus 2004 @ 23:23 |
echt super relaxed nummer dat ze nu hebben gereleased: dry your mate....
Dry your eyes mate I know it's hard to take but her mind has been made up There's plenty more fish in the sea Dry your eyes mate I know you want to make her see how much this pain hurts But you've got to walk away now.
 |
XxxPimxxX | vrijdag 6 augustus 2004 @ 20:47 |
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:23 schreef Adelante het volgende:echt super relaxed nummer dat ze nu hebben gereleased: dry your mate.... Dry your eyes mate I know it's hard to take but her mind has been made up There's plenty more fish in the sea Dry your eyes mate I know you want to make her see how much this pain hurts But you've got to walk away now.
 Hij is op 1 binnen gekomen in UK
nummer |
Adelante | vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:13 |
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:47 schreef XxxPimxxX het volgende:Hij is op 1 binnen gekomen in UK  nummer super  hopen dat Nederland ook in de zomer toch kiest voor dit nummer en dat die drie lelijke homo's (dragostei....) snel van no 1 verdwijnen |
XxxPimxxX | zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:20 |
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:13 schreef Adelante het volgende:[..] super  hopen dat Nederland ook in de zomer toch kiest voor dit nummer en dat die drie lelijke homo's (dragostei....) snel van no 1 verdwijnen Dat zie ik hier niet zo 1,2,3 gebeuren.
The Streets is toch vrij groot in de UK en in Nederland amper.
Het is wel de 3FM cd van de week en de singel van de week |
ajuu | zondag 22 augustus 2004 @ 00:04 |


 |
Radjesh | zondag 22 augustus 2004 @ 17:11 |
Dry Your Eyes is vet mooi |
annoh | maandag 23 augustus 2004 @ 13:54 |
Het concert op lowlands ook! |
Maestrov | maandag 23 augustus 2004 @ 14:30 |
I spent foooorty fooooocking tooooookens |
annoh | maandag 23 augustus 2004 @ 19:41 |
how many tokans for a beer?
En wij maar roepen dat hij 20 bier had gedronken :D |
jimjim1983 | maandag 23 augustus 2004 @ 20:32 |
ik heb Original pirate material, erg leuk album nieuwe album ga ik ook maar ff beluisteren. |
ajuu | dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:37 |
dry your eyes (videoclip) is nu wel ERG vaak op MTV. de clip van THE IRONY OF IT ALL is geinig trouwens |
marcek | woensdag 25 augustus 2004 @ 00:02 |
quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:41 schreef annoh het volgende:how many tokans for a beer? En wij maar roepen dat hij 20 bier had gedronken  :D the streets - the irony of it all :
Now MIKE ( Terry) you’re repeating yourself But that’s okay drunk people can’t help that. A chemical reaction inside your brain causes you to forget what you’re saying.
deze tekst is nu wel op hemzelf van toepassing , hij bleef het maar herhalen en vragen van die tokens |
Tranceptor | woensdag 25 augustus 2004 @ 09:52 |
Don't mug yourself
is echt briljant |
Citroentje | woensdag 25 augustus 2004 @ 10:02 |
De grootste teleurstelling van Lowlands was The Streets...
Van te voren had ik er zoveel van verwacht (Original Pirate Material vind ik geweldig), maar wat viel het tegen. Half bezopen irriteerde hij het publiek en zijn eigen band door te veel gelul en puberaal gedrag, nummers werden niet volledig gespeeld en zijn band stelde ook niet veel voor.
Zeer jammer, hoe goed het studiowerk ook mag klinken... |
ajuu | woensdag 25 augustus 2004 @ 10:20 |
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:02 schreef Citroentje het volgende: De grootste teleurstelling van Lowlands was The Streets...
Van te voren had ik er zoveel van verwacht (Original Pirate Material vind ik geweldig), maar wat viel het tegen. Half bezopen irriteerde hij het publiek en zijn eigen band door te veel gelul en puberaal gedrag, nummers werden niet volledig gespeeld en zijn band stelde ook niet veel voor.
Zeer jammer, hoe goed het studiowerk ook mag klinken... dus duidelijk meer een studio-muzikant/wizard. jammer dat die clip van dry your eyes nu wordt doodgedraaid op tv trouwens. |
Tranceptor | woensdag 25 augustus 2004 @ 10:46 |
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:02 schreef Citroentje het volgende:
Zeer jammer, hoe goed het studiowerk ook mag klinken... Sorry hoor, maar productioneel gezien is er echt zeer weinig interessant aan the Streets. Wat mij betreft zijn vooral de teksten cool en de manier waarop hij met een hele simpele beat toch een grappig nummer weet neer te zetten. |
Rosnesda | vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:18 |
Dit topic ook gevonden. Heb Mike helaas gemist op Lowlands, maar zo te zien heb ik er niet veel aan gemist. Toch jammer dat ik het niet gezien heb, maar ik was druk met 'andere zaken' in de tent 
Ik geloof dat ik AGDCFF beter vind dan OPM, na veel luisteren. Het klinkt allemaal anders, meer mijn ding. En het verhaal dat verteld wordt in de CD vind ik geweldig. Hoogtepunten: Fit but you know it, Blinded by the lights. En Dry your eyes is wel zo'n mooi zielig liedje.... ik vind het jammer dat je amper kan zappen zonder die clip tegen te komen. |
JeroenV | vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:03 |
Denk ook dat ik AGDCFF ook beter vind, ik kom alleen nog niet echt tot het verhaal. Hoogtepunt vind ik Fit but you know it en Blinded by the lights. |
bigshadow | vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:45 |
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:02 schreef Citroentje het volgende: De grootste teleurstelling van Lowlands was The Streets...
Van te voren had ik er zoveel van verwacht (Original Pirate Material vind ik geweldig), maar wat viel het tegen. Half bezopen irriteerde hij het publiek en zijn eigen band door te veel gelul en puberaal gedrag, nummers werden niet volledig gespeeld en zijn band stelde ook niet veel voor. Ik ben ook weggegaan, was idd een grote teleurstelling. Ik las echter op 3voor12 een positieve recensie, daar snap ik werkelijk niks van. |
Rosnesda | vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:53 |
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:03 schreef JeroenV het volgende: Denk ook dat ik AGDCFF ook beter vind, ik kom alleen nog niet echt tot het verhaal. Hoogtepunt vind ik Fit but you know it en Blinded by the lights. Omdat ik geen zin heb om het zelf uit te tikken jat ik het maar even ergens vandaan. Voor mij is het verhaal zo duidelijk als maar zijn kan als je goed naar de tekst luistert:quote:A Grand Don't Come For Free is a kind of musical narrative that tells a rambling story about a guy who loses 1,000 pounds (about $1,800), suspects his roommates, finds a girlfriend, finds his TV broken, messes around with a woman he meets in a bar on holiday, feels bad about it, loses his girlfriend, and finds his 1,000 quid again. Volgens mij gaat de tekst gewoon over hemzelf, en niet zomaar over 'a guy', maar dat weet ik niet zeker. |
BdR | dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:39 |
The Streets - When drugs go bad coole video clip, erg mooi gemaakt, beklemmend en donker. Doet beetje denken aan Prodigy-Smack my bitch up, maar dan dus.. erh.. zwaarmoediger, zeg maar.
De jeugd van tegenwoordig moet natuurlijk niet op verkeerde ideen worden gebracht, dus de video is alleen na 23:00 te zien, dus na "Newlyweds", "Rich Girls" en "Viva La Bam" enzo the irony..
gezien via retecool |
BdR | dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:41 |
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:37 schreef ajuu het volgende: dry your eyes (videoclip) is nu wel ERG vaak op MTV. de clip van THE IRONY OF IT ALL is geinig trouwens die staat ook online http://www.colonelblimp.c(...)_streets_irony_S.mov |
JeroenV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:27 |
Nieuw nummer van een nieuw komend album?
Op zn site staat dat Blinded by the lights de nieuwe single word. Over dat nummer staat niks.
[ Bericht 56% gewijzigd door JeroenV op 05-10-2004 22:39:50 ] |
koston | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:56 |
Blinded by the Lights is inderdaad de nieuwe single, ik heb hem nog niet gezien maar ik denk dat ie binnekort wel langskomt op MTV2  |
JeroenV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:00 |
Gezien de inhoud van het nummer ben ik ook zeer benieuwd naar de clip. |
Pistol_Pete | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:05 |
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:39 schreef BdR het volgende:The Streets - When drugs go bad coole video clip, erg mooi gemaakt, beklemmend en donker. Doet beetje denken aan Prodigy-Smack my bitch up, maar dan dus.. erh.. zwaarmoediger, zeg maar. De jeugd van tegenwoordig moet natuurlijk niet op verkeerde ideen worden gebracht, dus de video is alleen na 23:00 te zien, dus na "Newlyweds", "Rich Girls" en "Viva La Bam" enzo the irony..gezien via retecool Coole Clip |
JeroenV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:26 |
Op de site van the Streets kan je ook de clip van Blinded by lights bekijken, wow, wat een clip is dat!
Hmm, die van Drugs blabla hierboven via retecool en Blinded by the lights is hetzelfde  |
StephanL | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:00 |
Ik moet eerlijk zeggen, Dry your eyes is een geweldig nummer  |
BrauN | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:19 |
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:00 schreef StephanL het volgende:Ik moet eerlijk zeggen, Dry your eyes is een geweldig nummer  Absoluut, en heel het album 'A Grand don't come for Free' is gewoonweg fan-tas-tisch. Absoluut de moeite waard om te kopen  |
faery | donderdag 7 oktober 2004 @ 12:47 |
Ik ken hun muziek niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat dry your eyes bij mij met stip op 1 staat als meest slechte, irritante en vervelende nummer van 2004! |
Erasmusch | zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:42 |
The Streets  Is ie trouwens familie van Frank Skinner? Van 'Footballs coming home'... WTF is 'doing a John Barnes'?quote:Mike Skinner reportedly up for the lead in 'Chav: The Movie' News courtesy of DanceFrontDoor.co.uk Streets Frontman Mike Skinner is being lined up to star in a new film that celebrates chav culture. Like the 1979 film Quadrophenia which was set in the Sixties and defined the lifestyle of a generation, Chav: The Movie will capture youth culture in Britain today.
Chavs are teenagers who love designer labels, especially Burberry caps and Adidas tracksuits, tuck their trousers into their trainers and wear fake bling-bling jewellery. They are most likely to be found hanging round shopping centres, says The Sun. Others tipped to appear are ultra-cool singer Jentina, rapper Dizzee Rascal and actor Ralf Little.
An insider told The Sun: "It will be talked about in years to come. Mike was the first person thought of for the role and the offer is currently with his management. They are very keen to get involved in the project.
"The whole chav culture thing is a real movement that has now become part of our everyday language. Originally we hoped to call the film A Grand Don't Come For Free but that is a title too associated with The Streets. So the title Chav: The Movie is being used at the moment. It may change at some point."
The word chav has even made the Oxford English Dictionary. The definition is "a young person, often without a high level of education, who follows a particular fashion." Chav: the movie  |
Weakling | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:35 |
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:42 schreef Erasmusch het volgende: WTF is 'doing a John Barnes'? Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft ... http://www.bbc.co.uk/live(...)2/barnes/index.shtml |
Erasmusch | zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:43 |
quote: Dacht dat het misschien brummie rhyming slang was  Ik heb lekker ook een C.P. coat  Kende hem in eerste instantie alleen van Fit but you know it en toen maar aan het downloaden gegaan en vervolgens AGDCFF maar gekocht. Vind m top, maar is die eerste CD OPM ook een aanrader? |
Weakling | zaterdag 16 oktober 2004 @ 20:47 |
Zekers te weten! Hoewel ik eerlijk gezegd AGDCFF een pietsje beter vind. |
HarigeKerel | dinsdag 9 november 2004 @ 02:31 |
quote:THE STREETS star MIKE SKINNER has admitted blowing his fortune on gambling.
The rapper has splurged tens of thousands during boozy betting sessions — and has even been forced to remortgage his house to make ends meet.
Mike also revealed how his management almost had to cancel his huge US tour just months ago — because he got his hands on the tour funds and lost the lot in the casino. Van The Sun |
bartrid | dinsdag 9 november 2004 @ 10:53 |
www.chavscum.co.uk. |
Jaytonized | dinsdag 9 november 2004 @ 22:32 |
*tvp* |
Jaytonized | dinsdag 9 november 2004 @ 22:57 |
The Streets - Blinded by the lights
Stééngoed. |
BliksemSchigt | dinsdag 23 november 2004 @ 10:23 |
Ik moet zeggen dat A Grand Don't Come For Free een erg leuk album is. Goede muziek, lekker om naar te luisteren.
Vind vooral Blinded By The Lights erg sterk. |
Djekko | zondag 19 december 2004 @ 22:35 |
Heb sinds kort A Grand Don't Come For Free. Geweldig album 
It Was Supposed To Be So Easy, Could Well Be In, Not Addicted en Fit But You Know It zijn meesterlijk
Van het oude album Original Pirate Material vind ik Irony Of It All ook geweldig. |
cultheld | woensdag 2 februari 2005 @ 17:47 |
The streets  |
jimjim1983 | woensdag 2 februari 2005 @ 17:58 |
oh god. Cultheld's nuttige bijdragen blijven dus niet alleen beperkt tot het ajax topic.
 |
Djekko | woensdag 2 februari 2005 @ 17:59 |
Ik volg het niet echt precies, maar is The Streets nog van plan binnenkort een single uit te brengen? |
cultheld | woensdag 2 februari 2005 @ 18:00 |
Dry your eyes mate is echt een goed nummer Hoe waar die tekst ook is..... Verder zijn Blinded by the lights en Pure garage ook erg goed  |
koston | woensdag 2 februari 2005 @ 18:18 |
The Streets heeft een maandje geleden schat ik een nieuwe single uitgebracht; Could Well Be In. Zag hem eerst best vaak voorbij komen op MTV2 maar de laatste tijd heb ik hem niet meer zoveel gezien . |
Djekko | woensdag 2 februari 2005 @ 19:36 |
Heb em laatst wel gezien op de Nederlandse MTV, maar dat was 's avonds bij MTV Alternative ofzo.
Lekker nummer trouwens  |
koston | woensdag 2 februari 2005 @ 20:52 |
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:36 schreef Djekko het volgende:Heb em laatst wel gezien op de Nederlandse MTV, maar dat was 's avonds bij MTV Alternative ofzo. Lekker nummer trouwens  Zeker, hier kan je hem ook bekijken  |
Ill-Skillz | dinsdag 6 juni 2006 @ 19:02 |
Nieuwe album = (y).
Concert in melkweg was vet.
(( KICK JA! )) |
#ANONIEM | woensdag 7 juni 2006 @ 01:18 |
The Streets is nog steeds tof.
Wat is de naam van 't nieuwe album?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2006 01:18:57 ] |
insaniac_2oo1 | woensdag 7 juni 2006 @ 08:37 |
ik vind juist de nieuwe nummers(heb er nu 2 gehoord) erg slecht. ze halen het absoluut niet bij de nummers van de vorige 2 albums. |
Afunados | vrijdag 23 februari 2007 @ 01:03 |
*schop
THE STREETS schakelen duivels en aliens in The Streets zijn begonnen aan hun nieuwe plaat. Volgens zanger Mike Skinner zijn de teksten al helemaal klaar. Op het album staan ook conversaties tussen een alien en de duivel.
Hopelijk komt 'ie nog voor de zomer, en komen ze weer op Werchter. Supergaaf optreden vorig jaar |
Panic_A | vrijdag 23 februari 2007 @ 12:25 |
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:03 schreef Afunados het volgende:*schop THE STREETS schakelen duivels en aliens inOp het album staan ook conversaties tussen een alien en de duivel. Beetje het idee van the irony of it all van het eerste album.
Klinkt goed. |
The_Streets | maandag 26 februari 2007 @ 22:44 |
Mijn eerste reactie 
The Streets is the best! Echt geweldig die gasten, ik wil graag nog is naar een optreden |
SlagerKorrel | maandag 26 februari 2007 @ 23:44 |
En welk album vind je het best? Ik dacht dat-ie nooit beter dan zijn eerste album (Original Pirate Material) zou worden, maar ik luister ondertussen toch mooi vaker naar zijn derde (The Hardest Way), waarvan ik alleen het laatste nummer (dat live-nummer) niet goed vind. Zijn tweede album (A Grand...) luistert niet echt lekker weg i.m.o. Beetje gare beats hier en daar. Ben benieuwd naar de nieuwe! |
The_Streets | maandag 26 februari 2007 @ 23:48 |
Ik denk dat ik toch voor The Hardest Way... ga. Heerlijke nummers met lekkere beats, maar ook een lekker rustig nummer: All Goes Out The Window  |
SlagerKorrel | woensdag 9 mei 2007 @ 01:10 |
Hey, dit is gek: http://www.youtube.com/watch?v=XRo7qRd5avk
Mike Skinner die ineens bebaard gaat lopen uitleggen dat zijn nieuwe album uit 'live' instrumenten gaat bestaan. Maakt me wel nieuwsgierig! De uitsmijter van het filmpje is in ieder geval wel erg grappig. |
Riro | donderdag 10 mei 2007 @ 20:14 |
quote:Op maandag 26 februari 2007 22:44 schreef The_Streets het volgende:Mijn eerste reactie  The Streets is the best! Echt geweldig die gasten, ik wil graag nog is naar een optreden 24-08-'07 in de melkweg 
http://www.podiuminfo.nl/concert_detail.php?concert_id=19960 |
Afunados | donderdag 10 mei 2007 @ 20:41 |
Ze staan in Augustus ook op Pukkelpop. |
JeroenV | donderdag 10 mei 2007 @ 21:19 |
Echt goede muziek. Toch trekt het concert me niet echt, 20 euro vind ik nog best duur. |
Riro | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:48 |
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef JeroenV het volgende:Echt goede muziek. Toch trekt het concert me niet echt, 20 euro vind ik nog best duur. Ben er niet bij geweest, maar het concert van vorig jaar schijnt echt onwijs vet geweest te zijn  |
JeroenV | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:18 |
Oh mocht ik al twijfelen, dan ben ik nog op vakantie  |
Guerra | vrijdag 11 mei 2007 @ 13:20 |
A Grand Don't Come For Free is echt een lekker album, The Hardest Way.. op een paar nummers vrij irritant, vooral die refreintjes. Eerste heb ik helaas nog niet. Maar The Streets zijn vet (y). |
Frenkel | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:11 |
*kick*
Ik weet eigenlijk woensdag pas of ik 24 augustus kan, hoop dat ik nog kaartjes dan kan krijgen! Iemand enig idee of het uitverkocht zal raken? |
mindgames | maandag 13 augustus 2007 @ 22:41 |
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Frenkel het volgende:*kick* Ik weet eigenlijk woensdag pas of ik 24 augustus kan, hoop dat ik nog kaartjes dan kan krijgen! Iemand enig idee of het uitverkocht zal raken? Dat vraag ik mij ook af... Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En het is al over krap 2 weken. De Melkweg Max is een grote zaal. Maar het is ook een grote act en het is in Amstedam op een vrijdagavond! Ik zeg: De dag van het optreden is het uitverkocht. Geen bindend advies . |
Frenkel | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:19 |
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:41 schreef mindgames het volgende:[..] Dat vraag ik mij ook af... Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En het is al over krap 2 weken. De Melkweg Max is een grote zaal. Maar het is ook een grote act en het is in Amstedam op een vrijdagavond! Ik zeg: De dag van het optreden is het uitverkocht. Geen bindend advies  . Heb ze inmiddels besteld !
Alleen die lidmaatschap bij de Melkweg, wat een onzin |
mindgames | dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:06 |
quote: Ja, die gedwongen extra kosten zijn irritant. 5 euro servicekosten en dan ook nog eens zo'n lidmaatschap van meestal 5 euro. Zo krijgt de zaal extra subsidie, omdat ze dan een 'besloten vereniging' zijn, of zoiets. |
Frenkel | woensdag 22 augustus 2007 @ 18:43 |
Heb zin in vrijdag!
Wat is The Irony of it all toch een cool nummer:
The Irony of It All |
Mikani | donderdag 23 augustus 2007 @ 16:33 |
, ze treden dus morgen op in de melkweg . Het zal wel uitverkocht zijn neem ik nu aan, het past ook niet echt in m'n budget nu, maar voor 20 euro..misschien! |
mindgames | donderdag 23 augustus 2007 @ 17:11 |
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:33 schreef Mikani het volgende: , ze treden dus morgen op in de melkweg  . Het zal wel uitverkocht zijn neem ik nu aan, het past ook niet echt in m'n budget nu, maar voor 20 euro..misschien! Zoals ik eerder zei: Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En dat is nog steeds zo. Ze leuren overal met kaarten. 2x10 kaarten bij prijsvraag hier, 25 kaarten daar . En terwijl 20 euro (exclusief al die eerder genoemde kosten) best te doen is voor een act als The Streets. Misschien heeft Mike het iets te vaak verneukt in Nederland? |
Frenkel | donderdag 23 augustus 2007 @ 18:19 |
Ik wist het ook maar toevallig via een Festivalinfo nieuwsbrief ofzo, maar dit was in mei al gepost:quote: Zal wel druk zijn met Engelse dan daaro |
Frenkel | zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:37 |
Het was echt heel erg cool!
Op youtube staan al enkele filmpjes waar Mike Skinner om vroeg! |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 00:19 |
Ik had er weinig van verwacht, maarrrr...
Het waren de beste 20 euro die ik in tijden heb uitgegeven! Het was zo goed. Hij was zo scherp en grappig. Moest continu lachen om zijn antwoorden en verhalen. Maar ook de muziek was erg goed. Strakke band, en de dance-versies van sommige nummers waren ook erg geslaagd. Mike bukte zich ook nog spontaan naar de eerste rij, om mij de hand te schudden. Erg sympathiek. Er zijn zo veel voorbeelden te geven van wat er geweldig was aan de avond. Maar ik denk dat je er bij had moeten zijn. Het hardst heb ik moeten lachen om de handtas-grap. Dame legt handtas op podium, zodat ze hem niet vast hoeft te houden. Mike pakt 'em op en zegt: "In de buurt waar ik ben opgegroeid leggen wij geen handtasjes op het podium!". Vervolgens legt hij 'em achter zich neer, vlakbij de drummer. Het hele optreden heeft die handtas daar gelegen. Ze moest 'em terugvragen aan de roadie . En dan de man in zijn onderbroek die niet weggehaald mocht worden van Mike. Hmm, nogmaals: Je had er bij moeten zijn .
Ik heb ook een mooi eerste rij-filmpje van 'Coin', het nieuwe nummer. Maar dat gaat nog wel even duren voordat ik die op YouTube heb. Iets met niet meewerkende computers. Het email-adres is: loadedbong@hotmail.com. Opsturen die filmpjes! |
JeroenV | zondag 26 augustus 2007 @ 01:01 |
Jammer dat het concert voor mij op een slecht tijdstip viel. Ik wilde wel, maar was echt net terug van vakantie en had tijdens het voorprogramma al in slaap gevallen denk ik. Jammer dus.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe nummers, was dat wat? En welke nummers speelde hij allemaal? |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 01:06 |
quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:01 schreef JeroenV het volgende:Jammer dat het concert voor mij op een slecht tijdstip viel. Ik wilde wel, maar was echt net terug van vakantie en had tijdens het voorprogramma al in slaap gevallen denk ik. Jammer dus. Ben wel benieuwd naar de nieuwe nummers, was dat wat? En welke nummers speelde hij allemaal? Setlist zal ik morgen even posten. De 2 nieuwe nummers klonken zeer goed. Oh ja, er was geen voorprogramma . Maar hij begon wel een half uur te laat... |
JeroenV | zondag 26 augustus 2007 @ 01:10 |
Maar 2 nieuwe nummers? Niet veel.
Heeft hij nog iets gezegd over een nieuw album? Want ik weet dat ie er aan bezig is, maar wanneer het af is ed...? |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 01:22 |
quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:10 schreef JeroenV het volgende:Maar 2 nieuwe nummers? Niet veel. Heeft hij nog iets gezegd over een nieuw album? Want ik weet dat ie er aan bezig is, maar wanneer het af is ed...? Dit optreden stond gepland als promo voor zijn nieuwe album, maar vorige maand werd bekend dat hij 'em verschoven heeft naar 2008. Ik kan het YouTube-filmpje waarin hij het uitlegd even niet vinden. Hij begint weer vanaf de start, omdat hij niet tevreden was met de nummers. Om die reden werd dit meer een 'reguliere' show, met maar weinig nieuwe nummers dus. Wel vroeg hij of iedereen het eerst gespeelde nieuwe nummer met zijn/haar mobiele telefoon wilde opnemen. Dit moesten we opsturen naar loadedbong@hotmail.com. |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 17:00 |
quote: Turn The Page Don't Mug Yourself Let's Push Things Forward All Goes Out The Window When You Wasn't Famous Coin* It's Too Late Could Wel Be In Never Went To Church Borrowed** Has Weak Blinded (Medley)*** -------------------------------------- Dry Your Eyes Fit But You Know It
* Nieuw nummer, onvolledige titel? ** Nieuw nummer, volledige titel is 'Everything Is Borrowed' *** Medley van 'Weak Become Heroes' en 'Blinded By The Lights' |
JeroenV | zondag 26 augustus 2007 @ 17:42 |
Wat een korte setlist zeg... Hoe lang duurde het? |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 17:53 |
quote: Het was rond 22:45 afgelopen. Ik geloof dat hij om 21:30 het podium betrad. Het duurde niets te kort, ik heb mij uitstekend vermaakt. Ze smeerden veel van de nummers uit, op het eind, naar een dansbare versie. Heel goed gedaan. Filmpjes komen er aan, trouwens. |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 18:10 |
quote: Mike Skinner (The Streets) heeft spijt van diefstal op Pukkelpop
Mike Skinner van The Streets bekent in een blog op zijn MySpace dat hij op Pukkelpop een typemachine heeft gestolen. "Ik vond ze in de kleedkamer en heb ze maar meegenomen", staat er te lezen. The Streets stonden afgelopen zaterdag op de Main Stage op Pukkelpop.
Onderweg naar huis heeft Skinner er alvast een nieuw gedicht op getypt. "'Drowning Doom' heb ik geschreven terwijl we met de toerbus in de Eurotunnel zaten. Als je ooit in een voertuig in de Eurotunnel hebt gezeten begrijp je die titel wel", aldus Skinner.
Toch kreeg Skinner al snel schuldgevoelens. "Ik ga er nog enkele nummers op typen, maar de volgende keer dat we nog eens op Pukkelpop spelen geef ik het ding terug." ! Zijn MySpace is sowieso retegrappig. "[..] the song I am most proud of, and most likely to always be most proud of - Never Went To Church - even though Paul McCartney decided he wanted a share of the money." |
Frenkel | zondag 26 augustus 2007 @ 19:05 |
quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:00 schreef mindgames het volgende:[..] Turn The Page Don't Mug Yourself Let's Push Things Forward All Goes Out The Window When You Wasn't Famous Coin* It's Too Late Could Wel Be In Never Went To Church Borrowed** Has Weak Blinded (Medley)*** -------------------------------------- Dry Your Eyes Fit But You Know It * Nieuw nummer, onvolledige titel? ** Nieuw nummer, volledige titel is 'Everything Is Borrowed' *** Medley van 'Weak Become Heroes' en 'Blinded By The Lights' Vergeet die retecoole versie van Out of Space (prodigy) op het begin niet!
Beetje jammer dat die paar mensen niet gingen ' zitten' toen Mike er om vroeg, kreeg ook een lading bier over me heen!  |
mindgames | zondag 26 augustus 2007 @ 19:08 |
quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:05 schreef Frenkel het volgende:[..] Vergeet die retecoole versie van Out of Space (prodigy) op het begin niet! Beetje jammer dat die paar mensen niet gingen ' zitten' toen Mike er om vroeg, kreeg ook een lading bier over me heen!  Haha, ja. Dat was een mooi moment. "GET THE FUCK DOWN!!!", en toen werden ze echt in één klap met 10 biertjes bekogeld. Ik heb de setlist overgetypt, dus wat er niet bij staat is niet aanwezig op de setlist . Als je 'Out Of Space' ook mee wilt tellen, moeten we 'Hot In Here' ook niet vergeten.  |
Bobow | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:12 |
Was een leuk feestje vrijdag. Alleen bij lange na niet de beste show die ik van ze heb gezien. Ik ben ook bang dat het nieuwe album nog meer hiphop wordt en de dikke beats en garage van met name t eerste album verloren gaan. Maar we wachten rustig af.... |
Frenkel | dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:17 |
Op de Myspace van The streets staat 'hun' versie van Elton John's Your Song:
www.myspace.com/thestreets
erg apart moet ik zeggen  |
SlagerKorrel | dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:20 |
Dat nummer staat op het album ter ere van het 40-jarig bestaan van BBC Radio 1. Zie: http://www.musicmeter.nl/album/91450
Wel een leuk CD'tje, maar wat de Streets daarop doet? Had op een meer 'eigen' versie gehoopt, maar helaas... |
Apfel. | woensdag 16 juli 2008 @ 22:07 |
Dikke kick ....
Wie kan mij uitleggen waar Blinded by the Lights over gaat? lyrics natuurlijk al bij gepakt, maar misschien dat iemand het hier even kort kan neerzetten. Zeer lekker nummer vind ik het, vandaar |
Frenkel | donderdag 17 juli 2008 @ 10:05 |
Volgens mij over het gebruik van een verdovend middel?!
Op de Myspace van The Streets
staat een nieuw nummer, ofja soort medley van het nieuwe album!!
Hoop dat ie gauw weer eens NL aandoet  |
DubzOne | donderdag 17 juli 2008 @ 10:21 |
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:07 schreef Apfel. het volgende:Dikke kick  .... Wie kan mij uitleggen waar Blinded by the Lights over gaat? lyrics natuurlijk al bij gepakt, maar misschien dat iemand het hier even kort kan neerzetten. Zeer lekker nummer vind ik het, vandaar Dat nummer gaat over het gebruik van XTC in een club.
De track opent ermee dat hij niet snapt hoe het kan dat de uitsmijter niet zijn zakje (met pillen) gevonden heeft in zijn schoen. Stukje verder: 'These (de pillen) look well speckly, bit green and blue'. Weer wat verder: 'I'm still not feeling anything'. Uiteindelijk slaan hier de pillen in: 'Maybe i shouldnt have done the second one, i feel all fidgety and warm... Whoa, everything in the room is spinning, i think i'm going to fall down, My heart's beating too quick, i'm fucking tripping out.' |
JeroenV | donderdag 17 juli 2008 @ 16:41 |
Kijk de clip maar eens, dan snap je hem goed  |
DubzOne | donderdag 17 juli 2008 @ 16:43 |
De clip komt inderdaad redelijk overeen met de lyrics ja  |
Apfel. | donderdag 17 juli 2008 @ 20:01 |
Oke tnx DunzOne en JeroenV !! |
Frenkel | maandag 21 juli 2008 @ 21:54 |
quote: Om mezelf maar even te quoten:
THE STREETS donderdag 06 november 2008 Voorverkoop vanaf zaterdag 2 augustus Paradiso Amsterdam http://www.paradiso.nl/ticket/ticket.php?id=5760
 |
JeroenV | maandag 21 juli 2008 @ 22:00 |
aanvang: 01.00 uur zaal open: 23.30 uur
Ik skip. |
#ANONIEM | dinsdag 22 juli 2008 @ 10:28 |
quote: Wtf, dat is wel erg laat. |
Houniet | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:37 |
Zijn hun niet van Dry Your Eyes Mate? |
JeroenV | dinsdag 22 juli 2008 @ 18:56 |
jup  |
Houniet | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:10 |
Dat is ook het enige nummer wat ik ken van hem/ze(?). |
JeroenV | dinsdag 22 juli 2008 @ 19:41 |
Mwah, vooral hem (Mike Skinner). Het nummer is een beetje een buitenbeentje in zijn repertoire eigenlijk. Maar ook wel goed. |
Aisumasen | zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:50 |
Zijn 4de album 'Everything is Borrowed' komt 12 september 2008 uit. Nu is albumtrack 'The Escapist' alvast (jaja, legaal!) gratis te downloaden: http://www.myfreedownload.co.uk/thestreets.
Bijbehorende video: Bekijk deze YouTube-video |
DubzOne | zondag 3 augustus 2008 @ 17:30 |
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:41 schreef JeroenV het volgende:Mwah, vooral hem (Mike Skinner). Het nummer is een beetje een buitenbeentje in zijn repertoire eigenlijk. Maar ook wel goed. The Streets is sowieso een eenmans-project van Mike Skinner! |
DubzOne | zondag 3 augustus 2008 @ 17:31 |
quote: Tof! Ik wist niet dat hij alweer met een nieuw album kwam... |
Frenkel | dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:08 |
The streets samen met Muse:
The Streets ft Muse |
crystaltrench | donderdag 7 augustus 2008 @ 09:41 |
Ik kan niet wachten op het album!! Hun laatste is vrij vaak met de grond gelijk gemaakt, maar ik vind het een heerlijk werk, vooral Prangin Out is geweldig.
Ik hoop alleen dat er op het nieuwe album niet van die soppy Dry Your Eyes of Never Went To Church nummers staan, die pakken me niet zo...
Denk dat Blinded By The Lights mijn favo nummer van ze/hem is. Zoooo herkenbaar! |
DubzOne | donderdag 7 augustus 2008 @ 10:12 |
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:41 schreef crystaltrench het volgende:Ik kan niet wachten op het album!! Hun laatste is vrij vaak met de grond gelijk gemaakt, maar ik vind het een heerlijk werk, vooral Prangin Out is geweldig. Ik hoop alleen dat er op het nieuwe album niet van die soppy Dry Your Eyes of Never Went To Church nummers staan, die pakken me niet zo... Denk dat Blinded By The Lights mijn favo nummer van ze/hem is. Zoooo herkenbaar! Dat laatste album werd steeds beter naarmate je er vaker naar luisterde vond ik!
Moet zeggen dat ik Never went to church uiteindelijk niet zozeer mooi, maar vooral een zeer ontroerend nummer vind... waardoor het ergens dan toch ook weer mooi is. |
crystaltrench | donderdag 7 augustus 2008 @ 10:17 |
Het is zeker ontroerend, en ik begrijp waar het over gaat en waarom hij het wilde schrijven en het is Mike's goed recht, net zoals John Lennon "My Mummy's Dead" mag maken wanneer hij wil(de). Ik vind het daarom wel jammer dat ik het nummer altijd oversla omdat het voor turbulentie in de vlucht van het album zorgt... het past naar mijn gevoel niet... |
Riro | vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:04 |
quote:The Streets is zichzelf spuugzat
LONDEN - De Britse rapper Mike Skinner, beter bekend als The Streets, is zijn alter ego spuugzat. Skinner maakte bekend dat zijn volgende album het laatste van The Streets zal zijn. Dat staat vrijdag te lezen op de website van het muziekblad NME. "Ik ben die naam en alles wat die met zich meebrengt spuugzat. Ik wil bevrijd zijn van dat woord."
De populaire rapper liet weten een meer veelzijdigere artiest te willen zijn. Hij ziet The Streets als iets wat hem beperkt.
Op 15 september komt het vierde album van The Streets, Everything Is Borrowed, uit. Laatste album dus, wel jammer.. |
VeX- | zaterdag 30 augustus 2008 @ 03:44 |
Zeker jammer ja.
Die nieuwe track van het album klinkt wel meteen erg lekker.
|
Aisumasen | dinsdag 9 september 2008 @ 20:00 |

Aanstaande vrijdag in de winkels.
De helft van het album is al op zijn MySpace te horen. 'The Escapist' is prachtig, 'On The Edge Of A Cliff' zeer goed. 'On The Flip Of A Coin' debuteerde vorig jaar in zijn geniale show in de Melkweg, en ook de studio-versie klinkt tof. Op 'The Way Of The Dodo' klinkt een Mike Skinner zoals ik 'em nog nooit gehoord heb. Hetzelfde geldt op muzikaal gebied voor 'I Love You More'. En 'Heaven For The Weather' is ook een leuke uitschieter. Alleen 'Everything is Borrowed' pakt mij nog niet zo.
Ook kwam ik er per toeval achter dat op de MySpace van een totaal andere band, helden The Rifles, het nieuwe The Streets-nummer 'The Strongest Person I Know' verborgen staat. Wtf.
In ieder geval is de eerste impressie via YouTube en MySpace is dus best goed. Hij is gelukkig een beetje af van die corny beats met kwijlerige zangrefreintjes van het vorige album. Het is weer wat rauwer geworden, maar toch met een wat meer muzikalere insteek.
Nieuwste clips:
|
JeroenV | dinsdag 9 september 2008 @ 23:12 |
Wow, dat album is er sneller dan ik verwacht had. Jammer dat het zijn laatste is, ik kon het altijd erg goed waarderen. De single klinkt wel goed. Edit: de rest van zijn Myspace ook. Al zijn er maar weinig nummers van hem die ik niet goed vind eigenlijk.
[ Bericht 26% gewijzigd door JeroenV op 09-09-2008 23:20:56 ] |
JeroenV | donderdag 11 september 2008 @ 15:29 |
Hele album is gelekt inmiddels. Klinkt wel weer goed, maar er blijft niet echt een nummer hangen. Op de eerste twee na. |
Aisumasen | donderdag 11 september 2008 @ 19:22 |
Een nieuwe live-clip van "On The Flip On A Coin", in augustus 2007 opgenomen in de Melkweg Max. Hebben ze niet eens de tientallen publieksopnames gebruikt, zoals Mike gevraagd had...
|
JeroenV | donderdag 11 september 2008 @ 19:31 |
Heb je het hele album al geluisterd Aisu?  |
Aisumasen | donderdag 18 september 2008 @ 00:38 |
Nu meerdere keren geluisterd, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Albumjaar 2008 start eindelijk... Ik begin "Everything Is Borrowed" (het nummer) nu eindelijk een beetje te voelen, goede single met mooie boodschap. "Heaven For The Weather", "I Love You More" en "The Way Of The Dodo" heb ik nu misschien al wel 20 keer gehoord, wat een geniale nummers. "On The Flip Of The Coin" en "On The Edge Of The Cliff" zijn ook tof. De tweede helft van het album vind ik dan ietsje minder, maar het sluit toch passend af met "The Escapist". Het album is ook weer lekker onmogelijk gemixt, zoals ik van The Streets gewend ben . Overall hadden de samples hier en daar toch nog wel wat meer plaats mogen maken voor echte instrumenten, maar ik stoor me er verder niet aan. Dat is trouwens het volgende doel van Mike: Finale-album 5 met enkel muzikanten opnemen. Bring on 6 november!
Nog een nieuwe clip:
|
JeroenV | donderdag 18 september 2008 @ 00:47 |
quote:Op donderdag 18 september 2008 00:38 schreef Aisumasen het volgende:Dat is trouwens het volgende doel van Mike: Finale-album 5 met enkel muzikanten opnemen. Bring on 6 november! Heb je wat meer info daarover? Want ik lees ook dat dit zijn laatste kunstje zou kunnen zijn. En 6 november is het concert zeker op het onmogelijke tijdstip van 1 uur in de nacht? |
Aisumasen | donderdag 18 september 2008 @ 01:06 |
6 november is inderdaad het concert op het onmogelijke tijdstip van 1 uur in de nacht op een donderdagnacht. Die vrijdag gaat lastig worden ! * Aisumasen kijkt op de klok. Hmm, toch niet zo onmogelijk als ik dacht...
Onmogelijk om door het archief te zoeken van de SkinnerBlog op zijn MySpace-pagina. Maar daar stond een tijdje terug een blog van hem, waarin hij vertelde dat zijn vijfde album zijn laatste album als The Streets gaat worden. Het is "vergelijkbaar met Lou Reed's 'Berlin'", en hij wil op dat album enkel met muzikanten werken en de samples vaarwel zeggen. |
#ANONIEM | donderdag 18 september 2008 @ 22:19 |
Hij is dikker geworden, of ligt dat aan mij? |
Spaulding | vrijdag 19 september 2008 @ 20:29 |
Wat dikker maar niet vet ofzo.
De eerste paar nummers klinken echt heel goed. Nog steeds irritant refreintje bij Everything is Borrowed maar dat blijft ie houden, nja als het maar niet zo irritant wordt als op The Hardest Way... Love you More en vooral The Escapist klinken fantastisch, ben erg benieuwd. |
DubzOne | zondag 28 september 2008 @ 17:16 |
Na een paar keer luisteren ben ik er eindelijk een beetje in gekomen... en het is een heerlijk album - op een paar tracks na  |
Spaulding | zondag 28 september 2008 @ 20:34 |
Ik heb het album nou ook en het is inderdaad echt een erg sterk album. Vind het een beetje tussen Hardest Way en Original Pirate inhangen. Jammer genoeg geen nieuwe Turn the Page maar wel een erg lekker en luisterbaar album. |
Hexagon | zondag 28 september 2008 @ 20:40 |
Nee ik vind het ook niet overtuigend. De charme van The streets zit hem toch vooral in de oude sound. |
pumpkinsoup | zondag 2 november 2008 @ 20:24 |
6 november in paradiso (: |
Aisumasen | woensdag 5 november 2008 @ 23:36 |
Aan de ene kant zie ik er tegenop om morgen wakker te blijven tot vroeg in de morgen, maar dat gevoel is snel verdwenen als je deze YouTube-filmpjes bekijkt. Check de concertverslagen van eerdere gigs van deze tournee op http://www.youtube.com/thebeats Wat een geniale gast, maar dat wisten we al. Hopelijk vind de gebruikelijke afterparty gewoon in de kelder plaats . En dan weten we ook alvast wat hij aan het doen is, luttele ogenblikken voordat hij het podium op moet.
"It's another one for the bus"
Hm, je moet de filmpjes gezien hebben. Denk ik.  |
VeX- | donderdag 6 november 2008 @ 01:28 |
Hm, ik wil er wellicht ook nog wel even een nachtje voor doorhalen. Ik ben ws. toch in Amsterdam in de avond. Denk alleen niet dat ik iemand meekrijg hierheen.  |
Aisumasen | zondag 9 november 2008 @ 17:19 |
Wat een geweldig feest donderdagnacht bij The Streets in Paradiso! Midden in de nacht, dus er heerste een tamelijke XTC-sfeer, wat op een punt natuurlijk weer moest escaleren. Maar deze vechtende opgefokte 'minderheden' werden al snel uit elkaar gehaald door Mike Skinner himself. "Nooooooo fighting in my club! If you wanna fight someone, fight me!". Opvallend dat er nog maar één nummer van het vorige album werd gespeeld ("Church"), maar toch was de setlist was zeer gevarieerd. Hoogtepunten waren toch wel de nieuwe nummers, waaronder "On The Edge Of The Cliff" en "Everything Is Borrowed".
Na afloop ging het feest achter de schermen nog een lange tijd door, tot ze iets na 05:00 de tourbus inrolden. Met alle gevolgen van dien... Of zoals Mike het zelf omschrijft: "The early hours of this morning were probably the most warped of the last month. People were still coming up on mushrooms at midday today. That's what happens after 11 men are left roaming round Amsterdam after a gig and before the bus leaves." Wederom één van de meest vermakelijke optredens die ik dit jaar gezien heb.
Vermoedelijke setlist:quote:01 Everything Is Borrowed 02 Don't Mug Yourself 03 Push Things Forward 04 The Escapist 05 Same Old Thing 06 Too Much Brandy 07 Sharp Darts 08 It's Too Late 09 Could Well Be In 10 Never Went To Church 11 On The Edge Of A Cliff 12 Has It Come To This? 13 Weak Become Heroes 14 Blinded By The Lights -- 15 Turn The Page 16 Dry Your Eyes 17 Heaven For The Weather 18 Fit But You Know It Dat is de setlist van een paar dagen eerder . Mij is beloofd dat de BeatStevie-aflevering over Amsterdam, zo snel mogelijk online komt. Ik ben benieuwd...  |
JeroenV | zondag 9 november 2008 @ 22:15 |
Nog best veel oude nummers zeg  |
Aisumasen | dinsdag 23 december 2008 @ 23:46 |
Mike wordt in april voor het eerst vader! Dat verklaart zijn nette gedrag, in tegenstelling tot de andere bandleden, backstage na afloop van de gig in Paradiso.  |
tim. | dinsdag 14 april 2009 @ 13:42 |
quote: quote: Vanavond dus een nieuw nummer op twitter.com/skinnermike ! |
tim. | dinsdag 14 april 2009 @ 23:01 |
Zoals beloofd: I Love My Phone . Mike's tweet. |
DubzOne | dinsdag 14 april 2009 @ 23:53 |
^^
Van de week eens even checken |
tim. | woensdag 15 april 2009 @ 20:59 |
Trust Me |
Aisumasen | woensdag 15 april 2009 @ 21:14 |
Ik hou wel deze werkwijze. "I Love My Phone" werd na een aantal luisterbeurten best beluisterbaar, maar deze "Trust Me" voel ik gelijk. |
tim. | vrijdag 17 april 2009 @ 00:04 |
David Hasslesquote:3 more tunes next week. I've really enjoyed this week. thanks for listening. skinimix over on skinnermike.com in a matter of minutes |
Ewout1 | vrijdag 17 april 2009 @ 00:23 |
quote: zijn dat volledige nummers die hij uitbrengt? Want ik had gehoord dat Computers & Blues nog wel een paar jaar op zich zou kunnen laten wachten?
O, ja, ik zie the Streets binnenkort op Werchter  |
tim. | vrijdag 17 april 2009 @ 00:31 |
quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:23 schreef Ewout1 het volgende:[..] zijn dat volledige nummers die hij uitbrengt? Want ik had gehoord dat Computers & Blues nog wel een paar jaar op zich zou kunnen laten wachten? O, ja, ik zie the Streets binnenkort op Werchter  Ja, allemaal volledige nummers, gratis te downloaden. Hij heeft nog niet gezegd dat deze drie nummers op "Computers and Blues" komen. |
Frenkel | zondag 19 april 2009 @ 11:45 |
quote: Wat een geweldig zomers nummer is dit he!!
|
Aisumasen | maandag 20 april 2009 @ 21:26 |
quote:i am suitably rested and inspired once more. new song monday tuesday wednesday this week Long Working Day |
Aisumasen | dinsdag 21 april 2009 @ 17:12 |
En weer een nieuwe:
See If They Salute |
tim. | donderdag 23 april 2009 @ 23:20 |
Weer één:
A Blip On A Screen |
Aisumasen | vrijdag 24 april 2009 @ 01:43 |
Aha, een song over z'n (aanstaande) vaderschap. Prachtig! |
JeroenV | vrijdag 24 april 2009 @ 10:52 |
Everything Is Borrowed vond ik tot nu toe niet heel goed, de eerste twee Twittersongs konden me ook nog niet echt bekoren. Zijn de anderen beter? Wel tof dat hij in zo'n korte tijd wat nummers online kan gooien. Je kan er een EP van maken. |
tim. | maandag 27 april 2009 @ 21:49 |
Outside Inside
JeroenV, ik vond die eerste twee wel goed, de latere ook, maar daar heb je dus niet zoveel aan .
[ Bericht 1% gewijzigd door tim. op 29-04-2009 00:27:41 ] |
tim. | woensdag 29 april 2009 @ 00:27 |
Skills On Toast
Dit nostalgische topic uit 2002 wordt nu verneukt met links.. |
Aisumasen | zaterdag 2 mei 2009 @ 02:17 |
Lovelight Of My Life |
Badabingea | maandag 4 mei 2009 @ 18:50 |
Don't mug yourself! Oi! |
Frenkel | maandag 4 mei 2009 @ 19:41 |
|
Panic_A | maandag 4 mei 2009 @ 20:13 |
Geniaal.  |
Aisumasen | maandag 10 januari 2011 @ 18:57 |
"Er is al 615 dagen niet in dit topic gepost..."
quote: Mike Skinner: Why I'm killing off the StreetsMike Skinner's the Streets gave British rap a voice of its own and changed the course of pop music. With his fifth, reportedly brilliant, album due out next month, the charismatic 32-year-old talks candidly about music, fame and fatherhood – and why he hopes this record will be his last. It's usual when interviewing a pop star to expect their enthusiastic endorsement of their new record or at least an attempt to spin their own myth. Mike Skinner has never been the most typical of performers but it's still surprising that he is quite so tough not only on his forthcoming album, Computers and Blues, but also on the Streets itself, the vehicle for his muse for most of the past decade of his life. In fact, it's nigh-on certain that Computers and Blues will be the last Streets record, the fifth in a run that bears comparison with any in the British pop canon. If his first, Original Pirate Material, cast this "45th generation Roman" as a bit of a geezer – while also being hailed as the best album of the 00s in a poll in this newspaper – its successor, A Grand Don't Come for Free, turned him into public property, with a No 1 single in "Dry Your Eyes" that was quickly used to soundtrack serial English sporting defeats. The experience of fame and its bloody aftermath then produced two albums that traced Skinner's own moral – even spiritual – development. The cost he paid was a tailing off in commercial as well as critical acclaim but there is little disputing that, without the Streets, the charts today would look skew-whiffedly different – his influence on the confessional pop of the likes of Lily Allen as considerable as it is obvious on a new breed of UK rappers such as Plan B. Nor can it be said that any of those characters are quite so complex or as interesting as Skinner himself, who in some ways became the very model of the modern recording artist, controlling every aspect of the Streets' career ("a very 360-degree artist", as he says); but one also wont to discuss Darwinian evolution or the theories of Nikola Tesla, neither of which are really contemporary pop fare. Henceforth, however, following the release of the new album next month and subsequent live dates, the Streets will be no more. And as Skinner says at one point in the course of a lengthy and often bewildering encounter: "I'm not going to do any other interviews like this one." Why, I ask at the start? "It's obvious. I've been doing it for 10 years and I've always tried to do something different with each album," he says. "Some [of my work has] been amazingly received and some of it hasn't been, and I've run out of new avenues. "As uninteresting as the Streets is to talk about, the most interesting element of anything is its death, so if you're going to talk about the Streets, ending the Streets is probably a good thing to talk about," he continues, ceding the point that there might yet be some purpose to our interview, which is only two minutes old. "But it's not interesting really. I haven't really got anything more to do." The irony is that Computers and Blues might well lay claim to be at least the equal of his debut: it concerns itself with much the same protagonist, only he is older now and perhaps a little bit wiser, and it brilliantly – it seems to me at least – reconciles everything that's been so great about the Streets. Lairy first single, "Going Through Hell", for example, features geezer-ish lines such as "It's all just lads in the normal ambience – fall or stab and then call an ambulance", whereas "Roof of Your Car" sees him reminiscing about getting stoned and watching the stars, observing that "between radio stations and tuned-in verse/ are echoes of the creation of the universe", and imagining that "one day they're going to make electronic implants for the brain that simulate raving sensations, Wayne". As with his other albums, Skinner has written every word, produced every note, even mixed the tracks – and there is still that homegrown quality to the sound (the guitar loop on opening track "Outside Inside" is taken from Apple's GarageBand program, bundled with every Mac), in the best possible way. But Skinner greets my enthusiasm with a weary shrug. "This album," he says, "is not really a new direction. It's all the directions I've already been down rehashed into something that's… quite nice on the ears. "I signed a five-album deal, so the economics of the Streets really shaped it as much as my inspiration," he continues. "It would be silly to end the Streets on the fourth album and then make another just to satisfy a deal, or to do six albums and do five of them on Warner and one of them independently. So it's part of the economics of my business and part of getting to that point." It all might make for a rather dispiriting experience, even if the cliche that such honesty is refreshing holds true; but there is also the pleasure of his deadpan wit and digressions that seem off-topic but tend to reveal the workings of his creative process – for example, our discussion of the classic qualities of Pizza Express salad dressing ("That was always going to be massive… there's no way the people at Pizza Express knew what they were creating when they created that"). He talks slowly, pursuing ideas like they're paper bags, blowing down the street, only coming to a conclusion once he has grabbed them. Nonetheless, there is a steady refrain: "I think it would devalue it to say that it was cynical but I know what I'm doing with the Streets – I've been doing it for too long", he says at one point; or, later, "I don't want to do the Streets anymore. I should have moved on a long time ago." The interview takes place in the roof bar of Shoreditch House, an east London members' club, which Skinner appears never previously to have visited. He arrives, dapper in a black Barbour jacket, clutching an iPad and a Kindle (current reading: Raymond Chandler), days shy of his 32nd birthday and looking little older than he did a decade ago, when garage label Locked On agreed to release his record "Has it Come to This?" under the pseudonym that would come to define him. Prior to his career as the Streets, there was little that was eventful about Skinner's life: born in Barnet, in north London, he grew up in the Midlands, going to Bournville school in Birmingham (second most famous alumnus: the actor who played Private Pike in Dad's Army) and then Sutton Coldfield college, while also holding down a job at Burger King. He has previously described his upbringing as solidly middle class – something he never particularly cared to hide when he started making music, declaring on that first single, "think I'm ghetto? Stop dreaming". "Whatever bold claims you might make for Derek B or Mr C or even Massive Attack's 3D," the critic Ben Thompson once wrote, evaluating the merits of the subsequent Original Pirate Material, "Mike Skinner was the first to prove that a British rapper could speak directly to a nationwide constituency in a voice entirely his own." That meant lyrics about late-night kebab queues, smoking homegrown weed and other such quotidian pastimes. Some listeners – Americans, particularly – could be forgiven their discomfort not so much with this subject matter but with Skinner's delivery: it seemed as if "the words here are jammed into measures like an overstuffed couch," as one US reviewer wrote. This, however, only emphasised his originality, and helped draw in older fans who looked to place him in a lineage of British songwriters that stretches back to the likes of Ray Davies. His inspiration came from US rappers, such as Nas and Raekwon, but he never aped their accents, only their concerns with everyday life. "When I started, there were kids from Brighton and east London pretending to be American," he says. "That's hard to believe now." Nor was it hip-hop that supplied him with his sound, but rather UK garage, that descendant of house music, with its warped basslines, slippery beats and bling image. The only problem for the teenage Skinner, in his bedroom in Birmingham, was that it was hard to hear that music out in the clubs. "I listened to garage at home or in the car. Everyone did. The clubs didn't exist in Birmingham, and if they did exist, they were so dangerous that it just wasn't a do-able night out. "I always imagined that there'd be someone who would call me out if I talked about something I didn't know about," he continues. "And I didn't know my Moët from my Pérignon. I do now, obviously. Troyes. Have you been to Troyes? That's nice. Champagne region. Very fizzy in Troyes." After moving to London, sleeping for a period in his cousins' living room, he secured his deal with Locked On. At that point, his ambition was simply to be accepted by his peers, but the album that he ended up making, Original Pirate Material, became a hot favourite for the 2002 Mercury prize (although he lost in the end to Ms Dynamite). This didn't much impress him. "I wanted to make a big garage record but no one who listened to garage really listened to me – even Dizzee [Rascal], I wasn't really on his radar until the record became really big. It was only journalists and indie kids but I tended not to take a lot of notice of them. "It was weird," he continues. "It wasn't until I got to the second album that I really felt like I hit the people that I was aiming to with the first album, and that was just normal people. But actually the only way you can get to normal people is by… being big." That second album, A Grand Don't Come for Free, released in 2004, took up many of Skinner's earlier concerns, exemplified by the raucous fun that was the first single, "Fit But You Know It" (opening lyric: "See I reckon you're about an eight or a nine/ maybe even nine-and-a-half in four beers' time…"); but it was also deftly constructed as a concept album involving the losing of the proverbial £1,000. "I don't have the drama of murder and violence that rap has, so I've always tried to make something dramatic from nothing," he says, and talks about how he tried to school himself screenwriting around this time – even studying with "this Hollywood guru guy", Robert McKee. This indeed was the record hailed by professor of English John Sutherland as a narrative masterpiece (one, as Sutherland put it, "constructed around Christ's parable of the lost pieces of silver. But to make the point is probably to invite a Skinnerian accusation of generating critical wank"). The question of whether Skinner was the Streets, however, remained a bit fuzzy. "There's times when I've thought it was a character," he says, "but my best songs are the ones where I'm quite… afraid. I'm almost nervous to say stuff. "You can't possibly tell a story about yourself that's got any measure of truth, really," he says. "I just don't think it's possible. But my best songs are the ones where I've said a bit more than I probably felt comfortable with. So I don't know. Is that honest?"Clearly, A Grand Don't Come… was fiction but "Dry Your Eyes" – his lachyrmose ballad set to strings, the record that demonstrated his softer side – "that's me, really". But far more autobiographical was the album that followed, The Hardest Way to Make an Easy Living – that was "totally about me, and I don't think I'll ever be that brutal again". By now Skinner was famous, and able to live the fantasy. "There was a party in Miami that was absolutely crazy," he recalls. "Things happened that only happen in music videos. It is really exciting travelling but it never looks like a rap video; most of the time it's a steamy dressing room underground with a warm beer – and that goes right the way to the top... But this..." He fails to disclose any specific bacchanalian details other than: "I was terrorising [the DJ] Paul Oakenfold. Our relationship's never recovered but I remember he sent a big spliff, to my dressing room, saying, 'You want to calm down, mate'." The idea persists that Skinner remains quite the bon viveur, but when I ask him today when he last went out, he says, sipping tea, "I've not been out... I didn't really go out before my first album. Once I'd done my first album, I didn't really want to go out, because it became awkward. Erm... I've never gone out. I really mean that. Ever. The going out comes to me... in quite calamitous fashion. I've never, ever, said, 'Right, I'm going out tonight'." But the perception of this period is, I persist, that you were out of your tiny mind the whole time, gambling, and taking loads of coke. Would that be fair? "Yeah," he replies, then only half- rhetorically: "What would you do in that situation?" On The Hardest Way to Make an Easy Living, it sounded as if Skinner had indeed undergone some form of cocaine psychosis: the record dealt with contemporary fame and its fallout head-on, and the result made for very uneasy listening. Like its predecessor, it went to No 1, propelled on its way by gossip surrounding the identity of the female celebrity in "When You Wasn't Famous" (sample lyric: "Considering the amount of prang you've done, you looked amazing on CD:UK"). But A Grand Don't Come for Free had sold 3m copies worldwide, whereas this record only did about a fifth of that. "I don't look back at it with feelings of happiness," Skinner says, and at first I think he means this period of his life, or the reaction that the record engendered. But really he means that he considers the record a failure, because he was trying to paint a more nuanced portrait of his experiences. "When people heard The Hardest Way to Make an Easy Living they thought I was having a terrible time," he says. "But it wasn't like that at all really. I was destroying myself… but all I was really doing was describing that process of self-destruction that is inevitable for anyone in that situation, if it carries on. If everything goes right you end up being Michael Jackson. No one survives that." The only time I've met Skinner before came, when, as an editor, I set up a meeting between him and the philosopher John Gray, at the time of the release of his next album, Everything is Borrowed. A sharp reading of that record had suggested he might be a fan of Gray's book Straw Dogs, a work of stringent Darwinism whose message can be parsed as: we're all just animals, so deal with it. It wasn't, with the greatest respect, an interview that you could imagine Tinie Tempah, or any of the Streets's musical heirs, would have wanted to conduct. In its course, during a discussion about free will and determinism, Skinner reflected that: "I was famous, I guess, for a while, and one of the fascinating things about it for me – and one of the unnerving, scary things – was how my boundaries completely controlled me. I wasn't as autonomous as I thought." Now he says: "What I was trying to get across with that album is that your pendulum of emotions doesn't change. Before you're famous, you think that that pendulum of emotions is down to your circumstances. You think: I'm having a good day; I'm having a bad day – something shit's happened. You put in [to the equation] the incredible amount of money and opportunity with women and free clothes and screaming audiences… but you still have good days and bad days. That was the really interesting record that I was intending on making. "It's just important to realise," he adds, "that it took a lot to write such a… boring album." That said, the record still contains one of Skinner's most personal songs, "Never Went to Church", which concerns itself with the death of his dad, an event that he later came to recognise also had an effect on his often deranged behaviour at the time. "That song just wrote itself and it was always going to be…" he pauses, then lands on the word, "compelling – because it's a touching subject. I've learnt that whenever anything important happens to me, it will make a good song." The title track of the album also addressed a real-life situation: Skinner's struggle with the boutique record label that he'd set up with his manager, the amiable Ted Mayhem, which they called the Beats. The idea was to "cut away all of the crap" in the industry, to change the way things were done because "we were over the whole record label cycle thing: the release date and the radio campaign.… We just saw it as music, and it was either on YouTube or on an iPod." In the end they signed three acts, two of whom, Professor Green and Example, enjoyed top 10 hits last year, but not before Skinner had tired of the enterprise. "Even now people say, 'What's the release date of this song?' And I'm like, well, I just played it to you, why do you need a release date?" he says. "And I think there's still an element of that which is like… this charade. But then you probably still want to go on iTunes, and you want to do the charade. It's the same reason why I enjoy watching The X Factor – it's this idea that everyone's doing something at the same time." By the time of Everything is Borrowed in 2008, the disjunction between the Mike Skinner of the first album and the point at which his head was at now was growing, and even then he was saying that this would be the penultimate Streets album. He decided to set himself a creative challenge: to make a record without any references to modern life (and, for the first time, he only used live instruments). What emerged was a series of parables for what he saw as a "coming-to-terms album". Hence, for example, songs such as "Way of the Dodo", which examined mankind's future plight (sample lyric: "It's not Earth that's in trouble, it's the people that live on it... Earth'll be here long after/ We've all gone the way of the dodo") and the title track, with its homespun wisdom: "I came to this world with nothing/ and I leave with nothing but love/ everything else is just borrowed." The public's interest only further waned, the album selling fewer than one-third as many copies as The Hardest Way... The video he shot for "The Escapist" pictured Skinner walking through rural France – inhabiting a scenario very different from the urban grime he'd once so vividly portrayed. In his mind, the end has been coming in instalments, with the arrival of Computers and Blues somewhat delayed – even the newest songs were finished nine months ago (and the oldest are up to three years old). "I was given six months off because the label didn't want to release this album until after fourth-quarter album priorities," he says. I wonder if he resented having to accept his place in the corporate cycle, but surprisingly, he says: "It wasn't that bad. They did it for my benefit. For my career, or something. It worked out quite nicely." It was during this time – in April last year – that his daughter Amelia was born. Afterwards, he and his girlfriend, Claire Le Marquand, went to France in a camper van. "We drove around Provence… going to vineyards… and I put on two stone. Eating brie. Brie before breakfast." Subsequently he and Claire, who had worked for Warner as head of TV promotions, were married in Antibes. "And that was great." It was inevitable that the birth of his child would feature on the new album, and sure enough it's a subject he addreses on "Blip on a Screen" (sample lyric: "You're growing thumbs/ I'm going numb/ Tucked into your mum/ Looks like it could be quite fun"). I ask him about the joys of parenthood. "The one thing it's given me is an incredible routine," he says. "Even before Amelia was born I was up every morning because Claire had a normal job. So I've had a really healthy routine for years [but] one addition to that with Amelia is that the weekend is set in stone. "I think…" he continues, "there's an immense beauty in that. It's like the sun going up and going down. You can get a bearing… you're locked into that rhythm. When you aren't locked into the rhythm of the solar system in some way it's very difficult to get a bearing upon how you're feeling." Does he subscribe to the view that having children provides the meaning of life, I wonder. "Certainly in London – because we're living more and creating this… leisure thing – people aren't having kids until they're 36 now, and it's strange. It gives you an opportunity to travel, and come to places like this," he says, glancing almost suspiciously around this members' club, "but... I think once you have children, it gives you a purpose. And I think a lot of people in their 20s now, they don't have a purpose – because you're supposed to have kids when you're 16." (By this, I take it he means that's what biology would tell us – although I can see why Claire worries that some of the things he says can sound a bit right-wing.) "So dragging it out is either a lot of fun, or you're going to ask yourself what you're here for, for 15 years." In terms of autobiography, one other subject that the new album addresses is the illness ME – in the song "Trying to Kill M.E". Skinner was laid low at the tail end of 2009, although he says now: "It's not really that interesting – it wasn't severe. I've kind of still got it now. It's a feeling I've missed a meal. Which is very disconcerting when you've been… eating brie all day. "I've never wasted any time, ever," he says. "Apart from when I was ill and I watched James Bond every day. But I did draw a lot from that, which I'm sure will become apparent." The answer to the question "what will follow Computers and Blues?" is, it transpires, a film that he and Ted Mayhem have been writing, and which they intend to make and release – most likely through their website. This will be a "punchy thriller", set in a hospital. "It doesn't involve any kebab shops. Or drug binges," he says with feeling. "The idea is to feel about something like I did at the beginning the Streets, when I didn't know what was possible. We're not going to obsess ourselves with screenings and openings. We've just got to make something that's beautiful – that's tense and interesting all the way through to the end. That's the core of art, sod everything else." In the meantime, while the Streets remains a going concern, he's been busy online. When his "yuppie flu" (his words) struck, one casualty was his tweeting – Skinner was an early adopter – and the series of podcasts that he would post on his blog. But this activity has resumed in recent weeks, and there has even been a handful of short films in which he's responded to fans' questions put to him on Twitter. He is, however, slightly dismissive of all this when we speak, saying "one of the things I've come to lately is that social media isn't really for content providers, it's for the people and if you place something on the internet, that's all your social media done...." His musings on the subject also appear on the new album. On "Puzzled By People" he states "You can't Google the solution to people's feelings," while "OMG" concerns itself with the processes of Facebook etiquette. If nothing else, this is a reminder that when Original Pirate Material came out, Mark Zuckerberg was still in high school – and it's a measure of the extent to which as pop-time has slowed, the pace of technology has accelerated. It's in this situation – when anyone can post their own music online, or make a film – that the business of being a pop star could well start to feel a little bit redundant. So what is he doing on the web with his films and such like? "Just biding my time until February… to try and stop… the voices, you know," he says. What voices? "Voices telling me to… do something destructive. But they're voices I think everyone has if they – spiritually – stand in one spot for too long." So are you a happy person? "Er… Not incredibly happy at the moment, I have to be honest. But I've been happy this year. And I'll be happy again, no doubt." Ten days after our initial encounter, I see him again for his photoshoot for this interview – his last photoshoot and interview as the Streets, as he insists. Not that there's any great ceremony, although he does seem a happier bunny, thanks in part to being accompanied by his wife and baby. It sounds trite but fatherhood seems to suit him, even if when I ask how he spends large tracts of the day – changing nappies or smoking spliff and playing Call of Duty (seemingly the subject of one of the new songs on his album) – he simply says: "It's a kind of slightly Peter Pan existence that I lead. It's certainly Peter Pan in the day. There's an element that's just… fairly normal, really." The most obvious damage for most pop stars in retirement would be to their egos, when nobody recognises them any more, but Skinner seems more or less unfazed. "I like people answering our calls, if I want to do something," he says. "There was a point – when I was... kind of, commercially successful – where it was really quite unbelievable who would answer your call. That's obviously all kind of faded away. But the coming up to you on the street, it doesn't ever really help. Although it's always nice. No one's ever – touch wood – come up to me and said anything bad. I mean that. "That's quite amazing actually," he adds, as if this realisation has only just come to him, and then adding with great deadpan timing: "I love the introduction into people's lives. It's always fascinating. When they're drunk, not so much." Gratifyingly, in the middle of one conversation at Shoreditch House about whether there's simply too much cultural produce in the world today, and whether Skinner's doing everyone a favour by contributing less to it, a stranger walks by, bang on cue, and hands him a disc, saying "Hi, is it Mike? Listen to this will you – you can contact me if you like it." Skinner likes Robbie Williams's description of what it's like to be famous in his book, Feel – that is, it's a bit like being constantly hit with ping-pong balls. "Which never hurts, but when you're Robbie Williams, there are a lot of ping pong balls being thrown at you, and it's incredibly restrictive." I ask if he'll miss touring. "I don't know," he says. "I do really enjoy performing. Everyone's got their job and it's really nice to have a purpose. It's much better than any holiday. It's like a holiday with a purpose. It's a working holiday." But he also worries that "whenever you have a day off on tour, it just goes really wrong. Because there's nothing to do; it's like 15 people with nothing to do… it just goes wrong. There are repercussions from that." Ted Mayhem says there will probably be one big farewell show – once a tour in March and likely festival dates in the summer are over – but nothing's been carefully choreographed as yet. And indeed, despite all the talk of this being the last Streets album, Skinner has been posting a handful of new tracks that don't feature on the new album on the-streets.co.uk. These, he has suggested, might form part of a completely separate record to be titled Cyberspace and Reds, which I assume to be a bit of mischief on his part, but when I ask him at the photoshoot he says it might just materialise online. "If I was making another record, I'd just make it and stick it on the internet." He doesn't seem overly fussed. To do so, however, would be a disservice to Computers and Blues, which, after all, not only features tunes seemingly fashioned with festival audiences in mind, such as "Soldiers" (even if Skinner questions the validity of these communal epiphanies in the lyrics), but also the likes of the closing track "Lock the Locks". While ostensibly the story of an office worker quitting his job, this clearly references the end of the Streets with lyrics such as "the days are over for dozing on my teat" and its winning chorus: "I smoked one too many cigarettes, I heard one too many lies, I've gambled on too many bets, I lost it all to this life." It's a lyric that helps locate the Streets's position not somewhere on the same line between David Brent and Harold Pinter – or Ray Davies and Tinie Tempah, if you prefer – but alongside them within the same cultural universe. Nonetheless Skinner is adamant, saying – again – "the Streets is finished" and "I have no interest in repeating myself. I've started to repeat myself with this album. It's not going to happen, past this point. So… sorry for doing that." At the very end of our encounter, I ask him to give himself a mark out of 10. "What, for this album?" No, I say, for the Streets as whole, as if his career could be summed up in such a way. "Well, hopefully, it's not my career," he bridles just slightly. "But for the Streets… overall… I'd say it was a seven out of 10." This, I say, is him being way too hard on himself, not simply honest, to which he says: "I mean, I've worked really hard. Ten out of 10 for every effort. No doubt. I'm proud of that. Ten out of 10 for effort! Ha ha!" But Mike, I tell him, you've left your mark on the culture, an indelible mark! And he ends what may well be the final Streets interview with half a smile and a deftly self-deprecating joke. "I could point you in the direction of probably five people who will forever be effected by my music," he says. "I've got fans with a lot of tattoos, you know." http://www.guardian.co.uk(...)view-computers-blues Het laatste album van The Streets, "Computers And Blues", komt 4 februari 2011 uit.
quote:  1. Outside Inside 2. Going Through Hell 3. Roof Of Your Car 4. Puzzled By People 5. Without A Blink 6. Blip On A Screen 7. Those That Don't Know 8. Soldiers 9. We Can Never Be Friends 10. ABC 11. OMG 12. Trying To Kill M.E. 13. Trust Me 14. Lock The Locks http://www.computersandblues.com/
|
VeX- | maandag 10 januari 2011 @ 21:36 |
Jammer dat hij er zo over denkt. The Streets was gewoon heerlijk chille muziek. |
Frenkel | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:27 |
Mmm ik heb echt geen zin om heel dat verhaal door te lezen, maar wel jammer ! Hoop dat hij nog wel op Werchter komt dit jaar !
Nieuwe single:
|
tim. | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:50 |
quote: Sorry, maar: . Dat is toch interessant!
De stukjes (song)tekst uit dat artikel vind ik mager, ik denk dat het een goed moment is (of misschien te laat) om met The Streets te stoppen. Bij een afscheidsconcert in Nederland ben ik sowieso aanwezig. Ik zette dit weekend voor het eerst in zo'n anderhalf jaar "Original Pirate Material" op (op cd!) en besefte me hoeveel ik van die plaat heb gehouden. |
krioro | woensdag 12 januari 2011 @ 00:35 |
quote: Op dinsdag 11 januari 2011 19:50 schreef tim. het volgende:ik denk dat het een goed moment is (of misschien te laat) om met The Streets te stoppen. Denk ik ook. Skinners werk heeft me steeds minder weten te boeien. |
superjojo | maandag 7 februari 2011 @ 21:52 |
http://www.guardian.co.uk(...)s-blues-album-stream
nieuwe album op stream |