1: Nee, wat is dit voor belachelijke aanname. Kunnen wij niet akkoord gaan met het interim regering wat onafhankelijk is gevormd?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef yowkah het volgende:
[..]
Nee dit hele ding hoeft als enige reden te hebben dat de mensen rechten beschermt worden. Dat Ghadaffi niet zijn eigen volk aanvalt.
De EU, VS en AL mogen dat best willen, dat hij weg moet. Maar dat is aan het volk om te bewerkstelligen. Anders gaan wij ze een nieuw regime opdringen wat ze mogelijk niet eens willen.1 De interventie hoeft geen gevolg plan te hebben. Het zorgen dat de NFZ in stand blijft en dat er geen etra wapens in het land komen is MEER dan genoeg2
Nee! helemaal niet, en ik hoop het beste voor de Libische bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Klopt, iedereen wil Gadhaffi weg.
Maar vooral nadat hij zijn burgers begon af te slachten.
Het liefst hebben we vrede in dat land, is dat zo moeilijk te bevatten?
1.welke interim regeringquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:37 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
1: Nee, wat is dit voor belachelijke aanname. Kunnen wij niet akkoord gaan met het interim regering wat onafhankelijk is gevormd?
2: Nee, dit heb ik al vaak genoeg gezegd; van de grondtroepen van Gadhaffi moet worden voorkomen dat ze burgers vermoorden. Dit kan alleen door middel van geweld.
Dan moet je rond Misrata en Zintan blijven bombarderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef yowkah het volgende:
[..]
Nee dit hele ding hoeft als enige reden te hebben dat de mensen rechten beschermt worden. Dat Ghadaffi niet zijn eigen volk aanvalt.
Gadaffi moet gewoon berecht worden in zijn eigen land. Als daar de doodstraf bestaat: so be it.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
Jullie willen de doodstraf voor Gaddafi. Wat moet het standpunt van Mark Rutte zijn in deze? Er was met de executie van Saddam veel ophef over het standpunt van Balkenende.
Laat hem lekker levenslang krijgen, doodstraf is minder erg dan levenslang.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
Jullie willen de doodstraf voor Gaddafi. Wat moet het standpunt van Mark Rutte zijn in deze? Er was met de executie van Saddam veel ophef over het standpunt van Balkenende.
Moeten ze wel door blijven gaan met bombarderen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:36 schreef yowkah het volgende:
[..]
misschien de valse hoop dat ze snachts moeilijker te raken zijn XD
1: De interim regering in Benghazi, waar die planoloog hoofd van is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:43 schreef yowkah het volgende:
[..]
1.welke interim regering
2. Klopt maar dat kan je ook alleen met grondtroepen, of wil jij kruisraketten gebruiken om een sluipschutter aan te vallen -.-. Arabische Liga heeft gezegt niet mee te gaan met zenden van grondtroepen dus dat zit er sowieso niet in. Daarnaast is al vaak gezegt door de rebellen dat ze de VN landen bedanken voor de luchtdekking tegen tanks etc. en dat ze de sluipschutters zelf zullen uitschakelen.
ben ik ook helemaal mee eens. dat ontken ik zeker niet ( ook niet gedaan volgens mij). Vraag is alleen of daar nog meer troepen voor nodig zijn. En daar pleit de SP ook voor, daar willen ze opheldering over, ook of daar de nederlandse NAVO troepen voor gebruikt zullen worden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je rond Misrata en Zintan blijven bombarderen.
Als je jezelf en je houding tov mensenrechten serieus neemt, wel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:47 schreef yowkah het volgende:
[..]
ben ik ook helemaal mee eens. dat ontken ik zeker niet ( ook niet gedaan volgens mij). Vraag is alleen of daar nog meer troepen voor nodig zijn. En daar pleit de SP ook voor, daar willen ze opheldering over, ook of daar de nederlandse NAVO troepen voor gebruikt zullen worden.
1. die is niet onafhankelijk, en wordt alleen erkend door frankrijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
1: De interim regering in Benghazi, waar die planoloog hoofd van is.
2: Grondtroepen zijn er al, ze worden rebellen genoemd maar zijn gewoon Libische burgers.
Geen enkele regering is onafhankelijk.quote:
Ja dat is reden die iedereen gebruikt, en ook een terechte reden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:35 schreef yowkah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze alleen de pro Ghadaffi troepen aanvallen?quote:De EU, VS en AL mogen dat best willen, dat hij weg moet. Maar dat is aan het volk om te bewerkstelligen. Anders gaan wij ze een nieuw regime opdringen wat ze mogelijk niet eens willen.
Denk je dit nu echt? Dan ben je toch wel een beetje naief.quote:De interventie hoeft geen gevolg plan te hebben. Het zorgen dat de NFZ in stand blijft en dat er geen etra wapens in het land komen is MEER dan genoeg
Op en apart topic voor de beredenering van de SP zit ik iig niet te wachten, maar je bent vrij om deze te starten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:57 schreef yowkah het volgende:
discussie gaat nu op 3 fronten. zouden we hier effe een apart topic voor moeten openen?
en daarnaast wil ik van jullie weten waarvoor jullie discussiëren. Ik probeer hier eigenlijk de beredenering van de SP te verduidelijken en waarom ik de vraag ( of je niet moet afvragen of de troepen die nu worden gebruikt tegen Libië niet voldoende zijn) zo belangrijk vind.
Ook ik steun de motie om vliegtuigen te sturen en de Haarlem te laten patrouilleren voor de huidige missie ( wapen embargo). Ik ben alleen bang voor de toekomst van deze missie waarin de NAVO misschien achter Ghadaffi aan gaat ( op dit moment enkel tegen gehouden door Duitsland en Turkije). dit zou kunnen resulteren dat Nederland deze missie verder gaat steunen ( waar ik dus tegen ben).
de NAVO of VN wel ja. De reden daarvoor is dat Frankrijk de leider van de missie is samen met Engeland. Frankrijk dat nieuwe regime als de enige bestempeld heeft. Dat elke partij in de VN al heeft gezegd tegen Ghadaffi te zijn en hem weg wilt hebben. En dat dit ook in de artikel 100 brief staat. Dat maakt mij eerlijk gezegt wel een beetje bang ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:00 schreef zoefbust het volgende:
Ben je bang dat de Navo achter Gaddafi aangaat ? waarom ?
De keuze is aan het volk van Libië.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:44 schreef Lagrinta het volgende:
[OT]quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:49 schreef Dance99Vv het volgende:
Kadaffi is nog steeds de baas in libie
Lijkt me wel zo aardig om ze hier zelf over te laten beslissen, gezien zij juist voor dat recht zijn opgestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:51 schreef Mr_Memory het volgende:
Denk je dit nu echt? Dan ben je toch wel een beetje naief.
Natuurlijk moet er wel een plan b zijn na deze interventie, natuurlijk moet dit wel worden uitgevoerd door de Libische bevolking zelf.
inderdaad ik hoor de hele wereld behalve iets zinnigs uit libiequote:Op woensdag 23 maart 2011 23:13 schreef naatje_1 het volgende:
Weetje, wat ik vrij erg vind, we zeggen allemaal dingen in de media van 'die missie moet niet doorgaan zus' en 'we weten niet wat er komt na dit zo', terwijl er geen enkele Libiër gehoord wordt wat zijn oplossingen zouden zijn wat betreft dit dilemma...
Oh zeker, dat zei ik ook al, maar er moet wel een plan zijn voor wie en hoe de opstandelingen te steunen in de toekomst.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Lijkt me wel zo aardig om ze hier zelf over te laten beslissen, gezien zij juist voor dat recht zijn opgestaan.
Weer de westerse arrogantie dat wij wel weten hoe het moet denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:13 schreef naatje_1 het volgende:
Weetje, wat ik vrij erg vind, we zeggen allemaal dingen in de media van 'die missie moet niet doorgaan zus' en 'we weten niet wat er komt na dit zo', terwijl er geen enkele Libiër gehoord wordt wat zijn oplossingen zouden zijn wat betreft dit dilemma...
Voorbeeld: ik hoorde de hele neerlandse media waarschuwen over de stammenverdeeldheid die zou heersen in Libië. Toen hoorde ik bij met het oog op morgen een Libiër zeggen dat die stammen het moslimbroederschap van Egypte zijn, kortom: massahysterie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:15 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
inderdaad ik hoor de hele wereld behalve iets zinnigs uit libie
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef MangoTree het volgende:
OmarAlmoktar: 19-CallFrom #Misurata,"Imagine how catastrophic we live, when we see a plane bomb, we get HAPPY!!"
Wellicht is ie er achter gekomen dat ie de verloren zoon van Kadaffi is en baalt ie van het mislopen van de macht?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
[OT]
Wat is er met je gebeurd tussen Egypte en nu? daar nog Pro-democracy en nu dit soort posts?
[/OT]
Ik zag vanavond zo een mooi filmpje van de Staats TV over een gebombardeerd huis in Tripoli.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef yavanna het volgende:
Morgen weer een kans want volgens de staats tv zijn er wederom vele burgers getroffen door de coalitie bombardementen.
Libyan state news agency Jana is reporting that coalition raids have hit a residential neighbourhood east of the capital and killed "a large number" of civilians. The report cannot be verified.
AFP is reporting that Libyan state news agency Jana says coalition raids on a residential neighbourhood east of the capital have killed "a large number" of civilians.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef yavanna het volgende:
Morgen weer een kans want volgens de staats tv zijn er wederom vele burgers getroffen door de coalitie bombardementen.
Libyan state news agency Jana is reporting that coalition raids have hit a residential neighbourhood east of the capital and killed "a large number" of civilians. The report cannot be verified.
AFP is reporting that Libyan state news agency Jana says coalition raids on a residential neighbourhood east of the capital have killed "a large number" of civilians.
Libische Staats TV online: http://watchtvlivestreaming.com/tvlive/b1951quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef svann het volgende:
10:15 PM Tricia1234: Separately, our source claims that state television in Tripoli is showing pictures of dead people which the reports say were killed in the coalition air strikes
10:15 PM Tricia1234: however some of the dead have been recognised by viewers as relatives who disappeared during Gaddafis crackdown on Tripoli.
http://www.livestream.com/libya17feb chat
Het lijkt wel een, wat vreemde, walvis.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
#Cool! Unmanned RQ-4 Global Hawk as Forte 10 FL500 went tactical at 22:15 UTC #OdysseyDawn wondering where the MCE unit is located!
[ afbeelding ]
geen foto van nu
quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1973: Alles mag om de bevolking te beschermen behalve een bezettingsmacht. Als je denkt dat je Ghaddafi moet wegbombarderen om de bevolking te beschermen, mag dat dus gewoon volgens de VN.
De SP is voor resolutie 1973, dus de SP wil Roemer wegbombarderen.
En de tweede Staatszender:quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:39 schreef svann het volgende:
[..]
Libische Staats TV online: http://watchtvlivestreaming.com/tvlive/b1951
Bij mij doet hij het niet.
Als je daarmee tegelijkertijd de bevolking om hem heen die mee dood gaat ook beveiligt mag dat inderdaad.quote:
Krijg ik ook niet aan de praat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
En de tweede Staatszender:
http://nl.wwitv.com/tv/b6257.htm
Daar laten ze ook veel amateurbeelden zien
Leip filmpje. Laat goed zien hoe ongeorganiseerd en hoe slecht bewapend de rebellen zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:54 schreef MangoTree het volgende:
Synergy3k: @richardengelnbc recounts a close call in Benghazi http://on.msnbc.com/favtrM
9 minutes ago via TweetDeck
Video, o.a. rebel met een speelgoedgeweer
Wat een bazenvliegtuig is dat zeg.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
#Cool! Unmanned RQ-4 Global Hawk as Forte 10 FL500 went tactical at 22:15 UTC #OdysseyDawn wondering where the MCE unit is located!
[ afbeelding ]
geen foto van nu
Dit is van Feb 17. Bizar dat het zo snel zo hard werd daar.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Was naar iets anders aan het zoeken, kom ik dit tegen
En de reactie eronder:quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Was naar iets anders aan het zoeken, kom ik dit tegen
Ik ben na al die jaren Fok wel wat gewend, maar dat filmpje van die huurlingen die gedwongen werden rauwe hond te eten...quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ja :x op youtube staan nu echt heel wat filmpjes van wat eerder, maar sommige zijn echt niet goed man
Rauwe hond?quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:25 schreef svann het volgende:
Ik ben na al die jaren Fok wel wat gewend, maar dat filmpje van die huurlingen die gedwongen werden rauwe hond te eten...
En misschien vooral wel de mentaliteit van de legerleiding die daarvan uitgaat...
Het echoot nog na op mijn netvlies.
What has been seen cannot be unseen ofzo.![]()
Net zoiets als op die video van Syrische elite troepen die een puppie levend verscheurden.quote:
Wordt misschien wel bestuurd door huurlingen. Zag net een filmpje op de staatstv over slachtoffers. Vond er wel erg veel donkere kroeskopjes bij liggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:07 schreef MangoTree het volgende:
Phone-cam footage of citizen soldiers attacking a tank: Benghazi
Deze is helemaal vaag, het lijkt wel of die tank door rebellen bestuurd wordt die niet weten wat ze doen.
Ik weet dat de Syrische Special Forces schorpioenen en/of slangen moeten eten, maar een puppy?quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Net zoiets als op die video van Syrische elite troepen die een puppie levend verscheurden.
Saddam gaf die ooit eens aan een Amerikaanse diplomaat. Walgelijk
dat dacht ik ook toen ik dat filmpje zag vanmiddag, maar het zou ook kunnen zijn dat de besturing naar de klote is en dat ze proberen te vluchten, maar dat het niet helemaal lukt ofzoquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:07 schreef MangoTree het volgende:
Phone-cam footage of citizen soldiers attacking a tank: Benghazi
Deze is helemaal vaag, het lijkt wel of die tank door rebellen bestuurd wordt die niet weten wat ze doen.
Zodat je je kunt verdedigen tegen nota bene je eigen regering? Hoezo self-fulfilling prophecyquote:Op donderdag 24 maart 2011 00:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
this is why america has the second amendment.
![]()
Kan iemand mij uitleggen wat "tweets" betekenen? Ik ben van de eerdere generatie, en weet niet wat het ding is.quote:Op donderdag 24 maart 2011 04:01 schreef svann het volgende:
21:24 Reuters Gaddafis forces have resumed shelling Misrata, which is almost totally cut off. Government tanks are closing in on Misrata hospital and shelling the area, a witness told Reuters by phone before the line was cut off.
U.N. intervenes as Gaddafi attacks Misrata http://www.livelibya.com
Gaddafis military battalion has continued its attacks on the city of Misrata. They have been heavily shelling the city with tanks aiming at targets such as Guz Al Tuk Hotel, medical clinics and Abu Ammar Mosque. A few ours later and U.N. coalition forces began attacking Gaddafis forces with missile airstrikes after Gaddafis forces clearly demonstrated that they were killing civilians.
00:45 The Dictator tweets: CONFIRMED: Electricity now back in the whole of #Misrata. Tanks have retreated. #Libya #Feb17
Eindelijk weer stroom! Misschien morgen ook weer water?
Tweets zijn berichten van maximaal 140 tekens die gepost worden op Twitter. Een post op twitter heet dus een tweet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 04:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat "tweets" betekenen? Ik ben van de eerdere generatie, en weet niet wat het ding is.
Ja, iedereen kan (zomaar) een account aanmaken op Twitter. De tweet die je leest komt van iemand die zich The Dictator noemt.quote:Kan iemand zomaar een account aanmaken als dictator or zo bijv.? Of komt dat van Khadafi?
Iedereen heeft een gebruikersnaam en elke tweet is gekoppeld aan een gebruiker. Je kunt mensen volgen, waardoor je hun berichten ziet op je homepagina wanneer je bent ingelogd (je hoeft dus niet iedereen langs te gaan, de berichten komen vanzelf naar jou toe). Of, je kunt ook lijsten (die anderen gemaakt hebben) volgen, zoals deze. In dat geval zie je de berichten (tweets) van mensen die zijn toegevoegd aan zo'n lijst.quote:En hoe weet je wie welke tweet stuurt, je kan toch niet iedereen als vriend hebben? Hoe weet je op welke 'feeds?' je moet abonneren?
Volgen lukt wel maar ik reageer duidelijk minder... Al ben ik natuurlijk nog steeds blij wanneer Ghadaffi word aangevallen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:05 schreef Lagrinta het volgende:
Ik begin nu toch enigszins mentaal moe te worden van de Arabisch lente. Houden jullie het nog vol om alles te volgen?
Ach, ik heb ze daar in libië ook bijna allemala met wapens rond zien lopen. Dus of dat veel verschil zou hebben gemaakt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:22 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
En de reactie eronder:
this is why america has the second amendment.
![]()
Libie heeft wel de coolste staats-TV van alle landen. Alleen Noord-Korea kan nog mee-concurreren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:16 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
This is how Gaddafi 'state' tv roll. As the man brandishes his gun on tv proclaiming he will fight until the last drop of blood.
Via Facebook, en goeiemorgen
Ik snap totaal niet waarom dit soort dingen niet en masse worden gedropt door vliegtuigen. En eerder.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:36 schreef sunny16947 het volgende:
1e schip met medicamenten aangekomen in misrata.
http://medeor.org/
de video (the telegraph)quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:31 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Libie heeft wel de coolste staats-TV van alle landen. Alleen Noord-Korea kan nog mee-concurreren.
...we vervolgen het programma met Lingoquote:He said: "In the name of all mighty God I pledge to you my dear leader that I will sacrifice my last breath, my last bullet, my last drop of blood, last baby and child for you.
De haven is sinds gisteren volgens mij pas weer open.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:42 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik snap totaal niet waarom dit soort dingen niet en masse worden gedropt door vliegtuigen. En eerder.
Het schip is gister aangekomen en werd begeleid door US en Maltese militairen. Het was georganiseerd door Mohamed Nabous en zijn supporters (stichting?) i.s.m. medeor.org. Volgende zijn onderweg.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:21 schreef Slayage het volgende:
ik lees dat een aidship is aangekomen in misrata, maar ook dat de haven is ingenomen door kadaffi
ah ok, maar als de haven nu in handen van K is wordt de levering lastig lijkt mequote:Op donderdag 24 maart 2011 12:25 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Het schip is gister aangekomen en werd begeleid door US en Maltese militairen. Het was georganiseerd door Mohamed Nabous en zijn supporters (stichting?) i.s.m. medeor.org. Volgende zijn onderweg.
Hoe is Mohammed omgekomen? vuurgevecht?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:25 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Het schip is gister aangekomen en werd begeleid door US en Maltese militairen. Het was georganiseerd door Mohamed Nabous en zijn supporters (stichting?) i.s.m. medeor.org. Volgende zijn onderweg.
wat ik heb gelezen ; sniper toen Mo aan het filmen was ...quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:29 schreef Muridae het volgende:
[..]
Hoe is Mohammed omgekomen? vuurgevecht?
Dan word het gewoon schieten denk ik.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah ok, maar als de haven nu in handen van K is wordt de levering lastig lijkt me
nou niet bepaald. heb het liefste dat dit alles snel voorbij is en dat er geen andere arabische landen waar opstand is een no fly zone of dergelijke actie nodig heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:07 schreef Allessio het volgende:
Wat een misselijke situatie is het toch geworden.
Ghaddafi die verliest, Ghaddafi die weer aan de winnende hand is.
Frankrijk dat de verlosser speelt, Ghaddafi lijkt wederom verslagen.
En nu is het weer wat rustiger.
Is dit soms een vorm van entertainment voor de rest van de wereld.
Ik word er ook letterlijk misselijk van.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:07 schreef Allessio het volgende:
Wat een misselijke situatie is het toch geworden.
Ghaddafi die verliest, Ghaddafi die weer aan de winnende hand is.
Frankrijk dat de verlosser speelt, Ghaddafi lijkt wederom verslagen.
En nu is het weer wat rustiger.
Is dit soms een vorm van entertainment voor de rest van de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |