quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:51 schreef Lyriella het volgende:
Het gaat me meer om hoe beesten behandeld worden, niet zo zeer om gevoelens. Hoe dieren worden behandeld als nutteloos en levend versnipperd worden, dat gaat me toch een stapje te ver. On topic graag?
Wat ik al zei: neem een hap gras. Dat is het enige waar geen enkel dier mee gemoeid is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:41 schreef Lyriella het volgende:
pfoh ooit bij stilgestaan dat er in de eierenindustrie hanen levend versnipperd worden omdat ze nutteloos zijn? Of in de zuivelindustrie stierkalfjes zonder verder doel geslacht, om diezelfde reden? Mij smaakt een glaasje melk of een eitje bij het ontbijt dan niet meer. Iedereen zijn eigen keuzes, dus respecteer de mijne en leave out de "veganisten eten alleen maar blaadjes sla" comments. Die zijn er al genoeg en totaal niet waar.
Wel het gras goed uitspoelen en schudden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[..]
Wat ik al zei: neem een hap gras. Dat is het enige waar geen enkel dier mee gemoeid is.
Oh, en hypocriet huilen over haantjes en kalfjes maar wel achter je PC zitten waarvoor meer dieren gedood zijn dan een mens in 1000 levens eet
Hypocriet gelul ook altijd
Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:08 schreef minilot het volgende:
Pita's, naanbrood, maistortillas en/of rauwe groenten mee mee en dippen maar!
Yup, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoe maak jij naanbrood zonder melk/yoghurt en boter?
Ik hoop dat je realiseert dat voor het brood wat je eet op een complete gistcultuur genocide is gepleegd?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
en chapatis,squote:Op woensdag 23 maart 2011 12:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, daar heb je gelijk in.![]()
![]()
Nou ja, pita's en maistortilla's dan.
Meende in [sex] toch iets anders te lezen (maandelijkse huishouding in de knoei)quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:12 schreef Lyriella het volgende:
Ik heb nergens last van neej =) Ik eet gezond en goed uitgebalanceerd, maar slik als enige B12 supplementen, maar dat deed ik ook toen ik vegetariër was en dat doen zelfs vleeseters om zich fitter te voelen => goed voor energie!
Ik wilde vanavond de scrambled tofu proberen van het filmpje, k vond dat er tomaatjes misten dus die heb ik er bij gedaan ^^ Dan smaakt het super lekker, net echt scrambled eggs.. weird joh, das zo lang geleden.
Tabbouleh, is dat koud ook lekker?
Het gaat er toch niet om of die kippen goed verzorgd worden, sowieso legt de kip steeds een ei, omdat de andere steeds wordt weggehaald.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:27 schreef Lyriella het volgende:
Heel soms wil ik bij mijn schoonouders een eitje meepakken, want die hebben zelf kippen en worden goed verzorgd. Alleen wonen ze niet zo dichtbij dat ik ze echt mee kan nemen naar mn eigen huis. Het zou een uitkomst bieden inderdaad, maar vanuit praktische overwegingen gaat dit niet.
Oh okee, haha! De blog is Oh She Glows: www.ohsheglows.comquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:46 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja hoor, zolang je maar geen reclame oid ervoor gaat maken.
Ja dat lijkt me wel een slim idee inderdaad. Ik wil niet zozeer veganistisch maar wel graag heelquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:44 schreef Lyriella het volgende:
Die ken ik ja! Is een hele leuke blog. Het kost meer tijd omdat je het niet gewend bent, maar ik ben relatief nieuw in het veganisme en begin er goed aan te wennen. Als je er even de tijd voor neemt (zie het als een nieuwe hobby ^^) neemt het steeds minder moeite en tijd in beslag =) En dan hoeft t niet eens veganistisch te zijn, maar bijvoorbeeld 1 of meerdere dag in de week veganistisch/vegetarisch met die lekkere recepten van ohsheglows of andere sites ^^ dan kun je zien hoe het bevalt =)
Dont nuke your food.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:30 schreef Lyriella het volgende:
Hele uitdaging =P Een veganistisch recept die je mee kunt nemen. Geen magnetron ter beschikking, dus opwarmen is er niet bij. Brood ben k beu =P
Lekker man, roggebrood met tofu.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:01 schreef technofreak86 het volgende:
Bladerdeeghapjes met ham en kaas zijn ook makkelijk te maken en mee te nemen.
Om het veganistisch te maken zou je het (roomboter)bladerdeeg kunnen vervangen door roggebrood of zuurdesem. De ham en kaas vulling kun je natuurlijk vervangen voor een groot stuk tofu.
Oh het recept is supersnel, binnen 10 minuutjes ben je klaar! En ze vullen best goed (komt vast ook door de pure chocolade) het is niet als wanneer ik met een zak mini-marsjes op de bank zit en opeens je zak leeg is.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:18 schreef Lyriella het volgende:
Ik ben benieuwd naar je experiment ^^ Wanneer zijn ze klaar?
Hee wat leuk dat je het hebt geprobeerd!! Ik wil het ook nog proberen maar al die ingredientenquote:Op maandag 28 maart 2011 15:27 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Oh het recept is supersnel, binnen 10 minuutjes ben je klaar! En ze vullen best goed (komt vast ook door de pure chocolade) het is niet als wanneer ik met een zak mini-marsjes op de bank zit en opeens je zak leeg is.
Ik ben wel tevreden over het recept. Zoals ik al zei:
* Snel (max 10 minuutjes)
* Beperkte ingredienten (doch wel spullen die niet bij elke Appie te verkrijgen zijn)
* Weinig afwas (1 mengkom en wat lepels)
* Geen oven nodig (die heb ik niet)
* Lekker! (ook non-vega's en veganisten zoals ik)
Nadelen:
* Geen standaard ingredienten
* Omrekenen Amerikaanse eenheden (tip: 1 cup is ongeveer 16 eetlepels)
Ik ga ze zeker nog een keer maken en het recept nog een beetje tweaken. Denk dat ik er de volgende keren gehakte dadels of rozijnen doorheen doe.
Hier is het recept trouwens: http://ohsheglows.com/201(...)almond-butter-chews/
Veganisme is zo extreem en kunstmatig, ik kan zelf niet bij. Het is ook nog eens niet zo gezond, dus succes met gezond blijven. Als je zelf extreem gedrag vertoont, krijg je ook extreme reacties. Dus tsja, je vraagt dan bijna om die hap gras... Als je geen vlees wilt eten, of geen producten uit de biop-industrie wilt snap ikd at al veel beter. Maar de natuur, daar maken wij deel van uit en in de natuur is het eten of gegeten worden. En tsja, hoeveel muizen gaan er dood voor een brood (ongebdiertebestrijding), hoeveel spinnetjes, mieren, etc sterven vanwege je appel. We zijn nu eenmaal heterotroof, we eten andere elvende dingenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:41 schreef Lyriella het volgende:
pfoh ooit bij stilgestaan dat er in de eierenindustrie hanen levend versnipperd worden omdat ze nutteloos zijn? Of in de zuivelindustrie stierkalfjes zonder verder doel geslacht, om diezelfde reden? Mij smaakt een glaasje melk of een eitje bij het ontbijt dan niet meer. Iedereen zijn eigen keuzes, dus respecteer de mijne en leave out de "veganisten eten alleen maar blaadjes sla" comments. Die zijn er al genoeg en totaal niet waar.
Zonde! De rauwe 'cocoa nibs' die je voor zover ik weet bij de meeste natuurvoedingswinkel kunt krijgen zijn echt heel lekker en iets compleet anders dan stukjes chocoladereep.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:03 schreef Keroppi het volgende:
En de cacao-nibs werd gewoon een chocoladereep die ik met een hamer in gruzelementen sloeg.
Aha, ik vroeg me al af hoe een chocoladereep veganistisch kon zijn. Nouja, voor mij maakte het toch niet uit en ik vond het goed uitpakken met chocoladequote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Zonde! De rauwe 'cocoa nibs' die je voor zover ik weet bij de meeste natuurvoedingswinkel kunt krijgen zijn echt heel lekker en iets compleet anders dan stukjes chocoladereep.
Ik ben het wel met je eens dat het niet natuurlijk is, maar het lijkt me niet al te ongezondquote:Op maandag 28 maart 2011 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Veganisme is zo extreem en kunstmatig, ik kan zelf niet bij. Het is ook nog eens niet zo gezond, dus succes met gezond blijven. Als je zelf extreem gedrag vertoont, krijg je ook extreme reacties. Dus tsja, je vraagt dan bijna om die hap gras... Als je geen vlees wilt eten, of geen producten uit de biop-industrie wilt snap ikd at al veel beter. Maar de natuur, daar maken wij deel van uit en in de natuur is het eten of gegeten worden. En tsja, hoeveel muizen gaan er dood voor een brood (ongebdiertebestrijding), hoeveel spinnetjes, mieren, etc sterven vanwege je appel. We zijn nu eenmaal heterotroof, we eten andere elvende dingen
Overigens is de natuur wellicht nog veel wreder. Eerst een beest half laten verhongeren en dan wordt hij nog half levend alsnog opgegeten door een leeuw.
In ieder geval on topic: veganistisch recept:
Groene salade met noten, haricots verts, rode paprika en honing mosterd dressing (of mag je dan ook geen honing?).
Humous
Ingelegde zure groenten
Risotto met groentenbouillon, paddestoelen
Pastasalades met groenten etc
Dolma's <-- wijnblad gevuld met rijst en kruiden
Gevulde paprikas <-- met rijst en andere kleuren paprika
Assorti rauwe groenten, eventueel met wat dressing/mosterd
Gecarameliseerde peentjes/uitjes etc.
Idd, plus zoveel mogelijk biologisch eten => minder beesten dood voor je etenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:17 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat het niet natuurlijk is, maar het lijkt me niet al te ongezond
omdat ik wel merk dat veganisten echt gezond met voeding bezig zijn om toch alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Wel goede tips trouwens!!
Die cocao nibs wil ik zelf wel een keer proberen ook, schijnen superlekker te zijn, vooral zo eenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:47 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Aha, ik vroeg me al af hoe een chocoladereep veganistisch kon zijn. Nouja, voor mij maakte het toch niet uit en ik vond het goed uitpakken met chocolade
Ik probeer zelf sowieso zo min mogelijk vlees te eten, maar helemaal los kan ik het nog niet laten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:20 schreef Lyriella het volgende:
[..]
Idd, plus zoveel mogelijk biologisch eten => minder beesten dood voor je etenZoveel mogelijk reduceren, vermijden gaat idd niet, maar ik doe mijn best er wel voor =)
Zelfs als niet-veganist doet dit me het water in de mond lopen!quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:34 schreef minilot het volgende:
Oh, en waar mijn collega's immer jaloers naar loeren: spring rolls!
Rijstpapiervelletjes even weken, vullen met in dunne reepjes gesneden rauwe groenten (paprika, spinazie, komkommer, taugé, wortel, bosui, etc.) handje koriander erbij, en eventueel wat rijstnoedels, dan oprollen en dichtplakken...
Pittig pindasausje in een bakje meenemen voor ernaast en hopla: zeer puike lunch!
Edit -> zoiets dus:
[ afbeelding ]
Receptje op twopeasandtheirpod.com
Ja ik heb al eerder naar die tasjes gekeken maar vond dat er echt weinig in zat, ik zouquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:25 schreef Lyriella het volgende:
http://www.watvrouwenboeit.nl/tag/chia-zaad/
http://www.ingevanhaselen.nl/voeding/waar-kan-je-chia-zaad-kopen/ <<
Biologisch eten valt mee als je weet waar te zoeken ^^ Ik bestel nu zo'n Odin groentetas, waar je een week van kunt eten qua groente voor 7,95 =) Da's niet zo heel erg veel. Ik ben zelf ook student dus weet het probleem ^^ maar de Odin webwinkel helpt goed vind ik =)
Oooh is het ten minste, dus het kan meer zijn? En gebeurd dat ook?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:17 schreef Lyriella het volgende:
http://odinwinkel.nl/aanbiedingen/ of die in de gaten houden
Haha, ik denk dat je me toch hebt overtuigd... Ik ben de groentes uit de supermarkt (echt dequote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:57 schreef Lyriella het volgende:
Champignons volgens mij niet, maar mn moeder bestelde ze eerst altijd en ik heb net mijn eerste "eigen" zak besteld dus k heb er niet 100% inzicht in =) De inhoud wisselt, dus t kan zijn dat je een keer champignons aantreft, maar vaak zijn het andere soorten groente van het seizoen =)
Ooh goed idee!! Ja ik had inderdaad gelezen dat je chia zaad voor vogels kunt kopen,quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:03 schreef Lyriella het volgende:
Lol, de chiazaadjes kun je ook in de dierenwinkel kopen volgens de onderstaande berichten, maar k twijfel nogal of ik dat nu wel wil xD
De groenten smaken zeker beter! Smaakvoller =) Je moet er wel meer werk in steken met schoonmaken en alles, dus misschien maakt dat het ook wel specialerTis niet zo'n zak gesneden en gewassen sla van de appie.
Als k donderdag mn zak groente heb, zal k wel informeren wat er in zit en vanuit student perspectief laten weten of het te doen is ^^ Je zou ook een proefzak kunnen bestellen.
Ik ben geweest en ze wisten niet eens wat het was!! Ik wil het graag om zon vegan overnight oats parfait te maken van oh she glows...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:10 schreef Lyriella het volgende:
Geen idee, ben er redelijk nieuw mee dus heb hun webwinkel niet anders gezien. Hmmm k ga eens naar mn vaste biowinkel, kijken of ze t daar hebben, die chiazaadjes. Of anders via inet bestellen
Oooh, ff kijken!! Maar ik had begrepen dat je dan gebroken lijnzaad moet hebben en dat je die maar enkele dagen kan bewaren? Of weet je daar t fijne niet vanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:15 schreef Lyriella het volgende:
Heeee je kunt ook kijken wat de inhoud is van de tassen ^^
Home pagina van Odin > onderaan zie je een menu, daar kun je klikken op inhoud! Woei ^^
Mss kun je chiazaad vervangen door lijnzaad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |